Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υπουργός: Πρέπει να ντρεπόμαστε με το Σχέδιο Αθηνά

«Θα πρέπει τουλάχιστον να αναγνωριστεί ότι για πρώτη φορά υπάρχει μια συγκεκριμένη πολιτική αναβάθμισης των ΤΕΙ»
Δημοσίευση: 20/02/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Σας προκαλώ,   να μου πείτε πότε άλλοτε υπήρχε πολιτική για τα ΤΕΙ, είπε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου απευθυνομενος στους Βουλευτές της αντιπολίτευσης, κατά τη σημερινή συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επις του Σχεδίου Νόμου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και τόνισε:

  • Μη μου πείτε για το Σχέδιο Αθηνά, γιατί για αυτό θα πρέπει να ντρεπόμαστε.
  • Ευτυχώς, δεν το υπερασπίστηκε κανείς. Γιατί εκεί το θέμα ήταν ποιοι είναι οι ‘αδύναμοι κρίκοι’ για να φανούμε καλοί σε κάποιους που μας είπαν να κάνουμε αυτού του τύπου τις συμπτύξεις.
  • Παράδειγμα αυτής της αντίληψης είναι η έννοια των διαφορετικών εισαγωγικών κατευθύνσεων στο ίδιο τμήμα.

«Θα πρέπει τουλάχιστον να αναγνωριστεί ότι για πρώτη φορά υπάρχει μια συγκεκριμένη πολιτική αναβάθμισης των ΤΕΙ» τόνισε ο υπουργός Παιδείας  και υπογράμμισε: «Να σεβαστούμε, καταρχήν, την πρόθεση της κυβέρνησης να αντιμετωπίζει το πιο περίπλοκο, ενδεχομένως, στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θέμα και αυτό εμπεριέχει και ένα πολιτικό θάρρος ώστε να δούμε πώς θα αναβαθμίσουμε χωρίς να αδικήσουμε κανέναν. Και όχι με μια διάταξη για όλη την Ελλάδα. Γιατί άλλο κάνουμε στην Αθήνα, άλλο κάνουμε στο Ιόνιο, άλλο στη Θεσσαλία».

Ο Κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι ανοιχτό σε επιμέρους νομοθετικές αλλαγές στην πορεία εφαρμογής αυτού του εμβληματικού εγχειρήματος, αν κριθεί ότι είναι απαραίτητες.

Παράλληλα ο κ. υπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην σύγκληση που διαπιστώθηκε κατά τις τοποθετήσεις των Φορέων στην συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

«Η σύγκληση των Φορέων είναι κάτι που δεν συνηθίζεται. Όταν καλούνται οι Φορείς, συνήθως στο σύνολό τους είναι κριτικοί. Εδώ, ως προς το εγχείρημα και όχι μόνο ως προς αυτό, υπήρχαν εντυπωσιακές συγκλήσεις. Ας το χαιρετήσουμε ως στοιχείο κοινωνικής συναίνεσης. Αν επιθυμείτε κοινωνικό εμφύλιο, προφανώς δεν σας βολεύουν αυτά, αλλά αυτή ήταν η πραγματικότητα», είπε απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση.

Σχετικά με τις μελέτες βιωσιμότητας για το νέο Πανεπιστήμιο, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Εμείς δεν πήραμε τις αποφάσεις μόνο με βάση τις μελέτες βιωσιμότητας. Λάβαμε υπόψιν τις αποφάσεις τμημάτων, συγκλήτων και των κοινών συνεδριάσεων των Ιδρυμάτων. Λάβαμε υπόψιν το πόρισμα της επιτροπής, είχαμε δεκάδες άρθρα ακαδημαϊκών -πολλά με κριτική διάθεση- είχαμε τις παρεμβάσεις από τη δημόσια διαβούλευση, είχαμε την Επιτροπή υπό την Προεδρία του καθηγητή κ. Τάσιου από το Πολυτεχνείο. Τα λέω όλα αυτά γιατί οι αποφάσεις που πήραμε είναι σύγκληση διάφορων παραμέτρων και η εκθέσεις βιωσιμότητας ήταν μια από αυτές».

Για τα ζητήματα εξοικονόμησης πόρων σε σχέση με την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, απαντώντας στην αξιωματική αντιπολίτευση, ο υπουργός έκανε τη διάκριση μεταξύ πόρων υλικών και ανθρώπινων. «Στο θέμα της εξοικονόμησης ανθρωπίνων πόρων το κόμμα σας έχει μια λαμπρά ιστορία απολύσεων. Εμείς δεν θα το κάνουμε αυτό. Αντιθέτως, δίνουμε μια πολλαπλασιαστική δυνατότητα σε αυτόν τον κόσμο. Οι αλλαγές προγραμμάτων σπουδών είναι μια πολύ μεγάλη πίεση που τόσα χρόνια κάνει αυτό που κάνει και εμείς λέμε ότι το να γίνεις Πανεπιστήμιο με νέα προγράμματα και νέα κουλτούρα  είναι αποτέλεσμα και της συμβολής αυτών των ανθρώπων».

Ως προς την θέσπιση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στις θετικές τοποθετήσεις των Φορέων, όπως της ΔΟΕ, των Νηπιαγωγών και των Βρεφονηπιοκόμων και επισήμανε ότι κάθε χρόνο χιλιάδες παιδιά μένουν εκτός των Παιδικών σταθμών γιατί οι δομές των Δήμων γιατί δεν επαρκούν.  

Για τη θέσπιση ακαδημαϊκών κριτηρίων στις συνέργειες μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, ο υπουργός σχολίασε ότι η λέξη ‘αριστεία’ που ακούγεται συνήθως πολλές φορές, αυτή τη φορά δεν ακούστηκε από την αξιωματική αντιπολίτευση και τόνισε: «Σας προκαλώ να πείτε τη λέξη ‘αριστεία’ στην επόμενη συνεδρίαση της Πέμπτης για να σας απαντήσουμε γιατί αυτή η επιλογή είναι επιλογή αριστείας και δεν είναι αριστεία μια κούφια ρητορική που δεν οδηγεί πουθενά. Αυτή η επιλογή είναι που προκαλεί επί της ουσίας ακαδημαϊκά τους εργαζόμενους, τους διδάσκοντες, τους φοιτητές, την κοινωνία ολόκληρη στη λογική της αριστείας. Όχι, όμως, με αποκλεισμούς!».
Υπογράμμισε, επίσης, ότι θα ληφθούν πρωτοβουλίες για τους ωρομίσθιους διδάσκοντες των ΤΕΙ σημειώνοντας ότι έχουν συμβάλει σημαντικά στην αναβάθμιση των ΤΕΙ με την τεράστια τεχνογνωσία που διαθέτουν.
Τέλος, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου εξέφρασε τη βαθιά του ευγνωμοσύνη για τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα σχολεία των φυλακών, με αφορμή την απόφαση που περιλαμβάνεται στο σ/ν για δημιουργία σχολικών μονάδων σε όλα τα καταστήματα κράτησης. «Θέλω να πάρετε την ευκαιρία και να επισκεφθείτε τα σχολεία των φυλακών», είπε απευθυνόμενος στους βουλευτές. «Να μιλήσετε με τους εκπαιδευτικούς και να δείτε ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν ζητούν τίποτα. Είναι άνθρωποι αφοσιωμένοι σε κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο για εμάς τους υπόλοιπους και πραγματικά τους αξίζει ένα τεράστιο ευχαριστώ».

 

Σχόλια (4)

 
luce
20 Φεβ 2018 23:13

Σωστά κ. Υπουργέ,
αλλά για να λείψει επιτέλους αυτή η ομηρεία που κρατάει 35 χρόνια για τους Μηχανικούς απόφοιτους ΤΕΙ δώστε τα επαγγελματικά δικαιώματα!

Στο μεταξύ ,
Εμείς οι απόφοιτοι ΤΕΙ Πειραιά μέσω ενός νομικού συμβούλου να απευθυνθούμε στον Επίτροπο Παιδείας της ΕΕ Tibor Navracsics .(για τα ακαδημαϊκά και όχι μόνο)!

Δεν είναι δυνατόν μετά από τριάντα πέντε χρόνια να μην έχουν εκδοθεί επαγγελματικά δικαιώματα στους Μηχανικούς ΤΕΙ.

 
Πέτρος Καρκαλούσος
21 Φεβ 2018 03:11

To σχέδιο Αθηνά σεβάστηκε τουλάχιστον τα τμήματα που συγχωνεύτηκαν δημιουργώντας εισαγωγικές κατευθύνσεις χωρίς να ζημιωθούν οι επαγγελματικοί κλάδοι των τμημάτων που συγχωνεύτηκαν.

Με το νομοσχέδιο για το ΠΔΑ συγχωνεύονται τμήματα για τα οποία υπόσχεται ο κ. Υπουργός ότι θα υπάρχουν μόνο εξαγωγικές κατευθύνσεις. Αυτό όμως δεν προβλέπεται από τον νόμο. Εξαγωγικές κατευθύνσεις υπάρχουν σε πολυτεχνικές, γεωπονικές σχολές και αλλού αλλά πρόκειται για κατευθύνσεις του ίδιου κλάδου.

Τι είδους εξαγωγικές κατευθύνσεις μπορούν να γίνουν στο τμήμα Βιοιατρικών επιστημών που προέρχεται από την συγχώνευση των τμημάτων Τεχνολογίας Ιατρικών Εργαστηρίων, Οπτικής - Οπτομετρίας, Αισθητικής - Κοσμετολογίας, Ακτινολογίας - Ακτινοθεραπείας και Οδοντικής τεχνολογίας;

Οι κλάδοι τους δεν έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους και οποιοσδήποτε έχει χρειαστεί τις υπηρεσίες τους το γνωρίζει καλά και χωρίς να είναι ειδικός. Κανείς εκπαιδευτικός δεν μπορεί να θεωρήσει ότι έχουν κοινά μαθήματα.

Και όμως ο κ. Υπουργός είπε ότι θα έχουν κατευθύνσεις "προχωρημένου εξαμήνου". Σε ποιο άραγε "προχωρημένο" εξάμηνο μπορούν να χωριστούν αυτοί οι κλάδοι;

Θα ήταν πολύ χρήσιμο να μαθαίναμε με ποια ακαδημαϊκά κριτήρια αποφασίστηκε η συγχώνευση αυτή για να καταλάβουμε τι είδους κατευθύνσεις "προχωρημένου εξαμήνου" μπορούν να υπάρξουν σε αυτούς τους πέντε κλάδους.

 
Βίκτωρ
21 Φεβ 2018 18:26

Η κυβέρνηση ως άλλος Μ. Αλέξανδρος, σεβόμενη πάντα και την επικαιρότητα, ακολούθησε την πρακτική του "ο,τι δεν λύνεται κόβεται".

Για ποια ακριβώς αναβάθμιση μιλάει ο υπουργός απ την στιγμή που καταργούνται τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, η κεφαλή δηλαδή των ΤΕΙ.

Στη θέση τους ιδρύεται ένα νεο πανεπιστήμιο που ουδεμία σχέση έχει με τα καταργημένα τόσο θεσμικά όσο και ουσιαστικά (δεν αναγνωρίζονται ούτε καν οι απόφοιτοι).

Τα ΤΕΙ όχι μόνο παραμένουν στο άδικο καθεστώς που ήταν τόσα χρονια (με τον σαφή διαχωρισμό ΤΕ και ΠΕ) αλλά χάνουν και τα κεντρικά τους ιδρύματα. Πρόκειται λοιπόν για ξεκάθαρη υποβάθμιση και δη για τους αποφοίτους των καταργηθέντων ιδρυμάτων.

Οι εν λόγω απόφοιτοι όχι μόνο δεν θα δουν να αποκαθίσταται η αδικία που συντελείται είς βάρος τους ολα αυτά τα χρονια, αλλά θα καταργηθούν και τα ιδρύματα τους από πάνω.

Καμία σύνδεση η συσχέτιση συνέχειας δεν υπάρχει ανάμεσα στα ΤΕΙ και στο ΠΔΑ.

Είναι εν ολίγοις η κυβέρνηση που μέσα στα υπόλοιπα τόλμησε και την κατάργηση των ΤΕΙ.

 
Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης
21 Φεβ 2018 19:59

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Στην περίπτωση της επιστήμης των γραφικώντεχνών, όχι μόνο δεν διορθώνετε ττα όσα τραγικά δημιουργησε το ΑΘΗΝΑ, αλλα το ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΕ!
Εξηγούμαι:

Σχέδιο ΑΘΗΝΑ 2013 (ΠΔ95/2013):
H Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών γίνεται "σχολή καλλιτεχνικών σπουδών!" Κόβεται το γραφικών τεχνών!!

Τα Τμήματα Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών και Γραφιστικής συγχωνεύονται σε ένα με τίτλο τμήμα Γραφιστικής και εισαγωγικές κατευθύνσεις:
"Γραφιστικής και "Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών"

Σχέδιο Νόμου ΠΔΑ: Η ολοκλήρωση του ΑΘΗΝΑ (που κατηγορείτε και σωστά στοο άρθρο σας) αλλά υλοποιείτε για τις γραφικές τέχνες:

Tμήμα "Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας" (αδόκιμος πλεονασμός διότι Γραφιστική = Σχεδίαση Οπτικής Επικοινωνίας) όπου ενταφιάζεται με στόχο την οριστική εξαφάνισή της η Επιστήμη και η Τεχνολογία Γραφικών Τεχνών.

Γραφικές Τέχνες - Graphic Arts: Πεδίο εξ ορισμού πολύ ευρύτερο, το οποίο, εκπαιδευτικά, επιστημονικά και επαγγελματικά, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ τη γραφιστική σε ότι αφορά τα έντυπα και τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ