Placeholder

ΣΥΝΕΔΡΙΑ-ΗΜ/ΔΕΣ

Ημερίδα για το Σχέδιο Νόμου για τις Δομές Εκπαίδευσης από τους Σχολικούς Συμβούλους

Δημοσίευση: 08/05/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ημερίδα με θέμα “Σ/Ν: Σ/Ν: Αναδιοργάνωση των Υποστηρικτικών Δομών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις”, διοργανώνει η Πανελλήνια Ενωση Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ).

Το πρόγραμμα της ημερίδας, που θα πραγματοποιηθεί  το Σάββατο 12 Μαίου στην ΕΣΗΕΑ, έχει ως εξής:

 

 

Ετικέτες: 
ΠΕΣΣ

Σχόλια (6)

 
@Μαχιμοι-Αγωνιζομενοι-Εκπαιδευτικοι (Μ.Α.Σ)
15 Μάιος 2018 19:52

Με καθε σεβασμο στις αγωνιες σας για τους Σχολικους Συμβουλους ξεχασατε στην προσφωνηση την Εκκλησια,τις Ενοπλες Δυναμεις και τα Σωματα Ασφαλειας.

 
Πλατάρος Γιάννης
15 Μάιος 2018 18:55

@ Μάχιμοι -Αγωνιζόμενοι -Εκπαιδευτικοί.
Διάβασα ένα κείμενο με το οποίο συμφωνώ 100%
Αν το είχε συντάξει ο ίδιος, ίσως να μην συμφωνούσα τόσο πολύ.
Από την άλλη, με το να συμφωνώ τόσο πολύ με αυτό το κείμενο, μου αφήνει την πίκρα, ότι δεν υπάρχει Συνδικαλιστική παράταξη να διακινήσει ένα τέτοιο κείμενο κι αν μην συμφωνούμε σε όλα.
Μπράβο στον συντάκτη της φανταστικής Παράταξης που είναι απλώς Η ΑΛΗΘΕΙΑ, Η ΑΠΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, Η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ, ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ.
Προβληματίζομαι διπλά και τριπλά γιατί αυτή η αλήθεια περνάει μόνο σε σχόλιο του esos.gr
Ευτυχώς που με το διαδίκτυο κάποια κείμενα, έστω και στα σχόλια απαθανατίζονται και θα έλθει η ώρα να τα δούν υλοποιούμενα όλοι όσοι τηρούν σιγή ιχθύος ποιούντες την νήσσαν...
Λες και έχουμε πάθει όλοι ομαδική παράκρουση κάνουμε πώς δνε βλέπουμε αυτά που έρχονται ΠΙΣΩ από την κατάργηση του θεσμού των Συμβούλων, αντί ενός αναγκαίου εκσυγχρονισμού του ρόλους τους κυρίως σε θεσμοθετημένο -ειδικευμένο-συστηματικό ρόλο επιμορφωτή.
Τουλάχιστον από τον συντάκτη του συγκεκριμένου κειμένου παίρνω την δύναμη, ότι οι θαμώνες του εδώ φόρουμ είναι και διακεκριμένοι και έχουν χιούμορ και είναι πολύ χρήσιμο να διαβάζω τα σχόλια όλων εδώ....

 
Μάχιμος εκπαιδευτικός
15 Μάιος 2018 17:17

@Μάχιμοι -Αγωνιζόμενοι -Εκπαιδευτικοί.Παρακαλώ να με εξαιρέσετε από την παραπάνω ανακοίνωση σας γιατί σαν μάχιμος διαφωνώ να παίρνουν οι ΣΣ τα ίδια διδακτικά μόρια με μένα που τα κάνω στην τάξη που μου βγαίνει η ψυχή ενώ αυτοί δεν τα κάνουν.Επίσης σαν μάχιμος θεωρώ ότι είναι πάρα πολλά χρόνια στην ίδια θέση ,απέχοντες πολλά χρόνια από το διδακτικό έργο,και έτσι χρειάζεται ανανέωση.Ας γίνουν επιτέλους και νεώτεροι καινούργιοι.

 
Μάχιμοι-Αγωνιζόμενοι-Εκπαιδευτικοί
15 Μάιος 2018 10:42

«ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ»
Βουλευτές, Πανεπιστημιακοί Καθηγητές, Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, Επιστημονικοί και Κοινωνικοί Φορείς, Γονείς, Μαθητές, Πολίτες της χώρας μας.
Με την παρούσα διαμαρτυρία μας, ζητάμε να μην καταργηθούν οι Σχολικοί Σύμβουλοι, όπως προβλέπεται στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τον παραπλανητικό τίτλο «Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Αγωνιζόμαστε να καταδειχθεί ότι το νομοσχέδιο δεν αποβλέπει στην «αναδιοργάνωση και υποστήριξη» αλλά στη διάλυση, υποβάθμιση, απαξίωση και πλήρη εγκατάλειψη, τόσο της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης των σχολικών μονάδων, όσο και της στοιχειώδους επιμορφωτικής υποστήριξης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Εν ολίγοις, τα αρνητικά αποτελέσματα του νομοσχεδίου θα εισπράξουν πρώτα τα παιδιά μας - οι μαθητές μας- οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και συνολικά η εκπαίδευση στη χώρα μας.
Η αντικατάστασή των Σχολικών Συμβούλων με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου στα ΠΕΚΕΣ, αποβλέπει σταδιακά στο πέρασμα των σχολικών μονάδων από το Υπουργείο Παιδείας στην Περιφέρεια και στους τοπικούς Δήμους, σε κατηγοριοποίηση, συγχωνεύσεις και υποβάθμιση των σχολικών μονάδων, «στην μετατροπή των εκπαιδευτικών σε δημοδιδασκάλους». Ακόμη οι εκπαιδευτικοί έχουν αντιληφτεί ότι η υπογραμμισμένη πρόταση του νομοσχεδίου «οι εκπαιδευτικοί δεν αξιολογούνται», αποτελεί τη φάκα με το τυράκι. Αλλά οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ποντίκια να τσιμπήσουν, διαβλέπουν την παγίδα, τους προσανατολισμούς και τις απώτερες επιδιώξεις του νομοσχεδίου.
Όπως οι περισσότεροι γνωρίζετε οι Σχολικοί Σύμβουλοι αντικατέστησαν στο απαρχαιωμένο θεσμό του Επιθεωρητή με νόμο του 1982 και έκτοτε εργάζονται μέσα σε ένα θεσμικό πλαίσιο «αρρύθμιστο» από την πολιτεία και μάλλον «επίτηδες», με έλλειψη οποιασδήποτε υποστήριξης. Οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν την παιδαγωγική ευθύνη σε γεωγραφικά όμορες περιοχές από τον Έβρο έως την Κρήτη, όλων των σχολικών μονάδων της χώρας και ως εκ τούτου είναι «παρόντες ως πρόσωπα» και κοντά σε εκπαιδευτικές ανάγκες και στα προβλήματα και όχι απρόσωποι, απόμακροι γραφειοκράτες στα γραφεία της Περιφέρειας (κάτι που προβλέπει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης).
Με το χρόνο αποκρυσταλλώθηκε η αντίληψη ότι ο θεσμός και τα καθήκοντα του Σχολικού Συμβούλου αποβλέπουν κυρίως στην:
• επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των σχολικών μονάδων, στη φροντίδα, μέριμνα και διαμεσολάβηση, για την ανάπτυξη του κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος
• επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε ποικίλα επιστημονικά ζητήματα και εκπαιδευτικά προβλήματα
• υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε καίρια θέματα σύγχρονης διδακτικής μεθοδολογίας και εφαρμογής των νέων αναλυτικών προγραμμάτων
• υποστήριξη των μαθητών της γενικής αγωγής και στην προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση
• υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
• συμβουλευτική των γονέων και ρύθμιση των σχέσεων με τους εκπαιδευτικούς
Θα μπορούσαμε εμείς πρώτοι να ισχυριστούμε ότι ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου δεν ανταποκρίνεται πάντοτε ικανοποιητικά και αποτελεσματικά στο έργο του. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει δυνατότητα τροποποίησης και βελτίωσης του ρόλου και (ΟΧΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΑ).
Με την ψήφιση του νομοσχεδίου όλες οι προαναφερθείσες επιστημονικές, παιδαγωγικές, διδακτικές, επιμορφωτικές και συμβουλευτικές δραστηριότητες θα αποτελούν μακρινό παρελθόν και επιπλέον οι θιασώτες του νομοσχεδίου θα υποστηρίζουν με απύθμενο θράσος ότι προωθούν «Δομές Υποστήριξης!!!».
Με την παρούσα διαμαρτυρία επιθυμούμε να διατρανώσουμε ένα βροντερό όχι στην:
• κατάργηση των Σχολικών Συμβούλων,
• υποβάθμιση της μαθησιακής διαδικασίας στις σχολικές μονάδες,
• εγκατάλειψη των εκπαιδευτικών και την μετατροπή τους σε δημοδιδασκάλους,
• απόλυτη εγκατάλειψη των γονέων (λαμβάνοντας υπόψη και την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ),
• απαξίωση της εκπαίδευσης στη χώρας μας.
Απαιτούμε την απόσυρση και μη ψήφιση συνολικά του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας.
Μάχιμοι-Αγωνιζόμενοι-Εκπαιδευτικοί

 
Δημήτρης
09 Μάιος 2018 19:34

@ Δον Κιχώτης
Πριν την αναδόμηση χρειάζεται να γίνει αποτίμηση του θεσμού των Σ.Σ., ώστε να δούμε τι λειρτούργησε και τι όχι. Αλλιώς σε 36 χρόνια από τώρα θα ξαναμιλάμε για την αναδόμηση του συστήματος που τώρα πάνε να εφαρμόσουν.

 
Δον Κιχώτης
09 Μάιος 2018 09:37

Πολύ σημαντικό το θέμα που θα αναπτύξει ο καθηγητής Κωνσταντίνου Χαράλαμπος.
Με πολύ ενδιαφέρον περιμένουμε από έναν πανεπιστημιακό δάσκαλο να μας πει:
1. Γιατί δεν αναδομήθηκε ο θεσμός στα 36 χρόνια της ζωής του;
2. Ποιες αναδομήσεις έπρεπε να γίνουν;
3. Γιατί οι εκπαιδευτικοί δεν αντιδρούν συλλογικά στη θεσμική αλλαγή που εισηγείται
η Κυβέρνηση;
4. Ποιο είναι το νόημα της αποδόμησης στη συγκεκριμένη περίπτωση;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ