Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΕΙ

Το Σεπτέμβριο η νέα έκθεση της ΑΔΙΠ για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

ΑΔΙΠ : Οχι στον υψηλό αριθμό εισακτέων στα ΑΕΙ
Δημοσίευση: 20/08/2018
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται από την κοινότητα των ΑΕΙ η νέα ετήσια έκθεση της ΑΔΙΠ για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, η οποία θα δοθεί στη δημοσιότητα σε μια χρονική περίοδο που  την τριτοβάθμια εκπαίδευση την χαρακτηρίζουν οι “ανατροπές” που φέρνει στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης το Σχέδιο “Γαβρόγλου” για το νέο χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η έκθεση  θα παραδοθεί στον πρόεδρο της Βουλής και τον υπουργό Παιδείας, μέσα στον Σεπτέμβριο.

Η συμμετοχή της ΑΔΙΠ στις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια

Η ΑΔΙΠ στη μοναδική Επιτροπή συγχωνεύσεων των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια , που συμμετείχε, ήταν στην Επιτροπή συγχώνευσης των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά και τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Υπουργός: Δεν είναι δουλειά της ΑΔΙΠ να λέει ποιο τμήμα θα γίνει πανεπιστημιακό

Η ΑΔΙΠ  έχει μια πολύ συγκεκριμένη δουλειά όχι να λέει, αν κάτι πρέπει να γίνει Πανεπιστημιακό Τμήμα ή όχι, αλλά να το αξιολογήσει σύμφωνα με τα κριτήρια που υπάρχουν.

Αυτό ξεκαθάρισε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου απαντώντας στις αιχμές Βουλευτών ότι η ΑΔΙΠ δεν κατέθεσε έγγραφη γνωμοδότηση για τη συγχώνευση του ΤΕΙ Αθήνας με το ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ.

Ο κ. Γαβρόγλου υπενθύμισε ότι η   Πρόεδρος  της ΑΔΙΠ ήταν  μέλος της οκταμελούς Επιτροπής.

ΑΔΙΠ : Οχι στον υψηλό αριθμό εισακτέων στα ΑΕΙ

Στο σύνολο των εκθέσεων εξωτερικής αξιολόγησης από την ΑΔΙΠ των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ,  επισημαίνεται ότι ο υψηλός αριθμός εισαγόμενων φοιτητών, επιδρά αρνητικά στη λειτουργία των Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών, ενώ και το ζήτημα των περικοπών, των ελλείψεων και των προβλημάτων στη χρηματοδότηση εμφανίζεται ως αρνητικό, σε ποσοστό 67% των εκθέσεων.

Οι ελλείψεις διδακτικού προσωπικού και ο παρατεταμένος χρόνος αποφοίτησης κρίνονται αρνητικά, σε ποσοστό 57% και 52% αντίστοιχα.

Επιπλέον, εντοπίζονται αδυναμίες στην παρακολούθηση και διασφάλιση της συστηματικής φοίτησης στα ΠΠΣ (33%), καθώς και απουσία ενός πλαισίου προσδιορισμού προαπαιτούμενων μαθημάτων στα ΠΠΣ (29%).

Στο ίδιο ποσοστό (29%), αναφέρεται αρνητικά το χαμηλό ποσοστό φοιτητών που παρακολουθεί τα μαθήματα των ΠΠΣ, ενώ, σε ποσοστό 24%, καταγράφεται η υψηλή αναλογία φοιτητών/διδακτικού προσωπικού.

Προβλήματα παρατηρούνται ακόμη στα κριτήρια επιλογής του περιεχομένου και στην οργάνωση των προσφερόμενων μαθημάτων (περιορισμένη συνάφεια, συνοχή, επικαλύψεις, έλλειψη βασικών μαθημάτων κορμού κ.ά.) αλλά και στην αξιολόγηση των φοιτητών (24%).

Επιπρόσθετα, ως αρνητικά σημεία αναφέρονται η μη ισόρροπη ανάπτυξη και η ετερογένεια του διδακτικού προσωπικού των ΠΠΣ (19%) καθώς και ο μεγάλος φόρτος εργασίας των διδασκόντων (14%).

Τέλος, στο ίδιο ποσοστό των εκθέσεων (14%), κρίνονται αρνητικά η έλλειψη διοικητικού προσωπικού για την υποστήριξη της λειτουργίας των ΠΠΣ, η απουσία μίας τυποποιημένης διαδικασίας για τον ανασχεδιασμό και την επικαιροποίηση των προγραμμάτων, η ανεπάρκεια των υλικοτεχνικών υποδομών αλλά και η έλλειψη δομών για την παρακολούθηση των αποφοίτων των ΠΠΣ.

Σχόλια (1)

 
Τετραετής εξωτερική αξιολόγηση τμημάτων ΑΕΙ
22 Αυγ 2018 22:48

Σύμφωνα με τον νόμο δεν πρέπει κάθε 4 χρόνια τουλάχιστον να διενεργείται αξιολόγηση από εξωτερική επιτροπή πανεπιστημιακών για ΟΛΑ τα τμήματα, για το σύνολο του εκπαιδευτικού και ερευνητικού τους έργου;

Η τελευταία αξιολόγηση έγινε το 2013-2014, για ορισμένα τμήματα ακόμα πιο παλιά το 2012 ή το 2011.

Δεν πρέπει η ΑΔΙΠ, τα πανεπιστήμια και το υπουργείο να μεριμνήσουν ώστε από την άνοιξη του 2019 να ξεκινήσουν πάλι το έργο τους οι αξιολογητές;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ