Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ξέσπασε «πόλεμος» Ν. Φίλη- Κ. Γαβρόγλου: «Ιδρύετε Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο από το παράθυρο» είπε στον υπουργό Παιδείας μέσα στη Βουλή

Ν. Φιλης: Δίνετε τίτλους σπουδών χωρίς καμία αναγνώριση, όταν το Σύνταγμα λέει άλλα πράγματα.
Δημοσίευση: 22/02/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Ιδρύετε, δυστυχώς από το παράθυρο και άλλο ένα πανεπιστήμιο, το πρώτο ιδιωτικό πανεπιστήμιο στη χώρα μας, τον  Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου, που έχει συσταθεί με βάση μια διεθνή συμφωνία μεταξύ των χωρών Ιταλίας, Κύπρου, Εσθονίας, Μολδαβίας, Σερβίας, Μαυροβουνίου και Ελλάδος, αυτό που για λόγους συντομίας θα αναφέρω εφεξής ως «Πανεπιστήμιο Λεγραινών».

Τα παραπάνω λόγια δεν ανήκουν σε κάποιον Βουλευτή της αντιπολίτευσης αλλά στον πρώην υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, ο οποίος ξέσπασε μέσα στη Βουλή κατά  του Κώστα Γαβρόγλου αναφερόμενος στη διάταξη βάσει της οποίας «αναγνωρίζονται πτυχία χωρίς ΔΟΑΤΑΠ».

Και συνέχισε ο Νίκος Φίλης απευθυνόμενος στον Κώστα Γαβρόγλου:

  • Προφανώς αυτή η διεθνής συμφωνία δεν έχει υπερσυνταγματική ισχύ.
  • Έχει υπερνομοθετική, θα πει κάποιος, αλλά όχι υπερσυνταγματική.
  • Δεν μπορεί να παρακαμφθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος που ορίζει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για τη λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στη χώρα μας.
  • Δεν είναι δυνατόν από το παράθυρο να ξεκινήσουμε να ιδρύουμε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο στην Ελλάδα.
  • Μπορεί να έχει μικρή επίπτωση στην γενικότερη διαμόρφωση του χάρτη σήμερα, αλλά θα αποτελέσει την κερκόπορτα, ώστε να παρακάμψουμε τη συνταγματική αρχή, σύμφωνα με την οποία τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποτελούν αποκλειστικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου στη χώρα μας, με πλήρη αυτοδιοίκηση και τελούν υπό την εποπτεία του Κράτους.
  • Τίποτε από αυτά δεν ισχύει για το εν λόγω πανεπιστήμιο, το οποίο εκτός των άλλων στο άρθρο 2 της σύμβασης με την οποία ιδρύεται, όπως βλέπετε, δεν ορίζει κατηγορηματικά ότι ο οργανισμός αυτός ιδρύει σχολές που είναι ανώτατα ιδρύματα, παρά περιλαμβάνει στους σκοπούς του γενικώς διδακτικές δραστηριότητες που μπορεί να αφορούν σεμινάρια ή ακόμα και διδασκαλία υποστηρικτική των καθηγητών ή αποφοίτων ανωτάτων ιδρυμάτων στο διεθνές κοινοτικό ή συγκριτικό δίκαιο, που δεν απονέμει κάποιον τίτλο σπουδών.
  • Πιστεύω ότι επειδή δεν επείγει, πρέπει να κρατηθεί και να υπάρξει διαβούλευση.
  • Είναι λάθος επί τη ευκαιρία να τίθενται τέτοια ζητήματα σε ένα νομοσχέδιο, στο οποίο επαναλαμβάνω, έχουμε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής αυτή τη στιγμή. Μη βάζουμε και άλλα ζητήματα, τα οποία υπονομεύουν την κατεύθυνση.
  • Θέλω, επίσης, να αναφέρω ότι σε προηγούμενο νόμο επί υπουργίας του κ. Γαβρόγλου ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου είχε υπαχθεί στον ΔΟΑΤΑΠ.
  • Τώρα αφαιρείται από τον ΔΟΑΤΑΠ.
  • Πώς υπάρχει τέτοια ευκολία στην αλλαγή διατάξεων; Υπάρχει κάποια σκοπιμότητα, κάποιο παρασκήνιο; Πρέπει να το κουβεντιάσουμε.
  • Επαναλαμβάνω, δεν επείγει.
  • Πρέπει να κρατηθεί για διαβούλευση και για περαιτέρω δημόσια συζήτηση, διότι δημιουργείται κερκόπορτα για την ίδρυση βιομηχανίας ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας.

Κ. Γαβρόγλου: Τώρα όσο για το ευρωπαϊκό οργανισμό διεθνούς δικαίου, που καταστρατηγεί το άρθρο 16 κλπ., δε νομίζω ότι είναι έτσι και σας παραπέμπω στην αντίστοιχη νομοθεσία που έχει γίνει και συμπεριλαμβάνεται και αυτή εδώ για το μεσογειακό αγρονομικό ινστιτούτο Χανίων, το οποίο και αυτό είναι ένα παράρτημα του ΜΑΙΧ, είναι ένα παράρτημα διεθνούς  οργανισμού στον οποίο συμμετέχουν τρεις τέσσερις χώρες. Αυτό που υπάρχει είναι ότι ως προς το ακαδημαϊκό τα πτυχία που δίνονται από διεθνείς οργανισμούς θεωρούνται ισότιμα και ισοδύναμα, αλλά όχι ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα, για τα οποία πρέπει να περάσουν  από το ΔΟΑΤΑΠ. Ισοδύναμα, αλλά όχι αντίστοιχα.

Ν. Φίλης:Κύριε Υπουργέ, θέλω να κάνω μια ερώτηση, γιατί δεν καταλαβαίνω κάτι. Αν κατάλαβα καλά, επιμένετε στη διάταξη 19α΄, που αφορά τους τίτλους σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών στη χώρα μας.

Κ. Γαβρόγλου:  Επιμένω. Θα το δω και στο μεταξύ.

Ν. Φίλης:Το ΜΑΙΧ, στο οποίο αναφερθήκατε, είναι άλλο πράγμα.

Κ. Γαβρόγλου:  Δεν είναι καθόλου άλλο. Είναι στο ίδιο.

Ν. Φίλης: Το ΜΑΙΧ δεν δίνει προπτυχιακούς τίτλους.

Κ. Γαβρόγλου:  Δίνει μεταπτυχιακούς.

Ν. Φίλης:Εδώ μιλάμε ακόμη χειρότερα, πλήρες πανεπιστήμιο ιδιωτικό.

Κ. Γαβρόγλου:  Όχι. Και σε αυτό και λέμε για το μεταπτυχιακό. Δεν λέμε για το προπτυχιακό.

Ν. Φίλης: Όχι, δεν ισχύει. Είναι γενικό. Λέτε « οι τίτλοι σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών, στους οποίους μετέχει η ελληνική δημοκρατία, είναι ισότιμοι με τους τίτλους σπουδών των ελληνικών δημόσιων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, χωρίς να απαιτείται έκδοση πράξης αναγνώρισης. Όλοι.

Κ. Γαβρόγλου:  Ακριβώς.

Ν. Φίλης: Όλοι. Δεν κάνετε κάποια διάκριση.

Κ. Γαβρόγλου: Όχι. Αυτά τα δύο ιδρύματα και το ΜΑΙΧ και το ευρωπαϊκό κέντρο, δίνουν μεταπτυχιακά μόνο. Δεν δίνουν προπτυχιακά. Αν θέλετε, μπορούμε να το διευκρινίσουμε ότι είναι μόνο για τα μεταπτυχιακά. Κανένα πρόβλημα.

Ν. Φίλης: Όχι, δεν θέλω καμία διευκρίνιση περιπτωσιολογική.

Κ. Γαβρόγλου:  Μα δεν είναι θέμα περιπτωσιολογίας.

Ν. Φίλης:Επί της αρχής θέλουμε να πούμε. Δίνετε τίτλους σπουδών χωρίς καμία αναγνώριση, όταν το Σύνταγμα λέει άλλα πράγματα.

Κ. Γαβρόγλου: Κάνετε λάθος.

Ν. Φίλης: Τότε να γίνει στην Ολομέλεια η συζήτηση. Εδώ παρέλκει και βεβαίως όχι με γενικές διατάξεις, προσέξτε.

Ν. Φίλης: Δεν είναι θέμα γενικών διατάξεων.

Ν. Φίλης:Έτσι το περνάτε. Με λοιπές διατάξεις το περνάτε.

Κ. Γαβρόγλου:  Κοιτάξτε, εμένα μου κάνει εντύπωση η επιμονή σας σε κάτι το οποίο σας το είπα και δεν θέλετε να απαντήσετε.

Ν. Φίλης:  Γιατί το έχω χειριστεί ως Υπουργός, κύριε Υπουργέ. Το ξέρω καλά το θέμα και γνωρίζω το παρασκήνιο.

Κ. Γαβρόγλου:  Δηλαδή;

Ν. Φίλης: Τότε στην Ολομέλεια.

Κ. Γαβρόγλου: Γιατί όχι τώρα εδώ;

Ν. Φίλης: Διότι νομίζω ότι μετά τη συζήτηση που έχουμε κάνει και εδώ και όταν χρειάστηκε, καταλάβατε την πολιτική σημασία αυτής της ρύθμισης. Είναι η ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Κ. Γαβρόγλου:  Εγώ λέω, λοιπόν, να πούμε ότι δεν είμαστε σε θέση να τηρήσουμε τις διεθνείς υποχρεώσεις μας.

Ν. Φίλης: Η διεθνής υποχρέωση δεν είναι πάνω από το Σύνταγμα.

Κ. Γαβρόγλου: Δεν είπε κανείς ότι είναι πάνω από το Σύνταγμα.

Ν. Φίλης: Αυτό λέτε τώρα εσείς. Στο σύνταγμα είναι το άρθρο 16.

Κ. Γαβρόγλου:   Με την ίδια λογική δεν πρέπει να αναγνωρίζονται και τα στοιχεία διαφόρων άλλων κολεγίων έτσι δεν είναι;

Ν. Φίλης: Ως ισότιμα των ελληνικών πανεπιστημίων, εννοείτε;

Κ. Γαβρόγλου:  Ως ισοδύναμα.

Ν. Φίλης: Έχετε διαβάσει τη διάταξη.

Κ. Γαβρόγλου: Ναι, την έχω διαβάσει.

Ν. Φίλης: Λοιπόν, αναγνωρίζουμε κολέγια στην Ελλάδα; Για την Ελλάδα μιλάμε. Άρα σε λίγο θα έχουμε πολλά κολέγια.

Κ. Γαβρόγλου:  Κάνετε λάθος. Δεν προκύπτει από πουθενά.

Ν. Φίλης: Εύχομαι να κάνω λάθος εγώ, αλλά θα είναι αργά αν δεν κάνω λάθος εγώ.

Ισοτιμία πτυχίων χωρίς ΔΟΑΤΑΠ

Με την παρ. 1 του άρθρου 19 του Σχεδίου Νόμου για το Παν. Δυτ. Αττικής, αντικαθίσταται αφότου ίσχυσε η παρ. 8 του άρθρου 4 του ν. 3328/2005 (Α΄ 80), όπως προστέθηκε με το άρθρο 76 του ν. 4310/2014 (Α΄ 258), ώστε οι τίτλοι σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών στους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία, να είναι αυτοδικαίως ισότιμοι προς τους τίτλους σπουδών των ελληνικών δημοσίων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, χωρίς να απαιτείται η έκδοση σχετικής πράξης από τον ΔΟΑΤΑΠ.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας,  η διάταξη αποκτά  το αρχικό νόημά της στην πληρότητά του, καθόσον δεν είναι νομικά δυνατόν διεθνείς οργανισμοί που παρέχουν εκπαίδευση και οι πράξεις τους να υπάγονται στη δικαιοδοσία εθνικών αρχών, καθόσον μάλιστα η χώρα μας συμμετέχει στη διαμόρφωση των δράσεων αυτών δια της συμμετοχής της στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και τη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ

1. α) Η παρ. 8 του άρθρου 4 του ν. 3328/2005 (Α΄ 80), όπως προστέθηκε με το άρθρο 76 του ν. 4310/2014 (Α΄ 258), αντικαθίσταται ως εξής: «8. Οι τίτλοι σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών στους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία είναι ισότιμοι με τους τίτλους σπουδών των ελληνικών δημόσιων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, χωρίς να απαιτείται η έκδοση πράξης αναγνώρισης.».

 

Σχόλια (10)

 
Τι κακό κάναμε και μας κυβερνάν αυτοί
23 Φεβ 2018 01:36

Τι αμαρτίες πληρώνει η χώρα για να την κυβερνάν ιδεοληπτικοί περασμένων αιώνων;Μόνο η Βόρεια Κορέα δεν έχει ιδιωτικά πανεπιστήμια,αν και η δυναστεία των Γιόγκ σπούδασε στην Ελβετία.Πρωτοκλασάτοι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ σπούδασαν σε ξένα ιδιωτικά πανεπιστήμια,μη εξαιρουμένου του Γαβρόγλου που σπούδασε στην πανάκριβη Οξφόρδη.Προτιμάν το πολύτιμο συνάλλαγμα να φεύγει στο εξωτερικό παρά να μένει στην μπατιριμένη και ζώντας με ξένα δανεικά χώρα.Και το ζητάει ο απόφοιτος Λυκείου και τ.υπουργός Φίλης.Ο κόσμος πάει μπροστά και αυτοί μας πάνε μόνο πίσω.Το πανεπιστήμιο Λευκωσίας έχει 11.000 φοιτητές και έσοδα για το κράτος 250 εκατ.€.Το πανεπιστήμιο των κατεχομένων είναι η κύρια πηγή εσόδων του ψευδοκράτους.Δίπλα στο πανεπιστήμιο του Μπλαγκόεβραντ στην Βουλγαρία λειτουργεί και ιδιωτικό αμερικανικό και οι φοιτητές του αφήνουν τα λεφτά τους και στην πόλη.Η χώρα μας είναι πάμπλουτη και δεν έχει ανάγκη να εισάγει συνάλλαγμα αλλά αντϊθετα να εξάγει.Αν δεν θέλετε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια να μην θέλετε στην κυβέρνηση σας και τους αποφοίτους τους.Διώξτε τους ξεκινώντας από τον Γαβρόγλου.Αν το κάνετε όμως θα μείνετε με το ...μισό υπουργικό συμβούλιο.Και μετά αναρωτιέστε γιατί η χώρα κατάντησε διεθνώς ανυπόληπτη και μας έχουν στην πλάκα ακόμα και οι αλβανοί ή οι σκοπιανοί.Για τους τούρκους δεν λέω γιατί κάνουν ότι θέλουν και αν συνεχιστεί έτσι σε λίγο θα πιούν το τσάι τους στο τουρκολίμανο ή στο πασαλιμάνι και θα κάνουν τις βόλτες τους στα τουρκοβούνια.Ισως και τον καφέ τους στο Χαιδάρι(Χαιδάρ πασά).

 
stefanos
23 Φεβ 2018 07:26

Απορώ γιατί τέτοιο ιδεοληπτικό μένος εναντίον των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Θεωρώ σημαντικότερο ο κ. Γαβρόγλου να ρυθμίσει τα επαγγελματικά δικαιώματα του τεχνολογικού τομέα των ΑΕΙ που εκκρεμούν 35 χρόνια (!!!). Το να αναγνωρίζεις πτυχία κολλεγίων και ξένων πανεπιστημίων χωρίς ΔΟΑΤΑΠ υπό προϋποθέσεις δεν είναι κακό, κακό είναι να υπονομεύεις εσύ ο ίδιος μέρος των δημοσίων ΑΕΙ της χώρας με το να μην αποδίδεις επαγγελματικά δικαιώματα στα ιδρύματα. Δηλαδή πρόβλημα είναι η de jure υπονόμευση και υποβάθμιση των ΤΕΙ.

To πανεπιστήμια δυτικής Αττικής είναι μια θετική προσπάθεια ανασυγκρότησης των ΤΕΙ και την χαιρετίζω. Η ουσία όμως είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τόσο του νέου πανεπιστημίου, όσο και των 2 παλαιότερων τεχνολογικών ιδρυμάτων που θα απορροφηθούν.

 
panos
23 Φεβ 2018 07:40

@ Τι κακό κάναμε και μας κυβερνάν αυτοί23 Φεβ 2018 01:36

Πολυ ευστοχο το σχολιο σας!

 
K. G.
23 Φεβ 2018 08:54

Τα πανεπιστήμια του Η. Β. δεν είναι ιδιωτικά. Και στην Ελλάδα πληρώνουμε δίδακτρα στα μεταπτυχιακά σε Δημόσια πανεπιστήμια. Ότι έχει δίδακτρα δεν είναι και ιδιωτικό.... (ΕΑΠ, Δ. Π. κλπ)

 
BB
23 Φεβ 2018 11:04

Οι τίτλοι σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών στους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία είναι ισότιμοι με τους τίτλους σπουδών των ελληνικών δημόσιων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, χωρίς να απαιτείται η έκδοση πράξης αναγνώρισης !!!!
Μα ποιοί είναι αυτοί οι οργανισμοί; και ποιανου παιδί η παιδιά φωτογραφίζει αυτή η απόφαση;

 
bob mastoras
23 Φεβ 2018 12:34

Μα τι λογική έχει να επιτρέπεται μεταπτυχιακό αλλά όχι βασικό πτυχίο; Αν είναι θεμιτό, ευκταίο και νόμιμο το ένα είναι και το άλλο.

 
χαιρετω την επιστημη με πτυχιο λυκειου
23 Φεβ 2018 15:14

Αυτα τα δύο παλικάρια, ο ενας καθηγητης πανεπιστημίου και ο αλλος παραλίγο μεταπτυχιακός της νομικής (φιλης) σε ενα συμφωνούν απόλυτα. ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΙΕΚ

 
Αριστοτέλης Παπαγεωργίου
23 Φεβ 2018 16:33

Είμαι απόφοιτος και πρώην εργαζόμενος του ΜΑΙΧ και γνωρίζω καλά ότι είναι ίδρυμα που εποπτεύεται από το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης, άρα πληροί τα κριτήρια του άρθορυ 16 του Συντάγματος. Ο κ. Γαβρόγλου έχει λάθος εδώ.

 
Ν
24 Φεβ 2018 20:31

Σιγά τα ...αίματα και τη ...μάχη δυο συντόφων που οι ιδεοληψίες που τους διακατέχουν είναι περασμένων αιώνων.Για αυτές τους τις παμπάλαιες και ξεχασμένες από όλους τους λαούς της γης ιδεοληψίες ψευτομαλώνουν.Ακόμη και στην Κούβα όπως εξελίσεται τώρα θα ήταν ανέκδοτο.Εμείς τι αμαρτίες πληρώνουμε για να μας κυβερνάν αυτοί και να καθορίζει την τύχη της παιδείας ένας απόφοιτος λυκείου;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ