Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Τα θέματα Γ2 και Γ3 της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης των Πανελληνίων χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής στη βαθμολόγησή τους

Αποψη της Καθηγήτριας Βιολογίας, Τμήματος Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Πατρών
Δημοσίευση: 21/06/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ζωή Λυγερού
Καθηγήτρια Βιολογίας, Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Πατρών

Θέμα Γ2:
Υποερώτημα 1

Από το γονίδιο Β θα παραχθεί ένα τετραπεπτίδιο.  Από το γονίδιο Α πρέπει να θεωρηθεί σωστή η απάντηση ότι θα παραχθεί ένα διπεπτίδιο. Το σχολικό βιβλίο λέει κατά λέξη "Η επιμήκυνση σταματά σε ένα κωδικόνιο λήξης (UGA, UAG ή UAA), επειδή δεν υπάρχουν tRNA που να αντιστοιχούν σε αυτά."  Αφού στα κύτταρα της ερώτησης δεν υπάρχει tRNA που να αντιστοιχεί στο κωδικόνιο GGG , είναι ορθό συμπέρασμα ότι η επιμήκυνση θα σταματήσει και θα παραχθεί ένα διπεπτίδιο. Επίσης πρέπει να θεωρηθεί σωστή και η απάντηση ότι δεν θα παραχθεί τίποτα από το γονίδιο Α.

Υποερώτημα 2

Τα πεπτίδια που παράγονται από το Β γονίδιο θα είναι τόσο το Met-Pro-Gly-Pro όσο και το Met-Pro-Trp-Pro

Το tRNA της τρυπτοφάνης υπάρχει κανονικά στα κύτταρα αυτά και άρα θα παράγεται κανονικά και το τετραπεπτίδιο που φέρει Τrp.

Από το Α γονιδιο μπορεί να παραχθεί το διπεπτίδιο Met-Pro.

Θέμα Γ3

H θέση αναγνώρισης της περιοριστικής ενδονουκλεάσης βρίσκεται εντός του γονιδίου της τετρακυκλίνης. Στο ανασυνδυασμένο πλασμίδιο το γονίδιο της αμπικιλίνης θα είναι λειτουργικό ενώ εκείνο της τετρακυκλίνης όχι.

Θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί η αμπικιλίνη για να επιλεγούν τα μετασχηματισμένα με το πλασμίδιο βακτήρια (όπως περιγράφεται στο σχολικό βιβλίο). Θα μπορούσε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί η τετρακυκλίνη για να διαπιστωθεί εάν τα μετασχηματισμένα βακτήρια φέρουν το ανασυνδυασμένο πλασμίδιο ή ένα μη ανασυνδυασμένο πλασμίδιο, επειδή όμως το γονίδιο είναι αδρανοποιημένο δεν μπορεί να γίνει θετική επιλογή και χρειάζεται άλλους τρόπους διάκρισης (που είναι εκτός της σχολικής ύλης). Σε οποιαδήποτε περίπτωση, η τετρακυκλίνη από μόνη της δεν επαρκεί (είναι απαραίτητο να υπάρξει αρχικά θετική επιλογή των μετασχηματισμένων βακτηρίων με αμπικιλίνη).

Σχόλια (6)

 
Ελλη
21 Ιουν 2018 23:02

Για το θέμα Α4 δεν έχετε να σχολιάσετε τίποτα?Έχει δύο απαντήσεις α και γ με την ίδια πιθανότητα για σύνδρομο turner.Πρέπει το υπουργείο να δεχτεί και τις δύο σωστές

 
vir
22 Ιουν 2018 00:06

ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟ Α4 ΠΟΙΕΣ ΕΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ TURNER ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ;

 
Νίκος
23 Ιουν 2018 01:56

Κατερτισμένα επιστημονικά άνθρωποι καταθέτουν με σαφήνεια την ορθότητα των απαντήσεων στο μάθημα της Βιολογίας προσανατολισμού.Το υπουργείο παιδείας θα πρέπει να επέμβει και να μην αφήσει άδικα να βαθμολογηθούν μαθητές που κόπιασαν
μια ολόκληρη χρόνια, εφόσον προκύπτει με επιστημονική τεκμηρίωση ότι και οι δύο απαντήσεις είναι σωστές,
γιατί θα είναι κρίμα να καταφύγουμε στην δικαιοσύνη όπως είναι το αναφερετο δικαίωμα του πολίτη που αδικείται.

 
Μίλτος
23 Ιουν 2018 07:15

Θα πρέπει να αναζητηθουν ποινικές ευθύνες προς πάσα κατεύθυνση όταν με ελαφρά καρδιά απορίπτεται σωστή απάντηση όπως προκύπτει από τεκμηριωμένες επιστημονικές τοποθετήσεις .

 
ΜΑΡΙΑ
29 Ιουν 2018 19:50

Ο τρόπος που βαθμολογήθηκαν τα γραπτά είναι άγνωστος παρά του ότι υπήρξαν άνθρωποι καταρτισμένοι και με θάρρος όπως η κ. Μπολανάκη η κ. Λυγερού και άλλοι, κανείς από το Υπουργείο και την Επιτροπή Εξετάσεων δεν φρόντισε να δώσει οδηγίες προς τους βαθμολογητές για την διόρθωση των Γραπτών με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι βαθμολόγησης των γραπτών και να αδικηθούν πολλά παιδιά!!!
Μέχρι και αυτή την στιγμή δεν γνωρίζουμε ποια απάντηση ήταν σωστή στο Α4 της Βιολογίας Προσανατολισμού .Από ότι φάνηκε στις περισσότερες φορές ανάλογα τον βαθμολογητή και την υποκειμενική του κρίση έπρεπε οι μαθητές ή να απαντήσουν ακριβώς σε ότι ζητούσε η εκφώνηση ή έπρεπε να προ νοήσουν να αναφέρουν π.χ όλους τους τρόπους Κληρονόμησης όπως στο Δ1 που ζητούσε να προσδιοριστεί ο τρόπος Κληρονόμησης των Γονιδίων και στο τέλος για να είναι ορθή η απάντηση θα έπρεπε να γράψεις όλους τους τρόπους κληρονόμησης!!!! και φυσικά μπορώ να συνεχίσω με το Γ2 κ.τ.λ.
Ο μόνος τρόπος για να αποδοθεί δικαιοσύνη σε αυτούς που αδικήθηκαν είναι ο δρόμος της δικαιοσύνης!!!
Περιμένουμε τη Δευτέρα για τα υπόλοιπα....
Παρακαλώ όποιος έχει την απάντηση για το Α4 να την γράψει.
Ευχαριστώ.

 
ΜΑΡΙΑ
29 Ιουν 2018 23:00

Ο τρόπος που βαθμολογήθηκαν τα γραπτά είναι άγνωστος παρά του ότι υπήρξαν άνθρωποι καταρτισμένοι και με θάρρος όπως η κ. Μπολανάκη η κ. Λυγερού και άλλοι, κανείς από το Υπουργείο και την Επιτροπή Εξετάσεων δεν φρόντισε να δώσει οδηγίες προς τους βαθμολογητές για την διόρθωση των Γραπτών με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι βαθμολόγησης των γραπτών και να αδικηθούν πολλά παιδιά!!!
Μέχρι και αυτή την στιγμή δεν γνωρίζουμε ποια απάντηση ήταν σωστή στο Α4 της Βιολογίας Προσανατολισμού .Από ότι φάνηκε στις περισσότερες φορές ανάλογα τον βαθμολογητή και την υποκειμενική του κρίση έπρεπε οι μαθητές ή να απαντήσουν ακριβώς σε ότι ζητούσε η εκφώνηση ή έπρεπε να προ νοήσουν να αναφέρουν π.χ όλους τους τρόπους Κληρονόμησης όπως στο Δ1 που ζητούσε να προσδιοριστεί ο τρόπος Κληρονόμησης των Γονιδίων και στο τέλος για να είναι ορθή η απάντηση θα έπρεπε να γράψεις όλους τους τρόπους κληρονόμησης!!!! και φυσικά μπορώ να συνεχίσω με το Γ2 κ.τ.λ.
Ο μόνος τρόπος για να αποδοθεί δικαιοσύνη σε αυτούς που αδικήθηκαν είναι ο δρόμος της δικαιοσύνης!!!
Περιμένουμε τη Δευτέρα για τα υπόλοιπα....
Παρακαλώ όποιος έχει την απάντηση για το Α4 να την γράψει.
Ευχαριστώ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean