Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ψηφίστηκε στο παρά “5” η τροπολογία για το ΓΜΟ βαθμολογίας των μαθητών της Γ Λυκείου

Την κατέθεσε ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αθ. Μιχελής
Δημοσίευση: 16/05/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ψηφίστηκε στην  Ολομέλεια της Βουλής, κατά πλειοψηφία, η τροπολογία που για την έκδοση του Γενικού Μέσου Όρου Βαθμολογίας των μαθητών Γ Λυκείου θα υπολογίζονται εκτός από τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα , που φέτος μειώνονται στα τέσσερα, και τα μη εξεταζόμενα, εκτός από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Επίσης η τροπολογία περιλαμβάνει και αλλαγές στις διατάξεις  για τους μετεξεταστέους.

Η τροπολογία κατατέθηκε από τον Αντιπρόεδρο  της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αθ. Μιχελή.

Την τροπολογία ψήφισαν, λίγες ημέρες πριν λήξουν τα μαθήματα στα Λύκεια:
ΣΥΡΙΖΑ:            ΝΑΙ            
Ν.Δ:            OXI            
ΔΗ.ΣΥ:            ΝΑΙ            
Χ.Α:            ΠΡΝ            
Κ.Κ.Ε:            ΠΡΝ            
ΑΝ.ΕΛ:            ΝΑΙ            
ΠΟΤΑΜΙ:            ΠΡΝ            
ΕΝ. ΚΕΝΤΡΩΩΝ:        ΝΑΙ            

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΟΠΩΣ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Οι παράγραφοι 2, 3, 4 και 5 του άρθρου 26 του π.δ. 46/2016 (Α ́ 74) αντικαθίστανται ως εξής:

«2. Για την απόλυση των μαθητών της Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) και της Δ ́ τάξης Εσπερινού ΓΕΛ απαιτείται γενικός Μ.Ο. τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει:

α) Για τη Γ ́ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής,

β) για τη Δ ́ τάξη Εσπερινού ΓΕΛ από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

3. α) Οι μαθητές των Α ́ και Β ́ τάξεων του Ημερησίου ΓΕΛ και των Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξεων του Εσπερινού ΓΕΛ, που δεν επιτυγχάνουν το γενικό Μ.Ο. της παραγράφου 1, παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο, που διενεργείται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα ο- ποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Οι μαθητές, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν το γενικό Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

β) Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του Ημερησίου ΓΕΛ και της Δ ́ τάξης του Εσπερινού ΓΕΛ που δεν επιτυγχάνουν το γενικό Μ.Ο. της παραγράφου 2 παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από εν- νέα και πέντε δέκατα (9,5). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων. Για τα μαθήματα των Ομάδων Β ́, Γ ́ και Δ ́ της Γ ́ τάξης του Ημερησίου ΓΕΛ και για τα μαθήματα των Ομάδων Β ́ και Γ ́ της Δ ́ τάξης του Εσπερινού ΓΕΛ οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του Ημερησίου ΓΕΛ δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ως πρόεδρος και δύο καθηγητές που είτε έχουν την ίδια ειδικότητα είτε διδάσκουν κατ’ ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα.

γ) Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του Ημερησίου ΓΕΛ και της Δ ́ τάξης του Εσπερινού ΓΕΛ που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν το γενικό Μ.Ο. απόλυσης παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην περίπτωση β ́, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσής τους είναι μικρότερος από εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Οι μαθητές, που κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν το Μ.Ο. απόλυσης, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

4. Ειδικώς, οι μαθητές της Γ ́ τάξης του Ημερήσιου ΓΕΛ και της Δ ́ τάξης του Εσπερινού ΓΕΛ, οι οποίοι δεν επιθυμούν να επαναλάβουν τη φοίτησή τους, δύνανται να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης το αμέσως επόμενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη. Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται προφορικά και γραπτά σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στη Γ ́ τάξη Ημερήσιου ΓΕΛ, και στην ύλη που εξετάζονται οι μαθητές που φοιτούν στη Γ ́ τάξη Ημερήσιου ΓΕΛ και στη Δ ́ τάξη Εσπερινού ΓΕΛ το συγκεκριμένο σχολικό έτος. Η προφορική και γραπτή εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ως πρόεδρος και δύο καθηγητές που είτε έχουν την ίδια ειδικότητα είτε διδάσκουν κατ’ ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής. Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους μαθητές που φοίτησαν κατά τα παρελθόντα σχολικά έτη στη Γ ́ τάξη του Ημερήσιου ΓΕΛ και στη Δ ́ τάξη του Εσπερινού ΓΕΛ και δεν έχουν απολυθεί.

5. Μαθητής του Ημερησίου ΓΕΛ ή του Εσπερινού ΓΕΛ με απορριπτικό βαθμό σε κλάδο ή κλάδους μαθήματος και απορριπτικό συνολικό βαθμό στο ίδιο μάθημα, που συνάγεται ως μέσος όρος των βαθμών των οικείων κλάδων, εξετάζεται μόνο στον κλάδο ή τους κλάδους του μαθήματος που έλαβε τον απορριπτικό βαθμό.

Ο κ. Μιχελής

Ο κ. Μιχελής παρουσιάζοντας την τροπολογία στο κοινοβούλιο, και απαντώντας στο ερώτημα  «Γιατί έρχεται αυτή η τροπολογία;» , είπε τα εξής:

Α. Έρχεται γιατί με το ΠΔ 46/2016 ρυθμίζεται ο τρόπος εξαγωγής του γενικού βαθμού των απολυτηρίων της Γ΄ Λυκείου των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Β. Όμως, με τον πρόσφατο ν.4521/2018 τροποποιήθηκε, κατ’ ακρίβεια μειώθηκε ο αριθμός των μαθημάτων που εξετάζονται γραπτώς.

Γ.Άρα, ήταν αναγκαία μία τροπολογία που θα προσαρμόσει το ισχύον Προεδρικό Διάταγμα στον νέο νόμο.

 

Σχόλια (7)

 
KOSTAS
16 Μάιος 2018 15:42

Γιατί βιάστηκαν και δεν περίμεναν να ανακοινώσουν τον τρόπο προαγωγής μετά τις εξετάσεις, κατά τον Αύγουστο, ας πούμε, μαζί με τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών; Ή γιατί όχι, κατά το Δεκέμβριο; Μας πιέζει ο χρόνος;

 
Ένας εκπαιδευτικός
16 Μάιος 2018 19:03

Aναρωτιέμαι τι επιχειρήματα αντιπροβάλλουν όσοι αντιτάχθηκαν σ' αυτήν την αυτονόητη και απολύτως αναγκαία πλέον ρύθμιση. Στείρα αντιπολίτευση;

 
τουρλουμπούκια
16 Μάιος 2018 20:51

αυτό το αλαλούμ με το Υπουργείο Παιδείας με τόσες αλλαγές, τροποποιήσεις τροπολογίες επί τροπολογιών... οι άνθρωποι εκεί στα σχολεία και ειδικά στα λύκεια είναι ήρωες! Κάθε φορά θα αναρωτιούνται: "ισχύει αυτό ή έχει αλλάξει με καμια τροπολογία;"

 
Φ.α
17 Μάιος 2018 00:14

Γιατι απαξιωνετε τη φυσικη αγωγη γιατι ενας μαθητης να κανει φυσικη αγωγη στο λυκειο δωστε ενα λογο .........ΓΙΑΤΙ! !!!!!!!!!

 
PANOS
17 Μάιος 2018 08:39

καθε μερα και διαφορετικα πραγματα και μαλιστα ολα υπερ των μαθητων...μη πειραξουμε τα παιδια!με μεσο ορο 9.5 νομομοποιειτε η απολυτυ ξεφτιλα... , γι αυτο και οταν περνουν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ , πολλοί καταληγουν στα φροντιστηρια για να περασουν μαθηματα Φυσικης-Μαθηματικών κ.λ.π

 
Φ.α
17 Μάιος 2018 09:09

Έτσι κι αλλιώς στη γυμναστική παίρνει 20 σε όλα, θα μπορούσε να ανεβάζει το μέσο όρο του.

 
Φ.α
17 Μάιος 2018 19:24

Μαλλον κανετε πλακα ορισμενοι γιατι δεν γνωριζετε οτι στην τριτη λυκειου ολοι σχεδον ολοι πλην ελαχιστων βγαζουν 20 στα προφορικα σε ολα τα σχολεια διοτι ειχε ξεκινησει απο τα ιδιωτικα

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ