Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Πρύτανης Παν Ιωαννίνων: Τα 6 σημεία που θα βελτιώσουν το Σχέδιο Νόμου για την απορρόφηση του ΤΕΙ Ηπείρου

Δημοσίευση: 07/05/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με το ίδιο αίσθημα ευθύνης που αποδέχτηκα την πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστα  Γαβρόγλου να συμμετάσχω στην Επιτροπή που όρισε ο ίδιος για τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με το ΤΕΙ Ηπείρου, κρίνω σήμερα σκόπιμο και αναγκαίο να αναφερθώ στα σημαντικότερα ζητήματα, η επίλυση των οποίων θα συμβάλει, κατά τη γνώμη μου, στη βελτίωση του Σχεδίου Νόμου που έχει κατατεθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, καθώς και στη διευκόλυνση της συζήτησης που θα ακολουθήσει στη Σύγκλητο του Ιδρύματος. Ως εκ τούτου, ο  βασικός σκοπός της παρέμβασης αυτής είναι η εξασφάλιση των καλύτερων δυνατών προϋποθέσεων για ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα, γεγονός που απασχολεί το σύνολο της πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά και  γενικότερα την κοινωνία.

Τα κυριότερα σημεία, κατά τη γνώμη μου, που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι τα παρακάτω:

1.    Η άμεση διάθεση και ακολούθως άμεση προκήρυξη τουλάχιστον πέντε έως έξι θέσεων μελών ΔΕΠ για καθένα από τα νέα Τμήματα που θα δεχτούν φοιτητές από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020. Αυτό είναι αναγκαίο, καθόσον τα Τμήματα αυτά διαθέτουν ήδη μικρό αριθμό μελών ΔΕΠ, ο οποίος θα μειωθεί ακόμη περισσότερο, λόγω αναμενόμενων αφυπηρετήσεων. Παράλληλα, όμως, είναι βέβαιο ότι τα νέα μέλη ΔΕΠ, που θα επιλεγούν με ακαδημαϊκές διαδικασίες Πανεπιστημίου, θα δώσουν νέα ώθηση και δυναμική στα νέα Τμήματα, ενώ θα συμβάλουν καθοριστικά και στη διαμόρφωση των  επικαιροποιημένων Προγραμμάτων Σπουδών τους. Επίσης, η λειτουργία των νέων Τμημάτων δεν θα επηρεάσει την κατανομή και τις διεκδικήσεις για μέλη ΔΕΠ από τα υπόλοιπα Τμήματα του Πανεπιστημίου, για πολλά από τα οποία το ζήτημα του προσωπικού κατέχει  δεσπόζουσα θέση.

Είναι, βέβαια,  γεγονός ότι για την εύρυθμη λειτουργία των νέων Τμημάτων θα απαιτηθεί προσωπικό και όλων των άλλων κατηγοριών.

2.    Είναι γνωστό ότι το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες και παλινδρομήσεις, μέχρι να λάβει τη σημερινή μορφή του, με διαφοροποιημένο όνομα, πενταετείς σπουδές, ειδικές εξετάσεις και επαγγελματικά δικαιώματα που πετύχαμε. Το Τμήμα και η Σχολή, με ομόφωνες αποφάσεις τους, θέτουν ως στόχο την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την πρόσφατη μορφή που  έλαβε το Τμήμα και πρωτίστως προσδιορίζουν τη μελλοντική  κατεύθυνση της Σχολής στις Εικαστικές σπουδές. Κρίνω ότι οι ομόφωνες αποφάσεις  του Τμήματος και της Σχολής πρέπει να υιοθετηθούν ως συνολική έκφραση και προσανατολισμός  και των δύο Συλλογικών Οργάνων.

3.    Η πρόταση που έχει κατατεθεί   για το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και το νεοϊδρυόμενο Τμήμα Ψυχολογίας  δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει το ζήτημα στην ολότητά  του.

4.    Σύμφωνα με όσα τεκμηριωμένα καταθέτουν και  υποστηρίζουν τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ηπείρου και ειδικότερα της κατεύθυνσης «Εφαρμοσμένες Ξένες Γλώσσες στη Διοίκηση και την Οικονομία», υφίσταται ουσιαστική συνάφεια ανάμεσα στο Πρόγραμμα Σπουδών του  Τμήματος αυτού  και του προτεινόμενου Τμήματος Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας. Κατά συνέπεια προτείνεται το υπάρχον προσωπικό του Τμήματος να μην ενταχθεί στα διάφορα Τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αλλά να υλοποιήσει το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, με την υποστήριξη και του νέου προσωπικού που θα προστεθεί στο  Τμήμα. Κατά συνέπεια, η έναρξη λειτουργίας και αυτού του Τμήματος προτείνεται να οριστεί για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, όπως ισχύει και για όλα τα υπόλοιπα σημερινά Τμήματα του ΤΕΙ Ηπείρου.

5.    Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι, για να ανήκει κάποιος σε  οποιαδήποτε βαθμίδα μέλους  ΔΕΠ ενός Πανεπιστημίου, πρέπει να διαθέτει Διδακτορικό Δίπλωμα.

6.    Το γεγονός ότι και στη βαθμίδα του Αναπληρωτή καθηγητή μπορεί να ασκεί ένα μέλος ΔΕΠ και  διοικητικό έργο προτείνεται να ακολουθείται  και σε αυτή τη  βαθμίδα   διαδικασία κρίσης, ανάλογη με εκείνη  των καθηγητών α’ βαθμίδας.

Γεώργιος Δ. Καψάλης
Πρύτανης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Σχόλια (14)

 
Γιάννης
07 Μάιος 2018 18:44

κ. Πρύτανη,
Διαβάστε λίγο τον πρόσφατο Νόμο του Πανεπιστημίου Δυτικής Ατικής. Θα καταλάβετε ποια είναι η διαδικασία κρίσης των μελών ΔΕΠ όλων των βαθμίδων.
Επίσης, η τεκμηρίωση για το Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί.

 
Ειναι απαράδεκτοι
07 Μάιος 2018 19:06

Τόσα σημεία βελτίωσης βρήκε ο κ. Πρύτανης χάθηκε κι ένα ακόμα για τους φοιτητές του ΤΕΙ που μένουν στην από έξω;
Τέλος πάντων τι ειναι ένα πανεπιστήμιο αν δεν φροντίζει τους φοιτητές του; Του αρέσει του κ. Πρύτανη να υπάρχουν φοιτητές 2 βαθμίδων μέσα στο πανεπιστήμιο του;

Ούτε στην Ουγκαντα κ. Πρύτανη...

 
Θεμιστοκλής Γκόγκας
07 Μάιος 2018 19:48

Αγαπητέ συνάδελφε "Γιάννη", εμείς που καταθέσαμε την πρόταση για ίδρυση Τμήματος Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας (ως μετεξέλιξη της κατεύθυνσης Εφαρμοσμένων Ξένων Γλωσσών), την τεκμηριώσαμε με επιχειρήματα. Δεν περιμέναμε όμως ότι κάποιοι θα την εκλάμβαναν ως ανέκδοτο! Αν, πέραν των μυκηθμών, έχεις και κάποιο αντεπιχείρημα, μπορείς να μας το καταθέσεις. Δεν νομίζεις ότι είναι καιρός να ξεπεραστεί ο επαρχιωτισμός; Και κάτι ακόμα: μην ντρέπεσαι για το όνομά σου· γράψ'το. Σε βεβαιώ ότι δεν θα γελάσουμε μ΄αυτό!

 
@Θεμιστοκλής Γκόγκας
07 Μάιος 2018 21:23

Tο βασικότερο επιχείρημα είναι ότι δεν μπορεί ένα μάθημα ΕΠΙΛΟΓΗΣ το οποίο ανήκει σε μια εκ των κατευθύνσεων του 7ου εξαμήνου του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ να αποτελέσει αντικείμενο για ολόκληρο Τμήμα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. έλεος...

 
@Θεμιστοκλής Γκόγκας
07 Μάιος 2018 22:27

Η χρήση της ειρωνείας στο γραπτό και προφορικό λόγο είναι σαφής ένδειξη αδυναμίας διατύπωσης λογικών επιχειρημάτων.

 
Γιατί μόνο τα μέλη ΔΕΠ του ΤΕΙ...
08 Μάιος 2018 01:45

Γιατί κατά τη δημιουργία ενός νέου πανεπιστήμιου δεν υπάρχει κρίση και για τα μέλη ΔΕΠ των πανεπιστημίων; Όλοι σε κρίση με αντικειμενικά κριτήρια στην έρευνα (αντικειμενικοί δείκτες μέτρησης της έρευνας, σημαντικότητα περιοδικών δημοσίευσης της έρευνας..), διδασκαλία (χρόνια διδασκαλίας σε ΑΕΙ), διοικητικές θέσεις (πρύτανης, αντιπρύτανης....) κ.τ.λ. Μία τέτοια διαδικασία θα αποτελέσει μία αξιόπιστη και πολλά υποσχόμενη νέα πορεία στο νέο πανεπιστήμιο.

 
@Γιατί μόνο τα μέλη ΔΕΠ του ΤΕΙ..
08 Μάιος 2018 08:13

Διότι, πολύ απλά, οι του Πανεπιστημίου δεν αναβαθμίζονται, όπως συμβαίνει με τους καθηγητές του ΤΕΙ. Επιπλέον, δεν καταργείται το Πανεπιστήμιο και επανϊδρύεται. Αντίθετα, το ΤΕΙ καταργείται και ενσωματώνεται στο Πανεπιστήμιο.

 
@Γιατί μόνο τα μέλη ΔΕΠ του ΤΕΙ..
08 Μάιος 2018 08:59

Λάθος προσέγγιση συνάδελφε. Επί της ουσίας τα 2 ΑΕΙ (Παν. Ιωαν. και ΤΕΙ Ηπ.) καταργούνται και ιδρύεται το νέο ΠΙ. Όλα τα άλλα περί αναβάθμισης κ.λ.π. αφήστε τα... Όλα τα μέλη ΔΕΠ και των 2 Ιδρυμάτων έχουν εκλεγεί από Εκλεκτορικά Σώματα με ανοιχτές διαδικασίες.

 
@Γιατί μόνο τα μέλη ΔΕΠ του ΤΕΙ..
08 Μάιος 2018 10:28

Πολύ απλά χρησιμοποιώντας την απλή Ελληνική, τα μέλη ΔΕΠ των δύο Ιδρυμάτων είναι μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ και συνεπώς τυπικά και με τον νόμο δεν υπάρχει αναβάθμιση κανενός. Επί της ουσίας αν υπάρξουν κρίσεις, που είναι εκ πρώτης όψεως αντισυνταγματικές, θα πρέπει να υπάρξουν για όλους. Οι αμφισβητήσεις περί των κρίσεων μπορεί να είναι αμφίπλευρες. Επίσης η όλη διαδικασία ξεκίνησε ως διερεύνηση συνεργασίας των δύο ιδρυμάτων για πιθανή συγχώνευση και όχι ενσωμάτωση.

 
kaldis
08 Μάιος 2018 10:35

@@Γιατί μόνο τα μέλη ΔΕΠ του ΤΕΙ..

Λάθος το διάβασες αγαπητέ. De facto αλλά και de jure το ΤΕΙ Ηπείρου καταργείται και ενσωματώνεται στο ΠΙ. Αυτή είναι η ουσία. Ως ΝΕΑ μέλη ΔΕΠ θα έπρεπε να έχουν ενταχθεί στο ΠΙ τουλάχιστον με κάποιο εκλεκτορικό (έστω και κλειστό). Τα περί "Νέου ΠΙ" και περί "όλοι έχουν εκλεγεί με ανοιχτές διαδικασίες" (αλλά σε άλλο ίδρυμα) μάλλον προϊόντα δημιουργικής ανάγνωσης είναι.

 
@Γιάννης
08 Μάιος 2018 10:43

Στην εποχή της διεπιστημονικότητας, είναι αντιδεοντολογικό να συζητά κανείς με τέτοια λογική και με επιφανειακή προσέγγιση. Καταρχάς, μια έρευνα στο διαδίκτυο αποδεικνύει ότι λειτουργούν Τμήματα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας στη Γερμανία, την Αυστρία, τη Μ. Βρετανία, την Αμερική, τη Ρωσία, την Ιαπωνία κτλ. (εάν θέλετε και την "έξωθεν" καλή μαρτυρία...). Εξάλλου, επειδή διδάσκεται π.χ. ως μάθημα (επιλογής ή μη) η Φιλοσοφία, η Ιστορία, τα Παιδαγωγικά, η Πληροφορική ή η Διαπολιτισμική Επικοινωνία (εν προκειμένω), κλπ. "απαγορεύεται" η ύπαρξη/ίδρυση τμημάτων με το αντίστοιχο αντικείμενο;;
ΔΙ.ΕΠ.

 
Πρόταση....
08 Μάιος 2018 13:06

Σε περίπτωση ενσωμάτωσης και όχι συγχώνευσης, όσα μέλη ΔΕΠ του ΤΕΙ δεν θέλουν να υποβαθμιστούν και να γίνουν μέλη ΔΕΠ πανεπιστημίου, να τους δοθεί η δυνατότητα εθελούσιας εξόδου ( όπως γίνεται π.χ. στις Τράπεζες ). Άλλωστε η μεθόδευση που πηγαίνει να γίνει στο όλο εγχείρημα φαίνεται και από την παράλογη ονομασία που πάει να δοθεί στο νέα Ίδρυμα Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αντί του αρκετά λογικού Πανεπιστήμιο Ηπείρου. Αρκετά περί του βιασμού της κοινής λογικής και της καταστρατήγησης των διαφανών και αξιοκρατικών διαδικασιών.

 
Άννα Χήτα
08 Μάιος 2018 20:22

@ Γιάννης
Κ. Γιάννη θα συμφωνήσω και εγώ με τον συνάδελφο, ότι δεν είναι δυνατόν ναι οπισθοδρομούμε όταν σε άλλες χώρες η διεπιστημονικότητα σε προγράμματα σπουδών υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Τμήματα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας λειτουργούν πολλά χρόνια με μεγάλη επιτυχία και συνεχίζουν να ιδρύονται συνεχώς σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, λαμβάνοντας υπόψη τις επίκαιρες πάντα ανάγκες της εποχής.

 
bet
10 Μάιος 2018 07:41

Σε ΤΙ διαφερουν τα μελη ΔΕΠ του ΤΕΙ Ηπειρου με τα μελη ΔΕΠ της ιδιας βαθμιδας των ΤΕΙ Αθηνας και Πειραια ωστε να ΜΗΝ εχουν την ιδια αντιμετωπιση οπως στο Πανεπιστημιο Δυτικης Αττικης;;;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean