Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Αποτελέσματα διαβούλευσης για το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου

Δημοσίευση: 04/05/2018
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Κων/νου Κλουβάτου,  Σχολ. Συμβούλου 3ης Περιφέρειας Δημοτ. Εκπ/σης Κυκλάδων

Σύντομη Περίληψη

Η σύντομη αυτή μελέτη αναφέρεται στην ανάλυση των σχολίων της διαβούλευσης που υποβλήθηκαν στο άρθρο 17 για το θεσμό του σχολικού συμβούλου, το οποίο αποδίδει συντριπτική υποστήριξη του θεσμού από τους διαβουλευόμενους. Η εικόνα αυτή είναι διαμετρικά αντίθετη από αυτήν που επιχειρήθηκε να επιβληθεί από κάποιους στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου και της κοινωνίας. Παρόμοια είναι η εικόνα και στα σχετικά σχόλια για τον ίδιο θεσμό που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο άλλων άρθρων. Συνάγεται ότι η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών, των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων διατυπώνουν καθολικό αίτημα για διατήρηση και βελτίωση του θεσμό και κρούεται ο κώδωνας του κινδύνου για τα διακυβεύματα της σχεδιαζόμενης κατάργησής του.

Α. Εισαγωγικές επισημάνσεις

Αναφερόμαστε στη διαβούλευση για το νομοσχέδιο με τίτλο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (βλέπε http://www.opengov.gr/ypepth/?p=3873) και ειδικότερα στο άρθρο 17 με τίτλο «Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδων».

Η προσεκτική εξέταση των σχολίων που αφορούν στο θεσμό του σχολικού συμβούλου αποδίδει τα εξής αποτελέσματα:

•    Είναι εμφανής η προσπάθεια κάποιων μεμονωμένων διαβουλευόμενων να δημιουργήσουν αρνητικό κλίμα από την έναρξη της διαβούλευσης για το θεσμό του σχολικού συμβούλου και να πείσουν ότι είναι επιτακτική η κατάργηση ή αντικατάστασή του. Μπαράζ αρνητικών σχολίων τις πρώτες ημέρες της διαβούλευσης που εμπεριέχουν  απαξιωτικά, υβριστικά και δηκτικά σχόλια για το θεσμό.

•    Είναι χαρακτηριστικό ότι στα πρώτα 6 σχόλια τα 4 είναι αρνητικά, ενώ στα 18 πρώτα σχόλια η αναλογία έχει ήδη περιοριστεί αισθητά (τα 10 είναι αρνητικά).

•    Το ίδιο εμφανής είναι η προσπάθεια να πειστούν στο τέλος οι διαβουλευόμενοι για τη δήθεν απόρριψη του θεσμού του σχολικού συμβούλου.

•    Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι από τα 26 σχόλια που βάλλουν κατά του θεσμού του σχολικού συμβούλου έχουν γίνει μόνο από 9 διαφορετικά άτομα, αφού 14 σχόλια έχουν υποβληθεί από τον ίδιο διαβουλευόμενο, 4 από άλλον και 2 από άλλον.

•    Από τα 102 σχόλια που τάσσονται υπέρ της διατήρησης του θεσμού του σχολικού συμβούλου μόνο 10 επαναλαμβάνονται από τα ίδια άτομα.

Β. Μεθοδολογία της ανάλυσής μας

Παρότι το τελευταίο σχόλιο επί του άρθρου 17 επιχειρεί να επιβάλει το αυθαίρετο συμπέρασμα πως «η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών τάσσεται υπέρ της άμεσης κατάργησης των σχολικών συμβούλων και τις επιστροφής τους στις σχολικές τάξεις από 1-9-2018», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, και προς επίρρωση αυτών καλεί σε ανάγνωση των υπόλοιπων σχολίων της διαβούλευσης και παρότι στο ίδιο άρθρο παρεμβάλλονται σχόλια για άλλες δομές, δεν κάποιοι διαβουλευόμενοι φαίνεται ότι δεν πείστηκαν για το παραπάνω συμπέρασμα. Από πλευράς μας:

1.    Αντιγράψαμε όλα τα σχόλια του άρθρου 17 σε ένα έγγραφο,

2.    Αφαιρέσαμε όσα σχόλια δεν αφορούν το θεσμό του σχολικού συμβούλου

3.    Ταξινομήσαμε τα εναπομείναντα σχόλια σε θετικά και αρνητικά και τα καταμετρήσαμε.

4.    Αφαιρέσαμε διπλά ή πολλαπλά σχόλια από τον ίδιο διαβουλευόμενο.

5.    Καταμετρήσαμε τα σχόλια αφαιρουμένων των διπλών ή πολλαπλών σχολίων από το ίδιο άτομο

Γ. Αποτελέσματα της ανάλυσης

Στο άρθρο 17 υποβλήθηκαν συνολικά 207 σχόλια, από τα οποία μόνο τα 128 αναφέρονται (λαμβάνοντας ξεκάθαρη θετική ή αρνητική θέση) στην προτεινόμενη κατάργηση του θεσμού του σχολικού συμβούλου. Τα υπόλοιπα  σχόλια αφορούν την κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και άλλων δομών. Το αποτέλεσμα της  ανάλυσης είναι το εξής:

•    Υποβλήθηκαν 128 σχόλια τα οποία παίρνουν ξεκάθαρη θέση για τη διατήρηση ή κατάργηση του θεσμού του σχολικού συμβούλου.

•    Από τα 128 σχόλια, τα 102 σχόλια τάσσονται αναφανδόν υπέρ της διατήρησης του θεσμού του σχολικού συμβούλου, πολλά από αυτά προτείνοντας την αυτονόητη ανάγκη αναβάθμισης του θεσμού.

•    Από τα 128 σχόλια, μόνο τα 26 τάσσονται υπέρ της κατάργησης του θεσμού.

•    Αναλύοντας όμως πιο προσεκτικά τα 26 σχόλια που ζητούν την άμεση κατάργηση του θεσμού του σχολικού συμβούλου, διαπιστώνει κανείς ότι τα 14 είναι του ίδιου διαβουλευόμενου,  4 δεύτερου διαβουλευόμενου και 2 τρίτου διαβουλευόμενου. Δηλαδή τα 20 από τα 26 αρνητικά σχόλια έχουν γίνει από 3 άτομα.

•    Αναζητώντας διπλά σχόλια υπέρ της διατήρησης του θεσμού, εντοπίστηκαν 10 τέτοια σχόλια.

•    Αφαιρώντας τα επαναλαμβανόμενα από τα ίδια άτομα σχόλια και κρατώντας μόνο τα θετικά και αρνητικά σχόλια των διαφορετικών ατόμων, το αποτέλεσμα διαμορφώνεται ως εξής: 92 σχόλια υπέρ της διατήρησης και αναβάθμισης των σχολικών συμβούλων και 9 σχόλια υπέρ της κατάργησής τους.

Παρακάτω αποτυπώνεται το αποτέλεσμα της διαβούλευσης για το θεσμό του σχολικού συμβούλου. Το πρώτο γράφημα αποτυπώνει το αποτέλεσμα επί του συνόλου των 126 σχετικών σχολίων (συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων που επαναλαμβάνονται από τα ίδια άτομα) και το δεύτερο γράφημα το αποτέλεσμα επί των 101 μοναδικών σχολίων κάθε περίπτωσης (αφαιρουμένων των σχολίων που επαναλαμβάνονται από τα ίδια άτομα).

Ανάλογη είναι η εικόνα που προκύπτει και σε άλλα σχετικά άρθρα στα οποία έχουν υποβληθεί σχόλια για το θεσμό του σχολικού συμβούλου, π.χ. άρθρο 3 και 4. Στο αποτέλεσμα αυτό θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και τα δεκάδες δημοσιευμένα έγγραφα των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων, τα οποία προτείνουν στο σύνολό τους τη διατήρηση του θεσμού και την αναβάθμισή του, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για το συγκεντρωτισμό της προτεινόμενης νέας δομής (ΠΕΚΕΣ) και τη διαφαινόμενη απώλεια της καθοδηγητικής, συμβουλευτικής και επιμορφωτικής υποστήριξης των σχολείων.

Συμπερασματικά

Καταλήγοντας, θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει τεκμηριωμένα ότι διατυπώνεται ξεκάθαρο και καθολικό αίτημα από την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα, καθώς και από τους κοινωνικούς φορείς, για διατήρηση και αναβάθμιση του θεσμού του σχολικού συμβούλου προκειμένου αυτός να υπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες και να ανταποκριθεί στις προκλήσεις που διαμορφώνονται στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Ταυτόχρονα, μια  δομή περισσότερο απομακρυσμένη, γραφειοκρατική και απρόσωπη, χωρίς καθοδηγητικό και συμβουλευτικό χαρακτήρα και χωρίς φυσική παρουσία στη σχολική μονάδα και στην τάξη δεν φαίνεται να προτάσσεται αυτή τη στιγμή από τον εκπαιδευτικό κόσμο.

Η πολιτική ηγεσία οφείλει να μελετήσει σοβαρά και να αξιοποιήσει τα παραπάνω αποτελέσματα της διαβούλευσης και την ενδεχόμενη απόπειρα χειραγώγησής της, αντλώντας τα σχετικά στοιχεία από τους διαχειριστές της πλατφόρμας της διαβούλευσης. Επίσης, οφείλει να λάβει υπόψη τις προτάσεις και προβληματισμούς των δεκάδων επιστημονικών και κοινωνικών φορέων για το θεσμό των σχολικών συμβούλων.

Σχόλια (17)

 
Δημήτρης
04 Μάιος 2018 19:53

κ. Κλουβάτο,
Αμφιβάλω, αν το ΥΠΠΕΘ έκανε την ανάλυση που εσείς κάνατε προκειμένου να καταλήξει στο συμπέρασμα πως ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου δεν είναι πλέον απαραίτητος.

 
Στράτος
04 Μάιος 2018 21:51

Είναι γνωστό ότι σχόλια στις δημόσιες διαβουλεύσεις γράφουν όσοι ενδιαφέρονται για τις αλλαγές που θα επέλθουν από ένα νομοσχέδιο ή κάποια ρύθμισή του, που τίθεται σε διαβούλευση και μέλλει να ψηφιστεί.
Λογικό συμπέρασμα ότι πλείστοι όσοι Σχολικοί Σύμβουλοι έσπευσαν να συμμετάσχουν στη διαβούλευση και να υπερθεματίσουν για την αναγκαιότητα διατήρησης και ενίσχυσης του θεσμού.

 
Δον Κιχώτης
04 Μάιος 2018 22:15

Ένας μαθηματικός θα απέρριπτε την εργασία αυτή αμέσως. Ρωτήστε έναν που
εμπιστεύεστε, να σας εξηγήσει τον λόγο.

 
ΑΠΟΡΙΑ
04 Μάιος 2018 22:20

Από τους 800 και πάνω σχολικούς συμβούλους πήραν μέρος στην διαβούλευση και τάχτηκαν υπέρ του θεσμού οι 102.Οι υπόλοιποι 700 και πάνω σ.σ δεν πήραν μέρος στην διαβούλευση και γιατί;Εκτός αν το πήραν απόφαση ότι ο θεσμός είναι παλαιός και πλήρως απαρχαιωμένος και πρέπει να καταργηθεί.Αν το κατανόησαν είναι ευχάριστο.

 
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
05 Μάιος 2018 09:14

@ΑΠΟΡΙΑ Από τους 700 έμειναν οι 300, λόγω συνταξιοδότησης ή αλλαγή θέσεων (διευθυντές εκπαίδευσης, σχ μοναδων, πανεπιστημιακοί). Από αυτούς πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν οι άλλοι 150. Τώρα γιατί δεν έγραψαν οι υπόλοιποι 48; Πολύ καλά έκαναν και κανένας δεν επρεπε να γράψει, γιατί εδώ και 3 χρόνια ομάδα του υπουργείου γύριζε στην περιφέρεια και άκουε προσχηματικά τους ΣΣ και μόνο έγραφε. Και φάνηνε αυτό εκ του αποτελέσματος, από περίφημο νομοσχέδιο για τις Νέες Δόμες. Οι αποφάσεις ήταν ειλημμένες και ΣΣ θα θυσιαστούν στο βωμό του λαϊκισμού, στη θέση των μισθών που κόπηκαν και όλων των άλλων δεινών...

 
ΣΥΝΦΩΝΩ ΔΙΑΦΩΝΩΝΤΑΣ
05 Μάιος 2018 10:44

@ΑΠΟΡΙΑ
ΣΥΜΦΩΝΩ: "ο θεσμός είναι παλαιός και πλήρως απαρχαιωμένος και πρέπει να καταργηθεί."
ΔΙΑΦΩΝΩ: ότι οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου θα προσφέρουν κάτι περισσότερο.
ΙΣΟΤΗΤΑ: Οταν λέμε δυο θητείες να εννοούε για όλους:βουλευτές, γραμματείς και φαρισαίους υπουργείων, πολιτικών κομμάτων,.......

 
Πλατάρος Γιάννης
05 Μάιος 2018 14:05

Η κατάργηση ενός θεσμού, γίνεται με δημιουργία άλλου, που υποκαθιστά τον παλιό καλύτερα, πληρέστερα και πιο σύγχρονα.
Κάτι τέτοιο ΔΕΝ έγινε.
Είναι παράξενο να έχουμε άποψη πριν εφαρμοσθεί το νέο στην θέση του παλιού.
Στην πράξη όμως έχουμε :
Αντί έναν Σ.Σ. ανά νομό (χονδρικά) έναν μόνο για 5-6 νομούς.
Έλλειψη -άρα- συχνότητας επαφής και καθοδήγησης.
Από μια έρευνα που έκανα (και παρεξηγήθηκα, αλλά δεν πειράζει, καθώς μπορούμε να είμαστε καθαροί και να έχουμε τέτοια διαπιστευτήρια και δόθηκαν οι εξηγήσεις και ήρθησαν οι παρεξηγήσεις) βρέθηκε ότι κατά τεράστιες συχνότητες, ΟΛΟΙ οι σύμβουλοι είναι και φιλικοί και ευγενικοί και καθόλου «μπαμπούλες» Τουλάχιστον αυτά. Τώρα θα υπάρχει κάποιο φάντασμα με έδρα την Περιφέρεια και θα στέλνει μόνο μέηλ.
Ενώ το σωστό θα ήταν περίπου κάτι σαν το παρακάτω:
Επιμόρφωση , επιμόρφωση, επιμόρφωση.
α) ΣΕ γενικά θέματα διδακτικής και Παιγαγωγικών
β) ΣΕ ειδικά κατά ΠΕ θέματα.
Με ΕΝΙΑΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ανά την Ελλάδα.
Με όλες τις επιμορφώσεις με πιστοποίηση.
Με ενιαίο ενδεικτικό υλικό επιμόρφωσης όπου όλοι έχουν πρόσβαση σε αυτό.
Προσαρμοσμένο στους ρυθμούς μάθησης ενός εκάστου εκπαιδευτικού.
Με μοναδικό στόχο την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών . ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
Αλλά με καθολικότητα , απόλυτη καθολικότητα, με διαδικασίες πιστοποίησης , με ύπαρξη επίτευξης ελάχιστου ρυθμού εκμάθησης νέων , βασικών, απολύτως αναγκαίων γνώσεων.
διότι όλες οι Επιστήμες έχουν μικρότερο ή μεγαλύτερο χρόνο ημιζωής γνώσεων που αποδίδεται με μοντέλο εκθετικά φθίνουσας συνάρτησης . Για την Πληροφορική ο χρόνος αυτός είναι 4 μόλις έτη, για την Επιχειρισιακή Έρευνα 7 κ.ο.κ. αναλόγως αντικειμένου. Λυπάμαι που θα πώ , ότι και για την Γεωμετρία ισχύει αυτό ας γίνεται σχεδόν με τον ίδιο τρόπο από το 300 π.Χ. μέχρι σήμερα (μέχρι το 1950 μ.Χ, με τον ίδιο, πανομοιότυπου του Ευκλείδους) Άλλαξαν τα εργαλεία ήλθαν οι προσομοιώσεις μέσω Η/Υ άλλαξαν οι διδακτικές.
Η μοίρα όποιου δεν θέλει να εξελιχθεί επαγγελματικά είναι ζοφερή.
Ακόμα και στην Ελλάδα την Χώρα της μακαρίου ραστώνης , του ωχαδερφισμού, του παρτακισμού, του ατομισμού, του ψοφοκατσικογειτονισμού, του ρουσφετιού, της αναξιοκρατίας, του παπαγαλισμού, του ψέματος , της απάτης, εσχάτως της αυταπάτης, της ρεμούλας, των κουτόφραγκων, του εξυπνακισμού, της φαιδράς πορτοκαλέας, όλα αυτά έχουν ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΛΗΞΗΣ.
Τα ψέματα έχουν τελειώσει από το 2008.
Μετά 10 χρόνια με κύρια ευθύνη του πολιτικού προσωπικού προσωπικού της Χώρας και του λαού που ρέπει ασυγκράτητος στην αυταπάτη, ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ!
Έχουμε σχεδόν άπειρο χρόνο να το εμπεδώσουμε.
Ζωή νάχουμε όλοι.........

 
Άσκηση Λογικής
05 Μάιος 2018 17:55

@ΑΠΟΡΙΑ
Ισχυρίζεσαι ότι από τους 800 συμβουλους δεν έγραψαν οι 700, άρα.... οι 700 δεν ενδιαφέρονται και θεωρούν ότι...
Να σε ρωτήσω, από τους 100 χιλιάδες εκπαιδευτικούς δεν έγραψαν οι 99,99 χιλιάδες, άρα δεν ενδιαφέρεται σχεδόν κανείς, συμφωνείς; Πώς γίνεται λοιπόν, όλοι αυτοί οι μη ενδιαφερόμενοι, να έχουν και γνώσεις και άποψη και να γενικεύουν κιόλας, για όλους τους συμβούλους και το έργο τους;

 
Λευτέρης
05 Μάιος 2018 18:15

Ολα οκ με την ιδεα της ερευνας και μπραβο για την όρεξη και το χρόνο που αφιερώθηκε. Κάποια μεθοδολογικα ζητήματα ωστόσο δεν φωτίζονται. 1. με βάση ποιο/α κριτήρια κατηγοριοποιήθηκαν υπερ ή κατά τα σχόλια της διαβούλευσης. 2. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε την ιδιότητα του συνόλου των ατόμων που εκαναν τα σχόλια αν είναι εκπαιδευτικοί ή σχολικοί σύμβουλοι ή άλλοι, μια πληροφορία που θα φώτιζε με άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά τα συμπερασματα. Τελικα βασισμένος σε 128 σχόλια αγαπητέ κ. σύμβουλε υποπίπτετε στο ίδιο σφάλμα όπως το τελευταίο σχόλιο που στηλιτεύετε "Συνάγεται ότι η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών, των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων διατυπώνουν καθολικό αίτημα για διατήρηση και βελτίωση του θεσμό και κρούεται ο κώδωνας του κινδύνου για τα διακυβεύματα της σχεδιαζόμενης κατάργησής του."
Η κάθε κυβέρνηση και αυτοί που τη στηρίζουν θα προσφέρουν ιδέες, απόψεις, κατω από το μανδύα των "ειδικών" και μη για την ιδεολογική νομιμοποίηση των επιχειρούμενων αλλαγών. Ας μη γίνεται το ίδιο και από την εκάστοτε αντί-παλη πλευρά. Εν τέλει καταλήγει ως κακοδιαχείριση επιστημονικής μεθοδολογίας τουλάχιστον.

 
kmap
05 Μάιος 2018 22:06

Δεν είναι σοβαρή έρευνα αυτή. Δεν έχει επιστημονική τεκμηρίωση.

 
VaKa
06 Μάιος 2018 00:43

Απλή ερώτηση: ποιος έχει κάνει μια στατιστική έρευνα για το ποσοστό των μαθητών που καλούνται σε επαναληπτική εξέταση και το ποσοστό των αριστούχων μαθητών την τελευταία εικοσαετία; (ένα απλό χρονογραμμα)....νομίζω τα αποτελέσματα θα ήταν εντυπωσιακά...και για τους πολύ θαρραλέους το παραπάνω χρονογραμμα σε αντιδιαστολή με χρονογραμμα επιδόσεων σε πανελλήνιες-πανελλαδικες εξετάσεις....θα ήθελα κάποιο σχόλιο από ένα σχολικό σύμβουλο....

 
ΗΡΑ*
06 Μάιος 2018 12:00

Γιαν να μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια και τα ίδια: Ο συνάδελφος Λευτέρης (βλέπε σχόλιό του πάνω ) θέτοντας τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων, σημειώνει μεταξύ άλλων τα κάτωθι: "...Κάποια μεθοδολογικα ζητήματα ωστόσο δεν φωτίζονται. 1. με βάση ποιο/α κριτήρια κατηγοριοποιήθηκαν υπερ ή κατά τα σχόλια της διαβούλευσης. 2. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε την ιδιότητα του συνόλου των ατόμων που εκαναν τα σχόλια αν είναι εκπαιδευτικοί ή σχολικοί σύμβουλοι ή άλλοι, μια πληροφορία που θα φώτιζε με άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά τα συμπερασματα..." Ως εκ τούτου όσοι διαθέτουν στοιχειώδεις γνώσεις περί την Μεθοδολογία Έρευνας εύκολα μπορούν να διαπιστώσουν ότι δεν έχουμε να κάνουμε ούτε κατά προσέγγιση με επιστημονική έρευνα... Από 'κει και πέρα ο κ. Κ. Κλουβάτος μπορεί να ισχυρίζεται ό,τι θέλει...

 
s.o
06 Μάιος 2018 19:01

Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται για επιστημονική έρευνα. Μία εκτίμηση ίσως. Προκειμένου να κάνουμε ανάλυση δεδομένων, είτε είναι μικρός ο αριθμός τους ή πολύ μεγάλος (big data), ακολουθούμε διαδικασίες που έχουν αρκετά μαθηματικά πιθανοθεωρίας.

 
ΗΡΑ*
06 Μάιος 2018 20:04

@ s.o. Για να το το τελειώνουμε : Ούτε καν εκτίμηση μπορούμε να κάνουμε και βέβαια δεν έχει να κάνει ούτε με το εύρος - μικρό ή μεγάλο - των σχολίων. Ακόμα και η πιθανολογία και η ενδεχομενικότητα πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις, ενώ στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτές (οι προϋποθέσεις) δεν υπάρχουν.

 
Στράτος
06 Μάιος 2018 20:11

Απαράδεκτες, ανεδαφικές έως υποκριτικές και αισχρές οι τοποθετήσεις ορισμένων εκπαιδευτικών για τους σχολικούς συμβούλους...
Να δούμε τι θα λένε όταν έρθει η δική μας η σειρά για άδικες καταργήσεις και αξιολόγηση...
Γιατί αν ξεκινήσουν οι "αποκεφαλισμοί", δε θα έχουν τέλος...
Δυστυχώς οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί νομίζουν ότι "σκάβοντας το λάκκο" των σχολικών συμβούλων, απλά θα έχουν ελεύθερο το πεδίο να ενεργούν, όπως αυτoί θέλουν χωρίς καμία επίβλεψη...
Το θέμα είναι ότι και η δική μας η καρέκλα άρχισε σιγά-σιγά να τρίζει...
Κι εδώ που τα λέμε, οι σύμβουλοι δε θα "πεινάσουν"...Γιατί σε ενδεχόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, εκείνοι προηγούνται έναντι άλλων...Θέλετε να μπούμε σε τέτοιες λογικές; Σε λογικές "ποιος είναι καλύτερος-ποιος χειρότερος"; "Ποιος έχει πιο πολλούς τίτλους-ποιος λιγότερους";
Αν μπούμε σε τέτοιο σκεπτικό, τότε αρχίζει ο εμφύλιος στην Παιδεία...Που για μένα ήδη άρχισε με την κατάργηση των σχολικών συμβούλων... Τους βλέπουμε σαν εχθρούς, ενώ είναι συνάδελφοί μας...Κι αυτές οι φημολογίες περί "αργόμισθων" δεν ισχύουν... Απαγορεύεται να γενικεύουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς για το σύνολο των συμβούλων...
Η προσωπική μου εμπειρία είναι η καλύτερη απ' τους συμβούλους μας και λυπάμαι πολύ για αυτό το αίσχος...
Θα δείτε που θα "ξεσπάσει στο κεφάλι" του απλού εκπαιδευτικού...Βοήθεια από πουθενά τη νέα χρονιά...
Αλλά αντί να ισχύσει το "κόρακας κοράκου μάτι δε βγάζει", εμείς "βγάζουμε τα μάτια μας από μόνοι μας"...Μόνοι μας δίνουμε τις αφορμές και οι εκάστοτε σκοπιμότητες το εκμεταλλεύονται...
Αυτή η διχόνοια θα μας φάει...
Απογοήτευση και αηδία για όλο το σκηνικό....
Η κυβέρνηση να αποσύρει άμεσα το νομοσχέδιο, γιατί θα μας βρει (εμάς τους υγιώς σκεπτόμενους) απέναντι της...

 
Δον Κιχώτης
07 Μάιος 2018 02:03

Πολλά σχόλια και κείμενα αναρτήθηκαν.Πολλοί ήταν και οι σχολιαστές που επέλε-
ξαν, αξιολόγησαν και ανταπάντησαν. Σε λίγες μέρες ο θεσμός θα καταργηθεί και θα
αντικατασταθεί από έναν άλλο για να καταργηθεί κι αυτός από μία επόμενη κυβέρ-
νηση. Αυτό δε γίνεται στην Παιδεία από τη Mεταπολίτευση και μετά;
Λίγο πριν την κατάργηση, να υπενθυμίσω ότι ακόμη εκκρεμούν:
H κατάθεση από το Υπουργείο μίας έρευνας- μελέτης από την οποία θα προκύπτει
ως συμπέρασμα ότι ο θεσμός απέτυχε και πρέπει να καταργηθεί.
Η κατάθεση από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ μίας παρόμοιας μελέτης. Δεν είναι σημαντικό
θέμα;
Οι αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων όλων των Συλλόγων ΠΕ και ΔΕ. Δεν είναι
σημαντικό θέμα;
Η δημοσιοποίηση των προτάσεων των Σχολικών Συμβούλων για τις βελτιώσεις που
πρέπει να γίνουν στον Θεσμό. Μόνο οι ''κόφτες'' έχουν σημασία;

Θα καταργηθεί ένας θεσμός που υπάρχει 36 χρόνια χωρίς μία τεκμηριωμένη
αξιολόγηση; Σε ποια προηγμένη χώρα έχει γίνει κάτι παρόμοιο;

Καθώς κλείνει αυτός ο κύκλος συζητήσεων, επιθυμώ να ευχαριστήσω δημοσίως,
τρεις πρώην Σχολικούς Συμβούλους για την υποστήριξη που μου πρόσφεραν
σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας όταν ήμουν νέος.
Γεώργιος Αλβανός, Νίκος Νικολόπουλος, Μανώλης Σακλαμπανάκης.

 
εκπαιδευτικός
07 Μάιος 2018 16:20

@Στράτος.Από που συμπεραίνετε κύριε ότι είναι ανεδαφικές ή αισχρές οι τοποθετήσεις συναδέρφων για τους σχολικούς συμβούλους;Τι εννοείτε με την λέξη αισχρές;Τότε οι δικές σας τοποθετήσεις υπέρ της αντισυνταγματικής ψηφοφορίας και η ειρωνεία σας για όσους προσέφυγαν στα δικαστήρια πως μπορούν να χαρακτηρισθούν;Φτάνει πια με την καταστροφολογία ότι μετά την κατάργηση των συμβούλων έρχεται το χάος ,η αξιολόγηση μας ,οι καρατομήσεις μας και όλα τα κακά του κόσμου.Πότε διαμαρτυρηθήκατε το 2016 στις επιλογές των διευθυντών εκπαίδευσης όταν οι πρώτοι σε ψήφους ,μετρήσιμα και προσόντα πήραν εξευτελιστικές βαθμολογίες στα συμβούλια επιλογής με μέλη και συμβούλους και όδευσαν εντός 24ώρου στις τάξεις;Εκτός αν σας κάλυψαν οι διαμαρτυρίες όλων των αντιπολιτευόμενων κομμάτων και συνδικαλιστικών παρατάξεων που τις δημοσίευσε και το εσος.Εσείς σιωπήσατε.όπως σιωπάτε και τώρα με τα διδακτικά μόρια που δίνονται.Εγώ κ.Στράτο κάνω 21 ώρες μάθημα την εβδομάδα και μου δίνονται τα ίδια διδακτικά μόρια με τους συμβούλους που δεν τα κάνουν.Αν διαμαρτυρηθώ για αυτό είμαι αισχρός;Ή για τα διοικητικά αν διαμαρτυρηθούν οι διευθυντές σχολείων είναι επίσης αισχροί κατά τις εκφράσεις σας;Πως χαρακτηρίζετε τους μαζικούς αποκλεισμούς των μισών και πάνω υποψηφίων στις επιλογές σχολικών συμβούλων του 2011;Ή πως εννοείτε την λέξη ανανέωση,τις ισοβιότητες για πάνω από 15 χρόνια στην ίδια θέση,τις αιώνιες παρατάσεις ,το ότι κάποιος εκτός τάξης παρακαλάει να έρθουν τα 35 χρόνια να βγεί στην σύνταξη για να ησυχάσει και κάποιος εκτός τάξης να κάθεται 38 μέχρι τώρα και 40 ή 45 μετά στην υπηρεσία γιατί ακριβώς δεν έχει το ζόρι της τάξης;.Θα διαφωνούσα με το όριο των θητειών αν δεν ήταν τα διδακτικά και τα διοικητικά μόρια που τα θεωρώ όταν αποδίδονται εκτός εκπαιδευτικών τάξης αναξιοκρατικά και άδικα.Τα περί αποκεφαλισμών,εμφυλίου,διχόνοιας,αηδίας κλπ που γράφετε τα θεωρώ παντελώς απαράδεκτα.Με εξοργίζει δε η τελευταία φράση σας ότι εσείς που υποστηρίζετε τους σχολικούς συμβούλους (και όσα έγραψα παραπάνω) είστε οι ...υγιώς σκεπτόμενοι και συνεπώς όλοι οι άλλοι είναι τί κ.Στράτο;Μη υγιώς σκεπτόμενοι δηλαδή πνευματικά άρρωστοι ή τρελοί;Αυτό ευθαρσώς δεν εννοείτε;Και μόνο από αυτά που γράφετε κάνω έκκληση στο Υπουργείο να μην υποχωρήσει χιλιοστό και πουθενά.Και όταν ανέβει η ΝΔ ας ξαναεπαναφέρει τον θεσμό,κάτι που δεν το πιστεύω γιατί αν ήταν έτσι θα το έλεγαν.Ειδικά όμως για την διχόνοια που τονίζετε έγινε μέσω των αντισυνταγματικών ψηφοφοριών που δίχασαν τα σχολεία και των οποίων από τους σχολιασμούς σας στο εσος είστε ακόμη φανατικός θιασώτης όπως και με τις επιλογές διευθυντών εκπαίδευσης.Τώρα σας έπιασε ο πόνος για την διχόνοια και μόνο για αυτό;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ