Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Οδηγίες για τη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2018-2019

Ενέργειες για τη Β’ ξένη γλώσσα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
Δημοσίευση: 24/04/2018
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας στην Ε’ τάξη των Δημοτικών Σχολείων με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω το υπουργείο Παιδείας , με εγκύκλιο, δίνει τις ακόλουθες οδηγιες:

1. Οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω ενημερώνουν για την επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας τους/τις μαθητές/τριες της Δ ́ τάξης, οι οποίοι θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2018-2019 στην Ε ́ τάξη, καθώς και τους γονείς και κηδεμόνες τους. Η ενημέρωση πραγματοποιείται με επίδοση επιστολής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και για τις δύο γλώσσες (συμπεριλαμβάνεται στα συνημμένα της παρούσας εγκυκλίου) που αφορά στην επιλογή, τη σημασία και τη χρησιμότητα της 2ης ξένης γλώσσας.

2. Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2018-2019 στην Ε ́ τάξη του Δημοτικού Σχολείου συμπληρώνουν δήλωση με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική) και την καταθέτουν στο Διευθυντή του Σχολείου τους έως 8 Ιουνίου 2018.

3. Οι μαθητές/τριες διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά- Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε ́ τάξη. Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών/τριών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους.

4. Σε σχολεία με δύο ή περισσότερα τμήματα ανά τάξη, οι μαθητές/τριες δύναται να κατανεμηθούν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους σε μεικτά-παράλληλα τμήματα με δυο προϋποθέσεις:

α) Ο ελάχιστος αριθμός για τη δημιουργία τμήματος είναι οι 12 μαθητές/τριες

β) Ο αριθμός των παράλληλων τμημάτων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων γενικής παιδείας, π.χ. από 2 τμήματα γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 2 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας, από 3 τμήματα γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 3 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας κτλ.

Στις περιπτώσεις που δεν πληρούνται οι προαναφερθείσες (α ́ και β ́) προϋποθέσεις, η β ́ ξένη γλώσσα διδάσκεται στο υφιστάμενο τμήμα γενικής Παιδείας σύμφωνα με την επιλογή της πλειοψηφίας των μαθητών/τριών σε επίπεδο τμήματος.

5. Στην περίπτωση κατά την οποία μέχρι την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε σύμφωνα με τις προβλέψεις των παραπάνω παραγράφων 3 & 4, τότε με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι μαθητές/τριες διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

6. Οι Διευθυντές/ντριες των Σχολείων, με βάση τις αιτήσεις των γονέων συμπληρώνουν και υποβάλλουν τον αντίστοιχο Πίνακα στη Διεύθυνση Π.Ε. που ανήκει το σχολείο έως 15 Ιουνίου 2018.

Οι Διευθυντές/ντριες Π.Ε. συμπληρώνουν συγκεντρωτικό Πίνακα, με βάση τα στοιχεία που θα υποβάλουν οι Διευθυντές/ντριες των Σχολείων και τον αποστέλλουν στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, το αργότερο μέχρι 26 Ιουνίου 2018. Την τελική απόφαση λαμβάνει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης.

Τους συγκεντρωτικούς Πίνακες στους οποίους θα αναγράφεται κάθε σχολείο ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, θα αποστείλουν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Π.Ε. & Δ.Ε. στη Διεύθυνση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Π.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. μέχρι 12 Ιουλίου 2018.

Ενέργειες για τη Β’ Ξένη Γλώσσα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Σύμφωνα με τη με αριθμ. 53476/ΓΔ4/04-04-2017 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1171, τ.Β ́) «Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων», οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών σχολείων, αφού ενημερωθούν από τους/τις Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων στα οποία διδάσκεται η ιταλική γλώσσα, ενημερώνουν εντός του Μαΐου με επιστολή τους, τους/τις μαθητές/τριες της ΣΤ ́ τάξης και τους γονείς και κηδεμόνες τους σχετικά με τη δυνατότητα επιλογής της ιταλικής γλώσσας ως 2ης ξένης γλώσσας στο γυμνάσιο, καλώντας τους να υποβάλουν σχετική γραπτή δήλωση μέχρι την 8η Ιουνίου 2018.

Ενημερώνουν, επίσης, τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών της ΣΤ ́ τάξης με επιστολή τους εντός του Μαΐου ότι, κατ’ εξαίρεση, όποιοι/ες έχουν λόγους να επιλέξουν στο γυμνάσιο διαφορετική 2η ξένη γλώσσα από αυτή που διδάχτηκαν στο δημοτικό, δύνανται να υποβάλουν αιτιολογημένη γραπτή αίτηση μέχρι την 8η Ιουνίου 2018.

Τέλος, οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών σχολείων με τη λήξη των μαθημάτων αποστέλλουν στα Γυμνάσια μαζί με τους τίτλους Σπουδών βεβαίωση για τη 2η ξένη γλώσσα που έχει διδαχθεί ο μαθητής στο δημοτικό και κατά περίπτωση: α) τις σχετικές δηλώσεις για την ιταλική γλώσσα και β) τις αιτιολογημένες αιτήσεις για την αλλαγή της 2ης ξένης γλώσσας από αυτή που διδάχτηκε στο δημοτικό.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ  

 

Σχόλια (20)

 
STAV
07 Οκτ 2018 12:54

Η ορολογία Α ξένη Γλώσσα ( Αγγλική ) και Β Ξένη Γλώσσα( Γαλλική ή Γερμανική ή Ιταλική ) δεν έχει πλέον κανένα νόημα , μετά την αποχώρηση της Μεγάλης Βρετανίας από την Ευρωπαική Ένωση. Καμία πλέον χώρα της Ε.Ε δεν έχει ως πρώτη επίσημη γλώσσα τα αγγλικά ! ( ούτε και Ιρλανδία ή η Μάλτα ) . Ο ίδιος ο Γιούνκερ είχε δηλώσει τον Μάιο του 2017 ότι τα αγγλικά αργά αλλά σίγουρα θα χάσουν την αξία τους μέσα στην Ε.Ε. Συνεπώς, η δημόσια εκπαίδευση θα πρέπει να προσανατολιστεί στο μέλλον που έρχεται - Α Ξένη Γλώσσα στα δημόσια σχολεία να είναι τα Γαλλικά ή Γερμανικά ή Ιταλικά και Β Ξένη Γλώσσα από την Ε και Στ Δημοτικού και μετά τα Αγγλικά ή μία από τις προαναφερθείσες γλώσσες. Τα Αγγλικά φαίνεται να έχουν τη μοίρα των Γαλλικών τη δεκαετία του 60 που αντικαταστάθηκαν σταδιακά από τα Αγγλικά...Τα Γερμανικά φαίνεται πάντως να είναι ο διάδοχος των Αγγλικών...τουλάχιστον για την Ελλάδα.

 
STAV
07 Οκτ 2018 13:06

Ακόμα και η άποψη της Διαμαντοπούλου περί της υιουέτησης της αγγλικής ως δεύτερης επίσημης γλώσσας στη χώρα μας...τελικά ξεπεράστηκε από τα ίδια τα πράγματα , μετά την αποχώρηση της Μ.Βρετανίας από την Ε.Ε .Συνεπώς, αν θέλουμε να δούμε το μέλλον, καθιέρωση εδώ και τώρα της Γερνανικής ή της Γαλλικής ή της Ιταλικής ως Α Ξένης Γλώσσας στα ελληνικά σχολεία.

 
STAV
07 Οκτ 2018 13:14

Νομίζω ότι και οι Ενώσεις Καθηγητών Γαλλικής, Γερμανικής και Ιταλικής θα πρέπει να διεκδικήσουν την καθιέρωση της αντίστοιχης γλώσσας ως Α Ξένης Γλώσσας στα ελληνικά σχολεία. Τώρα είναι η χρυσή ευκαιρία . Εννοείται ότι η Αγγλική θα συνεχίσει να διδάσκεται ως Β Ξένη Γλώσσα στα Δημοτικά, Γυμνάσια , Λύκεια.

 
Ian
07 Οκτ 2018 19:13

@ STAV
Κατανοεί κανείς την αγωνία σου να υπερασπιστείς τη γλώσσα που υπηρετείς! Είναι προφανές! Να το κάνεις όμως με τέτοιες απόψεις που αποπνέουν φανατισμό και "γλωσσική μισαλλοδοξία" και διαστρέβλωση των δεδομένων προς το συμφέρον σου (και της γλώσσας σου) είναι απαράδεκτο!
Πολύ σωστά λοιπόν η πολιτεία, εδώ και πολλά χρόνια, έχει καθιερώσει την Αγγλική ως Α' ξένη γλώσσα (όχι ως πιο σπουδαία αυτή καθεαυτή, αλλά ως πιο χρήσιμη και σημαντική για την εκπαίδευση, κατάρτιση και επαγγελματική αποκατάσταση των μαθητών και μελλοντικών πολιτών (του κόσμου πλέον). Το Α' σημαίνει επίσης τη ξένη γλώσσα με την οποία έρχονται πρώτα σε επαφή οι Έλληνες μαθητές, αυτή που πρέπει να μάθουν πρώτα και αυτή που πρέπει να μάθουν καλύτερα, σε πολύ υψηλό επίπεδο! Γιατί; Είναι προφανές, αυτονόητο και αυταπόδεικτο για κάποιον που ζει στη σύγχρονη εποχή, στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, που ακούει και βλέπει γύρω του τι συμβαίνει και αντιλαμβάνεται αντικειμενικά και χωρίς παρωπίδες συντεχνιακές ή προσωπικές την πραγματικότητα!
Το δυσάρεστο, το πρόβλημα είναι ότι η ελληνική πολιτεία δεν υποστηρίζει τη γλωσσομάθεια στη δημόσια εκπαίδευση όσο θα όφειλε. Δε φροντίζει να πράξει το καθήκον της, όπως συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης και του κόσμου: να μαθαίνουν τα ελληνόπουλα δύο τουλάχιστον ξένες γλώσσες μέσα στο δημόσιο σχολείο σε πολύ καλό ή άριστο επίπεδο και να έχουν επίσης τη δυνατότητα να πιστοποιούν τη γλωσσομάθεια αυτή μέσα από το σχολείο.
Συνεπώς, αγαπητέ STAV, όσοι εξ ημών υπηρετούν αληθινά και ανιδιοτελώς τις ξένες γλώσσες θα έπρεπε από κοινού, με μια φωνή να διεκδικήσουμε, μονοιασμένοι και όχι αντιπαρατιθέμενοι, το αίτημα για ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, το δικαίωμα των μαθητών να μαθαίνουν πραγματικά στο δημόσιο σχολείο τις ξένες γλώσσες που επιθυμούν για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της ζωής!

 
Γαλλικά στην Τραπεζούντα του 1908
07 Οκτ 2018 19:44

Η γιαγιά μου στο Δημοτικό Σχολείο στην Τραπεζούντα το 1908 διδάσκονταν Γαλλικά.Το αυτό και στα υπόλοπα σχολεία της Τραπεζούντας,Ριζούντας ,Κοτυώρων κλπ.Οι παππούδες μου αρχές του περασμένου αιώνα στην πατρίδα μάθαιναν ξένη γλώσσα.Εδώ μπήκε στα δημοτικά πάνω από έναν αιώνα μετά και θεωρείται και κατόρθωμα το αυτονόητο για τα ελληνικά σχολεία των αλησμόνητων πατρίδων,δηλαδή η διδασκαλία της ξένης γλώσσας στα δημοτικά που τότε ήταν τα Γαλλικά.

 
Ian
07 Οκτ 2018 19:52

@ STAV
Πραγματικά είναι να απορεί κανείς με την επιχειρηματολογία σου! Κατ' αρχάς, το Ηνωμένο Βασίλειο ΔΕΝ έχει φύγει ακόμα από την Ε.Ε. Ακόμα και αν τελικά φύγει, υπάρχουν δύο άλλες χώρες της Ε.Ε. που έχουν ως επίσημη γλώσσα τα Αγγλικά: Ιρλανδία και Μάλτα, στις οποίες μάλιστα χρησιμοποιούνται πολύ περισσότερο, τόσο στον προφορικό όσο και στο γραπτό λόγο, από τις παραδοσιακές εθνικές γλώσσες (Ιρλανδέζικα και Μαλτέζικα). Επιπλέον, είναι πιθανό η Σκωτία, με κάποια μορφή, να αποσχιστεί από το Η.Β. και να παραμείνει στην Ε.Ε. Στη Σκωτία επίσημη γλώσσα, που χρησιμοποιείται από τη συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού, είναι τα Αγγλικά. Άρα το επιχείρημα περί αποχώρησης του Η.Β. από την Ε.Ε. καταρρίπτεται.
Όμως, αγαπητέ STAV, η αγγλική γλώσσα δεν είναι μόνο επίσημη γλώσσα της Ε.Ε. επειδή είναι επίσημη γλώσσα τριών χωρών-μελών. Είναι μια από τις τρεις επίσημες γλώσσες εργασίας των θεσμών της Ε.Ε. επειδή σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, και όχι μόνο, τα Αγγλικά είναι η πιο διαδεδομένη ξένη γλώσσα, η γλώσσα, πέραν της μητρικής, στην οποία μπορούν να σκέφτονται, να γράφουν και να εκφράζονται σχεδόν όλοι οι πολίτες της Ευρώπης (το 95% των Ευρωπαίων μιλά αγγλικά ως ξένη γλώσσα). Οι γλώσσες εργασίας των θεσμικών οργάνων της Ε.Ε. είναι επισήμως τρεις (αγγλική, γαλλική, γερμανική) και ουσιαστικά δύο (αγγλική, γαλλική). Με άλλα λόγια, στα κείμενα που συντάσσονται για εσωτερική χρήση και στις ανεπίσημες συνεδριάσεις χρησιμοποιούνται, ανάλογα με την περίπτωση, ή η αγγλική ή η γαλλική ή και οι δύο. Η μεν γαλλική γλώσσα χρησιμοποιείται για ιστορικούς λόγους, η δε αγγλική επειδή τείνει να καταστεί η lingua franca της Ένωσης. Σκέφτεσαι να καταργηθεί η αγγλική ως γλώσσα εργασίας, τι αναστάτωση θα δημιουργήσει; δεν γίνονται αυτά!
Ακόμα, όμως και εάν καταργηθεί η Αγγλική, ως επίσημη γλώσσα της Ε.Ε., που δεν το βλέπω, δεν πρόκειται να "καταργηθεί" ως η διεθνής γλώσσα επικοινωνίας, εργασίας, έκφρασης σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας! Βλέπεις τα Αγγλικά δεν ομιλούνται μόνο στην Αγγλία, αλλά και στην Αμερική, η οποία, καλώς ή κακώς, έχει τρομερή παγκόσμια επιρροή στην οικονομία, στο εμπόριο, στη διαφήμιση, στην εκπαίδευση, στις επιστήμες, στην τεχνολογία, στο Ίντερνετ, στον πολιτισμό και τις τέχνες, και σε άλλους τομείς, ων ουκ έστιν αριθμός!
Επιπλέον, τα αγγλικά αποτελούν επίσημη γλώσσα σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς! Ποιους να πρωτοαναφέρω! Ο.Η.Ε., Ο.Α.Σ.Α., Συμβούλιο της Ευρώπης, ...
Καταλαβαίνεις τώρα γιατί τα Αγγλικά θα παραμείνουν Α' ξένη γλώσσα;

 
Ian
07 Οκτ 2018 20:15

@ STAV
Το πιο ωραίο επιχείρημα είναι η επίκληση του Γιούνκερ! Του αμφιλεγόμενου, αμφισβητούμενου, μη σοβαρού Γιούνκερ! Εδώ γελάνε!
Μα αγαπητέ, δεν καταλαβαίνεις πως η περιβόητη δήλωση του μόνο ασόβαρη και ανεύθυνη μπορεί να θεωρηθεί; Και ότι εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της αντιπαράθεσης και των παιχνιδιών δύναμης και επιβολής μεταξύ Ε.Ε. και Η.Β.; Αν είναι δυνατόν τα αγγλικά να χάσουν την αξία τους στην Ε.Ε. και στην Ευρώπη; Πώς θα γίνει αυτό; Με προεδρικό διάταγμα;
Επιπλέον, ποιος Έλληνας Υπουργός Παιδείας, θα τολμήσει να ανακοινώσει στους μαθητές, στους γονείς τους, στην ελληνική κοινωνία, ότι τα Αγγλικά θα γίνουν Β΄ ξένη γλώσσα και θα ξεκινούν από την Ε' δημοτικού; Μόνον κάποιος που θα έχει αυτοκτονικές τάσεις! Γνωρίζεις κανέναν;
Τώρα ποιο είναι το μέλλον και ποια γλώσσα θα είναι απαραίτητη για την εκπαιδευτική και επαγγελματική εξέλιξη των μαθητών, αν τα Γαλλικά ή τα Γερμανικά ή τα Ιταλικά αντικαταστήσουν τα Αγγλικά (που; σε ποιον τομέα;), αν η ελληνική εκπαίδευση προσανατολιστεί στο μέλλον που έρχεται (ποιο;), δεν κρίνω σκόπιμο να απαντήσω τα αυτονόητα! Δες και παραπάνω μήνυμά μου!
Όσο για την πρόταση Διαμαντοπούλου, δυστυχώς έχει ξεπεραστεί από την πραγματικότητα: κοίτα γύρω σου, άκου γύρω σου: τα Αγγλικά έχουν γίνει δεύτερη ανεπίσημη γλώσσα της Ελλάδας! όπως φυσικά και σε πάρα πολλές χώρες της Ευρώπης και του κόσμου!
Επομένως, ποια "χρυσή ευκαιρία" βλέπεις;

 
STAV
08 Οκτ 2018 19:13

Α. Η αγγλική δεν είναι επίσημη γλώσσα ούτε στην Ιρλανδία ούτε στη Μάλτα ( μπορείτε να το ερευνήσετε σε διάφορες πηγές, απλά ειναι ευρέως χρησιμοποιούμενη γλώσσα). Το γεγονός ότι η αγγλική γλώσσα είναι lingua franca είναι γεγονός που αλλάζει. Τίποτα δεν είναι σταθερό στη ζωή. Τα γαλλικά ήταν διεθνής γλώσσα μέχρι τα τέλη του 50 - τα ρωσικά ήταν πρώτη διδασκόμενη ξένη γλώσσα σε όλες τις χώρες του ανατολικού μπλοκ μέχρι το 1991. Η ίδια η Μέρκελ ( Ανατολικογερμανίδα) είχε δηλώσει ότι ξέρει πολύ καλύτερα ρωσικά από ότι αγγλικά. Για να μη θυμίσω την αναισθησία που έδειξε ο Σόιμπλε το 1990 ( ναι ο γνωστός Σόιμπλε - όταν ενώθηκε ή καλύτερα ενσωματώθηκε η Ανατολική Γερμανία στη Δυτική Γερμανία ) προς τους χιλιάδες καθηγητές ρωσικής γλώσσας της Ανατολικής Γερμανίας που δυστυχώς όλοι απολύθηκαν και η ρωσική σταμάτησε να διδάσκεται πια ...Ακόμα θυμάμαι από την Ιστορία στο σχολείο ότι η ελληνική επαναναστατική κυβέρνηση του 1822 κατέβαλε προσπάθειες ώστε - ανάμεσα στα άλλα μαθήματα - να διδάσκονται η γαλλική και η ιταλική γλώσσα σε όλη την απελευθερωμένη επικράτεια - ναι το 1822 !!! - ή ότι ο Άγγελος Σικελιανός δίδασκε δεκαετίες πριν ιταλικά στο Γυμνάσιο της Λευκάδας ! Συνεπώς όλα είναι πολύ σχετικά και ποτέ μόνιμα για την ισχύ μιας γλώσσας...Σε πολλές χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ χιλιάδες άνθρωποι ομιλούν ως ξένη γλώσσα τη ρωσική - αφού αυτή διδάσκονταν για δεκαετίες , ακόμα πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν και μαθαίνουν ρωσικά εκτός δημοσίων εκπαιδευτικών δομών...αλλά σε Τσεχία, Σλοβακία , Πολωνία, Ουγγαρία και βαλκανικές δεν διδάσκονται πια τα ρωσικά στα δημόσια σχολεία...ΥΓ. Εμένα προσωπικά με σόκαρε ότι στα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών σε μετρό, λεωφορεία κτλ θα έχετε προσέξει ότι η σειρα των γλωσσών μετά τα ελληνικά είναι - Γερμανικά, Γαλλικά, Αγγλικά, Ιταλικά, Ρωσικά, Αραβικά.
....Αυτό τα λέει όλα - για το ποιο είναι το μέλλον της αγγλικής - τέταρτη γλώσσα μετά τα γερμανικά και τα γαλλικά - όταν τη χώρα μας επισκέπτονται εκατομμύρια Αμερικανοί, Αυστραλοί , Καναδοί κτλ...Στα εκδοτήρια τα αγγλικά είναι μετά τα γερμανικά και τα γαλλικά...

 
Ian
09 Οκτ 2018 17:15

@ STAV
Α. Κάνετε λάθος! Η Αγγλική είναι επίσημη γλώσσα και στην Ιρλανδία και στη Μάλτα και ομιλείται από το 95% του πληθυσμού και στις δύο χώρες! Το ερεύνησα σε διάφορες πηγές, ακόμα και στο site της Ε.Ε., όπως με προτρέψατε, εσείς το κάνατε; Μάλιστα στην Ιρλανδία τα Αγγλικά είναι η γλώσσα εργασίας και αυτή μιλούν όλοι εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις! Στη δε Μάλτα ομιλείται από όλους εξίσου με τα Μαλτέζικα (ουσιαστικά είναι δίγλωσσοι) και είναι η γλώσσα που χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση, στη δημόσια διοίκηση, στον τύπο και στο Ίντερνετ της χώρας.
Β. Σύμφωνοι, τίποτα δεν είναι σταθερό στη ζωή – τα πάντα ρει! Όμως οι αλλαγές συμβαίνουν τις περισσότερες φορές με πολύ αργούς ρυθμούς και συνήθως υπάρχουν προειδοποιητικά σημάδια. Τίποτα δεν δείχνει στην παρούσα φάση ότι η Αγγλική θα σταματήσει να είναι lingua franca στο προβλεπόμενο μέλλον. Δεν υπάρχουν οι γεωπολιτικές, στρατηγικές, ιστορικές και κοινωνικοοικονομικές συνθήκες που να προοιωνίζουν μια τέτοια δραματική αλλαγή. Το αντίθετο!
Γ. Όλες οι χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, των Βαλκανίων αλλά και κράτη-μέλη της πρώην ΕΣΣΔ έχουν στραφεί προς τη Δύση, έχουν μπει ή θέλουν να μπουν στην Ε.Ε. και στο ΝΑΤΟ (βλ. Αμερική) και συνεργάζονται με διεθνείς οργανισμούς που εδράζονται στη Δύση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Μπορεί να έχουν εγκαταλείψει τα Ρώσικα ως ξένη γλώσσα αλλά έχουν ασπαστεί τα Αγγλικά σε πολύ μεγάλο βαθμό, για ευνόητους λόγους!

 
Ian
09 Οκτ 2018 17:36

@ STAV
Επειδή αναφερθήκατε σε δηλώσεις αξιωματούχων της Ε.Ε. περί κατάργησης της Αγγλικής γλώσσας ως επίσημης γλώσσας της Ε.Ε. σημειώνω το εξής, σε συνέχεια των όσων είπα σε προηγούμενο σχόλιο: Είναι άλλο η επίσημη γλώσσα της Ε.Ε. και άλλο η γλώσσα εργασίας των θεσμών της Ε.Ε. Η πρώτη αφορά σε γλώσσα/ες που έχουν δηλώσει τα κράτη μέλη ότι είναι επίσημη/ες γλώσσα/ες των χωρών τους για χρήση στην Ε.Ε. Η δεύτερη αφορά τη γλώσσα που χρησιμοποιείται από τα όργανα της Ε.Ε (π.χ. Ευρωπαϊκή Επιτροπή) για την προφορική και γραπτή επικοινωνία (συνεδριάσεις, κείμενα εργασίας, κλπ.). Όπως είπαμε η Αγγλική είναι μία από τις 3 γλώσσες εργασίας και μάλιστα η κυρίαρχη! Λέτε να έγινε αυτό επειδή έχει δηλωθεί ως επίσημη γλώσσα στην Ε.Ε. από μία μόνο από τις 27 χώρες της Ε.Ε.; Ή μήπως είναι η πιο διαδεδομένη γλώσσα στον κόσμο, η πρώτη ξένη γλώσσα σε όλη την Ευρώπη και τον κόσμο, η γλώσσα που συντάσσονται τα περισσότερα νομικά, διοικητικά, επιστημονικά, κ.α. κείμενα διεθνώς, κλπ.;
Σας παραθέτω παρακάτω τη δήλωση της κας Χούμπνερ και παρακαλώ να τη διαβάσετε προσεκτικά και ανάμεσα στις γραμμές για να βγάλετε τα συμπεράσματά σας:
H αγγλική γλώσσα, η βασική γλώσσα εργασίας στους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενδέχεται να καταργηθεί από επίσημη γλώσσα της ΕΕ καθώς η Βρετανία αποχώρησε από την Ένωση, δήλωσε η Ντανούτα Χούμπνερ, επικεφαλής της Επιτροπής Συνταγματικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου.
«Η αγγλική είναι η επίσημη γλώσσα μας διότι είχε οριστεί από τη Βρετανία. Εάν δεν έχουμε πλέον τη Βρετανία στους κόλπους μας, δεν θα έχουμε τα αγγλικά» δήλωσε η Ντανούτα Χούμπνερ, επικεφαλής της επιτροπής Συνταγματικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης τύπου σχετικά με τις νομικές επιπτώσεις της απόφασης των Βρετανών να αποχωρήσουν από την ΕΕ.
Τα αγγλικά θα μπορούσαν να παραμείνουν ως γλώσσα εργασίας, ακόμα κι αν δεν είναι μεταξύ των επίσημων γλωσσών, επισήμανε η Χούμπνερ προσθέτοντας ότι προκειμένου να διατηρηθεί ως επίσημη γλώσσα θα πρέπει να συμφωνήσουν όλα τα κράτη μέλη.
Εναλλακτικά, οι κανονισμοί θα μπορούσαν να τροποποιηθούν με στόχο να επιτραπεί στις χώρες να έχουν περισσότερες από μία επίσημες γλώσσες, πρότεινε η Χούμπνερ.
Ως γνωστόν, κάθε κράτος μέλος έχει το δικαίωμα να ορίσει ως επίσημη μια γλώσσα ή διάλεκτο εντός της ΕΕ. Αν και η αγγλική γλώσσα είναι η δημοφιλέστερη στην Ευρώπη και αποτελεί την επίσημη γλώσσα τριών κράτων μελών, μονάχα η Βρετανία την έχει νομικά επιλέξει στις Βρυξέλλες. Η Ιρλανδία επέλεξε τη γαελική διάλεκτο. Η Μάλτα επέλεξε τα μαλτέζικα.
Τα γαλλικά ήταν η γλώσσα που χρησιμοποιούσαν κατά κόρον στους ευρωπαϊκούς θεσμούς έως τη δεκαετία του 1990, όταν οι ισορροπίες άλλαξαν με την ένταξη της Σουηδίας, της Φινλανδίας και της Αυστρίας, αλλά και με την προσχώρηση χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης που υιοθέτησαν τα αγγλικά ως δεύτερη επίσημη γλώσσα τους.
Τα έγγραφα της ΕΕ και τα νομικά έγγραφα μεταφράζονται και στις 24 επίσημες γλώσσες της ΕΕ. Στην περίπτωση που τα αγγλικά καταργηθούν από τον κατάλογο των επίσημη γλωσσών, οι Βρετανοί θα πρέπει να μεταφράζουν μόνοι τους ό,τι χρειάζονται.

 
Ian
09 Οκτ 2018 17:55

@ STAV
Άφησα για τελευταίο το Υ.Γ. σας το οποίο είναι πραγματικά απίστευτο και απολαυστικό!
Όσον αφορά τα εκδοτήρια των εισιτηρίων, αναφέρεστε μάλλον στα εικονίδια με τις σημαίες χωρών οι οποίες παραπέμπουν στις αντίστοιχες γλώσσες που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος για να εκδώσει ένα εισιτήριο. Οι χώρες-γλώσσες είναι συνολικά επτά. Η ερμηνεία σας είναι τελείως λάθος! Προσέξατε που είναι η Αγγλική σημαία-γλώσσα; Ακριβώς στο κέντρο! Σε περίοπτη θέση! Στην πιο σημαντική θέση! ...Αυτό τα λέει όλα - για το ποιο είναι το παρόν και μέλλον της αγγλικής – η σημαντικότερη γλώσσα μπαίνει πάντα στο κέντρο, όπως όλα τα πράγματα που είναι σημαντικά μπαίνουν πάντα στο κέντρο, σε πρώτο πλάνο, στην καθημερινή ζωή, στα κτήρια, στις εικόνες, στα κάδρα, στις φωτογραφίες, στις εφημερίδες, στα περιοδικά, παντού! Σημασιολογικά, λοιπόν, η αγγλική, ως σημαντικότερη γλώσσα, μπαίνει στο κέντρο, περιστοιχιζόμενη από τις υπόλοιπες γλώσσες δεξιά (3) και αριστερά (3) της, όπως της αρμόζει!
Παρεμπιπτόντως, μπείτε στα sites των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ) και Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και θα δείτε ότι είναι δίγλωσσα! Είναι κατασκευασμένα σε δύο γλώσσες: στα Ελληνικά και στα…. ναι… Αγγλικά!!! Απίστευτο! Δεν ξέρουν οι έρμοι ότι τα Αγγλικά είναι… τέταρτη (sic) γλώσσα, όπως λέτε; Πρέπει να τους το πείτε!

 
Αγγλική γλώσσα
09 Οκτ 2018 23:15

Προτείνω να περιμένουμε μέχρι η Αγγλική γλώσσα να αντικατασταθεί ως de facto lingua franca στην Επιστήμη, την Τέχνη, τη Βιομηχανία και την Οικονομία του Δυτικού Κόσμου πριν προχωρήσουμε μονομερώς σε δραστικές αλλαγές.

Ούτε καν οι ίδιοι οι Ισπανοί, οι Γάλλοι και οι Γερμανοί δεν υποστηρίζουν ότι μπορούν στον 21ο αιώνα να αντικατασταθούν τα αγγλικά από κάποια άλλη «κοινή επίσημη γλώσσα» εντός της Ευρώπης.

Μπορούμε να εισηγηθούμε, ως Έλληνες, να υιοθετήσουμε μια κινεζική διάλεκτο (μανδαρίνικα), ώστε να είμαστε μπροστά από την εποχή μας στην διεθνή επικοινωνία με τον έτερο πανάρχαιο πολιτισμό της ανθρωπότητας.

 
STAV
14 Οκτ 2018 15:03

Ένα άλλο θέμα - καταντάει αστείο πια εν έτει 2018 - ότι ενώ σε δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια διδάσκονται Αγγλικά ως Α Ξένη Γλώσσα και Γαλλικά, Γερμανικά ή Ιταλικά ως Β Ξένη Γλώσσα, οι διευθυντές των σχολείων μπορεί να μην έχουν ! - δεν είναι υποχρεωτικό - πτυχίο Ξένης Γλώσσας επιπέδου Β2. Πώς θα οργανώσουν επικοινωνία ή ανταλλαγές μαθητών με ευρωπαικά σχολεία ? Πώς θα αναλάβουν να εκπονήσουν και να καθοδηγήσουν ευρωπαικά σχολικά προγράμματα ? Θεωρώ ότι στις επόμενες κρίσεις Διευθυντών το 2020 - όπως έγινε φέτος με τους Συντονιστές που ήταν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ η κατοχή πτυχίου Β2 Ξένης Γλώσσας προκειμένου να υποβάλουν αίτηση - θα ήταν καλό όλοι οι υποψήφιοι Διευθυντές να έχουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ πτυχίο ξένης γλώσσας προκειμένου να καταθέσουν αίτηση. Ας μην ξεχνάμε ότι στα σχολεία φοιτούν πια μαθητές πρόσφυγες που δεν έχουν ούτε στοιχειώδη γνώση ελληνικών. Πώς θα επικοινωνήσουν με τα παιδιά και με τους γονείς των παιδιών προκειμένου να συζητήσουν διάφορα θέματα για την προσαρμογή και την πρόοδο των παιδιών προσφύγων, όταν οι Διευθυντές δεν γνωρίζουν ξένη γλώσσα. Για αυτό θα πρέπει να καταστεί υποχρεωτική η κατοχή πτυχίου Β2 Ξένης Γλώσσας, αν ενδιαφέρονται για Διευθυντές Σχολείων.

 
STAV
14 Νοε 2018 17:24

Η αγγλική δεν είναι επίσημη γλώσσα ούτε στην Ιρλανδία ούτε στη Μάλτα. Μπορείτε να το επιβεβαιώσετε στο σάιτ της Ευρωπαικής Ένωσης και του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου - είναι η ιρλανδική και η μαλτέζικα. Η αγγλική είναι μόνο γλώσσα εργασίας. Καμία χώρα πια της Ε.Ε δεν έχει επίσημη γλώσσα τα αγγλικά.Η ορολογία Α Ξένη και Β Ξένη Γλώσσα - μετά την οριστική πια αποχώρηση της Μ.Βρετανίας από την Ε.Ε. - καθίσταται αναχρονιστική, απαράδεκτη και προσβλητική για τις άλλες γλώσσες. Εισαγωγή της διδασκαλίας της Γαλλικής ή Γερμανικής ή Ιταλικής από την Α Δημοτικού υποχρεωτικά σε όλα τα σχολεία - η Αγγλική να διδάσκεται μόνο στην Ε και Στ Δημοτικού και ως γλώσσα επιλογής σε Γυμνάσια - Λύκεια. Οι καθηγητές υπάρχουν.
Υποχρεωτική εισαγωγή της Γερμανικής στα ΕΠΑΛ - καθώς η Γερμανική είναι η κύρια γλώσσα του εμπορίου και της βιομηχανίας. Πρέπει να αναθεωρήσουμε πολλά πράγματα στη διδασκαλία ξένων γλωσσών στην ελληνική εκπαίδευση - για να μην τρέχουμε πάλι να ακολουθούμε τις εξελίξεις και να μην είμαστε ουραγοί ξανά στη νέα ευρωπαική πραγματικότητα...

 
Πρωτάκουστο
14 Νοε 2018 18:27

1) ...η Γερμανική είναι η κύρια γλώσσα του εμπορίου και της βιομηχανίας...

Αυτό πάλι από πού προκύπτει; Ακόμα και στην Ινδία, τη Βραζιλία, την Κίνα και την Ιαπωνία στα Αγγλικά θα μιλήσουν για να συνεννοηθούν όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες, είτε προέρχονται από τη Γαλλία είτε από την Ισπανία είτε από την Ελλάδα.

Στη Σουηδία και την Ολλανδία μάλιστα προσφέρονται ΟΛΑ τα μεταπτυχιακά στα Αγγλικά.

2) ...οριστική πια αποχώρηση της Μ.Βρετανίας από την Ε.Ε...

Η αποχώρηση του ΗΒ από την Ευρωπαϊκή Ένωση ΔΕΝ είναι οριστική και αμετάκλητη πολιτική απόφαση. Είναι εξαιρετικά πιθανό σε λιγότερο από μια δεκαετία να πραγματοποιηθεί νέο δημοψήφισμα και πανηγυρικά να επανέλθουν στην Ένωση.

Κανείς δε θα έχει καταλάβει ότι άλλαξε κάτι, εν τω μεταξύ, αφού όλες οι πολυεθνικές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να λειτουργούν με την αγγλική ως γλώσσα εργασίας.

 
ΠΟΛΙΤΗΣ
14 Νοε 2018 19:09

ΚΑΛΩΣ Ή ΚΑΚΩΣ Η ΑΓΓΛΙΚΗ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕ ΩΣ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ. ΕΙΤΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΕΙΤΕ ΟΧΙ , ΕΤΣΙ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ . ΤΩΡΑ ΑΝ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΣΕΙ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ ΠΟΥ ΤΟΝ ΒΟΛΕΥΕΙ , ΣΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΜΑ. ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΟΜΩΣ ..........ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΧΕΔΟΝ ΣΑΝ ΤΗ ΜΗΤΡΙΚΗ ΤΟΥΣ ΓΛΩΣΣΑ......ΑΛΛΙΩΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΘΑ ΦΤΑΙΕΙ ΠΑΝΤΑ .....Ο ΣΤΡΑΒΟΣ ΓΙΑΛΟΣ......!!!

 
Κωνσταντίνος
15 Νοε 2018 10:51

Δεν υπάρχει τίποτε αναπόφευκτο στη ζωή αν δεν το θέλει ο λαός.Ο λαός δεν εκλέγει μόνο κυβερνήσεις,περιφερειάρχες και δημάρχους,αλλά μπορεί να αποφασίζει και γιά δευτερεύοντα ή τριτεύοντα εκ πρώτης όψεως θέματα,που μπορεί όμως να είναι αποφασιστικά γιά την καθημερινή του ζωή.Ένα απ'αυτά είναι η επιλογή της ξένης γλώσσας.
Επιτρέψτε μου να σας γνωρίσω τις απόψεις μου.Όταν οι πολιορκημένοι Μεσολογγίτες έτρωγαν μύες και έπιναν θαλασσινό νερό,ταυτόχρονα αποφάσιζαν την εισαγωγή μαθήματος Γαλλικών στα δημοτικά σχολεία,τα οποία και στήριζαν.Τα πρώτα επαναστατικά συντάγματα του αγώνα είχαν επηρεαστεί από τη γαλλική επανάσταση και τους διαδόχους.Ο επηρεασμός των διανοούμενων της εποχής ήταν κυρίως από τη γαλλική γλώσσα και κουλτούρα,ενώ πριν ιδρυθούν τα ελληνικά ΑΕΙ,οι νέοι σπούδαζαν κυρίως σε γαλλικά πανεπιστήμια.Η γαλλική γλώσσα είχε εισαχθεί σε όλες τις τάξεις των τότε σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και διάρκεσε σχεδόν γιά έναν αιώνα.Να μην αναφερθώ εκτενώς στις αγορές βιομηχανικού υλικού από τη Γαλλία,στις πρώτες διαφημίσεις στις εφημερίδες και στα περιοδικά όπου δειλά δειλά εμβολίασαν την ελληνική γλώσσα με αναντικατάστατες ως και σήμερα λέξεις,όπως:αγκαζέ,ασανσέρ,λαμπατέρ,μοτέρ,αμπαζούρ,μπετόν αρμέ, μπεν μαρί,φουμάρω από το φουμέρ, σωτέ-άρω, ατελιέ, σοφέρ, βολάν, εκράν, καντράν,καμπριολέ,φερμουάρ,ντεπιές,ζεν πρεμιέ, πρεμιέρα(εξελληνισμένη), οντισιόν,κρουασάν(ανάπτυξη)α λα καρτ ,ραντεβού, ρεκτιφιέ, κομπινεζόν, σαμποτάζ,σαμποτέρ,μποϊκοτάζ,μοντάζ,μιξάζ,κλπ.Η διείσδυση της γαλλικής έγινε αποδεκτή στην Ελλάδα όλο το 19ο αιώνα όχι μόνο από τα ανώτερα,αλλά κι από τα μεσαία κοινωνικά στρώματα κι ενισχύθηκε με τη συνεχή υποστήριξη της Γαλλίας στην Ελλάδα στα οικονομικά θέματα ως σήμερα.
Ξαφνικά,και μετά τη νίκη των Αμερικανοβρετανών στο β'παγκόσμιο πόλεμο και την ανάληψη της προστασίας της χώρας μας από τους Αμερικανούς,από το 1944 ως σήμερα,η αμερικανοβρετανική διείσδυση έγινε πολύ έντονη σε όλη την Ελλάδα με την ίδρυση φροντιστηρίων αγγλικών και την πρόταξη αυτή τη φορά της Αγγλικής γλώσσας στα δευτεροβάθμια σχολεία.Γιατί;Έχασε η Ελλάδα κανέναν πόλεμο που παραμέρισε τη γαλλική και υπερτίμησε την αγγλική;Δύο γενιές εκπαιδευτήκαμε να είμαστε αγγλόφωνοι και άρα δίγλωσσοι και μάλιστα σε ποσοστά μεγαλύτερα απ'αυτά των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Το αποτέλεσμα είναι ότι όχι μόνο η φίλη μας η Βρετανία καταδυνάστευσε και καταταλαιπώρησε τους αδελφούς μας Κυπρίους τη δεκαετία 1950-60,αλλά και δε μας στάθηκε ποτέ σε καμία πολιτική ή οικονομική κρίση.Ειδικά στην τελευταία,ο προηγούμενος αίσχιστος πρωθυπουργός της απειλούσε τη μη ψήφιση του τότε προϋπολογισμού γιά λίγα εκατομμύρια ευρώ που θά' δινε παραπάνω η Βρετανία και είπε:ούτε ευρώ στην ψωριάρα Ελλάδα.Και μεις τους προσκυνούμε ακόμα;Έχουμε κρίση,βούληση και επιλογή.Γνωρίζουμε ποιά είναι η στάση και των δύο Γάλλων προέδρων στη δεκαετή πλέον ελληνική οικονομική κρίση.Μπορούσαν να φερθούν ανεύθυνα όπως οι Βρετανοί που γιά να μην τροφοδοτούν τα ελλείμματά μας έφυγαν απ'την ΕΕ-τρομάρα τους.
Μπορούμε να μην ανήκουμε στη Γαλλοφωνία τυπικά,αλλά να αναβαθμίσουμε τη διείσδυση της Γαλλικής γλώσσας σε όλους τους τομείς της καθημερινής μας ζωής.Αν δεν μπορούμε,τότε εμείς έχουμε το πρόβλημα,αφού ούτε σε ένα δευτερεύον θέμα όπως είναι αυτό της ξένης γλώσσας δεν ομονοούμε γιά να ανεξαρτητοποιηθούμε από την καθεστηκυία τάξη της αμερικανοβρετανικής αποικιοκρατίας.Κατά τα άλλα μας έχει φάει η επανάσταση και η αντίσταση. Μόνο στα λόγια και τις φωνές.
Α,ξέχασα.Με την αποχώρησή τους από την Ε.Ε.,μόνοι τους δείχνουν,όχι μόνο ότι δε μας γουστάρουν,αλλά κι ότι μας αποδεσμεύουν από την ενοχλητική τους προστασία και παρουσία.Τώρα είναι πιό εύκολο να επαναστατήσουμε και να αποδεσμευθούμε. Ζητούνται τολμηροί και φωτισμένοι άρχοντες.

 
JΟΝ
15 Νοε 2018 11:35

@ STAV: Η Αγγλική είναι η παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας (lingua franca), τελεία και παύλα. Θέλουμε δεν θέλουμε, μας αρέσει δεν μας αρέσει, είναι, και θα συνεχίσει να είναι για το προσεχές προβλέψιμο μέλλον, η διεθνής γλώσσα επικοινωνίας, γραπτής, προφορικής και ψηφιακής, σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας: εκπαίδευση, εργασία, οικονομία, εμπόριο, βιομηχανία, τουρισμός, ναυτιλία, αεροπλοΐα, μεταφορές, τεχνολογία, διαδίκτυο, επιστήμες τέχνες, μουσική, πολιτική, δημοσιογραφία, κοινωνικές και ανθρωπιστικές δράσεις, κ.α.
Το να προσπαθείς να το αποδείξεις είναι τόσο εύκολο όσο να πείσεις ένα παιδί ότι ένα και ένα κάνουν δύο ή ότι ο ήλιος βγαίνει από την ανατολή ή τόσο δύσκολο όσο να πείσεις έναν ιεροεξεταστη του Μεσαίωνα ότι η Γη δεν είναι το κέντρο του κόσμου ή έναν οπαδό της επίπεδης Γης (flat earther) ότι η Γη είναι στρογγυλή!

 
STAV
15 Νοε 2018 15:17

Ήταν η παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας ( lingua franca) . Όπως ήταν κάποτε στην αρχαιότητα η ελληνική και μετά η λατινική ή πολύ αργότερα στα νεότερα χρόνια η γαλλική. Όπως έπεσε η γαλλική και ανέβηκε από το '60 και μετά η αγγλική, τώρα αρχίζει να δύει ο ήλιος και για την αγγλική. Αν δεν το βλέπουμε μπροστά μας σήμερα , θα το βρούμε μπροστά μας αύριο...με χειρότερο τρόπο...

 
JON
16 Νοε 2018 17:13

@ STAV: Είναι και θα είναι η παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας (και όχι μόνο)! Θα είναι μέχρι να συντελεστούν (αν ποτέ συντελεστούν) κοσμογονικές αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως εκείνες που συνέβαλαν στην "πτώση" των προηγούμενων γλωσσών που αναφέρετε (σε πολύ διαφορετικές βέβαια συνθήκες, οπότε δεν μπορεί να γίνει ασφαλής σύγκριση). Τίποτα δεν δείχνει ότι στο προσεχές μέλλον θα συμβεί μια τέτοια συγκλονιστική αλλαγή. Δεν υπάρχουν οι παγκόσμιες γεωστρατηγικές, γεωπολιτικές, κοινωνικοοικονομικές και πολιτισμικές συνθήκες έτσι ώστε μια άλλη γλώσσα (και ποιά άραγε;) να "αντικαταστήσει" την Αγγλική ως παγκόσμια γλώσσα! Γιατί τέτοιες συνθήκες απαιτούνται για να "καθιερωθεί" μια γλώσσα ως παγκόσμια. Και ας μην ισχυριστεί κάποιος ότι δεν χρειάζεται μια τέτοια γλώσσα! Βαβέλ θα γίνουμε;
Θεωρώ, μάλιστα, ότι αν ποτέ συμβεί κάποια τέτοια συνταρακτική αλλαγή, η γλώσσα η οποία θα μπορούσε να διαδεχθεί την Αγγλική, ως παγκόσμια γλώσσα, δεν θα είναι κάποια από τις ευρωπαϊκές, τις οποίες με φανατισμό υποστηρίζετε, αλλά ενδεχομένως η Κινεζική, η Αραβική, η Ινδική ή Ρωσική.
Αν ρωτήσετε, πάντως, κάποιον ειδικό σχετικά με αυτά που συζητάμε εδώ, μάλλον θα γελάσει. Αν ρωτήσετε πάλι κάποιον γλωσσολόγο, το πιθανότερο να σας πει ότι στο απώτερο μέλλον θα επικρατήσει μια και μόνο κυρίαρχη ανθρώπινη γλώσσα, η οποία μάλλον θα έχει τη μορφή μιας παραλλαγμένης εκδοχής της σημερινής Αγγλικής με σύμμειξη στοιχείων από διάφορες επιμέρους γλώσσες, ενώ παράλληλα ίσως να ομιλούνται ακόμα μερικές από τις σημερινές εθνικές γλώσσες σε τοπικό επίπεδο. Εναλλακτικά, θα επικρατήσουν διάφορες παραλλαγές της Αγγλικής σε διάφορες περιοχές, οι οποίες θα είναι επηρεασμένες από μορφολογικά και φωνητικά χαρακτηριστικά των αντίστοιχων εθνικών γλωσσών και λαών. Αυτά όμως είναι σενάρια για το μακρινό μέλλον. Προς το παρόν δεν αλλάζει κάτι.
Επομένως, το να επικαλείται κάποιος ότι τα Αγγλικά δεν είναι η παγκόσμια γλώσσα (lingua franca), μπορεί να εξηγηθεί μόνο αν πρόκειται για φανατικό, στα όρια ενός ιδιότυπου "γλωσσικού" φονταμενταλισμού, λειτουργό (ή οπαδό) μιας εκ των άλλων ξένων γλωσσών, οπότε, στην καλύτερη περίπτωση, λειτουργεί με το ένστικτο της αυτοσυντήρησης με έκφραση ουτοπικών, ανεδαφικών ευσεβών πόθων (wishful thinking), και, στη χειρότερη περίπτωση, λειτουργεί, με ιδιοτέλεια, ως ζηλωτής απέναντι στην Αγγλική γλώσσα, μέσα από μια προσωπική ή συντεχνιακή εκστρατεία, με προφανείς σκοπούς, επικαλούμενος ανερμάτιστα και εν πολλοίς έωλα επιχειρήματα!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean