Με κατατακτήριες οι απόφοιτοι των συγχωνευμένων ΤΕΙ θα εγγράφονται στα Πανεπιστήμια

13/07/2018

Ενημερώθηκε: 14/07/2018, 08:13

Άκουσε το άρθρο

Με κατατακτήριες εξετάσεις, αλλά  με αυξημένο ποσοστό,θα εγγράφονται στα Πανεπιστήμια οι απόφοιτοι των συγχωνευμένων ΤΕΙ, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

“Τα παιδιά που ήδη σπουδάζουν στα ΤΕΙ, σε περίπτωση που θα υπάρχουν συνέργειες με τα Πανεπιστήμια, μόλις είναι έτοιμα να πάρουν το πτυχίο τους, δηλαδή μόλις τελειώσουν τα Προγράμματα Σπουδών και τα μαθήματα τους, θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν για να πάρουν πτυχίο. Τα παιδιά που ήδη έχουν πάρει πτυχίο -που αυτά είναι δεκάδες χιλιάδες- θα έχουν τη δυνατότητα με κατατακτήριες εξετάσεις με αυξημένο όμως ποσοστό, με κάποια πρόσθετα μαθήματα να αναβαθμίσουν το πτυχίο τους”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.

Σχόλια (123)

ΤΕΙ Πειραιά
|

Ούτε να το σκέφτεστε κάτι τέτοιο! Εκτός της αντισυνταγματικότητας και το παράλογο του πράγματος, είναι μια διαδικασία που ξεφτιλίζει το κύρος εκατοντάδων χιλιάδων απόφοιτων! Εάν γίνει κάτι τέτοιο μόνο την εξαγρίωση των απόφοιτων θα δείτε στο διπλάσιο!

οι απόφοιτοι των συγχωνευμένων ΤΕΙ θα εγγράφονται στα Πανεπ.
|

8/4/2019... Ευτυχώς που θυμάστε τα λόγια σας..

ioannis
|

Για οσους διαβαζουν απροσεκτα....Ο γαβρογλου ΕΧΕΙ πει πολλες φορες οτι τα πτυχια ΤΕΙ ειναι ισοτιμα των πανεπιστημιων γιατι τα ΤΕΙ ειναι ομοιως ΑΕΙ. Αλλωστε κοιταξτε τι ειπε για δημοσιευματα εφημεριδων.Απο την αλλη ομως λεει οτι οι πτυχιουχοι ΤΕΙ (παιδια....) θα δινουν κατατακτηριες για να "αναβαθμισουν το πτυχιο τους....". Διγλωσσια αναλογα με την περιπτωση δηλαδη. Ερχονται εκλογες. οκ!

Σίγουρα ότι να 'ναι
|

@Ό,τι να 'ναι, Εκτός από τις προσωπικές απόψεις που εκφράζονται πληροφορίες ζεις και φυσικά δεν έχουν όλοι την ίδια άποψη, τα επιχειρήματα σου είναι της ....περασμένης δεκαετίας αφού αναφέρεσαι σε ζητήματα που έχουν απαντηθεί αλλά τα αγνοείς. Το δε επιχείρημα με τον/τη νοσοκόμο και γιατρό το ακούω από τη δεκαετία του 90, μόνο που σήμερα υπαρχουν και Πανεπθστημια με πτυχιούχους νοσοκόμους και το επιχείρημα σου αυτοακυρωνεται διότι δεν θέλουν οι σχολές αυτές να γίνουν Πανεπιστήμια αφού είναι , ούτε θέλουν να γίνουν γιατροί αφού άλλο επάγγελμα σπούδασαν και άλλα επαγγελματικά δικαιώματα έχουν.
Τώρα για τις διακρίσεις αρκετών ΤΕΙ σε ερευνητικά προγράμματα και μάλιστα Ευρωπαϊκά είναι δύσκολο τόσο δυσκολο να το ψαξεις πόσο μάλλον να το χωνέψεις. Ενώ με τους νηπιαγωγους π.χ. της Φλώρινας που μπήκαν με 9000 μόρια η των μηχανικών ορυκτων πόρων (Χανιά) με 11.200 μόρια όλα καλά Ανώτατα και Επιστημονικά.

σπιθούριας
|

Γιατί ειδικά και μόνο οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά βγάζουν σπιθούρια, όταν είναι να δώσουν κατατακτήριες για να λάβουν νέο πτυχίο; Είναι από άλλη πάστα αυτοί και τα ξέρουν όλα; Που άμα δεν θέλουν, δεν χρειάζεται να δώσουν...

Δηλαδή οι άλλοι πτυχιούχοι όλων των υπόλοιπων ΑΕΙ που δίνουν κατατακτήριες, για να λάβουν ένα νέο (προπτυχιακό) πτυχίο, είναι τα κορόιδα της υπόθεσης;

Σοφία
|

@απόφοιτος αει

Δεν υπάρχει "σπουδαστής" στα ελληνικά ΑΕΙ σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο. Για "φοιτητές" μιλάμε.
Πέρα βρέχει οι γνώσεις σου περί ανώτατης Εκπαίδευσης , αναχρονιστικες και άκρως άσχετες με τα δεδομένα των συγχρόνων ΤΕΙ , και τους μηχανικούς που εγγράφονται στα Καλύτερα μηχανικά επιμελητήρια εκτός Ελλάδας

Αποφοιτος Τει
|

Ribopaido,
Ομως, ο βαθμος εισαγωγης εχει να κανει με την ποιοτητα των σπουδαστων.
Ενω, η ποιοτητα των σπουδαστων διαμορφωνει σε καποιο βαθμο την ποιοτητα σπουδων της εκαστοτε σχολης. Ειναι κατα καποιο τροπο η πρωτη υλη πανω στην οποια θα "δουλεψουν" οι διδασκοντες του ιδρυματος.

Ποιο έτος;
|

@ Απόφοιτος αει, και ο καθένας ότι θέλει γράφει....

Ribopaido
|

Αποφοιτος ΑΕΙ

Θα σε στεναχωρησω αλλα:
- ΑΕΙ = πανεπιστημια και τει . Αρα ολοι ειμαστε αποφοιτοι ΑΕΙ
- ο βαθμος εισαγωγης δεν εχει να κανει με
Την ποιοτητα σπουδων. Αν ειχες μαθει βασικες αρχες προσφορας ζητησης θα το ηξερες.
Καλα να εισαι λοιπον και προς θεου οχι τοση κακια

Απόφοιτος αει
|

Καμία σχέση δεν είχε το επίπεδο σπουδών των σχολών αει με τα αντίστοιχα των ΤΕΙ
. Ηλεκτρολόγοι, μηχανικοί, νοσηλευτές κτλ πολυτεχνείου η πανεπιστημιου είχαν εντελως διαφορετική ύλη μαθημάτων απο τις αντίστοιχες των ΤΕΙ καθώς κ διαφορετικό βαθμό εισαγωγής στις πανελλήνιες. Δεν είναι όλα όσα και όμοια για να γίνει απλά μια αντιστοίχηση των πτυχίων. Κάποιο κόπο παραπάνω κατέβαλαν οι πρώτοι οπότε για να γίνουν ισάξια τα πτυχία κάτι πρέπει να κάνουν κ οι δεύτεροι. ..
....... ένα μπάχαλο επικρατεί απλαααα κ ο καθένας ότι θέλει ζητάει.....

Σταύρος Σταθόπουλος που
|

Νομικά είναι ανυπόστατη εισήγηση

Δημητρίου Νικόλαος
|

Αξιότιμε κε Μουτζούρη και μέλη της ΔΕ

έχει περάσει ο Ιούνιος ... πάμε για τον Αυγουστο .. θα βγάλετε ως ΔΕ τις προϋποθέσεις ισοτίμησης των αποφοίτων γιατί ο καιρός περνάει ... ηη είσαστε και εσεις ως ιδρυμα υπερ των κατατακτηρίων ... πάντως καταλαβαίνουμε οτι το πράγμα σκόνταψε ... πάντως το αυτοδιοίκητο το έχετε
... με ότι αυτό σημαίνει ...

Δεν πρέπει να ξεχνάτε όλοι σας εκει οτι είμαστε εργαζόμενοι ... και οικογενειαρχες με υποχρεώσεις ....

Πάντως αν το ΠΔΑ, προκρίνει την κατάταξη , να γνωρίζετε ότι προτιμώ να υποστώ την διαδικασία κατατακτηρίων στο πολυτεχνείο και να γνωρίζω τι θα μάθω και τι θα κάνω βγαίνοντας ... καθημενος βεβαια περισσότερα χρόνια στα θρανία , παρα την καταταξη σε ένα τμήμα χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και το γράφω γιατί ως τεχνολογος μηχανικος του τμήματος ηλεκτρονικών εχω επαγγελματικα δικαιωματα (ισως απο τα πολυ λίγα τμήματα που έχουν .... αυτά που έχουν )

Με εκτίμηση

Γεωργόπουλος Ηλίας
|

Ξύπνα, καημένε μου Ραγιά,
και σήκω το κεφάλι.
Τη δόξα που ‘χες μιά φορά
απόκτησέ την πάλι.

Διψούν οι κάμποι για νερό
και τα βουνά για χιόνια.
Διψούνε και για ‘λευθεριά
οι σκλάβοι τόσα χρόνια.

καλημέρα σας

@panos
|

Ίσα-ίσα τωρα που κλείνουν τα ΤΕΙ δεν έχει νόημα να τους δώσει επαγγελματικά δικαιώματα. Ίσως μετά από 10~20 χρόνια που θα έχουν βγει σε σύνταξη οι πρώτοι μηχανικοί ΤΕΙ (με πτυχίο πριν το 2001) να γίνει αυτό.

panos
|

επαγγελματικα δικαιωματα για τους μηχανικους ΤΕΙ θα πρεπει να σχεδιαζει το Υπ. Παιδειας και οχι κατατακτηριες εξετασεις. Τωρα που ο Υπουργος κλεινει τα τμηματα μηχανικων ΤΕΙ οφειλει να λυσει το προβλημα με τα επαγγελματικα δικαιωματα, αν δε το κανει θα ειναι ανεντιμο για τους αποφοιτους.

Κωνσταντίνος
|

Συμφωνώ με τον προηγούμενο και συμπληρώνω προηγούμενη τοποθέτησή μου. Τα Διδασκαλεία όχι μόνο λειτούργησαν στις έδρες των Περιφερειών γιά υποστήριξη και του τελευταίου ανήμπορου λόγω απόστασης και οικονομικών και άλλων δυσκολιών δασκάλου,αλλά και είχαν περιορισμένη διάρκεια φοίτησης.Δηλαδή περίπου ενός έτους. Τί άλλο θέλετε αδέλφια;Ένα θεσμό,μία δομή όπου θα μπαίνετε όλοι με τη σειρά γιά ένα χρόνο γιά μετεκπαίδευση.
Επίσης,επειδή υπάρχει ήδη η ΑΣΠΑΙΤΕ με τα παραρτήματά της σε όλη τη χώρα,επωφεληθείτε απ'αυτό και προτείνετε τη δημιουργία αυτής της δομής στο πλαίσιο των παραρτημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ, αφού κάποιοι από σας φοβούνται ότι θα κλείσουν τα ΤΕΙ σ'όλη την Ελλάδα.
Έτσι οι κατατακτήριες θα λειτουργήσουν απελευθερωτικά και ουσιαστικά μόνο γιά εκείνους που μπήκαν σε λάθος τμήμα και θέλουν να ξαναδοκιμάσουν και να μπούν στο τμήμα που πραγματικά ήθελαν.
Οι υπόλοιποι με τα μεταπτυχιακά, δε νομίζω ότι θα προβληματιστούν ιδιαίτερα να συμμετάσχουν σε σπουδές μετεκπαίδευσης ενός χρόνου όπως και η μάζα των ενδιαφερομένων.

Εργαζόμενος τηλεπικοινωνιακός πολλά πολλά χρόνια
|

@Υπερ των κατατακτηρίων

Πιστεύω και εύχομαι οτι η αποψη αυτή να αποτελεί μειοψηφία στο χώρο των αποφοίτων ...

Αναφέρεσαι βεβαίως σε ΤΕΙ που εντασσονται στα κατα τόπους πανεπιστημια ( και τα οποία επιβάλουν ..θα επιβάλουν εξετασεις ...) και οχι στους αποφοιτους των ΤΕΙ της Ατικής που συναποτελουν το ΠΔΑ ( το οποίο εχει το αυτοδιοικητο να κανονίζει τι θα κανει και πως θα χειρισθεί το ζήτημα με τους αποφοίτους του)

Από τα γραφόμενα σου καταλαβαίνω οτι δεν εργαζεσαι... με ότι αυτό συνεπαγεται ... για την θέση σου αυτή

ευχαριστώ

Υπερ των κατατακτηρίων
|

Κατατακτήριες ο μόνος αξιοκρατικός θεσμός ώστε κάποιος απόφοιτος ΤΕΙ (με υψηλό βαθμό πτυχίου) να μπορεί να αποδείξει ότι αξίζει. Κανονικά θα πρεπε να προσμερτάται ο βαθμός πτυχίου κατά 25% τουλάχιστον. Όλοι οι απόφοιτοι ΤΕΙ δεν είμαστε ίδιοι. Κανονικά θα πρεπε να λαμβάνονται και τα χρόνια σπουδών υπόψην. Άλλο να έχεις τελειώσει τη σχολή σου σε 4 χρόνια και άλλο σε 14. Πολύ καλές λοιπόν οι κατατακτήριες αλλά θέλουν αναθεώρηση.
Επίσης οι πτυχιούχοι ΤΕΙ με μεταπτυχιακά (στην ειδικότητα τους) θα πρεπε να ισοτιμούνται απευθείας. Γιατί ακόμα και αν υποθέσουμε ότι το πτυχίο είναι τεχνολογικής εκπαίδευσης το μεταπτυχιακό είναι σίγουρα πανεπιστημιακής επομένως έχει γίνει το upgrade ήδη. Βέβαια αν θέλουν να είναι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με μεταπτυχιακό θα πρέπει να ξανακάνουν δεύτερο μεταπτυχιακό (ότι ισχύει με τα τριετή πτυχία Αγγλίας δηλαδή). Μην ξεχνάμε ότι τα ΤΕΙ είχαν 3,5 χρόνια μαθήματα και όχι 4. Το εξάμηνο της πρακτικής δεν μπορεί να ισοτιμηθεί με μαθήματα.

Thomas Paschalis
|

@ Οτι να ναι!
Σου στέλνω και αυτό για να δεις πως αυτά που υποστηρίζεις περί χαμηλό επίπεδο προγραμμάτων σπουδών και διαφορετικών ECTS στα ΤΕΙ είναι στη σφαίρα της φαντασίας σου.

Πρώτες παρατηρήσεις από τις Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης 2013-2014 ΤΕΙ
Θετικές παρατηρήσεις
-Πρόγραμμα σπουδών: Σωστά δομημένο, εναρμονισμένο με το ECTS, εφάμιλλο αντίστοιχων τμημάτων του εξωτερικού.
-Υψηλός βαθμός απασχόλησης και ικανοποίησης αποφοίτων.
-Το Ε.Π. είναι υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου, ιδιαίτερα τα μέλη που διοριστήκαν πρόσφατα.
-Υψηλό επίπεδο αλληλεπίδρασης με φορείς (νοσοκομεία, παραγωγικοί φορείς, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα ενδιαφέροντος).
https://www.esos.gr/arthra/axiologisi-panepisthmion-tei-sxedio-athina/o…

Παπαγεωργίου Μάριος
|

Aγαπητοι φίλοι,

καλές οι αποψεις σας για τα πανεπιστμια ,τα μεταπτυχιακά και ολα τα υπόλοιπα αλλα να μου επιτρεψετε να σας πω οτι το θέμα είναι άλλο,καταθέστε τις θέσεις σας σχετικα με τον τίτλο του άρθρου και μην πελαγοδρομείτε γιατι το υπουργείο πετάει τυρί και περιμένει-μετραει αντιδράσεις .

Οι συγχωνεύσεις ΤΕΙ-Πανεπιστημιων προχωρουν οπως προχωρουν εαν προχωρουν, η συγχωνευση που έγινε μεχρι τώρα είναι μία ... με αποτλεσμα την δημιουγια του ΠΔΑ .το φλέγον είναι τι θα κανει το νεο ΙΔΡΥΜΑ με τους αποφοίτους ... εκεί πρέπει να εστιασθεί η προσοχή μας και να απαιτησουμε αμεση απαντηση και καθαρές κουβέντες ... για μένα ολες οι απαντησεις ειναι δεκτές (αποδεκτές μπορει να μην είναι ...) και το λέω γιατι το ΠΔΑ εχει το αυτοδιοικητο και πρεπει να προχωρησει στο να καλυψει τους αποφοιτους των ιδρυματων που το συναποτελεσαν .....

ευχαριστω για την προσοχή σας

με εκτιμηση

homo faber et ludens
|

@ Ό,τι να 'ναι
«Σε ό,τι άλλο θέλετε, στη διάθεσή σας.» H αβρότητα δεν κρύβεται όχι μόνο ο βήχας και τα λεφτά. «Τα έχετε μπερδέψει μάλλον και λέτε ό,τι να ΄ναι!» Μιλάει ο ίδιος άνθρωπος; Τεσπα
«ισχυρίστηκε κάποιος, ότι το master δεν αποτελεί ακαδημαϊκό τίτλο;» Εσύ. Είπες « Το μεταπτυχιακό αποτελεί τίτλο εξειδίκευσης για την αγορά εργασίας, ενώ οι προπτυχιακές σπουδές οδηγούν σε δεδομένο επάγγελμα» Εγώ επιχειρώ να αποδείξω ότι ως ακαδημαϊκός τίτλος έχει μία μορφωτική στόχευση ανάμεσα στα άλλα. Δεν αφορά μόνο την «αγορά εργασίας». Και έτσι αναφέρω διάφορα όπως, ότι αποτελεί συνήθως απαραίτητο βήμα στην ολοκλήρωση της ακαδημαϊκής πορείας. Όπου ολοκλήρωση είναι το ανώτατο δίπλωμα το διδακτορικό. Αν συμφωνούμε ότι δεν αφορά μόνο την αγορά εργασίας αλλά ότι ενισχύει και την επιστημονική υπόσταση του κατόχου να μην το συνεχίσουμε. Αν διαφωνούμε θα επικαλεστώ και το εξής. Για την βαθμίδα καθηγητή απαιτείται «Διδακτική εμπειρία μεταπτυχιακών σπουδών συνιστάμενη στη διδασκαλία επί τριετία, τουλάχιστον, σε μεταπτυχιακά προγράμματα Πανεπιστημίων της χώρας … » (ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3282/2004 άρθρο 14) Κατά την γνώμη μου η απαίτηση αυτή αποσκοπεί στην ολοκλήρωση του επιστημονικού προφίλ του διδάσκοντος λόγω της αυξημένου επίπεδου ενός μεταπτυχιακού. Δεν είναι ένα απλά ένα καψόνι. Αυτό το υψηλότερο επίπεδο αντανακλά και ωφελεί και τους διδασκόμενους.
Υπάρχει η έκφραση «καθηγητική σχολή». Ο απόφοιτος της έχει σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία αυτόματα το δικαίωμα διεκδίκησης θέσης καθηγητή στην ΜΕ ή το δικαίωμα να ιδρύσει σχολείο. Από το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος ψηφιακών συστημάτων του Παπει. «Τέλος, το Τμήμα ανήκει στις καθηγητικές σχολές, σύμφωνα με το ΦΕΚ 156/A’/4-9-2009, Άρθρο 39, το οποίο ορίζει ότι οι απόφοιτοι του Τμήματος διορίζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε θέσεις εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 19 Πληροφορικής, χωρίς την απαίτηση πρόσθετου πτυχίου ή πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης»
Για άλλους τα πράγματα δεν είναι απλά. Επιπλέον των σπουδών του κύριου αντικειμένου απαιτείται η απόδειξη κάποιων παιδαγωγικών και διδακτικών γνώσεων επαρκούς όγκου. Κάποιες σχολές δίνουν την δυνατότητα ενσωμάτωσης στο βασικό πτυχίο της επάρκειας με τον όρο ο απόφοιτος να έχει πάρει αρκετά σχετικά μαθήματα (περίπτωση ΟΠΑ πχ). Αν όμως δεν πάρεις τα μαθήματα δεν έχεις την επάρκεια. Αν δεν πάρεις την επάρκεια βάση του βασικού πτυχίου μπορείς να την πάρεις με σπουδές μετά το πτυχίο. Η παιδ. επ. διαβάζω «Θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά το 1997 στο Ν. 2525/97 αλλά δεν τέθηκε σε ισχύ. … Έτσι, το 2010, με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 2 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ Α΄/71) η πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια κατέστη αναγκαία προϋπόθεση διορισμού στη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, στο Ν.3848/2010 (ΦΕΚ Α΄/71) άρθρο 2, αναφέρεται ότι: Παρ. 2. Στο διαγωνισμό (ενν. του ΑΣΕΠ) γίνονται δεκτοί όσοι διαθέτουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, καθώς και πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια που προκύπτει κατά τα οριζόμενα στις επόμενες παραγράφους. Παρ. 3. Η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια πιστοποιείται (μεταξύ άλλων): β) Με την κατοχή πτυχίου τμήματος Α.Ε.Ι., το πρόγραμμα σπουδών του οποίου εξασφαλίζει την προς τούτο αναγκαία θεωρητική κατάρτιση και πρακτική εξάσκηση και οι απόφοιτοι του οποίου έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.» Κοντολογίς χωρίς πιστοποιητικό παιδαγωγική επάρκεια δεν μπορείς να συμμετάσχεις σε εξετάσεις ΑΣΕΠ πλέον. Αλλά και παλιά οι απόφοιτοι μη καθηγητικών σχολών είχαν πρόβλημα.
Να αναφέρω και άλλη περίπτωση που δεν είναι μόνο στον χώρο της εκπαίδευσης. Το πιστοποιητικό ραδιοηλεκτρολογίας που έδινε το φυσικό τμήμα της τότε ΦΜΣ του ΕΚΠΑ. Έδινε δικαίωμα για διεκδίκηση θέσεων μηχανικού τηλεπικοινωνιών στον ΟΤΕ ως ΠΕ05 στην ΕΥΠ και στο υπουργείο παιδείας ως ΠΕ12.10 Μια χαρά ΕΔ μου φαίνονται εμένα.
Θέλετε ΕΔ στον τομέα της υγείας; Τομέα που όλοι έχουμε κατανόηση ότι κατεξοχήν θα πρέπει να επιβλέπει το κράτος. Οι οδοντίατροι έχουν κάποια μεταπτυχιακά 3ετή με τα οποία αποκτούν επιπλέον ΕΔ. Η ορθοδοντική είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Επίσης δεν νομίζω ΕΔ καρδιολόγου πχ να αποκτάς με το βασικό σου πτυχίο.
«Τα διατμηματικά μεταπτυχιακά όντως είναι εξειδίκευση 2 ή περισσοτέρων (συγγενών) κλάδων.» Όχι δεν είναι απαραίτητα εξειδίκευση. Συνήθως είναι διεύρυνση του γνωστικού αντικειμένου για όλους τους εμπλεκόμενους κλάδους. Η διεύρυνση αυτή δεν ισχυρίζομαι ότι θα πρέπει να οδηγεί σε ΕΔ αναγκαστικά. Μπορεί όμως και να το κάνει. Θα έλεγα ότι αν πρωταρχικά οι κλάδοι είναι συγγενείς είναι πιο φυσιολογικό να κατοχυρώσεις διεύρυνση ΕΔ στον γειτνιάζοντα κλάδο. Πάντως το θέμα δεν χωρά βιασύνες. Και γειτνιάζοντες να είναι οι κλάδοι χρειάζεται προσοχή.
Αν λοιπόν είναι εξειδίκευση ποιάς επιστήμης από τις εμπλεκόμενες είναι; Προφανώς εννοείς όλων. Τότε όμως θα πρέπει να δεχτείς ότι οι επιστήμες έχουν επικαλύψεις. Και οι επαγγελματικές δραστηριότητες στις οποίες οδηγούν μπορεί επίσης να έχουν επικαλύψεις. Πέρα από τα επαγγελματικά όσον αφορά την ουσία της παρεχόμενης γνώσης επιμένω στον ισχυρισμό ότι ένα τέτοιο μεταπτυχιακό δεν συνιστά εξειδίκευση. Το ΜΠΣ στην γνωσιακή επιστήμη του ΕΚΠΑ πχ. Οι διδάσκοντες έρχονται από τμήματα πληροφορικής, ψυχολογίας, ιατρικής, φιλολογίας. Υποθέτω ότι και οι φοιτητές έχουν αντιστοίχως ετερόκλητο background. Δεν βοηθά να δεις το ΜΠΣ ως εξειδίκευση. Στο γνωστικό επίπεδο είναι κυρίως διεύρυνση. Αύξηση του εύρους. Αυτό ανεξάρτητα από τα ΕΔ.
Είχα έναν συνάδελφο που απόφοιτο ΤΕΙ ηλεκτρολογίας. Ξεκίνησε το διατμηματικό ΜΠΣ «Μαθηματικά των Υπολογιστών και των Αποφάσεων» του Π. Πατρών. Τα συνεργαζόμενα τμήματα είναι το μαθηματικό και το μηχανικών ΗΥ & πληροφορικής. Για να το ξεκινήσει του επεβλήθη παρακολούθηση προπτυχιακών μαθημάτων των συνεργαζόμενων σχολών όγκου ενός έτους. Όλα αυτά έγιναν με βάση τον νόμο 2327/1995 που για πρώτη φορά έδινε την δυνατότητα απόκτησης μεταπτυχιακών τίτλων στους απόφοιτους Τ.Ε.Ι (πριν το 2001). Από αυτόν τον νόμο παραθέτω :
«Το όργανο αυτό εξετάζει το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών και τις τυχόν πρόσθετες σπουδές και ορίζει τα αναγκαία ενδεχομένως συμπληρωματικά μαθήματα, στα οποία πρέπει να εξεταστούν σε τμήμα Α.Ε.Ι,. ώστε ο συνολικός χρόνος και το επίπεδο σπουδών να είναι αντίστοιχα με τη διάρκεια και το πρόγραμμα του πανεπιστημιακού τμήματος»
Τέλος πάντων το κυρίως μεταπτυχιακό είναι διάρκειας δύο ετών. 3,5 έτη σπουδών στο ΤΕΙ και 3 έτη σπουδών στο πανεπιστήμιο. Μπορεί να πει κανείς ότι ο άνθρωπος αυτός δεν είναι επιστήμονας γιατί η ρίζα «επιστημ.» δεν είναι στον τίτλο του ιδρύματος του βασικού του πτυχίου. Και ακόμα ότι οι μετέπειτα σπουδές του είναι απλά μία εξειδίκευση (του ηλεκτρολόγου ΤΕ άραγε;). Η δικιά μου προσέγγιση είναι ότι φυσικά είναι επιστήμονας και μηχανικός. Έχει επιτυχείς σπουδές διάρκειας 6,5 χρόνων σε ΑΕΙ της χώρας μας. Και οι σπουδές του έχουν συνοχή. Τα τμήματα ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών θεραπεύουν και το αντικείμενο της ηλεκτρολογίας και το αντικείμενο των Μηχανικών ΗΥ & πληροφορικής. Όσο για τα μαθηματικά αποφασίστε. Οι απόφοιτοι ΤΕΙ έχουν ελλείψεις ή δεν έχουν; Αν έχουν η έκθεση και η επιπλέον τριβή με μαθηματικά ή άλλες επιστήμες υποδομής όπως η φυσική ενισχύει και ολοκληρώνει το προφίλ ενός μηχανικού. Δηλαδή αυτό που έλεγε ο νόμος. «… ώστε ο συνολικός χρόνος και το επίπεδο σπουδών να είναι αντίστοιχα με τη διάρκεια και το πρόγραμμα του πανεπιστημιακού τμήματος» έχει επιτευχθεί στο παράδειγμα που παράθεσα. Οι σχολές ΤΕΙ πάλι έχουν υπερβολική εξειδίκευση και μικρό εύρος; Τότε σπουδές σε γειτνιάζοντα αντικείμενα ενισχύουν το επιστημονικό προφίλ των αποφοίτων. Αν πάλι δεν έχουν υπερβολική εξειδίκευση και μικρό εύρος η εξειδίκευση και εμβάθυνση δεν αποτελεί μομφή. Θα έπρεπε να συνιστά έπαινο. Προς τι λοιπόν «απλή εξειδίκευση»; Αν είναι θεμιτό και δίκαιο στις πολυτεχνικές σχολές να υπάρχουν ροές (σύνολα συνεπιλεγόμενων μαθημάτων) και κατευθύνσεις σπουδών (άρα εξειδίκευση) και να μετράνε ως βασικές σπουδές και να μετράνε και ως σπουδές μεταπτυχιακού επιπέδου και να αποτελούν βάση για ΕΔ., τότε είναι θεμιτό και δίκαιο τα πραγματικά μεταπτυχιακά να διευρύνουν τα ΕΔ των ΤΕΙ και να στερεώνουν ακόμα περισσότερο την επιστημοσύνη των αποφοίτων τους. Ο ηλεκτρολόγος ΕΜΠ έχει ΕΔ στην πληροφορική επειδή μπορεί να έχει ακολουθήσει την αντίστοιχη κατεύθυνση. Ο ηλεκτρολόγος ΤΕΙ που έχει παρακολουθήσει μεταπτυχιακό πληροφορικής πάλι όχι. Δίκαιη διευθέτηση δεν είναι αυτή.

«Οι μαθηματικοί στη Στατιστική, η στατιστική είναι κλάδος των μαθηματικών (μαθηματικοί παραμένουν). » Έχεις ρωτήσει πολλούς στατιστικολόγους για αυτό; Ο Πανάρετος πχ διαφωνεί. Τα μαθηματικά και η στατιστική σίγουρα έχουν σχέση. Η σχέση αυτή μπορεί να θεωρηθεί σχέση συμπερίληψης ή εναλλακτικά σχέση γονική όπου τα μαθηματικά γέννησαν την στατιστική. Εν πάση περιπτώσει οι κλάδοι είναι συγγενείς. Και πολλοί (και εγώ μαζί τους) θα θεωρήσουν ακριβώς αυτό που είπες. Ότι η στατιστική είναι κομμάτι των μαθηματικών. Δες όμως εδώ. Προκηρύσσονται θέσεις στατιστικολόγου στο οικονομικών με την ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ (Αριθμός 1Γ/ 2017). Τα επιλέξιμα πτυχία τμήματος είναι: Στατιστικής ή Στατιστικής και Αναλογιστικής Επιστήμης ή Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης ή Στατιστικής και Αναλογιστικών − Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών ή Μαθηματικών- Εισαγωγική Κατεύθυνση Στατιστικής και Αναλογιστικών –Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών.
Τα τμήματα μαθηματικών λείπουν. Οι μαθηματικοί διαμαρτύρονται. https://www.esos.gr/arthra/55490/eme-apokleioyn-ptyhioyhoys-mathimatiko… Εις μάτην όμως ο υπουργός οικονομικών δεν αλλάζει την στάση του. Ποιος έχει δίκιο; Αν ρωτήσεις καθηγητές στατιστικής που διδάσκουν σε τμήματα μαθηματικών και στατιστικής το αν είναι η ίδια ή διαφορετικές επιστήμες δεν θα έχεις ομοφωνία. Και η απάντηση που δίναμε πριν 50 χρόνια και αυτή που θα δίνουμε σε 50 δεν θα είναι απαραίτητα η ίδια. Πιστεύω πάντως ότι θα ματαιοπονούσαμε αν προσπαθούσαμε να καταλάβουμε εμείς (οι σχολιαστές του esos δηλαδή) ή ο νομοθέτης αυτό το επιστημολογικό πρόβλημα και να δώσουμε οριστική απάντηση. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια μπορεί να στηρίξει κανείς παροχή ΕΔ αυστηρά με βάση τις βασικές σπουδές;
Εγώ λοιπόν νομίζω ότι ένα μεταπτυχιακό στην στατιστική θα έπρεπε να άνοιγε τον δρόμο στους πτυχιούχους μαθηματικούς για δραστηριοποίηση ως στατιστικολόγοι . Το αν είναι το μεταπτυχιακό ειδίκευση επέκταση και εγώ δεν ξέρω τι δεν παίζει ρόλο. Ακόμα δεν παίζει ρόλο αν οι γνώσεις αποκτήθηκαν μέσα στα πλαίσια βασικών σπουδών η μεταπτυχιακού. Σημασία έχει να υπάρχουν. Αν ως κράτος ξέρουμε ότι υπάρχουν οι γνώσεις και το έχουμε επανειλημμένα επιβεβαιώσει αλλά το αρνούμαστε κάτι κρύβεται.

A.D.
|

Συμφωνώ με τον κ. Μαρτίνη:
και εμείς στις εκλογές θα ρωτησουμε τον Υπουργό // τι θα κάνετε με τους αποφοίτους και θα μας απαντήσει // κατατακτηριες // και εμεις θα του απαντήσουμε λάθος απαντηση ... χάσατε

Γιαννης Μ.
|

@Ό,τι να 'ναι! 19 Ιουλ 2018 16:49
"Για να συμμαζέψουμε λοιπόν του τι συζητάμε, εκλαϊκευτικά και αντιληπτά, είναι το αν θα έχουμε το ίδιο το νοσοκόμο με το γιατρό, επειδή και οι δύο φοράνε άσπρα ρούχα. Στο νοσοκομείο όμως και οι δύο κρίνονται ως απαραίτητοι, για να λειτουργήσει. Αλλά μερικοί δεν θέλουν πια να είναι οι νοσοκόμοι και να γίνουν άμεσα γιατροί."

Όταν τα επιχειρήματα τελειώνουν και αρχίζει η επιχειρηματολογία καφενείου και με παραδείγματα που δηλώνουν άγνοια....

Thomas Paschalis
|

@ Ότι να ναι!
Θα σου πω λίγα ακόμη γιατί πραγματικά δεν έχω χρόνο να απαντάω σε πράγματα τα οποία απλά εσύ πιστεύεις χωρίς να τα στηρίζεις αναφερόμενος σε πηγές και έρευνες.
Εσύ θεωρείς πως τα προπτυχιακά είναι δυσκολότερα από τα μεταπτυχιακά άρα εσύ πρέπει να μας το αποδείξεις.
Εσύ θεωρείς πως ο βαθμός δυσκολίας είναι μικρότερος στα προγράμματα των ΤΕΙ άρα εσύ πρέπει να μας το αποδείξεις.
Εσύ πιστεύεις πως οι απόφοιτοι ΤΕΙ δεν γίνονται δεκτοί σε πανεπιστήμια κύρους του εξωτερικού άρα εσύ πρέπει να μας το αποδείξεις.

Όσο για το ερώτημά σου:
«Και εγώ έχω θέσει ένα ερώτημα (όχι μόνο εσύ, και εγώ ερώτημα…), αλλά απάντηση ακόμα δεν έλαβα από κανένα. Εσύ μήπως μπορείς; Αυτό: «τώρα που όλοι θέλουν να πανεπιστημιοποιηθούν, επιθυμώ το ανάποδο (το πανεπιστημιακό πτυχίο μου να γίνει και του τει) με "ισοτίμηση" και χωρίς κατατακτήριες. Γίνεται;»
Είμαι απολύτως βέβαιος πως σε περίπτωση που καταργούνταν τα πανεπιστήμια και μετονομαζόντουσαν σε ΤΕΙ φυσικά και τα πτυχία αυτόματα θα ισοτιμούνταν με τα νέα πτυχία.

Εγώ αυτό που βλέπω και επειδή έζησα στο εξωτερικό, είναι πως στην Ευρώπη δεν τους ενδιαφέρει πως ονομάζεται ένα ίδρυμα. Όλοι όσοι έχουν πτυχίο bachelor αντιμετοπίζοντιαι το ίδιο και έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Νομίζεις πως στην Ευρώπη είναι κουτοί και δεν ξέρουν???
ΤΕΛΟΣ.

LUCE
|

Συγχώνευση

Όταν η Ελλάδα συγχωνευτεί με μια πολιτισμένη χώρα τότε θα λυθεί το πρόβλημα των Μηχανικών ΤΕΙ με τα επαγγελματικά δικαιώματα!

Μαρτίνης Γεώργιος
|

@Κώνστας Γεώργιος

........... και οι Αξιότιμοι κύριοι του ΠΔΑ λένε στους αποφοίτους των δυο ιδρυμάτων που συγχωνευτηκαν ..... λυπούμεθα χάσατε ... εξ ου και ο λόγος της αφωνίας των,

και εμείς στις εκλογές θα ρωτησουμε τον Υπουργό // τι θα κάνετε με τους αποφοίτους και θα μας απαντήσει // κατατακτηριες // και εμεις θα του απαντήσουμε λάθος απαντηση ... χάσατε

καλημέρα σε όλους σας

Κώνστας Γεώργιος
|

// Θίγονται οι μέχρι σήμερα απόφοιτοι των Τμημάτων του ΤΕΙ Θεσσαλίας, ιδιαίτερα αυτοί που τα Τμήματα από τα οποία αποφοίτησαν δεν θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης και συνέχειας στα Πανεπιστήμια προορισμου//

Αυτή είναι η απάντηση των Θεσσαλών για την ενταξη-ενσωματωση-συνέργεια στο τοπικο πανεπιστημιο .....

Μπραβο και παλι μπράβο για την απαντηση τους στον Υπουργό...

Αξιότιμοι κύριοι του ΠΔΑ εσεις έχετε να πείτε τίποτα στους αποφοίτους σας !!!!

με εκτιμηση

Ό,τι να 'ναι!
|

@homo faber et ludens: ισχυρίστηκε κάποιος, ότι το master δεν αποτελεί ακαδημαϊκό τίτλο; Γιατί το ισχυρίζεσαι ξαφνικά αυτό; Η έκφραση «τίτλος εξειδίκευσης» γιατί αναφέρεις ότι «δεν σημαίνει τίποτε»; Μα master/ΜΔΕ σημαίνει ακριβώς αυτό: Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Εξειδίκευσης! Αν δεν σού αρέσει, συγγνώμη, αλλά έτσι ακριβώς το λέμε στα Ελληνικά και όντως δεν αποτελεί βάση έκδοσης ΕΔ, εκτός των κλάδων ΜΒΑ και ειδικής αγωγής (πήγε να εφαρμοστεί και για Λογοθεραπεία, αλλά οι Λογοθεραπευτές ΤΕΙ δεν το επέτρεψαν!).

Για τους πτυχιούχους εξωτερικού (όπως το είπες, απαιτείται!) για το ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ των επιπλέον μαθημάτων (κατά περίπτωση) στο πλαίσιο ισοτιμίας και αντιστοιχίας (όχι μόνο σε μηχανικούς) και όχι από μόνο του για την έκδοση ΕΔ. Και αν αυτό επιτευχθεί, τότε λογίζεται εργασιακώς ο κάτοχος ως πτυχιούχος και όχι ως πτυχιούχος+ΜΔΕ. Περαιτέρω, η παιδαγωγική επάρκεια (μέσω ΜΔΕ ή μέσω πτυχίου Παιδαγωγικών ή μέσω ΕΠΠΑΙΚ ΑΣΠΑΙΤΕ ή τύπου «ΕΠΠΑΙΚ» ΟΠΑ ή ό,τι άλλο έχει εγκριθεί) δεν είναι «επιπλέον ΕΔ», όπως πιστεύεις. Στην εκπαίδευση μπορείς να δουλέψεις κανονικά και χωρίς αυτά βάσει του ΠΤΥΧΙΟΥ σου (και όχι ανεξάρτητα, όπως ισχυρίζεσαι)… απλά δεν προηγείσαι στις σχετικές λίστες, γεγονός που τα καθιστά απαραίτητα. Τα έχετε μπερδέψει μάλλον και λέτε ό,τι να ΄ναι!

Ακαδημαϊκά πλέον απαιτείται στην Ελλάδα η κατοχή ΜΔΕ για την εκπόνηση διδακτορικού, εκτός: α) αν δεν υφίσταται σχετικό ΠΜΣ (α & β κύκλος) στο Τμήμα/Έδρα που θα εκτελεστεί η ΔΔ και β) αν το πρώτο πτυχίο είναι 5ετούς/6ετούς διάρκειας (αυτό, κατά περίπτωση, και με κάποια καλή επίδοση στα σχετικά προπτυχιακά μαθήματα με τον επιμέρους κλάδο ΔΔ). Πλέον λοιπόν, δεν είναι απλά «εξαιρετικές περιπτώσεις». Οι πτυχιούχοι ΤΕΙ και βάσει των εσωτερικών κανονισμών ΠΜΣ, πιθανά θα χρεωθούν επιπλέον προπτυχιακά μαθήματα (μπορεί και όχι, εξαρτάται κατά περίπτωση τι πτυχίο και μαθήματα έχουν και σε ποιο master πάνε). Τα master είναι εκπαίδευση (ECTS)… τα ECVET είναι κατάρτιση και δεν σχετίζονται με την τυπική εκπαίδευση. Στο εξωτερικό υπάρχουν και μεταπτυχιακά προγράμματα (π.χ. PGDip), που απευθύνονται σε εργαζόμενους καθαρά (δεν αναγνωρίζονται ως ΜΔΕ στην Ελλάδα) ή απαιτούν να έχεις αρκετή προϋπηρεσία για να γίνεις δεκτός (π.χ. ΜΒΑ).

Τα διατμηματικά μεταπτυχιακά όντως είναι εξειδίκευση 2 ή περισσοτέρων (συγγενών) κλάδων. Αυτό είναι ακόμα ένα π.χ. γιατί δεν συνυπολογίζονται για έκδοση ΕΔ-επάγγελμα. Θα είναι κάποιος π.χ. Μαθηματικός και θα κάνει π.χ. master στη Βιοστατιστική-Βιομετρια λοιμωδών νοσημάτων κάποιου Ιατρικού Τμήματος και άρα μετά θα λογίζεται Ιατρός… ό,τι να ΄ναι! Οι μηχανικοί και θετικοί με ΜΒΑ μπορούν να γίνουν μέλη στο ΟΕ και να εργαστούν ως «λογιστές» (δες άνωθεν εξαίρεση). Οι μαθηματικοί στη Στατιστική, η στατιστική είναι κλάδος των μαθηματικών (μαθηματικοί παραμένουν). Το ΜΙΘΕ ανήκει στην εκπαίδευση στοκ κλάδο ΠΕ33 και είναι ξεχωριστός, όποιος θέλει συμμετοχή στο ΠΕ33 πρέπει να κάνει το προπτυχιακό του ΜΙΘΕ, όχι το master του. Ο Υπουργός, που αναφέρεις, ως Φυσικός (θα) μπήκε καθηγητής στο ΜΙΘΕ βάσει ΔΔ και όχι βάσει πτυχίου (οι θέσεις ΔΕΠ είναι διδασκαλία-έρευνα και κρίνονται βάσει διδακτορικού… οι ερευνητικές θέσεις δεν είναι «επάγγελμα» βάσει του πτυχίου. Διδακτορικό μπορείς -θεωρητικά- να κάνεις σε όποιο κλάδο θέλεις σχετικό/άσχετο με το πτυχίο. Ειδικά μέσω επιτυχίας στο ΙΚΥ σε κάνουν άμεσα δεκτό στα ΠΜΣ).

Αν το μεταπτυχιακό γίνει στο ίδιο αντικείμενο με το πτυχίο, αποτελεί «επέκταση και διεύρυνση» της γνώσης και μάλιστα για τα πανεπιστημιακά τμήματα είναι «εξειδίκευση», αφού θα γίνει σε δεδομένο κλάδο τα μαθήματα και μεταπτυχιακή διατριβή. Ο π.χ. Πολιτικός Μηχανικός δεν κάνει (και δεν υπάρχει) 1-2 ετών master στο «Πολιτικός Μηχανικός» σε όλες τους τις προπτυχιακές κατευθύνσεις. Το «60% επέκτασης δραστηριότητας ενός κλάδου δεν είναι εξειδίκευση» δεν ξέρω τι εννοείς και από πού βγαίνει αυτό. Τέλος για το «προσπάθεια υποτίμησης των μεταπτυχιακών αποτελεί απόπειρα παγίωσης επετηρίδας πανελληνίων εξετάσεων» μάλλον θα αρκεστώ στο «ό,τι να ‘ναι»! Υπάρχουν και οι κατατακτήριες εξετάσεις, έχετε ακούσει για αυτές; Και Πανελλήνιες μπορεί ο καθένας να δώσει ξανά, αν το επιθυμεί.

Σε ό,τι άλλο θέλετε, στη διάθεσή σας.

Ό,τι να 'ναι!
|

@ Thomas Paschalis Μια χαρά έχουν απαντηθεί όλα σου τα ερωτήματα, αλλά μάλλον δεν άρεσαν. Αρχικά δεν είναι ποιον θεωρώ εγώ επιστήμονα, αλλά το ποιος είναι βάσει της ετυμολογίας και σχετικής νομοθεσίας. Επίσης, το ζήτημα δεν το έθεσα εγώ, αλλά άλλος συνομιλητής (τσουβάλια, Αιστάιν, κ.λπ.), που είχε μπερδέψει τις έννοιες, της εργασιακής υπόστασης και νομολογίας, του επιστήμονα και του ερευνητή. Στη συνέχεια αναφέρθηκες σε ένα Ινστιτούτο Τεχνολογίας (το ΜΙΤ) από ΗΠΑ (δεν έχει ΤΕΙ) και στο απάντησα δεδομένα (ελληνικά ΑΕΙ/Πανεπιστήμια). Για τα institutes of technology και colleges γενικά, πρέπει να ελεγχθεί για ποια χώρα αναφέρεσαι, το αναλυτικό προπτυχιακό τους πρόγραμμα σπουδών και το που είναι τοποθετημένα στο εκάστοτε εκπαιδευτικό ίδρυμα κάθε χώρας. Αυτές οι «εκπαιδευτικές έννοιες» δεν έχουν παντού την ίδια σημασία.

Ξανά, οι πιστωτικές μονάδες ως φόρτος εργασίας είναι μόνο ποσοτικό και ουδέποτε ποιοτικό. Για να στο κάνω πιο σαφές και έντονο, τα ΙΕΚ πλέον έχουν 150 πιστωτικές μονάδες (τα ecvet, κατάρτιση) ως φόρτος εργασίας για τη ΒΕΚ. Για κάνε τώρα συγκρίσεις… Ακόμα δεν το έχεις καταλάβει: δεν υφίσταται σύγκριση Πανεπιστημίων και ΤΕΙ (έστω και με τα ECTS), γιατί είναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ! Τα Πανεπιστήμια & ΤΕΙ θεωρείται, ότι δεν έχουν ομοειδή προγράμματα σπουδών (δες πρώτο άρθρο νόμου περί παιδείας). Το 1 ects σε πανεπιστήμιο δεν είναι το ίδιο με 1 ects σε ΤΕΙ παρά μόνο σε προϋπολογισμένο χρόνο απασχόλησης. Περαιτέρω, π.χ. στις διαδικασίες κατατακτηρίων πτυχιούχων και αναγνωρίσεων μαθημάτων, δεν λαμβάνουν αυτά χώρα (ένα ακόμα π.χ. περί ποιότητας & δυσκολίας, σχετικά). Δες και τις εξελίξεις στο Παν. Δυτικής Αττικής για τα περαιτέρω.
Οι πτυχιούχοι εξωτερικού απευθύνονται στον ΔΟΑΤΑΠ (οργανισμός που έχει συγχωνεύσει τα παλιά ΔΙΚΑΤΣΑ: πτυχιούχοι ΑΕΙ/Πανεπιστήμια εξωτερικού και ΙΤΕ: πτυχιούχοι ΤΕΙ εξωτερικού), για τα περαιτέρω. Ενδεχομένως η λέξη «ομοταγές» να χρησιμοποιήθηκε λανθασμένα (αν και δεν νομίζω) και σε άλλο τμήμα του ΔΟΑΤΑΠ πάει ο μεν και σε άλλο ο δεν (δες π.χ. άρθρο 4, για διαφορές εφαρμογής σε πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα εξωτερικού). Δεν είναι όλα ίδια λοιπόν και για τους πτυχιούχους εξωτερικού. Τελείωσε ο άλλος π.χ. Fachhochschule ή Hogeschool και ο ΔΟΑΤΑΠ θα του δώσει πτυχίο πανεπιστημίου…

Τα πανεπιστημιακά τμήματα με >240 ECTS είναι πάρα πολλά και μάλιστα περισσότερων κλάδων από αυτά των 240 ECTS Πανεπιστημιακών Τμημάτων (μέτρα τα). Τα ΤΕΙ δεν συγκρίνονται εν προκειμένω, αλλά μόνο μεταξύ τους (όλα τα ΤΕΙ με 240 ECTS μαζί με την πρακτική, για απόκτηση εμπειρίας). Περαιτέρω, η ΑΔΙΠ αξιολόγησε Τμήματα Πανεπιστημίων & ΤΕΙ (για θετικά και αρνητικά σημεία σε κάθε Τμήμα) βάσει του σκοπού και στοχοθεσίας κάθε Τμήματος και δεν έκανε συγκρίσεις μεταξύ τους (ούτε μεταξύ πανεπιστημίων, ούτε μεταξύ των ΤΕΙ, ούτε μεταξύ Πανεπιστημίων-ΤΕΙ). Πού τα είδες εσύ αυτά περί συγκρίσεων; Πες μας να τα δούμε και εμείς…

Τα μεταπτυχιακά προγράμματα (1-2 ετών) εννοείται ότι ΔΕΝ είναι «πιο απαιτητικά και πολύ δυσκολότερα» από προπτυχιακά προγράμματα (4-6 ετών). Αν και μεταπτυχιακά προγράμματα υπάρχουν πολλών ειδών (PDdip, MSc, MA, MBA, MPhil, ΜRes, κ.λπ.), αυτό που αναφέρεις μπορεί να ισχύσει σε δεδομένες περιπτώσεις, αλλά όχι πάντα (και έχουμε πάει σε πολλά masters). Τα προπτυχιακά μαθήματα συνήθως αναφέρονται σε μη-πτυχιούχους (απόφοιτους λυκείου), ενώ τα μεταπτυχιακά μαθήματα (εξειδίκευσης και εμβάθυνσης και αυτό όχι πάντα, ιδίως στα masters εξωτερικού και δη Αγγλίας) σε ήδη πτυχιούχους επιστήμονες ή/και τεχνολόγους. Άρα τελείως διαφορετική αφετηρία και ο τρόπος εξέτασης. Περαιτέρω, εξαρτάται τι-που-πως έχεις τελειώσει (τπυχιούχος) και σε τι μεταπτυχιακό και κλάδο πας. Και αφού σού αρέσουν οι πηγές, δείξε μας τη δική σου πηγή, που λέει τα masters δυσκολότερα από τα προπτυχιακά και δη από τα 5ετίας προπτυχιακά προγράμματα πανεπιστημίων (integrated master).

Και εγώ έχω θέσει ένα ερώτημα (όχι μόνο εσύ, και εγώ ερώτημα…), αλλά απάντηση ακόμα δεν έλαβα από κανένα. Εσύ μήπως μπορείς; Αυτό: «τώρα που όλοι θέλουν να πανεπιστημιοποιηθούν, επιθυμώ το ανάποδο (το πανεπιστημιακό πτυχίο μου να γίνει και του τει) με "ισοτίμηση" και χωρίς κατατακτήριες. Γίνεται; Θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα, έστω και με κάποιο ειδικό ποσοστό κάποιας διαδικασίας, γιατί αφού όλοι θέλουν να κάνουν τον επιστήμονα αδιακρίτως σπουδών, εγώ επιθυμώ να κάνω τον τεχνολόγο (και ας μην έχω πάει στο τει) και να διεκδικώ θέση ΤΕ. ε;». Αναμένω.

Τέλος, μάλλον εσύ εκτίθεσαι μιας και το 2018 πιστεύεις, ότι ΤΕΙ και Πανεπιστήμιο είναι το ίδιο, παρόλο που έχουν άλλο τίτλο. Μάλλον δεν κατάλαβες σε τι ίδρυμα σπούδασες και για ποιο σκοπό το επάγγελμά σου. Για να συμμαζέψουμε λοιπόν του τι συζητάμε, εκλαϊκευτικά και αντιληπτά, είναι το αν θα έχουμε το ίδιο το νοσοκόμο με το γιατρό, επειδή και οι δύο φοράνε άσπρα ρούχα. Στο νοσοκομείο όμως και οι δύο κρίνονται ως απαραίτητοι, για να λειτουργήσει. Αλλά μερικοί δεν θέλουν πια να είναι οι νοσοκόμοι και να γίνουν άμεσα γιατροί.

@ Thomas Paschalis
|

Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας φυσικά ΔΕΝ υφίσταται ως πρόγραμμα σε ελληνικό πανεπιστήμιο.

Στις παραδοσιακές επιστήμες οι βαθμοί των πρώτων εισακτέων σας διαψεύδουν: ο πρώτος εισακτέος πχ. στο ΤΕΙ Μηχανολόγων δεν είναι αριστούχος σε αντίθεση με τον πρώτο εισακτέο στη Σχολή Μηχανολόγων ενός Πολυτεχνείου ή μιας Πολυτεχνικής Σχολής.

Το ίδιο και οι επιλογές των κορυφαίων ερευνητών. Μια συνεργασία ενός ΤΕΙ με ένα ερευνητικό ινστιτούτο δεν εγγυάται αυτομάτως αξιόλογη ερευνητική παραγωγή. Στα ΤΕΙ λείπει το αυτόφωτο ερευνητικό προσωπικό.

ECTS: Αναφέρθηκα ειδικά στον χρόνο διδασκαλίας των μαθημάτων. Γνωρίζουμε όλοι τι είναι τα ECTS (1 ECTS αναλογεί περίπου 25-30 ώρες απασχόλησης, τα περισσότερα μαθήματα έχουν 5 ή 6).

Όλα αυτά ομως ΔΕΝ εξασφαλίζουν ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.

Δεν έχει νόημα να αναλώνονται οι φοιτητές μόνο στις εφαρμογές χωρίς να διδάσκονται επαρκώς το θεωρητικό υπόβαθρο και αυτό ακριβώς το λάθος έκαναν (και κάνουν) σε πολλά τμήματα ΤΕΙ. Σε κάθε μάθημα σημασία έχει σε ποια σημεία δίνεται η έμφαση και σε τι επίπεδο διδάσκεται η θεωρία όχι απλά η περιγραφή της ύλης και των απαιτήσεων (υποχρεωτικά εργαστήρια, εργασίες, κτλ).

Η ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΠΟΡΕΙΑ των αποφοίτων ΤΕΙ είναι καταγεγραμμένη από τα ίδια τα ελληνικά ιδρύματα. Δεν έχουν επιτυχία σε αυτούς τους τομείς, κάτι που επίσης έχει επισημανθεί από την ΑΔΙΠ (μπορείτε να ανατρέξετε στις σχετικές εκθέσεις).

Στα ανταγωνιστικά προγράμματα μεταπτυχιακών ή διδακτορικών προφανώς προτιμούνται όσοι απόφοιτοι διαθέτουν στέρεο υπόβαθρο σε Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία.

Η πανεπιστημιακή μόρφωση και μάλιστα σε υψηλό επίπεδο αποτελεί ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ διεθνώς. Το πτυχίο Πανεπιστημίου δεν είναι απλώς ένα χαρτί, εξασφαλίζει ένα προφιλ αποφοίτων και έτσι έχει εδραιωθεί η φήμη κάθε σχολής (από τις ακαδημαϊκές επιτυχίες των αριστούχων).

Συνεπώς, στο διεθνές επίπεδο, ούτε ο ακαδημαϊκός ούτε ο επαγγελματικός κόσμος δε δημιουργήθηκαν για να περιστρέφονται γύρω από τα ΤΕΙ Ελλάδας και τα πτυχία που απονέμουν.

Ακριβώς γι'αυτό τον λόγο διαρκώς τα ΤΕΙ επιδιώκουν την αναβάθμισή τους σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

Δεν είναι στραβός ο γιαλός, στραβά αρμενίζουν κάποιοι.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ