Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Θέσεις του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου

Δημοσίευση: 12/04/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου, στο πλαίσιο της αγαστής συνεργασίας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κρίνουν σκόπιμη την τοποθέτηση τους επί του δημοσιευμένου κειμένου της Προέδρου και μελών του προαναφερόμενου Τμήματος (10-04-2018), σχετικά με τη μετεξέλιξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Συγκεκριμένα:

Η αποστολή είναι διακριτή και πλήρως διαφοροποιημένη μεταξύ των Τμημάτων Νηπιαγωγών, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες εκπαίδευσης Παιδαγωγών ως προς την υποχρεωτική εκπαίδευση παιδιών (4-5 ετών), ενώ τα Τμήματα Προσχολικής Αγωγής των ΤΕΙ καλύπτουν τις ανάγκες εκπαίδευσης Παιδαγωγών αγωγής και φροντίδας από τη γέννηση έως την είσοδό στην υποχρεωτική εκπαίδευση των παιδιών (0-4 ετών).

Δεν υφίσταται η ανησυχία, η οποία διατυπώνεται στο κείμενο του Τμ. Νηπιαγωγών, ως προς τις «δομικές αντιφάσεις και διαφοροποιήσεις από τη μία γεωγραφική περιφέρεια στην άλλη και από το ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο στο άλλο», λόγω της ένταξης του πρώην Τμήματος Προσχολικής Αγωγής, ΤΕΙ Αθηνών στη Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, δεδομένου ότι το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δεν διαθέτει αντίστοιχη Σχολή και κατ’ επέκταση δεν είναι δυνατή η ένταξή του, όταν το ίδιο συμβαίνει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πατρών και Θεσσαλίας, στα οποία τα αντίστοιχα Τμήματα Νηπιαγωγών ανήκουν σε «Σχολές Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών», χωρίς να παρατηρείται καμία αντίφαση με τα υπόλοιπα αδελφά τμήματα.

Η επίκληση της απόφασης Συνέλευσης του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με αριθμ.599/25-10-2017, σχετικά με τη συνένωση Τμημάτων μεταξύ Πανεπιστημίου και ΤΕΙ, δεν υφίσταται πλέον το θέμα συνένωσης μεταξύ Τμημάτων αλλά δημιουργία αυτόνομων Τμημάτων με σαφή και προκαθορισμένη αποστολή, όραμα και στόχους, όπως αποτελεί το παράδειγμα του Τμήματος «Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία», του νεοσυσταθέντος Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Η απόφαση του Υπουργού Παιδείας κου Γαβρόγλου, αφενός ως προς τη μετεξέλιξη του πρώην Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Αθηνών, αφετέρου ως προς τη γραπτή του τοποθέτηση της ιδίας μετεξέλιξης του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου, στηρίζεται στη σωρεία διεθνών επιστημονικών δεδομένων για τη σημασία των πρώτων χρόνων ζωής και στη συνέχιση της προοπτικής ενός κράτους πρόνοιας.

 

Σχόλια (3)

 
Κατερίνα Στ.
13 Απρ 2018 01:27

Αγαπητοί καθηγητές του τμήματος προσχολικής αγωγής Ηπείρου δεν γνωρίζετε ότι οι παιδαγωγοί προσχολικής αγωγής αναλαμβάνουν την αγωγή παιδιών από 0-6, όπως ακριβώς ορίζουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα και όχι 0-4 όπως αυθαίρετα αναφέρετε; Δεν είστε καθόλου υποστηρικτικοί απέναντι στον κλάδο των παιδαγωγών. Γιατί δεν ακολουθείτε το παράδειγμα των συναδέλφων σας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που στέκονται στο πλευρό τους όλους τους τελευταίους δύσκολους μήνες; Ειλικρινά λυπάμαι που είστε στις συγκεκριμένες θέσεις.

 
Μέλος ΔΕΠ
13 Απρ 2018 16:39

Αγαπητηκ Κατερινα Στ μηπως διαφεύγει της προσοχής σας η νεα νομοθέτηση της υποχρεωτικής διετούς φοίτησης στα νηπιαγωγεια

 
Εύη Στ.
13 Απρ 2018 18:13

Τα διεθνή δεδομένα δεν κατακερματίζουν την προσχολική ηλικία,και πιστεύω ότι το γνωρίζετε πολύ καλά .....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean