Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Μόνο δύο Βουλευτές έθεσαν ερωτήσεις σε φορείς-Διαβάστε τις απαντήσεις

Δημοσίευση: 16/02/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μόνο δύο Βουλευτές, η Νίκη Κεραμέως και ο Γιώργος Μαυρωτάς, έθεσαν ερωτήσεις στους εκπροσώπους των φορέων που κλήθηκαν  για να καταθέσουν τις απόψεις τους για το Σχέδιο Νόμου για το  Παν. Δυτικής Αττικής, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Ακολουθούν οι ερωτήσεις των Βουλευτών και οι απαντήσεις των εκπροσώπων των φορέων:

Νίκη Κεραμέως (Εισηγήτρια της Ν.Δ.): Κύριε Πρόεδρε, ξεκινώ με την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας της Εκπαίδευσης, την ΑΔΙΠ. Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής. Ο νόμος 4485/17 προβλέπει ότι πρέπει να ζητηθεί η γνώμη της ΑΔΙΠ για την ίδρυση του νέου πανεπιστημίου. Θα ήθελα να ρωτήσω την ΑΔΙΠ αν ζητήθηκε αυτή η γνώμη, αν υπάρχει κάποιο πρωτόκολλο, κάποιο έγγραφο, που να αποδεικνύει ότι ζητήθηκε αυτή η γνώμη, αν αυτή η γνώμη δόθηκε από την ΑΔΙΠ και εάν δόθηκε, ποια ήταν αυτή η γνώμη της ΑΔΙΠ.

Επίσης, για την ΑΔΙΠ, θα ήθελα να ρωτήσω το εξής. Εάν, κυρία Παϊσίδου, εξ όσων γνωρίζετε από τις συνεδριάσεις της οκταμέλους επιτροπής στις οποίες συμμετείχατε, εάν γνωρίζετε, εάν ελήφθησαν υπόψη οι αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ για τα υπό συγχώνευση ιδρύματα και επιμέρους τμήματα και αν ξέρετε αν εντάχθηκαν αυτές οι αξιολογήσεις στο πλαίσιο κάποιας μελέτης σκοπιμότητας ή βιωσιμότητας για το εν λόγω εγχείρημα.
Επίσης, για την ΑΔΙΠ. Το άρθρο 5 παράγραφος 2 του νομοσχεδίου που συζητάμε λέει ότι τα προγράμματα σπουδών θεωρούνται πιστοποιημένα έως την ολοκλήρωση διαδικασίας πιστοποίησης από την ΑΔΙΠ.  Εγώ θέλω να ρωτήσω την ΑΔΙΠ, εάν επαρκεί ο χρόνος για να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των προγραμμάτων έως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, εάν υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι και γενικά αν θεωρεί ότι είναι εφικτό να πιστοποιηθούν αυτά τα προγράμματα μέχρι την έναρξη λειτουργίας του νέου ιδρύματος.

Και τελευταία ερώτηση για την κυρία Παϊσίδου. Ο κ. Υπουργός μας πληροφόρησε χθες κατά τη χθεσινή συνεδρίαση ότι έχουν εκπονηθεί δύο μελέτες βιωσιμότητας για το συγκεκριμένο νέο ίδρυμα. Ήθελα να ρωτήσω εάν εσείς έχετε λάβει γνώση των πορισμάτων των συγκεκριμένων αυτών μελετών και αν αυτές συζητήθηκαν στο πλαίσιο της οκταμελούς επιτροπής.

Για τον Πρύτανη του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ., τον κ. Βρυζίδη. Θα ήθελα να ρωτήσω εάν οι νέες διετείς δομές που συστήνονται με το παρόν νομοσχέδιο, εάν θεωρείτε ότι θα είναι ανταγωνιστικές, δεδομένου ότι ο απόφοιτος ΕΠΑΛ μπορεί να λάβει δίπλωμα επιπέδου 5 είτε από τα ΕΠΑΛ μετά από εννέα μήνες μαθητείας με αμοιβή και ένσημο είτε από τα ΙΕΚ, μετά από ενάμιση χρόνο σπουδών και θέλω να ρωτήσω πώς κρίνετε τους όρους λειτουργίας αυτών των διετών προγραμμάτων.

Για τον κύριο Μήτκα με την ιδιότητα του Προεδρεύοντος της Συνόδου Πρυτάνεων. Ήθελα να ρωτήσω σχετικά με το άρθρο 11 για τις νέες ρυθμίσεις για τους ΕΛΚΕ. Είπατε ότι θεωρείτε ότι είναι επί τα χείρω οι αλλαγές. Θα ήθελα να ρωτήσω συγκεκριμένα γιατί θεωρείτε ότι είναι επί τα χείρω, τι δυσχεραίνεται στη διαδικασία χρηματοδότησης των ιδρυμάτων, συγκεκριμένα παραδείγματα να μας πείτε, γιατί θεωρείτε ότι είναι δυσμενέστερες αυτές οι διατάξεις, σε σχέση με τις προηγούμενες.

Για τον κ. Τριανταφύλλου της Συνόδου Προέδρων Τ.Ε.Ι.. Σύμφωνα με το άρθρο 5 παράγραφος 3β΄ με πράξη του προέδρου του εκάστοτε τμήματος, ύστερα από σχετική απόφαση της συνέλευσης τμήματος, καθορίζονται τα επιπλέον μαθήματα θεωρητικού χαρακτήρα, τα οποία πρέπει να παρακολουθήσει ένας φοιτητής, ένας φοιτητής που είναι τώρα, για παράδειγμα, στο Τ.Ε.Ι., εφόσον θέλει εν τέλει να πάρει ένα πτυχίο του πανεπιστημίου και ήθελα να ρωτήσω εάν το γεγονός ότι πρέπει να πάρει πλέον θεωρητικά μαθήματα, αν θεωρείτε ότι αυτή η κατεύθυνση είναι σωστή για το υπό ίδρυση πανεπιστήμιο δεδομένου ότι προέρχεται από τη συγχώνευση δύο αμιγώς τεχνολογικών ιδρυμάτων.

Για την κυρία Κωνσταντοπούλου της Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών. Θα ήθελα να ρωτήσω πώς κρίνει το γεγονός ότι με το άρθρο 20 παράγραφος 11 του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου, μόνιμοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού μπορούν να μεταταγούν σε θέσεις ειδικού επιστημονικού τεχνικού προσωπικού των ερευνητικών και τεχνολογικών κέντρων, τη στιγμή που χιλιάδες νέοι ερευνητές παραμένουν στην ανεργία.

Στον κύριο Γεωργάτο του ΕΣΕΚΑΑΔ. Κύριε Γεωργάτο, αν άκουσα καλά είπατε ότι δεν έχει συγκληθεί σε σώμα το ΕΣΕΚΑΑΔ για να συνεδριάσει για το συγκεκριμένο εγχείρημα. Άρα, θα ήθελα να μας επιβεβαιώσετε ότι δεν έχει δοθεί η γνώμη τους ΕΣΕΚΑΑΔ, ως νομικού προσώπου για το συγκεκριμένο εγχείρημα, με βάση όπως προβλέπεται στο νόμο 4485/17.

Και κλείνω, κύριε Πρόεδρε, με το εξής. Στην χθεσινή μου τοποθέτηση αναφέρθηκα ανάμεσα στα άλλα και στη μεγάλη σημασία που προσδίδει η Νέα Δημοκρατία στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και στους κινδύνους που θεωρούμε ότι ελλοχεύουν από το εν λόγω νομοσχέδιο, όσον αφορά την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Αυτή η τοποθέτηση, όπως φαίνεται, ενόχλησε και αμέσως δύο υπουργοί έσπευσαν να πουν ότι για εκείνους, για το ΣΥΡΙΖΑ,σ είναι πάρα πολύ σημαντική η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.

Το ότι το ενδιαφέρον αυτό είναι προσχηματικό, αποδείχθηκε με τον πλέον έμπρακτο τρόπο θα πω το εξής. Ενώ η Νέα Δημοκρατία ζήτησε και επέμεινε να κληθούν εδώ οι λειτουργοί της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, αυτό απορρίφθηκε από την Κυβέρνηση. Δεν είναι σήμερα μαζί μας κανένας φορέας που να εκφράζει τους εκπαιδευτικούς της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης Και το λέω τούτο για δύο λόγους.
 
Πρώτον, γιατί είναι πάρα πολλές οι διατάξεις που τους αφορούν, όπως μας εξέθεσε χθες ο κ. Μπαξεβανάκης, αλλά επιπλέον υπάρχουν και πολλές διατάξεις που τους αφορούν έμμεσα, δεδομένου του συγκεκριμένου εγχειρήματος.

Στο σημείο αυτό η κυρία Κεραμέως καταθέτει το έγγραφο στα πρακτικά.

Κώστας Γαβρόγλου: Με συγχωρείτε όμως, η ΟΛΜΕ δεν εκφράζει αυτούς τους συγκεκριμένους συναδέλφους; Ο κ. πρόεδρος λέει ναι.

Γιώργος Μαυρωτάς(Ειδικός Αγορητής του Ποταμιού): Θα ήθελα εφόσον η κυρία Παϊσίδου ήταν στην οκταμελή επιτροπή, η οποία επέβλεψε την όλη διαδικασία συγχώνευσης των δύο ιδρυμάτων για την δημιουργία του πανεπιστημίου δυτικής Αττικής, να μας πει με τι κριτήρια έγιναν οι συγχωνεύσεις των διαφόρων τμημάτων, γιατί έγινε ολόκληρη συζήτηση χθες.

Ήθελα να ρωτήσω την κυρία Βενετίκου, ιδιαίτερα για τη Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, που έχουν βάλει τα ιατρικά εργαστήρια μαζί με άλλα τέσσερα τμήματα τελείως ετερόκλητα. Είπε χθες ο κ. Υπουργός, ότι το κριτήριο που έγιναν οι συγχωνεύσεις ήταν η ακαδημαϊκότητα, αλλά κοιτώντας τις εξωτερικές αξιολογήσεις των τμημάτων που υπάρχουν στην ιστοσελίδα της ΑΔΙΠ, είδα ότι έχουν συγχωνευθεί τμήματα που έχουν 165 δημοσιεύσεις, με βάση το 2012 και έχουν μείνει αυτόνομα τμήματα που δεν αναφέρουν καν αριθμό δημοσιεύσεων. Οπότε το κριτήριο της ακαδημαϊκότητας, μάλλον έγινε λίγο ελαστικό στις συγχωνεύσεις και πρυτάνευσαν κάποια άλλα κριτήρια. Επίσης, για τη Σχολή Γραφικών Τεχνών και Συσκευασίας, πως έχει βρεθεί – ένα τμήμα που είναι περισσότερο τμήμα μηχανικών, παρά τμήμα τεχνών – στη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών. Μάλλον, έχει εξαφανιστεί τελείως.

Ήθελα να ρωτήσω τον κ. Μήτκα – και τον κ. Ευσταθόπουλο – επειδή έβγαλε η έκτακτη σύνοδος των πρυτάνεων στις 4 Ιανουαρίου 2018 κάποια ανακοίνωση στην οποία αναφέρει πως ό,τι συγχωνεύσεις και αν γίνουν, πρέπει να γίνουν εντός ενός ολοκληρωμένου πλαισίου ακαδημαϊκών κριτηρίων και δίνει έμφαση στην ακαδημαϊκή ποιότητα, επάρκεια εργαστηριακών υποδομών, ακαδημαϊκά προσόντα κ.τ.λ., εάν κρίνει ότι τηρούνται στο πανεπιστήμιο δυτικής Αττικής, αυτά τα ακαδημαϊκά κριτήρια που υπήρχαν σε αυτή την ανακοίνωση. Το δεύτερο έχει να κάνει με τη διάταξη περί μετεγγραφών, που τώρα απελευθερώνονται οι μετεγγραφές των αδελφών, αν θεωρεί ότι αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα στα κεντρικά αλλά και στα περιφερειακά πανεπιστήμια.

Έχω μια ερώτηση για τον κ. Γεωργάτο. Αναφέρθηκε η κυρία Κεραμέως στο ΕΣΕΚΑΑΔ. Ήσασταν ο συντάκτης του πορίσματος, το 2016, μαζί με τον κ. Γαβρόγλου, τότε που είχε έρθει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Αναφέρει για τα Τ.Ε.Ι., ότι θα πρέπει να διαβουλευθούμε και να τα χωρίσουμε στις εξής κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία είναι αυτά που είναι ήδη ακαδημαϊκά ισοδύναμα με αντίστοιχα πανεπιστημιακά. Η δεύτερη κατηγορία είναι αυτά που δεν πληρούν παραπάνω προϋποθέσεις, αλλά θα μπορούσαν να το καλύψουν αυτό μέσα σε μία τριετία και η τρίτη κατηγορία είναι αυτά θα πρέπει να συνεχίσουν να υπάρχουν ως Τ.Ε.Ι.. Η ερώτηση είναι αν όλα τα τμήματα στα δύο αυτά Τ.Ε.Ι. Αθηνών και Πειραιά, εντάσσονται στην πρώτη κατηγορία κατά τη γνώμη σας που είναι εφάμιλλα με πανεπιστημιακά και γίνονται κατευθείαν πανεπιστήμιο δυτικής Αττικής. Θα ήθελα να μας αποσαφηνίσετε, αυτό που αναφέρατε για τον καθορισμό των τμημάτων, για ρήξεις και πεδίο συντεχνιών.

Ν. Παισίδου(Πρόεδρος Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ)): Ευχαριστώ, απαντώ καταρχάς στις ερωτήσεις της κυρίας Κεραμέως. Καταρχάς, δεν ζητήθηκε η γνώμη της ΑΔΙΠ με την έννοια που το εκφράζετε, δηλαδή με επιστολή και πρωτόκολλο κ.λπ.. Δεύτερον, οι αξιολογήσεις τις οποίες επικαλούνται τα δύο ΑΕΙ, αφορούν στις ιδρυματικές αξιολογήσεις. Θέλω να τονίσω, ότι αυτές οι αξιολογήσεις αφορούν στις υποδομές, στη στρατηγική και τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα ιδρύματα και όχι στις αξιολογήσεις των προγραμμάτων σπουδών. Οι αξιολογήσεις των προγραμμάτων σπουδών έγιναν στο χρονικό διάστημα από το 2011 μέχρι το 2014. Είναι κάτι τελείως ξεχωριστό. Πραγματικά το Τ.Ε.Ι. Αθήνας είχε κριθεί worth of merit στην ιδρυματική αξιολόγηση, ενώ του Πειραιά είχε κριθεί αμέσως μετά με positive evaluation.

Νίκη Κεραμέως : Κύριε Πρόεδρε, συγνώμη, απλά επειδή το ερώτημα δεν απαντήθηκε. Το ερώτημα ήταν, αν αυτές οι αξιολογήσεις, όποιες υπήρχαν, ελήφθησαν υπόψη από τις συνεδριάσεις οκταμελούς Επιτροπής.

Ν. Παισίδου: Αυτές οι συγκεκριμένες αξιολογήσεις σας είπα αφορούν στα προγράμματα σπουδών από το , μέχρι τις αρχές του 2014.

Όπως ξέρετε, στις αξιολογήσεις υπάρχουν προτάσεις βελτίωσης των προγραμμάτων σπουδών. Για αυτό δεν γνωρίζω εάν και σε τι έκταση έγιναν αυτές οι βελτιώσεις στα προγράμματα σπουδών, όπου υπήρξαν και οι αντίστοιχες συστάσεις.

Για να απαντήσω συγχρόνως και στον κ.Μαυρωτά, ως προς τα κριτήρια, γιατί συνέχεται η ερώτηση αυτή, με ποια κριτήρια έγιναν οι δημιουργίες των καινούργιων τμημάτων στην Επιτροπή.

Τα κριτήρια αυτά, λήφθηκαν ως εξής. Έκαναν εισηγήσεις τα δύο Τ.Ε.Ι., εισηγήσεις οι οποίες εξέφραζαν τις απόψεις τους ως προς την  δημιουργία καινούργιο τμημάτων. Αυτές τις εισηγήσεις τις έλαβε το Υπουργείο, τις επεξεργάστηκε μια Επιτροπή του Υπουργείου και κατέληξαν στην δημιουργία αυτών των τμημάτων, όπως παρουσιάζονται τώρα.

Τώρα, ως προς την πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών, με ρωτάτε αν είναι εφικτή η πιστοποίηση τους μέχρι την ίδρυση. Προφανώς, ο χρόνος είναι ελάχιστος και τέτοια πιστοποίηση δεν είναι εφικτή.

Λάζαρος Βρυζίδης (Πρύτανης ΑΕΙ Πειραιά): Θα ξεκινήσω από την ερώτηση που έκανε η κ.Κεραμέως, σε σχέση  με τα διετή προγράμματα σπουδών. Εμείς δεν θέλουμε να έχουμε κάποια αντιπαράθεση ή επικάλυψη  με τα ήδη υπάρχοντα προγράμματα  στο πλαίσιο των ΙΕΚ.

Υπάρχουν πάρα πολλοί τομείς  οι οποίοι  δεν θεραπεύονται  αυτή τη στιγμή,  επειδή είναι υψηλής τεχνολογίας  και ας είναι μεσαίο το επίπεδο των εργοδηγών που πρόκειται να βγουν  από αυτές τις ειδικότητες,  που δεν μπορούν να θεραπευτούν  από τα οποία ΙΕΚ.

Σας έφερα προηγουμένως ένα παράδειγμα, που δεν μπορεί κανένα ΙΕΚ να εκπαιδεύσει, π.χ., νέους στο τομέα των ηλεκτροσυγκολλήσεων σε υποθαλάσσιες λειτουργίες ή σε άλλα θέματα.

Υπάρχουν τομείς πάρα πολλοί, που δεν θεραπεύονται.

Και σήμερα και σας το λέω υπεύθυνα και μπορείτε να το διερευνήσετε και εσείς, ότι πάρα πολλές εταιρείες και πάρα πολλοί φορείς καλούν τέτοιου είδους ανθρώπους από το εξωτερικό προκειμένου να θεραπεύσουν κάποια λειτουργία την οποίαν θέλουν.

Αυτό, δεν είναι να κακό να το αναλάβουν τα πανεπιστήμια. Πρέπει να το αναλάβουν τα πανεπιστήμια. Έχουμε πληθώρα μηχανικών, έχουμε πάρα πολλούς γιατρούς με πάρα πολλές ειδικότητες στο πανεπιστημιακό επίπεδο, αλλά δεν έχουμε δυστυχώς και αυτή είναι μια πραγματικότητα την οποίαν ζούμε, δεν έχουμε υψηλού επιπέδου τεχνητές.

Τα τεχνικά επαγγελματικά λύκεια, τα ΕΠΑΛ και ειδικά τα ΙΕΚ βγάζουν ορισμένες κατηγορίες μόνο ειδικοτήτων που καλύπτουν ένα μικρό φάσμα από τη σύγχρονη τεχνολογία.

Θα μπορούσαν και αυτά σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια που θα κάνουν τον διετή κύκλο να εκσυγχρονίσουν τα προγράμματά τους, γιατί ζω, π.χ., τον εκσυγχρονισμό της γνώσης στην αυτοεπισκευαστική ζώνη, που είναι πάρα πολύ δύσκολο. Πάρα πολύ δύσκολη και απαιτητική, στη σύγχρονη εποχή.

Ήθελα να πω και δύο τρία πράγματα, για να κλείσω την παρέμβασή μου. Το ΑΕΙ Πειραιά  Τεχνολογικού Τομέα  έχει  κριθεί, υπάρχουν αξιολογήσεις.  Έχουμε πάρει  σε πάρα πολλούς  τομείς άριστα, π.χ. στα μεταπτυχιακά,  στη συνεργασία με τους φορείς  τους παραγωγικούς,  σε συνεργασία  με την  τοπική κοινωνία και γενικότερα  η δραστηριότητα  του ιδρύματος  και στον  ερευνητικό τομέα  είναι πάρα πολύ υψηλή.  

Έχουμε μεγάλα προγράμματα ευρωπαϊκά και στον ενεργειακό τομέα, αλλά και σε άλλους τομείς, τα οποία  είναι πρωτοπόρα.

Θα επανέλθω μια και μου δίνεται η ευκαιρία  να πω κάτι , κύριε Υπουργέ και θα ήθελα την προσοχή σας. Όντως, το τμήμα γραφικών τεχνών και συσκευασίας, κακώς βρίσκεται στο κομμάτι της γραφιστικής. Είναι ένας τομέας καθαρά τεχνικός και καλό θα είναι από το τμήμα που το έχετε βάλει της γραφιστικής, σας έχω πει και άλλες φορές, να μεταφερθεί στο τμήμα βιομηχανικής σχεδίασης και παραγωγής. Εκεί ταιριάζει. Μηχανικοί είναι οι άνθρωποι, δεν είναι γραφίστες.

Δέστε το λίγο, για να μπορούμε να το θεραπεύσουμε.

Κατανοώ τις ανησυχίες σας, κύριε Υπουργέ, για το θέμα της ένταξης του προσωπικού. Εμείς όμως διατηρούμε τη θέση μας και δηλώνουμε ότι αυτή η διάταξη είναι αντισυνταγματική και σαν αντισυνταγματική θα την αντιμετωπίσουμε.

Περικλής Μήτκας (Πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και Προεδρεύων του Προεδρείου Συνόδου Πρυτάνεων ΑΕΙ):

Η ερώτηση της κυρίας Κεραμέως, σχετικά με την λειτουργία των ΕΛΚΕ  και τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 11. Η αλήθεια είναι ότι  με τις προβλέψεις  του 4485  και με την ένταξη των ΕΛΚΕ στο δημόσιο λογιστικό έχει δυσκολέψει η διαχείριση των ερευνητικών προγραμμάτων σημαντικά για όλα τα πανεπιστήμια και αυτό σημαίνει πολύ μεγαλύτερη γραφειοκρατία, μεγαλύτερη καθυστέρηση στην διεκπεραίωση και επιβάρυνση των ιδρυμάτων με επιπλέον προσωπικό, διαχειριστικό κόστος.

Έχουμε συνεννοηθεί όμως και εφόσον το ανέφερε ο κ. υπουργός μπορώ κι εγώ να πω ότι το προεδρείο συναντήθηκε με τον κ.Τσακαλώτο και με την παρουσία του υπουργού και συζήτησε αυτό το θέμα. Έχει υπάρξει μια βελτιωμένη έκδοση και θα θέλαμε να την δούμε να ψηφίζεται, να περιλαμβάνεται στο τελικό κείμενο. Θα ανακουφίσει κάπως την κατάσταση.

Σχετικά με τις ερωτήσεις του κ.Μαυρωτά. Πρώτον, αν τηρούνται τα ακαδημαϊκά κριτήρια που θεωρεί η σύνοδος ότι θα έπρεπε να υπάρχουν στη συγχώνευση των δύο ιδρυμάτων.

Η Σύνοδος έχει ζητήσει εδώ και πολύ καιρό να θεσπιστούν κάποια ακαδημαϊκά κριτήρια και να τηρούνται σε αυτές τις διαδικασίες. Δεν έγινε δεκτή η προταση.

Η Σύνοδος δεν συμμετέχει σε αυτή τη διαδικασία.

Επομένως, δεν μπορούμε να πούμε μεταβεβαιότητος αν τηρούνται τα ακαδημαϊκά κριτήρια. Δεν ξέρουμε με ποια ακριβώς κριτήρια έχουν γίνει οι συγχωνεύσεις των σχολών ή των τμημάτων, π.χ. Τμήμα  Βιοϊατρικών Επιστημών περιμένει κάποιος να περιλαμβάνει κάποιες επιστήμες. Τα τμήματα που έχουν συμπράξει Οδοντικής Τεχνολογίας, Ακτινοθεραπείας, Ιατρικών Εργαστηρίων δεν είναι ακριβώς αυτό που θα θεωρούσε κάποιος Βιοϊατρικές Επιστήμες.

Αν θα δημιουργήσουν πρόβλημα οι μετεγγραφές;

Κάθε φορά που γίνεται αλλαγή στις διατάξεις περί μετεγγραφών δημιουργείται πρόβλημα, δημιουργεί και αναστάτωση και στις οικογένειες και στα ιδρύματα, ανάλογα με το ποσό ελαστική ή πιο σφιχτή είναι η διάταξη το πρόβλημα επιτείνεται ή όχι, κυρίως, φυσικά προς τα Ιδρύματα του κέντρου, Αθήνας και Θεσσαλονίκης και αποψιλώνοντας παράλληλα τα περιφερειακά τμήματα.

Επίσης, θα ήθελα να θυμίσω ότι υπάρχει και μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που λέει, ότι «ένα λογικό ποσοστό προσαύξησης του αριθμού των εισακτέων από μετεγγραφές είναι το 10% και πάνω από 15% αρχίζει και πλήττεται η ποιοτική εκπαίδευση.». Αυτό, νομίζω ότι θα πρέπει να το λαμβάνετε υπόψη σας, αλλά επανέρχομαι σε αυτό που είπα στην αρχική του τοποθέτηση, ότι δεν είναι καλό να αλλάζει κάθε χρόνο το σύστημα μεταγραφών. Εάν είναι ένα, το ξέρουμε όλοι, το εφαρμόζουμε σωστά και οι οικογένειες κάνουν τον προγραμματισμό τους.

Θα μου επιτρέψετε επειδή δεν θα ξαναμιλήσω να αναφέρω δύο - τρία πράγματα, τα οποία έχουμε συζητήσει με το Υπουργείο. Θέλουμε μια ρύθμιση για τους επισκέπτες – καθηγητές, σας έχουμε δώσει μια πρόταση νομοθετικής ρύθμισης.

Θέλουμε η εκλογική διευθυντή Πανεπιστημιακής Κλινικής να γίνεται με τον ίδιο τρόπο, όπως τα πανεπιστημιακά εργαστήρια και μουσεία.

Επίσης, θα θέλαμε να δείτε το άρθρο 19 παράγραφος 7 περίπτωση α΄ που αναφέρεται στη σύνθεση της Κοσμητείας Σχολής με δύο τμήματα. Σίγουρα εκεί υπάρχει κάποιο φραστικό λάθος, γιατί λογικό είναι στην Κοσμητεία να συμμετέχουν ο Κοσμήτορας, οι δύο πρόεδροι των τμημάτων και κάποια μέλη ΔΕΠ.

Επίσης, φαίνεται ότι στο νομό 4472/2017 είχαν προστεθεί οι αναπληρωτές Πρυτάνεις πως οι δικαιούχοι των εξόδων παράστασης, αλλά τώρα που είναι πια Αντιπρυτάνεις, οι εκλεγμένοι Αντιπρυτάνεις δε δικαιούνται ή δεν τους αναγνωρίζεται. Άρα, θα πρέπει να προστεθούν και οι Αντιπρυτάνεις σε εκείνη την παράγραφο. Νομίζω ότι αυτό είναι προφανές.

Επίσης, θυμίσω τα αιτήματα για να βρούμε ένα τρόπο να αναπληρώνονται οι θέσεις που κηρύσσονται άγονες ή που κενώνονται για άλλους λόγους πλην της αφυπηρέτησης, γιατί στην ουσία δε δημιουργούν δημοσιονομικό πρόβλημα.

Βασίλης Τριανταφύλλου (Πρύτανης Τριμελούς Γραμματείας ΤΕΙ, Προεδρεύων του Προεδρείου Συνόδου ΤΕΙ): Απαντώντας στην ερώτηση της κυρίας Κεραμέως.

Κυρία Κεραμέως, επειδή είμαι πάρα πολύ καλά γνώστης το τι συμβαίνει στην  Ευρώπη για λόγους συμμετοχής μου σε διάφορες επιτροπές του Eur.Ass. Ένα πρόγραμμα σπουδών για να θεωρείται πλήρη πρέπει να περιέχει το σύνολο των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων που θα πληροί ο απόφοιτος, ο οποίος θα τελειώσει το πρόγραμμα σπουδών. Χωρίς μια τέτοια μια τέτοια βασική αρχή είναι προφανές ότι το πρόγραμμα σπουδών δεν μπορεί να υπηρετήσει συγκεκριμένους στόχους. Τα μαθήματα ενός προγράμματος σπουδών έχουν συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα, τα οποία ικανοποιούν συγκεκριμένες δεξιότητες και ικανότητες για τα συγκεκριμένα μαθήματα.

Όσον αφορά τη διάταξη που αναφέρεται για τα μαθήματα, θεωρητικού χαρακτήρα. Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοεί μαθήματα, θεωρητικού χαρακτήρα, αλλά στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα υπάρχουν θεωρητικά, εργαστηριακά μαθήματα, αλλά  και μικτού τύπου μαθήματα που περιέχουν θεωρία και εργαστήρια.

Είναι προφανές ότι επειδή έχω προέρχομαι από ένα τμήμα, το οποίο συγχώνευσε από το Σχέδιο Αθήνα τέσσερα άλλα τμήματα. Σας πληροφορώ ότι αυτή η διαδικασία είναι μια διαδικασία εξαιρετικά επίπονη, διήρκησε 2,5 χρόνια διότι έπρεπε να λύσει μικρολεπτομέρειες του τύπου ότι βρέθηκαν φοιτητές και να προσπαθούμε τους αντιστοιχίσουμε το πτυχίο τους, γιατί δεν έβγαζαν 240 μονάδες, έβγαζαν 39,5. Είναι προφανές ότι μια πάρα πολύ δύσκολη αυτή άσκηση και νομίζω ότι τα τμήματα θα πρέπει να προσέξουν πάρα πολύ να μην αλλοιώσουν το χαρακτήρα των αποφοίτων που είχαν προηγουμένως τα τμήματα.

Μαρία Βενετίκου  (Πρύτανης ΤΕΙ Αθήνας):  Όσον αφορά την ΣΕΥΠ, τη γνωρίζω πάρα πολύ καλά, γιατί έχω δίδαξε σε όλες τις σχολές. Επομένως, δικαιούμαι να μιλήσω και για όλες.

Η ΣΕΥΠ είναι ένας χώρος, με πραγματικά μοναδικά αντικείμενα και αν θέλαμε να είμαστε με ανοιχτό πνεύμα η ΣΕΥΠ θα μπορούσε να είναι ένα μικρό Πανεπιστήμιο από μόνη της. Προσφέρει πολλές δεξιότητες και έχει σχολές με μεγάλη απορροφησιμότητα, παράλληλα τα παιδιά, όταν μπαίνουν, μπαινουν με υψηλότερες βάσεις από πολλά πανεπιστημιακά τμήματα είτε το θέλουμε είτε όχι.

Ο κ. Μαυρώτας, ρωτούσε για τα Ιατρικά Εργαστήρια και για τη Σχολή Γραφικών Τεχνών.

Συμφωνώ με τον κ. Βρυζίδη, ότι η Σχολή Γραφικών Τεχνών δεν την έχουμε χειριστεί καλά, διότι δεν είναι αυτό το αντικείμενο όπου βρίσκεται, ανήκει αλλού και θα έπρεπε αυτό να το διερευνήσουμε καλύτερα.

Όσον αφορά τα Ιατρικά Εργαστήρια που εντοπίσατε και σας ευχαριστώ, το ξέρετε πολύ καλά ότι αυτό το τμήμα παράγει απόφοιτους που στηρίζουν την κλινική και την ερευνητική πράξη και διεθνώς φέρονται ως Laboratory Scientist ή ως Biomedical Scientist και είναι Regulated στην Ε.Ε. και αυτό ισχύει και στην Αμερική.

Είναι γεγονός ότι εφαρμόζουν ποικιλίες μεθόδους και είναι γεγονός ότι συμμετέχουν ενεργά στο κλινικό μέρος, το οποίο στηρίζουν. Για παράδειγμα, δεν θα την κάνω εγώ την εξέταση της γενικής αίματος, αλλά εκείνος θα μου δώσει και εγώ θα αξιολογήσω τα αποτελέσματα και επίσης, στηρίζουν το ερευνητικό έργο. Φυσικά, δεν θα τις κάνω εγώ τις εξετάσεις, δεν έρχονται και τις βλέπουμε; Το ξέρουμε όλοι.

Αυτό το Τμήμα έχει 13 μέλη ΔΕΠ, ανήκω εκεί και γι' αυτό δεν μου δίνατε την ευκαιρία, θα απέφευγα να μιλήσω για να μη θεωρηθεί ότι υπερβαίνουν το θεσμικό μου. Ωστόσο, έχει όλα τα κριτήρια για την αυτονομία, αφού έχει περίπου 15 μέλη ΔΕΠ και έχει πολλές δημοσιεύσεις, δύο Μεταπτυχιακά Προγράμματα, το ένα αυτόνομο «Τεχνολογία στη Διάγνωση» και το άλλο στις Τεχνολογίες των Παιδαγωγικών που είναι διατμηματικό με τη νέα σχολή που ήταν πριν Προσχολικής Αγωγής.

Επομένως, έχει πολύ καλή αξιολόγηση από την ΑΔΥΠ, πολύ καλή απορροφησιμότητα και γενικά, αν με ρωτούσατε εμένα για αυτά τα κομμάτια της ΣΕΥΠ, θα έλεγα ότι ανεξάρτητα είναι τα Ιατρικά Εργαστήρια, Biomedical Laboratory Scientist η Ραδιολογία και η Οπτική Οπτομετρία. Αυτά είναι παντού ανεξάρτητα. Δεν μιλώ για τίποτε άλλο.

Πάντως, θέλω να τονίσω το θέμα της δυσκολίας της διοίκησης των συγχωνεύσεων πέντε τμημάτων σε ένα. Θα γίνει με πολύ μεγάλη δυσκολία.

Επίσης, θέλω να πω ότι ζητήσαμε καλύτερη αναδιάρθρωση γιατί κάνα δυο από αυτά τα τμήματα, όχι το δικό μας, ούτε και της οπτικής οπτομετρίας, δεν είχαν τα απαραίτητα μέλη ΔΕΠ που είχε ζητήσει η Επιτροπή. Ως αντικείμενο, είναι παντού ανεξάρτητο. Ελπίζω να ληφθούν υπόψη αυτά ευχαριστώ τον Υπουργό που θα δώσει σημασία στις εξωτερικές κατευθύνσεις, γιατί αυτό θα γίνει τεράστιο πρόβλημα. Ευχαριστώ.


 
Ευστάθιος Ευσταθόπουλος (Πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ): Θα θέλω να επισημάνω το θέμα της άτυχους τοποθέτησης του Δημάρχου Αιγάλεω για το θέμα των προγραμμάτων και των «προγραμματάκιδων». Επειδή τα προγράμματα παίζουν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο, τόσο στη λειτουργία και το έργο των Πανεπιστημίων, όσο και στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη και επειδή, δυστυχώς, μπορεί από τέτοιες τοποθετήσεις να δημιουργούνται ψευδείς εντυπώσεις στην κοινή γνώμη, θα έλεγα ότι άνθρωποι που έχουν ένα δημόσιο λόγο για μια δημόσια τοποθέτηση να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο πώς εκφράζονται όταν δεν γνωρίζουν καλά κάποιο θέμα. Ασφαλώς και τα προγράμματα είναι πάρα πολύ σημαντικά συνολικά και για το ελληνικό Πανεπιστήμιο και για την ελληνική κοινωνία.

Στην ερώτηση που έκανε ο κ. Μαυρωτάς για τις μεταγραφές, που είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα και που και εγώ, ήταν παράλειψη μου που δεν το ανέφερα στην πρωτομιλία μου, η θέση της ΠΟΣΔΕΠ είναι πάγια εδώ και πάρα πολλά χρόνια για το θέμα των μεταγραφών. Οι μεταγραφές δημιουργούν πολύ μεγάλα προβλήματα και στα Πανεπιστήμια υποδοχής και στα Πανεπιστήμια, από τα οποία, φεύγει ο φοιτητής. Πολλά περιφερειακά και ακριτικά Πανεπιστήμια κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς αντικείμενο, γιατί οι αιτήσεις για μεταγραφές είναι πάρα πολλές, ενώ αντίστροφα δυσχεραίνεται πάρα πολύ το έργο των κεντρικών Πανεπιστημίων.

Για παράδειγμα, στην Ιατρική Σχολή της Αθήνας οι θέσεις των φοιτητών που μπαίνουν με τις πανελλήνιες είναι 170 και εφέτος, καταλήξαμε να είναι γύρω στους 400 φοιτητές στο πρώτο έτος. Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορεί να συμβαίνει. Η θέση της ΠΟΣΔΕΠ είναι πάγια, δεν πρέπει να υπάρχουν μεταγραφές. Είναι και θέμα και ισονομίας των φοιτητών που μπαίνουν σε κάποιο τμήμα σε σχέση με άλλους. Ας το προσέξουν τα παιδιά αυτό στις δηλώσεις τους για τα τμήματα που δηλώνουν.

Επίσης, θα ήθελα να επισημάνω ορισμένα θέματα που δεν άκουσα να τοποθετήθηκε ο Υπουργός για αυτά. Είναι το θέμα της ρύθμισης του άρθρου 15 που υπήρχε στην αρχική κατάθεση του νόμου στη διαβούλευση, η οποία, ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση και η τελική νομοθέτηση της θα επιλύσει ένα χρόνιο πρόβλημα, τόσο για τα μέλη ΔΕΠ, όσο και για τα Πανεπιστήμια και δεν είναι τυχαίο το ότι αυτή η ρύθμιση έχει έρθει δύο φορές και έχει ξαναβγεί. Είναι κάτι που δείχνει ότι υπάρχει κάποια αναγκαιότητα γι' αυτό.

Ένα άλλο ζήτημα είναι οι διευθύνσεις των κλινικών. Είναι μια εκκρεμότητα που μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα, γιατί υπάρχουν γνωμοδοτήσεις διαφορετικές από τους νομικούς για το ποια διαδικασία θα πρέπει να ακολουθηθεί.

Επίσης, το θέμα με τις άγονες θέσεις ή τις παραιτήσεις είναι ένα σημαντικό ζήτημα για τα Πανεπιστήμια που δεν δημιουργεί πρόβλημα στον προϋπολογισμό, γιατί το κονδύλι της θέσης υπάρχει.
Επίσης, αυτό το θέμα με την προϋπηρεσία των συμβασιούχων που θέσαμε και εμείς και η Ένωση Ελλήνων Ερευνητών και αφορά και τους καθηγητές και τους ερευνητές και τους καθηγητές των Τ.Ε.Ι. όλους.

Μαρία Κωνσταντοπούλου (Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών):  Θα ξεκινήσω με την ερώτηση της κυρίας Κεραμέως για το ποια είναι η θέση μας για τη ρύθμιση του άρθρου 20 παράγραφος 11, για τη δυνατότητα που δίνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας με διδακτορικό να μεταταγούν στα Ερευνητικά Κέντρα. Όπως θα δείτε και στο υπόμνημα μας, δεν συμφωνούμε με αυτή τη ρύθμιση και το είχαμε πει και στη διαβούλευση.

Πιστεύουμε ότι αυτό δεν βοηθάει ούτε την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η οποία, θα χάσει μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό υψηλών προσόντων και σίγουρα, δεν θα ενισχύσει τις ιδιαίτερα εξειδικευμένες υπηρεσίες που έχουν ανάγκη τα Ερευνητικά Κέντρα. Έχουμε στα Ερευνητικά Κέντρα εδώ και χρόνια εξειδικευμένο προσωπικό που δουλεύει για πολλά χρόνια με συμβάσεις διαφόρων τύπων και πιστεύουμε ότι θα πρέπει να γίνουν προσλήψεις επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού, όπως ζητάμε, δηλαδή, να βγουν νέες θέσεις ερευνητών. Πιστεύουμε και το έχουμε πει πάρα πολλές φορές ότι θα πρέπει να έρθει καινούργιο προσωπικό τεχνικό και επιστημονικό στα κέντρα. Συνεπώς, δεν συμφωνούμε με αυτή τη ρύθμιση.

Επίσης, όσον αφορά τις επιτροπές ηθικής της έρευνας, οι οποίες, προβλέπονται σε ολόκληρο κεφάλαιο από το άρθρο 21 μέχρι το άρθρο 27 κεφαλαίο Ε΄, είναι ότι σε πάρα πολλά Ερευνητικά Κέντρα και Πανεπιστήμια λειτουργούν γνωμοδοτικές επιτροπές ηθικής και όσοι είναι από το χώρο των Α.Ε.Ι. και των Ερευνητικών Κέντρων γνωρίζουν ότι αυτές συμβάλλουν, γιατί υπάρχει ένα πολύ αυστηρό και ορθά, πλαίσιο για θέματα ηθικής και δεοντολογίας και από τα χρηματοδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα. Εμείς, λέμε ότι θα πρέπει και τα υπόλοιπα Κέντρα και Πανεπιστήμια που δεν έχουν αντίστοιχες επιτροπές να γίνουν και σε αυτά, αλλά να είναι γνωμοδοτικές, γιατί αν είναι αποφασιστικές, βάζουμε ένα παραπάνω επίπεδο γραφειοκρατίας. Όσοι έχουν υποβάλει προγράμματα ξέρουν σε τι συνθήκες και τι ξενύχτι κάνει κάποιος σε ασφυκτικές προθεσμίες για να υποβάλει πρόγραμμα.

Η Ε.Ε. και μέσω των προγραμμάτων «Horizon» αυτό το έχει λύσει. Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες και γι' αυτό, πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να μην είναι υποχρεωτικές, γνωμοδοτικές και βεβαίως, να αναβαθμιστεί και ο ρόλος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής.

Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω ότι μονίμως υπάρχει μια σύγχυση με τους τίτλους των Ερευνητών. Υπάρχει μια ρύθμιση στο άρθρο 9 που μιλάει για τα προσόντα των μελών ΔΕΠ, όπου διαφωνούμε με τη ρύθμιση, αλλά χρησιμοποιείται ο όρος «κύριος Ερευνητής». Έχουμε πολλές φορές συζητήσει και έχουμε πει ότι με όλους τους νομούς της έρευνας, κύριος Ερευνητής είναι ο Ερευνητής Β΄, οπότε θα προτείναμε να αλλάξει ο συγκεκριμένος όρος.

Σπύρος Γεωργάτος (Πρόεδρος Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΣΕΚΑΑΔ)):  Σε ό,τι αφορά την ερώτηση που έκανε η κυρία Κεραμέως, ήμουν σαφής, στο προοίμιο της τοποθέτησής μου, ότι δεν έχει συνεδριάσει το Όργανο, ως Νομικό Πρόσωπο, δηλαδή δεν έχει δώσει τη γνώμη του και οφείλει να τη δώσει.

Από την άλλη μεριά, θα έχετε υπόψη σας ότι το ΕΣΕΚΑΑΔ αποτελείται περίπου από το σύνολο των φορέων, που ακούσατε ήδη, συν ορισμένους άλλους φορείς του παραγωγικού τομέα. Είμαστε ιδιαιτέρως ευτυχείς ότι οι πρώτες αντιδράσεις, που έχουμε, ας πούμε από την Ελληνική Συνομοσπονδία Επιχειρηματικότητας, είναι εξαιρετικά θετικές.

Επαναλαμβάνω, ότι αφορά το γενικό σχήμα του εγχειρήματος. Άρα, λογικά, δεν θα πρέπει να υπάρξουν και μεγάλες αντιρρήσεις στη Σύνοδο, η οποία θα γίνει μέσα στο επόμενο διάστημα.

Τώρα, επειδή μου έδωσε την ευκαιρία ο αγαπητός κ. Μαυρωτάς, θέλω να σχολιάσω - και περισσότερο επειδή έχω σχέση με το αντικείμενο - το θέμα της Πέμπτης Σχολής στο Πανεπιστήμιο Δυτική Αττικής. Όπως γνωρίζουμε όλα τα μέλη και η κυρία Παϊσίδου, που ήταν εκεί και ο κ. Υπουργός και ο κ. Αγγελόπουλος, έγινε μια κάποια συζήτηση,  μέσα στην Επιτροπή, γι’ αυτό το πράγμα και η συζήτηση αυτή δεν ήταν εύκολη. Καταλαβαίνετε, ότι υπάρχει ένα ετερόκλητο σχήμα, υπήρχαν αντικείμενα τα οποία είναι αναγνωρίσιμα με ορισμένα ευρωπαϊκά κριτήρια, ενώ δεν είναι αναγνωρίσιμα με ορισμένα άλλα ευρωπαϊκά κριτήρια, ως πανεπιστημιακού τύπου αντικείμενα.

Και με την ευκαιρία να πω και το εξής. Ξέρετε ότι και στην Ευρώπη υπάρχουν τα καλά παραδείγματα και τα κακά παραδείγματα. Έτσι; Προφανώς, δεν θέλουμε να αντιγράψει κανένας το κακό παράδειγμα. Επίσης, ξέρετε ότι και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, υπάρχουν συντεχνίες και διαφθορά, επίσης. Δηλαδή, δεν είναι οτιδήποτε ευρωπαϊκό και καλό.

Εκεί, λοιπόν, έγινε μια συζήτηση, η οποία είχε και υψηλούς τόνους, ώρες-ώρες. Προσπάθησα να εκφράσω το εξής παράπονο, γενικότερα. Ήταν ευκαιρία στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, αλλά και θα είναι ευκαιρία αν αυτό το επιχείρημα γίνει σε όλη την επικράτεια, να βλέπουμε το αναπτυξιακό περιεχόμενο, το οποίο έχει η ίδρυση νέων τμημάτων. Και όταν λέω «ίδρυση νέων τμημάτων», δεν εννοώ Τμήματα, που συμμαζεύουν ήδη υπάρχοντα, τα οποία δεν ξέρουμε πώς να τα εντάξουμε και πώς να τα συνταιριάξουμε, αλλά κάτι de novo, κάτι καινούργιο, κάτι το οποίο να ανταποκρίνεται στις καινούργιες συνθήκες.

Λοιπόν, στο πλαίσιο της συζήτησης αυτής, έπεσε στο τραπέζι η πρόταση για τη δημιουργία ενός Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών, με την έννοια που υπάρχει στην Αγγλία. Δηλαδή, όχι σαν ένα τμήμα, που θα προσπαθήσει, τώρα, να συμμαζέψει άλλα πράγματα. Αυτό δεν συγκέντρωση την απαιτούμενη συναίνεση. Η συναίνεση, όπως λέει και ο κ. Υπουργός,  είναι πολύ δύσκολο πράγμα και αυτή η πρόταση δεν συγκέντρωσε την απαραίτητη συναίνεση, για να προκύψει κάτι τέτοιο. Και θέλω να είμαι σαφής και εκφράζω, κυρίως, τον εαυτό μου. Βεβαίως και υπάρχουν συντεχνίες, βεβαίως και οι συντεχνίες διαμαρτύρονται με ηχηρό τρόπο. Ξέρετε ότι ειδικά, γι' αυτό το πράγμα, υπήρξαν αντιδράσεις. Εάν σας δείξω το κινητό μου τηλέφωνο, είναι γεμάτο κλήσεις, καθώς προσπάθησαν να με προσεγγίσουν μέσω χιλίων διαφορετικών δρόμων, αν και είμαι το τελευταίο μέρος στη διαδικασία αυτής της Επιτροπής.

Θέλω να πω ότι οι συντεχνίες είναι ορατές. Και να σας πω και κάτι; Επειδή συμμετέχω και στην ανάλογη πρωτοβουλία, στην Ήπειρο, προφανώς, δεν είναι «άγγελοι». Υπάρχουν σοβινιστικές λογικές –να το πώς με πιο «σοφιστικέ» τρόπο-  και εντός του Πανεπιστημίου, όπου η κάθε ομάδα προσπαθεί, με κάθε τρόπο, για τα ειδικά της συμφέροντα, τα special interests, που λένε και οι Αμερικανοί. Γκρουπς, τα οποία ασκούν πιέσεις.

Αυτό που προσπάθησα να πω είναι ότι σε αυτό το εγχείρημα ελλοχεύει ένας κίνδυνος, διότι, κάθε φορά, που γίνεται μια απόπειρα μεταρρύθμισης - ιδιαίτερα στην Παιδεία - ταυτοχρόνως, ανοίγει ένα πεδίο συντεχνιακών ανταγωνισμών. Κάποτε, η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να αρχίσει να ανθίσταται σε αυτό το πράγμα, διότι εάν αυτό το εμβληματικού χαρακτήρα εγχείρημα «αραιωθεί» ή αμαυρωθεί ή στραβώσει, τότε, καταλαβαίνετε, πόσο δύσκολη θα γίνει η επανάληψη του, σε μεγαλύτερη κλίμακα.

Λοιπόν, πρέπει η ελληνική Πολιτεία και με τη συνδρομή όλων των πολιτικών δυνάμεων, να μπορέσει να υπερασπίσει το στρατηγικό ρόλο, που έχει η Πολιτεία, στη χάραξη μιας πολιτικής. Δεν μπορεί να γίνεται δέσμια – να πω τυχαία – του Τμήματος Φυσικοθεραπείας ή Εργοθεραπείας ή των Εργαστηρίων κ.τ.λ.. Και δεν μιλάω στον αέρα, γιατί εγώ τουλάχιστον, φρόντισα να δω και βιογραφικά και απόδοση.

Να συμπληρώσω και κάτι άλλο. Ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι υπάρχει μια Έκθεση Σκοπιμότητας. Ξέρετε, ο χώρος της ανώτατης εκπαίδευσης έχει χαρτογραφηθεί 3 φορές. Στη μία φορά, έγινε αυτό το πράγμα, σε ένα βαθμό, όταν το Υπουργείο, ο Τομέας Έρευνας συζητούσε το δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για να φτιαχτεί το ΕΛΙΔΕΚ. Κατεγράφησαν, με βαθμό λεπτομέρειας που δεν θέλετε να ξέρετε και τα βιομετρικά και η διασπορά. Δεύτερη φορά, έγινε από το γραφείο της κυρίας Αναγνωστοπούλου.

Νίκη Κεραμέως (Εισηγήτρια της Ν.Δ.): Τα ξέρουμε αυτά, κύριε Γεωργάτε.

Σπύρος Γεωργάτος : Ένα λεπτό, να σας πω. Τρίτη φορά, έγινε μια αποτίμηση των πραγμάτων, ενόψει των συζητήσεων που γίνονταν με τον ΟΟΣΑ, δηλαδή είμαι βέβαιος ότι, ό,τι συζητάμε, αυτή τη στιγμή, είναι απολύτως μετά λόγου γνώσεως. Και αυτή ακριβώς η ευθύνη, είναι ιδιοκτησία του Υπουργείου Παιδείας, φαντάζομαι.

Και αν με ρωτήσετε, θα έπρεπε, μέσα στο ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, να υπάρχει ένας μηχανισμός αυτού του τύπου, αυτού του μελετητικού στρατηγικού σχεδιασμού.

Νίκη Κεραμέως: Δεν τα έχουμε αυτά, κύριε Γεωργάτε.

Σπύρος Γεωργάτος :  Ναι, το ξέρω, αλλά αυτό, ξέρετε, κυρία Κεραμέως, είναι διαχρονική ευθύνη. Και με την ευκαιρία που κάνουμε αυτή τη συζήτηση, σε αυτή την κλίμακα, κάποτε θα πρέπει να αρχίσουμε να συζητάμε γι' αυτό το περίεργο «πινγκ πονγκ» των αντεγκλήσεων, να γίνει μία συζήτηση πάνω σε αυτήν τη βάση, διότι αυτό θα αφήσει αποτύπωμα, για το μέλλον στον τόπο.

 

 

 

Σχόλια (8)

 
Νομικός Σπυρίδων
17 Φεβ 2018 14:10

Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Προφανώς ο κ. Α.Πολίτης ΔΕΝ ΕΧΕΙ την ΟΜΟΦΩΝΗ ,απόφαση της κατεύθυνσης τεχνολογίας..!, για την ένταξή της, σαν κατεύθυνση, στο τμήμα Βιομηχανικής Σχεδίασης κ Παραγωγής..!

Αν μιλήσουν / απαντήσουν /γράψουν, οι Συνάδελφοι της Τεχνολογίας, ΤΟΤΕ ΜΟΝΟ, ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΣΘΕΙ...ΑΝ ΑΥΤΟ ΟΤΙ..ΙΣΧΥΕΙ ..!

Η απόφαση του κ.Α.Πολίτη είναι προσωπική του..!

Με εκτίμηση
Νομικός Σπυρίδων Phd
Αναπλ.Καθηγητής - ΣΚΣ- Γραφιστική/Τεχνολογία Γραφ.Τεχνών

 
Νομικός Σπυρίδων
17 Φεβ 2018 14:18

Αγαπητέ Υπουργέ Μας.!
Ας μιλήσουν οι ειδικοί ...! με αντίστοιχες ειδικότητες κ ΜΠΤ-Διδακτορικά στο Αντικείμενο των Γραφικών Τεχνών και όχι οι πολιτικάντηδες..!
Ας κάνουν μόνοι τους μάθημα..στα τμήματα που υποστηρίζουν..! με άλλα Μάστερ κ Διδακτορικά..αυτόι κάνουν πολιτική..!

Με εκτίμηση
Σπύρος Νομικός
Τεχν.εκτυπώσεων κ Συσκευασίας

 
Φοιτητής των ιατρικών εργαστηρίων
17 Φεβ 2018 19:30

Όσο αφορά το τμήμα των βιοϊατρικων Επιστημών θα ήθελα να σχολιάσω το εξής δεν υπήρξε ποτέ τέτοια εισήγηση για την δημιουργία του από ΤΕΙ Αθήνας όπως ισχυρίζεται ο υπουργός και η οχταμελης Επιτροπή είχαν προταθεί άλλες συγχωνεύσεις πιο λογικές. Για να τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή Μήπως θυμάται ο υπουργός ότι στις αρχές Όταν όλο αυτό είχε ξεκινήσει συναντήθηκε με καθηγητές του Τμήματος μας και τους διαβεβαίωσε ότι θα μπούμε αυτόνομοι και αυτοδυμοι στο παδα ; γιατί αν δεν το θυμάται υπάρχει και φωτογραφία που το αποδεικνύει...Στην συνέχεια αφού μάθαμε για την συγχώνευση την δικαιολόγησε με το τρανό επιχείρημα «Μου αλλάξαν τα μυαλά»... Μετά από αυτό τα τμήματα της ραδιογιας και των ιατρικών εργαστηρίων επέμεναν ότι δεν δέχονται να συμμετέχουν στην συγχώνευση αυτή...θυμάται επίσης ότι τους απείλησε ότι άν δεν το δεχτούν θα τα αφήσει ΤΕΙ μόνα τους και στην συνέχεια θα τα κάνει διετούς φοίτησης ;

Κατά τα άλλα η συγχώνευση είναι κάτι που εισηγήθηκαν αυτά....

 
Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης
18 Φεβ 2018 12:44

Οπως γνωρίζουν όλοι οι υπεύθυνοι και αρμόδιοι στους οποίους έχουν κατατεθεί πλήθοε έγγραφα και τεκμηριώσεις, το ΣΥΝΟΛΟ του κλάδου, της Επιστήμης και της Βιομηχανίας των γραφικών τεχνών και της συσκευασίας, ζητάμε αυτόνομο τμήμα ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ. Προφανώς για το ΥΠΕΘ, αυτή η επιστήμη, η σχετική έρευνα και η βιομηχανία, οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται πρέπεπι να εξαφανιστούν κάτω από το διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο της "γραφιστικής". Περαν τούτου ουδέν...

 
Πέτρος Καρκαλούσος
18 Φεβ 2018 20:20

Αξιότιμε κ. Γεωργάτο το τμήμα Βιοιατρικών Επιστημών που όπως αναφέρετε στην τοποθέτηση σας, προσωπικά εσείς εισηγηθήκατε στον κ. Υπουργό, είναι το πλέον "κακό παράδειγμα" στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και πιθανότατα σε όλο τον κόσμο.

Ένα κάκιστο παράδειγμα τμήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προϊόν παράλογων συλλογισμών χωρίς ακαδημαϊκή λογική, χωρίς τουλάχιστον καμία από αυτές που γνωρίσατε στις χώρες που σπουδάσατε και εργαστήκατε.

Γιατί κ. Γεωργάτο το τμήμα Τεχνολογίας Ιατρικών Εργαστηρίων υπάρχει και στις ΗΠΑ όπου έχετε ζήσει. Σε αυτή την χώρα συμβαίνει να έχει και το ίδιο ακριβώς όνομα (medical/clinical laboratory technologists). Γιατί εισηγηθήκατε στον Υπουργό το ακριβώς αντίθετο από αυτό που προσωπικά γνωρίζετε;

Είστε πρόεδρος ενός οργανισμού, του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, που σκοπό έχει να παντρέψει την τριτοβάθμια εκπαίδευση με την απασχόληση και την ανάπτυξη της χώρας.
Πως λοιπόν εισηγηθήκατε να ενωθούν τα τμήματα Τεχνολογίας Ιατρικών Εργαστηρίων, Οδοντικής Τεχνολογίας, Ακτινολογίας - Ακτινοθεραπείας, Οπτικής - Οπτομετρίας, Αισθητικής - Κοσμετολογίας. Βοηθά την απασχόληση η ένωση αυτή; Kαι τα πέντε τμήματα είναι από τα πλέον δημοφιλή με υψηλές βάσεις, με μεγάλη απορρόφηση και με τα πλέον αναγνωρίσιμα επαγγέλματα σε όλους τους Έλληνες. Ποια αναπτυξιακή μελέτη ή λογική δικαιολογεί την ένωση αυτή;

Αναφέρατε στη βουλή ότι είδατε τα βιογραφικά των καθηγητών των πέντε τμημάτων και κρίνατε ότι θα πρέπει να ενωθούν. Μήπως αν ενωθούν θα γράψουν περισσότερα άρθρα, θα αυξηθεί το επιστημονικό έργο των μελών ΔΕΠ από την ένωση αυτή; Τιμωρείτε τους φοιτητές και τους χιλιάδες αποφοίτους τους επειδή το επιστημονικό έργο των καθηγητών τους είναι, όπως αναφέρετε, περιορισμένο; Δηλαδή αν αυξηθεί το επιστημονικό έργο π.χ. του τμήματος Τεχνολογίας Ιατρικών Εργαστηρίων θα γίνει αυτόνομο τμήμα;

To τμήμα Βιοιατρικών Επιστημών μόνο στο όνομα έχει σχέση με αντίστοιχα τμήματα της Ευρώπης όπου η ορολογία biomedical sciences αντιστοιχεί στα τμήματα των Ιατρικών Εργαστηρίων της Ελλάδας. Μόνο που ένα τέτοιο τμήμα εμποδίστηκε να δημιουργηθεί στην Ελλάδα και τα επόμενα χρόνια καθηγητές, φοιτητές και απόφοιτοι αντί να ασχολούνται με την επιστημονική τους πρόοδο, που είναι το ζητούμενο, θα αγωνίζονται να διατηρήσουν τον κλάδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Καμία συντεχνία δεν υπάρχει πίσω από τις διαμαρτυρίες φοιτητών, καθηγητών και επαγγελματικών κλάδων. Υπάρχει μόνο αγωνία, θυμός και απογοήτευση από την αντιμετώπιση αυτή από τους χιλιάδες αποφοίτους των πέντε τμημάτων.

 
Νικήτας Χιωτίνης
19 Φεβ 2018 13:22

Περί της υφιστάμενης κατεύθυνσης Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών, του υφιστάμενου Τμήματος Γραφιστικής (όπως έχει προταθεί από τον κατατεθέντα νόμο).

Στις τοποθετήσεις των Φορέων περί του υπό ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, στη Βουλή, ειπωθηκε από την Πρύτανι ΤΕΙ Αθήνας Κα Βενετίκου και από τον ΠρύτανηΤΕΙ Πειραιά Κον Βρυζίδη , πως κακώς το υφιστάμενο Τμήμα εντάσσεται στο υπό ίδρυση Τμήμα «Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας», στα πλαίσια της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού. Παρών υπήρξε και ο καθηγητής του Τμήματος Κος Αν. Πολίτης, ο οποίος προφανώς συμφωνούσε με ατές τις απόψεις. Έτσι πρότειναν την ένταξη του στο Τμήμα Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, που θα συμπεριλάβει και τα Τμήματα του ΤΕΙ Πειραιά Αυτοματισμού και Κλωστοϋφαντουργών.

Προφανώς δεν είναι στις προθέσεις μου να εκθέσω εδώ τις απόψεις μου. Όμως οφείλω να παραθέσω τα ακόλουθα:

1. Το πρώην Τμήμα Τεχνολόγων Γραφικών Τεχνών, υπάρχει σήμερα ως κατεύθυνση στο Τμήμα Γραφιστικής. Επί σειρά πολλών ετών, λειτουργούσε στα πλαίσια της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας, χωρίς να θεωρήσει πως κακώς βρίσκεται στη Σχολή αυτή

2. Για το υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, η σημερινή κατεύθυνση Τεχνολόγων Γραφικών Τεχνών, στο Τμήμα Γραφιστικής, πρότεινε εναλλακτικώς πάμπολλες λύσεις περί μελλοντικής εντάξεώς του σε Τμήματα: Ως επικρατέστερη προέκρινε την διατήρησή του ως ανεξάρτητου Τμήματος της Σχολής που είναι και σήμερα, όμως πρότεινε και άλλες πολλές λύσεις: την συνεργασία του ως κατεύθυνση με το Τμήμα Γραφιστικής, με το Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών, με το Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας, με το Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής και με το Τμήμα Σχεδίασης και Παραγωγής του ΤΕΙ Πειραιά. Σε όλα αυτά πρότεινε να έχει τρία (3) εξάμηνα κοινά μαθήματα με τα ανωτέρω Τμήματα και να πάρει τον τίτλο ως κατεύθυνση: «Γραφικών Τεχνών και Συσκευασίας»

4. ήδη από την επικεφαλίδα του κειμένου των προτάσεων της υφιστάμενης κατεύθυνσης "Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών" αναφέρετο "Γραφικές Τέχνες και Συσκευασία" είτε ως αυτόνομο Τμήμα είτε ως κατεύθυνση, συμπεριλαμβανομένου της συνεργασίας με την υφιστάμνη κατεύθυνση Γραφιστικής, στο Τμήμα Γραφιστικής, στο οποίο ήδη συμμετέχει.

5. Η Σύγκλητος του ΤΕΙ Αθήνας πρότεινε ως σωστότερη τη λύση ένταξής της, ως κατεύθυνση, σε κοινό Τμήμα με το υφιστάμενο Τμήμα στο οποίο ανήκει και σήμερα, το Τμήμα Γραφιστικής. Σε Τμήμα που θα δίνει δύο κατευθύνσεις: Κατεύθυνση «Γραφιστικής» και κατεύθυνση «Γραφικών Τεχνών και Συσκευασίας», όπως δηλαδή ακριβώς είχε προτείνει και η σημερινή κατεύθυνση Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών. (Στη σημερινή συνεδρία της Βουλής ο Υπουργός δήλωσε πως στα δημιουργούμενα Τμήματα θα αναγράφονται σαφώς, από το νόμο, οι κατευθύνσεις τους).

6. Σήμερα οι απόφοιτοι της κατεύθυνσης "Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών", λαμβάνουν πτυχίο με τίτλο "Πτυχιούχος Τμήματος Γραφιστικής με κατεύθυνση Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών". Με το νεο νόμο θα λαμβάνουν πτυχίο με τίτλο "Πτυχιούχος Τμήματος Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας με κατεύθυνση Γραφικών Τεχνών και Συσκευασίας" (σα καλλίτερο μου ακούγεται)

7. το "επίδικο" συνίσταται στο ότι η σημερινή κατεύθυνση του Τμήματος Γραφιστικής "Τεχνολογία Γραφικών Τεχνών" πρότεινε να ενταχθεί σε Τμήμα "Οπτικής επικοινωνίας και Γραφικών Τεχνών", η σημερινή κατεύθυνση Γραφιστικής πρότεινε σκέτο Τμήμα Γραφιστικής, χωρίς τους Τεχνολόγους. Υποθέτω πως η οκταμελής Επιτροπή καθηγητών και το Υπουργείο Παιδείας , επεδίωξε συγκερασμο των δύο απόψεων. (Η Σύγκλητος είχε προτείνει και τους δύο ως ανωτέρω τίτλους).

4. Είναι προφανές ότι ως Σύγκλητος δεν κάναμε «του κεφαλιού μας», αγνοώντας τις προτάσεις των εκπαιδευτικών της σημερινής κατεύθυνσης Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών.

5. Προφανώς το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να επιλέξει μία από τις άλλες προτάσεις της υφιστάμενης κατεύθυνσης Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών, αλλά χωρίς σπαραγμούς περί δήθεν κακής απόφασης της Συγκλήτου του ΤΕΙ Αθήνας και του κατατεθέντος νομοσχεδίου –που προήλθε κατόπιν πολλών διαβουλεύσεων με τις προς τούτο συσταθείσες Επιτροπές καθηγητών πανεπιστημίου και ακαδημαϊκών παραγόντων.

Νικήτας Χιωτίνης
Κοσμήτωρ Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών, ΤΕΙ Αθήνας

 
Θ.Τ.
21 Φεβ 2018 15:45

Κα Βενετίκου, πολύ σωστά, απαντώντας στον κ. Μαυρωτά, αναφέρατε τα χαρακτηριστικά του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων που καθιστούν αυτονόητη την αυτονομία του στο Π.Δ.Α. Θα έπρεπε όμως να αναφέρετε και τους λόγους που αυτή δεν πραγματοποιήθηκε, όπως και τα "επιχειρήματα" με τα οποία σας εξανάγκασε ο υπουργός να υποκύψετε. Έτσι δε θα μπορούσε ο κ. Αγγελόπουλος,να σας "χρεώσει" ότι εσείς εισηγηθήκατε την απαράδεκτη συγχώνευση των 5 τμημάτων, εκθέτοντάς σας σε όλους. Αν δεν έχετε τη δύναμη να αποκαταστήσετε την αδικία, ας έχετε τουλάχιστον το θάρρος να αποκαταστήσετε την αλήθεια.

 
Αναστάσιος Γ. Κριεμπάρδης
22 Φεβ 2018 12:37

Απάντηση στον Καθηγητή κ. Σπύρο Γεωργάτο, Πρόεδρο Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Αξιότιμε κ. Γεωργάτο,
Επιτρέψτε μου με το παρόν κείμενο να εκφράσω το παράπονο μου για «τακτοποίηση» του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας.
Η τοποθέτηση μου αφορά μόνο για το Τμήμα των Ιατρικών Εργαστηρίων το οποίο και «θυσιάζεται» στο βωμό της Πανεπιστημιοποίησης των δυο Ιδρυμάτων.
Αρχικά πώς δεν έλαβε υπόψη η επιτροπή του Υπουργείου την εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος; Η εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος (άριστα) έδειξε ότι το αντικείμενο που θεραπεύουμε πληροί τα ακαδημαϊκά κριτήρια διεθνών αναγνωρισμένων Τμημάτων τα οποία είναι ισότιμα με τίτλους των Biomedical Sciences & Medical Laboratory Sciences.
Η ΓΣ της 15ης Ιουνίου 2017 υπερασπίστηκε ομόφωνα την αυτοδυναμία του Τμήματος στο υπό Ίδρυση Πανεπιστήμιο Αττικής. Η εσωτερική επιτροπή του ΤΕΙ Αθήνας και η σύγκλητος έλαβε υπόψη τις θέσεις μας αλλά η επιτροπή του Υπουργείου είχε διαφορετική άποψη. Γιατί δεν έχουμε ακόμα δει τον πρακτικό της επιτροπής του Υπουργείου; Ποια ήταν τα ακαδημαϊκά κριτήρια; Αντιλαμβάνομαι, μετά την τοποθέτηση σας, ότι η πρόταση της Επιτροπής ήταν να Ιδρύσει ένα νέο Τμήμα με τίτλο Βιοϊατρικών Επιστημών και να συμμαζέψει ήδη υπάρχοντα Τμήματα. Αυτή η πρόταση με βρίσκει εντελώς αντίθετο. Φαίνεται ότι η επιτροπή δεν ήξερε πώς να εντάξει ή να συνταιριάξει Τμήματα. Η de novo δημιουργία του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών με τοποθέτηση μελών ΔΕΠ πέντε Τμημάτων του ΤΕΙ Αθήνας, χωρίς εισαγωγικές και εξαγωγικές κατευθύνσεις, είναι η εξαφάνιση/καταστροφή όχι μόνο του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων αλλά και των άλλων τεσσάρων (4) Τμημάτων.
Στην Ευρώπη, το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων δεν είναι ένα «κακό» παράδειγμα. Υπάρχουν αντίστοιχα Τμήματα και σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Αμερικής τα οποία θεραπεύουν γνωστικά αντικείμενα που καλείται να φέρει εις πέρας ο απόφοιτος χωρίς επιπλέον προπτυχιακή εκπαίδευση. Ενδεικτικά αναφέρω τα αντικείμενα της Αιμοδοσίας, Ανοσολογίας, Βακτηριολογίας, Βιοχημείας, Εργαστηριακής Αιματολογίας, Ιολογίας, Ιστοπαθολογίας, Κυτταρολογίας, Κλινικής Χημείας, Μικροβιολογίας, Μυκητολογίας, Λήψης Βιολογικών Υγρών και Υλικών, Παρασιτολογίας και άλλα, τα οποία χρειάζεται να ολοκληρώσει ο απόφοιτος, για να καταστεί πτυχιούχος εφαρμόζοντας τεχνικές εφαρμοσμένης μοριακής βιολογίας, γενετικής και κυτταρικής βιολογίας.
Όπως έχετε δει το προσωπικό του Τμήματος (13 μέλη ΔΕΠ) έχει αξιόλογο δημοσιευμένο ερευνητικό έργο (απουσία υποψηφίων διδακτόρων). Το συνολικό impact factor του προσωπικού είναι > 1.000 και ο μέσος impact factor ανά μέλος ΔΕΠ ισούται με 3.537. Οι ετεροαναφορές των μελών ΔΕΠ είναι > 11.000.
Ποιος αμφισβητεί τους απόφοιτους που στελεχώνουν τα εργαστήρια του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα της χώρας; Οι απόφοιτοι του Τμήματος έχουν κατοχυρωμένα τα επαγγελματικά́ τους δικαιώματα, όπως περιγράφονται στο ΠΔ163, (ΦΕΚ 118/14-6-1996), ενώ ο καθορισμός των προϋποθέσεων άσκησης του επαγγέλματος των Ιατρικών Εργαστήριων περιγράφεται στο πρόσφατο ΠΔ20 (ΦΕΚ34/20-3-2017).
Τέλος, το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ της Αθήνας, κατέχει την 67η θέση αναμεσά στα 468 Τμήματα ΑΕΙ (Πανεπιστήμιων και ΤΕΙ) της Επικράτειας όσον αφορά́ στις συνολικές προτιμήσεις των υποψήφιων στο μηχανογραφικό́ δελτίο και οι πλέον υψηλόβαθμοι εισακτέοι του επιτυγχάνουν βαθμολογία εισαγωγής που ξεπερνά́ τα 17.000 μόρια.
Αναστάσιος Γ. Κριεμπάρδης, Επίκουρος Καθηγητής Εργαστηριακής Αιματολογίας- Αιμοδοσίας, Διευθυντής Β΄ Τομέα Κυττάρων και Αντίδρασης, Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΤΕΙ Αθήνας. Απόφοιτος του Τμήματος

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ