Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΕΠΕ :Αναθέσεις μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Δημοσίευση: 10/07/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ.

Με αφορμή τις πρόσφατες ρυθμίσεις που αφορούν τις αναθέσεις μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οφείλουμε να επαναφέρουμε στη δημοσιότητα πρόταση της Ένωσής μας για την ορθολογικότερη και αξιοκρατική αξιοποίηση του Εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας.

Θα γνωρίζετε ασφαλώς ότι στον κλάδο ΠΕ86 Πληροφορικής υπηρετούν και εκπαιδευτικοί με βασικό πτυχίο άλλων κλάδων, κυρίως των κλάδων ΠΕ03 Μαθηματικών και ΠΕ04 Φυσικών, Χημικών, κ.ά. Αυτό οφείλεται σε στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν στην δεκαετία του ’90 και στις οποίες η Ένωσή μας έχει αναφερθεί επανειλημμένα στο παρελθόν. Πολλοί Πληροφορικοί του κλάδου ΠΕ 86 θεωρούνται σήμερα υπεράριθμοι ενώ την ίδια στιγμή εμφανίζονται σημαντικά κενά στις ειδικότητες που θα μπορούσαν να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς του κλάδου Πληροφορικής ΠΕ86, οι οποίοι έχουν βασικό πτυχίο στις ειδικότητες αυτές.

Ζητούμε, λοιπόν, να δοθεί στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ86 Πληροφορικής που έχουν βασικό πτυχίο άλλης ειδικότητας η διδασκαλία σε Α' ανάθεση των μαθημάτων που προκύπτουν από την ειδικότητα του βασικού τους πτυχίου. Η πρόταση αυτή έχει σημαντικά οφέλη για το σχολείο αλλά και για την πολιτεία, καθώς εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου παρεχόμενη εκπαίδευση στα μαθήματα όπου προτείνονται οι ανωτέρω Α' αναθέσεις (λόγω της κατοχής του βασικού πτυχίου της κάθε ειδικότητας, το οποίο είναι και απαραίτητο προσόν διορισμού), σε αντίθεση με το ενδεχόμενο κάλυψής τους με Β'
αναθέσεις από άλλες ειδικότητες. Επιπλέον, δεν δημιουργείται κανένα επιπλέον κόστος για την πολιτεία και σε πολλές περιπτώσεις γίνεται σημαντική εξοικονόμηση πόρων στις αναθέσεις μαθημάτων των ειδικοτήτων στις οποίες θα γίνουν οι προτεινόμενες αναθέσεις. Συνεπώς, τελικά, επιτυγχάνεται ορθολογικότερη αξιοποίηση του προσωπικού με βάση πάντα τα προσόντα του και την αξιοκρατία.

Σχετικά με τα παραπάνω, θα μας ενδιέφερε πολύ η τοποθέτηση της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), καθώς και κάθε άλλου αρμόδιου φορέα.

Με εκτίμηση,

Το ΔΣ της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ)

Σχόλια (8)

 
bob mastoras
10 Ιουλ 2018 08:49

Βέβαια το μέτρο αυτό θα μπορούσε να γενικευτεί. Δηλαδή αν εκπαιδευτικός κατέχει πτυχίο που αποτελεί απαραίτητο – βασικό πτυχίο άλλης ειδικότητας να του δίνεται και η αντίστοιχη ανάθεση.

 
Στα γεράματα...
10 Ιουλ 2018 11:26

Εχει καταντήσει κουραστική αυτή η κόντρα γνήσιων - μη γνήσιων ΠΕ86 που κρατάει χρόνια, σοβαρευτείτε συνάδελφοι. Ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας οτι μη γνήσιος συνάδελφος κατατάχθηκε στον κλάδο απο το Υπουργείο απολύτως νόμιμα (για να μην χαθεί το "τραίνο της πληροφορικής" όπως διατυμπάνιζαν τότε) μιας και αρχές του 1990 δεν υπήρχαν απόφοιτοι σχολών πληροφορικής για την στελέχωση των σχολείων. Η κατάταξη αυτή μπορεί να έγινε, ή με 16μηνη υπηρεσία αναπληρωτή, ή με συναφές μεταπτυχιακό στην πληροφορική, κάτι το οποίο σταμάτησε ορθώς οταν πολλαπλασιάστηκαν οι γνήσιοι πλέον απόφοιτοι των σχολών Πληροφορικής. Αυτός ο μη γνήσιος συνάδελφος τώρα εδώ και 25 -28 χρόνια εργάζεται στο συγκεκριμένο αντικείμενο και σε 10 χρόνια το πολύ (αν δεν έχει αναγνωρίσει πλασματικά έτη) θα βγεί στη σύνταξη. Πως γίνεται ξαφνικά στα γεράματα να του πεις "ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες σου τόσα χρόνια, άντε με το ζόρι τώρα στο βασικό σου πτυχίο που απέκτησες στα νιάτα σου να διδάξεις ! " Ποιό το όφελος για τον μαθητή; είναι καθαρά συντεχνιακή απαίτηση. Καλώς ή κακώς το Υπουργείο τότε βιάστηκε να βάλει την Πληροφορική στην εκπαίδευση χωρίς να έχει τα απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό, η κατάσταση θα επιστρέψει στην φυσιολογική μορφή σε μια δεκαετία περίπου που θα βγουν στη σύνταξη όλοι η μη γνήσιοι, δεν έχει νόημα να ανακαινείται το θέμα συνεχώς, μόνο διχόνοια δημιουργεί στον κλάδο.

 
ΠΕ86
10 Ιουλ 2018 17:40

Η λογική που λέει πως δεν εξελίσεις το αντικείμενο εργασίας-διδασκαλίας για να μη ζορίσεις το προσωπικό είναι τουλάχιστον αστεία. Φαντάζομαι πως για να πάρουμε αυτοκίνητα δεν περιμέναμε να βγει στη σύνταξη και ο τελευταίος αμαξάς ε?

 
Γεράματα 2 ...
10 Ιουλ 2018 19:55

Συνάδελφε @ΠΕ86 και ο αμαξάς μπορεί να οδηγήσει και αυτοκίνητο όχι μόνο άμαξα. Εξέλιξη του μαθήματος σημαίνει αλλαγή ύλης και νέα βιβλία απο το Δημοτικό (που ποτέ δεν υπήρξαν) Γυμνάσιο (που ποτέ δεν αλλάξαν απο το 1990) και των βιβλίων του ΓΕΛ όπου το μάθημα όπως διδάσκεται στην Γ' τάξη θεωρείται ξεπερασμένο. Ο αριθμός των μαθητών που ακολουθούν Πληροφορική στα ΕΠΑΛ μειώνεται διαρκώς ομοίως στα ΓΕΛ τα παιδιά αποφεύγουν το μάθημα επιλογής πληροφορικής και γενικά υπάρχει μια πλήρης απαξίωση, αποστροφή του μαθήματος. Μήπως θα ήταν καλύτερο η ΕΠΕ απο το να κυνηγάει μάγισσες να κάνει συγκεκριμένες προτάσεις για την βελτίωση και εξέλιξη του μαθήματος; Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα μείνουμε όλοι οι γνήσιοι ανευ αντικειμένου.

 
Μελπω
10 Ιουλ 2018 20:49

ΠΕΟ1-Θεολογοι
Γιατί στους θεολογους δεν δινετε αναθεση την ιστορια στα λύκεια;

 
Νέα βιβλία Πληροφορικής
10 Ιουλ 2018 23:24

H EΠΕ ας ασχοληθει κατά προτεραιότητα με τη διδακτέα ύλη και τα σχολικά συγγράμματα που είναι επιεικώς τραγικά.

Ας κάνουν προτάσεις για ουσιαστικές συνεργασίες με τα πανεπιστήμια (εξαμηνιαίες διαλέξεις προσκεκλημένων ερευνητών καθηγητών, παρουσιάσεις πανεπιστημιακών ομάδων ηλεκτρονικής, ρομποτικής, προγραμματισμού, ημερίδες ενημέρωσης για τα τμήματα) ωστε να δοθει νέα πνοή σ' ένα σύγχρονο αντικείμενο που έχει βαλτώσει στην Ελλάδα μετά την έκρηξη της προηγούμενης δεκαετίας.

Αρκετά με τα ανούσια συνδικαλιστικά κείμενα. Είναι αδύνατον ένας καθηγητής, όποιο πρώτο πτυχίο και να έχει, να κάνει σοβαρό μάθημα με την παρωχημένη και αντιεπιστημονική ύλη των μαθημάτων Πληροφορικής.

 
ΠΕ86
10 Ιουλ 2018 23:52

@Γεράματα 2

Φίλε μου, για ποιο λόγο νομίζεις πως διδάσκουμε ΑΕΠΠ εμμονικά εδώ και 20 χρόνια ενώ υπάρχουν τόσα άλλα ανώτερα εργαλεία? Το βιβλίο που υπάρχει τώρα στο γυμνάσιο φυσικά και δεν είναι το ίδιο με αυτό προ του 2000. Άσε που και αυτό εδώ και μερικά χρόνια έχει παραγκωνιστεί ουσιαστικά και είναι στη διακριτική ευχέρεια του εκπαιδευτικού η αξιοποίησή του σε όποιο βαθμό θεωρεί σκόπιμο. Έχει μερικά χρόνια που έχει εισαχθεί ο προγραμματισμός υπολογιστικών και ρομποτικών συσκευών αλλά πες μου ποιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν arduino, raspberry η έστω block based εκπαιδευτικά περιβάλλοντα δημιουργώντας αντίστοιχες δραστηριότητες και διδακτικά σενάρια? Επίσης, σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, τόσο εγώ όσο και οι υπόλοιποι συνάδελφοι γεμίζουν εργαστήρια στο μάθημα επιλογής της Α' ΓΕΛ διδάσκοντας απλά html και προγραμματισμό με τον AppInventor. Ξέρεις πόσοι μαθητές μου που πηγαίνουν για ηλεκτρολόγοι μηχανικοί και άλλες πολυτεχνικές θα προτιμούσαν την αναχρονιστική εστω ΑΕΠΠ. Όμως εμείς χρειαζόμαστε για να καλύπτουμε τα κενά των ΠΕ70 στα δημοτικά και των ΠΕ03 στα γυμνάσια ώστε το υπουργείο μην χρειαστεί να κάνει διορισμούς. Τώρα καταλαβαίνεις γιατί η πληροφορική του Γυμνασίου διδάσκεται μία ώρα/εβδομάδα εδώ και 20+ χρόνια και γιατί λέει να εξελιχθεί στο ΓΕΛ? Όσο για τα ΕΠΑΛ... αυτά φυτοζωούν επειδή κανένας δεν τα στηρίζει και επειδή η κοινωνία έχει αγκυλώσεις με την Τ.Ε. Αλλά μέχρι και αυτό μπορεί να αλλάξει μερικώς όταν ο κόσμος καταλάβει τις διεξόδους που δίνει το ΕΠΑΛ σε σύγκριση με το εντελώς απαξιωμένο απολυτήριο του σημερινού ΓΕΛ που ούτε χαρτί ούτε και ουσιαστικές γνώσεις παρέχει (γιατί μην ξεχνάμε πως μέσα στην κρίση πολλοί μπορεί να δίνουν πανελλήνιες αλλά δεν τρέφουν τις ίδιες αυταπάτες όπως παλιά...). Αλλά μην περιμένεις να αλλάξει κάτι αν εμείς οι ίδιοι δεν προσπαθήσουμε να αναδείξουμε τις δυνατότητες του κλάδου.

 
Νεκτάριος Μουμουτζής
12 Ιουλ 2018 09:55

Η γνωστή "θέση" περί πρωτοπόρων όταν δεν υπήρχαν απόφοιτοι Πληροφορικής είναι τελείως αναληθής.
1. Το πρωτό τμήμα Πληροφορικής (Πάτρα) ξεκίνησε να λειτουργεί το 1980 και έβγαλε τους πρώτους αποφοίτους το 1985, πολύ πριν αρχίσει να διδάσκεται η Πληροφορική στα σχολεία.
2. Αφού δεν υπήρχαν απόφοιτοι Πληροφορικής, ποιοι έκαναν τα δικαστήρια (και τα κέρδισαν) οδηγώντας στη δικαστική αναγνώριση του παρανόμου των αναφερομένων "μεταβατικών" ρυθμίσεων; Δείτε σχετικά και την προσπάθεια απόλυσης των δικαστικών διορισθέντων (τέτοια προσφορά στον κλάδο...)
3. Διορισμοί μη Πληροφορικών συνεχίστηκαν μέχρι και το 2003!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ