Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Μητροπολίτης Πειραιώς: Πιστεύω ακράδαντα ότι τη λύση για το μάθημα των Θρησκευτικών θα τη δώσει η δικαστική εξουσία

Δημοσίευση: 12/02/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, γνωστός για τις νομικές του γνώσεις, προχώρησε σε σημαντική ανάλυση της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών, κατά την κοινή σύσκεψη της Ιεράς Συνόδου με τους Καθηγητές των Θεολογικών Σχολών στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος στις 6/2/2018.

Ο Μητροπολίτης Σεραφείμ έθεσε αρχικά τον προβληματισμό του ως εξής:  «Ζούμε σε ένα Κράτος που έχει ένα συνταγματικό πλαίσιο. Το Σύνταγμα στο άρθρο 16 λέει ότι το Κράτος αυτό για να έχει τη δυνατότητα να υπάρχει ως Κράτος -  Έθνος των Ελλήνων οφείλει να διαμορφώνει εθνική και θρησκευτική συνείδηση των νέων Ελλήνων. Αυτή η συνείδηση θεμελιώνεται πάνω στο γνωστό τετράπτυχο του Ηροδότου: όμαιμον, ομόγλωσσο, ομόθρησκο, ομότροπο. Δεν υπερασπίζεται το Σύνταγμά μας έναν οποιοδήποτε λαό αλλά ένα Έθνος. Εάν λοιπόν οι ταγοί μας θέλουν να διατηρηθεί αυτό το Έθνος πρέπει να στηριχθεί οπωσδήποτε η θρησκευτική ιδιοπροσωπεία αυτού του λαού». Τόνισε μάλιστα ότι η στήριξη της ιδιοπροσωπείας αυτής δεν μπορεί να γίνει με τη μέθοδο του θρησκευτικού γραμματισμού καθώς ένα παιδί δεν μπορεί να προσλάβει και να αναλύσει πολύπλοκες έννοιες και στοιχεία  από διάφορες θρησκευτικές παραδοχές.

Ακολούθως ο Μητροπολίτης Σεραφείμ αναφέρθηκε στο «μείζον θέμα της καταστρατηγήσεως και απομειώσεως της αξιοπρέπειας της Ορθοδόξου Εκκλησίας». Ανέφερε ότι σύμφωνα με το νόμο 4386 του 2016 (άρθρο 55) αναγνωρίζεται το έννομο δικαίωμα των συνελλήνων Ρωμαιοκαθολικής και Εβραϊκής θρησκευτικής παραδοχής να έχουν για τα δικά τους παιδιά ομολογιακό μάθημα και μάλιστα διδασκόμενο από καθηγητές που επιλέγουν οι θρησκευτικές ηγεσίες τους κατά παρέκκλιση των πινάκων αναπληρωτών και απηύθηνε το ερώτημα:  «Γιατί για την Ορθόδοξη Εκκλησία θα πρέπει να υπάρχει μία άλλη μεταχείριση που να προσβάλλει την αρχή της ισότητος και την αξιοπρέπεια της Ορθοδόξου Εκκλησίας εν σχέσει με τις άλλες θρησκευτικές κοινότητες;». Για το θέμα αυτό, ο Μητροπολίτης Σεραφείμ είπε ότι ο ίδιος μαζί με την ΠΕΘ (Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων) προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας.  Ανέφερε μάλιστα ότι πιστεύει πως τη λύση θα τη δώσει η αναμενομένη απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ.

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς ολοκλήρωσε την παρέμβαση του για το μάθημα των Θρησκευτικών τονίζοντας: «Πιστεύω ακράδαντα ότι τη λύση του προβλήματος θα τη δώσει η δικαστική εξουσία».  

 

Σχόλια (3)

 
ΓΙΩΡΓΟς
13 Φεβ 2018 08:09

Εύγε στον Μητροπολίτη Πειραιώς για τις θέσεις του. Ισονομία είναι το ζητούμενο και τήρηση του Συντάγματος. 'Ολοι οι λαοί μαθαίνουν πρώτα καλά τη δική τους,θρησκεία ,ιστορία ,γεωγραφία, πολιτισμό και μετά των άλλων λαών. Συν το παιδαγωγικό-ψυχολογικό πρόβλημα που δημιουργείται σε τόσο μικρά παιδιά, με τον κλονισμό στα στηρίγματα τους, μέσα από το ανακάτεμα και συνονθύλευμα των θρησκευτικών παραδόσεων.

 
Διδάσκων
15 Φεβ 2018 00:56

Όλος ο σχολαστικιστικός νομικισμός εναντίον του μαθήματος των Θρησκευτικών με βάση τα νέα Προγράμματα Σπουδών....

 
@ΓΙΩΡΓΟς
15 Φεβ 2018 10:48

Τα μικρά παιδιά στη Γ΄Δημοτικού έρχονται ήδη συγχυσμένα γύρω από τα της θρησκείας (ιδίως αν δεν έχουν επαφή με την εκκλησιαστική ζωή ως οικογένεια) από όσα βλέπουν και βομβαρδίζονται από κόμικ, παιδικές εκπομπές, βιντεοπαιχνίδια όπου εμπλέκονται θρησκευτικά σύμβολα, μύθοι, ήρωες, θρησκευτικές πρακτικές ανατολίζουσας προέλευσης κ.ά. Συνεπώς πού αλλού παρά στο σχολείο, έγκυρα και έγκριτα, θα αναγνωρίσουν κατά πρώτον ότι όλα αυτά δεν είναι της δικής τους παραδόσεως αλλά άλλων. Γι' αυτό πολύ σωστά έχουν τεθεί προς διερεύνηση εικόνες, πρόσωπα και στοιχεία άλλων θρησκειών από τη Γ΄ Δημοτικού. Με τα νέα ΠΣ Θρησκευτικών και το υλικό των φακέλων, σε όποια Θεματική Ενότητα υπάρχουν στοιχεία για άλλες θρησκευτικές παραδόσεις προηγείται η πλούσια ενασχόληση των μαθητών με την ορθόδοξη πίστη και κατόπιν ακολουθεί η γνωριμία, αναγνώριση και ξεκαθάρισμα και ΟΧΙ συστηματική διδασκαλία και αποστήθιση στοιχείων άλλων θρησκειών. Είναι άδικη λοιπόν η κατηγορία περί ανακατέματος θρησκευτικών παραδόσεων και μάλιστα υπηρετείται η Εκκλησία αφού δίνεται η δυνατότητα στα σημερινά παιδιά των αδιάφορων θρησκευτικά οικογενειών να γνωρίσουν επαρκώς τα της δικής τους πίστης και να ξεχωρίσουν τα των άλλων αφού γίνει η στοιχειώδης γνωριμία και με αυτές.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.