Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Κ. Γαβρόγλου προς Φορείς: Σταματήστε την καταστροφολογία γιατί η πραγματικότητα κάθε φορά σας διαψεύδει

«Κανένας φορέας δεν ήρθε εδώ να πει να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Είπε να αποσυρθούν διάφορες διατάξεις…»
Δημοσίευση: 05/06/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για διάψευση, ουσιαστικά   στην πράξη, της  καταστροφολογίας ορισμένων φορέων και κομμάτων για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, τη μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στα Λύκεια, τη Θεματική Εβδομάδα, τα δωρεάν μεταπτυχιακά και την εκλογή πρυτανικών αρχών και για μια σειρά άλλων νομοθετημάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, έκανε λόγο ο υπουργός  Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου κατά τη σημερινή ομιλία του στην ακρόαση των φορέων στη συζήτηση του σ/ν για τις Δομές Εκπαίδευσης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Ο Κ. Γαβρόγλου ζήτησε από τους Φορείς της εκπαίδευσης να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των σχολείων, σημειώνοντας «θέλουμε από εσάς να μας φέρετε την εμπειρία της καθημερινότητας για το πώς θα αντιμετωπισθούν αυτά τα εντελώς μα εντελώς καινούργια προβλήματα. Οι Δομές που κάνουμε, οι οποίες βασίζονται εν πολλοίς στην διεπιστημονικότητα, ελπίζουμε να μας δώσουν κάποια δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε και αυτά τα καινούργια προβλήματα».

Παράλληλα επισήμανε ότι όλοι οι Φορείς στις σημερινές τους τοποθετήσεις δεν ζήτησαν την απόσυρση του σχεδίου νόμου όπως έκαναν τα κόμματα, αλλά την απόσυρση ή τροποποίηση ορισμένων διατάξεων.

«Κανένας φορέας δεν ήρθε εδώ να πει να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Είπε να αποσυρθούν διάφορες διατάξεις… Και ξέρουμε ότι τις μέρες τις προηγούμενες υπήρχαν ανακοινώσεις από διάφορους Φορείς να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Ξέρω πόσο δύσκολες είναι αυτές οι αλλαγές αυτές στα συλλογικά όργανα. Και εγώ θέλω να το χαιρετίσω. Όχι ότι δεν υπάρχει το αίτημα απόσυρσης, αλλά ότι είναι στοιχείο ωριμότητας των διαδικασιών όταν κανείς το μελετήσει στα σοβαρά και δει ότι πράγματι είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο μας πάει ένα βήμα μπρος», είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, ο κ. Γαβρόγλου ευχαρίστησε τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

«Ως υπουργείο και ως κυβέρνηση είμαστε ευγνώμονες σε αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι έχουν πάρει ένα κομμάτι της εκπαίδευσης στην πλάτη τους με τους όρους που το έχουν πάρει», είπε σημειώνοντας ότι τον Οκτώβριο θα ανακοινωθεί ένας σοβαρός αριθμός μόνιμων διορισμών που θα γίνουν σε βάθος τριετίας. Και συμπλήρωσε: «Αυτό όμως προϋποθέτει ότι θα έρθουμε σε μια συνεννόηση και για το σύστημα πρόσληψης. Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία, ένα μέτρο που θα ευεργετήσει τόσο πολύ την εκπαίδευση όπως είναι οι μόνιμοι διορισμοί να μην υπονομευθεί, σε εισαγωγικά, από διαφωνίες μας γύρω από το σύστημα πρόσληψης. Και για να σας προλάβω, είναι εντελώς προφανές ότι η προϋπηρεσία θα παίξει ρόλο στην πρόσληψη».

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Θα κινηθώ σε μία συμπληρωματική κατεύθυνση με αυτά που είπαν οι Υφυπουργοί. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να επαναλαμβανόμαστε.
24 Οκτωβρίου 2017: Θυμόμαστε τι έγινε; Στο Υπουργείο Παιδείας γίνεται μία ημερίδα όπου καλούνται ειδικά η  ΠΕΣ, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ. Και η αίθουσα είναι γεμάτη και με πάρα πολλά άλλα άτομα που θέλουν να παρακολουθήσουν την ημερίδα. Δίνεται η πρώτη εκδοχή του σχεδίου, είναι 24 Οκτωβρίου του 2017. Η πρώτη εκδοχή του σχεδίου, που η φιλοσοφία του παραμένει ουσιαστικά η ίδια με αυτή που συζητάμε τώρα. Και ζητάμε πρώτα - πρώτα  από τους τρεις αυτούς τους Φορείς να μας πουν τις απόψεις τους.  Δεν έχουμε πάρει καμία απάντηση. Αυτό τώρα γιατί το λέω; Δεν το λέω για να καταγγείλω κανέναν, το λέω γιατί πολύ κοντά στην πολύ συστηματική κριτική που γίνεται του Υπουργείου – και εγώ προσωπικά να αναλάβω όλη την ευθύνη – θα πρέπει κανείς να είναι και ολίγον αυτοκριτικός. Γιατί αν τυχόν οι Φορείς δεν βλέπουν τις αδυναμίες που έχουν οι ίδιοι, τότε δεν μπορεί να γίνει κουβέντα, το μόνο που γίνεται είναι μία αλληλοκαταγγελία, μία κριτική. Εδώ λοιπόν υπάρχει ένα πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι η δυσκολία πολλών Φορέων να αποδεχτούν κάτι που καταρχήν είναι θετικό. Αυτό αμέσως- αμέσως   μέσα σε αυτή την  πολιτική κουλτούρα που έχει δημιουργηθεί, δημιουργεί τέτοια προβλήματα που οδηγούν σε παραλυσία. Λέω λοιπόν ότι αυτό, ας το σημειώσουμε.
To δεύτερο: το ερώτημά μας δεν είναι αν θα φέρει το νομοσχέδιο αυτό καμία επανάσταση στην Ελλάδα. Δεν είναι προφανώς αυτό το ερώτημα. Το ερώτημα είναι: «Όλα είναι καλά σήμερα;» Γιατί επ’ αυτού δεν τοποθετήθηκε κανείς. Με μισόλογα, αλλά γενναία, όπως είπε ο κ. Μπαξεβανάκης, δεν τοποθετήθηκε κανείς. Είναι όλα εντάξει σήμερα;  Γιατί για να δούμε τι αλλαγές πάμε να φέρουμε, στοιχειωδώς να πούμε και τι δεν πάει καλά. Νομίζω ότι η αιτιολογική έκθεση, η οποία κατηγορήθηκε ότι είναι έκθεση ιδεών –δεν θυμάμαι ποιος συνάδελφος το είπε ότι είναι έκθεση ιδεών- ότι η αιτιολογική έκθεση με πολύ κομψό τρόπο και με πάρα πολύ συστηματικό τρόπο προσπαθεί να δει τα προβλήματα που πρέπει να λύσουμε. Καλείστε λοιπόν να απαντήσετε με πάρα πολύ έντιμο τρόπο. Όλα πάνε καλά σήμερα; Και αν πάνε καλά, ποια είναι αυτά που δεν πάνε καλά; Συμφωνούμε μεταξύ μας σε αυτά που δεν πάνε καλά; Ή άλλα θεωρείτε εσείς ότι δεν πάνε καλά και άλλα εμείς; Εγώ δεν άκουσα τίποτα τέτοιο σήμερα. Αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία μεθοδολογικά, για τον τρόπο που συνεννοούμαστε μεταξύ μας.

Το τρίτο θέμα: η πλήρης καταστροφολογία. Η πλήρης καταστροφολογία. Αυτό το ζήσαμε και με άλλα νομοσχέδια. Εγώ  θέλω να σας τα υπενθυμίσω για να μην θεωρείτε ότι ξεχνιούνται. Λίγους μήνες πριν. Θυμάστε τι λέγανε διάφοροι Φορείς - όχι όλοι, όχι όλοι, αλλά πολλοί – κάποιοι από τους οποίους είναι και σήμερα εδώ - και δεν είναι η Διδασκαλική Ομοσπονδία, για να είμαι από την αρχή πεντακάθαρος . Τι λέγατε για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση; Την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση;  Καταστροφή, καταστροφολογία, ότι δεν θα λειτουργήσει, ότι το ένα, ότι τα παιδιά, οι γονείς, όλο αυτό το πράγμα. Θυμάστε τι λέγατε όταν με αφορμή ορθολογικοποίηση των προγραμμάτων σπουδών, είπαμε στα παιδιά στη Γ’ Λυκείου να δίνουνε μόνο τέσσερα μαθήματα; Θυμάστε τι λεγότανε για τη Θεματική Εβδομάδα; Φέτος γιατί κανείς δεν μίλησε; Γιατί κανείς δεν μίλησε φέτος; Όταν έγινε η Θεματική Εβδομάδα, με τεράστια επιτυχία. Τίποτα… Πέρυσι όμως, η πλήρης καταστροφή… Σαν ας πούμε κάποιοι που πήγαν να βάλουν βόμβα στα θεμέλια της εκπαίδευσης. Να θυμηθούμε τι λεγότανε για το ολοήμερο σχολείο; Σαν να ήτανε μία κατάρα αυτή. Λειτουργεί άψογα το ολοήμερο σχολείο; Προφανώς όχι. Θα ήτανε ανόητο εκ μέρους της κυβέρνησης να θεωρούμε ότι λειτουργεί άψογα. Είναι όμως ένα βήμα;

Έχουν γίνει πράγματα πολύ θετικά; Είναι πολύς κόσμος ευχαριστημένος; Η απάντηση σε όλα αυτά είναι «ναι». Αλλά θυμάστε την καταστροφολογία. Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και ο νόμος που ψηφίσαμε τον Αύγουστο. Δεν θα υπάρχουνε λέει μεταπτυχιακά, δεν θα υπάρχουνε υποψηφιότητες για τις πρυτανικές εκλογές κλπ. Αυξήθηκε ο αριθμός των δωρεάν μεταπτυχιακών εν τω μεταξύ που έχουν εγκριθεί, έχει πέσει ο μέσος όρος των διδάκτρων, έχει αυξηθεί ο αριθμός των παιδιών που πάνε χωρίς δίδακτρα κλπ. κλπ. Άνοιγμα σχολείων. Κανείς δεν το χαιρέτισε με το χέρι στην καρδιά. Ναι, λέει, άνοιξαν, αλλά… Κάποιος λέει, τις πόρτες, τυπικά ανοίγετε τις πόρτες. Η κυρία που έφυγε. Εντάξει; Νομίζω ότι ορισμένα πράγματα, αν τα χαιρετίσει κανείς, ενισχύει κάτι που ανήκει στην κοινωνία, δεν ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ. Να το καταλάβουμε αυτό; Βεβαίως δεν είναι τυχαίο ότι τα σχολεία ανοίγουν στην ώρα τους επί ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά εγώ δεν λέω να το πιστωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Να το πιστωθεί όμως η κοινωνία; Και ως κοινωνικοί Φορείς και ως μαζικοί Φορείς, αυτό πρέπει να το ενισχύσετε κατά τη γνώμη μας, με πάρα πολύ γενναιόδωρο τρόπο. Εγώ σήμερα κρατάω κάτι που έχει  πολύ μεγάλη σημασία και ξέρω πόσο δύσκολο είναι. Κανένας φορέας δεν ήρθε εδώ να πει «να αποσυρθεί το νομοσχέδιο». Είπε να αποσυρθούν διάφορες διατάξεις… Και ξέρουμε ότι τις μέρες τις προηγούμενες υπήρχαν ανακοινώσεις από διάφορους Φορείς να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Ξέρω πόσο δύσκολες είναι αυτές οι αλλαγές αυτές στα συλλογικά όργανα. Και εγώ θέλω να το χαιρετίσω. Όχι ότι δεν υπάρχει το αίτημα απόσυρσης, αλλά ότι είναι στοιχείο ωριμότητας των διαδικασιών όταν κανείς το μελετήσει στα σοβαρά και δει ότι πράγματι είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο μας πάει ένα βήμα μπρος.

Τώρα, έχουν θιχτεί διάφορα επιμέρους ζητήματα. Τα σημειώνουμε, όπως είπαν και η κ. Τζούφη και ο κ. Μπαξεβανάκης, αύριο μετά τη συνεδρίαση θα αποφασίσουμε  τις αλλαγές, όχι που θα κάνουμε - αλλά που πρέπει να γίνουν -  και με βάση αυτά που ακούσαμε, γιατί όντως ορισμένα είναι θέματα αδυναμίας  ενός τόσο σύνθετου νομοσχεδίου. Υπάρχει όμως κάτι που δεν το καταλαβαίνουμε. Και νομίζω πρέπει να το πούμε. Δεν μπορεί να γίνονται προτάσεις, όπου στο πίσω μέρος του μυαλού είναι μία ιδιόμορφη ισοβιότητα, μία ιδιόμορφη αίσθηση ότι όλοι όσοι λειτουργούν σήμερα είναι αναντικατάστατοι. Αυτό δεν μπορεί να γίνει. Είναι εκπαιδευτικοί. Και έχω την αίσθηση, τη βεβαιότητα ότι δεν είναι ένα πράγμα που έρχεται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Αυτό είναι ένα πράγμα το οποίο έρχεται από ομάδες ανθρώπων οι οποίοι δεν θέλουν με κανέναν τρόπο να αφήσουν το όποιο πόστο έχουν πάρει αξιοκρατικά τότε που το πήραν. Δεν μπορεί η εκπαίδευση να λειτουργεί έτσι. Με κανέναν τρόπο δεν μπορεί να λειτουργεί έτσι η εκπαίδευση. Το πιο σοβαρό όμως - και μόνον η εκπρόσωπος της Αγωγής Υγείας το έθιξε. Δεν μιλήσατε καθόλου για τις νέες κοινωνικές πραγματικότητες που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι δομές υποστήριξης. Έχετε αίσθηση ότι ζούμε σε μία αναλλοίωτη κοινωνία που δεν αλλάζει, ή που οι αλλαγές δεν παίζουν κανέναν ρόλο στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε; Έχουμε όλοι την αίσθηση ότι τα τελευταία είκοσι χρόνια υπάρχει, διαμορφώνεται, είναι υπό διαμόρφωση μια νέα κοινωνία; Ξέρουμε τι σημαίνει για τη σχολική πραγματικότητα οι ριζοσπαστικοί νέοι τρόποι πρόσβασης στη γνώση; Εγώ δεν λέω ότι κάθε φορά είναι καλό, αλλά είναι και πέραν του καλού και του κακού. Έτσι είναι οι μεγάλες τεχνολογικές επαναστάσεις.

Ξέρουμε τι σημαίνει αυτό, τι αλλαγές φέρνει; Ξέρουμε οι αλλαγές που έρχονται, όταν το 25% των οικογενειών είναι μονογονεϊκές; Αυτά είναι εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα. Έχουμε  την αίσθηση της βαθιάς αναδιάταξης στο αξιακό σύστημα των παιδιών, γύρω από την έννοια της φιλίας;

Έχουμε καταλάβει τι σημαίνει να επικοινωνείς σε χρόνο μηδέν; Έχουμε καταλάβει τι σημαίνει όταν όλοι στο διάλειμμα ανοίγουν τα κινητά τους και βλέπουν τι συνέβη στο μεταξύ; Έχουμε καταλάβει ότι ενδεχομένως για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας ο εθισμός δεν είναι σε ουσίες αλλά είναι σε αντικείμενα τεχνολογικά; Αυτά είναι νέα προβλήματα. Εμείς, ως Υπουργείο, που τα λέμε, προσπαθούμε να τα τιθασεύσουμε, να τα καταλάβουμε. Και θέλουμε από εσάς να μας φέρετε την εμπειρία της καθημερινότητας για το πώς θα αντιμετωπισθούν αυτά τα εντελώς μα εντελώς καινούργια προβλήματα. Οι Δομές που κάνουμε, οι οποίες βασίζονται εν πολλοίς στην διεπιστημονικότητα, ελπίζουμε να μας δώσουν κάποια δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε και αυτά τα καινούργια προβλήματα.

Γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία, όταν τα λέμε όλα αυτά, να έχουμε αναφορά την κοινωνία γιατί οι αλλαγές στην εκπαίδευση γίνονται επειδή υπάρχουν αλλαγές στην κοινωνία. Δεν είναι ότι οι αλλαγές στην κοινωνία γίνονται επειδή υπάρχουν αλλαγές στην εκπαίδευση. Την κοινωνία, λοιπόν, πρέπει να καταλάβουμε και να δούμε ποιο είναι το αίτημά της από τους εκπαιδευτικούς θεσμούς.

Ειπώθηκαν πάρα πολλά πράγματα για την αξιολόγηση. Εγώ καταλαβαίνω το εξής: Υπάρχει μια δυσπιστία στην Πολιτεία. Αυτό είναι το ουσιαστικό. Δηλαδή, ενώ θα έπρεπε μια γενναιόδωρη θέση απέναντι στην κατάργηση του Π.Δ 152 και του Ν.3848 που μας είχε αποδεκατίσει, πάντα υπάρχει ένα ‘ναι μεν, αλλά μήπως;’. Χαίρομαι που αυτό εκφράστηκε, γιατί δείχνει μια έλλειψη εμπιστοσύνης στη σχέση μας. Εγώ λοιπόν λέω ότι αυτά τα πράγματα πρέπει να τα λήξουμε μεταξύ μας διότι αν κάποιοι νομίζουν ότι καταργήσαμε το Π.Δ 152 –και εσείς νομίζετε ότι πατήσαμε ένα κουμπί και καταργήθηκε, νομίζετε ότι δεν υπήρχε αντίδραση- αν νομίζετε ότι καταργήσαμε το Π.Δ 152 γιατί εμείς είμαστε πιο πονηροί και θα φέρουμε την αξιολόγηση από το παράθυρο, τότε νομίζω ότι είστε σε λάθος μονοπάτι. Θυμάστε αυτά τα δύο βιβλία; είναι το 12ο Συνέδριο για την Εκπαίδευση της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ και οι κοινές θέσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ. Ξέρετε ότι έχουμε αντιγράψει επί λέξει από τις κοινές θέσεις; ‘Η αυτοαξιολόγηση είναι βασικός συντελεστής της όλης διαδικασίας. Οι εκπαιδευτικοί τόσο στη βασική τους κατάρτιση όσο και στην επιμόρφωσή τους πρέπει να ενημερώνοντα…κλπ’. Είναι κείμενο του ’99, κύριε Μαυρωτά, και καμία κυβέρνηση δεν βάλει αυτού του τύπου τα πράγματα και αν νομίζετε πως οτιδήποτε παλιό είναι ξεπερασμένο έχετε πάρα πολύ μεγάλο λάθος. Δεν είναι ξεπερασμένα πράγματα τα παλιά. Ξεπερασμένα είναι εκείνα που δεν έχουν νομοθετηθεί ενώ είναι σωστά, διαχρονικά. Ούτε η ΟΛΜΕ ούτε η ΔΟΕ –και αυτό είναι προς τιμήν τους- δεν έχουν αποκηρύξει αυτές τις θέσεις. Αυτό που θα ήθελα να κάνετε κ. Μαυρωτά και κ. Κωνσταντόπουλε είναι να διαβάσετε τις επιφυλλίδες του Παπανούτσου που γράφονται μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο στο ‘Βήμα’ και με βάση τις οποίες είχε προχωρήσει. Άρα ένα σεβασμό στην Ιστορία. Δεν είναι δύσκολο. Στο internet που χρησιμοποιείτε με τέτοια ευχέρεια όταν είναι να βγάλετε tweet, θα βρείτε και αυτό.

Το θέμα της αυτοαξιολόγησης το έχουμε πει από τότε που γίναμε κυβέρνηση. . Το θέμα της αξιολόγησης των 20.000 στελεχών το έχουμε πει. Δεν είναι κάτι καινούργιο. Άρα μην κάνει κανείς σαν να έχει εκπλαγεί. Εμείς λέμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να καταφέρουμε καλύτερη ποιότητα. Όχι με τον τρόπο ότι η αξιολόγηση είναι… μπαμπούλας, η αξιολόγηση είναι εργαλείο απολύσεων. Όχι με αυτούς τους τρόπους.

Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον –ενδεχομένως οι δημόσιες συζητήσεις δεν προσφέρονται πολύ για αυτό- αλλά στις συζητήσεις που κάνουμε το Υπουργείο με τους Φορείς, να αρχίσουμε λίγο να συζητάμε και για τα προβλήματα και τις παθογένειες που υπάρχουν στην εκπαίδευση. Η εκπαίδευση δεν έχει προβλήματα και παθογένειες; Εγώ νομίζω ότι έχει. Αλίμονο αν δεν είχε. Είναι επειδή έχει χαμηλή χρηματοδότηση; Εγώ δεν νομίζω μόνο από αυτό. είναι επειδή δεν έχει μόνιμους διορισμούς που πρέπει να γίνουν; Προφανώς δεν είναι ούτε μόνο από αυτό. Υπάρχουν σε όλους τους κοινωνικούς θεσμούς πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα τα οποία έχουν αναπαραχθεί και έχουν μεταμορφωθεί και νομίζω ότι είναι πεδίο δόξης λαμπρό να αρχίσουμε να τα συζητάμε μετά από αυτό το νομοσχέδιο. Λέτε ότι καταργήσαμε την ποινή που επιβαλλόταν σε όσους αναπληρωτές προσλαμβάνονταν και αρνούνταν τη θέση, και προφανώς έχετε δίκιο. Υπάρχει όμως ένα θέμα. Εγώ το αναγνωρίζω αυτό. Αν είναι να το χαιρετήσουμε αυτό, να πούμε και το πρόβλημα το οποίο συνεχίζει να υπάρχει. Και το πρόβλημα είναι ότι πάρα πολύ αποφασίζουν να μην πάνε τελευταία στιγμή και αυτό τινάζει το σύστημα στον αέρα. Και ξέρω ότι υποφέρετε κι εσείς ως συλλογικότητα από αυτό, αλλά λέω ότι αν είναι να το δημοσιοποιήσουμε ως πρόβλημα. Αυτό σημαίνει ότι θα αρχίσουν να αλλάζουν οι συνειδήσεις. Όταν όλοι το κρύβουμε δεν υπάρχει περίπτωση να βελτιωθεί. Μας μάλωσε η κυρία της συνομοσπονδίας γονέων, αλλά εγώ ήθελα να την ρωτήσω κάτι άλλο: έχει η συνομοσπονδία συνείδηση ότι πολλοί γονείς –προφανώς όχι όλοι- πάνε στους καθηγητές και στους δασκάλους και τους λένε πώς να κάνουν τη δουλειά τους; Το έχουμε συνειδητοποιήσει αυτό; η συνομοσπονδία δεν πρέπει να κάνει τίποτα για αυτό;  η συνομοσπονδία δεν πρέπει να πει τίποτα ειδικά σε αυτούς τους γονείς που όταν περνάνε την εξώπορτα της αυλής δεν κουνάνε πια το δάχτυλο αυτό μπορούν να το κάνουν εκτός. Όχι στο σχολείο.

Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, ακόμη και αυτοί που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, έχουμε άλλους τρόπους να τους αντιμετωπίσουμε, αλλά δεν θα αντιμετωπιστούν με αυτόν τον τρόπο. Άλλη μια παθογένεια που όσο δεν την φέρνουμε στην επιφάνεια θα συνεχίζεται.

Μιλήσατε για τα δικαιώματα των αναπληρωτών και πραγματικά θεωρώ ότι η Πολιτεία είναι πολύ πίσω σε αυτόν τον τομέα. Είναι πολύ πίσω γιατί είμαστε δυστυχώς δεσμευμένοι μέσα από το ΕΣΠΑ σε έναν συγκεκριμένο τρόπο συμβάσεων. Το έχουμε πει όλοι μας δημόσια, πρέπει να το ξαναπούμε ότι το καθεστώς με τους αναπληρωτές είναι σήμερα σε ένα οριακό σημείο και πραγματικά ως υπουργείο και ως κυβέρνηση είμαστε ευγνώμονες σε αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι έχουν πάρει ένα κομμάτι της εκπαίδευσης στην πλάτη τους με τους όρους που το έχουν πάρει. Αυτό πρέπει να αναγνωριστεί. Ξέρω ότι πέρα από μια ηθική δήλωση αυτό δεν σημαίνει τίποτα απολύτως. Ξέρετε ότι ό,τι μπορούμε το έχουμε κάνει: Αύξηση των αδειών μετά από σοβαρές ασθένειες, οι εκπτώσεις στα εισιτήρια για τα νησιά που υπηρετούν, η αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας. Δεν θέλω ως αντίβαρο να πω τι έχουμε κάνει. Έχουμε φθάσει στα όρια των νομικών δυνατοτήτων. Η απάντηση σε αυτά, όπως πολύ ορθά είπατε, είναι μόνιμοι διορισμοί. Τελεία και παύλα. Εμείς δεσμευόμαστε ότι τον Οκτώβριο θα υπάρξει ανακοίνωση ενός σοβαρού αριθμού μόνιμων διορισμών σε βάθος τριετίας. Δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει από τον Σεπτέμβριο διότι όπως ξέρετε είναι πάνω από 120.000 οι αιτήσεις και αυτά όλα πρέπει να περάσουν από τον ΑΣΕΠ. Θα είναι όμως η πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης από τον Οκτώβριο να ανοίξουν τα συστήματα για να γίνει αυτό. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι θα έρθουμε σε μια συνεννόηση και για το σύστημα πρόσληψης. Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία, ένα μέτρο που θα ευεργετήσει τόσο πολύ την εκπαίδευση όπως είναι οι μόνιμοι διορισμοί να μην υπονομευθεί σε εισαγωγικά από διαφωνίες μας γύρω από το σύστημα πρόσληψης. Και για να σας προλάβω, είναι εντελώς προφανές ότι η προϋπηρεσία θα παίξει ρόλο στην πρόσληψη. Δεν μπορούμε να πάμε σε …εξωτικά σχήματα που θα υποτιμήσουν αυτόν τον κόσμο τον οποίο πριν από λίγο ευχαρίστησα εκ μέρους της Πολιτείας.
 

 

Σχόλια (3)

 
Πλατάρος Γιάννης
05 Ιουν 2018 20:49

Οι Σύμβουλοι του κ. Υπουργού πρέπει να του πουν ότι τα κινητά απαγορεύονται στα Σχολεία. Το αν πολλά Σχολεία το έχουν «αμόλα εγια μόλα» αυτό το θέμα, είναι θέμα άγνοιας κινδύνου. Δεν ανοίγουν όλοι τα κινητά τους στο διάλειμμα λοιπόν. Να φροντίσετε να πάρετε ταμπλέτες και να τις εντάξετε στο μάθημα στα πλαίσια των ΤΠΕ. Να βάλετε και τα βιβλία μέσα να μην φέρνουν την τσάντα κάθε μέρα.

 
Στράτος
05 Ιουν 2018 22:50

Θα συμφωνήσω με το πρώτο μέρος του σχολίου του Γιάννη Πλατάρου που λέει: "Οι Σύμβουλοι του κ. Υπουργού πρέπει να του πουν ότι τα κινητά απαγορεύονται στα Σχολεία" γενικώς.

Θα διαφωνήσω όμως στην προτροπή "να πάρετε ταμπλέτες και να τις εντάξετε στο μάθημα στα πλαίσια των ΤΠΕ. Να βάλετε και τα βιβλία μέσα να μην φέρνουν την τσάντα κάθε μέρα". Η χρήση έντυπων βιβλίων έχει πολλαπλή αξία. Δεν θα το αναλύσω αλλά νομίζω ότι καθένας μπορεί να αντιληφθεί ότι τα έντυπα βιβλία δεν πρέπει να αντικατασταθούν από αρχειάκια pdf για καθημερινή χρήση (παρόλο που θα εξοικονομούνταν και χρήματα). Επίσης το επιχείρημα της υπέρβαρης τσάντας που κουράζει τους μαθητές δεν είναι αρκετό για να οδηγήσει στην κατάργηση των (έντυπων) βιβλίων.

 
ΕΔΙΠ ΤΕΙ απο Μετάταξη
06 Ιουν 2018 14:39

Δεν κλήθηκαν οι αρμόδιοι φορείς για να καταθέσουν απόψεις. Στους ΕΔΙΠ των ΤΕΙ με την απόσυρση του άρθρου 108 γίνεται μείωση μισθού 30% χωρίς να έχει προβλεφθεί προσωπική διαφορά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ