Από το νέο σχολικό έτος 2018-19, οι μαθητές της Ε τάξης του Δημοτικού θα έχουν ένα νέο βιβλίο Μαθηματικών που φιλοδοξεί να τους διευκολύνει, ώστε να βιώσουν μία πλούσια, ουσιαστική και ενδιαφέρουσα μαθηματική εμπειρία.
Η επιλογή της συγγραφικής ομάδας, που δούλεψε σε εθελοντική βάση, έγινε μετά από πρόσκληση και με κριτήριο την αξιολόγηση του «δείγματος γραφής», το οποίο κατέθεσαν στο ΙΕΠ οι υποψήφιες συγγραφικές ομάδες.
Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους σχεδιάζεται επιμόρφωση επί της διδακτικής διαχείρισης του νέου σχολικού εγχειριδίου, ώστε να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ενσωμάτωσή του στην καθημερινότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ήδη το νέο βιβλίο έχει αναρτηθεί στην πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου (εδώ)
Τα παιδιά 11 και 12 ετών έχουν τις ίδιες μαθησιακές δυνατότητες με παιδιά 6 ή 7 ετών;
Με ποια επιστημονικά κριτήρια εντάσσονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου ένας μοναδικός δάσκαλος/-α διδάσκει όλα τα γνωστικά αντικείμενα;
Στη Γερμανία, για παράδειγμα, το Δημοτικό διαρκεί μόνο 4 χρόνια (τάξεις: 1 έως 4) και το Γυμνάσιο-Λύκειο είναι ενιαίο (τάξεις: 5-12).
Παθογένειες υπάρχουν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης: μία σημαντική επισήμανση είναι ότι η "καμπύλη μάθησης" αυξάνεται απότομα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, καθώς τα παιδιά δεν έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για την πιο αυστηρή προσέγγιση της ύλης των μαθημάτων.
Αναμενόμενο στο Λύκειο να εμφανίζονται υψηλά ποσοστά σχολικής αποτυχίας και εγκατάλειψης, τα οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στο γεγονός ότι οι μαθητές φτάνουν εκεί χωρίς να έχουν "εκπαιδευτεί να μαθαίνουν" στο Γυμνάσιο και το Δημοτικό.
Η αποσπασματική εισαγωγή ενός καινούριου βιβλίου ή επιμέρους αλλαγές στα μαθήματα ελάχιστο όφελος έχουν. Μόνο με την συνολική αναμόρφωση της ύλης και την αναδιάταξη των διαχωρισμών στις βαθμίδες εκπαίδευσης, ώστε να δημιουργείται "ενιαία γραμμή μάθησης", θα αλλάξει αυτή η άσχημη εικόνα.
Δεν υποστηρίζω πως όλοι οι μαθητές ξαφνικά είναι εν δυναμει "αριστούχοι" · όμως ας μην αποδεχτούμε μοιρολατρικά ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπου το ποσοστό αποτυχίας αγγίζει το 50% και η μόνη μεταρρυθμιστική επωδός είναι "περικοπή μαθημάτων & απλούστευση ύλης".
Εξυπακούεται πως η υποχρεωτική εκπαίδευση οφείλει να γίνει 12χρονη και ενιαία. Με βάση τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής ένα απολυτήριο Γυμνασίου δεν είναι αρκετό.
Οι μαθητές έχουν ανάγκη σωστά δομημένα σχολικά προγράμματα, ούτε "υστερικά" παραφορτωμένα ούτε "χαριστικά" ελλιπή.