Placeholder

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

Ξεκινά επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών

Δημοσίευση: 21/04/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών για το ΕΠΣ-ΞΓ (αφορά το Δημοτικό και το Γυμνάσιο).

Β. Επίσης  δρομολογείται η εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, με αρχή αυτό της Β’ Λυκείου, καθώς και η παραγωγή διδακτικού/μαθησιακού υλικού υπό μορφή σεναρίων για τα ΓΕΛ και για τις ειδικότητες του ΕΠΑΛ για τις οποίες δεν υπάρχουν βιβλία, το οποίο θα διανέμεται δωρεάν από το Σεπτέμβριο του 2018.

Αυτό ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γερ. Κουζέλης στη συνάντηση με το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΔΕ).

Σκοπός της συνάντησης ήταν αφενός να παρουσιαστούν διεξοδικά και εμπεριστατωμένα οι απόψεις και οι προτάσεις της ΠΕΚΑΔΕ και αφετέρου να εμπεδωθεί η συνεργασία με το ΙΕΠ με στόχο την αναβάθμιση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο Λύκειο και τη διασφάλιση της ακεραιότητας και της συνέχειας του γνωστικού αντικειμένου. Με βάση τις προϋποθέσεις αυτές, καταξιώνεται περαιτέρω ο ρόλος και, κατ’ επέκταση, κατοχυρώνεται η θέση των συναδέλφων εκπαιδευτικών κλ. ΠΕ06 που υπηρετούν στη δημόσια εκπαίδευση.

Τα μέλη του ΔΣ της ΠΕΚΑΔΕ επισήμαναν τη σημασία και την αναγκαιότητα της διδασκαλίας του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας στο δημόσιο σχολείο με βάση ένα συνεκτικό, δωδεκαετές πρόγραμμα σπουδών. Αναφέρθηκαν τα προβλήματα τα οποία απασχολούν τους εκπαιδευτικούς του κλάδου στο Λύκειο, όπως ότι πρόκειται για μάθημα επιλογής με παρωχημένο Αναλυτικό Πρόγραμμα, δεν υπάρχει συνολικό Πρόγραμμα Σπουδών που να καλύπτει τους διαφορετικούς τύπους Λυκείου και τα βιβλία δεν διανέμονται δωρεάν. Επιπλέον, αναφορά έγινε στις ανάγκες των μαθητών/-ητριών ως προς το επίπεδο γλωσσομάθειας (και τις αντίστοιχες ώρες διδασκαλίας και μάθησης) που χρειάζονται οι απόφοιτοι όλων των τύπων Λυκείου ως προαπαιτούμενο για την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή/και ως επαγγελματικό προσόν και ουσιαστικό εφόδιο για τη μελλοντική τους ζωή τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Τέλος, η ΠΕΚΑΔΕ παρουσίασε συγκεκριμένες προτάσεις που θα οδηγήσουν στην ποιοτική και ποσοτική ενίσχυση της διδασκαλίας, εκμάθησης και πιστοποίησης της αγγλικής γλώσσας στο Λύκειο (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ).

Από τη μεριά του ΙΕΠ, και ενόψει της αναβάθμισης των ξένων γλωσσών γενικά, αναγνωρίστηκε η σπουδαιότητα και η αναγκαιότητα της αγγλικής γλώσσας ως διδακτικού αντικειμένου και κρίθηκε απαραίτητη η εκμάθησή της σε υψηλό επίπεδο, καθώς και η πιστοποίησή της μέσα στο σχολείο μέσω του ΚΠγ, ως εφόδιο για τους/τις μαθητές/-ήτριες. Για το σκοπό αυτό, το ΙΕΠ προσπαθεί για την ενίσχυση και αναβάθμιση του μαθήματος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ιδιαίτερα στο Λύκειο.

Ετικέτες: 
ΙΕΠΠΕΚΑΔΕ

Σχόλια (3)

 
Ελεύθερος
21 Απρ 2018 19:27

Να καταργηθεί το μάθημα από Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Οι ώρες να διατεθούν στην Β΄/βάθμια. Τότε γίνεται δουλειά. Αντιθέτως, τα οφέλη από τις ηλικίες 5-8 είναι μηδαμινά, διότι αφ' ενός έχει χαθεί το διάστημα ηλικίας 0-5, κατά το οποίο ο άνθρωπος είναι γενετικά εις θέσιν ν' αφομοιώσει αβίαστα μια δεύτερη γλώσσα και αφ' ετέρου η μάθηση σε περιβάλλον σχολικής τάξεως είναι εκ των πραγμάτων βραδεία και αναποτελεσματική. Η Γ΄ Δημοτικού, για να μην πω η Δ΄ είναι η καταλληλότερη ηλικία για να ξεκινά η εκμάθηση -πλέον- μιας ξένης γλώσσης.

 
English Teacher
21 Απρ 2018 22:33

Και από που συνάδει το συμπέρασμα πως τα οφέλη από τις ηλικίες 5-8 είναι μηδαμινά; Η ποσότητα του γλωσσικού εισαγόμενου είναι ιδιαίτερα σημαντική στις μικρές ηλικίες, διευρύνει το γνωστικό και πολιτισμικό του ορίζοντα και σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η εκμάθηση ξένων γλωσσών από μικρή ηλικία συμβάλλει όχι μόνο στην ανάπτυξη θετικών στάσεων απέναντι σε άλλους πολιτισμούς και γλώσσες αλλά βάζει θεμέλια για την σωστή εκμάθηση γλωσσών και κατά τη διάρκεια της ενήλικης ζωής (πολυγλωσσία). Αν περιμένουμε μέχρι να φτάσουν στη Β/θμια εκπαίδευση αγαπητέ κ. Ελεύθερε για να μάθουν Αγγλικά , τα παιδιά τότε σίγουρα έχει χαθεί το παιχνίδι καθώς ήδη θα έχουν απευθυνθεί στα φροντιστήρια (που by the way αρχίζουν να μαθαίνουν αγγλικά στα παιδιά από μικρή ηλικία και αυτό δεν είναι το λάθος). Λάθος είναι η ήδη μειωμένες ώρες αγγλικών στα δημόσια σχολεία (Δημοτικά, Γυμνάσια) που δεν επιτρέπουν την οικονομική ελάφρυνση των γονέων και την πλήρη αποδέσμευση από τα φροντιστήρια που στην πλειονότητά τους στελεχώνονται από ανθρώπους που δεν είναι καν πτυχιούχοι (τα proficiency που έδιναν δικαίωμα να διδάξουν κάποιοι δεν αποτελούν πτυχία αλλά πιστοποιητικά και σε καμιά περίπτωση δεν ισοδυναμούν με την μεθοδολογική, παιδαγωγική και επαγγελματική γενικά επάρκεια των πτυχιούχων).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ