Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Δελφικό Πανεπιστήμιο με 7 Σχολές και 15 τμήματα στη Στερεά Ελλάδα προτείνει η Επιτροπή “Πανούση”

Η πρόταση στηρίχθηκε στις απόψεις και προτάσεις 48 καθηγητών/ειδικών (38 εγγράφων απαντήσεων και 10 προφορικών)
Δημοσίευση: 21/04/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη μετεξέλιξη του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας σε   “Δελφικό Πανεπιστήμιο” με 7 Σχολές και 15 τμήματα στη Στερεά Ελλάδα προτείνει η Επιτροπή “Πανούση” (σ.σ. συγκροτήθηκε από την Κεντρική Ενωση Δήμων) προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Ηδη η πρόταση παραδόθηκε από τον  Περιφερειάρχη  Στερεάς Ελλάδας Κώστα Μπακογιάννη στον Κ. Γαβρόγλου προχθές Πέμπτη με τις επισημάνσεις:

Α. Η πρόταση στηρίχθηκε στις απόψεις και προτάσεις 48 καθηγητών/ειδικών (38 εγγράφων απαντήσεων και 10 προφορικών), ενώ η επιλογή των καθηγητών/ειδικών έγινε με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια, λόγω της εξειδικευμένης ερευνητικής δραστηριότητάς τους καθώς και της εμπειρίας τους σε ζητήματα οργάνωσης των ΑΕΙ.

Β. Η αυτοδιοίκηση, σύσσωμα κι εκφράζοντας απόλυτα την κοινή γνώμη της Στερεάς Ελλάδας, επιχειρηματολόγησε υπέρ του δικαίου αιτήματος για την ίδρυση αυτόνομου και αυτοδύναμου Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας.

Γ. Οι κυβερνητικοί βουλευτές της Περιφέρειάς μας, που συμμετείχαν στη συνάντηση, στήριξαν και τάχθηκαν απολύτως υπέρ της διεκδίκησης των Στερεοελλαδιτών.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Συντονιστής της  Γιάννης Πανούσης Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλη:  Γ. Γερολούκα-Κωστοπαναγιώτου Π. Ιακωβής, Δ. Κατσούλης, Π. Λάμψας, Β. Μαστρογιάννης, Γ. Παναγιάρης)

Προτείνουμε ένα μοντέλο Πανεπιστημίου-Δίκτυο, δηλαδή ενός Συνολικού Ιδρύματος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, πολυεδρικού, πολυτασικού, πολυμορφικού, πολυγλωσσικού, πολυερευνητικού και πολυδομικού. Προτείνουμε νέα γνωστικά αντικείμενα [οριζόντιας κι όχι κάθετης γνώσης], σπουδές με διαρθρωτικά προγράμματα, διατμηματικά μεταπτυχιακά, πρακτική άσκηση στις επιχειρήσεις της Περιφέρειας, αρχική εγγραφή των φοιτητών στη Σχολή κι όχι σε Τμήμα κ.λ.π.

Το σχεδιασθέν ΑΕΙ Στερεάς Ελλάδας [για την εσωτερική δομή του οποίου συνεκτιμήθησαν όλες οι ιστορικές αναφορές και τοπικές ιδιομορφίες] είμαστε βέβαιοι ότι θα συμβάλλει στην περιφερειακή ανάπτυξη, την αύξηση της παραγωγικότητας, τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων, την απασχολησιμότητα, την κοινωνική κινητικότητα, τη δημογραφική ισορροπία και ζωτικότητα, τη μείωση της ελληνικής μετανάστευσης και τη διαχείριση/ένταξη των προσφύγων, τη συνεργασία ΑΕΙ/ΤΕΙ/Ερευνητικών Κέντρων και Παραγωγικών Μονάδων [στη λογική της Technopolis, δηλαδή συνδυασμού high technology, industrial complex, residential space] κλπ. Στη λογική αυτή θα πρέπει να ενταχθούν και τα διετή προγράμματα επαγγελματικής κατεύθυνσης αλλά κρίθηκε ότι είναι πολύ πρώιμο να συζητηθεί σ’ αυτό το στάδιο.

Eίναι αυτονόητο ότι η κατατεθείσα αρχική πρόταση μπορεί να βελτιωθεί και να επεκταθεί [ελπίζουμε χωρίς να χάσει τα βασικά της καινοτόμα χαρακτηριστικά] εφόσον το Υπουργείο Παιδείας την αποδεχθεί επί της αρχής, [επαν] ιδρύσει το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας [βλ. πειστική επιχειρηματολογία Π. Ιακωβή, μέλους της Ο. Τ] και ορίσει Διοικούσα Επιτροπή για τα περαιτέρω. Η Διοικούσα θα πρέπει ν’ αξιοποιήσει τους επιφανείς έλληνες καθηγητές [εσωτερικού κι εξωτερικού], οι οποίοι θα συμβάλλουν με τις γνώσεις και την πείρα τους στην καλύτερη δυνατή στελέχωση των Τμημάτων.

Ως προς το θέμα της χωροθέτησης, δηλαδή σε ποιές πόλεις θα έχουν έδρα τα Τμήματα, η Ο. Τ. θεωρεί ότι δεν αποτελεί αντικείμενο της εξουσιοδότησής της, αλλά απόφαση του Υπουργού μετά από εισήγηση της Διοικούσας.

Η Ο. Τ. μπορεί πάντως να διαβεβαιώσει την πολιτική ηγεσία και τις τοπικές κοινωνίες ότι υπάρχουν, σε πολύ καλή κατάσταση, οι βασικές υποδομές για την άμεση λειτουργία Τμημάτων, αλλά και πολύ ενδιαφέρουσες υποδομές για λειτουργία e- university, e-learning, summer schools, καθώς και δομές για ειδικά σεμινάρια, σε πολλές πόλεις της Στερεάς. Το θέμα αυτό το είχε άλλωστε αξιολογήσει θετικά από το 2003 η σχετική Μελέτη σκοπιμότητας του Καθηγητή Κόνσολα. Έτσι η Στερεά Ελλάδα θα έχει όλες τις προϋποθέσεις για να καταστεί η Καρδιά του ακαδημαϊκού ιστού της χώρας.

Η Ομάδα Τεκμηρίωσης αισθάνεται, σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη τιμή που είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει σε αυτή την ακαδημαϊκά και κοινωνικά δίκαιη πρωτοβουλία, να μελετήσει και να καταθέσει αυτή την πρόταση. Οι σχετικές διαφοροποιήσεις των προτάσεων ορισμένων μελών της Ο. Τ, σε σχέση με την τελική πρόταση, αποδεικνύει τον πλούτο των ιδεών και την ανάγκη περαιτέρω αξιοποίησης των μελών στη Διοικούσα Επιτροπή.

Μετά από την κατάταξη, επεξεργασία, μελέτη, συγκερασμό, σύνθεση και ένταξη των προτάσεων των καθηγητών και ειδικών [Παράρτημα] [βλ. και χρησιμότατο συγκεντρωτικό πίνακα Γ. Γερολούκα-Κωστοπαναγιώτου, μέλους της Ο. Τ.] στο αρχικό σχέδιο, η τελική πρόταση, με συνεκτίμηση και αξιοποίηση όλου του υπάρχοντος υλικού, διαμορφώθηκε ως εξής:

ΔΕΛΦΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

ΣΧΟΛΗ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τμήμα Πολιτισμών της Διασποράς και πολιτισμικών Γεωμπλόκων
o Ινστιτούτο Θρησκειών και Δογμάτων
o Ινστιτούτο Παγκόσμιας Γεωγραφίας και Διεθνούς Οικονομίας
[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείου Εξωτερικών, διεθνούς διπλωματίας κλπ]

Τμήμα Ιστορίας των Πολέμων και Ειρηνευτικών σπουδών
o Ινστιτούτο Θεωρίας της Ηγεσίας και της Στρατηγικής Διπλωματίας o Ινστιτούτο Διαχείρισης Κρίσεων
[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ΑΣΕΙ, κλπ]
[Λόγω του ειδικού αντικειμένου χρειάζεται μιά λεπτομερέστερη τεκμηρίωση.

Από τον Πελοποννησιακό πόλεμο(431-404 π. Χ) [Θουκυδίδης, Ξενοφών] μέχρι τους Παγκόσμιους πολέμους κι από τον Κλαούζεβιτς μέχρι τον Κονδύλη, το ιστορικοπολιτικό πλαίσιο Θεωρίας και Ερμηνείας των Πολέμων καθώς και η Στρατηγική σκέψη [Κ. Κολιόπουλος] πάντοτε ενδιέφεραν. Στη σημερινή πλανητική εποχή ο Πόλεμος ως υψηλή στρατηγική, ο Κυβερνοπόλεμος, η Διοίκηση και το Ηθικό, το λεγόμενο Security Dilemma αφορούν σε όλο το διεθνές σύστημα Ασφάλειας και τη Νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων. Η στρατηγική ανάλυση των ιστορικών αντιπαραθέσεων μέσα στο σύγχρονο Γεωπολιτικό περιβάλλον, απαιτεί νέες προσεγγίσεις ακόμα και στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων σ’έναν αν-ισόρροπο κόσμο [Κ. Τσουκαλάς, Πόλεμος και Ειρήνη] όπου κάθε στιγμή η ειρηνική συνύπαρξη των λαών τίθεται σε κίνδυνο]

Κέντρο Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς της Ειρήνης και της Δημοκρατίας o Ινστιτούτο Διεθνών Οργανισμών και Διεθνών σχέσεων
o Ινστιτούτο Κινημάτων Ειρήνης, Συνεργασίας και Συνύπαρξης των Λαών

Μεταπτυχιακές σπουδές: Λογοτεχνία Ειρήνης και Πολέμου, Γεωπληροφορική Summer schools: Ιστορία, Αρχαιολογία μεσογειακών λαών [δίγλωσσα]

ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Τμήμα Μεταναστευτικών σπουδών κα μεταναστευτικής πολιτικής o Ινστιτούτο Πληθυσμιακών και Δημογραφικών ερευνών
[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείου Μεταναστευτικής πολιτικής, Εσωτερικών, Δήμους κλπ]

Τμήμα Κοινωνικής οικονομίας, ψηφιακής οικονομίας και Κοινωνικής διοίκησης o Ινστιτούτο Ελεγκτικής και Λογιστικής
[απορρόφηση πτυχιούχων σε Συνεταιρισμούς και σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείων, Επιχειρήσεων κλπ]

Μεταπτυχιακά: Επιστήμες Διοίκησης και Οικονομίας Summer schools: Διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων

ΣΧΟΛΗ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Τμήμα Διαχείρισης αγροτικών προϊόντων και αγροτικής επιχειρηματικότητας o Ινστιτούτο Πράσινης Καινοτομίας

Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών μονάδων
o Ινστιτούτο Τουριστικής πολιτικής και Εκπαίδευσης

Τμήμα Αστικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης [να επανέλθει από το Πάντειο] [απορρόφηση πτυχιούχων σε όλους τους τομείς παραγωγής]

Κέντρο Ερευνών και Τεχνολογίας [Τεχνολογικό πάρκο]
o Ινστιτούτο διαχείρισης φυσικών πόρων και μεταλλευμάτων
o Ινστιτούτο θαλάσσιας τεχνολογίας και ρύπανσης περιβάλλοντος

Μεταπτυχιακά:Διοίκηση επιχειρήσεων, διοίκηση συστημάτων εφοδιασμού
Summer schools: Ιαματικός τουρισμός, Εναλλακτικός τουρισμός, Αγροδιατροφή, Αξιοποίηση Γλυκών νερών

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ

Τμήμα
o Ινστιτούτο Γονιδίων και γονιδιακών προϊόντων o Ινστιτούτο Ανθρωπολογικής Διερεύνησης
Βιο-τεχνολογίας

Τμήμα
o Ινστιτούτο Τεχνητής Νοημοσύνης και Ρομποτικών εφαρμογών o Ινστιτούτο Εικονικής πραγματικότητας
[απορρόφηση πτυχιούχων σε ΜΜΕ, Επιχειρήσεις βιομηχανίας βιοτεχνολογίας, Δημόσιες υπηρεσίες, Ερευνητικά κέντρα, κ.λ.π.]

Μεταπτυχιακά: Μηχανικοί διεργασίας και Εφαρμοσμένων επιστημών, Μηχανικοί Επιστήμης των Υπολογιστών

Summer schools: Ειδικά θέματα Πληροφορικής, Αυτοματισμού

ΣΧΟΛΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Τμήμα Πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και κινδύνων

Τμήμα Αντεγκληματικής Πολιτικής και Αστυνομικών σπουδών
[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείων Προστασίας του πολίτη, Περιβάλλοντος, Ενέργειας, Ψηφιακής τεχνολογίας]

Μεταπτυχιακά: Διαχείριση συστημάτων ασφάλειας, Κυβερνοασφάλεια Summer schools: Διεθνής και Ευρωπαϊκή συνεργασία Ασφαλών πόλεων

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΖΩΗΣ

Τμήμα Νοσηλευτικής [ήδη λειτουργεί στο ΤΕΙ]

Τμήμα Φυσικοθεραπείας [ήδη λειτουργεί στο ΤΕΙ]
Επιστήμης των Υπολογιστών

Κέντρο Αποκατάστασης [ειδικά προγράμματα Προπονητικής, Λογοθεραπείας, Κινησιοθεραπείας κλπ]
[απορρόφηση στους οικείους κλάδους όπως σήμερα] Μεταπτυχιακά: Ποιότητα ζωής ειδικών κατηγοριών Summer schools: Θεραπευτικός και Ιαματικός Τουρισμός

ΣΧΟΛΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Τμήμα σπουδών επιστημών Διαδικτύου

Τμήμα Οπτικοακουστικών Μέσων και παραγωγής [απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες ΜΜΕ]

Μεταπτυχιακά: Εφαρμοσμένες επικοινωνίες, Διαχείριση κοινωνικών δικτύων

Summer schools: Τέχνες, Πολιτισμός, Επιστήμες-Αξιοποίηση τεχνολογίας για Εκπαίδευση

ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
[ή ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΙΚΗΣ ΙΔΕΑΣ]

Ινστιτούτο Ιστορίας των Επιστημών

Ινστιτούτο Τεχνών και Γραμμάτων της Κλασσικής εποχής [αρχαία ελληνική μουσική
κλπ] και Αρχαιογνωστικές επιστήμες

Ινστιτούτο Παγκόσμιας Μυθολογίας

Ινστιτούτο Ιστοριογραφίας, Παλαιογραφίας και Κωδικολογίας

Ινστιτούτο σπουδών Μνήμης και Μνημείων

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ο νέος homo universalis δεν κινείται μόνο στο πεδίο της ελευθερίας του λόγου, της κριτικής σκέψης, των ηθικών αξιών αλλά και στο πεδίο των κοινωνικών συναινέσεων για τη στήριξη των δημοκρατικών θεσμών. Το Πανεπιστήμιο συνιστά ένα δίαυλο ανάμεσα στην κοινωνία και στην τεχνο-επιστήμη, ανάμεσα στο Ωραίο, το Αληθές και το Δίκαιο, έναν ιμάντα μεταβίβασης ιδεών και απόψεων, ανατροφοδότησης της παράδοσης και διαμόρφωσης νέων συνειδήσεων.

Μέσα στην παγκόσμια ακαδημαϊκή κοσμογονία το ελληνικό Πανεπιστήμιο ψάχνει νέα ταυτότητα, νέο ρόλο, νέο ύφος, νέα αισθητική. Είμαστε πεπεισμένοι πως σε αυτή την κατεύθυνση το υπό σύσταση Δελφικό Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας έχει πολλά να προσφέρει, καθώς όλοι ευελπιστούμε να μην είναι ένα ακόμη Πανεπιστήμιο αλλά ένα Άλλο Πανεπιστήμιο.

Αθήνα 17 - 4 -2018
Ο Συντονιστής της Ο. Τ
Γιάννης Πανούσης
Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
Τα μέλη της Ομάδας Τεκμηρίωσης
Γ. Γερολούκα-Κωστοπαναγιώτου Π. Ιακωβής
Δ. Κατσούλης
Π. Λάμψας
Β. Μαστρογιάννης Γ. Παναγιάρης

 

Σχόλια (59)

 
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
21 Απρ 2018 15:29

Να καταθέσω την (υποκειμενική) γνώμη μου: ορισμένα από τα Τμήματα μπορούσαν, άνετα, να ήταν "τίτλοι" ΜΠΣ, με ότι συνεπάγεται αυτό (κυρίως, για το επαγγελματικό μέλλον των πτυχιούχων).

 
Κωστακης
21 Απρ 2018 18:12

Τμήμα Πολιτισμών της Διασποράς και πολιτισμικών Γεωμπλόκων
Τμήμα Ιστορίας των Πολέμων και Ειρηνευτικών σπουδών
Τμήμα Αντεγκληματικής Πολιτικής και Αστυνομικών σπουδών

Τι τμήματα είναι αυτά;

 
ΕΛΕΟΣ
21 Απρ 2018 18:18

Η επιτροπη ειναι υπολογη και υπευθυνη για τα οσα λεει. 15 τμηματα με ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 10 μελη ΔΕΠ το καθενα προκειμενου να λειτουργησουν αξιοπρεπως μας δινουν 150 ΔΕΠ. Θα πληρωσει ο κ. Πανουσης απο την τσεπη του γι αυτες τις 150 θεσεις;

 
Οτιναναι
21 Απρ 2018 18:32

Μονο γελιο προκαλουν ολα αυτα τα "σχεδια".Φτιαξτε κανενα διεθνες μεταπτυχιακο να ερθει συναλλαγμα...αλλα προφανως το μονο που κανετε ειναι ευφανταστοι τιτλοι τμηματων των 2 γραμμων...

 
Loxws skeptomenos
21 Απρ 2018 19:22

O.K. ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ...ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙ ΙΑΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΟΥΜΕ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΤΥΞΗΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΩΝ. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ..ΒΑΦΤΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΕΊ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΔΕΝΚΕΡΔΙΖΟΥΝΚΑΤΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΕΛΟΥΝ ΥΠΟ ΧΕΙΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ...

 
Σοφία
21 Απρ 2018 19:33

@Οτιναναι
Όταν έρθει ο Μητσοτάκης να συμμετέχεις και εσύ στην κυβέρνηση να ιδιωτικοποιήσετε και τα Πανεπιστήμια..

 
Ηλίας
21 Απρ 2018 19:54

Με τέτοια τμήματα που προτείνουν αρχίζει το κλασσικό τμήμα-ανέκδοτο της Ανωτάτης Ζαμπονοκοφτικής να μην ακούγεται αρκετά εξωπραγματικό και ειρωνικό ...

Μήπως να κάνουμε έναν πραγματικό εξορθολογισμό και να πάψουμε να πληρώνουμε ως κράτος για να να παράγουμε ανέργους χωρίς κανένα απολύτως αντικείμενο...

 
JK
21 Απρ 2018 20:03

Δυσμοιρο esos....αναγκαζεσαι να δημοσιευεις τετοια τερατουργηματα...πραγματικα αυτο το κειμενο εφτασε στα χερια του υπουργου; Αρχιζω να τον λυπαμαι με αυτα που διαβαζει....

 
Ο γέρος του βουνού
21 Απρ 2018 20:44

Όταν εμπλέκεται ο αντιεπιστημονισμός και ο τοπικισμός στην παιδεία, ο λόγος αρθρώνεται όχι με βάση τις ανάγκες της χώρας και της κοινωνίας!

 
Οραματιστής
21 Απρ 2018 21:08

Για να τιμήσουμε τον τίτλο του Πανεπιστημίου και την Πυθία, προτείνω ένα "Τμήμα Μαντείας, Πειραματικής και Εφαρμοσμένης Αστρολογίας". Υπό κατάλληλη θεώρηση μπορεί να ενταχθεί σε οποιαδήποτε από τις προτεινόμενες σχολές. Για αποκατάσταση αποφοίτων μη μιλήσω καν!

 
Καθηγητής ΤΕΙ
21 Απρ 2018 21:40

Άρες μάρες κουκουνάρες....... και τα θλιβερά γονατογραφήματα συνεχίζονται στον χώρο της παιδείας.........

 
ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ
21 Απρ 2018 21:47

Αφού βάλατε ότι σας κατέβηκε ( ακου ινστιτουτο μυθολογιας) θα σας πρότεινα να βάλετε και ενα τμήμα με τίτλο "Πανηγυρικός της ημέρας" όπου οι απόφοιτοι του θα εκφωνούν το πανηγυρικό της ημέρας στις εορτές στις πλατείες.. Σίγουρη δουλειά.

 
ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΑ
21 Απρ 2018 22:53

Δύσμοιρη Περιφέρεια Στερεάς,θύμα της απουσίας των ανθρώπων Σου απο τις διαβουλεύσεις και τα κέντρα λήψης των αποφάσεων.Και όταν κυοφορούνται εξελίξεις αποζητάς δεκανίκια,αντί να συνεγείρεις παλλαϊκά τις δυνάμεις που μπορούν πραγματικά να προσφέρουν έργο.Η Λαμία διαθέτει δύο εξαιρετικά Πανεπιστημιακά Τμήματα-που το "σχέδιο" εξοβελίζει-,ένα ΤΕΙ -που ονειρεύεται να γίνει "Δελφικό"-και ίσως καμμιά 200ριά Πανεπιστημιακούς διεσπαρμένους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.Με κύτταρο αυτά και μια ρεαλιστική πρόταση απο τους "δικούς της" ειδικούς,το Πανεπιστήμιο Στερεάς δεν είναι ουτοπία με ένα ιστό σε ολόκληρη την περιφέρεια.Αρκεί να διαφαίνεται ο ρεαλισμός των επιλογών και όχι η φαντασιοπληξία χρησμών,μαντείων,μυθολογίας και μεταναστών και εκ των ων ουκ άνευ ,η ανυπόκριτη διάθεση έμπρακτης στήριξης απο την αυτοδιοίκηση.

 
Soula
21 Απρ 2018 23:16

Αξιόλογη πρόταση. Προτείνω όμως να προστεθεί κι ένα τμήμα Φυσικής Αγωγής της Ψυχής, έτσι για να την πείτε στους κοινοτάρχες των Τρικάλων που θέλουν να μαζέψουν τμήματα από Στερεά και Θεσσαλία...στην πόλη των ξωτικών.

 
Δον Κιχώτης
21 Απρ 2018 23:17

Μπαρμπα-Γιάννη Μακρυγιάννη πάρε μαύρο γιαταγάνι

κι έλα στη ζωή μας πίσω το στραβό να κάνεις ίσο...

 
Κωνσταντίνος
21 Απρ 2018 23:31

Χριστός Ανέστη! Γιά να δώ με ποιόν θα μονομαχήσω απόψε. Όλοι σας καναπεδάτοι. Μην πάτε πιό πέρα από την Αθήνα και φοβηθείτε λίγο.
Να γελάσω και γω λίγο; Τρία τμήματα Οικονομικών Επιστημών στο λεκανοπέδιο, δύο τμήματα Ψυχολογίας, δύο τμήματα Πολιτικής Επιστήμης, τέσσερα τμήματα Πληροφορικής, δύο τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, δύο τμήματα Στατιστικής, δύο τμήματα Δημοσιογραφίας, τρία τμήματα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, καταβρόχθισμα του τμήματος Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης στη Λιβαδειά από το Πάντειο. Και μαθαίνω ότι θέλουν και δεύτερο Τμήμα Κοινωνιολογίας.Όλα είναι γιά σας φυσιολογικά, αυτονόητα. Αλλά τί χρειάζονται όλα αυτά σήμερα;
Αν δεν έχετε να πείτε κάτι, να μην ειρωνεύεστε, γιατί ο κύριος Πανούσης κατάλαβε το έγκλημα που γίνεται σε βάρος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και προσπαθεί να το διορθώσει.

 
Ότι να ναι
21 Απρ 2018 23:45

Έχει χαθεί το μέτρο...

 
Σοφία
22 Απρ 2018 03:16

Νομίζω πως τα περισσότερα σχόλια απ'τους αναγνώστες του άρθρου δεν είναι αντικειμενικά παρά μόνο χλευαστικά. Σας καίει όλους εσάς τελικώς ο πάλαι ποτέ θεσμός της "Τεχνολογικής Εκπαίδευσης" να γίνει αυτό για το οποιο κόπιασε τόσα χρόνια , μέσα απ'την συνεχή εργασία προσωπικού και φοιτητών ή σας νοιάζει μόνο να χλευάζετε κάθε κίνηση που γίνεται περί αναβάθμισης? Μπορεί οι διαδικασίες "αναβάθμισης" να μην είναι απολύτως σωστές, αλλά σχολές που παντού στον κόσμο είναι πανεπιστημιακές στην Ελλάδα θεωρούνται Τεχνολογικές, ενώ δεν αποτελούν εφαρμογές μιας επιστήμης απαραίτητα.

 
Νίκος Κ
22 Απρ 2018 08:54

Σκέφτομαι πως μετά από μερικά χρόνια, ο κ. Πανούσης (και λοιποί συνεργάτες) θα κάνει σκληρή κριτική "στην Πολιτεία" που διέσπειρε Πανεπιστήμια και Τμήματα παράξενων επιστημονικών αντικειμένων, όπουδήποτε της ζητούσαν οι "τοπικοί άρχοντες".

 
Μόνο Γιαμένα
22 Απρ 2018 09:33

Η ιδέα είναι απλή, και έχει δοκιμαστεί σε πάρα πολλά μέρη του κόσμου Συνεργασία των ιδρυμάτων (ΑΕΙ-ΤΕΙ-Ινστιτούτων) σε επίπεδο περιφέρειας. Κοινά μαθήματα, και εισαγωγή σε σχολές με δυνατότητα αλλαγής έως και το τέταρτο εξάμηνο βάση αξιοκρατικών κριτηρίων (βαθμοί, κλπ).

Δεν χρειάζονται συνενώσεις, ανοτατικοποιήσεις .
Στην κοματο-πολιτική, ο μεγαλύτερος χαμένος είναι πάντα η παιδεία. Δυστυχώς, για τις νέες γενιές καο το μέλος της χώρας μας.

 
@Κωνσταντινος
22 Απρ 2018 09:39

Τι προσπαθεί να διορθώσει κύριε; Τι νομίζετε ότι είναι το Πανεπιστήμιο; Τι τμήματα είναι αυτά που προτείνει ο κ. Πανούσης; Τι περιεχόμενο έχουν και οι απόφοιτοί τους τι επαγγελματικά δικαιώματα θα έχουν; Ο ίδιος λέει ότι η μοναδική επιλογή των αποφοίτων των "σοφών" προτάσεών του είναι το ΔΗΜΟΣΙΟ!!!!! Ως εγκληματολόγος διέπραξε το τέλειο έγκλημα με αυτή την πρόταση!!!

 
ΠΥΘΙΑ
22 Απρ 2018 10:07

@Σοφια
Τα σχόλια δεν είναι χλευαστικά. Είναι άκρως συγκρατημένα γι αυτή την πρόταση. Μήπως ξέρεις που θα βρεθούν τα λεφτά για να στελεχωθούν αυτά τα τμήματα; Μήπως ξέρεις σε ποια κτίρια θα στεγαστούν; Μήπως έχει υπόψη ότι η εξακτίνωση ενός Πανεπιστημίου έχει τεράστια έξοδα;

 
Παρατηρητής
22 Απρ 2018 11:36

Ο μεν κ. Πανούσης πρότεινε αλλά οι κύριοι της αυτοδιοίκησης που τα διάβασαν, τα αποδέχθηκαν και τα δημοσιοποίησαν ! Ποιός ευθύνεται πιο πολύ; Κυρίως, όμως εκείνο που διαφαίνεται είναι οτι η Περιφέρεια δεν θέλει τα κλασσικά τμήματα της Χαλκίδας (Μηχανικών, Λογιστών κλπ)! Άρα, μήπως και πάλι στοχεύουν δι΄άλλης οδού στη μετατροπή των εγκαταστάσεων των Ψαχνών σε "Κέντρο Φιλοξενίας και Ενσωμάτωσης Λαθρομεταναστών"; Το οποίο βέβαια θα φέρει ένα πακτωλό χρημάτων στο Δήμο και στην Περιφέρεια, από ΕΕ, ΟΗΕ, και άλλους ανθρωπιστές; Ας το πουν ευθέως!

 
ΗΜΑΡΤΟΝ
22 Απρ 2018 11:57

Προσπαθώ να θυμηθώ αν έχω ξαναδιαβάσει πιο άσχετη πρόταση. Η λέξη για τα πανηγύρια είναι ελάχιστη... Αν αυτή η πρόταση κατατέθηκε από ειδικούς κρίμα και πάλι κρίμα, μνημόνια για άλλα 200 χρόνια και βλέπουμε. Άσχετα τμήματα και σχολές... Μόνο να γεμίζουμε φοιτητές και να νοικιάζουμε κάνα σπίτι να δουλεύει καμιά καφετέρια και κάνα σουβλατζίδικο... Κύριοι πάμε (ίσως όχι με τον πιο σωστό τρόπο) να διορθώσουμε ως χώρα μερικά από τα στραβά της εκπαίδευσης μας όχι να ξανακάνουμε τα ίδια και χειρότερα...

 
Κωνσταντίνος
22 Απρ 2018 12:38

Χριστός Ανέστη! Φαίνεται ότι δεν καταλάβατε τίποτα από το σχολιασμό μου. Οι τοπικοί άρχοντες, όταν έχουν φωνή και συνεργάζονται, κερδίζει και η χώρα. Επιτέλους πιά με την εξαγωγή πολιτιστικών και κανονιστικών προτύπων συμπεριφοράς από το κέντρο. Όταν γίνονταν οι διπλές και οι τριπλές σχολές στο λεκανοπέδιο,υπηρετούσαν το σκοπό της δημιουργίας ενός μεγάλου πολιτιστικού κέντρου. Αλλά έφεραν στην Αθήνα χιλιάδες πολίτες. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Είναι μεγάλη ανάγκη. Και ο κύριος Πανούσης το κατάλαβε.
Όσο αφορά την εξακτίνωση και τη διασπορά των τμημάτων σε πολλές πόλεις, αυτό το χιλιοειπωμένο επιχείρημα, έχω να πώ ότι δεν έχει εφαρμογή σήμερα στην εποχή του διαδικτύου, όπου όλη η Ελλάδα είναι ένα μεγάλο χωριό. Όποιος το επικαλείται, μόνο την αρνητική πλευρά της υπερσυγκέντρωσης σχολών και φοιτητών σε απρόσωπα αμφιθέατρα θυμίζει.
Να συμφωνήσω έστω στην επιλογή των συγκεκριμένων τμημάτων από τον κύριο καθηγητή που είναι τολμηρή και υπεραισιόδοξη. Τολμηρή ήταν όμως και η ίδρυση του κατακερματισμένου Πανεπιστημίου Αιγαίου πριν από τριάντα τόσα χρόνια και με σχολές πρωτοφανέρωτες γιά τα δεδομένα των νησιωτών. Αυτά.

 
@Κωνσταντινος
22 Απρ 2018 13:19

Προφανώς οι φοιτητές θα σιτίζονται στις 4-5-6 πόλεις που θα στεγάζεται το Πανούσιο κατασκεύασμα μέσω διαδικτύου. Ούτε λόγος βέβαια για φοιτητικές εστίες. Η τολμηρή όπως τη λετε πρόταση Πανούση θα οδηγησει σε χιλιαδες πτυχιούχους χωρίς κανένα απολύτως αντικείμενο και χωρίς κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Όχι και άσχημα βέβαια. Η χώρα χρειάζεται γκαρσόνια και ο Πανούσης θα προσφέρει άφθονα.

 
Λίγο λογική παρακαλώ
22 Απρ 2018 13:34

Νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε όλοι (εκτός από αυτούς που έχουν προσωπικά συμφέροντα) ότι τα περισσότερα από τα προτεινόμενα Τμήματα δεν αντιστοιχούν σε Πανεπιστημιακά Τμήματα (μάλλον περισσότερο σε εξειδικευμένα μεταπτυχιακά).

Ακόμη και τα προτεινόμενα Τμήματα να μην είχαν πρόβλημα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας είναι ένα πολύ μικρό ΑΕΙ και άρα χρειάζονται τουλάχιστον 150-200 νέα μέλη ΔΕΠ για να σχηματιστούν βιώσιμα Τμήματα των τουλάχιστον 20 μελών ΔΕΠ το καθένα. Αν κάποιος σκέφτεται Τμήματα με λιγότερα από 20 μέλη ΔΕΠ τότε μάλλον δεν σχετίζεται με τα ΑΕΙ ή κάτι δεν κατάλαβε. Τα "Τμηματάκια" των 6, 7 ή 12 μελών ΔΕΠ πρέπει να γίνουν παρελθόν.

Το ότι ο κ. Πανούσης είναι Ομότιμος Καθηγητής του ΕΚΠΑ δεν σημαίνει ότι:
(α) Είναι αλάνθαστος (εδώ έχει κάνει σοβαρό ατόπημα)
(β) Διαθέτει ικανότητες σχεδιασμού ενός (ουσιαστικά) νέου ΑΕΙ

Το περίεργο είναι πως συμφωνεί ο κ. Λάμψας με αυτό το πόρισμα (μάλλον δεν είχε επιλογή).

Συνολικά το πόρισμα/πρόταση προκαλεί απορίες για το αν οι συμμετέχοντες σε αυτό σοβαρά πιστεύουν αυτά που γράφουν ή (απλώς) προσπαθούν με κάθε τρόπο να υπάρξει Πανεπιστήμιο και στη Στερεά Ελλάδα.

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει άμεσα να προχωρήσει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με τη συγχώνευση των ΠΘ και ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας με τις παρακάτω προϋποθέσεις:
(α) Θα βελτιωθεί το σχέδιο που έχει παρουσιαστεί (π.χ. δημιουργούνται πολλά νέα Τμήματα, κυρίως στο Βόλο)
(β) Θα λυθούν τα προβλήματα συμμετοχής του νέου ΠΘ σε ερευνητικά/αναπτυξιακά έργα (ανήκει σε 2 Περιφέρειες)

 
Μεγάλο χωριό...
22 Απρ 2018 13:44

@Κωνσταντίνος

Δεν ξέρω τι κατάλαβε ο κ. Πανούσης. Επίσης, οι τοπικοί άρχοντες δεν μπορούν και δεν πρέπει να ασχολούνται με το σχεδιασμό της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Άλλα είναι τα καθήκοντα που έχουν και όχι η προσέλκυση Σχολών/Τμημάτων για να έχουν δουλειά τα δωμάτια και τα σουβλάκια. Αυτό το καταλάβαμε;

Θυμίζω (ίσως το ξεχάσατε) ότι στο Λεκανοπέδιο ζουν περίπου 5-6 εκατομμύρια άνθρωποι. Δεν είναι λογικό να υπάρχουν παραπάνω από 1-2 Τμήματα με το ίδιο αντικείμενο (και 4-5 Πανεπιστήμια); Όχι;

Ναι, έχει προχωρήσει πολύ η τεχνολογία. Αλλά Εικονικά Πανεπιστήμια που ονειρεύεστε δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο (εκτός από αντίστοιχα με το ΕΑΠ). Όπου υπάρχει Τμήμα πρέπει να υπάρχουν όλες οι υποδομές και όχι απλώς ένα κτίριο. Συνεπώς πρέπει άμεσα να απομακρυνθούν Τμήματα από πόλεις και χωριά που δεν υπάρχουν υποδομές.

 
Ανδρέας
22 Απρ 2018 14:17

Διαβάζω τα σχόλια και μια φράση μου έρχεται στο μυαλό: "Κλασικοί Ελληνάρες". Από προτάσεις και ιδέες μηδέν .... από αβάσιμη κριτική και απαξιωτικά σχόλια πρώτοι.
Δυστυχώς για την πατρίδα μας, σας συναντούμε παντού!
Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω αν έχετε άγνοια του αντικειμένου, αν μεταφέρετε τη γνώμη κάποιων ή αν απλά έχετε την ευρηματικότητα για αρνητικά σχόλια μόνο.
Προτάσεις κύριοι..... Αν σας ενδιαφέρει το θέμα, κάντε προτάσεις.

 
ΠΟΛΙΤΗΣ
22 Απρ 2018 14:34

@Κωνσταντινος
Αυτοσκοπος δηλαδη ειναι να φτιαξουμε ενα πανεπιστημιο με καθε κοστος και χωρις κανενα ενδιαφερον για τις σχολες και τα τμηματα του. Ολα αυτα για να ικανοποιησουν καποιοι τον τοπικισμο και εγωισμο τους και να λενε "εγω κι εγω πανεπιστημιο". Οπως ειπε και καποιος παραπανω 200 μνημονια θελουμε ακομα!!!!

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean