Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Οι πέντε οδηγίες “Γαβρόγλου” για τα κινητά μέσα στα σχολεία

Δείτε τη νέα εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας
Δημοσίευση: 23/06/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εγκύκλιο με πέντε οδηγίες προς τα σχολεία υπέγραψε (σ.σ. με ημερομηνία 22-6-18) ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, για τη χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών στις σχολικές μονάδες.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Ειδικότερα, οι οδηγίες έχουν ως εξής:

1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.

2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου.

Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.

3. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y, laptops, tablets, διαδραστικούς πίνακες κτλ), δύνανται να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες αυτής, αλλά και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα, τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών (νόμοι 2472/1997 (ΦΕΚ 50/τ.Α’/1997) και 3471/2006 (ΦΕΚ 133/τ. Α'/2006).

4. Επισημαίνεται ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων.

Οι φωτογραφίες αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 2 στοιχ. α ́ του ν.2472/1997, στο μέτρο που από αυτές δύνανται να προσδιοριστούν, άμεσα ή έμμεσα, τα υποκείμενα των δεδομένων.

Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου, η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα επιτρέπεται μόνον όταν το υποκείμενο των δεδομένων (οι κηδεμόνες των μαθητριών-μαθητών) έχει δώσει τη συγκατάθεσή του.

Πρότυπο έντυπο γονικής συναίνεσης όσον αφορά στη γονική συγκατάθεση πριν από την αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα και την ανάρτηση, εικόνων και βίντεο με μαθητές στις ιστοσελίδες και ιστολόγια του σχολείου, καθώς και άλλο χρήσιμο υλικό που αφορά στην ασφάλεια των μαθητών στο διαδίκτυο και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μπορείτε να βρείτε στον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»: http://internet-safety.sch.gr/).

5. Δεν επιτρέπεται η χρήση – λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, σύμφωνα και με την υπ’ αρ. Γ/ΕΞ/2274/31.3.2011 (ΦΕΚ 548/τ. Β ́/7-4-2011) οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ειδικότερα το άρθρο 18, παρ. 2, που ορίζει επιπλέον ότι οι ώρες λειτουργίας του συστήματος θα πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια σε σχετικές ενημερωτικές πινακίδες έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι οι μαθητές και φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο δεν παρακολουθούνται.

Σχόλια (22)

 
Curious
25 Ιουν 2018 18:34

Σε σχέση με τις φωτογραφίες: σε μια από τις πολλές αιτήσεις που. Ρεί Αστήρ ε να συμπληρώσουμε για να ολοκληρωθεί η εγγραφή των παιδιών στο λύκειο, ζητείται συναίνεση για τη λήψη φωτογραφιών των παιδιών για τους σκοπούς του σχολείου.
Μήπως πρέπει να οριστούν ξεκάθαρα οι σκοποί αυτοί καθώς και σε ποια μέσα θα μπορούν να αναρτώνται οι φωτογραφίες? Υπάρχουν σχολεία (όχι σύλλογοι γονέων αλλά τα ίδια τα σχολεία) τα οποία έχουν ουσιαστικά καταργήσει τη σελίδα τους στο σχολικό δίκτυο και διατηρούν σελίδα μόνο στο Facebook η οποία συχνά είναι ανοιχτή σε όλους, και όπου αναρτούν φωτογραφίες των παιδιών από εκδηλώσεις, εκδρομές κλπ.
Δίνει το υπουργείο κάποιες οδηγίες? Ελέγχει την εφαρμογή τους? Η όλα εξαρτώνται από τη γνώση - ή άγνοια - όποιου συντηρεί τη σελίδα?

 
ηρεμος
24 Ιουν 2018 19:22

Προφανως απο λογισμικα ελεγχομενης πλογησης αλλα και απενεργοποιησης ορισμενων λογισμικων αλλο τιποτα. Περιμενουμε.

 
dizou
24 Ιουν 2018 19:04

ξεχνάτε τον πρόσφατο νόμο της Ε.Ε περί προστασίας προσωπικών δεδομένων και μέσα σε αυτόν προφανώς περιέχεται η φωτογραφία.

 
Ένας ακόμα σύγχρονος γονιός....
24 Ιουν 2018 14:36

Μία ακόμα απαγόρευση που φυσικά δεν θα πιάσει τόπο μέσα στη τεράστια και αλματώδη ανάπτυξης της τεχνολογίας. Το να απαγορεύουμε κάτι που ολοένα γίνεται μέρος τής ζωής μας καλό θα ήταν να το ελέγχουμε πρώτα εμείς οι γονείς και κατά δεύτερον όλοι όσοι αγαπάμε τα παιδιά, δάσκαλοι, καθηγητές, προπονητές ... Είναι ευθύνη όλον να μάθουμε πρώτα από όλα να ελέγχουμε εμείς τις δικές μας ανάγκες. Τι εννοώ....?
Πόσες φορές θέλουμε να πάρουμε ένα δώρο τεχνολογία και ψάχνουμε να ικανοποησουμε την δική μας ανάγκη και σε δεύτερη φάση να προσφέρουμε αυτό που αγοράσαμε στο παιδί. Δεν έχουμε πιάσει τον εαυτό μας να εντυπωσιαζεται ποιο πολύ από το παιδί μας με την ίδια την τεχνολογία ή κάνω λάθος. Όλα τα παιδιά ζούνε σε μια εποχή όπου η τεχνολογία είναι στο αίμα τους και όταν γίνουν γονείς θα ξέρουν καλύτερα από εμάς να προσέχουν την δικιά τους οικογένεια. Εμείς από το πουθενά κάναμε βουτιά στην τεχνολογία και δεν ξέρουμε που οδηγοί αυτό. Θα πρέπει λοιπόν μαζί και εμείς γονείς, καθηγητές, δάσκαλοι να γνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τους ενδεχόμενους κινδύνους. Έχετε ζητήσει από το παιδί σας να σαςβάλει μέσα στον δικτυακό του κόσμο; Του ζητήσατε να συμμετέχετε σε κάτι το οποίο αυτό το θεωρεί σημαντικό αλλά εσείς το θεωρείτε χάσιμο χρόνου; Κάπου εκεί ίσως να υπάρχει μια ευκαιρία για να ανακαλύψουν τα παιδιά αλλά και εμείς ότι επικοινωνούμε. Οι εποχές αλλάζουν.... Ας προσπαθήσουμε να προσαρμοστουμε; Θα μπορούσα να γράφω για ώρες αλλά λέω να μην παρασυρθω αφού μιλάω για όρια στη τεχνολογία. Αν βάλουμε πρώτοι εμείς όρια στον εαυτό μας θα ακολουθήσουν και τα παιδιά. Εσείς τι λέτε;

 
Μια
24 Ιουν 2018 13:46

Gf
Αν νομίζετε ότι με κάμερες και διαρκή αστυνόμευση προστατεύετε τα παιδιά, κάνετε τεράστιο λάθος. Ας αφήσουμε να ανασάνουν, να ανεξαρτητοποιηθούν σταδιακά, να κάνουν τα λάθη τους από νωρίς (τότε που τα λάθη έχουν και λιγότερες συνέπειες ), ώστε όταν έρθει η ηλικία των "μεγάλων πειρασμών" να ξέρουν να προστατέψουν τον εαυτό τους. Μερικές φορές, στην "κοπάνα" ή στις "τουαλέτες που όλοι καπνίζουν" παίρνεις τα σπουδαιότερα εφόδια για την ενήλικη ζωη

 
Μια
24 Ιουν 2018 13:34

Προς κάποιους σχολιαστές, εκπαιδευτικούς και γονείς:
1. Η εγκύκλιος μιλά γενικά για σχολικές μονάδες. Χρειάζονται διευκρινίσεις. Πιστεύω ότι λίγοι εγκρίνουν το να φέρει κινητό στο σχολείο ένας μαθητής δημοτικού. (Συμβαίνει, κακώς κατά τη γνώμη μου).
2.Άλλο η δωρεά λαπ-τοπ ή η χρήση κινητών κλπ για εκπαιδευτικούς σκοπούς και άλλο η αλόγιστη χρήση στο διάλειμμα ή για χάζεμα, ανταλλαγή μηνυμάτων κλπ. στο μάθημα. Το επιχείρημα ότι το παιδί θα ζωγραφίζει βιβλία το βρίσκω αδύναμο. Αν το μάθημα είναι βαρετό ή αν κάποιο παιδί δεν ενδιαφέρεται για οποιοδήποτε λόγο για ένα μάθημα, φυσικά θα χαζεύει. Δεν είναι ρομπότ να είναι πάντα "καθώς πρέπει". Όμως, οι γοητευτικές νέες τεχνολογίες έχουν τον τρόπο να μας απορροφούν (να "κολλάμε"), ακόμα κι αν έχουμε πιο ενδιαφέροντα πράγματα να κάνουμε. Συμβαίνει και στους μεγάλους, όπως όλοι μας έχουμε διαπιστώσει. Ποιός θα βάλει ενα "φρένο" στους μικρούς, αν όχι οι γονείς κι οι δάσκαλοι;
3. Φυσικά δεν μπορείς να ζητάς από τους μαθητές να μην μιλάνε στο κινητό την ώρα του μαθήματος κι εσύ να το έχεις ανοιχτό για να μιλάς με τους φίλους σου διακόπτοντας το μάθημα. (Κι αυτό έχει συμβεί).
4. Η εποχή μας είναι ψηφιακή, με τη χρήση του ίντερνετ έχεις πρόσβαση σε πληροφορίες κλπ.
Ωστόσο, η χρήση υπολογιστών και διαδραστικών πινάκων δεν είναι πανάκεια. Ο δάσκαλος που εμπνέει τους μαθητές του είναι. (Και κάνει καταπληκτικό μάθημα και μόνο με μαυροπίνακα). Η ελλειπής χρήση υπολογιστών δεν είναι η σημαντικότερη αδυναμία του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
5. Για το "πισωγυρισμα","αναχρονισμό" και τα σχετικά :η εγκύκλιος δεν καταργεί τη χρήση υπολογιστών κλπ για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
6. Τα παιδιά μας ζουν στην ψηφιακή εποχή, φυσικά έχουν smartphones, παίζουν κι επικοινωνούν διαδικτυακά. Όμως, με βάζει σε σκέψεις όταν διαβάζω ότι στην Ελλάδα (μια χώρα με πολύ "εξωστρεφή" κοινωνική ζωή μέχρι τώρα) τα παιδιά αφιερώνουν πολυ περισσότερες ώρες σε μια οθόνη, απ' όσο παιδιά αντίστοιχης ηλικίας σε "ανεπτυγμένες" χώρες. Ο τρόπος ζωής μας, ο τρόπος που είναι χτισμένες οι πόλεις μας, ο τρόπος που λειτουργούν τα σχολεία κι οι οικογένειες μας δεν τους αφήνει χώρο, ελευθερία και την τέχνη της βαρεμάρας. Ας έχουν και ένα μέρος (το σχολείο) που δεν θα ανατρέχουν στην εύκολη λύση της ψηφιακή ς νταντάς.
7. Κι έτσι, για κερασάκι: διάβασα ότι τα σχολεία που φοιτούν τα παιδιά των στελεχών της microsoft δεν έχουν υπολογιστές. Μήπως αυτοί κάτι ξέρουν;

 
Α.
24 Ιουν 2018 12:53

τα παιδια πρεπει να εχουν κινητα ή ο,τι αλλο και δε συμφωνω με τη δημοσιευση και με ορισμενους που θεωρουν την πραξη αξιοποινη.

 
Ανεκπαίδευτος Εκπαιδευτικός
24 Ιουν 2018 11:13

Αν κάποιος μαθητής έχει κινητό πάνω του, τι κάνουμε; Οι απόψεις διίστανται απλή επίπληξη ή αποβολή μιας ημέρας από το σχολείο;

Τα κινητά στα χέρια των μαθητών δημιουργούν πολλά προβλήματα, ο κος Υπουργός όμως απλώς έλυσε τα δικά του. Αν κάποιος γονέας στραφεί νομικά εναντίον του συστήματος, επειδή το παιδί του ζημιώθηκε από τη χρήση κινητού, το βάρος θα πέσει στους καθηγητές του σχολείου επειδή δεν εφάρμοσαν τον νόμο.

Αν κάποιος γονέας στραφεί νομικά εναντίον του συστήματος, επειδή το παιδί του αποβλήθηκε για χρήση κινητού, ο κος Υπουργός θα πει πως η αποβολή ήταν απόφαση συλλόγου, και κάτι τέτοιο δεν αναφέρεται στον νόμο, άρα πάλι το βάρος στους εκπαιδευτικούς.

Εύγε

 
Κάποιος
24 Ιουν 2018 02:44

Είμαστε η μόνη χώρα που το εκπαιδευτικό σύστημα πηγαίνει πίσω αντί να εξελίσσεται... Δεν έχω λόγια... Στα μισά σχολεία της χώρας δεν υπάρχουν καν κυλικεία και τα παιδιά αναγκάζονται να τρώνε "πλαστικά" φαγητά απο αυτόματους πωλητές... Πρέπει να ξεσηκωθούμε για τα παιδιά μας.. γιατί αυτά είναι το μέλλον τις χώρας μας...

 
Νίκος
24 Ιουν 2018 00:17

Αναρωτιέμαι αν υπάρχει κάποιο ιδεολόγημα πίσω από τη συνέχιση αυτού του αναχρονισμού. Στην Ολλανδία χρησιμοποιούν υποχρεωτικά το κινητό σε κάποια μαθήματα για να κάνουν επιτόπου διαμορφωτική αξιολόγηση και να βλέπουν άμεσα τα αποτελέσματα προκειμένου να διορθώνουν όσα οι μαθητές δεν έχουν καταλάβει. Μετά οι μαθητές απλά το βάζουν στην τσάντα. Στην Αγγλία σε αρκετά σχολεία έχουν αντικαταστήσει τα βιβλία με τάμπλετ τα οποία τους έρχονται και φτηνότερα από τα βιβλία που τα πληρώνουν. Κάμερες χρησιμοποιούν παντού για την ασφάλεια μαθητών και καθηγητών. Μερικές φορές νομίζω ότι βρισκόμαστε στη Νικαράουα

 
Ανωνυμος
24 Ιουν 2018 00:11

Ειναι λαθος η αποψη οτι "δειχνουν περισσοτερο ενδιαφέρον στα κοινωνικα δικτυα και αδιαφορουν για το μαθημα" διότι ο καθε μαθητης ο οποιος δεν θελει να συμμετάσχει στο διδασκομενο μαθημα θα ζωγραφιζει βιβλια η θα επικοινωνει με συμμαθητές το οποιο θα αποσπα την ροη του μαθήματος γιαυτο γνωμη μου ειναι η δημιουργία προγράμματος το οποιο θα απενεργοποιει την δυνατότητα εγγραφής ηχου/εικόνας και θα δινει προσβαση σε συγκεκριμένα προγραμματα.

 
Στράτος
23 Ιουν 2018 22:23

@Κώστας
Για να σου απαντήσω αναγκάστηκα να ψάξω τη σχετική νομοθεσία. Ψάχνοντας βρήκα τα εξής ενδιαφέροντα πράγματα.

1. Η τωρινή εγκύκλιος Γαβρόγλου είναι πανομοιότυπη με μία άλλη του 2016 που αναφερόταν όμως μόνο στην Α/βάθμια Εκπαίδευση (υπ. Αριθμ. 173003/Δ1/25-08-2016).

2. Πριν από τις δύο αυτές εγκυκλίους Γαβρόγλου το πλαίσιο ήταν πολύ πιο αυστηρό και ίσχυε (όπως έγραψα στο προηγούμενο σχόλιο) ότι η χρήση κινητού από εκπαιδευτικούς συνιστά πειθαρχικό αδίκημα. Μεταφέρω δύο σχετικές αποφάσεις:

α) "Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν κατά την ώρα της διδασκαλίας να έχουν θέσει εκτός λειτουργίας εκτός από τα κινητά τους τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου
Παράλειψη του ανωτέρω καθήκοντος αποτελεί πειθαρχικό αδίκημα, που εμπίπτει στην έννοια της περιπτώσεως στ) της παραγράφου 1 του άρθρου 107 του Ν.3528/2007 (ΦΕΚ 26 Α')".
(απόσπασμα εγκυκλίου υπ. Αρ.Πρωτ.100553/Γ2/04-09-2012/ΥΠΑΙΘΠΑ με υπογραφή Υφυπουργού Θεόδωρου Παπαθεοδώρου)

β) "Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν κατά την ώρα της διδασκαλίας να έχουν θέσει εκτός λειτουργίας τα κινητά τους τηλέφωνα. Παράλειψη του ανωτέρω καθήκοντος αποτελεί πειθαρχικό αδίκημα, που εμπίπτει στην έννοια της περιπτώσεως στ) της παραγράφου 1 του άρθρου 107 του Ν.2683/1999 (ΦΕΚ 19Α)"
(απόσπασμα εγκυκλίου υπ. Αρ.Πρωτ.132328/Γ2/07-12-2006/ΥΠΕΠΘ με υπογραφή Υπουργού Μαριέτας Γιαννάκου)

Και κάτι τελευταίο: Το αναφερόμενο πειθαρχικό παράπτωμα της Περίπτωσης Στ της παραγράφου 1 του άρθρου 107 του Ν.2683/1999 (ΦΕΚ 19Α) είναι "η αμέλεια, καθώς και η ατελής ή μη έγκαιρη εκπλήρωση του καθήκοντος".

Τέλος, η Γαλλία πριν λίγες μέρες αποφάσισε την απαγόρευση των κινητών στα σχολεία. Εμείς θα τα απελευθερώσουμε πλήρως και μετά από 20 χρόνια θα τα απαγορεύσουμε για τους λόγους που τώρα το κάνει η Γαλλία.

 
Gf
23 Ιουν 2018 18:58

Κάμερες ασφαλειας παντού για να προσλαμβάνονται ναρκωτικα bullying και ζημιές και εισβολές εξωσχολικών στοιχείων.... μια και φυλακες δεν υπάρχουν....το απαιτεί η κοινωνία που θέλει τα παιδιά να προστατεύονται ....ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΊΑ....άλλωστε κάμερες υπάρχουν σε όλους τους χώρους όπου δραστηριοποιούνται οι ανήλικοι και δεν ξέρουμε ποιος έχει πρόσβαση....σε όλα τα σχολεία στο εξωτερικό υπάρχει σύστημα επιτήρησης...40 χρόνια πίσω...
Πάλι ο Γαβρογλου.... έγινε καμία έρευνα και είπε η πλειοψηφία της εκπ κοινότητα ς Όχι στις κάμερες ασφαλείας;

 
Κώστας
23 Ιουν 2018 18:52

@Στράτος, καλό θα είναι να έχεις πρόχειρες τις σχετικές αποφάσεις όταν τις επικαλείσαι γιατί τέτοια απαγόρευση δεν ίσχυσε ποτέ για τους εκπαιδευτικούς. Όσο για τις προβλέψεις του άρθρου 3, εννοεί αυτό που λέει το άρθρο «προσωπικό́ ηλεκτρονικό́ εξοπλισμό́» δηλαδή τα πάντα. Αν δεν σου αρέσει να παραπονεθείς δεόντως.

 
Στράτος
23 Ιουν 2018 14:12

Η απαγόρευση χρήσης κινητών από μαθητές και εκπαιδευτικούς ίσχυε ήδη. Μάλιστα για τους εκπαιδευτικούς η χρήση τους ήταν πειθαρχικό παράπτωμα. Δεν έχω πρόχειρη τη σχετική απόφαση.
Με την παρούσα απόφαση τα πράγματα γίνονται μάλλον πιο ελαστικά τουλάχιστον για τους εκπαιδευτικούς. Δυστυχώς πολλές φορές οι διδάσκοντες είναι χειρότεροι από τους διδασκόμενους στο θέμα αυτό. Οι προβλέψεις του άρθρου 3 δυστυχώς στην πράξη θα ερμηνευθούν από πολλούς εκπαιδευτικούς ως δυνατότητα να φέρουν εντός της αίθουσας το κινητό τους, να το αφήνουν στην έδρα, να απαντούν σε κλήσεις που θα τους γίνονται... Μερικοί ήδη το έκαναν παρά τις ρητές απαγορεύσεις. Καταλαβαίνετε τώρα που θα φτάσουμε...

Η νέα εγκύκλιος δημιουργεί προβλήματα και δεν λύνει. Όσοι διδάσκουν στα σχολεία ξέρουν...

Και τέλος, δεν μπορείς να ζητάς από τους μαθητές να μην έχουν κινητά αλλά εσύ να το έχεις ανοιχτό μπροστά τους, δήθεν για παιδαγωγικούς σκοπούς... Αστεία πράγματα...

Συμφωνώ απόλυτα με την ανάγκη εξοπλισμού των σχολείων και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ και τη χρήση τους στη διδακτική πράξη. Αλλά η εγκύκλιος αυτή μόνο αυτά δεν ορίζει και δεν οργανώνει.

 
Εκπαιδευτικός1
23 Ιουν 2018 12:25

"Τα κινητά απαγορεύονται, όχι επειδή κάνουν «ντριν» και διακόπτουν το μάθημα, αλλά:
1. Μεταδίδουν σε απ΄ευθείας ταυτοχρονική μετάδοση πληροφορίες, που απαθανατίζονται στον αιώνα τον άπαντα, έστω και αν αποκαθηλωθούν οι αναρτήσεις.
2. Αποθηκεύουν εικόνες και ήχους που είναι πανευκόλως διαμοιράσιμες."

Πως ένας επιμορφωτής ΤΠΕ δέχεται ότι αυτοί είναι λόγοι απαγόρευσης συσκευών και όχι αντικείμενο διδασκαλίας καλής χρήσης τους;

Αλλά ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΟΥΣ!

Οι "στοιχειώδεις προϋποθέσεις και όροι" είναι η κακή μας μοίρα.
Παράδειγμα "στοιχειώδους" είναι και το απαγορεύεται.
Κανόνες ορθολογικοί θέλεις να πεις ίσως και αν ναι είμαι σύμφωνος.
π.χ. το κινητό στην ώρα του μαθήματος είναι κλειστό και στην τσάντα

 
Πλατάρος Γιάννης
23 Ιουν 2018 11:53

@Εκπαιδευτικός1
Είναι απολύτως φοβερό να παριστάνετε τον αδαή περί τις ΤΠΕ (ή και αλλιώς) τον επαΐοντα περί αυτών.
Τα κινητά απαγορεύονται, όχι επειδή κάνουν «ντριν» και διακόπτουν το μάθημα, αλλά:
1. Μεταδίδουν σε απ΄ευθείας ταυτοχρονική μετάδοση πληροφορίες, που απαθανατίζονται στον αιώνα τον άπαντα, έστω και αν αποκαθηλωθούν οι αναρτήσεις.
2. Αποθηκεύουν εικόνες και ήχους που είναι πανευκόλως διαμοιράσιμες.

*Από σχετικές απαθανατίσεις σκηνών και γεγονότων εντός του Σχολείου εν αγνοία των εκπαιδευτικών, , πήδηξαν από μπαλκόνια μαθητές και εξεδήμησαν εις τα αιωνίους μονάς.
* Οι εκπαιδευτικοί, δεν είναι αστυνομικοί με δικαίωμα σωματικής έρευνας για όσους φέρουν κινητό που το γράφετε εντός εισαγωγικών, αλλά όχι και τα αντίστοιχα αγγλικά έξυπνα κινητά.
* Η εγκύκλιος το μόνο νέο που κομίζει είναι η μη ποινική ή πειθαρχική δίωξη κατά συναδέλφων που χρησιμοποιούν ταμπλέτες εντός τάξης και εκτός εργαστηρίου Η/Υ.
* Η εγκύκλιος βάζει από την πίσω πόρτα την «δυνατότητα» εκπαιδευτικής χρήσεως των κινητών :
α) Χωρίς ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ επιμόρφωση του προσωπικού (Το Β΄επίπεδο και το Α και το Β1, δεν έχουν δραστηριότητες για κινητά )
β) Χωρίς ύπαρξη κονδυλίων για επιμόρφωση (Αυτά τα απορροφούν οι Αναπληρωτές «Δημοσίων Επενδύσεων» όπου η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, πηγαίνει αντιστάσεως μη ούσης [ούτε «κιχ»] σε ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ, όπως η αναπλήρωση)
γ) Χωρίς πρόβλεψη διαχείρισης των λογισμικών. Υπάρχουν χιλιάδες. Με κόστος. Ποιός το πληρώνει; Με μειωμένες δυνατότητες δωρεάν. Δεν υπάρχει πληρότητα έτσι.
δ) Σε ποιά κινητά; των 800€ και των 50€ ;
ε) Σε πια υποδομή ποίου δικτύου; Φτάνει το δίκτυο ή δεν θα το χρησιμοποιούμε; (Γίνεται και χωρίς διαδίκτυο)
στ) Ποίες οι ενδεικνυόμενες ; Που δεν έχουν διαφημίσεις; Που είναι δωρεάν; Που είναι εγκεκριμένες; Μόνο το geogebra για κινητά γνωρίζω να πληροί αυτούς τους όρους.
Αντί να πλειοδοτείτε αγαπητέ για τα κινητά μέσα στο μάθημα (που θα τα χρησιμοποιούν οι έχοντες ΚΑΘΟΛΙΚΩΣ κινητά, ήγουν οι πλούσιοι) να «παλέψετε» για :
**** Διαδραστικό σε κάθε τάξη. (Που θέλει σοβαρές συνθήκες φύλαξης του Σχολείου)
**** Δεύτερο εργαστήριο Η/Υ σε κάθε Σχολείο.
**** Υποχρεωτική επιμόρφωση πάντων και πασών των συναδέλφων και συναδελφισσών στις ΤΠΕ έως και το Β2 επίπεδο.
Και να μπουν και τα μηχανάκια. Έτσι κι αλλιώς εκεί θα πάμε λίαν συντόμως.
ΑΛΛΑ ΜΕ ΕΠΙΛΥΣΗ , ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ!!!!!
# Καθολική επιμόρφωση σε ΤΠΕ Β2 (αν όχι καθολική τότε γιατί οι ΤΠΕ;)
# Πρόβλεψη για να μην τραυματιστούν παιδικές ψυχές και σώματα.
Θα προσέξατε και την παράγραφο με τις κάμερες!
Εκεί πια έχουμε ΑΠΟΨΗ ΟΛΟΙ! Καλώς μπήκε αν και ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ.
Θα μπορούσα να σας αναφέρω ΔΕΚΑΔΕΣ παραδείγματα κακής (και μη αναστρέψιμης ) χρήσης των κινητών . Ομιλώ για εγκληματική χρήση, από ανηλίκους που ΔΕΝ μπορούν ν αναλάβουν την ΕΥΘΥΝΗ. Τώρα την έχει ο διδάσκων «καινοτόμος» που θα χορεύει στον ρυθμό των μαθητών χωρίς μπούσουλα από το Υπουργείο με το πώς θα υπάρχουν φορτιστές στην αίθουσα και με την ενδεχόμενη βία που μπορεί να εισπράξει από αγανακτισμένο γονέα που δεν έχει να πάρει κινητό στα παιδί του ή έχει αλλά όχι τόσο ακριβού που έχουν τα άλλα και βλέπει από το κινητό του διπλανού του και αισθάνεται άσχημα, γιατί δεν το αφήνει να πατά κι αυτό τα κουμπάκια στην οθόνη αφής.
Προσωπικώς είμαι φύσει και θέσει (Επιμορφωτής Β΄επιπέδου από το 2005) υπέρ των ΤΠΕ.
Αλλά ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΟΥΣ!
Όχι εική και ως έτυχεν...... Όχι πέταμα στην θάλασσα για εκμάθηση κολύμβησης όπως πάντα κάνουμε στην Ελλάδα της έλλειψης προγραμματισμού...

 
Εκπαιδευτικός1
23 Ιουν 2018 11:47

Σήμερα που οι υπολογιστές είναι παντού οι ΠΕ19 λέει στους μαθητές:
"ελάτε τώρα θα πάμε στην αίθουσα με τα μηχανήματα, οπουδήποτε αλλού απαγορεύεται".
Κάπως έτσι γίνονταν τα πράγματα στα μεσαιωνικά μοναστήρια με τα μολύβια.
Στο διάλειμμα οι ΠΕ19 κάνουν εφημερίες τιμωρούν μαθητές με κινητά ή εκτυπώνουν τα εμαιλ για τον διευθυντή;

 
Σωστο
23 Ιουν 2018 11:43

Το κυρίαρχο είναι ότι αποσπάται η προσοχή τους γιατί διαρκώς έχουν το νου τους σε κοινωνικά δίκτυα κ.τ.λ. Μετά υπάρχουν και τα υπόλοιπα , ηχογράφηση , βίντεο κ.τ.λ.
Για να αξιοποιηθούν tablet και άλλες συσκευές πρέπει να υπάρχει το ανάλογο υλικό και η απαραίτητη επιμόρφωση για αξιοποίηση του στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πρέπει όμως το υπουργείο να καθορίσει και τις ενέργειες αντεμετωπισης του φαινομένου .

 
Stavroula (ΠΕ19)
23 Ιουν 2018 11:17

Από τα πιο σωστά μέτρα. Το σχολείο έχει τηλέφωνο που μπορούν να χρησιμοποιούν οι μαθητές όταν υπάρχει ανάγκη. Το εργαστήριο της μονάδας πρέπει να διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να κάνουν μάθημα (προγραμματισμό, χρήση διαδικτύου, arduino, ρομποτάκια κ.λπ. -> ότι κρίνει ο κάθε συνάδελφος ως χρήσιμο, ακόμα και προγραμματισμό σε κινητά). Οι μαθητές μας δεν χρησιμοποιούν τα κινητά για τα μαθήματα στο σχολείο. Φωτογραφίζονται, μιλάνε, κάνουν video κλίσεις, βιντεοσκοπούν καθηγητές και τους συμμαθητές τους, βάζουν μουσική. Τι από αυτά κρίνεται ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να κάνει ένας μαθητής στο μάθημα;

 
Πέτρος
23 Ιουν 2018 10:57

Όλα αυτά κε. Υπουργέ είναι γνωστά και χιλιοειπομενα, δεν μας διευκρινήζετε όμως ούτε εσείς αλλά ούτε και οι σύμβουλοι νομοθέτες σας , πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους μαθητές που διαπιστώθηκε οτι έχουν το κινητό στο χώρο του σχολείου. Το τι πρέπει και τι δεν πρέπει το γνωρίζουν όλοι οι καθηγητές, απο σας περιμένουμε ξεκάθαρη αντιμετώπιση του προβλήματος που θα είναι ενιαία και θα ισχύει για όλα τα σχολεία.

 
Εκπαιδευτικός1
23 Ιουν 2018 10:24

Μέσα στο καλοκαίρι, με τα σχολεία άδεια από μαθητές ο υπουργός ασχολήθηκε με το θέμα των κινητών και επανέλαβε μια παλιά απαγόρευση που αφορούσε τα «κινητά». Ένας άλλος υπουργός πριν από 10 χρόνια χάριζε laptop στους μαθητές και αυτό θεωρήθηκε ως πρωτοποριακό βήμα. Σήμερα αντί αυτός ο υπουργός να χαρίζει smartphones, που είναι πλήρεις υπολογιστές, αναπαράγει τη γνωστή απαγόρευση επιλέγοντας την μέθοδο του ορθοπεδικού, το γύψο. Αντί ληφθεί ως ευκαιρία (στην πραγματικότητα είναι ανάγκη προσαρμογής) για να αντιμετωπίσουμε και να αναπτύξουμε, μέσα από τη διδασκαλία και τη μάθηση, γνώσεις, στάσεις και αντιλήψεις, κάποιες από αυτές αφορούν και την τεχνολογία, επιλέγεται από τον υπουργό το «απαγορεύεται».
Παρακάτω σε μια παρανοϊκή γενίκευση, που δείχνει τεχνοφοβικό υπουργείο, η απόφαση συνεχίζει: «απαγορεύεται … οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου …». Έχει ξεκαθαρίσει με το θέμα νέα τεχνολογία μια και καλή. Ότι άλλο κάνω σε σχέση με ΤΠΕ είναι για τα μάτια του κόσμου.
Γιατί πρέπει να απαγορεύεται το κινητό στο χώρο του σχολείου; Απαγορεύεται στο δρόμο, στο λεωφορείο, στην καφετέρια στην υπόλοιπη ζωή του νέου των 16 και 18 χρόνων και θα πρέπει να απαγορεύεται και στο σχολείο; Τον σταματάει ο αστυνομικός στο δρόμο και τον συλλαμβάνει γιατί έχει κινητό; Πως φαντάζεται το ρόλο των καθηγητών και του διευθυντή ο υπουργός όταν, μετά από την τιμωρία του μαθητή για κατοχή κινητού στην αυλή του σχολείου, μπαίνει στην αίθουσα να κάνει μάθημα; Πόσο πιο απωθητικό αντέχει να γίνει το σημερινό σχολείο για τους νέους ανθρώπους;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ