Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υπουργός: Η αδικία στα Πειραματικά- Έρχεται νομοθετική ρύθμιση

Δημοσίευση: 29/06/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νομοθετική ρύθμιση  ώστε να  αρθεί η αδικία να εγγράφονται με απλή αίτηση οι μαθητές των Πειραματικών Δημοτικών στα Πειραματικά Γυμνάσια και οι υπόλοιποι αιτούντες μαθητές από  άλλα σχολεία να μπαίνουν σε κλήρωση, προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Κ. Κατσαφάδο για τη  σύνδεση Ραλλείων Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων με το Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά.

Ειδικότερα ο υπουργός Παιδείας, τόνισε τα εξής:

Σύνδεση Πειραματικών: Υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης των πειραματικών δημοτικών με τα πειραματικά γυμνάσια και λύκεια. Τι σημαίνει αυτό; Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που είναι στο πειραματικό δημοτικό σχολείο, μπορεί να πηγαίνει χωρίς άλλες διαδικασίες, με μια απλή αίτησή του στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Αυτό θεωρούμε ότι δεν είναι κάτι το δίκαιο.

Είναι άδικο: Δεν είναι δίκαιο γιατί αν, για παράδειγμα, έχουμε εκατό παιδιά από το δημοτικό που θέλουν να πάνε στο γυμνάσιο και στο λύκειο και το γυμνάσιο και το λύκειο έχει τη δυνατότητα να απορροφήσει εκατόν είκοσι, η κλήρωση θα γίνει μόνο για είκοσι παιδιά. Αδικούνται, λοιπόν, τα υπόλοιπα παιδιά στην κοινωνία. Το δίκαιο είναι να μπαίνουν όλοι στην κληρωτίδα και τα παιδιά που τελείωσαν το πειραματικό δημοτικό. Αυτό είναι πιο δημοκρατικό, αυτό είναι πιο δίκαιο.

Το Μαράσλειο: Τώρα, υπάρχει μια σύνδεση που είναι ανάμεσα στο Μαράσλειο και το 1ο Πειραματικό της Πλάκας. Δεν έχει υπάρξει άλλη. Θέλουμε να το δούμε και πράγματι να αναδεχθώ ότι υπάρχει μια καθυστέρηση στη νομοθετική ρύθμιση. Είναι ένα πράγμα που θέλουμε να το σκεφθούμε σοβαρά, γιατί δεν θέλουμε να αδικούνται τα υπόλοιπα παιδιά και να είναι προνομιακή μόνο μια κατηγορία παιδιών, τα οποία έτυχε να κληρωθούν στα πειραματικά δημοτικά και να έχουν μια προνομιακή πρόσβαση σε ένα άλλο σχολείο, που είναι πειραματικό, σε βάρος άλλων παιδιών άλλων οικογενειών που θα ήθελαν να συμμετέχουν στην κληρωτίδα.

Σχόλια (14)

 
Δεν υπάρχει σωτηρία
01 Ιουλ 2018 00:41

Υπάρχουν πολλές αδικίες πράγματι σε αυτή τη κοινωνία ! Θα έπρεπε όλοι να έχουν την ευκαιρία να γίνουν υπουργοί για παράδειγμα. Κάθε μέρα να είναι και ένας άλλος υπουργός. Γιατί μόνο ένας να έχει το δικαίωμα αυτό ; Και τα παιδιά, γιατί να έχουν 12 χρόνια τους ίδιους συμμαθητές ; Α-Δ-Ι-Κ-Ι-Α. Αντίθετα η αλλαγή θα τους κάνει καλό : άλλους συμμαθητές και άλλο σχολείο στο δημοτικό, άλλο στο γυμνάσιο και άλλο στο λύκειο. Κι εγώ θα ήθελα να αρθεί αυτή η αδικία : να αλλάξω επιτέλους χώρα, να φύγω μακριά όπως οι χιλιάδες νέοι που αναγκάζονται να πάνε σε άλλη χώρα για ένα καλύτερο μέλλον.

 
Φροσω Πελεκα
01 Ιουλ 2018 03:30

Και πώς κ. Γαβρογλου θα είναι μετρησιμο το αποτέλεσμα της πειραματικής διδασκαλίας στο δημοτικό, όταν παιδιά που έχουν #μυηθει #στην πειραματική διδασκαλία δεν ακολουθήσουν Πειραματικό γυμνάσιο και λύκειο; Γιατί δεν παραδειγματιζομαστε από ενιαίες και πετυχημένες σχολικές πειραματικές μονάδες - Πειραματικό σχολείο στη δελμουζου Θεσσαλονίκη; Η έννοια των πειραματικών σχολείων είναι να δοκιμάζουν πειραματικές μεθόδους διδασκαλίας, που αν αποδειχθούν επιτυχείς, να εφαρμοστούν και σε άλλα σχολεία... Ο πειραματισμος λοιπόν έγκειται στη μέθοδο διδασκαλίας και όχι στους μαθητές πειραματόζωα... Έχετε έρθει σε επαφή με φορείς; έχετε ζητήσει τη γνώμη των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά τα σχολεία; έχετε μετρήσιμα αποτελέσματα;

 
Evi
01 Ιουλ 2018 06:35

Θα μας τρελάνετε τώρα!
Στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών δεν συνεχίζουν τα παιδιά του δημοτικού του -που κληρώθηκαν στην Α' δημοτικού- από το δημοτικό στο γυμνάσιο και από εκεί στο λύκειο;; Επιπλέον το γυμνάσιο είναι ή όχι διακριτό σχολείο από το λύκειο; Από το 2015-2016 και εντεύθεν, ποιοι ήταν αυτοί που θεώρησαν ότι από τα πειραματικά γυμνάσια θα πρέπει να συνεχίζουν τα ίδια παιδιά στα αντίστοιχα -συνδεδεμένα ή με το ίδιο όνομα, δεν έχει ουσιαστική διαφορά- πειραματικά λύκεια, χωρίς νέα κλήρωση; Και μάλιστα όχι μόνο στα πειραματικά αλλά και στα πρότυπα λύκεια να ισχύει το ίδιο, δηλαδή χωρίς νέες γραπτές εξετάσεις, τα ίδια παιδιά του γυμνασίου αποφασίστηκε να συνεχίζουν για "ψυχολογικούς λόγους και λόγους μη διατάραξης της κοινωνικής τους ζωής". Εδώ υπάρχει ή όχι αδικία -όταν μένουν λίγες θέσεις στο Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων ή καθόλου θέσεις στα άλλα λύκεια- για τα παιδιά των "υπόλοιπων" οικογενειών, που δεν τα κατάφεραν στις εξετάσεις/δεν "έτυχε να κληρωθούν" στο αντίστοιχο πρότυπο/πειραματικό γυμνάσιο;
Κληρωτίδα είναι αυτή στα πειραματικά -αφού δεν προκρίνατε τις γραπτές εξετάσεις, για την ακρίβεια αφού τις καταργήσατε-, με βάση την τύχη δουλεύει ή πρέπει να δουλεύει η κληρωτίδα και οι μη υπόλοιπες, οι τυχερές αν θέλετε, οικογένειες με βάση αυτή έκαναν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό.
Γνωρίζετε ότι το Μαράσλειο Δημοτικό δέχεται με κλήρωση -λογικό, μιλάμε για Α' Δημοτικού- παιδιά από όλη την Αττική; Αυτά τα παιδιά, μετά από έξι έτη καθημερινών δρομολογίων, στα 12 τους πλέον, δε θα αντιμετωπίσουν "ψυχολογικά προβλήματα και διατάραξη της κοινωνικής τους ζωής", αν τα χωρίσετε και τα σκορπίσετε στις γειτονιές τους; Και μην αντιπροτείνει κάποιος ότι θα τους δοθεί το δικαίωμα να φοιτήσουν στο γειτονικό του Μαρασλείου Δημοτικού γυμνάσιο/λύκειο γιατί κανείς φρόνιμος γονιός απ' τη Γλυφάδα ή το Μαρούσι ή το Περιστέρι δε θα συνεχίσει να στέλνει το παιδί του στο Κολωνάκι για να φοιτά στο γυμνάσιο της γειτονιάς, αντί του πειραματικού.
Είναι γνωστό στους "παροικούντες" στο πολύπαθο Μαράσλειο πως η επιλεκτική ευαισθησία -αιτία των βασάνων του- έχει τις ρίζες της στην έδρα του, σε αυτούς που τυχαίνει να κατοικούν στη γειτονιά του και αυτούς που τυχαίνει να εργάζονται κοντά του, επί παραδείγματι στο διπλανό νοσοκομείο. Πιθανόν ισχύει το ίδιο και για την Πλάκα. Συνεπώς ο προβληματισμός σας είναι αποσπασματικός προβληματισμός κατά τα ανωτέρω και θεωρώ ότι πιθανότατα οφείλεται σε μη σφαιρική ενημέρωση.

 
Δημήτρης
01 Ιουλ 2018 14:52

Σωστή η σκέψη του Υπουργού αλλά το θέμα είναι αν έχει τη δύναμη να την υλοποιήσει. Σιγά μην αφήσουν οι γονείς των ήδη φοιτούντων σε συνδεδεμένα σχολεία μαθητών να ξαναμπούν τα παιδιά τους στην κλήρωση. ίδωμεν

 
Επιτέλους με τα πειραματικά
01 Ιουλ 2018 20:12

Εάν το επιχείρημα της συνέχισης φοίτησης σε όλες τις βαθμίδες των ίδιων μαθητών είναι τα μετρήσιμα πετυχημένα αποτελέσματα, γιατί δεν γίνεται διάχυση αυτών των αποτελεσμάτων σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα;;; Βέβαια και στα "κοινά" σχολεία σημαντικό ποσοστό μαθητών δεν φοιτούν μαζί από την Α Δημοτικού έως τη Γ Λυκείου.
Εάν το επιχείρημα της συνέχισης φοίτησης σε όλες τις βαθμίδες των ίδιων μαθητών είναι η κακή ψυχολογία του διαχωρισμού τους γιατί δεν σκεπτόμαστε και την κακή ψυχολογία των μαθητών που μια ατυχής κλήρωση στην Α Δημοτικού ή στην Α Γυμνασίου τους αποκλείει δια παντός από σχολεία που επιθυμούν να φοιτήσουν; Είναι πια μαθητές "κοινών" σχολείων και δεν μας αφορούν;

 
ΔΗΜΉΤΡΗΣ
02 Ιουλ 2018 00:43

Καί όλα αυτά χωρίς κανένα διάλογο με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς....η απαξίωση του θεσμού των πειραματικών σε όλο της το μεγαλείο....πόσο άδικο και τραγικό για τη παιδεία και τη πρόοδο των παιδιών μας είναι να έχουμε τέτοιους υπουργούς παιδείας....

 
Φροσω Πελεκα
02 Ιουλ 2018 01:40

Στόχος λειτουργίας των πειραματικών σχολείων, όπως και προανέφερα, είναι η εφαρμογή καινοτόμων; πειραματικών; μεθόδων διδασκαλίας, που αν αποδειχθούν επιτυχείς διαχέονται και στα υπόλοιπα σχολεία. Για να αξιολογήσεις όμως κάτι χρειάζεται να το παρακολουθήσεις από την αρχή ως το τέλος, και όχι σπασμωδικά. Η διάχυση των αποτελεσμάτων, εφόσον και όταν αυτά εξαχθούν, γίνεται με σεμινάρια, ημερίδες, συνέδρια σε συνεργασία με τα σχετικά πανεπιστημιακα τμήματα. Επομένως αυτό είναι το επιχείρημα... Το υπουργείο όταν πραγματικά θελήσει να δει τι γίνεται με τα πειραματικα σχολεία και να ασχοληθεί σοβαρά, χωρίς δηλώσεις πυροτεχνήματα, μπορεί να το κάνει προς όφελος όλων.

 
άνεμος
02 Ιουλ 2018 11:28

"Στα Καλλιτεχνικά Λύκεια και συγκεκριμένα στην Α΄ τάξη αυτών εγγράφονται αυτοδικαίως οι απόφοιτοι των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων και/ή μαθητές από άλλα Γυμνάσια μετά από κατατακτήριες εξετάσεις. "

Μπορείτε κ . Υπουργέ να μας εξηγήσετε γιατί σκέφτεστε με Δυο μέτρα και Δυο σταθμά; ΄Αντε πάλι ένα ρουσφετάκι σε ημετέρους. Να αναδομήσουμε και τον μαθητικό πληθυσμό των Πειραματικών κατα το δοκούν που για να γίνει "κοινότητα μάθησης ", όπως με όλους τους τρόπους και τις εγκυκλίους προτείνει το Υπουργείο σε όλα τα άλλα σχολεία, έχει ένα παραπάνω πρόβλημα από τα άλλα σχολεία της γειτονιάς: δέχεται παιδιά από όλο το νομό και όλες τις συνοικίες της πόλης που εδρεύει. Επομένως χρειάζεται παραπάνω χρόνο για να καλλιεργηθεί η νοοτροπία " του ανήκειν"(βάση για να στερεώσεις "κοινότητα" ) στο συγκεκριμένο σχολείο. Γιατί άραγε σκέφτεστε αντίθετα με την ιδεολογία που διατρέχει τα κείμενα των νόμων, των ΠΔ και των εγκυκλίων σας των τελευταίων χρόνων σχετικά με τη λειτουργία των άλλων σχολείων , όταν πρόκειται για τη λειτουργία των Πειραματικών;
Η συνέχεια από τη μια βαθμίδα στην άλλη είχε από την αρχή συγκεκριμένη στόχευση που συνδέεται με το σκοπό και τους στόχους ύπαρξης αυτών των σχολείων. Και θέλω να ρωτήσω: αλήθεια η ηγεσία του Υπουργείου τα χρόνια της τελευταίας διακυβέρνησης γνωρίζει αυτο τον σκοπό και τους στόχους για τους οποίους πληρώνει ο έλληνας φορολογούμενος τα σχολεία αυτά; Έχει προσδοκίες από τα αποτελέσματα που παράγουν αυτά τα σχολεία; Γιατί ο τρόπος που έχουν στοχοποιηθεί τα συγκεκριμένα σχολεία, που είναι από τους παλαιότερους θεσμούς της εκπαίδευσης της χώρας μας (1929), δείχνει μόνο άγνοια, απαξίωση και αδιαφορία για την ύπαρξή τους , για τα αποτελέσματα που παράγουν και βέβαια για την απόδοση των φόρων των ελλήνων. Είναι δε ΠΡΟΚΛΗΣΗ η μεροληπτική πρακτική που επιδαψιλεύει στα άλλα "ιδιαίτερα" σχολεία : Τα Καλλιτεχνικά και τα Μουσικά, με των οποίων το πλαίσιο δεν ασχολείται παρά μόνον για αναβάθμιση(καλώς) ΄Ελεος πια!

 
Αναστάσιος
02 Ιουλ 2018 11:58

Θέλει ιδιαίτερη προσοχή, καθώς επιχειρείται και πάλι κοινωνικός αυτοματισμός. Οι "απ΄ έξω" εναντίον των "από μέσα". Δε λύνονται τα θέματα στην παιδεία με αντιπαραθέσεις αλλά με συναινέσεις. Αν υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τη φοίτηση σε Πειραματικό Σχολείο, να αγωνιστούμε όλοι να ιδρυθεί κι άλλο και όχι να πεταχτούν έξω οι ήδη φοιτούντες για να μπουν άλλοι. Φτάνουμε σε παράλογες πρακτικές και η εκπαίδευση δεν αναπτύσσεται με βάση τον παραλογισμό!

 
karat
02 Ιουλ 2018 14:26

Τί φταίνε τα παιδάκια του Μαρασλείου; Έρχονται καθημερινά από όλη την Αττική. Έχουν αποκοπεί πλήρως από τα παιδιά και τα σχολεία της γειτονιάς τους. Ποιός νομίζει ο κ. Γαβρόγλου ότι είναι; Να αποφασίζει για το καλό των παιδιών μας όχι για να τα παίρνει στο λαιμό του. Αυτό που θα μπορούσε να κάνει θα ήταν να έβρισκε τρόπο να δημιουργήσει περισσότερες θέσεις σε Πειραματικά σχολεία, ειδικά για το πολύπαθο κέντρο της Αθήνας που η αναλογία αλλοδαπών μαθητών και Ελλήνων έχει διαταραχθεί σε υπερθετικό βαθμό. Όλοι ξέρουν ότι αντιμετωπίζονται φοβερά προβλήματα στα υπόλοιπα σχολεία.

 
Νικος
02 Ιουλ 2018 15:23

Κοίτα ποιοί μιλάνε για αδικο..... Πόσες αποφάσεις και νόμοι τους έχουν κριθεί αντισυνταγματικοί στα δικαστήρια ??? Βάλε την μια ομάδα ενάντιον της άλλης και κερδίζεις χρόνο μέχρι τις εκλογές ....

 
Γονέας
04 Ιουλ 2018 11:21

Μήπως καλύτερα κύριε υπουργέ, να κοιτάξετε τα στατιστικά της εκπαίδευσης και να "εξορθολογίσετε" τον αριθμό των πειραματικών σχολείων και των μαθητών τους και γεωγραφικά αλλά κυρίως με οργάνωση "Πειραματικών Σχολείων στην υποχρεωτική εκπαίδευση με κλήρωση και στη συνέχεια με εξετάσεις στην ανώτερη Β/θμια σε "Πειραματικά Πολυκλαδικά Λύκεια" για να βλέπετε και αποτελέσματα και να έχετε πρότυπες προτάσεις αλλά και να δημιουργήσετε και ένα πεδίο καλλιέργειας;
Γιατί η χρονική συγκυρία του ζητήματος, μας υποψιάζει για άλλου είδους σκέψεις!

 
Θ.Λ.
08 Ιουλ 2018 22:43

Αντιλαμβάνεται άραγε ο υπουργός Παιδείας της χώρας ότι η δήλωση του περί αδικίας να μη φοιτά ένα παιδί σε Πειραματικό σχολείο σε σχέση με άλλο που φοιτά θα έπρεπε να τον κάνει να ντρέπεται αν όχι να παραιτηθεί; Αντιλαμβάνεται ότι και μόνο με αυτή του δήλωση υποτιμά τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία ή υποδεικνύει την, κακής ποιότητας, παιδεία που αυτά παρέχουν; Αυτό από μόνο του θα έπρεπε να προβληματίζει το σύνολο των πολιτικών και των πολιτών.
Τα Πειραματικά σχολεία δεν είναι πλέον Πρότυπα και δεν είναι σχολεία αριστείας. Είναι δημόσια σχολεία με την ίδια ή και χειρότερη υλικοτεχνική υποδομή με όλα τα άλλα.
Πράγματι, βέβαια, είναι εδραιωμένο στο νου όλων των γονιών ότι στα Πειραματικά γίνεται "καλύτερη" δουλειά. Γιατί όμως; Μήπως γιατί δεν επιβλέπονται από το υπουργείο αλλά λαμβάνουν τις εκπαιδευτικές γραμμές από τα Πανεπιστήμια; Μήπως γιατί οι δάσκαλοι εκεί επιλέγονται, αγαπούν τη δουλειά τους και είναι πιο συνειδητοί στο ότι θα δουλέψουν και γιατί γνωρίζουν ότι στο τέλος της 5ετούς θητείας τους θα αξιολογηθούν; Μήπως γιατί είναι θεσμικά πιο “ελεύθεροι” να εφαρμόσουν μεθόδους πιο ελαστικές;
Στα πειραματικά σχολεία γίνεται σίγουρα διαφορετική δουλειά, πιο βιωματική, πιο εμπνευσμένη και δοτική από τη μεριά των δασκάλων (αν και όχι όλων οφείλω να ομολογήσω). Η φοίτηση μόνο στο πειραματικό δημοτικό ή μόνο στο Γυμνάσιο-Λύκειο και όχι στο σύνολο της 2ετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης, μόνο αποσπασματικά και λάθος συμπεράσματα μπορεί να αποδόσει σε όποιον θα θελήσει να τα έχει. Αντιλαμβάνονται άραγε γονείς και υπουργός ότι κάποιες φορές το “πείραμα” μπορεί και να μη “βγει”; Αυτού του είδους η εκπαίδευση αν είναι για το "καλό" των παιδιών θα φανεί σε εμάς τους γονείς στο μέλλον. Το υπουργείο όμως, απ' όσο ξέρω, δεν έχει μηχανισμούς να το εκτιμήσει.
Ή μήπως το έχει ήδη εκτιμήσει και γι αυτό κι ο υπουργός μιλάει για αδικία; Τότε γιατί μένει σ' αυτή τη μικροπολιτική στάση και δεν σπεύδει να εφαρμόσει τις αρχές των πειραματικών στο σύνολο των σχολείων ώστε να αρθεί κάθε αδικία;

 
Άδικος
09 Ιουλ 2018 10:04

Ποιων γονέων αφτιά ευχαριστεί ο Υπουργός με την έκφραση "αδικία"; Πόσους ψήφους ονειρεύεται ότι κερδίζει έτσι; Ποιος "αριστερός" του σύμβουλος του προτείνει τέτοιες λαϊκίστικες πρακτικές; Τελικά στο Υπουργείο Παιδείας σκέφτονται καθόλου "παιδαγωγικά" ή όχι; Εμένα πάντως ο Υπουργός με βοήθησε να περάσω απέναντι και οι εκλογές πλησιάζουν!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.