Οι επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών-Θετικών Επιστημών ζητούν συνάντηση με τον υπ. Παιδείας

27/03/2018

Ενημερώθηκε: 27/03/2018, 15:34

Άκουσε το άρθρο

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ

Οι Επιστημονικές Ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Γεωλόγων, Φυσικών και Χημικών, στο πλαίσιο της σταθερής μας συνεργασίας στα θέματα που αφορούν στην Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες παρακολουθούμε και αναμένουμε με εντεινόμενη αγωνία τις εξελίξεις οι οποίες αφορούν στην δομή και στη λειτουργία του Λυκείου.

Με μεγάλη ανησυχία έχουμε δει να νομοθετούνται με την ευκαιρία άλλων νομοσχεδίων διατάξεις οι οποίες μετατοπίζουν το κέντρο βάρους της Εκπαίδευσης από την γνώση και το περιεχόμενό της στην μέθοδο και τον τρόπο, ως το περιτύλιγμα να αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα από το περιεχόμενό του.

Θεωρούμε περιττό να επιχειρηματολογήσουμε σε σας για την αξία της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, τόσο σε ότι αφορά στην οικοδόμηση ενός συστήματος αρχών, νόμων και μεθόδων παρατήρησης και ερμηνείας της φύσης, όσο και ενός επιστημονικού τρόπου σκέψης, καθότι πολλοί από εμάς την έχουμε διδαχθεί από σας και τα βιβλία σας.

Θεωρούμε όμως απαραίτητο να επισημάνουμε επιγραμματικά την κοινή μας προσέγγιση στα θέματα που αφορούν στις επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις του εκπαιδευτικού συστήματος.

1.    Η αποσπασματική και εμβόλιμη προσέγγιση των μεταβολών στην πράξη καταδεικνύει προχειρότητα, αδυναμία όχι μεταρρύθμισης, αλλά ακόμη και διαρρύθμισης των υπαρκτών παθογενειών του εκπαιδευτικού συστήματος και ενδεχομένως και εξυπηρέτηση στερεοτυπικών αντιλήψεων για την γνώση.

2.    Η εκπαίδευση, η οποία αναδεικνύεται ως πρώτη προτεραιότητα των Ελλήνων σε πληθώρα ερευνών, είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και πολυπαραγοντική υπόθεση για να αποτελεί πεδίο πειραματισμού και λήψης αποφάσεων από ανθρώπους οι οποίοι είτε δεν είναι σχετικοί με τα επιστημονικά αντικείμενα τα οποία διαχειρίζονται είτε, λόγω της βαθμίδας της εκπαίδευσης την οποία ο καθένας υπηρετεί, έχουν διαφορετική αντίληψη για τη διαχείριση των επιστημονικών αντικειμένων στο Λύκειο

Οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών  Επιστημών απευθυνόμαστε καταρχάς σε σας και προτιθέμεθα στη συνέχεια να απευθύνουμε αίτημα συνάντησης και στον Πρωθυπουργό για συνάντηση εργασίας,  με στόχο να συμβάλλουμε ώστε να μην υποβαθμιστεί το Ελληνικό Δημόσιο Εκπαιδευτικό σύστημα και να μην καταστεί σε αυτή την κρίσιμη για την χώρα περίοδο ανεπαρκές να προετοιμάσει τον πολίτη και τον επιστήμονα ώστε να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και να εκμεταλλευτεί τις νέες ραγδαία εξελισσόμενες δυνατότητες  του 21ου αιώνα.

Σε αναμονή της απάντησής σας

Με τιμή
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ,ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΕΩΛΟΓΩΝ,ΚΛΑΔΟ ΓΕΩΛΟΓΩΝ ΓΕΩ.Τ.Ε.Ε.
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ    ΑΣΗΜΙΝΑ ΑΝΤΩΝΑΡΑΚΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ     ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΜΠΡΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ    ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ    ΦΙΛΛΕΝΙΑ ΣΙΔΕΡΗ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΤΠΧΕ    ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΡΟΝΑΚΗΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ    ΠΑΝΑΓΟΥΛΑ ΚΟΛΛΙΑ

 

 

Σχόλια (3)

kostas
|

Αργήσαμε να συνειδητοποιήσουμε τι συμβαίνει όλες οι ενώσεις.
Ελπίζω να μην είναι αργά...

havanas
|

Συγχαρητήρια για το άρθρο.
Δεν τους ενδιαφέρει έχουν δώσει λόγο και ακολουθούν οδηγίες.
Θα ακολουθήσουν το σχέδιο τους μέχρι τελευταίας εντολής.
Δυστυχώς για εμάς.

TL
|

Συγχαρητήρια για το συνοπτικό και ουσιώδες άρθρο.
Ακριβώς αυτό συμβαίνει:
1. Οι άνθρωποι που παίρνουν αποφάσεις για την επιστήμη συνήθως ανήκουν σε άλλη βαθμίδα και άλλη λογική...
2. Η μέθοδος (π.χ. project) γίνεται πιο σημαντική από την ίδια την επιστημονική γνώση. (Η αποσπασματική συλλογή και παρουσίαση πληροφοριών ΔΕ συνιστά επιστημονική γνώση)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ