Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

ΝΔ: Υπό διωγμόν η αξιολόγηση

Δημοσίευση: 17/03/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νίκη Κεραμέως, Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας

Στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για το οποίο θα τοποθετηθούμε αναλυτικά το επόμενο διάστημα, η έννοια της αξιολόγησης βρίσκεται υπό διωγμόν.

Η αξιολόγηση, όπως είχε προβλεφθεί σε Προεδρικό Διάταγμα του 2013, επί Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, καταργείται, χωρίς να αντικαθίσταται από κάποιο άλλο σύστημα αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς, τον βασικό δηλαδή παράγοντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Για τη Νέα Δημοκρατία, η αξιολόγηση όλων των κρίκων της εκπαιδευτικής αλυσίδας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες του τις βαθμίδες.

Αξιολόγηση παντού και για όλους. Για να επιβραβεύονται οι καλοί και να βελτιώνονται όλοι.

Σχόλια (10)

 
Στράτος
17 Μαρ 2018 17:13

Έγραψα και σε άλλο σχόλιο και επαναλαμβάνω ότι η αναλυτική τοποθέτηση της ΝΔ για το νομοσχέδιο που αναμένεται θα κρίνει και τον χρόνο ζωής του.

Ως προς την αξιολόγηση η Νίκη Κεραμέως είναι σαφής και πλήρως σύμφωνη με τον Κυριάκο Μητσοτάκη "Αξιολόγηση παντού και για όλους". Έχουν άραγε υπολογίσει τις αντιδράσεις που θα φέρει μια προσπάθεια εφαρμογής αυτής της θέσης; Θυμούνται καλά όσα συνέβησαν με την απόπειρα εφαρμογής του Π.Δ. το 2013;

Και τέλος, αν δεχτούμε το "Αξιολόγηση παντού και για όλους", το κύριο ερώτημα είναι "Αξιολόγηση από ποιούς και με ποιο σκοπό;".

 
katia
17 Μαρ 2018 18:14

Το θέμα, είναι θα δεσμευτεί η ΝΔ, ότι θα καταψηφίσει τον Νόμο, τον γεμάτο για άλλη μαι αφορά, αντισυνταγματικές διατάξεις ή θα τον καταργήσει όταν θα έρθει στην εξουσία;
Έχετε ενημερωθεί για τα ευτράπελα του Νόμου;
Θέλουμε την άποψη σας κα Κεραμέως

 
Ποια αξιολόγηση;
17 Μαρ 2018 19:37

Λέτε ψέματα κυρία Κεραμέως. Υπάρχει αξιολόγηση. Τιμωρία όσων έχουν διδακτορικά και προσόντα καθηγητή πανεπιστημίου. Αποκλείονται από τη συμμετοχή τους ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επειδή δεν έχουν ένα Lower. Πολύ μεγάλο προσόν για αποκλεισμό. Τέτοια αξιολόγηση θα φέρετε και εσείς;

 
Πέτρος
17 Μαρ 2018 20:19

@ Ποια αξιολόγηση.
Διερωτάμαι ποιος έχει διδακτορικό (και προσόντα καθηγητή πανεπιστημίου!) χωρίς πιστοποιημένη γνώση τουλάχιστον της αγγλικής σε επίπεδο Β2.
Διότι δυο πράγματα μπορούν να συμβαίνουν:
α) Είτε δε γνωρίζει καθόλου αγγλικά (οπότε προκύπτει το ερώτημα πώς χειρίστηκε ξενόγλωσση βιβλιογραφία, η οποία π.χ. στο δικό μου αφορά το 45% των 750 περίπου αναφορών), γιατί δε μπορώ να φανταστώ έρευνα χωρίς ξενόγλωσση βιβλιογραφία.
β) Είτε γνωρίζει επαρκώς αγγλικά για να χειριστεί ξενόγλωσση βιβλιογραφία, αλλά δεν φρόντισε να πιστοποιήσει τη γνώση του. Νομίζω όμως πως οποιοσδήποτε στο επίπεδο αυτό θα είχε πάει να δώσει μια ρημαδοεξέταση να πάρει τη σχετική πιστοποίηση και τα μόρια που πάντα τη συνόδευαν.
Εκτός αν μιλάμε για κάτι ωραία διδακτορικά που δίνανε π.χ. την περασμένη δεκαετία σε τμήματα όπου γίνονταν δεκτοί υποψήφιοι χωρίς καν μεταπτυχιακό τίτλο, με κύριο κριτήριο επιλογής τη συνέντευξη. Βλέπτε υπήρχαν και τέτοια ωραία στη μικρή μας Ελλάδα.

 
Στράτος
17 Μαρ 2018 20:30

@Ποια αξιολόγηση;

Πάντως σε Σχολές που ξέρω για την εισαγωγή και μόνο σε ένα Μεταπτυχιακό είναι προαπαιτούμενο η γνώση ξένης γλώσσας Β2. Τι σόι διδακτορικά είναι αυτά χωρίς καμία γνώση ξένης γλώσσας;

Γενικά, θα πρέπει κάποτε να δούμε σοβαρά και τις διαφορές μεταξύ μεταπτυχιακών και διδακτορικών. Είναι ισότιμα κατά νόμον αλλά σίγουρα επί της ουσίας όχι ισάξια. Συγκρίνονται κάποια του ΕΑΠ ή ξένα (Ιταλίας, Βουλγαρίας κλπ) με αναγνώριση ΔΟΑΤΑΠ με κάποια ελληνικών σχολών πολύ μεγαλύτερης διάρκειας σπουδών και σαφούς υπεροχής σε περιεχόμενο και επιστημονική συγκρότηση; Αλλά το θέμα είναι πολύ σοβαρό ώστε να το αγγίξει κάποια κυβέρνηση...

 
A.D.
17 Μαρ 2018 20:36

@ Ποια αξιολόγηση
Συγνώμη, αλλά εσύ έχεις προσόντα καθηγητή πανεπιστημίου χωρίς lower;;;; Τις δημοσιεύσεις σε τι γλώσσα τις γράφεις;;; Μία φιλική συμβουλη: Αντί να παραπονιέσαι, πήγαινε να δώσεις εξετάσεις για lower και αν πράγματι έχεις προσόντα καθηγητή πανεπιστημίου θα το πάρεις!!! Αλλιώς, καλά κάνουν και σε αποκλείουν!!!!

 
Αξιολόγηση με ποιούς αξιολογητές;;;
17 Μαρ 2018 22:18

Αξιολόγηση παντού και για όλους: Θεωρητικά σωστό.
Ποιος, όμως, θα κρίνει τους αξιολογητές; Θα αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί από αξιολογητές που θα κρίνουν αντικειμενικά κι όχι με προσωπικά ή ανταγωνιστικά κριτήρια; Μήπως η αξιολόγηση οδηγήσει σε διώξιμο εκπαιδευτικών από τα σχολεία τους επειδή δεν είναι αρεστοί στη Διεύθυνση του Σχολείου; Εάν υπάρξουν κριτήρια μοριοδότησης μήπως οι Διευθυντές φροντίζουν να τα αποκτήσουν ορισμένοι μόνο εκπαιδευτικοί δημιουργώντας προβλήματα στους υπόλοιπους;

 
Δημήτρης
18 Μαρ 2018 08:11

Ο προβληματισμός για το ποιος θα μας κρίνει απόλυτα σωστός. Το ίδιο προβληματισμό όμως δεν έχουμε όταν θα τρέξουμε αργότερα να αξιολογήσουμε τους διευθυντές. Προφανώς είμαστε υπέρ της αξιολόγησης των άλλων, πλην υμών ! Όσο για τα αντικειμενικά, προσωπικά και ανταγωνιστικά κριτήρια, για να καταλήξουμε κάποτε κάπου θα πρέπει να ξεκινήσει κάποια στιγμή η διαδικασία της αξιολόγησης όλων (βιβλίων, προγραμμάτων, μέσων, κτιρίων, μεθόδων διδασκαλίας, εκπαιδευτικών, διευθυντών, πόρων κ.λπ.). Όπως μια χαρά επιλέγουμε τον καθηγητή για τα ιδιαίτερα (και δεν παίρνουμε τον πρώτο στη λίστα των αναπληρωτών της Διεύθυνσης), τον δικηγόρο της αρεσκείας μας (και όχι από τη λίστα του δικηγορικού συλλόγου), τον γιατρό που θέλουμε (και όχι τον εφημερεύοντα σε νοσοκομείο) έτσι μπορούμε να συμφωνήσουμε σε κριτήρια αποδεκτά από την πλειοψηφία για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Φυσικά, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι μια από τις πολλές παραμέτρους της λειτουργίας ενός σχολείου και πρέπει να αξιολογούνται και όλα τα υπόλοιπα. Δυστυχώς όμως, έχει επικρατήσει η λέξη αξιολόγηση να ταυτίζεται με τον επιθεωρητισμό και την εξωτερική αξιολόγηση απο τρίτους με σκοτεινά κριτήρια.

 
Ποια αξιολόγηση ΙΙ;
18 Μαρ 2018 18:32

@Πέτρος, Στράτος
Αγαπητοί κύριοι κατέχω το Β2-3 μονάδες. Ναι 57 μονάδες αντί για 60. Δεν πέτυχα το 60 και δεν πήγα να εξεταστώ ξανά γιατί μοριοδοτείτο με 0,5 μόρια και δεν άξιζε τον κόπο. Όμως, έχω παρακολουθήσει και μαθήματα επιπέδου proficiency. Η διατριβή μου στηρίζεται κατά 95 % σε ξένη βιβλιογραφία. Eίμαι περήφανος για αυτά που κατέχω. Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά.

 
Λευτέρης
18 Μαρ 2018 19:39

Νομίζω καθένας μας καταλαβαίνει το αυτονόητο, πολλοί εκπαιδευτικοί δεν έχουν απολύτως κανένα πρόβλημα να αξιολογούν άλλους, πχ μαθητές, διευθυντές κλπ, αλλά αντιδρούν μετά μανίας στη δική τους αξιολόγηση!!!!
Αξιολόγηση παντού και για όλους είναι η μόνη λύση!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean