Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας για τα Θρησκευτικά ζητά ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος

Δημοσίευση: 12/04/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη  σύγκληση έκτακτης Ἱεραρχίας, μέσα στο Μάιο  ζητά ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος, με επιστολη προς τον Αρχιεπίσκοπο και πρόεδρο της Συνόδου Ιερώνυμο , προκει­μέ­νου να αποφασισθεί από το Ιερό Σώμα  “ἡ ἀκολουθητέα στάση τῆς Ἐκκλησίας διά τό ἀκανθῶδες θέμα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν”.

"Ἡ τοποθέτηση τῆς Ἱεραρχίας κρίνεται ἀπαραίτητη μετά τήν ἀπόφαση τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας, μέ τήν ὁποία ἀκυρώνονται οἱ ἀποφάσεις τῶν Ὑπουργῶν Παιδείας κ. Ν. Φίλη καί κ. Κ. Γαβρό­γλου", τονίζει ο  Μητροπολίτης  .

 Ο Σεβασμιώτατος σημειώνει επίσης,  ότι “ὁ μήνας Ὀκτώβριος τῆς τακτικῆς Ἱεραρχίας εἶναι πολύ μακρυά καί εἶναι δυνατόν μή ὑπάρχοντος ἐγκαίρου ἐνδιαφέροντος καί ἀντιδράσεως ἀπό πλευρᾶς Ἐκκλησίας, νά διευκολυνθεῖ τό Ὑπουργεῖο στή συνέχιση τῆς ἰδίας τακτικῆς, ὡς πρός τήν ὕλη καί τά προγράμματα τῶν Θρησκευτικῶν, τά ὁποῖα ἀκύρωσε τό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας καί τά ὁποῖα δημιουργοῦν ἀναταράξεις στούς γονεῖς καί ἀποπροσανατολισμό ἀπό τά ὑπό τοῦ Συντάγματος ὁριζόμενα διά τήν Χριστιανική Ἀγωγή τῆς Νεότητας”. 

Σχόλια (13)

 
Παναγιώτης
12 Απρ 2018 15:53

Μετά και τη νέα απόφαση-κόλαφο του ΣτΕ για την παραβίαση των δικαιωμάτων των Ορθοδόξων Χριστιανών από το Υπουργείο με Φίλη και Γαβρόγλου, πρέπει η κυβέρνηση επιτέλους να σταματήσει την υπονόμευση προς το μάθημα των Θρησκευτικών και να επαναφέρει τα παλαιά βιβλία, ώσπου να συμφωνήσει με την Εκκλησία για τυχόν νέα, που να μην είναι βέβηλα!

 
Ιωάννης Τάτσης
12 Απρ 2018 18:51

Πολύ ορθά ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος αναφέρει ότι το ΣτΕ ακύρωσε τα Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά και του κ. Φίλη και του κ. Γαβρόγλου. Ήδη με πολλές δηλώσεις των δύο Υπουργών αλλά και επιστημονικές μελέτες έχει καταδειχθεί η σχεδόν πλήρης ταύτιση των δύο Υ.Α. ώστε η απόφαση 660/2018 της Ολομέλειας του ΣτΕ να καθιστά αναγκαία την επαναφορά όλων, εκπαιδευτικών και μαθητών, στα προηγούμενα Αναλυτικά Προγράμματα και τα βιβλία Θρησκευτικών που υπήρχαν πριν τους Φακέλους Μαθήματος.

Επιπλέον, ορθά ο Μητροπολίτης επισημαίνει την ανάγκη άμεσης σύγκλησης της Ιεραρχίας καθότι ο διάλογος Υπουργείου - Τριμελούς Επιτροπής Μητροπολιτών για τα Θρησκευτικά γίνεται σε λανθασμένη βάση και επί ενός Προγράμματος Σπουδών που πλέον με την απόφαση του ΣτΕ είναι άκυρο.

Τα χρονικά περιθώρια είναι επιπλέον στενά και για το ίδιο το Υπουργείο που καλείται να εφαρμόσει την απόφαση του ΣτΕ. Καθώς τα βιβλία για την επόμενη σχολική χρονιά 2018-2019 ήδη τυπώνονται και προσεχώς αποστέλλονται στα σχολεία, θα πρέπει άμεσα να δοθεί εντολή εκτύπωσης των παλαιών βιβλίων Θρησκευτικών αφού οι Φάκελοι Μαθήματος είναι ακατάλληλοι για την υποστήριξη της διδασκαλίας ενός χριστιανικού μαθήματος Θρησκευτικών όπως αυτό που υποδεικνύει η απόφαση του ΣτΕ (1). Μάλιστα για το ενδεχόμενο να μην υπάρξουν άμεσες ενέργειες πρακτικής εφαρμογής της απόφασης του ΣτΕ, ήδη κατατέθηκαν προσφυγές στην Επιτροπή Αναστολών και την Επιτροπή Συμμόρφωσης του ΣτΕ όπως αποκάλυψε πριν λίγες μέρες ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ (2).

_______________________________
(1) https://www.esos.gr/arthra/56221/deite-tin-18selidi-apofasi-toy-ste-gia-...

(2) https://www.esos.gr/arthra/56275/mitrpeiraios-einai-anahronistiki-kai-an...

 
ΝΔΤ
12 Απρ 2018 22:49

Το ΣτΕ μπήκε στα χωράφια της παιδαγωγικής και δεν έμεινε στο νομικό κομμάτι. Είναι δυνατόν να πάθουν σύγχυση τα παιδιά γνωρίζοντας στοιχεία από άλλες θρησκείες; Αν βάλουμε άλλες θρησκείες σε άλλα μαθήματα "επιτρέπεται" σύμφωνα με την απόφαση 660/2018. Τότε δεν παθαίνουν σύγχυση; Κάποιοι ιεράρχες και λαϊκοί είναι βιαστικοί. Ας συσκεφθούν πρώτα ως σώμα στην Ι.Σ. κι εκεί πιστεύω θα φανούν όλες οι πτυχές του προβλήματος γιατί δεν είναι τόσο "αθώα" η απόφαση του ΣτΕ. Το πιθανότερο είναι να γυρίσει μπούμεραγκ προς την Εκκλησία. Γιατί δίνει το δικαίωμα όλοι να διεκδικήσουν διδασκαλία της πίστης τους μέσα στο δημόσιο σχολείο. Επίσης να επιλυθεί το θέμα ποιός θα διδάξει "ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση" στο σημερινό σχολείο.
Η γνώμη μου είναι να αναδιατυπωθούν αυτές οι 10 πρώτες σελίδες του ΠΣ Δημ. Γυμν. και να υπάρξουν κάποιες περαιτέρω αλλαγές στις Θεματικές Ενότητες (με συνεργασία επιτροπής από την Εκκλησία και επιτροπής από το ΙΕΠ) και αυτό να βγει σε νέα υπ. απόφαση και ΦΕΚ. Επιστροφή στο παρελθόν είναι καταστροφικό για το μτΘ. Τα νέα ΠΣ αποτελούν τη φρέσκια δυναμική του μαθήματος σήμερα στο σχολείο.

 
Αμερόληπτος
13 Απρ 2018 02:30

Αν η Ιεραρχία δεν συγκληθεί άμεσα θα μιλάμε για σύμπλευση με τους αμετανόητους υπουργούς.

 
Θεολόγος εκπαιδευτικός
13 Απρ 2018 19:24

Στο περιοδικό ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Επίσημον Δελτίον της Εκκλησίας της Ελλάδος), Έτος ΠΓ-τεύχος 11-Δεκέμβριος 2016, σ. 855-858 , σε Υπόμνημα που απευθύνει η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος προς την τότε υπουργό Παιδείας "Δια το περιεχόμενο των βιβλίων του Μαθήματος των Θρησκευτικών" , η IΣ διαπιστώνει ότι "δια των βιβλίων των θρησκευτικών του Γυμνασίου επιδιώκεται η αποδόμηση της Χριστιανικής Διδασκαλίας, η αποορθοδοξοποίησις και ο χαρακτηρισμός του μαθήματος από Ομολογιακού, κατηχητικού και Εκκλησιολογικού, ως είναι σήμερον, εις θρησκειολογικόν με προτεσταντικάς αποχρώσεις, με επιχείρημα την αρχήν της πολυπολιτισμικότητας, της διαθρησκειακότητας και του εκσυγχρονισμού...Το πρόβλημα εντοπίζεται πρωτίστως εις την σύνταξιν των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου..." .
Αυτά, εν έτει 2006, όταν τα προηγούμενα βιβλία των θρησκευτικών, τότε είχαν χαρακτηρισθεί ως "αιρετικά". Δυστυχώς, η ιστορία επαναλαμβάνεται και με σπουδή κάποιοι, που δεν αντιλαμβάνονται ότι η ζοφερή εξέλιξη θα είναι το μάθημα των Θρησκευτικών να γίνει προαιρετικό ή ακόμη χειρότερα ο κάθε μαθητής να διδάσκεται το δικό του θρήσκευμα, επιχειρούν να εξωθήσουν την Ιεραρχία της Εκκλησίας σε λάθος αποφάσεις.
Από το 2011, μια "προκατασκευασμένη" εκστρατεία παραπληροφόρησης και κατασυκοφάντησης από συγκεκριμένους χώρους και πρόσωπα, που εξαρχής απευθύνθηκαν σε κόσμο που δεν είχε διαβάσει τα νέα ΠΣ, που δεν έκρινε με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια, που δεν κατανόησε ότι οι Φάκελοι μαθήματος λειτουργούν ως ενδεικτικό εκπαιδευτικό υλικό κι όχι ως διδακτικά βιβλία, μετέτρεψε την υπόθεση της θρησκευτικής εκπαίδευσης στο ελληνικό σχολείο σε ιδεολογικό πόλεμο, τα ονόμασε θρησκευτικά του "Φίλη" και "κατόρθωσε" μια ατυχή απόφαση του ΣΤΕ για το μέλλον του μαθήματος.
Αλλά " η έσχατη πλάνη" θα είναι "χείρων της πρώτης" . Να δούμε τότε βέβαια, ποιός θα αναλάβει την ευθύνη για την τύχη του μαθήματος.

 
Ιωάννης Τάτσης
13 Απρ 2018 22:15

@Θεολόγος εκπαιδευτικός
Επειδή είμαστε θεολόγοι και παρόλο που φτάσαμε ήδη στο Πάσχα και τη Διακαινήσιμο Εβδομάδα θυμήθηκα με όσα γράφεις το της Μεγάλης Εβδομάδος: "...και αδιόρθωτος έμεινεν, Ιούδας ο δούλος και δόλιος".

Τα προηγούμενα βιβλία Θρησκευτικών είχαν προβληματικά σημεία και είχαν γίνει επισημάνσεις των σημείων αυτών καθώς προσδοκούσαμε όλοι στη διόρθωσή τους που τελικά στα περισσότερα δεν έγινε. Αλλά επρόκειτο για κάποια σημεία που δεν εμπόδιζαν τον διδάσκοντα να τα παρακάμψει.

Τα νέα Προγράμματα Σπουδών και οι Φάκελοι που βασίζονται σε αυτά είναι πλήρως ακατάλληλα, αθεολόγητα, αντιπαιδαγωγικά και όπως έκρινε το ΣτΕ και αντισυνταγματικά για την υποστήριξη της διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών το οποίο πρέπει να παρέχεται στα ελληνικά σχολεία σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές.

Τα επιχειρήματα περί κινδύνου απώλειας του υποχρεωτικού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών χρησιμοποιήθηκαν και στο παρελθόν από κάποιους που αναζητώντας "νομιμοποιητική βάση" για το θρησκευτικό μάθημα στα σχολεία έφτιαξαν το νέο πολυθρησκευτικό μάθημα που δήθεν απευθύνεται σε όλους τους μαθητές - προσωπικά πιστεύω ότι είναι ακατάλληλο για όλους τους μαθητές, κανένας μαθητής κανενός θρησκεύματος ή άθεος δεν ενδιαφέρεται για ένα τέτοιο μάθημα. Η υποχρεωτικότητα του μαθήματος είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και δεν περιμένει κανέναν "προοδευτικό" θεολόγο να την διασφαλίσει με τις αποφάσεις ή τα προγράμματά του.

Ατυχής δεν είναι η απόφαση του ΣτΕ αλλά πλήρως αποτυχημένη η προσπάθεια δήθεν "αναβάθμισης" του μαθήματος που μικρή ομάδα θεολόγων επιχείρησε τα τελευταία χρόνια αλλά τελικώς αυτή κρίθηκε από μεν το ΣτΕ ως αντισυνταγματική και επομένως άκυρη, από δε τους Θεολόγους και την Εκκλησία ως αθεολόγητη, αντορθόδοξη, πανθρησκειακή και παιδαγωγικά ακατάλληλη για τους μαθητές των σχολείων μας.

Πλέον οι διάλογοι χωρίς τέλος για τον χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών έφτασαν σε ένα ουσιαστικό τέλος. Το ΣτΕ έδωσε τη λύση που αδυνατούσαν να βρούνε με τρόπο αυτονόητο και απλό θεολόγοι και η Διοικούσα Εκκλησία.

ΤΩΡΑ όλοι καλούμαστε σε εφαρμογή της απόφασης των Ανώτατων Δικαστών. Κάθε άλλη πράξη είναι έξω από τα όρια λειτουργίας του δημοκρατικού μας πολιτεύματος.

 
Αμερόληπτος
14 Απρ 2018 02:31

@Θεολόγος εκπαιδευτικός Γράφεις αγαπητέ να κρίνει κάποιος με "επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια" τους φακέλους - βιβλία του μτΘ. Αν τα κρίνει κάποιος με θεολογικά κριτήρια τι θα έλεγε; Μήπως σύγχυση, πολυθρησκειακός αχταρμάς, συγκρητισμός κ.ά...; Για ποια προκατασκευασμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης κάνεις λόγο; Μήπως συμβαίνει το αντίθετο; Δαιμονοποιήσατε ορισμένοι το μάθημα των θρησκευτικών ως κατηχητικό, τότε που αυτό είχε μια δομή. Σήμερα τα νέα ΠΣ δεν κάνουν κατήχηση επιδιώκοντας την αποχριστιανοποίηση των χριστιανών μαθητών; Γονείς που ασχολήθηκαν με το τι διδάσκονται τα παιδιά τους μελετώντας τους περιβόητους φακέλους κατάλαβαν ότι πρόκειται για ιδεοληψίες μιας θεολογικής ομάδας που τις έκανε δοθείσης της σημερινής συγκυρίας πράξη. Ας είμαστε ειλικρινείς κάποια στιγμή, να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, κυρίως εσείς που αυτοπροσδιορίζεστε στο σχόλιό σας ως θεολόγος εκπαιδευτικός μια και φέρετε τεράστια ευθύνη για την καλλιέργεια των νέων.

 
Μη θεολόγος γονιός
14 Απρ 2018 03:45

Ακούστε κύριε θεολόγε εκπαιδευτικέ.
Τα προηγούμενα βιβλία είχαν προβλήματα που ορθά επεσήμανε τότε η σύνοδος στο υπουργείο.
Τα τωρινά κύριε είναι ακόμα χειρότερα. Δεν είναι καν βιβλία αλλά φάκελλοι.
Η σύνοδος αν κατάλαβα καλά εισηγείται την επάνοδο των προηγουμένων, προσωρινά, μέχρι τη συγγραφή νέων που θα σέβονται και τους ορθόδοξους γονείς και μαθητές.
Το υπουργείο παιδείας αν σέβεται τη δικαιοσύνη οφείλει να μη σχολιάζει τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις αλλά πολύ απλά να τις εφαρμόζει.

 
Κρ. Χ.
15 Απρ 2018 00:22

Είναι θλιβερή η στάση να ζητάς νομιμοποίηση από τα δικαστήρια κι όχι από την κοινωνία. Γιατί στη συντριπτική του πλειοψηφία τα νέα ΠΣ τα αγκάλιασε και ο εκπαιδευτικός κόσμος και οι γονείς. Δείτε το αποτέλεσμα του "ιερού αγώνα" των επιστροφών. Ούτε το 0,5% σε κάθε βαθμίδα δεν επέστρεψε φακέλους. Τα προβλήματα που δημιουργούνται από την απόφαση της πλειοψηφίας του ΣτΕ σε λίγο θα κληθεί να τα αντιμετωπίσει και η ιεραρχία. Επιστροφή στα παλαιά βιβλία σημαίνει ξανά θάψιμο του μαθήματος των Θρησκευτικών σε "ώρα του παιδιού" για το Γυμνάσιο και πλημμελή έως ανύπαρκτη διδασκαλία του στο Δημοτικό. Ας δούμε την πραγματικότητα κι ας μην κρυβόμαστε πίσω από νομικίστικες ορθολογιστικές ερμηνείες που "κόβουν και ράβουν" ακόμα και το Σύνταγμα για να υπηρετήσουν "Κύριος οίδεν" ποια μυωπικά και στενόμυαλα σενάρια για το μάθημα. Γιατί το μάθημα που τελικά επιζητούν θα είναι ομολογιακού και κατηχητικού χαρακτήρα το οποίο δεν θα διδάσκει η πλειοψηφία του εκπ/κού κόσμου αλλά ούτε και η μαθητιώσα νεολαία θα θέλει επειδή δεν θα διαλέγεται με τις σημερινές συνθήκες ζωής και τελικά θα είναι θρησκευτική επιβολή.

 
Νικος
15 Απρ 2018 14:34

@Κρ. Χ. Το κρίμα είναι πως οι του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν νομιμοποίηση από τις συνιστώσες τους απαξιώνοντας το δίκαιο και τη νομιμότητα κατά το δοκούν. Ο αριστερόστροφος φασισμός όπως τον αποκάλεσε ο Μίκης είναι το ποιο επικίνδυνο φαινόμενο, να προσπαθούν να επιβάλουν, ενάντια στη θέληση του λαού τις δικές του ιδεοληψίες. Δεν υπάρχει!!!, ήταν δίκαιο και έγινε πράξη μόνο που ήταν τόσο δίκαιο που οι νόμοι αυτής της κυβέρνησης βγαίνουν σωρηδόν αντισυνταγματικοί.

 
Κρ. Χ.
15 Απρ 2018 19:34

Το ζήτημα δεν είναι το άνομο ή το νόμιμο του ΣΥΡΙΖΑ. Αν είμαστε "κολημμένοι" σε συγκεκριμένες παρατάξεις και ιδεολογίες δεν βλέπουμε ορθά τα προβλήματα που ανακύπτουν αν εφαρμοσθεί κατά γράμμα η απόφαση 660/2018 της πλειοψηφίας του ΣτΕ για το πολύπαθο μάθημα των Θρησκευτικών όπως έχουν επισημανθεί κι από σχολιαστές της φιλόξενης αυτής ιστοσελίδας.

 
Αμερόληπτος
16 Απρ 2018 21:06

@Κρ. Χ. Κύριε διαβάστε ιστορία, το κρίνω απαραίτητο.Ο Ελ. Βενιζέλος έκανε το ΣτΕ για να προστατεύει τους πολίτες από αντισυνταγματικούς νόμους κυβερνήσεων όπως κάνει συνεχώς η σημερινή. Μήπως έχουμε αμεσοδημοκρατία και δεν το καταλάβαμε; Τι είναι αυτό που γράφετε πως "Είναι θλιβερή η στάση να ζητάς νομιμοποίηση από τα δικαστήρια κι όχι από την κοινωνία"; Και από πού διαπιστώσατε πως "στη συντριπτική του πλειοψηφία τα νέα ΠΣ τα αγκάλιασε και ο εκπαιδευτικός κόσμος και οι γονείς"; Κάνατε δημοσκόπηση ή ακούτε ότι η ιδεολογία σας επιθυμεί να ακούει; Έχετε προφανώς μπερδέψει όρους όπως ομολογιακό και κατηχητικό μάθημα. Οι φάκελοι δεν έχουν κατηχητικό χαρακτήρα; Είναι χωρίς δομή, δημιουργούν σύγχυση, έχουν στην ίδια ενότητα ασύνδετα μεταξύ τους θέματα κ.ά... που δεν είναι της παρούσης να τα αναφέρουμε. Αντίθετα με εσάς, έχω διαπιστώσει πως η διδασκαλία αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς μόνο ως "ώρα του παιδιού" μπορεί να χαρακτηριστεί. Το διαπιστώνουν καθημερινά οι συνάδελφοι θεολόγοι, ακόμη και πρώην ένθερμοι οπαδοί των νέων ΠΣ. όσο για το ποσοστό επιστροφής των φακέλων από γονείς, μήπως έχει υπόψη πόσοι φάκελοι επεστράφησαν και δεν προσμετρήθηκαν στο ποσοστό διότι οι διευθυντές τα έχουν κρατήσει στα συρτάρια τους κατόπιν επικοινωνίας με τις διευθύνσεις εκπαίδευσης; Αυτά αν θέλουμε να λέμε αλήθειες!

 
Κρ. Χ.
24 Απρ 2018 17:25

Οι φάκελοι μαθήματος ΔΕΝ είναι διδακτικά εγχειρίδια. Ο εκπαιδευτικός σχεδιάζει το μάθημά του από τις Θεματικές Ενότητες του ΠΣ. Στις ΘΕ δεν υπάρχουν ασύνδετα πράγματα. Όλα (προσδοκώμενα - βασικά θέματα - ενδ. δραστηριότητες) υπηρετούν τον τίτλο της κάθε ΘΕ. Στο φάκελο μαθήματος υπάρχει ενδεικτικό υλικό που υπηρετεί τη στήλη των βασικών θεμάτων της ΘΕ κι αν θέλει δεν δίνει αυτό αλλά δικής του επιλογής ο εκπαιδευτικός που να υπηρετεί όμως τα βασικά θέματα της ΘΕ. Οι εκπαιδευτικοί στο Δημοτικό σχολείο είναι εξοικειωμένοι με τις ΘΕ γιατί από το 1992 έτσι είναι διαρθρωμένα τα διδακτικά εγχειρίδια από τότε. Κάποια δυσκολία που πιθανόν αντιμετωπίζουν στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι θεολόγοι πιστεύω σιγά-σιγά θα ξεπεραστεί γιατί με τη νέα διδακτική προσέγγιση του μαθήματος όπου συμμετέχουν με ενδιαφέρουσες δραστηριότητες όλα τα παιδιά γίνεται ευχάριστο για όλους και αποκομίζουν πολλές γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις. Φυσικά και πρέπει να γίνουν αλλαγές σε πολλά σημεία του ΠΣ αλλά γενικά είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Ο εκπαιδευτικός κόσμος γνωρίζει σιγά σιγά τα νέα ΠΣ, τα εφαρμόζει και βλέπει τη διαφορά. Αν υπάρχουν στοιχεία για σχολικές μονάδες ότι απέκρυψαν επιστροφές βιβλίων να γίνει καταγγελία για να υποστούν τις νόμιμες συνέπειες. Όμως δεν μπορεί να κρυφτεί τίποτα και αυτή η εικασία είναι ευσεβής πόθος. Κοιτάξτε για παράδειγμα στο Κιλκίς θεωρητικά θα έπρεπε να είχαμε ένα τεράστιο ποσοστό επιστροφών σύμφωνα με τις τοπικές κινητοποιήσεις. Κι εκεί λοιπόν δεν καταγράφηκε υψηλό ποσοστό. Αν συνέβαινε απόκρυψη στοιχείων και οι πέτρες δεν θα φώναζαν τουλάχιστον εκεί πέρα. Γι’ αυτό η αλλαγή στο μάθημα έχει τη συναίνεση της κοινωνίας κόντρα στη μυωπική ερμηνεία του όρου "θρησκευτική συνείδηση" από την πλειοψηφία του ΣτΕ. Την ορθή ερμηνεία έχω την άποψη ότι εξέφρασε (ευτυχώς) η μειοψηφία του ΣτΕ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ