Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Μονόδρομος η απόσυρση του νομοσχεδίου για τις δομές της εκπαίδευσης

Το νομοσχέδιο αδιαφορεί για την ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης, υπηρετεί απλά και μόνο μνημονιακές υποχρεώσεις της κυβέρνησης σε συνδυασμό με την κομματική αντίληψη για τον απόλυτο έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης.
Δημοσίευση: 15/04/2018
Alt Text: 
Παληγιάννης
Παληγιάννης
Title Text: 
Παληγιάννης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Αιρετού στο ΚΥΣΠΕ Β. Παληγιάννη

Η Κυβέρνηση πιστή στις μνημονιακές υποχρεώσεις της παρουσίασε σχέδιο νόμου με τίτλο: «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».

Ένα νομοσχέδιο γενικό, προβληματικό, πρόχειρο, αντιφατικό, γραφειοκρατικό, συγκεντρωτικό και αναποτελεσματικό.

Ένα νομοσχέδιο, που πιστοποιεί για άλλη μια φορά την έλλειψη προγραμματισμού, υπεύθυνης και σοβαρής εκπαιδευτικής πολιτικής κι επιβεβαιώνει την κατ’ εξοχήν αξιακή και παιδευτική κρίση.

Ένα νομοσχέδιο που αν τεθεί σε εφαρμογή, θα οδηγήσει σε κατάρρευση ό,τι έχει απομείνει όρθιο στην εκπαίδευση.

Ένα νομοσχέδιο που πιστοποιεί τη βούληση της κυβέρνησης για ένα συγκεντρωτικό και απόλυτα κομματικά ελεγχόμενα σύστημα διοίκησης της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα:

Α. Αποδυναμώνονται, ενοποιούνται, συγχωνεύονται και καταργούνται υφιστάμενες παιδαγωγικές υποστηρικτικές  δομές εποπτείας ,υποστήριξης, επιμόρφωσης των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου (Σχολικοί Σύμβουλοι, ΚΕΔΔΥ, ΠΕΚ κ.ά.), και εισάγονται στη θέση τους  συγκεντρωτικές, υδροκεφαλικές, απρόσωπες υπερδομές, μακριά  από τις σχολικές μονάδες. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων  και οι εκπαιδευτικοί αφήνονται στη μοίρα τους, να «αυτορρυθμίζονται», εκτεθειμένοι σε εσωτερικές και εξωτερικές αντιπαραθέσεις, χωρίς άμεση παιδαγωγική και επιστημονική υποστήριξη, χωρίς διαμεσολάβηση στις περιπτώσεις διαχείρισης κρίσεων, οι οποίες θα έχουν με βεβαιότητα απρόβλεπτες παιδαγωγικές και διοικητικές προεκτάσεις.

•    Ο «Δασκαλογέννητος» θεσμός του Σχολικού Συμβούλου, που εισήχθηκε στην εκπαίδευση με το Ν.1304/1982 (με πρόταση της ΔΟΕ) καταργείται, αντί να στηριχθεί και να βελτιωθεί και αντικαθίσταται από τα ΠΕ.ΚΕ.Σ. Μια συγκεντρωτική και υδροκέφαλη υπερδομή μακριά από τις σχολικές μονάδες, μακριά από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, που  εκ των πραγμάτων θα αδυνατεί να ανταπεξέλθει στον όγκο των αρμοδιοτήτων. Πώς θα υπάρξει η στοιχειώδης στήριξη στις σχολικές μονάδες ως προς το διδακτικό και επιστημονικό επίπεδο από στελέχη που θα είναι συγκεντρωμένα στις έδρες των Περιφερειακών Δ/νσεων κι άρα μακριά από το σχολείο; Πώς ένα στέλεχος που βρίσκεται στη Λάρισα θα μπορεί να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς σε σχολείο της Σκοπέλου; Ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου κι ανεξάρτητα από τα υπαρκτά προβλήματά του, βρίσκονταν σε άμεση επαφή με το σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και όλους τους παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, συμβάλλοντας στην επίλυση προβλημάτων, στη στήριξη κι ενίσχυση των εκπαιδευτικών.

•    Καταργείται ο θεσμός των ΚΕΔΔΥ, αντί να ενισχυθούν και να αναβαθμιστούν κι αντικαθίστανται από μια νέα δομή, τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) (άρθρο 6), που αντί να συμβάλουν στην έμπρακτη καθημερινή συμβουλευτική υποστήριξη και παιδαγωγική παρέμβαση στο επίπεδο των σχολικών μονάδων, μετατρέπονται, χωρίς μόνιμο προσωπικό και χωρίς υποδομές,   σε ανώνυμες γραφειοκρατικές δομές μακριά από τις πραγματικές ανάγκες υποστήριξης των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών. Στην πράξη, με την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, επιστρέφουμε στο ιατρικό μοντέλο και σε ουρές στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα για απλές διαγνώσεις και όχι σε  διεπιστημονικές-εκπαιδευτικές αξιολογήσεις με σκοπό την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών και των γονιών τους.

•    Καταργούνται τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ) και δεν προβλέπεται  ένα  οργανωμένο σύστημα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

•    Αποδομεί στην ουσία  τις καινοτόμες δράσεις (Επαγγελματικό Προσανατολισμό, Αγωγή Υγείας, Πολιτιστικές και Περιβαλλοντικές δράσεις ,τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ) και υποβαθμίζει τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης(ΚΠΕ).

Β. Επιχειρείται για άλλη μια φορά ο απόλυτος έλεγχος της διοίκησης της εκπαίδευσης με βασικό εργαλείο τον πλήρη έλεγχο των Συμβουλίων Επιλογής, αφού τα μέλη ορίζονται, πλην των αιρετών, με απόφαση υπουργού, χωρίς κριτήρια και με μια σειρά προϋποθέσεων «αποκλεισμού στελεχών», όπως η πρόβλεψη ότι δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συνεχόμενη θητεία σε όμοια θέση στελέχους εκπαίδευσης, η οποία ελέγχεται κι ως αντισυνταγματική, η μη προσμέτρηση ως διδακτικής υπηρεσίας της θητείας των Σχολικών Συμβούλων, η γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2, κτλ.

Επισημαίνω ότι τρία χρόνια που κυβερνά ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζει το τρίτο σχέδιο επιλογής στελεχών, απομυθοποιώντας την πολλά υποσχόμενη περί αξιοκρατίας «Κυβερνώσα Αριστερά», προκαλώντας αδίστακτα και τους ίδιους τους ψηφοφόρους του που πίστεψαν ότι θα υπηρετούσε με τα ως φαίνεται κάλπικα οράματά του την αξιοκρατία.

Σημασία έχει πως θα χαθεί άλλη μια ευκαιρία για την αναβάθμιση του κύρους και την αξιοπιστία των στελεχών εκπαίδευσης.

Με δεδομένη την δυσπιστία των εκπαιδευτικών για την εγκυρότητα και την αξιοκρατία των επιλογών, οι νέες επιλογές αν γίνουν με βάση τα προβλεπόμενα στο νομοσχέδιο, σύντομα θα έχουν ημερομηνία λήξης.

Γ. Το νομοσχέδιο επαναφέρει την αξιολόγηση, αρχικά μόνο για στελέχη εκπαίδευσης, αν και χωρίς αμφισβήτηση εμπλέκει στη διαδικασία όλους τους εκπαιδευτικούς.

Η λαϊκίστικη λογική ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αξιολογούνται, αλλά θα αξιολογούν όμως με ένα ανώνυμο ερωτηματολόγιο τους Δ/ντές Σχολείων κατά το πρότυπο της μυστικής ψηφοφορίας επιλογής Δ/ντών που κρίθηκε αντισυνταγματική, δεν είναι μόνο προϊόν ιδεοληψίας, αλλά και σκοπιμότητας στην προσπάθεια εδραίωσης κουλτούρας αξιολόγησης μέσω της εμπλοκής όλων των εκπαιδευτικών, ώστε μελλοντικά η επέκταση να πραγματοποιηθεί χωρίς αντιδράσεις.

Το νομοσχέδιο αδιαφορεί για την ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης, υπηρετεί απλά και μόνο μνημονιακές υποχρεώσεις της κυβέρνησης σε συνδυασμό με την κομματική αντίληψη για τον απόλυτο έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης.

Εμπεριέχει αντισυνταγματικές ρυθμίσεις και θα δημιουργήσει αντί να λύσει πολλά προβλήματα.

Η παιδεία δεν αντέχει άλλα πλήγματα, φτάνουν πια οι πειραματισμοί, πολιτικές άκρατου λαϊκισμού και αναποτελεσματικότητας.

Φτάνει πια το ράβε ξήλωνε στην εκπαίδευση. Καιρός να χαραχθεί μια εκπαιδευτική πολιτική, ικανή να συμβάλει στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να κατανοήσει πως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν επιδέχεται διορθωτικές παρεμβάσεις, γι’ αυτό και πρέπει να αποσυρθεί.

 

Σχόλια (10)

 
Ποσα θες να μας τρελλανεις κυριε Παληγιάννη;
15 Απρ 2018 16:21

Κατηγορείς το νομοσχέδιο σαν προιον μνημονιακης υποχρεωσης της μνημονιακης κυβερνησης ενω ανηκεις ιδεολογικα στην μνημονιακη ΝΔ που με την δηλωση του Αδωνη και να μην υπηρχαν τα μνημονια επρεπε να τα εφευρουμε καθορισε την μνημονιακη της σταση και θεση.Μιλας για κομματικο συστημα ,και συμφωνω,ενω οταν κυβερνουσατε εσεις ηταν εξ ισου κομματικο.Υποστηριζεις τον απαρχαιωμενο θεσμο των συμβουλων που εκλεισε τον κυκλο του και επρεπε να γινει κατι αλλο ,υπονοωντας οτι πρεπει να ξαναγινουν συμβουλοι οι ιδιοι και οι ιδιοι που ξεπερναν τα 15 χρονια στην ιδια θεση και θελουν να μείνουν εκει μεχρι την δευτερα παρουσια. Τι παραπανω εχουν απο τους διευθυντες εκπαιδευσης που πριν δυο χρόνια επεστρεψαν ησυχα στην ταξη .Υποστηριζεις οτι επρεπε να παιρνουν και τα διδακτικα μορια ενω εχουν να διδαξουν προ αμνημονευτων ετων.Οι εκπαιδευτικοι των ταξεων και οι ψηφοφοροι σας προσβαλλονται απο αυτην την θεση σου που εξισωνει τις 21 ωρες διδασκαλιας με την μη διδασκαλια. Δηλαδη εγω ειμαι το κοροιδο που κανω 21 ωρες και τα διδακτικα θα τα παιρνει και ο συμβουλος που εχω να τον δω απο τον Σεπτεμβριο;Δεν θα επεκταθω παραπερα γιατι με απογοητευσες και θα το θυμαμαι στις εκλογες.

 
Σχολιαστής
15 Απρ 2018 19:26

Κύριε Παληγιάννη,
Δυστυχώς απογοητεύσατε και εμένα...

 
γιωργος
15 Απρ 2018 21:22

Πολύ καλή η προσέγγιση του συναδέλφου. Προσθέτω συμπληρωματικά στον παραλογισμό του νομοσχεδίου που θέλει γνώση γλώσσας ως προϋπόθεση, δηλαδή αν γνωρίζω Αλβανικά ή Βουλγαρικά με κάνει πιο επιστήμονα; Γιατί για να γίνεις πανεπιστημιακός δεν απαιτείται αυτή η προϋπόθεση; Γιατί όχι το ίδιο και για περιφερειακούς και Δ/ντές εκ/σης; Το διδακτορικό έπρεπε να είναι προϋπόθεση για τα ανώτερα στελέχη που προσδίδει κύρος και αποδοχή από τους συναδέλφους, αν χρειάζεται κάποιο προαπαιτούμενο. Είναι κρίμα γιατί άλλα περιμέναμε από το ΣΥΡΙΖΑ, τουλάχιστο στην αξιοκρατία, αλλά γίνεται συνεχώς χειρότερος από τους προηγούμενους.

 
ΚΑΙΡΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗ
15 Απρ 2018 22:00

Στις 09.01.2012 αναρτήσατε κείμενο με τίτλο Τοποθετήσεις ΣΣ ΠΕ- Όλα τα ονόματα .Μεταφέρω αυτολεξί για τους σχολιαστές του φιλόξενου εσος για να βγάλουν και τα κατάλληλα συμπεράσματα για την οβιδιακή αλλαγή σας.
2η παρ της ανακοίνωσης σας.Η επιλογή των ΣΣ έγινε σίριαλ αφού αντί να προηγηθεί όλων των επιλογών στελεχών εκπαίδευσης εντέλει πραγματοποιήθηκε μετά τις επιλογές Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολείων.ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΠΩΣ ΛΟΓΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΠΕΒΑΛΑΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. Για τους λόγους απαντάτε ο ίδιος στην 3η παρ.
3η παρ με έντονο χρώμα.Το ΜΕΛΑΝΟΤΕΡΟ ΓΕΓΟΝΟΣ στην επιλογή των ΣΣ αποτέλεσε Ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ που ανέλαβαν καθήκοντα Διευθυντών Σχολείων και μάλιστα εν μέσω της διαδικασίας με βάση τροπολογία που κατατέθηκε το καλοκαίρι.
4η παρ.575 δάσκαλοι(ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των υποψηφίων) ΑΞΙΟΛΟΓΟΙ,ΜΕ ΠΡΟΣΟΝΤΑ και διάθεση προσφοράς ΥΠΟΧΡΕΩΘΗΚΑΝ ΝΑ ΘΕΣΟΥΝ ΕΑΥΤΟΥΣ εκτός διαδικασίας.ΟΙ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕς ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΑΝ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ.Εύλογες οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα των αποκλεισθέντων.
Απερίφραστα είπατε ότο αντί να γίνουν πρώτα οι επιλογές ΣΣ,μετά των ΔΕ και μετά των ΔΣ ακολούθησε λόγω πολιτικών σκοπιμοτήτων η πορεία επιλογών ΔΕ,ΔΣ και ΣΣ.Ο σχεδιασμός και η πολιτική σκοπιμότητα ήταν σαφής.Να επιλεγούν πρώτα οι ΔΕ και μετά οι ΔΣ και αν αποφάσιζαν να ήταν μετά υποψήφιοι για ΣΣ να αποκλείονταν μέσω της υποβολής παραίτησης από την θέση τους.Αν τηρούνταν η από δεκαετίες σειρά ΣΣ,ΔΕ και ΔΣ αυτό δεν θα γίνονταν ποτέ.Άρα κατά τα καταγγελόμενα σας ,και σωστά,υπήρξε κεντρικός σχεδιασμός από την Υπουργό και το Υπουργείο.Για να το κάνουν όμως αυτό απαιτούνταν τεράστιες πιέσεις μιας ομάδας εκπαιδευτικών κομματικών στελεχών με τεράστια επιρροή στην Υπουργό γιατί κάτι τέτοιο δεν είχε ξαναγίνει ποτέ και ούτε πρόκειται να ξαναγίνει γιατί είναι αντισυνταγματικά φωτογραφικό που ευνοούσε σκανδαλωδώς μια συγκεκριμένη κατηγορία στελεχών.
Και έρχομαι στην σημερινή σας ανακοίνωση.Τότε καταγγείλατε την διαδικασία επιλογών και τον τρόπο που επελέγησαν αυτοί που είναι σήμερα.Σήμερα ζητάτε να ξαναγίνουν ΣΣ αυτοί που για τον τρόπο επιλογής τους κάνατε την ανακοίνωση την 09.01.2011.Πότε λοιπόν είχατε δίκαιο;Τότε ή τώρα;Αναμένεται με έντονο ενδιαφέρον η απάντηση σας αν και πιστεύω ότι καλύτερα να σιωπήσετε.Είναι προτιμότερο γιατί η σημερινή σας ανακοίνωση είναι επιεικώς .....Παρακαλώ το εσος στα πλαίσια του δημοσίου διαλόγου να την δημοσιεύσει.Η ανακοίνωση προς εξακρίβωση της αλήθειας είναι και στο alextekidi

 
Πέτρος Νικολακόπουλος
16 Απρ 2018 15:07

Κύριε Παληγιάννη, σας συγχαίρω για την τοποθέτησή σας στο νομοσχέδιο για τις δομές της εκπαίδευσης.
Μακάρι να αποσυρθεί και στη θέση του να έρθει νέο νομοσχέδιο, λειτουργικό και αποτελεσματικό.
Είμαστε μαζί σας όλα αυτά τα χρόνια και θα δώσουμε και αυτή τη φορά τον αγώνα μας, ο οποίος θα δικαιωθεί.
Το νομοσχέδιο δεν μπορεί να σταθεί από πουθενά. Γιατί φτιάχτηκε έτσι και ποιοι ήταν οι εισηγητές, αυτοί γνωρίζουν.
Συνεχίστε τον αγώνα σας και να είστε σίγουρος ότι όπως όλα αυτά τα χρόνια σας στηρίζαμε το ίδιο και με μεγαλύτερη ένταση θα συνεχίσουμε να κάνουμε.

 
ph
16 Απρ 2018 17:21

Καλύτερα να κατατεθεί το νομοσχέδιο με κόφτη θητειών (αντισυνταγματικό) και να γίνουν οι προσφυγές (οι οποίες θα κερδηθούν, εκτός αν αλλάξει το Σύνταγμα), ώστε να μην ξαναεπαναληφθεί αυτή η συζήτηση.

 
TROLEATZIS
17 Απρ 2018 13:05

@Πόσα θες να μας τρελάνεις. Συνεχίζετε μονότονα ψευδώς να γράφετε ότι οι ΣΣ θέλουν οπωσδήποτε να παραμείνουν. Φαντάζομαι είναι κεντρική γραμμή. Η ιδέα να μπουν όλοι στην αφετηρία με τις ίδιες δυνατότητες σας περνάει από το μυαλό ; Αλλά τι λέω. Χωρίς κόφτες και αποκλεισμούς πως θα τους διώξετε για να γίνετε εσείς. ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΙΣΟΤΗΤΑ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ. Το αντέχετε ;

 
Ιππέκη Βασιλική
17 Απρ 2018 18:44

Πολύ σωστές οι τοποθετήσεις σας !!!! Μονόδρομος η απόσυρση του νομοσχεδίου για τις Νέες Δομές που καταργεί ό,τι καινοτόμο έχει κατακτηθεί με αγώνες και γυρνά την ελληνική εκπαίδευση 28 χρόνια πίσω αφήνοντας τον εκπαιδευτικό της τάξης αβοήθητο και μόνο χωρίς καμιά υποστήριξη στο καθημερινό δύσκολο έργο του.

 
@ TROLEATZIS
18 Απρ 2018 00:18

Αν κύριε διαβάζατε λίγο παρακάτω το σχόλιο με τίτλο "ΚΑΙΡΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗ" θα ξέρατε ότι οι αποκλεισμοί που λέτε έγιναν στις επιλογές ΣΣ του 2011.Τότε λοιπόν δεν αντέχονταν η αξιοκρατία,η διαφάνεια και η ισότητα ευκαιριών για την οποία όμως κόπτεστε τώρα και όχι τότε.Προφανώς λοιπόν μπερδέψατε τις χρονιές.Πάντως δεν είναι ισότητα ευκαιριών και αξιοκρατία εγώ να είμαι σε τάξη 30 χρόνια και να. παίρνω ίδια διδακτικά μόρια με σας που δεν ξέρω αν έχετε να μπείτε εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια.Έτσι δεν είναι;Εγώ τα κάνω πραγματικά και εσείς όχι αλλά τα παίρνατε.Ξέρετε τι θα πει 21 ώρες σε τάξη;

 
ΠΕ
18 Απρ 2018 11:46

@phΑντισυνταγματικό και παράβαση κάθε αρχής δικαίου είναι να κάνω πλήρες ωράριο σε τάξη και να παίρνουν τα ίδια διδακτικά μόρια και οι σχολικοί σύμβουλοι .Σε αυτήν την χώρα ότι δεν ταυτίζεται με τα συμφέροντα μας είναι αντισυνταγματικό.Για αυτό μας πήραν χαμπάρι και οι Τούρκοι και σε λίγο θα ζητήσουν το Τουρκολίμανο μαζί με τα Τουρκοβούνια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean