Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ένσταση πανεπιστημιακών τμημάτων κατά εγκυκλίου αναπληρωτών (ΠΕ 79 - Μουσικοί)

Δημοσίευση: 13/04/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ένσταση  για την εγκύκλιο των αναπληρωτών (ΠΕ 79- Μουσικοί) κατατέθηκε  σήμερα στον  υπουργό Παιδείας  από τους Προέδρους των Τμημάτων και των συλλόγων αποφοίτων των τμημάτων:

1. Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου

2. Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης του ΠΑΜΑΚ

2. Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ

4. Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ

Σχόλια (3)

 
Προκόπης
14 Απρ 2018 12:08

Δλδ εσείς μαθαίνετε μουσική καλύτερα από τους αποφοίτους ΤΕΙ αυτό μας λέτε ;

 
Νότης
14 Απρ 2018 22:00

Το Πρόγρμμα Σπουδών του ΤΛΠΜ δεν διαφέρει, ως προς τα Μουσικοπαιδαγωγικά, από τα Τμήματα Μουσικών Σπουδών καθώς διδάσκεται το μάθημα υποχρεωτικά. Ως προς τις προϋποθέσεις εισαγωγής έτσι είναι. Το πόσο αυτό είναι καθοριστικό χρειάζεται νομίζω ψύχραιμη ανάλυση.

 
Λευτέρης Ναβροζίδης
17 Απρ 2018 19:11

Είμαι τελειόφοιτος του τμήματος ΛΠΜ της Άρτας. Διαβάζοντας το κείμενο αυτό, και γνωρίζοντας εκ του προσωπικού τις γνώσεις που απέκτησα στο εν λόγω τμήμα δηλώνω:
α) Πράγματι δεν προκύπτει από πουθενά η ικανότητά μου να διδάξω τα γ και δ. Στην περίπτωση του δ, υπάρχουν απόφοιτοι της σχολής μας με ειδίκευση Πιάνο. Θεωρώ ότι η περίπτωση δ αφορά μόνο αυτούς.
β)΄Οσον αφορά τη διδασκαλία μουσικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θεωρώ ότι ένας μαθητής του τμήματός μας, έχοντας περάσει με επιτυχία τη δεξιότητα του οργάνου του, έχοντας διδαχτεί τις αντίστοιχες μουσικές θεωρίες, είναι κατάλληλος να διδάξει σε ένα σχολείο, μαθήματα που αφορούν επί της ουσίας τη δημιουργία επαφής νέων ανθρώπων με τη μουσική, και όχι την παροχή εξειδικευμένων μουσικών γνώσεων (τις οποίες κατά τα άλλα ένας απόφοιτος του ΛΠΜ έχει, αλλά δεν είναι αυτές στις οποίες έχουμε συνηθίσει). Όσον αφορά την παράγραφο περί έλλειψης βασικών γνώσεων όπως νότες πάνω στο πεντάγραμμο, αντίληψη κατεύθυνσης μιας στοιχειώδους μελωδίας, το τερματίσατε!
γ)Παιδαγωγική επάρκεια έχουμε βάσει των ECTS των παιδαγωγικών μαθημάτων.
δ)Δεν προκύπτει από πουθενά ότι θα διδάξουμε όργανα της κλασσικής μουσικής. Εκτός αν το βιολί απαγορεύεται να είναι παραδοσιακό, και η κιθάρα απαγορεύεται να είναι λαϊκή.
ε)Το ισχυρότερο επιχείρημα της παρούσης κριτικής αφορά τον τρόπο εισαγωγής μας στο ίδρυμα και όχι τις γνώσεις που έχουμε αποκτήσει, αποφοιτώντας!

Εν ολίγοις, κριτική από την απ'έξω, συγκαλυμμένος κοινωνικός κανιβαλισμός, δυτικοκεντρισμός και προσκόλληση στο ωδειακό μοντέλο (αρμονία, φούγκα, αντίστιξη) εκπαίδευσης. Υποτίμηση του γνωστικού αντικειμένου της λαϊκής μουσικής. Φίλοι μου δεν υπάρχει ανώτερη και κατώτερη μουσική. Οι παραπάνω αντιλήψεις πάνω στις οποίες θεμελιώνεται η παρούσα ένσταση μας γυρνάν έναν αιώνα πίσω, όταν η ελληνική αστική τάξη πάσχιζε να θεμελιώσει την ευρωπαϊκότητα της μουσικής τάξης πραγμάτων. Η σύγχρονη εθνομουσικολογία μας δείχνει ότι υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί μουσικοί κόσμοι, αυτάρκεις, αλλά και σε συνομιλία. Πολλούς τέτοιους συναντάμε στον ελλαδικό χώρο, στο ψηφιδωτό της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Στην Ελλάδα συναντάμε κλίμακες με μαλακά διαστήματα (που ένας μαθητής κλασσικής μουσικής μπορεί ποτέ να μη συναντήσει), συναντάμε περίπλοκους ρυθμούς και πλούσια τροπικότητα. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια συμπαγή μουσική γνώση, όσο και αν θέλει κανείς να την υποτιμήσει, αγνοώντας ως ημιμαθής τη δική της γλώσσα.

ΥΓ: Και οι μαθητές της ιατρικής εισέρχονται στο πανεπιστήμιο χωρίς γνώση ιατρικής, οι φοιτητές νομικής χωρίς γνώση δικαίου. Τα 19.000 μόρια που απαιτούνται για την εισαγωγή σε αυτές τις σχολές, καλύπτουν όμως τα αντανακλαστικά σας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean