Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Προτείνοντας το αυτονόητο: Ισονομία για τους χθεσινούς απόφοιτους των τεχνολογικών ιδρυμάτων Αθήνας και Πειραιά

Δεν είναι δυνατό να αδικούνται όσοι τελείωσαν τις σπουδές τους σε τέσσερα ή πέντε χρόνια, έναντι εκείνων που βρίσκονται ήδη στον έκτο χρόνο σπουδών.
Δημοσίευση: 23/05/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Tου καθηγητή Γιώργου Γιαννακόπουλου
Προέδρου του τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Πριν την ψήφιση του νόμου 4521/18, ουκ ολίγοι εξ ημών είχαμε την ευκαιρία να εκθέσουμε δημόσια τις απόψεις μας, σχεδόν για όλα, τα σχετικά με την ίδρυση του νέου πανεπιστημίου, θέματα.

Τώρα, όμως, βρισκόμαστε απέναντι σε μια νέα  πραγματικότητα, την οποία διαμόρφωσε ο  ιδρυτικός νόμος του ΠΑΔΑ και με  βάση αυτήν θα πρέπει να προχωρήσουμε, επισημαίνοντας, ίσως, λάθη και αστοχίες που μπορούν να διορθωθούν.

Αφήνοντας λοιπόν στην άκρη γενικότερα ζητήματα, που έχουν από καιρό τεθεί, θα περιοριστώ σε ένα μόνο θέμα το οποίο ο ίδιος ο νόμος εγείρει.

Σύμφωνα με  το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, οι λιμνάζοντες φοιτητές αποκλείονται από τη δυνατότητα να λάβουν πανεπιστημιακό πτυχίο.

Αυτή τη δυνατότητα την έχουν μόνο όσοι φοιτητές του ΠΑΔΑ, δεν θα έχουν ξεπεράσει τα 4+2 έτη φοίτησης στην αρχή του νέου ακαδημαϊκού έτους.

Με άλλα λόγια, όσοι φοιτητές εισήχθησαν στα τεχνολογικά ιδρύματα Αθήνας και Πειραιά πριν από το έτος 2012-13 δεν θα λάβουν πανεπιστημιακό πτυχίο.

Όπως είναι προφανές, παρά τις  διακηρύξεις, αλλά και την πρακτική του ΥΠΕΘ, ο νόμος για την ίδρυση του ΠΑΔΑ, εισάγει, μερικώς και περιπτωσιολογικά έστω, το όριο του ν+2. 

Δεν βλέπω ορθολογικό επιχείρημα που να μπορεί να αντιτεθεί σε μια τέτοια ρύθμιση.

Αν ο νομοθέτης θεώρησε ότι έπρεπε να τεθεί ένα όριο, το ν+2 μοιάζει λογική επιλογή.

Από εδώ και πέρα, όμως, αρχίζει το πρόβλημα. Δεν είναι δυνατό να αδικούνται όσοι τελείωσαν τις σπουδές τους σε τέσσερα ή πέντε χρόνια, έναντι εκείνων που βρίσκονται ήδη στον έκτο χρόνο σπουδών.

Πρέπει να υπάρχει ένα όριο, το οποίο να ισχύει για όλους ανεξαιρέτως και αυτό (καλώς ή κακώς) έχει ήδη τεθεί:  είναι το έτος  εισαγωγής 2012-13.

Όλοι, όσοι εισήχθησαν  από το 2012-13 και μετά, θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν πανεπιστημιακό πτυχίο με τους ίδιους όρους, πόσο μάλλον όσοι εξ αυτών υπήρξαν επιμελείς και ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους χωρίς καθυστέρηση. Αυτή είναι, κατά τη γνώμη μου, μια από τις ουσιαστικές βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν στο νόμο.

Το επιβάλλει η ισονομία  και η  κοινή  λογική. Για να εξηγηθώ: δεν υποστηρίζω ότι η συγκεκριμένη απόφαση του ΥΠΕΘ είναι ορθή και αιτιολογημένη (από δεοντολογικής ή νομικής απόψεως), αλλά ότι η  διάταξη του νόμου που θέτει ένα (οποιοδήποτε) χρονικό όριο, το οποίο διαχωρίζει δύο κατηγορίες αποφοίτων, πρέπει να έχει ισχύ έναντι όλων (erga omnes… όπως λέμε και στην καθομιλουμένη).

Αν θεωρήσουμε (για την οικονομία της συζήτησης) ότι μπορεί να υπάρξει σαφής και βέβαιη απάντηση στα ερωτήματα των φοιτητών του ΠΑΔΑ, σχετικά με το πτυχίο που δύνανται να λάβουν, οι αιτιάσεις  των προσφάτως αποφοιτησάντων, ότι τιμωρούνται.. γιατί κατάφεραν να τελειώσουν τις σπουδές τους στην ώρα τους, παραμένουν ουσιαστικά αναπάντητες.

Σχόλια (46)

 
Απλή Νοημοσύνη..
23 Μάιος 2018 08:44

Καλημέρα σας,

γίνεται σαφές ότι δεν νοείται να μην αναγνωρίζεις τα "ΠΑΙΔΙΑ" σου!! να μην
εισάγεις ένα άρθρο για την ισοτίμηση και να τους στερείς κάθε δικαίωμα σε μια τόσο παραγωγική ηλικία (30+&40+) χωρίς το Πτυχίο τους να έχει συνέχεια της μετεξέλιξης της Σχολής τους!! Είναι Αυτονόητο!!!!

Δεν θέλει "Λογική"....θέλει Απλή Νοημοσύνη!!!

Προσθέστε την ισοτίμηση στην πρώτη διόρθωση του Νόμου κύριε Υπουργέ, εσείς άλλωστε είχατε αναφέρει ότι γινόμαστε καλύτεροι μέσα από τα λάθη και τις παραλήψεις μας..

Με εκτίμηση.

 
Giannis
23 Μάιος 2018 11:29

Ούτως ή άλλως, η σχολή μηχανικών του ΠΔΑ, ΤΕΙ παραμένει. Όλοι οι μηχανικοί στην Ελλάδα με δικαιώματα κάνουν 5 χρόνια σπουδές. Αν μάλιστα συγχωνευθούν όλα τα ΤΕΙ με Πανεπιστήμια, το ΠΔΑ θα παραμείνει το μόνο ίδρυμα που θα συνεχίζει να παράγει
μηχανικούς 4 χρόνων = μηχανικούς ΤΕΙ!

 
Καλή παρατήρηση
23 Μάιος 2018 11:30

Αλλά μετά με ποιό επιχείρημα θα αποκλείσεις και όλους τους υπόλοιπους αποφοίτους;

 
Λογικό..
23 Μάιος 2018 12:08

Οι περισσότεροι απόφοιτοι (ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ & ΠΕΙΡΑΙΑ) από μας καταξιωμένοι στον εργασιακό χώρο με πολυετή εμπειρία (στο αντικείμενο σπουδών) και πολλοί με πτυχία δευτέρου κύκλου σπουδών!!

Θα πρέπει να καταλάβουμε στην Ελλάδα ότι οι επαγγελματική εμπειρία είναι ανεκτίμητη!!! Θα πρέπει να "υιοθετούμε" δοκιμασμένες πρακτικές όπως άλλων Ευρωπαϊκών χωρών που λαμβάνουν υπόψη την Επαγγελματική εμπειρία για την μετεξέλιξη των αποφοίτων τους!!!

Η Ακαδημαϊκότητα σημαντική για να βάλει τις βάσεις για την σταδιοδρομία κάθε ενός. Αλλά δεν καθορίζει καριέρες (προς θεού δεν απαξιώ τίποτα) είναι η "μαγιά". Αν δεν εργαστείς βιογραφικό δεν φτιάχνεις τα πάντα ξεχνιούνται αν δεν "καλλιεργηθούν" και "χτιστούν" μέσα από την εργασία!!

Μας έχει φάει η πολύ Θεωρία σε αυτή την χώρα και αυτά που έχουμε διαβάσει δεν ξέρουμε καν που είναι γραμμένα!! Αποστήθιση και παπαγαλία!!!
Εφαρμογή, πράξη και παραγωγή τίποτα!!!!

Για τους απόφοιτους Πανεπιστημίου τι να δεχθούμε, δύο και τρεις δεκαετίες πριν ότι είχαν το ίδιο επίπεδο (?) με τους απόφοιτους π.χ. 2016..17...18, ε δεν νομίζω!!!
Που πολλές από αυτές τις Σχολές ήταν Ανώτατες στα ΦΕΚ!!! και όχι Πανεπιστημιακές!!!

Αλλά έτσι είναι αυτά!!!! Λογικό!!!! Τίποτα δεν μένει στάσιμο (όλα είναι δυναμικά) και τα παιδιά μας μετά από 10 και 20 χρόνια θα έχουν άλλο επίπεδο μόρφωσης, συμβατό θα έλεγα με την εξέλιξη (ελπίζω και άλλη νοοτροπία).

Η ΙΣΟΤΙΜΗΣΗ των Αποφοίτων, όπως προαναφέρθηκε είναι φυσική απόρροια και υποχρέωση, της ωρίμανσης και μετονομασίας των δύο Ιδρυμάτων!!!

Με εκτίμηση.

 
Βασιλική
23 Μάιος 2018 12:17

Τελικά τι θα γίνει με τους παλιούς αποφοίτους; Πότε θα γνωρίζουμε για τη διαδικασία εισαγωγής στο ΠΔΑ και ισοτιμησης των πτυχίων μας; Οι κατατακτήριες πάντως είναι υποτιμητικές για ήδη καταξιωμένους επαγγελματίες.

 
Απόφοιτος ΤΕΙ, MSc
23 Μάιος 2018 12:27

Αγαπητέ κύριε Γιαννακόπουλε,
Απόφοιτος του ΤΕΙ Αθήνας, ο οποίος εισήχθη το έτος 2010 και αποφοίτησε το έτος 2014 είναι λογικό να αποκλείεται από μία τέτοια διαδικασία; Διότι, αν κατάλαβα καλά, εσείς λέτε ότι οι απόφοιτοι με εισαγωγή πριν το 2012-13 πρέπει να αποκλειστούν.

 
Αναρωτιέμαι....
23 Μάιος 2018 12:39

Ένα πράγμα αναρωτιέμαι: Σύμφωνα, με τον ίδιο τον υπουργό παιδείας, όσοι έχουν βασικό πτυχίο ΤΕΙ τους λείπει “ΤΟ ΚΥΡΟΣ”! Στα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, όμως, υπάρχουν αυτή τη στιγμή μόνιμοι καθηγητές που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα από το οποίο αποφοίτησαν. Αυτοί τι θα κάνουν; Θα μείνουν με βασικό πτυχίο ΤΕΙ, χωρίς δηλαδή να έχουν κύρος; Η άλλη λύση βέβαια, είναι να δώσουν κατατακτήριες…… Φαντάζεστε να πρέπει να δώσουν εξετάσεις στο μάθημα που οι ίδιοι διδάσκουν; Κοροϊδευόμαστε;

 
Thomas Paschalis
23 Μάιος 2018 13:19

Ντροπή να μη γίνεται λόγος για όλους ανεξαιρέτως τους πτυχιούχους. Σε προηγούμενες πανεπιστημιοποιήσεις του παρελθόντος οι ισοτιμήσεις γίνονταν για όλους χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Τώρα τι άλλαξε? Θα μας απαντήσει κάποιος υπεύθυνα? Το έχετε καταλάβει ότι απαξιώσατε τα πτυχία μας?

 
Μίτσος
23 Μάιος 2018 14:10

Kυριοι τα τμηματα καλα καλα δεν εχουνε φτιαχτεί !
Η πρόταση στον υπουργο για να μετατραπεί σε πολυτεχνικη 5της η σχολη μηχανικων εχει γίνει. Το εμπ συμφωνεί ( για την αποσυμφόρηση).
Αν δεν προχωρήσει τα ΤΜΗΜΑΤΑ εχουνε δικαιωμα να κανουν οτι θελουν. Ηδη συζητιέται πως θα γινουν οι διαδικασίες.. καλο ειναι να μην κοροιδευουμε και λοιπα αν δεν είμαστε μέσα..

 
Ααα
23 Μάιος 2018 15:10

Ακομα να καταλαβετε οτι επι της ουσιας καταργηθηκαν τα 2 τει και ιδρυθηκε ενα κατι σαν πανεπιστημιο; ξεχαστε τις ισοτιμησεις και μπραβο στον γαβρογλου που σας επιασε κοτσους

 
Thomas Paschalis
23 Μάιος 2018 19:03

@ Μίτσος
Έχεις δίκιο σ΄ αυτό. Το πιο πιθανό είναι τα τμήματα των μηχανικών του ΠΔΑ να γίνουν πενταετούς φοίτησης διότι αν παραμείνουν τετραετούς δημιουργούνται προβλήματα. πχ ο ΔΟΑΤΑΠ αναγνωρίζει ως ισότιμα με αυτά των πολυτεχνείων τα πτυχία τριετούς και τετραετούς φοίτησης της αλλοδαπής αρκεί ο κάτοχος να έχει μάστερ. Τώρα όμως με τη θέσπιση του ΠΔΑ ο ΔΟΑΤΑΠ θα πρέπει να αναγνωρίσει αυτά τα πτυχία της αλλοδαπής τριετούς και τετραετούς φοίτησης ισότιμα με αυτά του ΠΔΑ. Με αυτόν τον τρόπο όμως δημιουργείται νομικό έρεισμα στους πτυχιούχους του ΠΔΑ με μάστερ να αξιώσουν και αυτοί ισοτίμιση με τα πτυχία των πολυτεχνείων, όπως ακριβώς γίνεται και με τους πτυχιούχους σχολών μηχανικών με μάστερ της αλλοδαπής.

 
Δ
23 Μάιος 2018 19:04

Το επίπεδο των διδασκόντων στα ΤΕΙ δεν ήταν το ίδιο με τα πανεπιστήμια τις δεκαετίες του '80 και '90. Τα δεδομένα άλλαξαν μόλις τα τελευταία 10 χρόνια, με ορισμένα καλά νέα εκλεκτορικά.

Το σωστό θα ήταν να υπάρχει ρύθμιση για τους εισακτέους από το 2001, ώστε μην αδικηθούν οι νέοι άνθρωποι που ακόμα διαμορφώνουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

Σε κάθε περίπτωση, η σύγκριση των ΤΕΙ με τις ανώτατες σχολές είναι άτοπη.
Η ΑΣΟΕΕ και οι Βιομηχανικές Σχολές (Πειραιά και Θεσσαλονίκης) παρείχαν πτυχία τετραετή και ισότιμα με των πανεπιστημίων ήδη από τη δεκαετία του '50.

Δηλαδή, 25 χρόνια πριν αναγνωριστούν επίσημα τα ιδρύματα αυτά ως ΑΕΙ, το 1989... Δεν έγινε λοιπόν σε μια νύχτα, όπως λανθασμένα γράφεται.

«...Η ιστορία του ιδρύματος αρχίζει το 1948, με την ίδρυση της Εν Θεσσαλονίκη Ανωτέρας Σχολής Βιομηχανικών Σπουδών, εκπαιδευτικού ιδρύματος το οποίο βρισκόταν υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας. Το 1956 με κυβερνητικό διάταγμα εγκρίθηκε ο εσωτερικός κανονισμός της Σχολής, ρυθμίζοντας θέματα οργάνωσης και λειτουργίας της Σχολής.

Η Σχολή λειτούργησε για πρώτη φορά το ακαδημαϊκό έτος 1957-58, ενώ το επόμενο έτος μετονομάστηκε σε Ανωτάτη Σχολή Βιομηχανικών Σπουδών Θεσσαλονίκης, η φοίτηση από τριετής έγινε τετραετής και κατέστη ισότιμη προς τις αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές. Το 1966 η Σχολή μετονομάστηκε σε Ανώτατη Βιομηχανική Σχολή Θεσσαλονίκης και από το 1971 οι σπουδές διαχωρίζονται σε 2 τμήματα»

Επιπλέον, στη σημερινή εποχή, πέρα από το ακαδημαϊκό τίθεται και το ρεαλιστικό ζήτημα: Τότε η χώρα χρειαζόταν άμεσα νέους πτυχιούχους, τώρα δυστυχώς οι απόφοιτοι φεύγουν κατά δεκάδες στο εξωτερικό για να βρουν εργασία στο αντικείμενό τους...

Ας σταματήσει πια η μιζέρια της εκπαίδευσης πολλών ταχυτήτων. Σωστά πτυχία και επαγγελματικά δικαιώματα ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, από πανεπιστημιακές σχολές . Η τεχνική εκπαίδευση είναι αρμοδιότητα των ΙΕΚ.

Καλή επιτυχία στο νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και μακάρι σε δέκα χρόνια από τώρα να έχει εδραιωθεί ως ένα σωστό πανεπιστήμιο .

 
Γιώργος Γιαννακόπουλος
23 Μάιος 2018 19:18

Αγαπητέ απόφοιτε ΤΕΙ Msc,
Απέφυγα να καταθέσω τη γνώμη μου γιατί ήθελα να προτείνω κάτι που στηρίζεται στον ίδιο το νόμο. Το ποιο είναι το "σωστό" όριο ή αν θα πρέπει να υπάρχει όριο είναι άλλη συζήτηση, η οποία δεν μπορεί να είναι παραγωγική όταν ακόμη και σε όσα ο νόμος ορίζει, εφαρμόζονται δύο μέτρα και δύο σταθμά

 
Observator
23 Μάιος 2018 21:42

Δεν καταλαβαίνω τη συζήτησή σας. Τα πτυχία που πηρατε από το ΤΕΙ ειναι τα ιδια με αυτά που θα δινει το ΠαΔΑ εφόσον ο χρόνος σπουδών παραμείνει ο ιδιος. Θα αλλαζε κάτι αν στο ΠαΔΑ υπήρχε πολυτεχνική σχολή με εκπαίδευση 5 ετών. Αυτο που αλλάζει και δεν μπορουν να το δουν οι φοιτητές και οι απόφοιτοι, ειναι η νομοθεσία που θα διέπει την εκλογή του διδακτικου προσωπικου. Πιστευω οτι ολα αυτα ειναι απλά μια μεταβατική διαδικασία ώστε τα τμηματα να γίνουν πολυτεχνικά κάποια στιγμη στο μέλλον.

 
Νικόλαος
23 Μάιος 2018 21:47

Δηλαδή αν σπουδάσεις 3 χρόνια και 1 έτος "Μάστερ" στο εξωτερικό (σύνολο 4 έτη) έχεις ισοτιμία και επαγγελματικά δικαιώματα μηχανικού, ενώ αν σπουδάσεις στην Ελλάδα σε σχολές της ίδιας βαθμίδας 4 χρόνια και 1 έτος "Μάστερ" ή 4 χρόνια +1 έτος Μαστερ + 3 έτη διδακτορικό ( σύνολο 5 ή 8 έτη) δεν έχεις ούτε ισοτιμία ούτε επαγγελματικά δικαιώματα! Ζούμε σε χώρα με Άπαρτχάϊντ ή στο θέατρο του παραλόγου;

 
Απ. Observator
23 Μάιος 2018 21:57

@Observator
Άστο καλύτερα γιατί έχεις μεγάλο δίκιο
Πραγματικά δεν καταλαβαίνεις (ούτε αυτή) τη συζήτηση μας
Ή κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις

Φιλικά

 
bob mastoras
23 Μάιος 2018 22:40

@Observator
«Τα πτυχία που πηρατε από το ΤΕΙ ειναι τα ιδια με αυτά που θα δινει το ΠαΔΑ εφόσον ο χρόνος σπουδών παραμείνει ο ιδιος.»

Όχι. Και τώρα με σπουδές 4 ετών σε πανεπιστήμιο είσαι ΠΕ σε ΤΕΙ είσαι ΤΕ. Ακομα και αν δεν είναι λογικό, έτσι είναι. Και αν το αλλάξουμε αφήνουμε έξω τους αποφοίτους 3,5 ετών που τους υποσχέθηκαν ισοδυναμία με τα νέα ανώτατα ΤΕΙ. Το ΠΔΑ πάλι είναι πανεπιστήμιο. Αρα δίνει πτυχία κατηγορίας ΠΕ.

 
Σ.Κ.
23 Μάιος 2018 23:04

Στα κολλεγιάκια παιδιά, στα κολλεγιάκια!
Η μοναδική λύση!
Αυτό θέλουν όλοι οι κρατούντες...

 
Thomas Paschalis
24 Μάιος 2018 11:01

@ Δ
Για τη Χαροκόπειο Σχολή που έγινε πανεπιστήμιο δε θα πεις κάτι? Για την Πάντειο? Για τις τόσες ακαδημίες που πανεπιστημιοποιήθηκαν? Μήπως για τις διετούς παιδαγωγικές σχολές? Εκεί προβλέφθηκαν για όλους τους πτυχιούχους ανεξαιρέτως διαδικασίες ισοτίμησης. Το έχεις καταλάβει πως μόνο για τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά δεν προβλέφθηκαν αυτές οι διαδικασίες?

 
Thomas Paschalis
24 Μάιος 2018 11:12

@ bob mastoras
«Και αν το αλλάξουμε αφήνουμε έξω τους αποφοίτους 3,5 ετών που τους υποσχέθηκαν ισοδυναμία με τα νέα ανώτατα ΤΕΙ»
Τι εννοείς τους υποσχέθηκαν ισοδυναμία? Όλα τα πτυχία των ΤΕΙ τόσο 3,5 ετών όσο και 4 ετών είναι ισοδύναμα.

 
bob mastoras
24 Μάιος 2018 13:05

Αν βάλουν ένα κριτήριο ότι όλα τα πτυχία 4 ετών (ΠΕ ή ΤΕ) θα έχουν την ίδια πρόσβαση σε ΕΔ και θέσεις κατηγορίας ΠΕ στο δημόσιο, τότε τι θα γίνει με τους 3,5 ετών; Δεν θα έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους συναδέλφους των 4 ετών. Απαντάω δηλαδή στην σκέψη του Observator ότι «Τα πτυχία που πηρατε από το ΤΕΙ ειναι τα ιδια με αυτά που θα δινει το ΠαΔΑ εφόσον ο χρόνος σπουδών παραμείνει ο ιδιος.»
Η σκέψη αυτή έχει δύο λάθη.
1. Όχι τα πτυχία ΤΕΙ δεν δίνουν τις ίδιες δυνατότητες με πτυχία πανεπιστημίου.
2. Με την αλλαγή να θεωρήσεις ότι θα πρέπει σπουδές ίδιας χρονικής διάρκειας να έχουν την ίδια μεταχείριση δημιουργείς άλλο πρόβλημα. Γιατί κάποια πτυχία ΤΕΙ έχουν 3,5 και κάποια 4 χρόνια σπουδών. (Υπάρχουν και με 5 χρόνια αλλά τεσπα) Και όλα είναι ισοδύναμα μέχρι τώρα. Είναι λάθος να αναβαθμίσεις όμως τα μισά.

 
Απόφοιτος ΤΕΙ
24 Μάιος 2018 14:24

Ξέρετε πολλές κρατικές σχολές στον κόσμο να δίνουν 4ετές πτυχίο bachelor με 240 ects επιπέδου 6 και να μην θεωρούνται πανεπιστήμια; Και το πτυχίο τους να θεωρείται "κατώτερο" σε σχέση με ένα άλλο 4ετές πτυχίο bachelor πάλι με 240 ects;
Μόνο στην "γενέτειρα του Δυτικού Πολιτισμού" συμβαίνουν αυτά. Παλεύουμε για να εξηγήσουμε το αυτονόητο.

 
Δ
24 Μάιος 2018 14:55

Η περίπτωση της Παντείου:

«Το 1963 εισάγεται η παραδοσιακή μορφή πανεπιστημιακής οργάνωσης στη Σχολή, η φοίτηση γίνεται τετραετής και τα τμήματα της σχολής μετονομάζονται σε: α) Πολιτικής Επιστήμης και β) Δημόσιας Διοίκησης.
Το 1983 η Σχολή κατατέμνεται σε τρία Τμήματα: α) Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σπουδών, β) Δημόσιας Διοίκησης και γ) Κοινωνιολογίας.
Το 1989 μετονομάζεται σε Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών».

Την ίδια εποχή περίπου (1984-85) ιδρύονται τα Παιδαγωγικά Τμήματα και τα τμήματα Νηπιαγωγών στα Πανεπιστήμια, δηλαδή συνέβη κάτι αντίστοιχο με την απορρόφηση των τμημάτων ΤΕΙ από τα πανεπιστήμια που επιχειρείται σήμερα.

Επαναλαμβάνω όμως το ρεαλιστικό του ζητήματος: άλλα τα δεδομένα της δεκαετίας του '80 σε σχέση με τον αριθμό φοιτητών και την απορρόφηση των αποφοίτων.

Η δική μου άποψη:

Κακώς η Πάντειος, η Χαροκόπειος, η ΑΣΟΕΕ και η Βιομηχανική Σχολή Πειραιά δεν έγιναν ένα ΕΝΙΑΙΟ Αττικό Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Οικονομικών Σπουδών, στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Μακάρι να γίνει κάποτε και αυτή η συνένωση.

Σήμερα όμως όλοι πρέπει να αναγνωρίσουν ότι η βαθμίδα των ΤΕΙ, που δημιουργήθηκε την ίδια εποχή, δεν ωφέλησε ούτε την ανώτατη εκπαίδευση ούτε την παραγωγική δραστηριότητα της χώρας. Ούτε φυσικά τους αποφοίτους τόσα χρόνια.

Είναι επιτακτική ανάγκη μέχρι το 2020 τα ΤΕΙ είτε να αναβαθμιστούν σε πανεπιστημιακά ιδρύματα είτε να συνενωθούν με τα ήδη υπάρχοντα.

Ας σκεφτούμε τη νέα γενιά:

α) Οι μαθητές είναι καλύτερα να σπουδάσουν σε πανεπιστήμιο.

β) Για τους νέους πτυχιούχους ΤΕΙ είναι δίκαιο να υπάρξει κάποια μέριμνα, γιατί δύσκολα κάποιος λογικός άνθρωπος πείθεται ότι υπάρχει σημαντική ποιοτική διαφορά μεταξύ φοιτητών της περιόδου 2010-2014 και φοιτητών της περιόδου 2016-2020. Αυτό το σκεπτικό θα έπρεπε να αντικατοπτρίζεται και στον νόμο, ώστε να έχουν ίσε ευκαιρίες με τους συνομηλίκους τους.

Δεν μπορεί όμως επίκεντρο της συζήτησης να είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα ανθρώπων 50-60 ετών, οι οποίοι πήραν πτυχίο υπό άλλες εκπαιδευτικές και οικονομικές συνθήκες και είχαν πολλαπλάσιες ευκαιρίες να επιμορφωθούν και να σταδιοδρομήσουν στον χώρο τους.

Για παράδειγμα, κάποιος που γεννήθηκε το 1968 και αποφοίτησε από το ΤΕΙ Πληροφορικής το 1990, έλαβε το ίδιο επίπεδο εκπαίδευσης με έναν πανεπιστημιακό απόφοιτο; Ή μήπως δεν είχαν οι απόφοιτοι ΤΕΙ εκείνη την εποχή επαγγελματικές ευκαιρίες και περίμεναν την αναβάθμιση του πτυχίου τους;...

 
Δ
24 Μάιος 2018 18:57

@Απόφοιτος ΤΕΙ

Οι μονάδες ECTS και ο αριθμός των μαθημάτων δεν τεκμηριώνουν από μόνα τους την ποιότητα των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - υπάρχουν και ποιοτικοί παράγοντες που πρέπει να συνυπολογιστούν.

Ανάμεσα σε τμήματα των ΤΕΙ και (στα περισσότερα) τμήματα των πανεπιστημίων υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση τόσο στα μαθήματα που προσφέρονται όσο και στην ύλη και το επίπεδο εμβάθυνσης, ειδικά σε Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία - δηλαδή, στη θεμελίωση του κάθε επιστημονικού αντικειμένου.

Αυτές είναι σημαντικές ελλείψεις στο πρόγραμμα σπουδών των ΤΕΙ και πρέπει να διορθωθούν. Φυσικά, αντίστοιχα πρέπει να βελτιωθεί το επίπεδο των μαθημάτων σε ορισμένα πανεπιστημιακά τμήματα, το οποίο είναι αδικαιολόγητα χαμηλό.

Πάντως, είναι χαρακτηριστικό ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο πολλά προγράμματα απαιτούν υψηλότερο μέσο όρο βαθμών από όσους έχουν πρώτο τίτλο από τμήμα ΤΕΙ, ενώ ορισμένα πανεπιστήμια στην Ολλανδία ΔΕΝ δέχονται καν αιτήσεις για μεταπτυχιακές σπουδές από αποφοίτους ΤΕΙ.

( you must achieve a degree awarded by AEI with a GPA of 7.5 out of 10,
or a degree awarded by TEI with a GPA of 8.0 out of 10 )

 
apofoitos mhxanikos TE
24 Μάιος 2018 19:04

@Δ Γενικοτερα εχετε καταλαβει οτι το επικεντρο της συζητησης ειναι οντως τα επαγγελματικα δικαιωματα; Γι'αυτα γινονται ολα και για την εξισωση των καθηγητων. Τα ΤΕΙ σαν ιδρυματα ηταν μια χαρα. απλα καμια κυβερνηση δεν φροντισε για τα ΕΔ και ετσι πανε για κλεισιμο. Αυτα συμβαινουν στο ελλαδισταν κυριε.

 
Κωνσταντίνος
24 Μάιος 2018 21:22

Νομίζω οτι το καλύτερο θα ήταν να αναγνωριστεί το λάθος και να κλείσει τώρα αυτο το άτοπο ΠΑΔΑ που μόνο διχόνοια φέρνει σε ανθρώπους των γραμμάτων.Διχόνοια στους ν+2,στους ν+22...ν+82,στους απόφοιτους σε όλους

Να κλείσει το παδα τωρα που ειναι νωρίς και να μας γυρίσετε πίσω τα ΑΤΕΙ που μας κλείσατε αφου δεν μπορείτε να κάνετε κατι δίκαιο για όλους αυτούς που περάσανε τόσα χρόνια απο τη ζωή τους εκεί πριν τα καταργήσετε

αν θελετε εγκαταστασεις για να φτιαξετε κατι καινούργιο να πατε αλλου να τις βρείτε

αν γινουμε ΟΛΟΙ που εχουν σχεση με ΑΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ και ΑΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ και σε ολα ισοτιμοι συζηταμε διαφορετικα εμεις διαλεγουμε να μην τα κλεισετε τα ΑΤΕΙ της Ελλαδας.

Οχι τα δικα σας,τα δικά μας λέω

 
Κωνσταντίνος
24 Μάιος 2018 22:07

Προς Δ
Επιτέλους κι ένας που από διαφορετική αφετηρία, φτάνουμε στο ίδιο συμπέρασμα. Έπρεπε από δεκαετίες τα ιδρύματα που αναφέρετε, να έχουν συγχωνευθεί , εκτός του ΟΠΑ το οποίο επειδή γειτνιάζει με το ΕΜΠ και γιά να μη χαθούν τμήματα, θα έπρεπε να ενωθεί με το ΕΜΠ. Το ίδιο και με τα υπόλοιπα ΑΕΙ του Λεκανοπεδίου,πράγμα το οποίο θα ήταν υπόδειγμα γιά τις σημερινές συγχωνεύσεις με τα ΑΤΕΙ.
Αλλά, δυστυχώς, στη χώρα μας επικρατούν οι ιαχές,ο ενθουσιασμός και οι τίτλοι χωρίς ουσία.Έτσι, πριν από εικοσιπέντε χρόνια, ο τότε υπουργός Παιδείας ΓΑΠ, ανύψωσε τις τότε φθίνουσες ανώτατες Σχολές σε Πανεπιστήμια.
Πάντα προχωρούμε χωρίς τόλμη,με συντηρητικά,αργά βήματα,σαν τον κάβουρα.

 
ειμαι οΚωνσταντινος και σε εκανα βουκινο τωρα θα τοδουν ολοι
25 Μάιος 2018 00:05

Εγω ειμαι ο πανω Κωνσταντινος 24 Μάιος 2018 21:22

και δε θεωρώ οτι φτάνω σε κανένα ίδιο συμπέρασμα ουτε με τον κατω κωνσταντινο 24 Μάιος 2018 22:07 που εχουμε το ιδιο ονομα ουτε με το Δ

δε ξερω γιατι σχολιαζεις ακριβός κατω απο το δικο μου σχολιο με το ιδιο ονομα με το δικο μου αλλα θα σε παρακαλεσω να μην το ξανακανεις και να φαινεται οτι λεω κατι αλλο .

ΗΔΗ με αυτο που εκανες εδωσες χωρις να το θελεις καημενε μου πολυ μεγαλυτερη εμφαση στο σχολιο μου γιατι φανηκε σαν να ηθελες να μην ακουστει με τιποτα και να προσπεραστει

ΤΗ πατησες αθελα σου τωρα το πανω Κωνσταντινος θα το διαβασουνε ολοι με πολυ προσοχη αφου ξερουν οτι ποτε δε θα εγραφα το κατω Κωνσταντινος

τοσο πολυ σε πειραξε?ουτε ο γαβρογλου να ησουνα

 
Δ
25 Μάιος 2018 00:40

Προς Κωνσταντινο
Γιατί να μη συγχωνευθούν τμήματα; Πόσο λογικό το Χαροκόπειο (με 5 τμήματα, σε τρεις σχολές!) να λειτουργεί ως αυτόνομο ίδρυμα;

Για παράδειγμα, η Πληροφορική Χαροκοπείου θα μπορούσε να συγχωνευθεί με τα αντίστοιχα τμήματα Πληροφορικής σε ΟΠΑ και Παν. Πειραιά, με μετακίνηση θέσεων προσωπικού.

Στόχος όμως δεν είναι να δημιουργηθεί ένα γιγάντιο ίδρυμα στην Αττική, όπως είναι το ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη (το οποίο φυσικά θα έπρεπε να είχε συγχωνευθεί με το Παν. Μακεδονίας).

Τα κριτήρια για τις συγχωνεύσεις πρέπει να είναι ακαδημαϊκά όχι χωροταξικά ή αριθμητικά.
Δεν έχουν σχέση το ΟΠΑ με το ΕΜΠ ή το ΕΚΠΑ με τη Γεωπονική και την ΑΣΚΤ στο αντικείμενο των σπουδών.

Προς τους παλιούς αποφοίτους ΤΕΙ:
Τίποτα δεν αναιρεί τα πτυχία, τις μεταπτυχιακές σπουδές και την επαγγελματική εμπειρία των αποφοίτων. Τόσοι άνθρωποι έχουν εδώ και καιρό ακολουθήσει την δική τους πορεία.

Τώρα όμως προέχει το μέλλον, δηλαδή οι σπουδές και το επάγγελμα των νέων φοιτητών.

Τα ΤΕΙ σαν ιδρύματα δεν ήταν ούτε πρόκειται να γίνουν βιώσιμα και υγιή ως ΑΕΙ εάν δεν αλλάξει πρώτα η φύση των προγραμμάτων σπουδών που προσφέρουν. Οι ευθύνες πολλές, τόσο σε πολιτικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο καθηγητών, για τις παλινωδίες τόσων δεκαετιών.

Το Παν. Δυτικής Αττικής ΠΡΕΠΕΙ να λειτουργήσει, και μάλιστα θα έπρεπε να είχε απορροφήσει και τα τμήματα της ΑΣΠΑΙΤΕ. Ελπίζουμε για το καλύτερο - και χρειάζεται όντως μεγαλύτερη αποφασιστικότητα διότι, οπως πολλοί διαπιστώνουν, έχει ήδη σπαταληθεί πολύτιμος χρόνος και πολύτιμοι πόροι.

 
Νικόλαος
25 Μάιος 2018 01:12

Στην Ελλάδα ανακαλύφθηκε ένας νέος ακαδημαικός όρος που αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία! Οι "αδιάσπαστες σπουδές" !
Προφανώς αυτή η πρωτοτυπία δεν ενοχλέι τους επιχειρηματολογούντες επιπέδου "ΑΕΙ ΤΕΙ" που αν και δεν καταφέρνουν ακόμα και τη στοιχειώδη ανάγνωση της νομοθεσίας που διέπει τα ΑΕΙ προσπαθούν να πείσουν για την σημασία της ταμπέλας και όχι των σπουδών! Για πόσα χρόνια ακόμα η Ελλάδα θα βρίσκεται εκτός Ευρωπαικής αλλά και κοινής λογικής στα ακαδημαικά ζητήματα;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean