Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Παρέμβαση της ΕΕΦ για το Β2 θέμα της Φυσικής

Δημοσίευση: 15/06/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ως Ένωση Ελλήνων Φυσικών, αντιλαμβανόμενοι την ένταση που έχει προκληθεί σχετικά με πιθανή ασάφεια στο σχήμα του Β2 θέματος της Φυσικής Προσανατολισμού, αναγνωρίζουμε την πίεση που αισθάνονται οι υποψήφιοι και την ενδεχομένως αντιπαιδαγωγική προσέγγιση να περιλαμβάνεται στις πιθανές απαντήσεις αυτή που προκύπτει από λανθασμένη επίλυση.

Θεωρούμε, όμως, ότι η διατύπωση δεν άφηνε περιθώρια παρερμηνείας.

Ένα μεταβλητό φυσικό μέγεθος δεν αλλάζει σύμβολο. Εφιστούμε την προσοχή στην ΚΕΕ, ώστε να δείχνει μεγαλύτερη ευαισθησία και προσοχή στην διατύπωση των θεμάτων, καθώς και στον όγκο που αυτά καταλαμβάνουν.

Ωστόσο, δεν μπορεί να γίνει δεκτή ως σωστή μία επιστημονικά λανθασμένη μέθοδος επίλυσης και ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι δεν τίθεται θέμα ακύρωσης και ανακατανομής μορίων στο επίμαχο ερώτημα.

ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Ε.Φ.

Σχόλια (12)

 
Κωστας
25 Ιουν 2018 05:35

Απαντώντας στον καθηγητή φυσικής που ειπε πως οποιος δεν διαβασε να μην λεει πως τα θεματα ειχαν προβλημα.. Κυριε φυσικε οπως αυτοαποκαλειστε ειμαι παιδι που έδινε και θυσίασα τα παντα φετος για να πετύχω τον στοχο μου να μπω πολυτεχνείο για να πειτε εσεις πως δεν διαβασα? Εγω ξερω πως, με τις γνώσεις που μας παρέχονται, οταν λεει F και μετα εχει παλι το ιδιο γραμμα ειναι η ιδια δυναμη, αλλα και περα απο αυτο έστω οτι κανω λαθος ειχα λύσει την ασκήση του βιβλίου πριν δωσω και μολις την ειδα στο β2 σκεφτηκα πως ηταν μια πιο απλη παραλλαγή του σχολικού.. Δεν εχετε κανενα απολυτως δικαιωμα να λετε πως δεν διαβασε καποιος δεν ξερετε τι προσπαθεια έχει καταβάλει ο καθενας αρα μην αναφέρεστε ετσι γενικα.

 
Δημήτριος
18 Ιουν 2018 11:03

Ευχαριστώ την Ε.Ε.Φ για την απόκρισή της !

 
ΦΥΣΙΚΟΣ
17 Ιουν 2018 16:40

Ποιο ορθή διατύπωση από αυτή που δόθηκε δεν μπορώ να βρω. Κατάλληλη δύναμη F έγραφε, τι έπρεπε να γράψει. Όσοι δεν είναι φυσικοί, καλό είναι να μην σχολιάζουν. Το ότι κάποιοι δεν διάβασαν, δεν σημαίνει ότι είχαν πρόβλημα τα θέματα των πανελλαδικών και φυσικά ούτε ότι πρέπει να μοιραστούν οι μονάδες στα άλλα υποερωτήματα. Συμφωνώ απολύτως με το σχόλιο της ΕΕΦ.

 
Αισχος
17 Ιουν 2018 15:38

Απαραδεκτη κατασταση, αλλοι νιπτουν τα χειρας τους (ενωση ελληνων φυσικων) και αλλοι ποιουν την νησα (επιτροπη εξετασεων) για ενα τοσο σοβαρο θεμα που θα καθορισει το μελλον χιλιαδων παιδιων...κριμα κανεις δεν εχει το θαρρος να πει σφαλαμε στη διατυπωση. Ας διεκδικησει ο καθενας το δικιο του δικαστικα πλεον! Αφου ετσι θελουν...ετσι θα γινει.

 
Τάσος ΠΕ04
17 Ιουν 2018 12:13

Απαράδεκτη η Επιτροπή εξετάσεων, αλλά και η ένωση φυσικών. Το σύμβολο έπρεπε να αλλάξει. Και Τα δυο συμπεράσματα πρεπει να ληφθούν σωστά, καθώς η κάθε πλευρά το είδε μια μια συγκεκριμένη οπτική γωνία, η οποία και στις δυο περιπτώσεις βασίστηκε σε λάθος δεδομένα. Αποτελεί χρέος η ανάληψη ευθυνών απο το υπουργείο και απαιτείται η αξιοκρατική επίλυση του ζητήματος άμεσα. Κρίνεται το μέλλον των παιδιών μας!

 
kam
17 Ιουν 2018 12:01

Το ερώτημα είναι αν ένα παιδί (που γνωρίζει καλά την άσκηση του βιβλίου) βλέποντας το σχήμα της άσκησης, με την F σταθερή και ανατρέχοντας στην εκφώνηση που μιλά για κατάλληλη δύναμη οδηγείται παραπλανητικά στην διερεύνηση που αναφέρετε εσείς. Όπως βλέπετε, στην διερεύνηση αυτή ακόμα και πολλοί ΦΥΣΙΚΟΙ έχουν κάνει λάθος προσέγγιση αλλά και η επίσημη ανακοίνωση τηε Ένωσης Ελλήνων Φυσικών αποφεύγει να απαντήσει.
Πρέπει λοιπόν, να απαντήσουμε σε αυτά τα παιδιά, τι λάθος κάνανε ακολουθώντας πιστά τα δεδομένα της άσκησης και μπαίνοντας σε μία διαδικασία αποδείξεων πολύ υψηλής δυσκολίας, λαμβάνοντας υπόψιν και τον αυξημένο όγκο των θεμάτων που ακολουθούσαν.

Καμαρινός Γιάννης

 
vkas
17 Ιουν 2018 11:57

Ένα θέμα τόσο σοβαρό που θέτει μεγάλα ερωτήματα για την εγκυρότητα των εξετάσεων και δεν απαντιέται πραγματικά από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Ας μας πει κάποιος σε ποιο σχήμα σχολικού βιβλίου υπάρχει διάνυσμα που δεν συμβολίζει διεύθυνση, φορά και μέτρο αλλά μόνο κάποια από αυτά.
Το ότι με την αγνόηση των παραπλανητικών δεδομένων του σχήματος η λύση είναι απλή δεν μπορεί να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα. Τα δεδομένα του θέματος δημιουργούν σύγχυση και οδηγούν σε λάθος λύσεις. Ακόμα και η πλειοψηφία των παιδιών να έχει αγνοήσει το σχήμα ποιος θα πει πως αυτά που δεν το αγνόησαν έχουν κάνει λάθος; Δεν μπορεί ακόμα η Κ.Ε.Ε. να μην έχει πάρει θέση επειδή το θέμα κινήθηκε απλά από κάποιους φυσικούς και πολλούς ταλαιπωρημένους γονείς.
Παρακαλώ εάν υπάρχουν γονείς που έχουν κάποιες προτάσεις με το πως μπορούμε να κινηθούμε να εκθέσει τις απόψεις του.

Βασιλική

 
Απόστολος
17 Ιουν 2018 09:43

Όταν κρίνεται το μέλλον των παιδιών αγαπητοί συνάδελφοι δεν πρέπει να υπάρχει η παραμικρή ασάφεια.
Δε χάνονται μόνο μονάδες από το συγκεκριμένο θέμα αλλά και από την καθυστέρηση που δημιουργεί αυτή η ασάφεια λόγω του όγκου των θεμάτων!!
Γι'αυτό η θέση που πρέπει να πάρετε είναι ο επιμερισμός των βαθμών!!

 
Σοφια
16 Ιουν 2018 15:52

Και όταν για μια δεύτερη ολόκληρη χρονιά ξαναπροσπαθείς να γράψεις φυσκή λίγο πιο πάνω από 19 που είχες γράψει πέρυσι και το χάνεις και αυτό ........???????

 
Παναγιώτης
16 Ιουν 2018 13:18

Ο Πόντιος Πιλάτος με το "νίπτω τας χείρας μου" αποδεικνύεται ερασιτέχνης μπροστά στην ΕΕΦ, που με τη συγκεκριμένη ανακοίνωση κατορθώνει να πάρει την πιο μεσοβέζικη θέση που έχει πάρει ποτέ επιστημονική εταιρεία. Το πράγμα δε θα είχε σημασία, αν αυτά δε γίνονταν εις βάρος των παιδιών που στερούνται τα πάντα γι' αυτές τις εξετάσεις.

 
Σοφια
16 Ιουν 2018 00:49

Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα. Ελεος πια με το «δυο μετρα και δυο σταθμά» οποτε μας συμφερει..

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
15 Ιουν 2018 23:04

Αγαπητοί συνάδελφοι,
πολύ σωστά δεν μπορεί να γίνει δεκτή ως σωστή μία επιστημονικά λανθασμένη μέθοδος επίλυσης, αλλά ούτε επίσης μία επιστημονικά σωστή μέθοδος επίλυσης ενός λανθασμένου ερωτήματος.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ