Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Λάθος στο σχήμα του Β2 Θέματος φυσικής της ΤΕΤΑΡΤΗΣ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018 - ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ και ανατροπή μορίων βαθμολόγησης

Δημοσίευση: 14/06/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το λάθος στο σχήμα του Β2 Θέματος φυσικής  δίνει ίδια τιμή δύναμης  μέτρο ,διεύθυνση, φορά (F) στην αρχική και τελική θέση (Παραβιάζοντας προφανώς την αρχή διατήρησης της Στροφορμής) οδηγώντας πολλούς μαθητές να ακολουθήσουν λύση που οδήγησε στο  Β2-I  Δηλαδή : ΣF=F_κεντρομόλος (στην αρχική θέση ) και W_F=F.R/2 (έργο σταθερής δύναμης) –Το κατάλληλη δύναμη… που δίνεται στην εκφώνηση  δεν αρκεί να προσδιορίσει κανείς εάν η δύναμη πρέπει να θεωρηθεί μεταβλητή ή σταθερή , αλλά και η παραπάνω σκέψη των μαθητών δεν φαίνεται αρχικά  να παραβιάζει την ΑΔΣ αλλά μόνο το ΘΕΕ (ένα κάποιος έκανε τέτοιον έλεγχο αφού δεν τον ζητούσε).

Φυσικά το παραπάνω θέμα είναι η άσκηση 4.64 του σχολικού βιβλίου αλλά με σχήμα που δεν οδηγεί σε λάθος σκέψη αλλά στην σωστή μεθοδολογία για την λύση :ΑΔΣ +ΘΕΕ  

Τσιακμαμκούδης Αθανάσιος Φυσικός-Ρ/Η

Σχόλια (49)

 
δήμητρα
14 Ιουν 2018 22:50

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Β2 ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΤΗΝ i) η iii) ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΩΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΔΙΑΤΥΠΩΘΗΚΕ ΗΤΑΝ ΑΚΡΩΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΧΑΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ!!

 
ΜΑΡΙΑ
15 Ιουν 2018 08:16

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΜΕΡΑ ΑΔΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΗ. ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΑΣ ΜΗΝ ΞΑΝΑΣΧΕΔΙΑΖΑΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ ΣΧΗΜΑ (ΑΦΟΥ ΟΥΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ ΞΑΝΑ ) ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΡΑΜΜΑ. Η ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ !! ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΟΓΙΑ......

 
Κώστας
15 Ιουν 2018 08:25

Το Β2 παρόλο που υπήρχε στο σχολικό ηταν διαφορετικά διατυπωμένο με αλλαγές στο σχήμα και δεν έφερνε σε δύσκολη θέση τους μαθητές ως προς την επίλυση του .Στις πανελλήνιες ήταν σαφώς λάθος το σχήμα με αποτέλεσμα να χαντακώσει πολύ αδικα τους καλύτερους μαθητές που δεν παπαγάλισαν αλλά έμαθαν να σκέφτονται καιμε βάση αυτή τη σκέψη να παίίρνουν αποφάσεις. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ? Προφανώς πρόκειται για μάθημα λογικής και είναι κρίμα για έναν μαθητή να έχει γράψει το Δ4 και να μην έγραψε σωστά το Β2 λόγω παραπλάνησης του σχήματος. Αυτά τα αναφέρω ως καιηγητής και καλό θα ήταν το υπουργείο ή η ένωση φυσικών σήμερα κιόλας να αποφασίσουν τι θα γίνει με αυτό το θέμα για να μην δίνουν τα σαιτ ψεύτικες ελπίδες στα παιδιά....

 
Παναγιώτης
15 Ιουν 2018 09:15

Συμφωνώ απόλυτα ότι υπάρχει παραπλάνηση στο Β2. Σε ένα παιδί διαβασμένο και αγχωμένο, με οκτώ σελίδες θέματα και δεκατέσσερις σελίδες απαντήσεις είναι ανέντιμο να στήνονται τέτοιες παγίδες και να καλύπτονται κάποιοι ότι παρόμοια άσκηση ήταν στο σχολικό κι έπρεπε να το σκεφτεί με έναν και μοναδικό τρόπο. Να δοθούν μόρια και στην πρώτη απάντηση, αυτό είναι το δίκαιο.

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
15 Ιουν 2018 09:43

Οι μονάδες πρέπει να αφαιρεθούν από το Β2 και να δοθούν στα Β1 και Β3 αντίστοιχα .Θέλει αρετή και τόλμη και τα λάθη ανθρώπινα και συγχωρούνται η συνηγόρηση όμως σε ένα λάθος είναι αδίκημα. Επειδή βέβαια ίσως έχουν ήδη βαθμολογηθεί γραπτά ή προφορικά πρέπει να γίνει άμεση μετατροπή του άριστα απο 100 σε 92 ( 8 μόρια έπαιρνε το Β2 !!)για να μην αδικηθούν ούτε οι μαθητές που το έγραψαν ούτε αυτοί που δεν το έγραψαν.

 
mm
15 Ιουν 2018 09:55

Καθε χρόνο, παρουσιάζονται προβλήματα στα θέματα της Φυσικής !!!!! Παρατηρήστε το.....Στην προσπάθειά τους να τραβήξουν την προσοχή και να γίνεται κάθε φορά συζήτηση για τα θέματά τους, θύματα είναι οι μαθητές.... Σταματήστε το πια αυτό το παιχνίδι !!!!!!

 
θαλια
15 Ιουν 2018 10:10

Όταν για ένα μόριο κρίνονται σχολές και αλλάζουν οι βάσεις είναι απαραίτητο οι εκπρόσωποι του Υπουργείου παιδείας που έχουν απέναντί τους τους νέους πολίτες της χώρας μας να τους φερθούν έντιμα στο ξεκίνημα της καριέρας τους . Άμεση ακύρωση του Β2 Θέματος !!!

 
ΠΕ-04- Φυσικός
15 Ιουν 2018 10:11

Αν και το παιδί μου δεν δίνει Πανελλαδικές, είναι πασιφανές οτι έγινε λάθος απο την επιτροπή στο σχήμα και οδήγησε σαφέστατα σε λάθος συμπεράσματα και απαντήσεις πολλούς μαθητές. Κρίμα που δεν το αντιλήφθηκε έστω και ενας συνάδελφος εγκαίρως ώστε κατά την διάρκεια των εξετάσεων να είχαν δοθεί απο την εξεταστική επιτροπή διευκρινήσεις. Το αίσθημα το δικαίου απαιτεί να γίνει μια παρέμβαση απο το Υπουργείο προς τα βαθμολογικά κέντρα σχετικά με το θέμα Β2 (δεν θα είναι η πρώτη φορά) και να αποκατασταθεί η αδικία. Η ένωση Φυσικών τι κάνει ;

 
ΣΩΤΗΡΗΣ
15 Ιουν 2018 10:47

Συμφωνώ απολυτά. Οι αλλαγές στην εκφώνηση και στο σχήμα μετέτρεψαν μια ωραία άσκηση του βιβλίου σε μια λάθος διατυπωμένη παγίδα. Η επιτροπή πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της…..

Σωτήρης Κωνσταντινίδης
Φυσικός

 
Δημήτριος
15 Ιουν 2018 11:08

Καλημέρα σας,
Να ξεκινήσω με το ότι δε θα χρησιμοποιήσω τον όρο παραπλάνηση γιατί εμπεριέχει πρόθεση κάτι που δε πιστεύω να έχει η επιτροπή θεμάτων , γιατί άλλωστε να θέλουν να τα παραπλανήσουν ποιο το όφελος,
θα συμφωνήσω στο ότι το σχήμα αποδίδει τη δύναμη με το ίδιο μήκος διανύσματος-μέτρο (όχι διεύθυνση φορά) , κάτι που είναι λάθος,
Το σύμβολό είναι σωστά ίδιο μιας και η δύναμη είναι προφανώς μεταβλητή σε μέτρο και ως εκ τούτου αυτό δεν επιβάλει αλλαγή συμβόλου !!!!
Μη ξεχνάμε ότι έχει ξεκάθαρη συναρτησιακή σχέση με το χ , F=f(x) !!!
Ο όρος "κατάλληλη δύναμη" που χρησιμοποιείται για την περιγραφή της δύναμης αυτής νομίζω ότι πονηρεύει αρκετά τον εξεταζόμενο και δεν αφήνει το περιθώριο να τη θεωρήσει σταθερή , δεν αναφέρει σταθερή !!! Θα μπορούσε βέβαια να είναι λίγο αναλυτικότερος λέγοντας ότι είναι η κατάλληλη ώστε σε κάθε θέση να η τάση στο σημείο ανάρτησης του σφαιριδίου να παίζει το ρόλο της αντίστοιχης κεντρομόλου δύναμης .
Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να θεωρηθεί ΣΤΑΘΕΡΗ.
Αναφορικά με την Διατήρηση της Στροφορμής ποιος ο λόγος για τον οποίο να μη είναι σε ισχύ ??? Στ=0 !!!!!!!
Βρήκατε κάποιο Fεξ με μη μηδενική ροπή που να ασκείται στο στρεφόμενο
σφαιρίδιο ώστε να μη ισχύει η Αρχή Διατήρησης της Στροφορμής ????

 
Ευγενία
15 Ιουν 2018 11:21

Είναι μεγάλη αδικία για τα παιδιά από τη στιγμή που έγινε λάθος από την επιτροπή. Το θέμα πιάνει 8 μονάδες, δεν είναι αστείο. Είναι οι κόποι των παιδιών και πρέπει οι αρμόδιοι να το σεβαστούν. Τι κάνει το Υπουργείο; Τι κάνει η ένωση Φυσικών; Ας ακυρώσουν το θέμα ή ας αναγνωρίσουν και τις δύο λύσεις.. Δεν είμαι Φυσικός, δεν μπορώ να κρίνω, μιλάω με την λογική..

 
Μαρίνος
15 Ιουν 2018 11:24

Από την στιγμή που έγινε λάθος από την επιτροπή, θα πρέπει να αναγνωριστεί άμεσα και να αποδοθούν οι μονάδες στους μαθητές.

Ευχαριστώ

 
ΕυαD
15 Ιουν 2018 11:39

Θα πρέπει άμεσα το Υποργείο να δώσει οδηγίες στους βαθμολογητές ώστε να αναθεωρήσουν την βαθμολογία του Β2 θέματος και να εκλάβουν σωστές και τις 2 επιλογές.

 
Δημήτριος
15 Ιουν 2018 12:52

Σύμφωνα με το προηγούμενο σχόλιό μου Δεν Υπάρχει Παραπλάνηση !!!
Ας σταματήσει η παραφιλολογία υπάρχουν άνθρωποι που δε γνωρίζουν και δημιουργούνται Λάθος εντυπώσεις και επιβάλλεται να έχουμε σοβαρότητα και να Σεβαστούμε τους διαγωνιζομένους μαθητές μας !!!
Καλώ την Ε.Ε.Φ (Ένωση Ελλήνων Φυσικών) να πάρει επίσημη θέση για να λήξει το θέμα.
Ευχαριστώ .

 
Μαρία
15 Ιουν 2018 13:41

Περιμένουμε την απάντηση και τις οδηγίες του Υπουργείου. ΆΜΕΣΑ και οι 2 λύσεις να βαθμολογηθούν ως σωστές.

 
Θοδωρης
15 Ιουν 2018 14:48

Το έκανα λαθος γι αυτόν το λόγο..

 
Άγγελος Γ.Α., Φυσικός M.Ed
15 Ιουν 2018 16:44

Συμφωνώ απόλυτα με την τοποθέτηση του συναδέλφου Δημήτριου. Το θέμα θα μπορούσε να διατυπωθεί αυστηρότερα, όμως σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να καθοδηγείται ο υποψήφιος στο οτι το μέτρο της δύναμης αλλάζει, μιας και αποτελεί μέρος της λύσης.

 
Βάσω
15 Ιουν 2018 16:51

Είναι άδικο..δινω δεύτερη χρονιά και πέρυσι στην φυσικη έγραψα 19..εχασα ακόμη μία χρονιά και πάλεψα για να κάνω τα όνειρα μου κραγαμτικοτητα..ελυσα σωστά το θέμα Γ και το θέμα Δ Και θα μείνω εκτός της Σχολής επιλογής μου για αυτήν την βλακεία...οι σχολές παίζουν στο μόριο και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για ασάφειες..δεν είμαστε παιχνίδια..ηδη το σύστημα είναι αρκετά ψυχοφθόρο..θεωρώ ότι πρέπει να θεωρηθούν και οι δύο απαντήσεις σωστές

 
Δεσποινα
15 Ιουν 2018 16:52

Και το παιδι μου εκανε το ιδιο λαθος Εγραψε αρχικα την προτεινομενη ως σωστη απαντηση και στη συνεχεια τραβηξε Χ και εδωσε την αλλη απαντηση. Επειδη πιστευουμε στην δικαιοσυνη του συστηματος θελω να πιστευω οτι και οι δυο απαντησεις θα θεωρηθουν σωστες.

 
ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
15 Ιουν 2018 17:22

Λαϊκισμός και στη φυσική!
Δεν είναι η πρώτη άλλωστε!
Σταματήστε επιτέλους να δικαιολογείτε τα "αλάνθαστα" παιδιά μας και προσπαθήστε να τους διδάξετε ότι πρέπει να μαθαίνουν μέσα από τα λάθη τους. "Το λάθος να το πάρουμε αγκαλιά..." έγραφε ο αείμνηστος Ανδρέας Κασσέτας.
Τα θέματα της φυσικής συνολικά αλλά και το συγκεκριμένο ήταν διατυπωμένα ορθά και με σαφήνεια χωρίς λάθη και παραλείψεις.

 
Βάσω
15 Ιουν 2018 17:33

Είναι άδικο..θα πρέπει να θεωρηθούν και οι δύο απαντήσεις σωστές..αυτήν την στιγμή βλέπουμε τους κόπους μας να γκρεμίζονται..και Ναι τα δικα μου τα όνειρα χάνονται καθώς στόχευα σε πολύ υψηλοβαθμες σχολές και ο βαθμός μου απο 20 πέφτει στο 18.4..οι σχολές παίζουν στο μόριο και δεν χωράνε ασάφειες..δεν ει μαστε παιχνίδια..ηδη το σύστημα είναι αρκετά ψυχοφθόρο..προφανως Και το ερωτήματα ηταν παραπλανητικό..ειναι άδικο να λύνεις το θέμαΓ και Δ..και να χάνεις τόσο μόρια από τέτοιου είδους ερωτήματα..ελεος

 
Β.
15 Ιουν 2018 17:38

Και εγώ το ίδιο λάθος έκανα!!..και ήμουν και σίγουρος ότι έγραψα πολύ καλά

 
Μαρία
15 Ιουν 2018 17:41

Ο γιός μου εχασε πολύτμο χρόνο με αυτο το θέμα με αποτέλεσμα να μην προλάβει να τελειωσει το Δ θέμα το οποίο έλυσε σχεδόν όλο..... επιθυμώ το Υπουργείο να πάρει άμεσα θέση

 
Κωστας
15 Ιουν 2018 18:07

Δεν φτάνει που το είχαν λάθος είχαν και την απάντηση την οποία έβγαινε από τον συγκεκριμένο λάθος τρόπο τον οποίο μπορεί να έκαναν οι μαθητές.. έκανα το ιδιο

 
Δ.Φ
15 Ιουν 2018 18:23

Και μόνο το γεγονός ότι τίθεται θέμα προς συζήτηση ανάμεσα σε φυσικούς αν ήταν σωστό ή λάθος το σχήμα σε θέμα φυσικής πανελληνίων εξετάσεων,είναι απαράδεκτο.Τα παιδιά δίνουν τον αγώνα τους και απαιτούν σοβαρότητα και υπευθυνότητα από όλους τους εμπλεκομένους και κυρίως από το υπουργείο παιδείας.Εφόσον έχει επιστημονική βάση στήριξης ο συλογισμός του αρθρογράφου,απαιτείται άμεσα να δοθουν οδηγίες από το υπουργείο προκειμένου να βαθμολογηθεί ως σωστή και η απάντηση i)

 
Μαρία ,μαθηματικός στο δημόσιο σχολειο
15 Ιουν 2018 18:27

Αν υπάρχει κακοτεχνία ( λαθος- παραλειψη) στα θέματα που μπορεί να ευθύνεται για τη λανθασμένη απάντηση έστω κι ενος μαθητή πρέπει να ακυρωθεί το θέμα.Αυτο είναι το δικαιο και το παιδαγωγικά σωστό.

Εκπαίδευση ή Παιδεία;
Αυτό δεν ήταν το Ερώτημα που κλήθηκαν να απαντήσουν φέτος οι μαθητές στο μάθημα της Γλώσσας;
Αν συμφωνούμε όλοι στην απάντηση,μένει να το πράξουμε κιόλας!

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΩΤΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
15 Ιουν 2018 19:50

Με τόση πληθώρα ύλης,είναι δυνατόν να κρίνονται οι μαθητές από αμφιλεγόμενα σχήματα;Είναι ντροπή για αυτούς που εμπνεύθησαν αυτό το θέμα .Με τί κριτήρια άραγε το εμπνεύθησαν;;Για να διακριθεί ο καλά διαβασμένος μαθητής-όπως θα έπρεπε- ή για λόγους που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης;Το υπουργείο οφείλει να πάρει αμέσως θέση.

 
ΧΡΗΣΤΟΣ
15 Ιουν 2018 19:56

Αφου κ.κ.Κυριακιδη,Αγγελε,Δημητρη,Σωτηρη,ΠΕ ΦΥΣΙΚΟΣ και Τσιακμακουδη δεν μπορειτε να συμφωνησετε μεταξυ σας, αν ηταν σωστο ή λαθος και λετε οτι ειστε εκπαιδευτικοι, πως περιμενετε απο εναν μαθητη σας να το διακρινει;Εαν παρω την θεση, διοτι φυσικος δεν ειμαι, οτι ειναι σωστο αλλα το μονο λαθος που εχει ειναι η διατυπωση,αυτο και μονο αυτο δεν ειναι αρκετο ως εκπαιδευτικοι να θεωρησετε οτι δεν πρεπει να ληφθει υποψιν;

 
Κουκούδης Βασίλης
16 Ιουν 2018 09:11

Είναι λάθος η άποψη οτι το μέτρο της δύναμης δεν F μπορεί να είναι σταθερό.
Το μέτρο της δύναμης F μπορεί να είναι σταθερό αρκεί να έχει την ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ τιμή.
Ας υποθέσουμε ότι στην m=1kg R=2m και u=2m/s αρα και ω=u/R=1rad/s και F=2N.
Επειδή mu^2/R=1x4/2=2N το μέτρο της δύναμης F έχει ακριβώς την τιμή που απαιτείται
ώστε η F να λειτουργήσει ως κεντρομόλος δύναμη σε ομαλή κυκλική κίνηση με τα παραπάνω
χαρακτηριστικά ( m=1kg R=2m και u=2m/s ) και αυτήν ακριβώς την κίνηση εκτελεί το σώμα μας.
Ας υποθέσουμε τώρα ότι ακαριαία την χρονική στιγμη t=0 (και αυτή είναι
η στιγμή έναρξης μελέτης του θέματος) το μέτρο της F αποκτά την ΣΤΑΘΕΡΗ τιμή F=16N για όλη
την υπόλοιπη διάρκεια του φαινομένου. Προφανώς η τιμή αυτή υπερβαίνει τα 2Ν της κεντρομόλου
άρα το σώμα δεν μπορεί να παραμείνη στην ίδια τροχιά κινούμενο με ομαλή κυκλική κίνηση.
Θα αρχισει να κάνει μια σπειροειδή κίνηση προς το κέντρο της κυκλικής τροχίας
(κυκλική όπως λέει η άσκηση αλλά με συνεχώς μειούμενη ακτίνα).
Μέχρι πότε η κίνηση θα είναι σπειροειδής; Όσο η τιμή του μέτρου της F υπερβαίνει την τιμή
που προκύπτει από τον τύπο mu^2/R η κίνηση θα συνεχίζει σπειροειδώς. Αν κάποια στιγμή
η τιμή του μέτρου της F γίνει ίση με την τιμή που προκύπτει από τον τύπο mu^2/R τότε το
σώμα θα σταθεροποιηθεί σε ομαλή κυκλική κίνηση στην τροχιά της αντίστοιχης ακτίνας.
Προφανώς η στοφορμή διατηρείται σε όλη την κίνηση καθώς ούτε η F ούτε άλλη δύναμη
δίνουν ροπές. Από την ΑΔΣ στην άσκησή μας προκύπτει ότι όταν το R γίνει R/2=1m η
ω γίνεται 4ω και η u γίνεται 2u=4m/s και η παράσταση m(2u)^2/(R/2)=16N! δηλαδή στο
συγκεκριμένο αριθμητικό παράδειγμα τα 16Ν είναι η κατάλληλη ΣΤΑΘΕΡΗ τιμή που ικανοποιεί
την περιγραφή του θέματος. Φυσικά το ίδιο αποτέλεσμα θα είχαμε αν το μέτρο της F προοδευτικά
αυξάνονταν από τα 2 στα 16Ν απλώς θα εξελίσονταν με πιο αργό ρυθμό το φαινόμενο γράφοντας περισσότερες
σπείρες μέχρι την μετάπτωση στην τροχία R/2 όπου εκεί το μέτρο της F θα έπρεπε να πάψει να
αυξάνεται και να παραμείνει στα 16Ν. Και φυσικά το έργο της μπορεί να υπολογιστεί μόνο ενεργειακά
(ή με ολοκλήρωμα της συνάρτησης της F στο dx της σπειροειδους τροχιάς!)
Συμπέρασμα: μια χαρά ήταν και το θέμα και το σχήμα και να προσέχουμε λίγο τι γράφουμε.
Κουκούδης Βασίλης
ΠΕ19 Πληροφορικής

 
Κωστας
16 Ιουν 2018 11:16

Αληθεια τωρα συνάδελφε, προσπαθείς να πείσεις οτι η ασκηση λύνεται σωστα έστω και με «λαθος» σχήμα; Νομίζεις οτι εκει ειναι το πρόβλημα; Τα παιδια εχασαν χρόνο να καταλάβουν τι ακριβως εννοούν και τι παγίδα κρύβεται .. Εσυ απο το σπιτι σου και χωρις πίεση μια χαρα τα λες...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ