Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Τι θα ισχύσει από το νέο σχολικό έτος για τα κινητά μέσα στα σχολεία

Ναι στη χρήση Τάμπλετ και κινητών μέσα στην εκπαίδευση από τον πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου
Δημοσίευση: 20/08/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εγκύκλιο με πέντε οδηγίες προς τα σχολεία, που θα ισχύσουν  από το νέο σχολικό έτος για τα κινητά μέσα στα σχολεία, υπέγραψε     ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου,  (σ.σ. με ημερομηνία 22-6-18)

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Ειδικότερα, οι οδηγίες έχουν ως εξής:

1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.

2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου.

Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.

3. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y, laptops, tablets, διαδραστικούς πίνακες κτλ), δύνανται να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες αυτής, αλλά και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα, τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών (νόμοι 2472/1997 (ΦΕΚ 50/τ.Α’/1997) και 3471/2006 (ΦΕΚ 133/τ. Α'/2006).

4. Επισημαίνεται ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων.

Οι φωτογραφίες αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 2 στοιχ. α ́ του ν.2472/1997, στο μέτρο που από αυτές δύνανται να προσδιοριστούν, άμεσα ή έμμεσα, τα υποκείμενα των δεδομένων.

Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου, η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα επιτρέπεται μόνον όταν το υποκείμενο των δεδομένων (οι κηδεμόνες των μαθητριών-μαθητών) έχει δώσει τη συγκατάθεσή του.

Πρότυπο έντυπο γονικής συναίνεσης όσον αφορά στη γονική συγκατάθεση πριν από την αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα και την ανάρτηση, εικόνων και βίντεο με μαθητές στις ιστοσελίδες και ιστολόγια του σχολείου, καθώς και άλλο χρήσιμο υλικό που αφορά στην ασφάλεια των μαθητών στο διαδίκτυο και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μπορείτε να βρείτε στον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»: http://internet-safety.sch.gr/).

5. Δεν επιτρέπεται η χρήση – λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, σύμφωνα και με την υπ’ αρ. Γ/ΕΞ/2274/31.3.2011 (ΦΕΚ 548/τ. Β ́/7-4-2011) οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ειδικότερα το άρθρο 18, παρ. 2, που ορίζει επιπλέον ότι οι ώρες λειτουργίας του συστήματος θα πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια σε σχετικές ενημερωτικές πινακίδες έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι οι μαθητές και φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο δεν παρακολουθούνται.

Ναι στη χρήση Τάμπλετ και κινητών μέσα στην εκπαίδευση από τον πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου

Ο πρόεδρος της  Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος, κατά τη διάρκεια του Εθνικού Διαλόγου, τάχθηκε υπέρ της ένταξης των τάμπλετ και κινητών μέσα στην εκπαίδευση, όταν εκπαιδευτικός  πρότεινε μα νομιμοποιηθεί  η χρήση λειτουργίας των τάμπλετ με τα κατάλληλα προγράμματα .

Μάλιστα εκπαιδευτικός  είχε πει στον κ. Λιάκο είπε ότι θα είναι μεγάλη τομή εάν  ληφθεί τέτοια απόφαση, παρομοιάζοντάς της   με την κατάργηση της ποδιάς στο σχολείο.

Ο  πρόεδρος της  Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου προχώρησε και πιο πέρα προτείνοντας να ξεφύγει λίγο η εκπαίδευση από το βιβλίο και να συμπεριλάβει την οπτικοποίηση του μαθήματος με την εισαγωγή του οπτικοακουστικού εγγραματισμού, δηλαδή να μάθει ο μαθητής να ερμηνεύει  την εικόνα που βλέπει.

Σχόλια (8)

 
Εκπαιδευτικός1
21 Αυγ 2018 20:04

Τα μολύβια, τα στυλό, οι διαβήτες κ.α. είναι αιχμηρά αντικείμενα μέσα στις κασετίνες των μαθητών. Αν σε ένα σχολείο η Μαρούλα μπήξει το μολύβι στην παλάμη (βάλτε με τη φαντασίας σας οπουδήποτε αλλού) του Γιαννάκη, τι πιθανότητες έχει να υπάρχει απαγόρευση των αντικειμένων αυτών σε όλους τους χώρους των σχολείων, σε όλα τα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της χώρας;
Το παραπάνω περιστατικό δεν γίνεται ή γίνεται σπανιότατα γιατί, διδάχθηκε και κατανοήθηκε η χρήση του. Σήμερα που συζητάμε για τα κινητά – υπολογιστές θα πρέπει να σκεφτούμε πριν απαγορέψουμε τη χρήση τους.
Ας μας πούνε τα δεδομένα των υπηρεσιών παρατήρησης του μπούλινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Γίνεται σε ώρες που λειτουργούν τα σχολεία ή σε κάθε ώρα της ημέρας;
Ποιο νόημα έχει να συνδυαστεί η απαγόρευση των κινητών με το χώρο του σχολείου και όχι με δραστηριότητες ή συμπεριφορές του νέου ανθρώπου;
Είναι μόνο η απόσειση των ευθυνών, το εύκολο τελείωμα της υπόθεσης από τη μεριά του υπουργείου, με ισοπεδωτική αντιμετώπιση σε δημοτικό και λύκειο. Σε βάρος των εκπαιδευτικών, του σχολείου ως οργανισμού και των μαθητών, τελικά, που για αυτούς το κινητό είναι αφενός μια χρηστική συσκευή αφετέρου ένα πεδίο μάθησης και ένα μέσο δημιουργίας.
Κρεμάστηκε μια φωτογραφία στο facebook από χώρο του σχολείου και το είδαν τα μέσα ενημέρωσης; Φταίνε οι καθηγητές που δεν έκαναν καλή εφημερία. Το υπουργείο πάντως είναι αθώο αφού το είχε απαγορεύσει. Στο ερώτημα αν είναι εφικτό να υλοποιηθεί αυτή η απαγόρευση απαντούν σωστά μόνο οι εκπαιδευτικοί της πράξης.

 
ΠΕ86
21 Αυγ 2018 10:35

"... Εισάγεται η διδασκαλία του “Προγραμματισμού υπολογιστικών συσκευών και ρομποτικών συστημάτων” στην Α’ τάξη ..." - Οδηγίες για την Πληρ/κή Γυμνασίου

"Προγραμματισμός κινητών συσκευών με την υλοποίηση μικροεφαρμογών σε
αντίστοιχα προγραμματιστικά περιβάλλοντα όπως το App Inventor..." - Αναλυτικές Οδηγίες του Υπουργείου για τη Θεματική Ενότητα Προγραμματισμός Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές" του μαθήματος Εφ. Πληρ/κής της Α' Λυκείου

Το ότι η αμάθεια, η έλλειψη αρχών και αξιών (γενικά στην κοινωνία αλλά και ειδικά σχετικά με τις ΤΠΕ) οδηγούν στην κατάχρηση τέτοιων συσκευών δεν σημαίνει πως θα πρέπει να απαγορεύονται. Ούτως ή άλλως αυτό δεν έχει αποτέλεσμα (όλοι έχουν ένα κινητό μέσα στη τσάντα). Απλά μας φέρνει πολλούς από εμάς σε μία αντίφαση. Και φυσικά αυτό που πρέπει να διδαχθεί ένας μαθητής, σχετικά με την σωστή χρήση τέτοιων συσκευών και τη διασφάλιση και προστασία των προσωπικών δεδομένων κτλ, κρύβεται πίσω από μία γενικόλογη και ακατανόητη για τους μαθητές απαγόρευση.

Υ.Γ : Η καλλιέργεια αρχών σχετικά με τη χρήση ΤΠΕ είναι ένας από τους διδακτικούς στόχους του 1ωρου μαθήματος της Πληροφορικής του γυμνασίου...

 
Χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών
21 Αυγ 2018 08:53

Οι εξελίξεις έχουν ξεπεράσει αυτές τις απαγορεύσεις, που φέρνουν στο μυαλό τις "πιο απλές" εποχές που απαγορεύονταν οι μαθητές να φέρνουν walkman στα σχολεία.

Ήδη από το 2000 τα παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου έχουν κινητά τηλέφωνα μαζί τους στο σχολείο και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει, μόνο να εξελιχθεί (smartphones, tablets, etc.)

Το μόνο που μπορεί και πρέπει να καθορίσει μια εφαρμόσιμη εγκύκλιος είναι οι κανόνες χρήσης τους:

α) Αυστηρή απαγόρευση χρήσης συσκευών (απενεργοποίηση συσκευών) την ώρα των μαθημάτων από μαθητές και εκπαιδευτικούς, εκτός αν γίνεται χρήση για εκπαιδευτικό σκοπό. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να συγκεντρώνονται και να μη διασπάται η προσοχή τους.

β) Αυστηρή απαγόρευση φωτογραφισης και βιντεοσκοπησης συμμαθητών - να γίνεται ειδική αναφορά σε περιπτώσεις εκφοβισμού (bullying) μέσω ανάρτησεις πολυμεσικού περιεχομένου σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

γ) Πρόσβαση μαθητών όλες τις ώρες -και τις απογευματινές- στο PC Lab του σχολείου.

κοκ.

 
Sxoliastis
20 Αυγ 2018 22:23

Το μεγάλο ζήτημα, για όλους τους πρεσβευτές της νέας τεχνολογίας και της μαγείας της εικόνας είναι ότι δεν αντιλαμβάνονται την παγίδα του φαντασιακού της εικόνας. Ακόμη χειρότερα δεν θα τη συνδέσουν ποτέ με όσα απρόσμενα συμβαίνουν στους χώρους των σχολείων και στην κοινωνία φυσικά, βία, εξαρτήσεις, επιθέσεις, κλπ. κλπ. Έτσι είναι όταν καταργείται ο λόγος και το συμβολικό στοιχείο χάριν της εικόνας η οποία χωρίς προφορικό και γραπτό λόγο δεν μπορεί να δομήσει συμβολικό στοιχείο.
Καλησπέρα σας.

 
Ανετόπουλος
20 Αυγ 2018 19:51

Πρέπει να διευκρινιστεί όμως και αν θα επιβάλλεται ποινή από το σχολείο σε περίπτωση παραβατικότητας.

 
mia
20 Αυγ 2018 13:06

Αντί για οδηγιες που ειναι αδυνατο να εφαρμοστουν γιατί εχουν ξεπεραστεί πλέον, καλο θα ήταν να ασχοληθουν λιγο στο υπουργείο ώστε να προσαρμόσουν τους περιορισμους στα νέα δεδομένα.
Αυτο που εφαρμόζεται σε πολλά σχολεία είναι να έχουν οι μαθητες τα κινητα απενεργοποιημένα στην τσάντα τους στη διάρκεια του μαθηματος.
Το ίδιο βέβαια θα πρέπει να ισχύει και για τους καθηγητές. Δεν μπορεί ο καθηγητής να τσεκαρει μηνυματα ή να απανταει στο κινητο στη διάρκεια του μαθηματος...

 
Συγχαρητήρια στον πρόεδρο.
20 Αυγ 2018 12:41

Αξιότιμε κ. Λιάκο συγχαρητήρια είσαστε πολύ πριν της εποχής αυτής.
Δείχνετε ότι γνωρίζετε τη χρήση των κινητών στην εκπαιδευτική διαδικασία μόνο με την αναφορά σας σε δύο κρίσιμες λέξεις "οπτικοακουστικός εγγραμματισμός.
Δεν είναι δύσκολο να αναζητήσουμε "κομβικές δεξιότητες" στο διαδίκτυο και να διαβάσουμε τι ακριβώς γίνεται με τα κινητά και τη μάθηση και τις δεξιότητες μαθητών και καθηγητών. Η μεθοδολογία STEM στην εκπαίδευση τα χρησιμοποιεί κατά κόρον και μάλιστα υπάρχουν αρκετά άρθρα αναρτημένα σε διάφορες επιστημονικές ιστοσελίδες για το θέμα αυτό "μάθηση με τα κινητά. Πρόσφατα σε ημερίδα της E3STEM στο ίδρυμα Ευγενίδου παρουσιάστηκε η τεχνική του Mobile Learning. Φαίνεται ότι είναι ανερχόμενη δύναμη στην εκπαίδευση. Εμείς επιλέγουμε πως θα πάμε : με ποδήλατο, με μηχανάκι ή με αυτοκίνητο σε οποιοδήποτε προορισμό... τέτοιες εγκύκλιοι ίσως είναι το ποδήλατο...
Κλείνω αναφέροντας ότι στην επιμόρφωση β επιπέδου ούτε αναφορά δεν γίνεται για το θέμα !!!

 
Ελεύθερος
20 Αυγ 2018 12:34

Να εκδοθεί πάραυτα νέα εγκύκλιος, της προκοπής, όπου:

1) Πρέπει να επιτρέπεται ρητώς κατόπιν αδείας των εκπαιδευτικών και η χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων των κινητών τους. Οι συριζαίοι μπορεί και να μην το συνειδητοποιούν όμως η πραγματικότης είναι πως σε πλείστες περιπτώσεις υπάρχουν μαθητές που έχουν καλλίτερο ηλεκτρονικό εξοπλισμό από εκείνον του σχολείου ή των εκπαιδευτικών.

2) Πρέπει να ορίζεται επίσης ρητώς το είδος ή τα είδη της ποινής που θα επιβάλλονται σε όποιον μαθητή συλληφθεί να έχει κινητό τηλέφωνο ή «οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου».

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ