Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Γ. Ανδριανός: Η ΝΔ θα καταργήσει το νομοσχέδιο για τις Δομές Εκπαίδευσης εάν ψηφιστεί

Η Κυβέρνηση καλεί την Επιτροπή να επεξεργαστεί με τη διαδικασία του επείγοντος, ευτελίζοντας για μια ακόμη φορά την κοινοβουλευτική διαδικασία και χτίζοντας έτσι έναν Πύργο της Βαβέλ στην παιδεία
Δημοσίευση: 04/06/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη δέσμευση ότι η Νέα Δημοκρατία , αν τελικά ψηφιστεί από την πλειοψηφία το Σχέδιο Νόμου για τις Δομές Εκπαίδευσης, θα το καταργήσει κατά προτεραιότητα ως Κυβέρνηση, ανέλαβε ο εισηγητής της αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Αν. τομεάρχης παιδείας Γιάννης Ανδριανος, κατά τη σημερινή συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

“Η  Νέα Δημοκρατία θα το καταψηφίσει επί της αρχής το Σχέδιο Νόμου, καλεί την Κυβέρνηση να το αποσύρει, όπως άλλωστε την καλούν και σχεδόν όλοι εκπαιδευτικοί φορείς, και δεσμεύεται ότι, αν τελικά ψηφιστεί από την πλειοψηφία, θα το καταργήσει κατά προτεραιότητα ως Κυβέρνηση” είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Ανδριανός και  υπογράμμισε τα εξής:

Διαδικασία συζήτησης του Σχεδίου Νόμου

“Επεσήμανα κύριες και κύριοι συνάδελφοι από την αρχή της συνεδρίασης την εντελώς απαράδεκτη διαδικασία που επελέγη για την επεξεργασία του παρόντος νομοσχεδίου. Μια διαδικασία δυστυχώς, στην οποία μας έχει συνηθίσει η σημερινή κυβέρνηση, καθώς την επιλέγει κάθε φορά που έχει να περάσει ένα νομοσχέδιο στο οποίο προκρίνονται στοχεύσεις κομματικού ελέγχου δομών – κι εδώ των δομών της εκπαίδευσης.

Πύργος  της Βαβέλ στην παιδεία

Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα μπήκε σε διαβούλευση στις 16 Μαρτίου με 51 άρθρα. Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε μέσα σε δέκα μέρες, στις 26 Μαρτίου. Την Παρασκευή που μας πέρασε, στις 10:30 το βράδυ, κατατέθηκε ένα νομοσχέδιο με 113 άρθρα, υπερδιπλάσια δηλαδή από όσα μπήκαν σε διαβούλευση, και 200 σελίδες, που ξεπερνούν τις 500 αν προσμετρήσουμε όλα τα συνοδευτικά κείμενα και τις εκθέσεις, το οποίο η Κυβέρνηση καλεί την Επιτροπή να επεξεργαστεί με τη διαδικασία του επείγοντος, ευτελίζοντας για μια ακόμη φορά την κοινοβουλευτική διαδικασία και χτίζοντας έτσι έναν Πύργο της Βαβέλ στην παιδεία.

Οταν βρισκόσασταν στην αντιπολίτευση διαμαρτυρόσασταν

Θυμίζω κύριες, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της πλειοψηφίας, ότι όταν βρισκόσασταν στην αντιπολίτευση διαμαρτυρόσασταν - και εύλογα μερικές φορές - όταν η τότε κυβέρνηση κατέφευγε στη διαδικασία του επείγοντος, ακόμη κι αν υπήρχε γι' αυτό σοβαρή αιτία. Σήμερα λοιπόν εσείς, που θα ανανεώνατε υποτίθεται τον δημόσιο βίο, κάνετε τα ίδια και χειρότερα – γιατί κανένας αποχρών λόγος δεν υπάρχει για το επείγον της διαδικασίας.

Δεν μας έπεισε ο Υπουργός

Γιατί λοιπόν αυτή η διαδικασία εξπρές; Δεν μας έπεισε ο Υπουργός με τα λεγόμενά του. Γιατί έμεινε αυτό το σχέδιο νόμου στα συρτάρια για δυο μήνες; Γιατί τα παραπάνω από τα μισά του άρθρα δεν ετέθησαν σε διαβούλευση; Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της πλειοψηφίας, τι είναι αυτό που επείγεστε να περάσετε άρον-άρον μέσα σε λίγες μέρες, με τον ελάχιστο δυνατό χρόνο κριτικής και επεξεργασίας;

Καμία δικαιολογία περί επείγοντος δεν ευσταθεί

Προφανώς καμία δικαιολογία περί επείγοντος δεν ευσταθεί. Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν διαβάσει κανείς με προσοχή – παρά τις προσπάθειές σας να περιορίσετε προς τούτο τον διαθέσιμο χρόνο – τις διατάξεις που περιλαμβάνονται σ' αυτό το σχέδιο νόμου. Κι αναφέρομαι στις διατάξεις...

-για το προδήλως αντισυνταγματικό και παράλογο όριο των δύο θητειών στις θέσεις της διοίκησης της εκπαίδευσης,
-για την κατάργηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών,
-για την άρον-άρον κατάργηση δομών με αποδεδειγμένη προσφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία,
-για την αντικατάστασή τους από συγκεντρωτικές, υδροκέφαλες δομές, μακριά από την εκπαιδευτική πράξη, υποστελεχωμένες και υποχρηματοδοτούμενες,
-για την υποβάθμιση της ειδικής αγωγής και την επιστροφή στην ιατρικοποίηση των προηγούμενων δεκαετιών.

Κομματική άλωση της διοίκησης της εκπαίδευσης

Είναι ξεκάθαρο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι ο βασικός στόχος αυτού του νομοσχεδίου είναι η κομματική άλωση της διοίκησης της εκπαίδευσης. Αυτός είναι ο πυρήνας του κειμένου, και οτιδήποτε άλλο είναι απλώς περιφερειακό.

Και βεβαίως, η προσπάθειά σας αυτή δεν είναι αποσπασματική. Εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο, σε μια ευρύτερη στρατηγική για τη δημιουργία ενός κομματικού κράτους, πλήρως ελεγχόμενου από τα στελέχη σας.

Είδαμε, όλοι οι Έλληνες είδαν, την αντίστοιχη προσπάθειά σας για τη λεγόμενη “αποκομματικοποίηση” του Δημοσίου, όπου τα απολύτως φωτογραφικά κριτήρια επιλογής που θεσπίσατε, κατέστησαν αυτή την “αποκομματικοποίηση” ένα από τα πιο σύντομα ανέκδοτα.

Το ίδιο λοιπόν επιχειρείτε να κάνετε τώρα και στην εκπαίδευση.

Αποδόμηση και   κατάργηση υφιστάμενων εκπαιδευτικών δομών

Ξεκινάτε με την αποδόμηση και την κατάργηση υφιστάμενων εκπαιδευτικών δομών που, παρά το πάντα υπαρκτό περιθώριο για βελτιώσεις, έχουν προσφέρει πολλά και σημαντικά στην εκπαιδευτική πράξη:

Καταργείτε τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα, τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών, τους Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων, τα Κέντρα Συμβουλευτικής – Προσανατολισμού, τα Γραφεία Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, τα Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Και δημιουργείτε στη θέση τους νέες, υδροκέφαλες δομές καταδικασμένες εξαρχής στην υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση. Ισχυρίζεστε πως θεσμοθετείτε “αποκεντρωμένες υπηρεσίες”, όμως στην πραγματικότητα δημιουργείτε υπερσυγκέντρωση των στελεχών των ΠΕΚΕΣ (Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού) στις έδρες των Περιφερειών, και αντιστοίχως σε ό,τι αφορά τα ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική πολιτική και η στήριξη του εκπαιδευτικού έργου να απομακρύνονται από τη σχολική μονάδα. Αρκεί γι' αυτό να αναλογιστούμε το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Μακεδονίας που ιδρύετε στην Κοζάνη, το οποίο θα κληθεί να υποστηρίξει σχολεία στις Πρέσπες και στα ελληνοαβανικά σύνορα – κι αυτό με λιγότερα στελέχη και λιγότερους πόρους από ό,τι οι προηγούμενες δομές, και με τις δυσκολίες μετακίνησης που ξέρουμε πως υπάρχουν στους υπαλλήλους και τα στελέχη.

Καταργείτε εκδικητικά τον θεσμό των Σχολικών Συμβούλων, μόνο και μόνο γιατί οι φορείς του στήριξαν στο παρελθόν την αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Καταργείτε έναν θεσμό χρήσιμο, που συνειδητά επιλέξατε να υπονομεύσετε για μια ολόκληρη τριετία.

Ποιοι είναι οι ελάχιστοι δημοσιογράφοι που ελέγχετε

Κι επειδή γλώσσα λανθάνουσα τ' αληθή λέγει σήμερα κύριε Υπουργέ, στην συνέντευξή σας στην ΕΡΑ το πρωί σε σχετική ερώτηση για τους Σχολικούς Συμβούλους σας λέει η δημοσιογράφος: “Γιατί μιλάνε για κατάργηση;” Η απάντησή σας: “Ε τώρα, καταλάβατε. Ο καθένας δεν ελέγχεται, εκτός από ελάχιστους δημοσιογράφους”. Αυτό λοιπόν, κύριε Υπουργέ, είναι πιστεύω μείζον ηθικό θέμα. Ποιοι είναι λοιπόν οι ελάχιστοι δημοσιογράφοι που ελέγχονται; Και βεβαίως, καταθέτω και το δελτίο τύπου που ανέβηκε και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, από το οποίο έχει αφαιρεθεί το συγκεκριμένο σημείο. Και δεν με πείσατε, δεν πείστηκε κανένας συνάδελφος, ότι αυτό έγινε επειδή όπως είπατε “δεν έβγαινε νόημα” από τη συγκεκριμένη φράση. Νομίζω ότι βγαίνει νόημα και πρέπει να πείτε ποιοι είναι οι ελάχιστοι δημοσιογράφοι που ελέγχετε. Είναι πολύ συγκεκριμένη και ξεκάθαρη η αναφορά σας και οφείλετε μια απάντηση.

Βάζετε στο περιθώριο στελέχη με υψηλά επιστημονικά προσόντα

Όχι μόνο λοιπόν βάζετε στο περιθώριο στελέχη με υψηλά επιστημονικά προσόντα και σημαντικότατη εμπειρία, αλλά τους αποκλείετε στην πράξη και από τη διεκδίκηση της συμμετοχής τους στο διάδοχο θεσμό των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, χρησιμοποιώντας γι' αυτό ακόμη και προδήλως αντισυνταγματικά μέσα:

-αποκλείετε από τις διαδικασίες επιλογής όσους έχουν ήδη δύο θητείες, αντί να επιβραβεύετε στην πράξη την εμπειρία,
-θέτετε το θέμα της γλωσσομάθειας κατά το δοκούν. Εδώ αποκλείετε όσους δεν έχουν πιστοποιητικό ακόμα και σε περιπτώσεις που η γλωσσομάθεια δεν σχετίζεται άμεσα με την περιγραφή του καθήκοντος. Δεν δίνετε τον απαιτούμενο χρόνο ώστε οι δυνητικά υποψήφιοι με γνώση ξένων γλωσσών να αποκτήσουν την  πιστοποίηση, ενώ σε άλλες περιπτώσεις όπως της πλήρωσης της θέσης του Προέδρου του ΙΝΕΔΙΒΙΜ δεν θεωρείτε απαραίτητη την πιστοποίηση γλωσσομάθειας. Να σας θυμίσω ακόμα την περίπτωση του πρώην Διευθυντή του πολιτικού γραφείου του προκατόχου σας Υπουργού Παιδείας, ο οποίος τοποθετήθηκε ως Γενικός Διευθυντής στη Σιβιτανίδειο Σχολή χωρίς να κατέχει το απαιτούμενο προσόν της γνώσης ξένης γλώσσας, μια τοποθέτηση που κρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο μη νόμιμη, και την προσπάθεια νομιμοποίησης της τοποθέτησης με την φωτογραφική νομοθετική ρύθμιση (ν.4403/2015, άρθρο 41) πάλι από προκάτοχό σας.
-εξισώνετε στη μοριοδότηση την άσκηση καθηκόντων Σχολικού Συμβούλου στο επίπεδο του διευθυντή του σχολείου
-μοριοδοτείτε άνισα και αναδρομικά τη διδακτική υπηρεσία των Σχολικών Συμβούλων ως προς τους άλλους εκπαιδευτικούς
-συστήνετε Συμβούλια Επιλογής υπό τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, από διορισμένα κομματικά στελέχη για τους οποίους πριν 3 χρόνια είχε δημιουργηθεί τεράστιο πολιτικό ζήτημα στο ευρωκοινοβούλιο: Πρόκειται για εκείνα τα διορισμένα κομματικά στελέχη, τα οποία το φθινόπωρο 2017 το Υπουργείο, με σχετική εγκύκλιο παρανόμως εξαίρεσε από την αξιολόγηση των διοικητικών στελεχών με το αιτιολογικό ότι είναι "μετακλητοί υπάλληλοι". Αυτοί λοιπόν οι μετακλητοί υπάλληλοι που εξαιρέθηκαν από την αξιολόγηση, έρχονται να αξιολογήσουν τους προϊσταμένους των σχολικών μονάδων. Νομίζω πρέπει να το δείτε αυτό καθώς τώρα έρχεστε να τους εμπιστευθείτε να κάνουν αυτοί οι άνθρωποι αντικειμενικές κρίσεις.

Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου

Και μάλιστα, οι προβλεπόμενες θέσεις για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου θα είναι ανά ειδικότητα πολύ λιγότερες από αυτές των Σχολικών Συμβούλων, και κατά συνέπεια κάθε Συντονιστής θα πρέπει να υποστηρίζει ένα πολύ μεγαλύτερο αριθμό σχολικών μονάδων.

Καταργείτε χωρίς καμία δικαιολογία θεσμούς αναγκαίους όπως το ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών), που στελεχωνόταν από πληροφορικούς και τεχνικούς υπεύθυνους, λειτουργώντας ουσιαστικά, αποτελεσματικά και με ελάχιστο κόστος ως υπηρεσία σέρβις στα σχολικά εργαστήρια πληροφορικής, διορθώνοντας, συντηρώντας, αντικαθιστώντας ανταλλακτικά,  φυλάσσοντας μεταχειρισμένα τμήματα ανταλλακτικών στις αποθήκες και επαναχρησιμοποιώντας τα. Το αντικαθιστάτε με έναν μόνο καθηγητή πληροφορικής ανά διεύθυνση εκπαίδευσης, επιβαρύνοντας ουσιαστικά τις σχολικές μονάδες με ένα τεράστιο κόστος επισκευής των αναγκών που θα προκύπτουν στα εργαστήρια, υποχρεώνοντάς τες να καταφεύγουν σε ιδιωτικές εταιρίες, καθώς η καθυστέρηση θα είναι τεράστια, με τον φόρτο εργασίας να είναι προφανέστατα δυσανάλογος των δυνατοτήτων ενός και μόνο εκπαιδευτικού.

Απαξιώνετε με θλιβερό τρόπο φορείς και πρόσωπα

Απαξιώνετε με θλιβερό τρόπο φορείς και πρόσωπα που έδιναν πραγματικές λύσεις στις ανάγκες της εκπαίδευσης, μόνο και μόνο για να ενισχύσετε τον δικό σας κομματικό στρατό.

Αξιολόγηση

Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση, συνεπείς προς την ιδεοληπτική σας αγκύλωση, εξαιρείτε από αυτήν τους εκπαιδευτικούς, έχοντας τουλάχιστον αφαιρέσει από το κατατεθέν κείμενο την πρόβλεψη για ανώνυμη αξιολόγηση των διευθυντών από τους υφισταμένους τους, χωρίς αυτοί να αξιολογούνται με τη σειρά τους από κανέναν.

Ο Υπουργός μάλιστα δήλωσε σε ανακοίνωση-απάντηση στη Νέα Δημοκρατία τα εξής – και βάζω εισαγωγικά: “Το ΠΔ 152 προέβλεπε συγκεκριμένο και δεσμευτικό ποσοστό απολύσεων: Προφανώς, η κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152) που προβλέπει το σχέδιο νόμου, ενοχλεί τη Ν.Δ. πράγμα που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τους εκπαιδευτικούς που αγωνίστηκαν όλα αυτά τα χρόνια ώστε να μην εφαρμοστεί αυτό το νεοφιλελεύθερο έκτρωμα που προέβλεπε συγκεκριμένο και δεσμευτικό ποσοστό απολύσεων”. Με επιπλήξατε προηγουμένως ότι χρησιμοποιώ εκφράσεις οι οποίες είναι πολύ σκληρές, αλλά εσείς χρησιμοποιήσατε πολύ σκληρότερες και απαράδεκτες, χαρακτηρίζοντας το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα ως το μελανότερο σημείο μετά το 1974.

Καταθέτω λοιπόν αυτό το Προεδρικό Διάταγμα για να το δείτε και να μας πείτε πού μιλάει για απολύσεις εκπαιδευτικών. Σας καλώ να μας πείτε πού ακριβώς υπάρχει αναφορά στο συγκεκριμένο ποσοστό απολύσεων. Το να μην το κάνετε, θα ισοδυναμεί με παραδοχή ψεύδους. Και για αποκατάσταση της αλήθειας, σας καταθέτω και το νόμο 4250/2014 όπου στο κεφάλαιο Γ΄ άρθρο 20 αναφέρεται η αντικατάσταση του Π.Δ. 319/1992 περί αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων, διοικητικών και όχι εκπαιδευτικών, καθώς και εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που επιβεβαιώνει ότι το 15% δεν ίσχυε για τους εκπαιδευτικούς.

Κι εδώ θέλω να τονίσω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την εντελώς διαφορετική δική μας προσέγγιση: Εμείς πιστεύουμε ότι η αξιολόγηση ενθαρρύνει και επιβραβεύει τη δημιουργικότητα, εντοπίζει τις βέλτιστες πρακτικές, είναι προϋπόθεση για κάθε σχεδιασμό που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ποιότητας στην εκπαίδευση που παρέχουμε στα παιδιά μας. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι μια αδήριτη αναγκαιότητα. Το γεγονός ότι ο θεσμός της αξιολόγησης απουσιάζει από την Ελλάδα είναι ένα σημαντικό λάθος.

Εδώ και 36 χρόνια, οι διδάσκοντες δεν αξιολογούνται

Από το 1982 και μετά, εδώ και 36 χρόνια, οι διδάσκοντες δεν αξιολογούνται. Όσοι κάνουν καλά τη δουλειά τους, το κάνουν αποκλειστικά και μόνο από φιλότιμο, χωρίς αναγνώριση, χωρίς ενθάρρυνση, χωρίς ηθική, υλική και θεσμική επιβράβευση. Όσοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, με όλες τις συνέπειες που έχει αυτό για τους μαθητές και τις μαθήτριες καθώς και τις οικογένειές τους, δεν έχουν κανένα κίνητρο, καμία παρακίνηση για να βελτιωθούν. Δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα η αξιολόγηση. Έχει ως στόχο τη βελτίωση των εκπαιδευτικών διαδικασιών.

Εμείς, στο πλαίσιο της προηγούμενης κυβέρνησης αρχίσαμε την αξιολόγηση από τα πρότυπα πειραματικά σχολεία και θα ακολουθούσε η αξιολόγηση και στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες. Η σημερινή κυβέρνηση ακύρωσε αυτή την προσπάθεια, και γι' αυτό είναι υπόλογη έναντι των ευσυνειδήτων εκπαιδευτικών, έναντι των μαθητών και των οικογενειών τους.

θα επαναφέρουμε την αξιολόγηση

Εμείς λοιπόν δεσμευόμαστε ότι θα επαναφέρουμε την αξιολόγηση: Επώνυμη και τεκμηριωμένη, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, με κριτήρια δίκαια και αδιάβλητα, ως εργαλείο δουλειάς πρωτίστως για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Γιατί, σε πλήρη αντίθεση προς τη φιλοσοφία της σημερινής κυβέρνησης, πιστεύουμε ότι η διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση είναι η προϋπόθεση ώστε να λειτουργήσει πραγματικά ως το αποτελεσματικότερο εργαλείο που διαθέτει μια κοινωνία για την κοινωνική κινητικότητα, για την ανάπτυξη και την προκοπή.

Να δούμε όμως και πώς βλέπετε την αξιολόγηση εκεί όπου αναγκάζεστε να την εφαρμόσετε, στην επιλογή των στελεχών για τη διοίκηση της εκπαίδευσης.

Οι δύο θητείες

Αναφέρθηκα ήδη στον αντισυνταγματικό και διοικητικώς παράλογο περιορισμό των δύο θητειών, που αποκλείει στελέχη με εμπειρία και δεν εφαρμόζεται σε κανέναν άλλο τομέα του Δημοσίου.

Φωτογραφικές διατάξεις

Δεν είναι όμως μόνο αυτό το σημείο όπου παρατηρούνται προχειρότητες, αδικίες ή και κατάφωρες φωτογραφικές διατάξεις: Αναφέρω ενδεικτικά...

-τη μη διαφοροποίηση των κριτηρίων επιλογής ανάλογα με τη θέση: με τον ίδιο τρόπο μοριοδοτείται ο υποψήφιος για θέση καθαρά διοικητική, π.χ. περιφερειακός διευθυντής, και ο υποψήφιος για θέση συμβουλευτικού χαρακτήρα, π.χ. προϊστάμενος ΚΕΣΥ,
-την απάλειψη του κριτηρίου διοικητικής επάρκειας, πράγμα που συνιστά πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία,
-την πρόβλεψη δεκαετούς εκπαιδευτικής υπηρεσίας στην οικεία βαθμίδα για τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, η οποία αδικεί τους μεταταγέντες του 2013 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση  που διαθέτουν σημαντική διδακτική και εκπαιδευτική προϋπηρεσία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση,
-τη μη μοριοδότηση της συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας
-τη μη μοριοδότηση της συγγραφής επιστημονικών βιβλίων σχετικών με την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και της συμμετοχής σε συλλογικούς τόμους,
-την πρόβλεψη να δίνονται οι δηλώσεις προτίμησης θέσεων από την έναρξη της διαδικασίας επιλογής στελεχών που δημιουργεί συνθήκες τακτοποίησης  και προειλημμένων αποφάσεων,
-την πρόβλεψη του άρθρου 36 ότι οι τοποθετήσεις των στελεχών θα ξεκινήσουν από τα ΠΕΚΕΣ και τα ΚΕΣΥ. Έτσι, οι υπάρχοντες κομματικοί περιφερειακοί διευθυντές που τοποθετήθηκαν το 2015 με τη γνωστή διαδικασία θα προεδρεύσουν των συμβουλίων επιλογής που θα κρίνουν τα υπόλοιπα στελέχη. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η αντικατάσταση των μελών ΔΕΠ στα περιφερειακά συμβούλια επιλογής, από «διδάσκοντες σε ΑΕΙ». Προφανώς τα μέλη ΔΕΠ δεν μπορούν να χειραγωγηθούν το ίδιο εύκολα. Αυτό σε συνδυασμό με την βαρύτητα που αποδίδεται στη μη δομημένη συνέντευξη, ανοίγει ορθάνοιχτα το παράθυρο για τη πριμοδότηση και την τελική επιλογή “ημετέρων”.

Στόχος να εξοβελίσετε από το σύστημα τα ήδη υπηρετούντα στελέχη στη διοίκηση της εκπαίδευσης

Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι μοναδικό στόχο έχετε να εξοβελίσετε από το σύστημα τα ήδη υπηρετούντα στελέχη στη διοίκηση της εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από τα προσόντα, την αξία και την προσφορά τους. Εμείς, σας λέμε ξεκάθαρα, θεωρούμε ότι οι όποιες επιλογές γίνουν μ' αυτό τον διάτρητο τρόπο δεν θα είναι θεσμικά νομιμοποιημένες.

Σιβιτανίδειος

Χαρακτηριστικό των προθέσεών σας είναι εξάλλου το άρθρο που αφορά τη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Σιβιτανιδείου. Με βάση τη διάθεση των δωρητών, το επταμελές ΔΣ της Σχολής έχει σαν πρόεδρο τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο και προσωπικότητες από τη Δημόσια ζωή, όπως για παράδειγμα τα τελευταία χρόνια τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Τώρα επιχειρείτε να προσθέσετε στο Διοικητικό Συμβούλιο δύο ακόμη μέλη, τον Γενικό Διευθυντή και έναν συνδικαλιστή, ο οποίος μάλιστα δεν θα είναι αιρετός εκπρόσωπος των εργαζομένων της Σχολής. Αλλοιώνετε δηλαδή ακόμη έναν θεσμό που αποδεδειγμένα λειτουργεί, με μόνο σας σκοπό την κομματική του άλωση.

Εξυπηρέτηση  ημετέρων

Η ίδια λογική της προχειρότητας, της αδιαφάνειας και της πρόθεσης εξυπηρέτησης ημετέρων καταφαίνεται με τον πλέον σαφή τρόπο στο τρίτο μέρος του νομοσχεδίου που αφορά τις ρυθμίσεις για το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, οι οποίες βεβαίως δεν πέρασαν ποτέ από την ούτως ή άλλως σύντομη και απ' ό,τι φαίνεται εντελώς διεκπεραιωτική διαδικασία της διαβούλευσης.

Ειδική εκπαίδευση - Διά βίου μάθηση

Λόγω της πίεσης του χρόνου, θα αναφερθώ στα υπόλοιπα, σημαντικά τρωτά σημεία του νομοσχεδίου, όπως για παράδειγμα οι προβλέψεις για την ειδική εκπαίδευση και για τη διά βίου μάθηση στη συζήτηση κατ' άρθρο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ένα τέτοιου εύρους νομοσχέδιο, που αφορά τόσες πολλές και τόσο σημαντικές πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν είναι δυνατόν να έχει συνταχθεί με τόση προχειρότητα, να έχει ως πρωταρχική του στόχευση την κομματική άλωση της εκπαίδευσης και την εξυπηρέτηση “ημετέρων”, να μην λαμβάνει υπόψη ούτε καν τις εντελώς προφανείς αρνητικές συνέπειες που θα έχει η εφαρμογή των επιμέρους προβλέψεών του.

Θα καταγήσουμε το νόμο εάν ψηφιστεί

Γι' αυτούς τους λόγους, η Νέα Δημοκρατία θα το καταψηφίσει επί της αρχής, καλεί την Κυβέρνηση να το αποσύρει, όπως άλλωστε την καλούν και σχεδόν όλοι εκπαιδευτικοί φορείς, και δεσμεύεται ότι, αν τελικά ψηφιστεί από την πλειοψηφία, θα το καταργήσει κατά προτεραιότητα ως Κυβέρνηση.

Σχόλια (17)

 
Στράτος
04 Ιουν 2018 22:37

Το μόνο βέβαιο για τον νέο νόμο επιλογής στελεχών είναι ότι δεν πρόκειται να εφαρμοστεί περισσότερο από μία φορά. Η παράδοση για τους νόμους επιλογής στελεχών εκπαίδευσης στην Ελλάδα θα συνεχιστεί...
Ο Γιάννης Ανδριανός ήταν περισσότερο από σαφής.
Πιθανότατα μάλιστα ο νόμος θα εφαρμοστεί για κάποια μόνο στελέχη, καθώς είναι μάλλον απίθανο να ισχύει όταν λήξει η θητεία των υπηρετούντων σήμερα Διευθυντών σχολείων.

 
ΜΠΑΒΟ ΣΤΗΝ ΝΔ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΔΡΙΑΝΟ
04 Ιουν 2018 22:46

Επιτέλους είπε το αυτονόητο.Θα καταργήσει τον νόμο κατά προτεραιότητα και θα θεσμοθετήσει καινούργιο βάση του οποίου αυτονοήτως θα γίνουν νέες επιλογές.Και όλα αυτά το πολύ σε ένα χρόνο.Ας κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ όσες επιλογές δικών της θέλει.Δεν θα χαρούν και πολύ.

 
Νίκος Κ.
04 Ιουν 2018 22:48

Όλη η πολεμική των συνδικαλιστών εναντίον της προηγούμενης κυβέρνησης στηρίχτηκε στο ψέμα του 15% απολύσεων.
Αυτό δεν ίσχυε για τους εκπαιδευτικούς, όμως οι συνδικαλιστές της αριστεράς, για να εκπορθήσουν το κάστρο το χρησιμοποίησαν ΨΕΥΔΩΣ ξανά και ξανά, ως πολιορκητικό κριό.
Τώρα όμως, όσοι τους πίστεψαν και τους ακολούθησαν, θα υποστούν πολύ χειρότερα.
Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά και το νομοσχέδιο δεν είναι η ουρά...

 
TASOS
04 Ιουν 2018 22:50

Με αυτά που κάνει η Ν.Δ και το ΚΙΝΑΛ θα ψηφίσω ΣΥΡΙΖΑ, και ας μην τους πάω καθόλου.
Πάντως τα κριτήρια για του Δ/ντες σχολείων είναι σωστά. Μετράνε πολλά πράγματα. Αυτό με την θητεία είναι λάθος.

 
Πλατάρος Γιάννης
04 Ιουν 2018 23:05

Επί τέλους μια καθαρή, σαφής, διαυγής , πεντακάθαρη τοποθέτηση:
Θα καταστεί ο νόμος αυτός ως μη ψηφισθείς.
κ. Γιάννη Αδριανέ, ταθερμά μου συγχαρητήρια για την τεκμηριωμένη αποδόμηση του ιδεοληπτικού τερατουργήματος που πάει να γίνει νόμος της Πατρίδας μας.
Ευχαριστώ πολύ!

 
Ούτε στη Λατινική Αμερική
04 Ιουν 2018 23:58

"Εμείς, σας λέμε ξεκάθαρα, θεωρούμε ότι οι όποιες επιλογές γίνουν μ' αυτό τον διάτρητο τρόπο δεν θα είναι θεσμικά νομιμοποιημένες."
Συγχαρητήρια στον κ. Ανδριανό. Επιτέλους, τα πράγματα ειπώθηκαν με κρυστάλλινη καθαρότητα και σαφήνεια!
Το νομοσχέδιο αυτό είναι η επιτομή του πολιτικού κυνισμού και της πελατειακής τακτοποίησης. Κρίμα για την κανονική Αριστερά, κρίμα για τον Γαβρόγλου...

 
@Στράτο τα έλεγα
05 Ιουν 2018 00:04

και με ειρωνευόσουν ότι πλάθω σενάρια από το μυαλό μου. Μόνο των Διευθυντών Σχολείων θα λήξει η θητεία κανονικά το 2020.Ότι επιλογές άλλες κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ τελειώνουν την επομένη των εκλογών.Η απαξίωση,ο εξευτελισμός και όλα όσα έκαναν στους δεκάδες Διευθυντές Εκπαίδευσης μη σεβόμενοι τίπιτα στέλνοντας στους στις τάξεις την επόμενη μέρα και ξεχνώντας λέξεις όπως σεβασμός και αξιοπρέπεια το 2016 θα ξεπληρωθούν αναλόγως.Ότι έσπειραν θα θερίσουν.

 
ΔΠ
05 Ιουν 2018 01:21

Συγχαρητήρια στον κ. Αδριανό και στη ΝΔ,
Ξεκάθαρη η τοποθέτησή σας, εντοπίσατε τα πιο βασικά προβληματικά σημεία του νόμου, μέσα σε ένα πλαίσιο γενικότερα ιδεοληπτικό.
Περιμένουμε ασφαλώς να δούμε και στην πράξη την κατάργησή του, όταν θα γίνεται κυβέρνηση.

 
ΠΕΤΡΟΣ
05 Ιουν 2018 06:26

Mπράβο Ανδριανέ για τη σαφήνεια και την καθαρότητα των επιχειρημάτων σου

 
Μπράβο κ. Αδριανέ
05 Ιουν 2018 07:47

Εφόσον ψηφισθεί αυτός ο φασιστικός νόμος (με την έννοια οτι καταπατεί βάναυσα το Σύνταγμα, τον Δημοσιουπαλληλικό κώδικα μια σειρά Ελληνικικών και Ευρωπαικών νόμων) θα πρέπει να λογοδοτήσουν οι "γνωστοί-άγνωστοι"συντάκτες του για την προκληθείσα ζημία στις επαγγελματικές και προσωπικές υποστάσεις αρκετών εκπαιδευτικών.

 
Αρτούριος Σαμολαδάς
05 Ιουν 2018 08:02

Μπράβο στη ΝΔ που βγαίνει ξεκάθαρα και δηλώνει τι θα κάνει με το νόμο νέων Δομών Εκπαίδευσης-κομματοκρατίας-κατάληψης του κράτους από ημετέρους. 25 χρόνια ψήφιζα αριστερά τώρα για πρώτη φορά στη ζωή μου θα ψηφίσω ΝΔ.

 
Αλλεργικός στο σανό
05 Ιουν 2018 08:42

Ποτε θα μαθαιτε επιτελους οτι οι υπουργοι και οι βουλευτες δεν εχουν αστικες και ποινικες ευθυνες για τους νομους που ψηφιζουν; Η ΝΔ θα πρεπει να αποχωρησει απο τη διαδικασια αμεσα

 
Λευτέρης
05 Ιουν 2018 09:25

Δεν πιστεύω ότι πρόκειται να καταργηθεί ένα νομοσχέδιο που εξυπηρετεί μία κυβερνητική πλειοψηφία, όποια και αν είναι αυτή. Κατά τα άλλα ταιριάζει και εδώ η φράση "τα ψεύτικα τα λόγια, τα μεγάλα..."

 
ΗΑΤΕ ΟF SYRIZA
05 Ιουν 2018 09:53

Ο κλέφτης και ο ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται. Το δεύτερο πάνε σπίτι τους γιατί θα κριθούν αξιοκρατικά (ελπίζω) και θα βρεθούν "επιστημονικά λιποβαρείς".

 
ΞΕΚΑΘΑΡΑ
05 Ιουν 2018 10:10

Ξεκάθαρες δηλώσεις: Ν.Δ., αν τελικά ψηφιστεί από την πλειοψηφία, θα το καταργήσει κατά προτεραιότητα ως Κυβέρνηση.
Τι πετυχαίνει?? Όσοι δεν γίνουν στελέχει να μετρούν τις μέρες για να έρθει η κατάργηση του νόμου και ωστε να έχουν δευτερη ευκαιρία και να εύχονται κυβέρνηση Ν.Δ.
Υ.Γ. Απορρώ πως δεν μοριοδοτούν την κατασκευή κοκτέιλ.
Υ.Γ.2. Μετρούν τα σεμινάρια ποιο πολύ από τη διοικητική εμπειρία.

 
Νεφεληγερέτης
05 Ιουν 2018 14:32

"Αναφέρθηκα ήδη στον αντισυνταγματικό και διοικητικώς παράλογο περιορισμό των δύο θητειών, που αποκλείει στελέχη με εμπειρία και δεν εφαρμόζεται σε κανέναν άλλο τομέα του Δημοσίου".
kύριε Ανδριανέ κάπως έτσι είναι.Αυτός είναι κόφτης πόυ κόβει σαν τον παλιό τραχά των αγροτώ.Στο ΕΑΠ είχε ξανγίνει πέρσυ.Ηταν ξυράφι που έσφαξε τους παλιούς με το βαμβάκι.Σοβαρή παράταξη η ΝΔ είτε μόνη είτε με τους ΚΙΝΑΛ μαζί θα σαρώσει όπως είπατε αυτά τα σκουπίδια νόμους.Ιδωμεν,Μάης του δεκαενιά..με τη διαδικασία του κατεπείγοντος ή από το θερινό..και τον ερχόμενο Σεπτέμβρη με νέες ταινιες ς ποιότητος στα χειμερινά σινεμά..

 
@politis
05 Ιουν 2018 17:03

Επιτέλους μια σοβαρή φωνή, όπου με σαφήνεια διατυπώνει και υπόσχεται ότι θα καταργηθεί η φαυλότητα και θα επανέρθει η αξιοκρατία με διαδικασίες ΑΣΕΠ στις κρίσεις της εκπαίδευσης, πάγιο αίτημα της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να σας θυμίσω.

Γι' αυτό αγωνιστήκαμε τόσα χρόνια κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, ο ΑΣΕΠ είναι νόμος Πεπονή, της δημοκρατικής παράταξης να σας θυμίσω ξανά, που τα μέλη της σας εμπιστεύτηκαν στο παρελθόν και σας έκαναν κυβέρνηση δυστυχώς, κι εσείς ασύστολα τώρα τον καταργείτε επιλεκτικά για τις επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης!!!

Όλο το υπόλοιπο δημόσιο σήμερα δουλεύει με μαγνητοφωνημένες συνεντεύξεις στις κρίσεις και την επιλογή των στελεχών, εκτός από την εκπαίδευση τη στιγμή που θα έπρεπε πρώτη αυτή να δείχνει το δρόμο.

Όλο το δημόσιο μοριοδοτεί την εμπειρία με τεράστιο ποσοστό μοριοδότησης και εσείς την καταδικάζετε και την ποινικοποιείτε με ποινή μάλιστα αποκλεισμού των συναδέλφων από τις διαδικασίες.

Γιατί, τι είναι η ζωή κύριοι του Σύριζα αν όχι συσσωρευμένες γνώσεις και εμπειρίες μαζί, που οδηγούν τον άνθρωπο, τον επαγγελματία, τον επιστήμονα, προς στην ωριμότητα;

Η ανάπτυξη του ανθρώπου δεν έχει πισωγυρίσματα, κανείς δεν ξαναμπουσουλάει για να μάθει να περπατά καλύτερα και να βελτιώσει το βηματισμό του!

Δεν σας αξίζει η δημοκρατία κύριοι, γιατί την κακοποιείτε βάναυσα. Υποκρίνεστε τους δημοκράτες, ενώ στην πραγματικότητα άλλα καθεστώτα νοσταλγείτε εσείς. Ενδεικτική η φράση του υπουργού σας που του ξέφυγε και είπε και μετά το σβήσατε για να το καλύψετε, ότι δεν είναι όλοι οι δημοσιογράφοι ελεγχόμενοι, δυστυχώς...

Ευτυχώς κύριε υπουργέ, η θητεία για εσάς και τους αυλικούς σας τελειώνει σε λίγο, για να μπορέσουμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι που εννούμε πραγματικά τη δημοκρατία με το όνομά της να ξαναχτίσουμε αυτά που γκρεμίζετε εσείς καθημερινά σήμερα και μάλιστα χωρίς αιδώ !!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ