Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Πρόταση για υπολογιστική σκέψη και στα πρωτάκια!

Δημοσίευση: 15/05/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με ερώτηση που επανακατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς προς τον υπουργό Παιδείας, Κωνσταντίνο Γαβρόγλου προτείνει την ένταξη μαθημάτων υπολογιστικής σκέψης και προγραμματισμού υπολογιστών και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα με έναν δυναμικό και όχι στατικό χαρακτήρα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:  

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Η παιδεία της πληροφορικής στα ελληνόπουλα
(επανακατάθεση προηγούμενης ερώτησης με αριθμό 8842/19-9-2017, η οποία ουδέποτε απαντήθηκε από το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Η πληροφορική αποτελεί το κύριο συστατικό της καινοτομίας. Είναι το κλειδί για την κοινωνία της πληροφορίας, αυτή που θα μας φέρει την πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη που επιδιώκουμε. Μας επιτρέπει να λύνουμε γιγάντια προβλήματα, να σχεδιάζουμε σύνθετα συστήματα, να αναπτύσσουμε τόσο τη λογική όσο και την αισθητική παράλληλα με την κρίση και την εφευρετικότητα καθώς και να αντιλαμβανόμαστε τη δύναμη και τα όρια των υπολογιστών και του ανθρώπινου εγκεφάλου.

Σύμφωνα με το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τα ελληνόπουλα μαθαίνουν τον τρόπο απόδοσης της γλώσσας των αρχαίων κλασσικών φιλοσόφων και όχι τον τρόπο σκέψης τους. Έναν τρόπο σκέψης, που ακολουθούσε συγκεκριμένα βήματα, προκειμένου να λυθούν δύσκολα αλγοριθμικά προβλήματα. Σ΄αυτόν τον υπολογιστικό τρόπο σκέψης βασίζεται η πληροφορική. Ενθαρρύνεται η λογική σκέψη, η ακρίβεια και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η αυτόνομη εκμάθηση. Δημιουργείται έτσι μια ψηφιακά εγγράμματη γενιά σε δεξιότητες πληροφοριακών συστημάτων, ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής και να ανταγωνιστεί στις προκλήσεις του διεθνούς στίβου. Αυτές οι λεγόμενες νοητικές δεξιότητες ανωτέρου επιπέδου είναι απολύτως απαραίτητες σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα.

Πρόσφατα o Καναδάς, η Μαλαισία, η Ιρλανδία, η Νέα Ζηλανδία και η Ρουμανία ανακοίνωσαν την εισαγωγή μαθημάτων υπολογιστικής σκέψης και προγραμματισμού υπολογιστών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Νότια Κορέα και το Ισραήλ, που πρωτοπορούν στη διδασκαλία της πληροφορικής στα εκπαιδευτικά τους συστήματα, ηγούνται και στους αντίστοιχους τεχνολογικούς τομείς.   

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1.    Σκοπεύετε να ακολουθήσετε τα επιτυχημένα παραδείγματα άλλων χωρών και να εντάξετε μαθήματα υπολογιστικής σκέψης και προγραμματισμού υπολογιστών από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να δημιουργήσετε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα με έναν δυναμικό και όχι στατικό χαρακτήρα;

2.    Σκοπεύετε να δημιουργήσετε ένα αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον το οποίο θα αποτελέσει την κινητήριο δύναμη της προόδου;

3.    Θα δώσετε τις σωστές προτεραιότητες στην παιδεία ή θα συνεχίσετε να ασχολείστε με τη δαιμονοποίηση της αριστείας και την κλήρωση των σημαιοφόρων στις παρελάσεις;

Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθήνας

Ετικέτες: 
Γιώργος Αμυράς

Σχόλια (6)

 
Θανασης
15 Μάιος 2018 23:12

Δεν υπάρχει υπολογιστική σκέψη, είναι εφεύρημα σε μερικες χώρες που δεν διδάσκονται Μαθηματικά, μου το έχουν πει παλιοί μαθητές μου που είναι στο εξωτερικό.

 
Μάριος
15 Μάιος 2018 23:20

Ας κάνουν μόνο Θρησκευτικα και Χημεία!! Τι την χρειάζονται την υπολογιστική σκέψη τον 21ο αιώνα;

 
@Θανάση
16 Μάιος 2018 08:31

Σε αυτή τη χώρα θα πρέπει να μάθουμε ότι όταν δε γνωρίζουμε κάτι να μη μιλάμε.

Αυτό που λες, με απόλυτο σεβασμό, είναι το λιγότερο που μπορώ να πω άσχετο.
Αν μπορείς να διαβάσεις τότε ψάξε στο διαδίκτυο και θα βρεις πολλά άρθρα που το αναλύουν.

Έτσι θα έχεις άποψη σωστή.

 
Υπολογιστική σκέψη
16 Μάιος 2018 09:49

Από το 2013 έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι. Δε φαίνεται η κατάσταση να είναι αναστρέψιμη, έχει Φωτίσει ...

 
Γιώργος Μπουγιούκας
16 Μάιος 2018 11:00

@Θανάσης

Προφανώς, αγνοείς ότι η υπολογιστική σκέψη είναι θεμέλιο των Μαθηματικών. Υπολογιστική σκέψη είναι ο Προτασιακός Λογισμός, ο Πρωτοβάθμιος Λογισμός, η πρωτοβάθμια Αριθμητική Peano, ο Αλγόριθμος του Ευκλείδη. Πως εξηγείται άραγε στην πατρίδα του Ευκλείδη, ο περίφημος Αλγόριθμος του Ευκλείδη για τον υπολογισμό του ΜΚΔ να μην αναφέρεται πουθενά σε κανένα βιβλίο Μαθηματικών ούτε στην πρωτοβάθμια, ούτε στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

 
@@Θανάση
16 Μάιος 2018 12:22

Ευχαριστώ για τον ήπιο χαρακτηρισμό ως απλά άσχετο. Θα μπορούσες να γράψεις πολύ χειρότερα, και θα είχες απόλυτο δίκιο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean