Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Τέλος του μήνα το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και οι αλλαγές στο Λύκειο

Τα μέχρι τώρα πορίσματα -Η επταμελής Επιτροπή "σοφών" που εισηγήθηκε τις αλλαγές στο Λύκειο
Δημοσίευση: 21/07/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ολοκληρώθηκε η πολύμηνη διαβούλευση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με φορείς για την οριστικοποίηση του Σχεδίου Νόμου για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, επί του αρχικού “κειμένου” που ανακοινώθηκε πέρσι τον Αύγουστο.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ

Ο υπουργός Κ. Γαβρόγλου   εκτιμά ότι θα είναι έτοιμος να δώσει στη δημοσιότητα το Σχέδιο Νόμου στο τέλος του μήνα  και τον Σεπτέμβριο να συζητηθεί  και να ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής.

Το αρχικό κείμενο που αποτελεί την “βάση” οριστικοποίησης του Σχεδίου Νόμου, συντάχθηκε σύμφωνα με την εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (σ.σ. στην ανακοίνωση το υπουργείο ανέφερε  ότι η πρότασή του βασίστηκε στην εισήγηση των επτά "σοφών" του  ΙΕΠ.

Με βάση αυτή την εισήγηση ο  υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου  διαμόρφωσε την πρόταση για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ (σ.σ. στην ανακοίνωση το υπουργείο αναφέρει ότι η πρότασή της βασίστηκε στην εισήγηση του ΙΕΠ).

Η Επιτροπή αποτελείται από τους κ.κ.:

1. Γεράσιμο Κουζέλη,

2. Παύλο Χαραμή,

3. Γεωργία Φέρμελη,

4. Βασίλειο Νικάκη,

5. Αγγελική Σαπουνά  

6.Αικατερίνη Τρίμη,και,

7. Γιάννη Ρουσσάκη

Η επταμελής Επιτροπή των “σοφών” συνέταξε την εισήγηση βασιζόμενη στα πορόσαματα:

Α. Του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία (το πόρισμα της Επιτροπής Α. Λιάκου ),

Β. Της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (σ.σ. το πόρισμα 100 σελίδων του νυν υπουργού Κ. Γαβρόγλου, καθώς και,

Γ. Των εργασιών του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.

ΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ

1.Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές Λυκείου εισηγήθηκε η Επιτροπή Α. Λιάκου

2. Η πρόταση  για το Νέο Λύκειο (μαθήματα, Διετές Λύκειο, τετραετές Γυμνάσιο, Εθνικό Απολυτήριο)

3. Το νέο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ

4. Η πρόταση Κ. Γαβρόγλου για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Η   πρόταση του ΙΕΠ για το Λύκειο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ, όπως κατατέθηκε στη Βουλή

Η εισήγηση της Επιτροπής “σοφών” όπως κατατέθηκε στη Βουλή και στον υπουργό Παιδείας, έχει ως εξής:

Γενικά χαρακτηριστικά

Κεντρικό χαρακτηριστικό της πρότασης αποτελεί η δυνάμει ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, και επομένως ο προσανατολισμός προς μια σταδιακή εγκαθίδρυση «πολυκλαδικότητας», μετά την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων υποδομής και τεχνικών λύσεων.

Κοινός κορμός στην Α' τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται κοινός κορμός στην Α' τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και σταδιακή οργάνωση των Β' και Γ' τάξεων στη λογική επιλογών που εξασφαλίζουν πλάι στην επιστημονική και την τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση ως ισότιμες.

Αμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ώστε να συμπεριλάβει την Α' Λυκείου

Έτσι προτείνεται η άμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ώστε να συμπεριλάβει την Α' Λυκείου και η εξέταση της δυνατότητας γρήγορης επέκτασης και στις άλλες δύο τάξεις.

Κλίσεις των μαθητών στη Β' Λυκείου

Ιδιαίτερο γνώρισμα της πρότασης αποτελεί η έμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητριών και μαθητών, που μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους στη Β' Λυκείου και να συνδιαμορφώσουν, βάσει επιλογών, το πρόγραμμά τους στην Γ' Λυκείου προσανατολιζόμενοι στο πώς και σε τι θέλουν να συνεχίσουν.

Για τη Γ' προτείνονται εξάωρα μαθήματα

Για τις ανάγκες ενός τέτοιου Λυκείου τα μαθήματα διδάσκονται όχι μόνο εντός ευρύτερων επιστημονικών ενοτήτων αλλά και αφιερώνονται σε καθένα από αυτά περισσότερες ώρες (για τη Γ' προτείνονται εξάωρα μαθήματα), ώστε να μπορεί η εκπαιδευτική διαδικασία να είναι ουσιαστική και σε βάθος, πράγμα που εκτιμάται πως θα περιορίσει και τη ζήτηση φροντιστηριακής βοήθειας.

Συμμετοχή μαθητών και μαθητριών σε συλλογικές δημιουργικές δραστηριότητες

Εισάγεται, δίπλα στον επαγγελματικό προσανατολισμό (και στα ΓΕΛ), η συμμετοχή μαθητών και μαθητριών σε συλλογικές δημιουργικές δραστηριότητες (που θα μπορούσαν να συνδέονται και με τις δράσεις των μαθητικών κοινοτήτων, που πρέπει να ανανεωθούν ως θεσμός) και η εκπόνηση εκτενέστερων ερευνητικών εργασιών.

Α' τάξη Λυκείου

Η προτεινόμενη διάρθρωση του Λυκείου εκκινεί από μία ευρεία θεματική μιας ενιαίας Α’ τάξης και οδεύει σε μία Β’ τάξη με ανοιχτές ακόμα δυνατότητες αλλά και ένα χαρακτήρα που θα «προαναγγέλλει» τις πιο συγκεκριμένες επιλογές στην Γ’ τάξη.

Το Πρόγραμμα Σπουδών της Α’ τάξης του Λυκείου αντανακλά τα βασικά χαρακτηριστικά τόσο της αντίστοιχης τάξης του Γενικού Λυκείου όσο και αυτής του Τεχνικού-Επαγγελματικού. Οι μαθητές/μαθήτριες θα μπορούν να εξοικειωθούν με τα γνωστικά αντικείμενα και των δύο υφιστάμενων σήμερα τύπων εκπαίδευσης και να επιλέξουν την εκπαιδευτική πορεία που ταιριάζει καλύτερα σε αυτούς. Η αλλαγή αυτή θα αφορά, αρχικά τουλάχιστον, την Α’ τάξη, διερευνώνται όμως οι δυνατότητες μεταφοράς της λογικής αυτής και στις υπόλοιπες δύο τάξεις του Λυκείου.

Μια τέτοια επιλογή συνδέεται άμεσα με την αναβάθμιση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ανάδειξή της ως ισότιμου πυλώνα. Το Λύκειο μπορεί έτσι να συνεισφέρει στην επί ίσοις όροις προώθηση ποικίλων μορφών γνώσης, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, στην προσφορά ποικίλων δυνατοτήτων για τους/τις μαθητές/μαθήτριες (τόσο γνωστικά όσο και εργασιακά-επαγγελματικά), στην καλλιέργεια πολλαπλών εκδοχών μάθησης και γνωστικών ενδιαφερόντων.

Β' και Γ' τάξη Λυκείου

Στον ανασχεδιασμό των δύο αυτών τάξεων βρίσκεται η αιχμή της πρότασης. Εδώ κρίνεται η δυνατότητα του σχολείου να «ανακτήσει» το Λύκειο την εκπαιδευτική και παιδαγωγική αποστολή του, να απαλλάξει τις μαθήτριες και τους μαθητές από τυφλά άγχη και τις οικογένειές τους από τα βάρη των φροντιστηρίων.

Υπό αυτό το πρίσμα, η κεντρική λογική της πρότασης είναι:

α) να διατηρηθεί, επί το δυνατόν, ο «πολυδιάστατος» χαρακτήρας της γνώσης που αναπτύχθηκε στην Α’ Λυκείου, με την προσφορά επιλογών μαθημάτων ή ενοτήτων μαθημάτων όλων των γνωστικών, επιστημονικών και τεχνολογικών πεδίων, ώστε οι μαθητές να μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους και να επενδύσουν τα ενδιαφέροντά τους∙

β) να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των μαθημάτων στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου (Αυτό κρίθηκε απαραίτητο ως ένα πρώτο βήμα εξορθολογισμού του Προγράμματος Σπουδών, καθώς οι μαθητές/μαθήτριες βρίσκονται σήμερα αντιμέτωποι με ένα πολύ μεγάλο αριθμό μαθημάτων -18 στη Β' Λυκείου, 15 στη Γ' Λυκείου-, γεγονός που οδηγεί σε έναν κατακερματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την καθιστά λιγότερο αποτελεσματική.)∙

γ) να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των επιμέρους μαθημάτων, ωστε να είναι δυνατή η εμβάθυνση, η συστηματική και αποτελεσματική διδασκαλία και η στήριξη των μαθητριών και μαθητών ανάλογα με τις δυσκολίες τους∙

δ) να προετοιμάζει το πρόγραμμα μαθημάτων των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου τους μαθητές/μαθήτριες για τις απαιτήσεις των σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει τόσο την παροχή των απαραίτητων γνώσεων όσο και την εξοικείωση με το επιστημονικό πνεύμα και το χαρακτήρα της επιστημονικής γνώσης. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θεωρήθηκε σωστό στη Β' Λυκείου να παραμείνει ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχει ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων, πριν οι μαθητές προβούν στην καταλληλότερη γι’ αυτούς επιλογή στη Γ' Λυκείου πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης. Ειδικότερα, στη Γ’ Λυκείου η κεντρική λογική είναι η ύπαρξη μιας ενότητας επιλογών που δίνει δυνατότητα προσανατολισμού, σε συνδυασμό με μία ελεύθερη επιλογή εκτός «ειδίκευσης». Επομένως, στην τελευταία τάξη του Λυκείου τα υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι εξαιρετικά περιορισμένα, θα παίζουν όλα ρόλο στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ώστε να μην υπάρχουν μαθήματα δύο ταχυτήτων, κάτι που σήμερα διαλύει τη σχολική καθημερινότητα) ενώ θα είναι έντονη η παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης∙

ε) να διαμορφωθεί το Πρόγραμμα Σπουδών με τέτοιο τρόπο ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων (εντός των οποίων σχεδιάζονται και εκπονούνται και ερευνητικές εργασίες)∙

στ) οι αλλαγές αυτές να συμβαδίζουν με περαιτέρω αλλαγές στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, ώστε να καλλιεργείται η κριτική σκέψη και να αναπτύσσουν οι μαθητές αναλυτικές και συνθετικές ικανότητες∙

ζ) να μεταβληθεί παράλληλα ο τρόπος αξιολόγησης (για παράδειγμα, υιοθέτηση πρακτικών της περιγραφικής αξιολόγησης, έλεγχος πολλαπλών και σύνθετων ικανοτήτων (αναλυτική, συνθετική, κριτική, δημιουργική σκέψη, πρωτοτυπία, φαντασία) και όχι της επάρκειας στη στεγνή αναπαραγωγή της γνώσης)∙

η) η νέα αυτή αντίληψη να ισχύσει άμεσα και για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ώστε να καλλιεργηθεί σταδιακά μία αλλαγή στάσης εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριών, αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας και προετοιμασίας των υποψηφίων·

θ) να μελετηθεί συστηματικά η δομή του ΕΠΑΛ, το οποίο οδηγεί με την ολοκλήρωση των σπουδών του σε ισότιμο τίτλο λυκείου αλλά και σε επαγγελματικά δικαιώματα.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

Οι παραπάνω παρεμβάσεις , σύμφωνα με το ΙΕΠ, αναμένεται να συμβάλουν καθοριστικά στους εξής στόχους:

α) αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των περιεχομένων και των πρακτικών του δημόσιου σχολείου,

β) αποκάλυψη και αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων τόσο των μαθητών και μαθητριών όσο και των εκπαιδευτικών,

γ) επανασημασιοδότηση της δημόσιας παιδείας ως αξίας θετικής και ως πεδίου που προάγει πραγματικά τους στόχους και τους σκοπούς για τους οποίους προορίζεται προς όφελος μιας δημοκρατικής πολιτείας,

δ) ορθολογική οργάνωση της Εκπαίδευσης,

ε) ενίσχυση της σύνδεσης μεταξύ σχολείου και κοινωνίας,

στ) όφελος κοινωνικό και οικονομικό από την παροχή συνθηκών δημιουργικής εργασίας στους εκπαιδευτικούς,

ζ) άμβλυνση των μορφωτικών ανιστοτήτων.

Το Απολυτήριο

Σύμφωνα με την πρόταση του ΙΕΠ "Η επιτυχής φοίτηση στο Λύκειο θα οδηγεί στην απόκτηση του Απολυτηρίου. Βασικός στόχος της πρότασης της επιτροπής αποτελεί η αναβάθμιση του Απολυτηρίου. Είναι σημαντικό το Απολυτήριο να αποκτήσει αξία διότι αυτό θα ενισχύσει την ποιότητα της παρεχόμενης σχολικής εκπαίδευσης. Ένα Απολυτήριο με κύρος και νόημα θα καλλιεργήσει στην κοινωνία εκείνη την κουλτούρα που σε βάθος χρόνου θα επιτρέψει στο σχολείο να αποκτήσει σταδιακά ουσιαστική εκπαιδευτική και διδακτική ισχύ".

Προϋποθέσεις

Οι προτεινόμενες μεταβολές της δομής του Λυκείου, όπως σημειώνει το ΙΕΠ, συνδέονται με πρωτοβουλίες γενικότερου χαρακτήρα που αφορούν ήδη τις προηγούμενες βαθμίδες και κυρίως:

• την ουσιαστική στήριξη της δουλειάς των Δημοτικών Σχολείων και την ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών και των εκπαιδευτικών υλικών Δημοτικού και Γυνασίου με στόχο την άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων,

• τη σύνδεση μεμονωμένων αντικειμένων σε ευρύτερες ενότητες και την καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος συνέργειας των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων (με παράλληλη επιμόρφωσή τους),

• την ενίσχυση των επιστημονικών αντικειμένων με τη εξασφάλιση διδασκαλίας των μαθημάτων σε δίωρες περιόδους (90 λεπτά), ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για διερευνητική, ενεργητική μάθηση και σχεδιασμό ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων,

• την αλλαγή περιεχομένων, υλικών και μεθόδων στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ερευνητικού προβληματισμού, του ενδιαφέροντος και εντέλει της βαθύτερης κατανόησης αντί της απλής αποστήθισης,

• την κατοχύρωση εναλλακτικών μεθόδων αξιολόγησης μαθητριών και μαθητών, αλλά και την αλλαγή προσέγγισης στο τι ελέγχεται δια των εξετάσεων (ιδίως των πανελλαδικών),

• το σταδιακό χαρακτήρα των μεταρρυθμίσεων.

Σχόλια (12)

 
KIN
21 Ιουλ 2018 12:35

Δλδ μαθήματα μιγματα - χυλός όπου οι μαθητές θα έρχονται σε επαφή με ευρύτερες επιστημονικες περιοχές. .....Ετσι οι υποψήφιοι θα διδάσκονται λίγο απ όλα όπως : Οικονομια -Κοινωνία, Χημεία - Βιολογία , Μέθοδοι έρευνας Φυσικών επιστημών κλπ. Στόχος δεν είναι η επαφή με διακριτά επιστημονικα αντικείμενα αλλά η χυλοποιηση μαθημάτων τα οποία θα διδάσκονται με το σύστημα της πολυαναθεσης ώστε να περιοριστεί η ανάγκη για διορισμούς, μεταθέσεων κλπ. Εύχομαι να μην εφαρμοστεί τπτ αφού δεν ωφελεί τους μαθητές διότι θα διδάσκονται από καθηγητές που είναι πολύ πιθανόν να μην έχουν σπουδάσει το επιστημονικό αντικείμενο το οποίο θα κληθούν να διδάξουν

 
Δημήτρης
21 Ιουλ 2018 12:53

Στην ξαπλώστρα στην παραλία με το ένα χέρι κρατάς τον φραπέ και με το άλλο διαβάζεις πώς θα εισάγονται τα παιδιά στο πανεπιστήμιο από το 2019-2020...Η σοβαρότητα που απαιτείται για θέματα παιδείας έχει χαθεί προ πολλού! Το αυτονόητο είναι πως το σύστημα αυτό ΔΕΝ πρέπει να αφορά τα παιδιά που θα πάνε το Σεπτέμβρη Α λυκείου. Το αυτονόητο επίσης είναι ότι θα έπρεπε να γνωρίζουμε το σύστημα αυτό τουλάχιστον από τα Χριστούγεννα του 2017 ώστε να γίνει ο απαραίτητος διάλογος. Το αυτονόητο επίσης είναι ότι πρέπει να ΣΥΜΦΩΝΕΙ η αντιπολίτευση με τις αλλαγές ώστε να ΜΗΝ ΤΟ ΞΑΝΑΛΛΑΞΕΙ όταν θα γίνει κυβέρνηση. Τα αυτονόητα έχουν γίνει ζητούμενα και η παιδεία παρακμάζει στον κατήφορο του λαϊκισμού...

 
Αλλεργικός στο σανό
21 Ιουλ 2018 13:28

Άρες μάρες κουκουνάρες γαρνιρισμένο με αντισυνταγματικές ιδεοληψίες, δηλαδή κάτι που δεν θα εφαρμοστεί ποτέ. Μια χαρά είναι οι πανελλήνιες, το κρίσιμο είναι το κλείσιμο ΑΕΙ, η εισαγωγή της βάσης του 10 και η αξιολόγηση των ΑΕΙ-ΤΕΙ-ΛΥΚΕΙΩΝ.

 
Επιτέλους...
21 Ιουλ 2018 13:54

Ενδιαφέρουσες και επίκαιρες προτάσεις για ουσιαστική αλλαγή στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ , σε σχέση με το αναχρονιστικό , μοναδικό στην Ευρώπη, αναξιοκρατία και μονοδιάστατο σύστημα των Πανελληνίων. Φυσικά τα ΑΕΙ πρέπει να λειτουργούν ως ΑΕΙ και όχι 30 χρόνια φοιτητές ...

 
Υποχρεωτικη Γενική Εκπαίδευση
21 Ιουλ 2018 14:57

Τον 21ο αιώνα η υποχρεωτική ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (για όλους τους μαθητές ανεξαιρέτως) πρέπει να γίνει ΕΝΙΑΙ και με διάρκεια 14 ετών. Θα πρέπει να περιλαμβάνει:

α) 2 έτη Προσχολικής Αγωγής

β) 4 έτη στο Δημοτικό Σχολείο

γ) 6 έτη στο Γυμνάσιο

δ) 2 έτη στο Λύκειο

Πέντε πυλώνες: α) Μαθηματικά και Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία κτλ.), β) Γλώσσα (Ιστορία, Λογοτεχνία κτλ.), γ) Ξένες Γλώσσες, δ) Καλλιτεχνική Αγωγή και ε) Φυσική Αγωγή.

Τα σχολεία να διαθέτουν οργανωμένη Βιβλιοθήκη και Υπολογιστικό Κέντρο και να παραμένουν ανοικτά μέχρι το απόγευμα (επιστημονικοί και τεχνολογικοί όμιλοι, καλλιτεχνικές και αθλητικές ομάδες κοκ.)

Ειδική μέριμνα για Πειραματικά Σχολεία σε κάθε δήμο της χώρας.

Η επαγγελματική κατάρτιση (πχ. μαγειρική, τεχνικά επαγγελματα) μπορεί να καλυφθεί με διετή μεταλυκειακή εκπαίδευση, απευθυνόμενη στις ηλικίες 18-22.

Όσο η συζήτηση εστιάζει μόνο στο Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ απαξιώνεται όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.

 
Σοφία
21 Ιουλ 2018 15:46

@Αλλεργικός στο σανό
Κύριε αλλεργικέ, όλοι οι απόφοιτοι ΤΕΙ γνωρίζουμε βάσει των σχολίων σας στο esos, το φτέρνισμα που σας πιάνει όταν ακούτε την λέξη ΤΕΙ.
Το πρόβλημα για εσάς είναι ότι εκτίθεστε, γιατί τα ΤΕΙ είναι ανώτατα εδώ κάποια χρόνια. Οπότε είτε με συνέργειες είτε με απορροφήσεις είτε όπως και να το πει ο καθενας, τα ΤΕΙ θα καταλήξουν σε πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Δυστυχώς για εσάς θεωρούμαστε πανεπιστημιακά τμήματα στο εξωτερικό.
Η απάντηση μου είναι ξεκάθαρη για το ύφος και την διάθεση όλων των σχολίων σας απέναντι σε θεματα που έχουν να κάνουν με τις τελευταίες εξελίξεις στα ΤΕΙ.

 
Χρήστος
21 Ιουλ 2018 23:22

Αν δεν αξιολογούνται αυστηρά οι καθηγητές και αν δε συμφωνήσουν όλα τα μεγάλα κόμματα, τίποτε δε θα πάει μπροστά. Τίποτα από αυτά δε βλέπω να γίνεται, οπότε...

 
Στέλιος
22 Ιουλ 2018 08:59

Ο Θαλής ο Μιλήσιος, ο Βίας ο Πριηνεύς, ο Πιττακός ο Μυτιληναίος, ο Σόλων ο Αθηναίος, ο Χίλων ο Λακεδαιμόνιος, ο Κλεόβουλος ο Ρόδιος και ο Περίανδρος ο Κορίνθιος αναπαύονται επιτέλους ήσυχοι, μιας και βρέθηκαν οι αντικαταστάτες τους στο δημόσιο βίο της χώρας.

 
Ανάμορφωση σχολικής ύλης
22 Ιουλ 2018 17:56

Με την ανανέωση της ύλης και των σχολικών βιβλίων πότε θα ασχοληθούν σοβαρά, το Υπουργείο και οι πανεπιστημιακοί;

Δεδομένης της χρονοβόρας διαδικασίας αναθέσεων πρέπει να προγραμματιστούν ήδη από φέτος τα νέα βιβλία που θα μοιραστούν σε 3 χρόνια.

Προέχει να γίνει επιτέλους μια συντονισμένη προσπάθεια αναμόρφωσης, προκειμένου η ύλη της προηγούμενης τάξης να συμβαδίζει αρμονικά με την επόμενη, χωρίς κενά και άλματα λογικής.

Ας ζητηθεί στον τελικό έλεγχο να συμμετάσχουν ενεργοί εκπαιδευτικοί, που έχουν εμπειρία ετών στις τάξεις για να προχωρήσει αμέσως η διαδικασία διόρθωσης.

Προτάσεις:

- Τα βιβλία των Μαθηματικών και της Φυσικής Γ' και Β' Λυκείου πρέπει να αντιμετωπιστούν ως ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ, ώστε το κάθε κεφάλαιο να προετοιμάζει τους μαθητές για τις απαιτήσεις της πανεπιστημιακής διδασκαλίας. Ομοίως, τα βιβλία της Α' Λυκείου και της Γ' Γυμνασίου κοκ.

- Το Υπουργείο ας δημιουργήσει δικτυακό τόπο (τύπου MOOC) όπου θα φιλοξενείται πρότυπο επιπέον υλικό για τα μαθήματα (ασκήσεις, κείμενα, πειραματικές εργασίες, δραστηριότητες κτλ.). Την επιμέλεια του υλικού θα την αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με το Υπουργείο και πανεπιστημιακούς καθηγητές. Τα σχολικά εγχειρίδια φυσικά παρέχουν τις απαιτούμενες βασικές γνώσεις αλλά οι καθηγητές και οι μαθητές της επόμενης δεκαετίας δεν μπορουν να περιορίζονται σε αυτές. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο θα δοθούν ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές και όχι αποκλειστικά σε εκείνους που έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον μαθημάτων.

 
Απορημένη
22 Ιουλ 2018 20:27

Ας σοβαρευτούμε επιτέλους σε αυτή τη χώρα κι ας μην παίζουμε με το μέλλον και τις ψυχές των παιδιών μας! Οι εφτά "σοφοί" της Επιτροπής που εισηγούνται με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν άραγε; Θα συνειδητοποιήσουμε ποτέ σε αυτή τη χώρα ότι η παιδεία είναι ζήτημα εθνικό;

 
Μουρικης
22 Ιουλ 2018 22:19

"Δεδομένης της χρονοβόρας διαδικασίας αναθέσεων πρέπει να προγραμματιστούν ήδη από φέτος τα νέα βιβλία που θα μοιραστούν σε 3 χρόνια."

Δυστυχώς οι διαδικασίες αυτές διαρκούν 3 ΜΗΝΕΣ !!! (με ότι συνεπάγεται για την ποιότητα...)

 
ασεπιτης
25 Ιουλ 2018 10:37

@Χρήστος

Γλυκέ μου Χ(ι)ρήστο, να αξιολογηθούν και μάλιστα ΑΥΣΤΗΡΑ οι καθηγητές να μπουν και να διδάξουν οι (ΑΥΣΤΗΡΑ) ΑΞΙΟΛΟΓΗΜΕΝΟΙ παράλληλα να φύγουν οι άχρηστοι τεμπέληδες και μετά τις θέσεις που θα προκύψουν πως θα τις καλύψει;;; με τους απέξω θα μου πεις, που εργάζονται στα φροντιστήρια και οι οποίοι είναι καλύτεροι(;;;), ωραία μέχρι εδώ.
Με την αξιολόγηση των μαθητών (την σωστή και δίκαιη) δεν μας είπες τι θα γίνει;;;
Άστο λοιπόν και κάνε καμιά βουτίτσα κι εσύ και όλοι μας και ας αφήσουμε μέρες που είναι το πληκτρολόγιο και την αφ' υψηλού κριτική....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ