Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Θέσεις του προέδρου και μελών του Παιδαγωγικού νηπιαγωγών Ιωαννίνων για τη μετεξέλιξη του τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Δημοσίευση: 10/04/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Πρόεδρος και τα υπογράφοντα μέλη ΔΕΠ & ΕΔΙΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κρίνουμε σκόπιμο να παρέμβουμε και να διατυπώσουμε την κοινή μας θέση σε σχέση με ανακοινώσεις εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και επαγγελματικών οργανώσεων που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με τη μετεξέλιξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου και της ένταξής του ως αυτόνομου Τμήματος στη Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Επίσης, θεωρούμε σκόπιμο να τοποθετηθούμε και στην απάντηση που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας στο πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής με αντικείμενο τις μορφές συνεργασίας ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, όπου προτείνεται να διερευνηθεί η αναβάθμιση της εκπαίδευσης όσων έχουν την φροντίδα και αγωγή των παιδιών στην πρώιμη ηλικία των 0-4 ετών μέσα από τη δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας ενός αντίστοιχου Τμήματος στην Σχολή Επιστημών Αγωγής.

Θεωρούμε απαραίτητο να επισημάνουμε ότι καταρχήν υποστηρίζουμε την πρόθεση του Υπουργείου να αναβαθμίσει τα Τμήματα Προσχολικής Αγωγής των Τ.Ε.Ι. και την εκπαίδευση των Βρεφονηπιοκόμων και ότι χαιρετίζουμε τη μετεξέλιξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και την ένταξή του ως αυτόνομου τμήματος στη Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του νεοσύστατου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Ωστόσο, το πρώην Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας δεν εντάχθηκε σε Σχολή που έχει ως αποστολή της την εκπαίδευση εκπαιδευτικών. Η γενική αποστολή της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και των δύο Παιδαγωγικών Τμημάτων που την αποτελούν, όπως και όλων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών της χώρας, είναι να χορηγούν πτυχία τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα στους/τις κατόχους τους να εργαστούν σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία και ως εκ τούτου, η αποστολή τους είναι η κάλυψη των αναγκών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας.

Το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, όπως και το νεοσύστατο «Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής έχει κύρια αποστολή την εκπαίδευση επαγγελματιών, οι οποίοι/ες έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν σε προσχολικές δομές που δεν ανήκουν όμως στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση παρέχοντας αγωγή και φροντίδα σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας. Κατά συνέπεια, το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου δεν μπορεί να ενταχθεί σε μια σχολή εκπαίδευσης εκπαιδευτικών όπως είναι η Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Σε αντίθετη περίπτωση, η εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας όπως αποτυπώνεται με τη μετεξέλιξη και την αλλαγή ονομασίας του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας σε «Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» καθώς και με την ένταξή του στη «Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα δημιουργήσει δομικές αντιφάσεις και διαφοροποιήσεις από τη μία γεωγραφική περιφέρεια στην άλλη και από το ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο στο άλλο. Δεν μπορεί στην περιφέρεια της Αττικής, το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία να εντάσσεται στη Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών και στην περιφέρεια Ηπείρου να εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών της Αγωγής.

Επιπροσθέτως, το Υπουργείο Παιδείας με την πρόσφατη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης και την υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων στα νηπιαγωγεία φαίνεται να «κλείνει» το ζήτημα μιας ενιαίας εκπαίδευσης των παιδιών στις μικρές ηλικίες που δημιούργησε αντιπαραθέσεις  και έντονο δημόσιο διάλογο μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων και οργανώσεων. Ως εκ τούτου, μία ενδεχόμενη ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου στη Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων θα δημιουργούσε σύγχυση και προβληματισμό στην παρούσα φάση.

Το Τμήμα ήδη έχει τοποθετηθεί με την απόφασή του αρ. 599/25-10-2017, την οποία απέστειλε στη Σύνοδο Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών ως εξής: Το θέμα της Ημερήσιας Διάταξης «Συζήτηση για τη συνένωση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των Τ.Ε.Ι. με τα Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων» έχει πολλές διαστάσεις, έγινε διεξοδική συζήτηση, αλλά εκτιμούμε ό τι χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση και υπό τις παρούσες συνθήκες η συνένωση δεν είναι εφικτή για τα Τμήματα.

Επικυρώνοντας την προηγούμενη απόφαση του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών και για όλους τους προαναφερθέντες λόγους, θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν οι αναγκαίες προϋποθέσεις και ότι δεν συνάδει με την πρόσφατη εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας η ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου ως αυτόνομου τμήματος στη Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Τα μέλη του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Ιωαννίνων

Πλακίτση Αικατερίνη, Καθηγήτρια, Πρόεδρος Π.Τ.Ν.

Καλδρυμίδου Μαρία, Καθηγήτρια, τ. Πρόεδρος Π.Τ.Ν

Κούτρας Βασίλειος, Καθηγητής, τ. Πρόεδρος Π.Τ.Ν.

Παγγέ Πολυξένη, Καθηγήτρια, τ. Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής

Παπαντωνίου Γεωργία, Αναπλ. Καθηγήτρια, Αναπλ. Πρόεδρος Π.Τ.Ν.

Γιώτσα Άρτεμις, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Βαμβακούση Ξανθή, Επίκουρη Καθηγήτρια

Ζάραγκας Χαρίλαος, Επίκουρος Καθηγητής

Καραμήτρου Αικατερίνη, Επίκουρη Καθηγήτρια

Ράπτης Θεοχάρης, Επίκουρος Καθηγητής

Σαρρής Δημήτριος, Επίκουρος Καθηγητής

Στεργίου Λήδα, Επίκουρη Καθηγήτρια

Τσιτσανούδη – Μαλλίδη Νικολέττα, Επίκουρη Καθηγήτρια

Χρηστάκος Ιωάννης, Επίκουρος Καθηγητής

Σοφού Ευστρατία, Λέκτορας

Κατσαδήμα Ευθαλία, Ε.ΔΙ.Π.

Ντίνου Μαγδαληνή, Ε.ΔΙ.Π.

Σχόλια (7)

 
Μέλος ΔΕΠ
11 Απρ 2018 14:18

Αυτό το περίφημο "ομόφωνο" πόρισμα μάλλον έχει μπει στο συρτάρι....

 
Τμήμα προσχολικής αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου
12 Απρ 2018 15:07

Ο Πρόεδρος και τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου, στο πλαίσιο της αγαστής συνεργασίας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κρίνουν σκόπιμη την τοποθέτηση τους επί του δημοσιευμένου κειμένου της Προέδρου και μελών του προαναφερόμενου Τμήματος (10-04-2018), σχετικά με τη μετεξέλιξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Συγκεκριμένα:
 Η αποστολή είναι διακριτή και πλήρως διαφοροποιημένη μεταξύ των Τμημάτων Νηπιαγωγών, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες εκπαίδευσης Παιδαγωγών ως προς την υποχρεωτική εκπαίδευση παιδιών (4-5 ετών), ενώ τα Τμήματα Προσχολικής Αγωγής των ΤΕΙ καλύπτουν τις ανάγκες εκπαίδευσης Παιδαγωγών αγωγής και φροντίδας από τη γέννηση έως την είσοδό στην υποχρεωτική εκπαίδευση των παιδιών (0-4 ετών).
 Δεν υφίσταται η ανησυχία, η οποία διατυπώνεται στο κείμενο του Τμ. Νηπιαγωγών, ως προς τις «δομικές αντιφάσεις και διαφοροποιήσεις από τη μία γεωγραφική περιφέρεια στην άλλη και από το ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο στο άλλο», λόγω της ένταξης του πρώην Τμήματος Προσχολικής Αγωγής, ΤΕΙ Αθηνών στη Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, δεδομένου ότι το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δεν διαθέτει αντίστοιχη Σχολή και κατ’ επέκταση δεν είναι δυνατή η ένταξή του, όταν το ίδιο συμβαίνει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πατρών και Θεσσαλίας, στα οποία τα αντίστοιχα Τμήματα Νηπιαγωγών ανήκουν σε «Σχολές Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών», χωρίς να παρατηρείται καμία αντίφαση με τα υπόλοιπα αδελφά τμήματα.
 Η επίκληση της απόφασης Συνέλευσης του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με αριθμ.599/25-10-2017, σχετικά με τη συνένωση Τμημάτων μεταξύ Πανεπιστημίου και ΤΕΙ, δεν υφίσταται πλέον το θέμα συνένωσης μεταξύ Τμημάτων αλλά δημιουργία αυτόνομων Τμημάτων με σαφή και προκαθορισμένη αποστολή, όραμα και στόχους, όπως αποτελεί το παράδειγμα του Τμήματος «Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία», του νεοσυσταθέντος Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Η απόφαση του Υπουργού Παιδείας κου Γαβρόγλου, αφενός ως προς τη μετεξέλιξη του πρώην Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Αθηνών, αφετέρου ως προς τη γραπτή του τοποθέτηση της ιδίας μετεξέλιξης του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου, στηρίζεται στη σωρεία διεθνών επιστημονικών δεδομένων για τη σημασία των πρώτων χρόνων ζωής και στη συνέχιση της προοπτικής ενός κράτους πρόνοιας.

 
Μέλος ΔΕΠ
12 Απρ 2018 15:35

Οι ανωτέρω θέσεις του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων δεν απηχούν τις συνολικές απόψεις της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Π.Ι .
Ο διάλογος μέσα στην ακαδημαϊκή κοινότητα είναι θεμιτός αρκεί να γίνεται με επιστημονικά και όχι συνδικαλιστικά ή άλλα κριτήρια

 
Κατερίνα Μ.
12 Απρ 2018 20:32

Παρακολουθουμε άλλο ένα επεισόδιο από το σήριαλ της προσπάθειας να γίνουν οι βρεφονηπιοκομοι Νηπιαγωγοι .
Μπράβο στην πρόεδρο και στους καθηγητές που παίρνουν ξεκάθαρη θέση και προστατεύουν φοιτητές και αποφοιτους στην ισοπεδωση που κάποιοι προσπαθούν εδώ και καιρό.

 
Βρεφονηπιοκόμος Κ.Α.
12 Απρ 2018 22:18

απάντηση σε Κατερίνα Μ.
Οι βρεφονηπιοκόμοι έχουν διακριτούς ρόλους. Ποτέ δεν εκδήλωσαν την επιθυμία να γίνουν Νηπιαγωγοί. Ασχολούνται με την αγωγή, την εκπαίδευση και τη φροντίδα των βρεφών και νηπίων από τη γέννηση τους μέχρι την ένταξη τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση

 
Κατερίνα Μ.
13 Απρ 2018 12:35

@Βρεφονηπιοκομος Κ.Α.
Μάλλον είστε η εξαίρεση του κλάδου σας. Οι περισσότεροι συνάδελφοι σας και ο σύλλογος σας εδώ και πολύ καιρό ονειρευονται ενοποίηση σχολών και δομων. Επίσης, 12 χρόνια μετά την εφαρμογή του υποχρεωτικου νηπιαγωγειου, εξακολουθούν να πιστεύουν ότι ότι έχουν επαγγελματικά δικαιώματα μέχρι τα 6 χρόνια!!!!

 
Σταυρούλα Μαλλιαρίδου
13 Απρ 2018 20:15

Θα ήταν θεμιτό να ενημερωθείτε για τα επαγγελματικά δικαιώματα των βρεφονηπιοκόμων, για τα οποία δεν εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι κατέχουμε, αλλά είναι γεγονός ότι έχουμε από 0-6 χρονών. Ο κανονισμός σπουδών είναι σαφής και ξεκάθαρος και φυσικά δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν, άσχετα με την εκάστοτε κυβέρνηση που αποφασίζει ποιον θα ρίξει στα τάρταρα. Επίσης, το νέο αναβαθμισμένο πρόγραμμα σπουδών των σχολών προσχολικής αγωγής θα σας ήταν χρήσιμο. Δεν καταλαβαίνω πραγματικά για ποιο λόγο υποβαθμίζεται ο ρόλος των βρεφονηπιοκόμων. Δεν επιθυμούμε καμία ενσωμάτωση με το τμήμα των νηπιαγωγών καθώς κατ εμέ είναι δύο διαφορετικοί ρόλοι. Η επιθυμία μας είναι ο σεβασμός των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων και όχι η υποβάθμιση της σχολής μας. Η φροντίδα είναι η προτεραιότητα μας αλλά και το πλεονέκτημά μας και ακολουθεί η αγωγή που επίσης ασκούμε, καθώς όταν ένα παιδί πεινά, διψά, είναι βρώμικο, είναι άρρωστο κάθε είδους αγωγή και εκπαίδευση είναι ανώφελη. Οι αναλήθειες, οι ανακρίβειες και αυτή η "αγενής" άμιλλα δεν τιμούν κανέναν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean