Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Το «ξέσπασμα» του προέδρου της ΟΛΜΕ στη Βουλή για τα 4 μαθήματα στη Γ Λυκείου

Δημοσίευση: 16/02/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Σχετικά με την εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων για την απόκτηση του απολυτηρίου,   δεν υπήρξε κανένας διάλογος με το υπουργείο Παιδείας.

Β. Το υπουργείο Παιδείας δεν έλαβε σοβαρά υπόψη του, το τι συνέβη με το Γυμνάσιο που προηγήθηκε αυτό το μέτρο.

Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστος, στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, αναφορικά με τη σχετική δι’αταξη που εντάχθηκε στο Σχέδιο Νόμου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, εν΄β υπογράμμισε τα εξής:

Γ. Ενημερώνω τον υπουργό Παιδείας, γιατί προφανώς δεν έχει γνώση για το τι γίνεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ότι πλέον τα Αρχαία Ελληνικά και η Χημεία είναι δευτερεύον μάθημα για την αντίληψη των μαθητών. Επειδή πολύ απλά μπήκαμε στην κατηγοριοποίηση των μαθημάτων.

Δ. Όσο αφορά το Γυμνάσιο είχαμε πει, ότι θα έπρεπε να εξεταστεί το ζήτημα, το αν θα πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις, ή για όλα τα μαθήματα, ή για κανένα μάθημα, ώστε να μην υπάρχει διακριτική μεταχείριση, γιατί περνάει άσχημο μήνυμα στους μαθητές. Αυτό το μήνυμα, πολύ φοβόμαστε, ότι με την κατηγοριοποίηση των μαθημάτων περνάει και στο Λύκειο. Όσο αφορά το ζήτημα των ειδικοτήτων της συγχώνευσης σε συγκεκριμένες ειδικότητες, είπαμε, ότι πραγματικά δεν υπήρχε λόγος να υπάρχουν.

Ε.  Σε άλλες όμως ειδικότητες είναι βέβαιο, ότι εφαρμόζονται νεομνημονιακές λογικές και εφαρμόζεται η λογική, καθηγητής να μπει στη τάξη και  όποιος να είναι. Υπ' αυτή την έννοια, δεν μπορούμε εμείς, να συμφωνήσουμε σε ανθρώπους που είχαν  τρίτη ανάθεση  στα μαθήματα. Τώρα με την ενοποίηση των ειδικοτήτων να έρχονται να παίρνουν τα μαθήματα αυτά σε πρώτη ανάθεση και μετά θα έρθει λίαν συντόμως από απ' ότι έχει προαναγγείλει η πολιτική ηγεσία να μας φέρει σχέδιο για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, όπου θα  ζητάμε από ανθρώπους που δεν έχουν διδαχτεί το συγκεκριμένο αντικείμενο, να αξιολογήσουν το έργο που παρουσίασαν στην τάξη.

Κ. Γαβρόγλου: Επειδή το είπε για πρώτη φορά, αν  δεν κάνω λάθος κ. Πρόεδρος, δεν είστε υπέρ της εξέτασης των τεσσάρων μαθημάτων και είστε υπέρ της εξέτασης όλων των μαθημάτων; Αυτό κατάλαβα;

Ν. Παπαχρήστος: Όχι, δεν καταλάβατε καλά. Έχουμε τοποθετηθεί, ότι πρέπει να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση των μαθημάτων. Δηλαδή, θα πρέπει να γίνει μια μελέτη και εάν κρίνετε ότι δεν πρέπει να εξετάζονται τα μαθήματα για παιδαγωγικούς, η  οποιουσδήποτε άλλους λόγους, η εξέταση θα πρέπει να αφορά το σύνολο των μαθημάτων, διαφορετικά θα πρέπει να εξετάζονται όλα τα μαθήματα.

Δηλαδή είμαστε κατά της διακριτικής μεταχείρισης των μαθημάτων σε ομάδες, όπως είναι η πρώτη δεύτερη και τρίτη, γιατί περνάει πολύ άσχημο μήνυμα στους μαθητές, ότι τα μαθήματα της ομάδας Α΄  είναι σημαντικότερα σε σχέση με την ομάδα Β΄ η σε σχέση με την ομάδα Γ.΄ Δηλαδή είμαστε κύριε υπουργέ, αντίθετοι με την κατηγοριοποίηση των μαθημάτων σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα με οποιαδήποτε τρόπο, είτε ονομαζόμενα τα μεν ως  πρωτεύοντα και τα δε, ως  δευτερεύοντα, είτε με άλλες διαδικασίες που όμως παραπέμπουν σε μια τέτοια κατάληξη. Ακόμα και αν αυτή η κατάληξη έχει να κάνει με την αντίληψη που ήδη οι μαθητές αντιλαμβάνονται από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Κ. Γαβρόγλου:  Με συγχωρείτε, εξετάζονται τα μαθήματα, το ξέρετε αυτό ελπίζω. Εξετάζονται όλα στη διάρκεια της χρονιάς.

Ν. Παπαχρήστος:  Κύριε υπουργέ, μιλάμε για τις εξετάσεις στο τέλος.

Κ. Γαβρόγλου:  Όλα εξετάζονται και στο τέλος εσείς λέτε, ή να εξετάζονται όλα, ή να μην εξετάζεται τίποτα και διαφωνείτε με το ότι εξετάζονται μόνο τέσσερα.

Ν. Παπαχρήστος:  Βεβαίως, υπάρχει διακριτική μεταχείριση έχουμε πει  και περνάει άσχημο μήνυμα στους μαθητές. Στο Γυμνάσιο επειδή έχουμε και την εμπειρία, αυτό έχει καταγραφεί.

Ν. Φίλης(Προεδρεύων της Επιτροπής) : Ευχαριστούμε για τις διευκρινίσεις. Πάντως είναι ένα θέμα, το οποίο έχει συζητηθεί διεξοδικά και πολλά χρόνια στην κοινότητα των ειδικών της εκπαίδευσης. Εάν το σχολείο θα βασίζεται στις εξετάσεις και εάν η αξία ενός μαθήματος θα δημιουργείται μόνο και μόνο, επειδή το παιδί θα δίνει εξετάσεις προαγωγικές στο μάθημα.

Προφανώς είναι μια αντίληψη, αλλά, εκ των πραγμάτων  εκεί οδηγούμαστε , του σχολείου εξεταστικού κέντρου.  Υπάρχουν πολλοί τρόποι διαπίστωσης των γνώσεων των παιδιών κατά τη διάρκεια της χρονιάς και πρέπει να βάλουμε στο τέλος ξανά δώδεκα μαθήματα προαγωγικές εξετάσεις, αλλά αυτό είναι μια ανοικτή συζήτηση, επαναλαμβάνω, ανάμεσα στους παιδαγωγούς. Προφανώς επίσης, δεν έχουμε απ' ό,τι κατάλαβα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μαθήματα. Αυτό δεν ισχύει , δεν υπάρχουν πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μαθήματα εδώ και πολλά χρόνια. Αν όσα εξετάζονται στο τέλος επιπλέον από τις εξετάσεις όλης της χρονιάς συνιστούν κατά τη γνώμη σας ένα καθεστώς πρωτευόντων μαθημάτων, αυτό  είναι μια πρωτότυπη αντίληψη, αλλά δεν είναι αυτή η  πραγματικότητα η εκπαιδευτική.

 

 

Σχόλια (12)

 
Θανάσης
17 Φεβ 2018 09:22

"Αν όσα εξετάζονται στο τέλος επιπλέον από τις εξετάσεις όλης της χρονιάς συνιστούν κατά τη γνώμη σας ένα καθεστώς πρωτευόντων μαθημάτων, αυτό είναι μια πρωτότυπη αντίληψη, αλλά δεν είναι αυτή η πραγματικότητα η εκπαιδευτική"!!!!!

 
Μαρια
17 Φεβ 2018 11:23

Σε κάποια ζητήματα πρέπει να αλλάξει και η νοοτροπία των καθηγητών . Δεν μπορεί να λέγεται, σε λίγες περιπτώσεις, και από τους ίδιους ότι επειδή δεν εξετάζεται στο τέλος ένα μάθημα υπάρχει πρόβλημα.

 
Ένας εκπαιδευτικός
17 Φεβ 2018 19:40

Αναρωτιέμαι από πού πήρε τη νομιμοποίηση ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ να διατυπώνει τέτοιες αναχρονιστικές απόψεις. Η λογική του έχει καθαρά ισοπεδωτικό χαρακτήρα και κρύβεται πίσω από προσχήματα, δίχως να μπορεί να εκφράσει τη στοιχειώδη πραγματικότητα της σύγχρονης εκπαίδευσης και των αντοχών ενός εφήβου...

 
gr
18 Φεβ 2018 06:29

Oι μαχιμοι εκπαιδευτικοι καταλαβαινουν τον Παπαχρηστο.Ετσι εχουν τα πραγματα Μαρια.Γαβρογλου και Φιλης υποκρινονται ως καιροσκοποι για τα ψηφαλακια των Ελληνων.Δλδ εκπτωσεις και παρτε τα ολα τωρα που γυριζει και εχει ο θεος...

 
kmap
18 Φεβ 2018 10:34

Δηλαδή μάθημα είναι ότι εξετάζεται στο τέλος σύμφωνα με τον πρόεδρο.Κατά τη διάρκεια της χρονιάς ;δεν υπάρχει διδασκαλία, εξέταση;Τα μαθήματα δεν συμμετέχουν ισότιμα στο Μ.Ο.;Όλα τα μαθήματα εξετάζονται με τον ίδιο τρόπο; Άρα και πριν δεν ήταν "ισότιμα".Πολλή συντεχνία έχει ο πρόεδρος

 
ένας συντροφος...
18 Φεβ 2018 12:59

Mπράβο στον Παπαχρήστο. Και τα λεει αυτά ενας Συριζαιος. Με το συστημα δεν εξεταζουμε ολα τα μαθήματα, τα παιδια ήρθαν στο Λυκειο και δεν ξερουν στα Αρχαια τα βασικα. Τα ιδια και στη Χημεία κι αλλα δευτερεύοντα δήθεν μαθηματα. Συντροφοι μην το παρακανουμε. Ρλιξτε λιγο νερο στο κρασι.Οταν κατι ειναι λαθος το αλλαζουμε..

Υγ.Γλωσσα κ λογοτεχνια δεν εξεταζονται σε ενα τριωρο.Ειναι ανοησια ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ. Ρωτηστε το κι αυτο...

 
petran
18 Φεβ 2018 16:21

Για την προσέγγιση της αλήθειας: Τα τέσσερα μαθήματα του Γυμνασίου που εξετάζονται στο τέλος, δεν εξετάζονται με γραπτή ωριαία δοκιμασία στο Β΄τρίμηνο. Αντίθετα για τα μαθήματα που δεν εξετάζονται στο τέλος προβλέπεται είτε γραπτή δοκιμασία(ωριαία) είτε γραπτή συνθετική δημιουργική εργασία. Και αυτό έγινε για να αυξηθεί ο χρόνος πραγματικής διδασκαλίας. Το καλυτερο κατα τη γνώμη μου θα είναι να καταργηθεί και η εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων του Ιουνίου

 
Λευτέρης
18 Φεβ 2018 16:39

Η Κύρια αιτία απαξίωσης του γενικού λυκείου ήταν, από το 2000 που θυμάμαι, και παραμένει η ύπαρξη μαθημάτων δύο ταχυτήτων: α) τα μαθήματα που εξετάζονται Πανελλαδικά και β) τα υπόλοιπα. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τα μαθήματα που δεν εξετάζονται Πανελλαδικά έχουν νιώσει βαθιά στην ψυχή τους την απαξίωση από γονείς και μαθητές! Τα τελευταία χρόνια προστέθηκε και ένας άλλος επιβαρυντικός παράγοντας που είχε πριν το 2015. Αυτός είναι ο Μ.Ο. 9,5 σε όλα τα μαθήματα και όχι ανά μάθημα χωριστά για να περνάει ο μαθητής της τάξη. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι αυτό που ζούμε σήμερα. Δυστυχώς δίνουμε χαρτιά χωρίς αντίκρισμα!

 
iremias
19 Φεβ 2018 12:16

Απίστευτες αντιλήψεις από πρόεδρο εκπαιδευτικής ομοσπονδίας.Εκφράζει συνολικά την ΟΛΜΕ; Αν δηλαδή καταργηθούν τελειως οι ενδοσχολικές εξετάσεις οι καθηγητές δεν θα κάνουν καθόλου μάθημα δεν θα μπορούν να διδάξουν; Μήπως η απαξίωση του μαθήματος ξεκινά από τον τρόπο που κάνουμε το μάθημα;Νιώθε ευχάριστα ο εκπαιδευτικός όταν έχει την πυγμή της εξέτασης στις τελικές εξετάσεις; και τι είναι δηλαδή οι εξετάσεις; ένα δίωρο διαγώνισμα .Ε κάντε το λοιπόν 2 διαγωνίσματα της 1 ώρας. Αντί να να ελλατωθούν και τα μαθήματα στην Α΄και Β΄ Λυκείου που παιδεύονται μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί θέλει να εξετάζονται όλα; Μάθηση απαιτούμε όχι 1 μήνα εξετάσεις και άλλον 1 μήνα διαγωνίσματα!. Αυτό το σχολείο ονειρεύεστε;

 
Μαρια
19 Φεβ 2018 20:24

Μεσα σ' ολα αυτα βαλτε και την πρακτικη των φροντιστηριων να καλουν σε πρωινα μαθηματα τους μαθητες σπο 25 μαρτιου και μετα, ακομα και στη β λυκειου. Τους το απαγορευσε αυτο κανεις σθεναρα; ή ολοι βολευονται; ειναι παρανομο και ειναι καραμπινατη παρανομια.

 
Δημήτρης
20 Φεβ 2018 12:12

Τα φροντιστήρια προσπαθούν σε κλίμα ακραίου ανταγωνισμού να προετοιμάσουν τα παιδιά για τις εισαγωγικές, κάτι που δεν κάνει το σχολείο γιατί ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ Ο ΡΌΛΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΣ. Η κοινωνία και το κράτος, χρόνια τώρα, απαιτεί από το σχολείο ρόλο που δεν έχει. Αντίθετα έχουν ανακατέψει τα ετερόκλητα και η 3η λυκείου μοιάζει σαν κουβάρι χωρίς αρχή, μέση, τέλος. Είναι προφανές ότι το σχολείο δεν προσφέρει τίποτα στον υποψήφιο από τα μέσα Μαρτίου και μετά και είναι ηλίου φαεινότερο ότι θα απέχει από τα μαθήματα του σχολείου για να αφοσιωθεί στην προετοιμασία του. Και είναι επίσης προφανές ότι θα είναι κοντά σε αυτόν που, βάσει ρόλου, έχει αναλάβει την ευθύνη της προετοιμασίας του :το φροντιστήριο.

 
Παρατηρητής
26 Φεβ 2018 16:45

"Αν όσα εξετάζονται στο τέλος επιπλέον από τις εξετάσεις όλης της χρονιάς συνιστούν κατά τη γνώμη σας ένα καθεστώς πρωτευόντων μαθημάτων, αυτό είναι μια πρωτότυπη αντίληψη, αλλά δεν είναι αυτή η πραγματικότητα η εκπαιδευτική." Είναι φανερό ότι ο κ. Φίλης δεν έχει πρόσφατη εικόνα της ελληνικής σχολικής πραγματικότητας.
Πάντως, πέρα από αυτό το θέμα, πρέπει να παραδεχτώ ότι η στάση του για τη ρύθμιση των μεταπτυχιακών των διεθνών ιδρυμάτων ήταν συνεπής με τη στάση του ως Υπουργός.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ