Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Η Βουλευτής έκανε κριτική αλλά ο υπουργός απάντησε “δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω”

Μ. Αντωνίου: Απάντηση δεν πήρα για την παραίτηση του πρώτου Προέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του κ. Τσιχριτζή. Στην δευτερολογία σας δεν άκουσα να πείτε κάτι, τα μασήσατε.
Δημοσίευση: 20/02/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Μου είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να παρακολουθήσω το υψηλό επίπεδο της κριτικής που ασκεί η Βουλευτής της ΝΔ Μ. Αντωνίου.Δεν πρόκειται να την παρακολουθήσω”.

Αυτή ήταν η απάντηση που έδωσε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Κώστας Φωτάκης στην ολιγόλεπτη κριτική που άσκησε νωρίτερα στο έργο του, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η Βουλευτής της ΝΔ Μαρία Αντωνίου.

Τι είπε η Μαρία Αντωνίου

Παράγραφος 1 και 2 του άρθρου 20 του Σχεδίου Νόμου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Πρόκειται για διατάξεις, οι οποίες, επιδεινώνουν σαφέστατα ένα από τα σημαντικότερα, κατά γενική ομολογία, προβλήματα του δημοσίου ερευνητικού ιστού της χώρας, την πολυδιάσπαση και τον κατακερματισμό του θεσμικού του πλαισίου. Αντί να στοχεύετε, όλοι οι φορείς της έρευνας να διέπονται από ένα ενιαίο θεσμικό πλαίσιο, έρχεστε και προσθέτετε, με αποσπασματικές διατάξεις του Ν. 4310, διάφορα ινστιτούτα. Το ερώτημα που προκύπτει είναι εύλογο. Γιατί τα ινστιτούτα του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, να μην εντάσσονται πλήρως στο σύνολο διατάξεων του Ν. 4310, αλλά να εφαρμόζεται ο νόμος, π.χ., μόνο για θέματα προσωπικού; Δεν μας απαντήσατε. Να μας απαντήσετε κ. Φωτάκη. Το ίδιο και για τα ινστιτούτα της παραγράφου 1. Γιατί να μην εντάσσονται πλήρως στο νόμο; Δεν θα έπρεπε να ισχύουν κοινοί κανόνες διοίκησης, λειτουργίας και αξιολόγησης για όλους τους ερευνητικούς φορείς της χώρας;

Εσείς ευαγγελίζεστε  εκτός αν οι  συγκεκριμένες ρυθμίσεις έρχονται μόνο και μόνο για να εξασφαλίσετε χρηματοδότηση στους εν λόγω φορείς.

Παράγραφος 3. Το κακόγουστο ανέκδοτο με τις παρατάσεις των κανονισμών των ερευνητικών κέντρων συνεχίζεται. Σας το έθεσα σε όλες τις προηγούμενες νομοθετικές σας  ρυθμίσεις και επί τη αρχής της τοποθέτησής μου. Ρίξατε, κύριε Υπουργέ, απαντώντας όλη την ευθύνη στα ερευνητικά κέντρα που δεν έχουν αίτημα τα οργανογράμματά τους. Αλήθεια, εσείς τι κάνετε; Εκτός του ότι κάνετε τον ηθοποιό στα σποτάκια για την έρευνα. Είστε τρία χρόνια Υπουργός μένετε δηλαδή τελικά  μόνο στο καλλιτεχνικό σας έργο, όπως μας είπατε. Δεν έχετε δηλαδή εσείς καμία ευθύνη γι’ αυτές τις ατυχείς όπως τις χαρακτηρίσατε καθυστερήσεις; Μήπως σας βολεύει να μην υπάρχει σαφές πλαίσιο και κανόνες λειτουργίας;

Από τις 31/12/2017 που πήρατε μέχρι την τελευταία παράταση, τα ερευνητικά κέντρα είναι εκτός νόμου γιατί μην ξεχνάτε ο 4310 προέβλεπε αναστολή κάθε δημόσιας χρηματοδότησης σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. Είστε τρία χρόνια και δίνετε συνεχόμενα παρατάσεις.

Παράγραφος 10. Προβλέπεται ότι στο ΙΚΥ οι επιστημονικά υπεύθυνοι μπορεί να είναι και μέλη του διοικητικού προσωπικού με πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης. Εκτός του ότι δεν είναι σαφές αν η ρύθμιση αναφέρεται στο ίδρυμα αυτό καθ’ αυτό ή στα προγράμματα που αυτοπροκηρύσσει. Πρόκειται για μία άκρως ρουσφετολογική διάταξη προφανώς για να βολέψετε κάποιους ημετέρους χωρίς μάλιστα να διστάζετε να παραβιάζετε το νόμο. Σας υπενθυμίζω κύριοι υπουργοί ότι οι επιστημονικά υπεύθυνοι έργου σύμφωνα με το άρθρο 24 του δικού σας νόμου, 4386/2016 πρέπει να είναι κάτοχοι διδακτορικού ή σε ορισμένες περιπτώσεις μεταπτυχιακού τίτλου και όχι φυσικά διοικητικοί, πτυχιούχοι ανώτατης εκπαίδευσης. Τι γίνεται και το αλλάζετε συνεχώς; Η απάντηση μάλλον είναι μία. Το ρουσφέτι στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ καλά κρατεί.

Παράγραφος 11. Την ίδια ώρα που το brain – drain συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς και που στα ερευνητικά κέντρα της χώρας μας υπάρχουν επιστήμονες και ερευνητές που ασχολούνται με ασταθείς εργασιακές συνθήκες και συμβάσεις, κύριε Υπουργέ από εκεί προέρχεστε, από την έρευνα τα ξέρετε πολύ καλά αυτά εσείς μετατάσσετε στα ερευνητικά κέντρα εκπαιδευτικούς από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κύριε Υπουργέ στο επόμενο βίντεο που θα φτιάξετε με τα μέτρα της κυβέρνησης που αναχαίτισαν το brain – drain  μην ξεχάσετε να περιλάβετε και αυτή τη νομοθετική σας πρωτοβουλία. Πραγματικά  σκανδαλώδης διάταξη, διάταξη πρόκληση προς όλους τους νέους ερευνητές μας που αποχωρούν στο εξωτερικό για ανεύρεση εργασίας. Σας καλώ να την αποσύρεται άμεσα.

Παράγραφος 12. Ακόμα μία ωμή παρέμβαση του υπουργού αυτή τη φορά στα τομεακά επιστημονικά συμβούλια του 4310. Αντί τα τομεακά επιστημονικά συμβούλια ΤΕΣ να συγκροτούνται με διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίες, εισάγεται την εν λόγω ρύθμιση σύμφωνα με την οποία ο Υπουργός με απόφασή του θα ορίζει τον αριθμό των μελών, τον πρόεδρο, τον αντιπρόεδρο και κάθε άλλο θέμα σχετικά με τη συγκρότηση και λειτουργία των ΤΕΣ. Αποφασίζουμε και διατάζουμε, κύριε Υπουργέ, όλα υπό τον έλεγχό σας.

Και μιλώντας για τον έλεγχο υπουργού είναι το καταλληλότερο σημείο να αναφερθώ στις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου για το ΕΛΙΔΕΚ. Μας είπατε κύριε υπουργέ, στην πρώτη συνεδρίαση για πολλοστή φορά ότι το ΕΛΙΔΕΚ είναι ένα ανεξάρτητο ίδρυμα. Είπατε μάλιστα και το αμίμητο ότι είναι ένα μοναδικό πείραμα δημοκρατίας των ερευνητικών χώρων. Είναι τόσο επιτυχημένο αυτό το πείραμα δημοκρατίας κύριε Υπουργέ που με την παράγραφο 9 του παρόντος νομοσχεδίου του άρθρου 20 θα  μπορείτε να παύετε με απόφασή σα οποιοδήποτε μέλος του επιστημονικού συμβουλίου ενώ αυτή την αρμοδιότητα την είχε η γενική συνέλευση του ιδρύματος. Μάλιστα στο σχέδιο που είχατε δώσει στην δημόσια διαβούλευση είχατε προβλέψει ακόμα πιο δημοκρατική ρύθμιση αφαιρώντας ολοκληρωτικά τη σχετική αρμοδιότητα από την γενική συνέλευση ενώ τώρα προφανώς για τους τύπους το μαζέψατε λίγο. Είναι επίσης τόσο ανεξάρτητο το ΕΛΙΔΕΚ που θα μπορείτε κύριε Υπουργέ με τη  διάταξη της παραγράφου 15 να κατανέμετε  κάθε χρόνο με απόφασή σας τους πόρους του ιδρύματος. Ακόμα και χωρίς την πρόταση του επιστημονικού συμβουλίου.

Εξάλλου απάντηση δεν πήρα για την παραίτηση του πρώτου Προέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του κ. Τσιχριτζή. Στην δευτερολογία σας δεν άκουσα να πείτε κάτι, τα μασήσατε. Πρώτα, λοιπόν, ξεπαστρεύουμε όποιον δεν θέλουμε από το επιστημονικό συμβούλιο και μετά μοιράζουμε τα χρήματα κατά το δοκούν. Μοναδικό μνημείο δημοκρατίας και μιας και μας το είπατε, ότι θέλουν να το αντιγράψουν και στο εξωτερικό, πιθανολογώ ότι μάλλον αναφέρεστε σε κάποιο ερευνητικό ίδρυμα της Βόρειας Κορέας. Μόνο εκεί αντιλαμβάνονται τέτοια έννοια δημοκρατίας, όπως εσείς κύριε Υπουργέ.

Κλείνοντας, κύριε Υπουργέ, αν το έργο σας στο Υπουργείο ήταν τόσο πετυχημένο, όπως ισχυρίζεστε προφανώς θα μιλούσε από μόνο του και δεν θα χρειαζόταν προπαγανδιστικά βίντεο για να το υποστηρίξετε και να το διαφημίσετε. Να είστε σίγουρος ότι δεν πρόκειται ποτέ να πάψουμε να στηλιτεύουμε την προσπάθειά σας, να χειραγωγείτε εσείς και να ελέγχετε τα πάντα στον ερευνητικό ιστό της χώρας.  Τις ρουσφετολογικές διατάξεις που εισάγετε και κυρίως την ανεπάρκεια και την ανικανότητα να αναχαιτίσετε το brain drain και να δώσετε μια προοπτική στους νέους επιστήμονες και ερευνητές της χώρας. Σταματήστε λοιπόν να πανηγυρίσετε για τους 25 μεταδιδάκτορες που θα επιστρέψουν λέτε στη χώρα και κάντε κάτι για όλους τους εκατοντάδες χιλιάδες που έχουν φύγει τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό και εξακολουθούν να φεύγουν καθημερινά.

Τελειώνοντας ήθελα να απαντήσω ότι υπάρχουν και υπήρχαν πάντα χρήματα για διδακτορικά και μεταδιδακτορικά από τη ΓΓΕΤ, μάλλον τα ξεχνάνε κάποιοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ και αρκούνται μόνο να αναφέρονται με καλό τρόπο στη σημερινή προσπάθεια που γίνεται για το ΕΛΙΔΕΚ. Σας ευχαριστώ.

 

 

Σχόλια (3)

 
Νίκος Κ.
21 Φεβ 2018 09:03

πολύ καλή κριτική.
Τι μέτρα προτείνει να πάρει η ΝΔ ως κυβέρνηση για τη ομαλοποίηση των εργασιακών σχέσεων των ερευνητών στους ΕΛΚΕ?

 
ΕΔΙΠ μετάταξης
21 Φεβ 2018 18:14

Κάποιος να ενημερώσει την κυρία, πως οι εκπαιδευτικοί, τους οποίους επικαλείται στην παράγραφο 11, παραμένουν στα σχολεία όπως και πριν. Οι νέοι ΕΔΙΠ, τους οποίους προδήλως υπαινίσσεται, σε αντιδιαστολή με τους παλαιούς ΕΔΙΠ που στην πλειοψηφία τους είναι πτυχιούχοι και κάτοχοι μεταπτυχιακών, είναι ερευνητές που μετατάχθηκαν με αυστηρές προϋποθέσεις, δηλαδή α) ως κάτοχοι προσόντων επίκουρου καθηγητή ΑΕΙ και β) κατόπιν θετικών εισηγήσεων επιτροπής των τμημάτων, επομένως μέσα από σύννομες και οργανωμένες διαδικασίες κρίσης...

 
@ΕΔΙΠ μετάταξης
21 Φεβ 2018 22:27

με κλειστές διαδικασίες, ξέχασες να το πεις
Η χουντα έκανε κλειστές διαδικασίες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ