Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Αντιπρύτανης ΕΚΠΑ: Να ενταχθούν τα κινητά τηλέφωνα στην εκπαιδευτική διαδικασία

“Το ζήτημα δεν λύνεται με την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων”
Δημοσίευση: 18/06/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρόταση να ενταχθούν τα κινητά τηλέφωνα στην εκπαιδευτική διαδικασία των σχολείων πρότεινε ο Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) Ναπολέων Μαραβέγιας, μιλώντας στο συνέδριο για το ρόλο  της πολιτείας στην εκπαίδευση των χαρισματικών ατόμων.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΓΙΑ ΝΑ  ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΡΥΤΑΝΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑ

Ειδικότερα ο κ. Μαραβέγιας είπε τα εξής:

  • Διάβασα ότι απαγορεύθηκαν τα κινητά τηλέφωνα στα γαλλικά σχολεία.
  • Το ερώτημα που τίθεται είναι να απαγορεύοσουμε τα κινητά τηλέφωνα ή να τα εντάξουμε στην εκπαιδευτική διαδικασία;
  • Οι απαγορεύσεις δεν οδηγούν πουθενά
  • Θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος δεν ξέρω ποιος δεν είμαι ο ειδικός να εντάξουμε τα κινητά τηλέφωνα στην εκπαιδευτική διαδικασία, διότι δεν υπάρχει παιδάκι από τα δώδεκα χρονών που να μην έχει στα χέρια τυυ ένα κινητό τηλέφωνο.
  • Άρα δε νομίζω ότι το ζήτημα λύνεται με την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων
  • Κατά την άποψή μου  τα κινητά τηλέφωνα πρέπει να τα εντάξουμε στην μαθησιακή διαδικασία.
  • Θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικός αυτός ο τρόπος.

Σχόλια (6)

 
Πλατάρος Γιάννης
18 Ιουν 2018 21:27

@KG
Εννοώ ταμπλέτες του Σχολείου, με γενικό κωδικό που ελέγχει την εγκατάσταση προγράμματος εκτός λίστας, φαντάζομαι, όλα γίνονται. Τα κινητά ως ιδιωτικά είναι αδύνατον να ελεγχθούν.
Το Σχολείο του μέλλοντος , του αμέσου μέλλοντος, ΑΝΗΚΕΙ σε αυτά τα μηχανάκια, κάποια τέτοια μηχανάκια, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Η μέχρι στιγμής πείρα μου και ενεργός ενασχόληση, μου υπαγορεύει αυτή την γνώμη. Εύχομαι να την αναθεωρήσω σύντομα........

 
Στράτος
18 Ιουν 2018 20:54

Ο κ. αντιπρύτανης φαίνεται πως δεν έχει σχέση με τα σχολεία και την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Εάν στη Γαλλία απαγορεύτηκαν τα κινητά, φοβάμαι πως στην Ελλάδα μπορεί να επιτραπούν, και μετά από 20 χρόνια να τα απαγορεύσουμε πάλι για τους λόγους που τα απαγόρευσαν στη Γαλλία!
Ο εθισμός των μαθητών στο κινητό τηλέφωνο δεν είναι λόγος για να το εντάξουμε στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολείο οφείλει να βοηθήσει στην "απεξάρτηση" (χρειάζονται άραγε τα εισαγωγικά;) από τα κινητά τηλέφωνα...

 
K. G.
18 Ιουν 2018 14:32

Οι ταμπλέτες δεν είναι συσκευές καταγραφής ήχου και εικόνας;

 
Πλατάρος Γιάννης
18 Ιουν 2018 10:43

Δεν μπορούν να ενταχθούν διότι το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν έχει κατάλληλη επιμόρφωση.
Χρειάζεται κατάλληλη επιμόρφωση και με υποχρεωτικό τρόπο.
Αυτό δεν το δέχονται τα συνδικάτα μας.
Αλλά υπάρχουν κι άλλα:
Τα κινητά δεν είναι τηλέφωνα ΜΟΝΟ.
Είναι καταγραφικές συσκευές ήχου.
Είναι καταγραφικές συσκευές εικόνας.
Δεν υπάρχει πρακτικός τρόπος να ανιχνευθεί η ενεργοποίηση καταγραφής ήχου είτε εικόνας δεδομένου ότι απαγορεύεται.
Οι ταμπλέτες είναι μια λύση, αλλά η δωρεάν Παιδεία απαιτεί εξασφάλιση δωρεάν διανομής για όλους. Μπορούν τα λεφτά να κοπούν από τα βιβλία, αφού θα τα έχουν όλοι, όλα ηλεκτρονικά. Το ηλεκτρονικό βιβλίο έχει υποκαταστήσει πλήρως το φυσικό ή έχουμε κάποια τεχνικά προβλήματα ακόμα;
Τα πραγματικά προβλήματα που θα εμφανιστούν είναι πιο πολλά απ΄αυτά που φανταζόμαστε. Έτσι λέει ένας εμπειρικός κανόνας.
Οπότε....

 
Parape T.O.S.
18 Ιουν 2018 10:24

Μερικές παρατηρήσεις:
1) Η κοινωνία μας έχει αλλάξει απ' το 2015 και μετά και έχει βγάλει μια (εδώ και πολλά χρόνια υποθάλπουσα) απέχθεια για την αριστεία και την καινοτομία. Επομένως δεν γίνεται να αλλαχθεί το εκπαιδευτικό σύστημα προς κατεύθυνση ξένη προς το σοφό εκλογικό σώμα.
2) Η καθολική και επί ποινή απαγόρευση των κινητών συσκευών και συσκευών νέας τεχνολογίας που έγινε αποδεκτή με άφατη αγαλλίαση από τις κυρίαρχες ειδικότητες των εκπαιδευτικών ήταν αποτέλεσμα της αδυναμίας του πολιτικού κόσμου να κατευνάσουν τις οιμωγές των ανά την επικράτεια τεχνοφοβικών (γονέων, συλλόγων, φιλολόγων, θεολόγων κλπ) που συνεχίζουν να παρακολουθούν παρουσιάσεις ποιητικών συλλογών και εκκλησιαστικών αφιερωμάτων σε παντόφλες αγίων παρά ενημερώσεις για τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας.
3) Συνέπεια του 2) είναι η παραγκώνιση και εξοστρακισμός μαθημάτων σχετικών με τις νέες τεχνολογίες και την πρόοδο (βλ. πόσες ώρες δαπανώνται για μαθήματα όπως Τεχνολογία, Υπολογιστές και πόσες ώρες για συντακτική ανάλυση αρχαίων κειμένων και ανούσια αποστήθιση ιστορικών γεγονότων)
4) Βλέποντας, λοιπόν, την τεχνολογία ως κάτι απεχθές και ξένο προς την ψυχοσύνθεση του Έλληνα οι κυρίαρχες ειδικότητες της εκπαίδευσης αρνήθηκαν πεισματικά να παραχωρήσουν έστω και σπιθαμή εκπαιδευτικού εδάφους με "διαθεματικότητες και άλλες τέτοιες αηδίες" σε ταπεινότερες και παραγκωνισμένες ειδικότητες οι οποίες ούτως ή άλλως στο Σύλλογο αντιμετωπίζονται ως πληβείοι.
5) Συμπέρασμα: ο κ. Μαραβέγιας ορθώς πράττων επισημαίνει τις δυνατότητες χρήσης των Νέων Τεχνολογιών αλλά δεν γνωρίζει φαίνεται ο καημένος την τριβή μέχρι απαξίωσης που θα συμβεί αν τολμήσει ο οποιοσδήποτε μελλοντικός υπουργός απαιδείας να κάνει ένα τέτοιο βήμα. Οι κυρίαρχες ειδικότητες ήδη κατήγαγαν νίκην καθολικήν και ολοκληρωτικήν στο πεδίο της καθυστέρησης και δεν προτίθενται να παραχωρησουν όχι σπιθαμή αλλά ούτε κόκκο άμμου από το αυστηρά καθορισμένο εκπαιδευτικό τους έδαφος.

ΥΓ: Βεβαίως, βεβαίως οι "ΤΠΕ" είναι χρησιμότατες για την δημοσίευση "άρθρων" σε "εκπαιδευτικά" συνέδρια και τον αντίστοιχο τρύγο "μοριακίων" για την διεκδίκηση θέσεων ευθύνης.

 
Μανώλης
18 Ιουν 2018 10:04

Απαγορεύτηκαν τα κινητά στα γαλλικά σχολεία; Ευτυχώς που αντιστεκόμαστε εμείς στα ελληνικά σχολεία

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.