Απόφαση: Λειτουργία Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών

01/03/2018

Άκουσε το άρθρο

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η  Υπουργική Απόφαση με την οποία, για πρώτη φορά, ορίζεται το θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο που δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ  ΦΕΚ

Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας τονίζει τα εξής:

Α. Η νέα Υπουργική Απόφαση αποτελεί πολιτική πράξη-ορόσημο στην ιστορία του εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς συμπληρώνει ένα έλλειμμα δεκαετιών, που στέρησε τη δυνατότητα από το σύγχρονο σχολείο να απαντήσει στις ανάγκες που προέκυψαν από τις μεταβαλλόμενες εξελίξεις στις τεχνολογίες, τις επιστήμες και τις τέχνες.

Β. Η Σχολική Βιβλιοθήκη, αξιοποιώντας τα μέσα που της παρέχουν οι νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και το διαδίκτυο, βρίσκει πλέον τη θέση και το ρόλο της στη δημόσια εκπαίδευση, καθώς δύναται να ενταχθεί σε ευρύτερα Δίκτυα Βιβλιοθηκών,  να συνδεθεί με τη Βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθώς και με τις Ακαδημαϊκές και Δημοτικές Βιβλιοθήκες.

Γ. Η λειτουργία του Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εδράζεται στη φιλοσοφία της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού (άρθρο 17) και υλοποιεί τις δεσμεύσεις που απορρέουν από αυτή. Θεμελιώδης δε σκοπός είναι:

α) η υποστήριξη της μάθησης, ως ανώτατο αγαθό όλων των ανθρώπων και κυρίως των μαθητών/τριών,
β) η ανάδειξη της Σχολικής Βιβλιοθήκης σε βασικό πυλώνα της δια βίου μάθησης και της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία,
γ) η ενίσχυση του σχολικού, κοινωνικού, κριτικού και πληροφοριακού γραμματισμού,
δ) η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και
ε) ο επαναπροσδιορισμός των στόχων και των μέσων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ώστε να παρακολουθούν τις εξελίξεις και να ανταποκρίνονται στις νέες προκλήσεις που αναδύονται από τις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες.

Δ. Η ανάπτυξη του συγκεκριμένου Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών εκκινεί από τις ήδη υπάρχουσες και λειτουργούσες Σχολικές βιβλιοθήκες, οι οποίες φιλοξενούνται σε αυτόνομο χώρο μέσα στις Σχολικές Μονάδες και διαθέτουν εμπλουτισμένη Συλλογή τεκμηρίων που συγκέντρωσαν με δική τους πρωτοβουλία και μεράκι οι εκπαιδευτικοί των αντίστοιχων σχολείων, στο πέρασμα των προηγούμενων δεκαετιών.

 

Σχόλια (5)

Γιώργος
|

Για άλλη μια φορά το υπουργείο κάνει σχέδια επί χάρτου χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι αυτό που έχει νομοθετήσει είναι αδύνατον να εφαρμοστεί στην πράξη, με 3 ώρες εβδομαδιαίως ως ωράριο υπευθύνου τίποτε από αυτά που αναφέρονται στο νομοσχέδιο δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί.
Κατά τα άλλα αφήνει στην ιδιωτική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών το θέμα της επιμόρφωσης τους, που έπρεπε το ίδιο το υπουργείο να μεριμνήσει γι αυτό, αν θέλει φυσικά να λειτουργήσει αυτός ο θεσμός.
Και το πιο γελοίο από όλα είναι ότι ενώ έχει καταργήσει στην ουσία το θεσμό των σχολικών βιβλιοθηκών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καλείται τώρα να δημιουργήσει ένα νέο θεσμό στην πρωτοβάθμια που είναι καταδικασμένος εξ αρχής να μη λειτουργήσει. Το θέατρο του παραλόγου που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε εδώ και 30 χρόνια που είμαι στην εκπαίδευση. Αίσχος.........

Βιβλιοθηκονόμος
|

Οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν το ωράριό τους εντός της αίθουσας ή με άλλες δράσεις διδασκαλίας. Υπάρχουν τρεις σχολές βιβλιοθηκονομίας με ελάχιστη απορρόφηση αποφοίτων.

Nikos
|

Φαίνεται άλλωστε από το γεγονός ότι ξεκινούν από την πρωτοβάθμια, ενώ την ανάγκη την έχει η δευτεροβάθμια και κυρίως τα λύκεια, στα οποία τρέχουν ερευνητικές εργασίες και δημιουργικές εργασίες χωρίς βιβλιοθήκες, με μόνη προσφυγή στο διαδίκτυο!

Μαρία
|

Αυτά που γράφει και προβλέπει η απόφαση -πολύ ωραία και σωστά- για να πραγματοποιηθούν, χρειάζεται υπεύθυνος βιβλιοθήκης με πλήρες ωράριο.
Για όλα όσα προτείνει η απόφαση, δίνει τρεις ώρες ως συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου, στον εκπαιδευτικό που θα αναλάβει τη θέση του σχολικού βιβλιοθηκάριου. Δυστυχώς ΠΑΛΙ δεν θα γίνει τίποτε στις σχολικές βιβλιοθήκες. Μόνο λόγια. Και εσείς @βιβλιοθηκονόμε, ζητάτε προσλήψεις βιβλιοθηκονόμων.
Αφού δεν τους ενδιαφέρουν οι βιβλιοθήκες (στο υπουργείο αναφέρομαι), τι να τους κάνουν τους βιβλιοθηκονόμους;

Βιβλιοθηκονόμος
|

Βιβλιοθηκονόμους θα προσλάβετε????

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ