Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Σχόλια στα θέματα των Μαθηματικών Προσανατολιμού των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018

Δημοσίευση: 11/06/2018
Εξετάσεις
Alt Text: 
Εξετάσεις
Title Text: 
Εξετάσεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Σχολικού Συμβούλου Ν. Δωδεκανήσου Γιάννη Καραγιάννη

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ-ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2018

Γενικό Σχόλιο: Τα θέματα είναι βατά , εντός του πλαισίου της διδακτέας ύλης που περιέχεται στο σχολικό βιβλίο και στις οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της διδακτέας ύλης του τρέχοντος έτους . Είναι σαφή και επιστημονικά ορθά. Ελέγχουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης ωστόσο αφήνουν βασικά τμήματα της ύλης χωρίς εξέταση.

Συγκεκριμένα κατά θέμα και υποερώτημα:

Θέμα Α.

Α1. Απόδειξη βασικού θεωρήματος.

Α2. Ερώτημα που υπάρχει σε σχόλιο του σχολικού βιβλίου (α) και αντιπαράδειγμα στο ίδιο σχόλιο (β) της παραγράφου1.3

Α3. Διατύπωση βασικού θεωρήματος.

Α4. Ερωτήσεις Σωστού-Λάθους που εξετάζουν βασικές γνώσεις θεωρίας χωρίς "παγίδες".

Θέμα Β.

Β1, Β2 και Β3. Άσκηση που εξετάζει βασικές γνώσεις ανάλυσης.Παρόμοιου τύπου ασκήσεις περιέχονται στο σχολικό βιβλίο.

Β4. Ζητείται η γραφική παράσταση συνάρτησης ως αποτέλεσμα των συμπερασμάτων που προηγήθηκαν.Έχει ζητηθεί ξανά.

Θέμα Γ.

Όλα τα ερωτήματα είναι τμήματα ενός προβλήματος, όχι ιδιαίτερα απαιτητικού που όμως απαιτεί προσοχή ,ορθότητα πράξεων και υπολογισμών. Το σχολικό βιβλίο υποστηρίζει σε κάποιο βαθμό προβλήματα. Πιο απαιτητικό το ερώτημα Γ3.

Θέμα Δ. ( Η συνάρτηση της άσκησης αυτής είναι αυτή της άσκησης 2 Ομάδας Β της παραγράφου 2.8 . του σχολικού βιβλίου).

Δ1. Συμπληρωμένο το ερώτημα της άσκησης 2 Ομάδας Β της παραγράφου 2.8 . του σχολικού βιβλίου.

Δ2. Απαιτεί προσοχή ,βαθύτερη γνώση της ανάλυσης .

Δ3. Φαινομενικά απλό .Χρειάζεται τεκμηρίωση.

Δ4. Απαιτητικό θέμα και ίσως χρονοβόρο αν δεν επιλεγεί ο σωστός τρόπος.

Τα θέματα χαρακτηρίζονται ευκολότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά θέματα.

Σχόλια (6)

 
Vasilis Karatzias
12 Ιουν 2018 00:59

Τα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης....!!!!!!.....ΑΛΛΑ δεν εξετάζουν βασικά σημεία της ύλης....
Σχολιασμός χωρίς (προσωπικές) σκοπιμότητες:
Θέμα Α
Θεωρία χωρίς παγίδες

Θέμα Β
Στοιχειώδες θέμα Ανάλυσης που εξετάζει τις απολύτως βασικές γνώσεις
"τυφλοσουρτικα"

Θέμα Γ
Πρόβλημα που υπάρχει ΑΥΤΟΥΣΙΟ( Γ1, Γ2) σε βοηθήματα γνωστών συγγραφέων ακόμα και Μαθηματικών Γενικής Παιδείας παλαιότερα... Μαθηματικών Γενικής Παιδείας το τονίζω.... Για το συγκεκριμένο θέμα υπήρξαν και σχόλια (όχι από εσάς βέβαια) ως προς τη ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΦΥΣΗ του προβλήματος και τις προαπαιτούμενες γνώσεις ( βλέπε εμβαδό και περίμετρο τετραγώνου και κυκλικού δίσκου)!!!!!!!
Κλείνοντας για το Θέμα Γ θα μπορούσε να λυθεί πλήρως ΜΟΝΟ με γνώσεις Α Λυκείου....

Θέμα Δ

Δ1 κανένα σχόλιο (ερώτημα "οδηγός" για το υπόλοιπα ερωτήματα και για το Δ4 - καλώς ετέθη κατά την προσωπική μου άποψη )
Δ2 παρόμοιο ερώτημα με Γ3 του 2011.... Γ3 το τονίζω....
Δ3 παρόμοιο ( ως προς την ιδέα περί διάταξης) με ένα μικρό κομμάτι του Δ3 του 2014
Δ4 απαιτητικό ερώτημα

Γενικότερα σχόλια:

Παντελής απουσία ΚΟΜΒΙΚΩΝ σημείων της ύλης. Ενδεικτικά αναφέρω: κριτήριο Παρεμβολής και γενικοτερα τεχνικές ορίων, θεωρήματα συνέχειας ( αν και κάποιοι υποψήφιοι χρησιμοποίησαν Θ.Bolzano στο Γ3), χρήση ορισμού παραγώγου, παραγώγιση "συνθέτης" συνάρτησης ( εννοώ συνάρτηση η οποία να απαιτεί σχετική ευχέρεια στη χρήση των κανόνων παραγώγισης- κανόνα αλυσίδας), Θ.Rolle, Θ.Μ.Τ.,συνέπειες Θ.Μ.Τ.- διαφορικές εξισώσεις, θεώρημα Fermat,
ολοκλήρωση κατά παράγοντες, υπολογισμός εμβαδού χωρίου
Για να μη παρεξηγηθω δεν ισχυριζομαι ότι τα θέματα θα έπρεπε να καλύπτουν ΟΛΑ αυτά..... απλά τα θέματα ΔΕΝ καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης εξαιτίας αυτών....

 
Vasilis Karatzias
12 Ιουν 2018 01:11

Ακόμη, στα αρνητικά συγκαταλέγεται νομίζω η ύπαρξη τριών ερωτημάτων αξίας 9-10 μονάδων... Τέλος, διαφαίνεται η τάση να αποκτήσουν κατά βάση υπολογιστικό χαρακτήρα τα θέματα το οποίο
α) δεν καταλαβαίνω πως συνδράμει στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης όπως ευαγγελίζεται το υπουργείο
β) αλλοιώνουν το χαρακτήρα και τη φύση του μαθήματος
γ) περιορίζουν, την ήδη περιορισμένη ως προς την ύλη, "γκάμα" των θεμάτων με ταυτόχρονη απουσία συνδυαστικών θεμάτων.
Αυτά........

 
Άλγεβρα και Ανάλυση
12 Ιουν 2018 10:45

Αυτό είναι το κυριότερο πρόβλημα.

α) Παραμένουν εκτός διδακτέας ύλης θεμελιώδη κεφάλαια Άλγεβρας (Πίνακες, Μιγαδικοί Αριθμοί), τα οποία είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ για τις πανεπιστημιακές σπουδές. Πρέπει επίσης να προστεθεί στην ύλη ένα πιο αναλυτικό κεφάλαιο για τις Διαφορικές Εξισώσεις.

β) Στείρα υπολογιστικά υποερωτήματα, τα οποία σαφώς ευνοούν τη μηχανιστική επίλυση ασκήσεων, καταλαμβάνουν δυσανάλογα μεγάλο ποσοστό των θεμάτων.

Ας μην ξεχνάμε την επιπλέον πίεση που νιώθουν οι υποψήφιοι λόγω περιορισμένου χρόνου και άγχους για την κρισιμότητα της εξέτασης - είναι δυνατόν να κριθούν αρνητικά επειδή ίσως κάπου "κόλλησαν" στις πράξεις;

Είναι ορθότερο να επανέλθει μια ισορροπία μεταξύ τυπικών ερωτημάτων εμπέδωσης και συνδυαστικών-σύνθετων θεμάτων.

Για τα τελευταία αναγκαία κρίνεται η αλλαγή της ύλης και της στόχευσης του σχολικού βιβλίου, ώστε να δοθεί έμφαση στην ολοκληρωμένη κατανόηση των μαθηματικών δομών και εννοιών.

Πρέπει να αναθεωρηθούν και τα βιβλία της Β' Λυκείου, ώστε οι βασικές γνώσεις (πχ. όρια - παράγωγος συναρτήσεων) να παρουσιάζονται αρχικά εκεί και να επεκτείνονται στην Γ' Λυκείου.

Δεν περιμένουμε τα παιδιά να μάθουν όλα τα κεφάλαια Γεωμετρίας σε μία τάξη... Πόσο λογικό είναι λοιπόν να περιμένουμε να αποκτήσουν εξοικείωση με Όριο - Συνέχεια - Παράγωγο - θεωρήματα Λογισμού σε μια χρονιά; Εκτός αν σιωπηρά θεωρούμε ως δεδομένη την εξωσχολική διδασκαλία...

Στους μαθητές πρέπει, τέλος, να χορηγούνται Εγχειρίδια Ασκήσεων (Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας κοκ.), ώστε να μην είναι αναγκαία η αγορά φροντιστηριακών βοηθημάτων για την προετοιμασία τους.

 
ΝΙΚΟΛΑΣΟΣ
12 Ιουν 2018 11:22

ΗΟ σχολιασμός αυτός με εκφράζει απόλυτα όπως νομίζω και την πλειοψηφία των Μαθηματικών. Επίσης να τονίσουμε ότι στο Νομό μας (Δωδεκανήσου) όλα κύλισαν ομαλά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και με την καθοδήγηση του κ. Καραγιάννης ως σχολικού συμβούλου. Είναι αλήθεια ότι δίνει μεγάλη σημασία στα σχολικά βιβλία (που χρειάζονται όμως αλλαγές)

 
Μαρία Λ.
12 Ιουν 2018 18:17

Τα περισσότερα σχολέια νας στα Δωδεκάνησας έχτισαν όλα τα προβλήματα και τις ασκήσεις του σχολικολυ βιβλίου με την καθοδήγηση του συμβούλου μας του κΚαραγιάννη και νομίζω αυτό αποτελεί την πλήρη δικαίωση του.Σας ευχαριστούμε Σύμβουλε.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ