Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Λάθος στο σχήμα του Β2 Θέματος φυσικής της ΤΕΤΑΡΤΗΣ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018 - ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ και ανατροπή μορίων βαθμολόγησης

Δημοσίευση: 14/06/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το λάθος στο σχήμα του Β2 Θέματος φυσικής  δίνει ίδια τιμή δύναμης  μέτρο ,διεύθυνση, φορά (F) στην αρχική και τελική θέση (Παραβιάζοντας προφανώς την αρχή διατήρησης της Στροφορμής) οδηγώντας πολλούς μαθητές να ακολουθήσουν λύση που οδήγησε στο  Β2-I  Δηλαδή : ΣF=F_κεντρομόλος (στην αρχική θέση ) και W_F=F.R/2 (έργο σταθερής δύναμης) –Το κατάλληλη δύναμη… που δίνεται στην εκφώνηση  δεν αρκεί να προσδιορίσει κανείς εάν η δύναμη πρέπει να θεωρηθεί μεταβλητή ή σταθερή , αλλά και η παραπάνω σκέψη των μαθητών δεν φαίνεται αρχικά  να παραβιάζει την ΑΔΣ αλλά μόνο το ΘΕΕ (ένα κάποιος έκανε τέτοιον έλεγχο αφού δεν τον ζητούσε).

Φυσικά το παραπάνω θέμα είναι η άσκηση 4.64 του σχολικού βιβλίου αλλά με σχήμα που δεν οδηγεί σε λάθος σκέψη αλλά στην σωστή μεθοδολογία για την λύση :ΑΔΣ +ΘΕΕ  

Τσιακμαμκούδης Αθανάσιος Φυσικός-Ρ/Η

Σχόλια (60)

 
Σοφια
19 Ιουν 2018 16:14

Τελείωσαν σήμερα οι εξετάσεις και όπως ήταν αναμενόμενο ,μετά από μια τόσο καλή προετοιμασία ,πήγαν όλα πολύ καλά στην χημεία και στην βιολογία,με έναν καλούτσικο βαθμό στην έκθεση και.......ΝΑΙ χάνουμε την πρώτη μας επιλογή από το Β2........έλεος....

 
Αλεξάνδρα
19 Ιουν 2018 12:10

Πάλι η ΚΚΕ και ΕΕΦ τα έκαναν μαντάρα.- Για μια ακόμή φορά οι εξεταστές ζητούσαν μαθητές όχι άριστα και πολυδιάστατα διαβασμένους με κριτική σκέψη, αλλά μαθητές που να μπορούν αν διορθώνουν και τυχόν λάθη που κάνει η ΚΚΕ. Εγώ σαν καθηγήτρια Λυκείου,, φυικός, δεν ανέχομαι να εμπαίζουν το μαθητή που διάβαζε πρωί, βράδυ εδώ και 12 μήνες, που έλυσε πάνω από 1000 ασκήσεις, που έψαξε και την παραμικρή λεπτομέρεια ή ανέλυσε όλα τα θέματα των προηγούμενων ετών στη φυσική, που στέρησε από τον εαυτό του τα πάντα - στην κυριολεξία - για να κριθεί το μέλλον του από αυτήν την εξέταση. Τι ζητάτε επιτέλους; μαθητές ρομπότ, ή μήπως να το πω αλλιώς μαθητές που να μαντεύουν τί ήθελε να πει το σχήμα κατά βάθος; μήπως θέλετε να στερήσετε τη χώρα από επιστήμονες; γιατί τα άλλα πανεπιστήμια, εννοώ του εξωτερικού, έχουν ανοίξει απλόχερα τις πόρτες τους σ΄αυτά τα προικισμένα παιδιά και τους ανταποδίδουν τη γνώση και την εργατικότητα με δουλειά.... εμείς τί κάνουμε στη νεολαία μας; βάλτε τα παιδιά ελεύθερα στο πανεπιστήμιο και εκεί θα φανεί από τις πρώτες εξετάσεις ποιος ξέρει και ποιός δεν ξέρει φυσική.....

 
Μαθητης
18 Ιουν 2018 20:38

Ρε παιδια θα γινει κατι ...σας παρακαλω κρινεται το μελλον μας

 
Παύλος
18 Ιουν 2018 20:03

Αγαπητέ Μάριε, σέβομαι την προσπάθεια σου και την προσπάθεια όλων των παιδιών. Το Α4 δεν ήταν παραπλανητικό? Με ρωτάς αν θα έπρεπε να υπάρχει στις απαντήσεις το (i), γιατί ήταν παραπλανητικό. Αυτό δεν σημαίνει ότι το σχήμα ήταν λάθος. Να ξέρεις ότι διαχρονικά στο θέμα Β υπάρχουν απαντήσεις που μπορεί να σε παραπλανήσουν. Σκέψου και το εξής απλό: Αν έκανες λάθος στις πράξεις και έβρισκες το αποτέλεσμα (ii) δεν θα σου φαινόταν πάλι παραπλανητικό; Αυτό που λες για την δύναμη είναι λάθος. Δηλαδή μια μεταβλητή δύναμη πως την συμβολίζεις, με ειδικό σύμβολο; Στις ταλαντώσεις η δύναμη επαναφοράς και η δύναμη ελατηρίου πως συμβολίζονται; Τα δυο πιο συχνά λάθη από τους μαθητές είναι: 1) ο τύπος του έργου σταθερής δύναμης που τον εφαρμόζετε ισχύει, δεν ισχύει και 2)ο τύπος της ταχύτητας υ=Δχ/Δt που τον εφαρμόζετε σε κάθε περίπτωση ενώ ισχύει μόνο σε ΕΟΚ. Αν αυτά που σου λέω τα ακούς πρώτη φορά, τότε καταλαβαίνεις το σχόλιο μου για κάποιους συναδέλφους.

 
ΜΑΡΙΑ
18 Ιουν 2018 16:36

Σεβαστή η γνώμη όλων των συναδέλφων, για αυτό άλλωστε και η συζήτηση για το αν υπήρχε λάθος ή όχι στο σχήμα,στο θέμα, ή γενικότερα...όχι βέβαια,κανένα παιδί δεν πρέπει να αδικηθεί ούτε και να χαριστούν οι μονάδες σε όλα τα παιδιά αλλά μόνο σε αυτά που παρανοησαν τη δική τους αβλεψία...γιατί επαναλαμβάνω ότι υπήρχε μαθητής που το επισήμανε στη διάρκεια της εξέτασης,υποτίθεται ότι τέθηκε ερώτηση προς το υπουργείο και απορρίφθηκε...ο συγκεκριμενος έλυσε με δύο τρόπους την άσκηση και είχε οδηγηθεί σε διαφορετικό αποτελεσμα.επελεξε τελικά το λάθος χάνοντας πολύ χρόνο και αποκομίζοντας μεγάλη συγχυση.Θα τον κατηγορήσουμε και αυτόν σαν απροετοίμαστο,αδιάβαστο; Τι;καλό είναι να μην κρίνουμε τόσο εύκολα τα παιδιά...κάποια σκέφτονται χωρίς να παπαγαλιζουν μεθοδολογίες . Το 2% είναι οι αριστούχοι άνω των 19.000 μοριων αλλά σίγουρα παραπάνω έχουν στόχο τα μόρια αυτά.

 
Μαριος
18 Ιουν 2018 14:24

Δεν νομιζω κυριε παυλο καποιοι φυσικοι να θελουν να χαϊδεψουν αυτια οπως το λετε!! Αυτο προσβαλει ολους εμας τους υποψηφιους που καναμε μια αξιοπρεπη προσπαθεια και χασαμε το 20 επειδη το σχημα δεν διατυπωθηκε με σαφηνεια!! Ειμαστε μαθητες οχι παιχνιδια ...Γιατι να βαλουν στις τρεις πιθανες απαντησεις την (¡) , μπορει καποιος να μου απαντησει ;;;(αμα παραλειψουμε το γεγονος οτι επρεπε να μυριστουμε τα νυχια μας και να καταλαβουμε οτι η δυναμη F αν και μεταβλητη δεν αλλαζει συμβολο) αν δεν υπηρχε αυτη η επιλογη τωρα δεν θα υπηρχε κανενα απολυτως προβλημα!!!!Η ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ

 
ΜΑΡΙΑ
18 Ιουν 2018 12:55

Σεβαστή η γνώμη όλων των συναδέλφων, για αυτό άλλωστε και η συζήτηση για το αν υπήρχε λάθος ή όχι στο σχήμα,στο θέμα, ή γενικότερα...όχι βέβαια,κανένα παιδί δεν πρέπει να αδικηθεί ούτε και να χαριστούν οι μονάδες σε όλα τα παιδιά αλλά μόνο σε αυτά που παρανοησαν τη δική τους αβλεψία...γιατί επαναλαμβάνω ότι υπήρχε μαθητής που το επισήμανε στη διάρκεια της εξέτασης,υποτίθεται ότι τέθηκε ερώτηση προς το υπουργείο και απορρίφθηκε...ο συγκεκριμενος έλυσε με δύο τρόπους την άσκηση και είχε οδηγηθεί σε διαφορετικό αποτελεσμα.επελεξε τελικά το λάθος χάνοντας πολύ χρόνο και αποκομίζοντας μεγάλη συγχυση.Θα τον κατηγορήσουμε και αυτόν σαν απροετοίμαστο,αδιάβαστο; Τι;καλό είναι να μην κρίνουμε τόσο εύκολα τα παιδιά...κάποια σκέφτονται χωρίς να παπαγαλιζουν μεθοδολογίες . Το 2% είναι οι αριστούχοι άνω των 19.000 μοριων αλλά σίγουρα παραπάνω έχουν στόχο τα μόρια αυτά.

 
Παύλος
18 Ιουν 2018 12:15

Κυρία Σοφία, λυπάμαι αν κάποιο παιδί δικό σας έχασε το Β2. Όμως το Β2 επιμένω δεν είχε λάθος στο σχήμα. Μπερδεύτηκαν καλοί μαθητές? Σεβαστό. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακυρωθεί ή να πάρουν όλοι οι μαθητές τις μονάδες. Πάντα συμβαίνει κάποιοι μαθητές να παρασύρονται σε λάθος συλλογισμό για διάφορους λόγους. Μέσα σε ένα τρίωρο ΔΕΝ μπορεί να κρίνονται οι ικανότητες και η προσπάθεια ενός παιδιού. Το σύστημα δεν είναι δίκαιο, αλλά τουλάχιστον δίνει τις ίδιες ευκαιρίες για όλους. Δεν βαθμολογούνται τα παιδιά για αυτά που ξέρουν, αλλά για αυτά που γράφουν. Τώρα όσον αφορά τις απόψεις μερικών συναδέλφων Φυσικών που εξακολουθούν να ισχυρίζονται ότι υπήρχε λάθος, μάλλον προσπαθούν να χαϊδέψουν αυτιά. Και πιστέψτε με νιώθω την αγωνία και των παιδιών και των γονιών τους πολύ καλύτερα από όσο πιστεύετε. Εσείς το ζείτε μια φορά άντε δύο. Εγώ το ζω κάθε χρόνο.

 
Σοφια
18 Ιουν 2018 11:02

Συγνωμη για το λαθος στο ονομα του φυσικου ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ειναι ο φυσικος που σχολιασε το θεμα

 
Φυσικός Β
18 Ιουν 2018 08:46

Σοβαρά πιστεύετε ότι μόνο το 2% προετοιμάζεται για υψηλόβαθμες σχολές; Το πόσοι προετοιμάζονται δεν συγκρίνεται με πόσους το ονειρεύονται και κοπιάζουν για αυτό. Και αλήθεια, αν κάποιος προετοιμάζεται για την Σχολή Ικάρων, αυτός δεν πειράζει να αδικηθεί; Και όλοι οι υπόλοιποι που έχουν πρώτη προτίμηση κάποιο άλλο τμήμα, αυτοί να κινδυνεύσουν να χάσουν το τμήμα ή την πόλη τους; Αυτών οι κόποι δεν πρέπει να ανταμειφθούν; Εκτός εάν αυτό το 2% ξέρει εκ των προτέρων και τις βάσεις (οπότε γνωρίζει ότι απορρίπτεται για 8 μόρια) και τον κατάλογο εισαγομένων! Σε αυτή την περίπτωση δεν έχουν νόημα οι εξετάσεις... Μπορούμε να περάσουμε κατευθείαν στο νέο σύστημα ελεύθερης εισαγωγής!

 
Σοφια
18 Ιουν 2018 07:52

Και ο κύριος Παύλος σκάει στα γέλια....και ποιός μαθητής είναι κατα την γνώμη σας ο άξιος να περάσει σε μια σχολή,κύριε Παύλο,αν όχι αυτός που την πρώτη χρονιά δεν παιρνάει για λίγα μόρια στην σχολή που επιθυμεί με 19 στην Φυσική,αποφασίζει να ξαναδώσει,να ξαναδιαβάσει,να ξαναγράψει και σίγουρος ότι έγραψε 20 στην Φυσική ξαφνικά το 20 γίνετε 18,4 δηλαδή κατα την γνώμη σας εδώ ΓΕΛΑΜΕ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ αυτός είναι αδιάβαστος και όχι τόσο καλός,άρα δεν μπαίνει,γιατί θεώρησε την δύναμη σταθερή.Διαβάστε σας παρακαλώ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ στην ανάρτηση του κυρίου ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ του ΦΥΣΙΚΟΥ και τότε θα καταλάβετε τις διαφωνίες.....και μάλλον θα πρέπει να ΚΛΑΙΜΕ με το όλο θέμα.....

 
ΜΑΡΙΑ
17 Ιουν 2018 20:04

Το τελευταίο σχολείο του ' Μαθητή ' για αυτούς που δεν μπορούν να πιστέψουν ότι κάποιος μπορεί να χάσει μόνο αυτό και πεθαίνουν στα γέλια.δυστυχως δεν είναι για γέλια...οι βαθμοί αυτοί είναι η ανταμοιβή της σκληρής δουλειάς ειδικά του 2% των υποψηφίων που προετοιμάζεται για την ιατρική και τις πολυτεχνικές.

 
Μαθητης
17 Ιουν 2018 17:54

Εδωσα φετος πανελληνιες ...μετα απο τοσα χρονια γεματα κοπους , διαβασμα και θυσιες (γιατι ας μην γελιομαστε το διαβασμα δεν ειναι μονο στην τριτη λυκειου) πηγα να δωσω φυσικη με αυτοπεποιθηση αφου ειχα κανει μια τεραστια προσπαθεια και ειχα κατανοησει την υλη της φυσικης σε βαθος ....ελυσα το ερωτημα β2 συμφωνα με την ασκηση του σχολικου βιβλιου ,τελειωσα το γραπτο μου σε 2 ωρες και ακριβως 1 ωρα καθομουν και κοιτουσα επιμονα το β2 !!! Το αποτελεσμα ηταν να πατησω ενα χ στην αρχικη μου απαντηση και να αφησω την λογικη μου να κυριαρχισει !επελεξα και δικαιολογησα λοιπον την απαντηση (¡).Δεν ξερω και δεν θελω να καταλαβω τι λετε ολοι εσεις που υποστηριζετε οτι ενα μεταβλητο φυσικο μεγεθος δεν αλλαζει συμβολο ..γιατι ειμαι μαθητης και καμια φορα στα σχολικα μου χρονια δεν συμβολισα ουτε εγω ουτε οι καθηγητες μου ενα μεγεθος με διαφορετικη τιμη με το ιδιο συμβολο!!!Αυτο που ξερω και δεν με εχει αφησει ησυχο ειναι οτι δεν εγραψα 20 αλλα 18.4 και βλεπω τα ονειρα μου και τους κοπους μου να γκρεμιζονται αφου απο οτι φαινεται εχω παρει ηδη θεση για τις πανελληνιες του 2019!! Ειμαστε ολοι ανθρωποι και κανουμε λαθοι ... θελω να πω καλη επιτυχια σε ολα τα παιδια που την πατησα οπως εγω,να κυνηγατε τα ονειρα σας και να δουλευετε σκληρα για αυτα !!! Αδικιες θα υπαρχουν παντα σε αυτην την ζωη ...σημερα ειναι αυτο που μας στερησε την εισοδο στην σχολη της επιλογης μας ,αυριο θα ειναι κατι αλλο ..τι να κανουμε ,δυστυχως η κοινωνια μας θεμελιωνεται σε τετοιου ειδους ερεισματα

 
Παύλος
17 Ιουν 2018 14:58

Ειλικρινά τώρα θα μπορούσε ένας άριστος μαθητής να μπερδευτεί από το σχήμα; Μην προσπαθούμε να βαπτίσουμε την αστοχία των παιδιών ή μαθητών μας λάθος της επιτροπής. Μην ακούω ότι ένας μαθητής έγραψε τέλεια το Δ θέμα και μπερδεύτηκε στο Β2 γιατί θα πεθάνω από τα γέλια. Στη Φυσική αν δεν ειπωθεί κάτι δεν μπορώ να θεωρήσω ότι ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση δεν λέει πουθενά ότι η Δύναμη είναι σταθερή. Υπήρχαν παγίδες στα θέματα ειδικά στο Α, αλλά το Β2 ήταν θέμα για να γράψουν και οι μέτριοι. Τώρα αν κάποιοι αριστούχοι δεν έγραψαν, ίσως να μην είναι τόσο καλοί όσο νομίζουν.

 
Ανδρέας
17 Ιουν 2018 14:41

Είμαι κι εγώ ένας από τους υποψηφίους που παραπλανήθηκε από το σχήμα. Εύχομαι ότι θα αναγνωριστεί από τους υπευθύνους το λάθος τους και θα αποκατασταθεί το αίσθημα του δικαίου, σε όσους προσπάθησαν με τη σκέψη τους και όχι την παπαγαλία να απαντήσουν στο ερώτημα!!!

 
Παναγιωτης
17 Ιουν 2018 13:43

Αφου κυριοι στοχος της επιτροπης ηταν να στησει παγιδα ωστε να ξεχωρισουν οι αριστοι,με ποιο σκεπτικο δινει 2 μοναδες σε μαθητη που μπορει να απαντησει τυχαια σωστα στο πρωτο υποερωτημα επιλεγοντας εναν τυπο, χωρις να γραψει τιποτα στο δευτερο υποερωτημα.Ειναι σαφες οτι θα επρεπε να βαθμολογει πρωτα το σκεπτικο (6 μοναδες) και στην συνεχεια να δινει +2 μοναδες για το σωστο αποτελεσμα της ΣΩΣΤΗΣ σκεψης.Ποιο το σκεπτικο της επιτροπης; Ποιος θα μας απαντησει;Εδω μιλαμε για το μελλον των παιδιων μας.

 
Γιαννης Διαμαντοπουλος
17 Ιουν 2018 13:01

Εκτός του απιστευτου φαινομενου να κρινεται το μελλον των παιδιων μας απο θεματα που διχαζουν για την ορθοτητα τους φυσικους(!!!),θελω να μου απαντησει καποιος με ποιο σκεπτικο στο επιμαχο ερωτημα παιρνει ενας μαθητης 2 μοναδες αν επιλεξει σωστα ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ το πρωτο υποερωτημα,χωρις να γραψει ΚΑΝΕΝΑ ΣΚΕΠΤΙΚΟ στο δευτερο υποερωτημα.Παρακαλω πολυ καποιος εκπαιδευτικος να μου απαντησει.

 
Παπαδάκης Γιάννης
17 Ιουν 2018 12:41

Σχόλιο 1ο.
Αναφέρεται οπουδήποτε στην εκφώνηση ότι το σχήμα είναι υπό κλίμακα; (γενικά δεν συνηθίζεται σε ασκήσεις φυσικής να δίνονται τα σχήματα υπό κλίμακα)

Σχόλιο 2ο.
Το ότι το σύμβολο είναι το ίδιο, σημαίνει ότι η τιμή του μεγέθους είναι σταθερή; (μπορεί π.χ. να είναι της μορφής F=2•X ή οτιδήποτε άλλο).

Χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμός;

 
ΜΑΡΙΑ
17 Ιουν 2018 12:34

Σε κάθε σχήμα καθετί διαφορετικό συμβολίζεται και με άλλο γράμμα,πχ για τις μάζες m1, m2...εκτός αν κάνω λάθος.ποτε δεν συμβολιζαμε όλες τις δυνάμεις με το ίδιο σύμβολο χωρίς διαφορετικό δείκτη η τουλάχιστον ένα τόνο...δεν χρειάζεται το λάθος να προσπαθούμε να το καλύψουμε αλλά να προσπαθούμε να είμαστε πιο σχολαστικοί και προσεκτικοί ώστε να μην γίνονται τέτοιες συζητήσεις.ναι όντως οι μαθητές που είχαν διαφορετικό τρόπο σκέψης οδηγήθηκαν σε λάθος και για αυτό πρέπει αυτούς τους λιγους και μόνο για αυτούς να αποκαταστήσουν την αδικία...η φυσική είναι τρόπος σκέψης και πρέπει να προάγει τη σκέψη και την κριτική ικανότητα και θέλει προσοχή στη διατύπωση,στον τρόπο που δίνεται κάτι και προπάντων καλή χρήση της ελληνικής.εξαλλου για αυτή τη δουλειά πληρώνονται οι επιτροπές.

 
Φυσικός Β
17 Ιουν 2018 12:06

Έχουν γραφεί αμέτρητες γραμμές για ένα σχήμα όπου δίνεται δύναμη σταθερού μέτρου. Τα δύο διανύσματα δεν έχουν το ίδιο μήκος στο σχήμα, τελεία και παύλα! Και ένα μέγεθος συμβολίζεται με ένα γράμμα... Αυτό έχει επαρκώς αναπτυχθεί στα προηγούμενα σχόλια.
Από την άλλη, η αντιπαιδγωγική συμπεριφορά που επιδεικνύει η ΚΕΕ πρέπει επιτέλους να αλλάξει και να συνειδητοποιήσουν ότι απευθύνονται σε μαθητές αυτής της ηλικίας, οι οποίοι αγωνίζονται να δουν τα όνειρα τους να γίνονται πραγματικότητα!
Και το ΥΠΠΕΘ πρέπει να αρχίσει να ακούει τις εκκλήσεις των επιστημονικών ενώσεων για την ύλη και την δομή του αναλυτικού προγράμματος των ΦΕ. Με τόση μονομέρεια στην εξεταστέα ύλη, κάποια στιγμή τα περιθώρια στενεύουν και οι αστοχίες είναι αναπόφευκτες!

 
Παθων
17 Ιουν 2018 11:38

Καιρός να αλλάξει αυτό το αναχρονιστικό σύστημα που εκτός από την αξιοπιστία της διαδικασίας δεν έχει τίποτα άλλο αξιόπιστο . Ας δούμε παραδείγματα πολλών άλλων ευρωπαϊκών χωρών και ας προσαρμόσουμε κατάλληλα όλες τις βαθμίδες. Επιτέλους !

 
Σοφια
17 Ιουν 2018 04:01

Ακριβώς το ίδιο έκανε και η κόρη μου , πήρε την δύναμη σαν σταθερή,με βάση την άσκηση που είχε μπροστά της και όχι την άσκηση του βιβλίου και ήταν σίγουρη ότι έγραψε 20,δηλαδή οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές έκαναν το λάθος???

 
ΜΑΡΙΑ
17 Ιουν 2018 00:34

Από τη στιγμή που υπάρχει λανθασμένο σχήμα και κάποια παιδιά με αυτό το δεδομενο οδηγουνται σε λανθασμένη επίλυση πρέπει να δοθούν οι μονάδες είτε για τη μία είτε για την άλλη απάντηση.υπηρχε μαθητής που έκανε ερώτηση την ώρα της εξετασης για την εγκυρότητα του σχήματος και του είπαν ότι απορρίφθηκε από το υπουργείο ...απίστευτο αν είναι αληθινός ο ισχυρισμός της υπευθυνης ,με αποτέλεσμα να χάσει πολυ χρόνο και να λύσει βιαστικά το Δ4...έτσι οδηγήθηκε και σε ένα αριθμητικό και μαζί με αυτό σε ένα εισιτήριο για τις επόμενες πανελλαδικές καθώς επισήμως αποχαιρετά την ιατρική σχολή...και τώρα είναι εύλογο το ερώτημα για την προχειροδουλεια με την οποία στήνουν τα θέματα έστω και αν ήταν λάθος γραφιστικο.

 
Άννα
16 Ιουν 2018 23:09

Ειναι άδικο για το παιδι που πριν λιγες μερες κλήθηκε να γράψει άρθρο στην εκθεση για το πως το σχολειο οφειλει να προαγει την παιδεια περα απο την αποκτηση γνώσεων, τωρα στο μαθημα της φυσικής να βρισκεται χαμενο επειδη ειχε την κριτική ικανοτητα να δει διαφορες στο σχημα του β2 ερωτηματος σε σχεση με το σχημα του σχολικου βιβλιου. Πιστευω οτι οταν δοθουν οδηγιες στους βαθμολογητες οι υπευθυνοι να λαβουν υποψη τους οτι η προαγωγη της παιδειας πρεπει να αποδεικνυεται και εμπρακτως με αναλογες αποφασεις αναγνώρισης του οποιου λαθους απο ΟΛΟΥΣ που ασχολουνται με την εκπαιδευση των παιδιων μας.....

 
Α. Λασκαρη
16 Ιουν 2018 22:40

Εγω φυσικος δεν ειμαι αλλα ειμαι μητερα παιδιου που εδινε δευτερη χρονια πανελληνιες με οτι αυτο συνεπαγεται. Το παιδι μου πηγε πολυ καλα διαβασμένο και με προοπτικη να γραψει αρκετα καλα. Λογω της επιπολαιοτητας ορισμενων εχασε πολυτιμο χρονο προσπαθώντας αυτη την ασκηση. Δυστυχως η πίεση του προκάλεσε πανικο και με δυσκολία και σιγουρα αστοχια διαχειριστηκε τα υπολοιπα θεματα. Λυπαμαι που οι υπευθυνοι, ενω επρεπε κατα την διαρκεια της εξετασης να εχουν εντοπισει το λαθος και να εχουν δοθει διευκρινθσεις πανελλαδικά, ακομα σιωπουν. Ντροπη!!!!

 
Δημήτρης (Υποψήφιος)
16 Ιουν 2018 19:37

Καλησπέρα,
έδινα πανελλήνιες φέτος για πρώτη φορά με εξαιρετική, άρτια και πολυδιάστατη προετοιμασία. Όταν είδα το Β2 ερώτημα το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό ήταν οτι η F είναι η κεντρομόλος δύναμη, καθώς σύμφωνα με το σχήμα ήταν σταθερή καθόλη τη διάρκεια άσκηση της και η εκφώνηση μιλούσε για μια κατάλληλη δύναμη (δεν χαρακτηρίζονταν ούτε σταθερή αλλά ούτε μεταβλητή). Όταν υπολόγισα το έργο και είδα ότι υπάρχει η επιλογή ένα, είπα στο ευατό μου ότι είσαι σωστός. Βέβαια σκέφτηκα την άσκηση του σχολικού βιβλίο αλλά θεώρησα ότι δεν ισχύει η αρχή διατήρησης της στροφορμής, επομένως δεν ποροχώρησα την σκέψη. Όταν βγήκα και είδα τις λύσεις και μίλησα με καθηγητές και συμμαθητές για το τι έκανα, όλοι με έβγαλαν λογικά εσφαλμένο και με αποπήραν. Έπρεπε πρώτα να δημοσιευτεί στο διαδίκτυο το ότι υπάρχει ζήτημα και να γίνει ντόρος και ώστε να με ακούσουν. Αλλά και πάλι είπαν οτι έπρεπε να είχα κανει οτι έλεγε το σχολικό και τωρα να μην παραπονιέμαι. Υπάρχει όμως ένα βασικό πρόβλημα. Οτι η άσκηση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ με του σχολικού βιβλίου. Σύμφωνα με το σχήμα η δύναμη ειναι σταθερη, δε γίνεται μερικοί να το αρνούνται επειδή πήγαν και έκαναν αντιγραφή επικόλληση την άσκηση του σχολικού που έμαθαν απο έξω. Μιλάμε για το μάθημα της φυσικής που στο κάτω κάτω προάγει την ελεύθερη σκέψη και δημιουργικότητα του μαθητή, δεν θεωρώ σωστή την ακύρωση του θέματος διότι με το συγκεκριμένο τρόπο θα δημιουργηθεί μεγαλύτερη αδικία προς τους υπόλοιπους μαθητές. Κατεμε το σωστό είναι να γίνουν δεκτές και οι δυο απαντήσεις ή τουλάχιστον η ΚΕΕ να παραδεχθεί οτι έκανε λάθος και δημιούργησε σύγχυση στους μαθητές. Επιπρόσθετα, επειδή το ακουσα και αυτο, θέλω να επίσημανω οτι το σχήμα είναι δεδομένο, δε γίνεται ο μαθητής να βλέπει μια κατηγορία άσκησης και να κανει οτιδήποτε χωρίς να σκεφτεί, θεωρώ οτι οι μαθητές οι οποίοι είχαν γνώσεις, που έδωσαν σημασία στο σχήμα και δεν πήγαν «τυφλοσούρτη» επέλεξαν την πρώτη επιλογή, διότι τα δεδομένα της άσκησης (συμπεριλαμβανομένου του σχήματος) φυσικα και δεν σε κατεύθυναν προς την «παρόμοια» άσκηση του σχολικού αλλά πρός τον τύπο του έργου σταθερής δύναμης. Ταυτόχρονα, ειναι απαράδεκτη η στάση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών που αντί να υπερασπιστεί τους μαθητές που σκέφτηκαν ορθά, υποστηρίζει τη μάζα για να μην χάσουν μόρια οι πολλοί.
Κρίνω ότι αποτελεί χρέος της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, των Βαθμολογικών Κέντρων αλλά και του υπουργείου να εκδόσουν μια σχετική ανακοίνωση για τη διασαφήνιση της κατάστασης με γνώμονα την υπεράσπιση του δικαίου, του σωστού και με κατανόηση του άνισου αγώνα που δίνουν οι υποψηφίοι
Ευχαριστώ.

 
Κατερίνα
16 Ιουν 2018 19:28

Τα διάβασα ένα προς ένα τα σχόλια......και ο γιος μου εκεί έχασε μόρια επίσημη ανακοίνωση δεν έχουμε δει πουθενά θα γίνει άραγε άτυπα μεταξύ τους? Ή όλος αυτός ο κόπος η δουλειά και το άγχος θα περάσει στα ψιλά γράμματα για μερικούς

 
Σοφια
16 Ιουν 2018 16:18

Κρίμα και άδικο για έναν πολύ καλά διαβασμένο μαθητή που δίνει για δεύτερη γιατί δεν μπήκε για λίγα μόρια στη σχολή που επιθυμεί,να χάνει τον περυσινό βσθμό της φυσικής 19 λόγω αυτού του σχήματος

 
Κωστας
16 Ιουν 2018 13:52

Αγαπητοί συνάδελφοι, μπορειται να μας απαντήσετε ποτε ηταν η τελευταία σας διδακτική εμπειρια; Για να καταλάβουμε αν λαμβάνετε υπόψιν σας τον παράγοντα παιδι και παιδική ψυχολογία η ενεργήσατε σαν επιστήμονες της ύλης και του σύμπαντος μονο. Και γιατι υπάρχει αυτη η διαβάθμιση δυσκολίας στα θεματα της θεωρητικής και θετικής κατεύθυνσης; Δεν αναφέρεστε στους ίδιους ηλικιακά μαθητές;

 
τάσος
16 Ιουν 2018 13:22

Θεμελιώδης παράγοντας στην πράξη της μάθησης είναι η κατασκευή της γνώσης, σε πρακτικό και μετά σε συμβολικό επίπεδο, πρόκειται για μια διαλεκτική σχέση με το διάλογο και την παραγωγή γνώσης από τα υποκείμενα που συμμετέχουν, ενεργητικά στην κατασκευή της,να έχουν πρωτεύουσα θέση κατά την επίλυση ενός προβλήματος .
Ερώτηση: Η σχολική ύλη στην οποία οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στα θέματα των πανελλαδικών της φυσικής, τελικά μήπως ήταν γι' αυτούς πληροφορία και όχι γνώση; Μιας και η πράξη μάθησης δεν υπάρχει και γνώση είναι εξάσκηση στην παθητική αναπαραγωγή της πληροφορίας από τον πίνακα ή το εγχειρίδιο κι όχι γνώση που προκύπτει από τη δυναμική κατάσταση στο πρακτικό και συμβολικό επίπεδο σ' ένα εργαστήριο; Ποιες ικανότητες ζητάνε τελικά από τα παιδιά να επιδείξουν ή να αναπτύξουν, το μάντεμα, την παπαγαλία κοκ; Ή τον ορθό λόγο και και την κριτική σκέψη που οι παράγοντες της εκπαίδευσης εναγώνια αναζητούν ...;
Έτσι φτάσαμε πάλι να συζητάμε για λάθη στις εξετάσεις (εδώ π.χ. στο σχήμα -στο οποίο, βεβαίως, είναι απολύτως άδικο να οφείλεται η αποτυχία ακόμη κι ενός μαθητή/τριας, και πρέπει πάραυτα να επανορθωθεί με άμεση παρέμβαση των υπευθύνων- χωρίς να στοχαστούμε σοβαρά πάνω στα βασικά.
Στο πώς, δηλαδή, μαθαίνει ο άνθρωπος; ώστε όσοι/ες ασχολούνται επαγγελματικά με την εκπαίδευση να έχουν συνείδηση των αποφάσεών τους, των πράξεών τους και των συνεπειών τους στη νέα γενιά.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.