Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Επτά τροποποιήσεις στα Επιστημονικά Πεδία για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ

Δείτε την τροποποιητική υπουργική απόφαση
Δημοσίευση: 02/09/2018
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επτά  τροποποιήσεις στα Επιστημονικά Πεδία για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ, υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Ειδικότερα πρόκειται για τις εξής τροποποιήσεις:

1. Στο   «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» στα  «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ», προστίθεται το τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

2. Στο   «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ», μετά τον πίνακα που περιέχει τις «ΣΧΟΛΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΗΜΙΑΣ» προστίθεται πίνακας ως εξής:

3. Στο   «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ», στα  «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ», προστίθενται τα τμήματα:

  • ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) του ΔΠΘ, και,
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (ΛΗΜΝΟΣ) του ΠΑΝ. ΑΙΓΑΙΟΥ

4. Στο  «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ», μετά τον πίνακα που περιέχει τις «ΣΧΟΛΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ» προστίθεται πίνακας ως εξής:

5. Στο   «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ» :

Α.  στα  «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ», προστίθεται τα τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου:

  • Γεωγραφίας (Μυτιλήνη)
  •  Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων  (Σύρος), και,
  • Στατιστικής και Αναλογιστικών - Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών   (Σάμος), και

Β Στα ΤΕΙ το τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής ΤΕ (Ρέθυμνο) του ΤΕΙ Κρήτης.

6. Στο   «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ» στα «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ», διαγράφονται τα τμήματα:

  • Αγροτικής Ανάπτυξης (Ορεστιάδα) του ΔΠΘ, και,
  • Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Κοζάνη) του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

7. Στο   «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ», μετά τον πίνακα που περιέχει τις «ΣΧΟΛΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ» προστίθεται πίνακας ως εξής:

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Σχόλια (6)

 
Γιώργος Μπουγιούκας
03 Σεπ 2018 01:11

Άλλη μια σχολή Πληροφορικής (Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Κοζάνης) η οποία αφαιρείται από το πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής, δηλαδή από το μοναδικό πεδίο στο οποίο οι υποψήφιοι προετοιμάζονται και εξετάζονται στο μάθημα της Πληροφορικής (ΑΕΠΠ). Φανταστείτε να εισάγεται κανείς σε ένα τμήμα Μαθηματικών χωρίς προετοιμασία και εξέταση στο μάθημα των Μαθηματικών. Ποια είναι η λογική αυτών των αποφάσεων;

 
Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής
03 Σεπ 2018 11:27

Μπορεί να εξηγηθεί η λογική πίσω από την απόφαση οι σχολές Πληροφορικής να διαχωριστούν, ανάλογα με τη διάρκεια σπουδών τους, σε διαφορετικούς προσανατολισμούς σπουδών και δύο επιστημονικά πεδία;

Οι πενταετείς σπουδές (Μηχανικών Πληροφορικής) παραμένουν στον προσανατολισμό των Θετικών Σπουδών, ενώ αντίθετα οι τετραετείς σπουδές (Πληροφορικής) έχουν μετακινηθεί, και πλέον σχηματίζουν νέο προσανατολισμό μαζί με τις Οικονομικές Σχολές.

Τόσο στο σύστημα των Δεσμών όσο και στο σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων εισαγωγής οι μαθητές εξετάζονταν στα ΙΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ (Μαθηματικά και Φυσική Κατεύθυνσης) για την εισαγωγή τόσο στα τμήματα Πληροφορικής όσο και στα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής - δεν υπήρχε καμία διαφορά.

Πλέον, επιλέγουν αν θέλουν να σπουδάσουν Πληροφορική σε Πολυτεχνείο (μαθήματα βαρύτητας: Μαθηματικά, Φυσική) ή σε Πανεπιστήμιο (μαθήματα βαρύτητας: ΑΟΘ, Μαθηματικά).

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι:

α) Με ποια κριτήρια η Πληροφορική έπαψε να θεωρείται μια από τις Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες;

β) Πώς ακριβώς δικαιολογείται η δημιουργία του νέου υβριδικού πεδίου Οικονομίας και Πληροφορικής; Έχει ακαδημαϊκή συνάφεια πχ. το τμήμα Επιστήμης των Υπολογιστών στο Παν. Κρήτης με το τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ίδιου ιδρύματος;

γ) Με ποια λογική θεωρείται ένα οικονομικό μάθημα (ΑΟΘ) δεύτερο μάθημα βαρύτητας για την εισαγωγή πχ. στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (ΕΚΠΑ), το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Θετικών Επιστημών του ιδρύματος;

 
george
03 Σεπ 2018 11:56

"Μπορεί να εξηγηθεί η λογική πίσω από την απόφαση οι σχολές Πληροφορικής να διαχωριστούν, ανάλογα με τη διάρκεια σπουδών τους, σε διαφορετικούς προσανατολισμούς σπουδών και δύο επιστημονικά πεδία;

Οι πενταετείς σπουδές (Μηχανικών Πληροφορικής) παραμένουν στον προσανατολισμό των Θετικών Σπουδών, ενώ αντίθετα οι τετραετείς σπουδές (Πληροφορικής) έχουν μετακινηθεί, και πλέον σχηματίζουν νέο προσανατολισμό μαζί με τις Οικονομικές Σχολές."

Μα δεν έχουν μετακινηθεί οι τετραετείς σπουδές πληροφορικής από τη θετική. Από τη θετική μπαίνεις σε όλες τις σχολές πληροφορικής.

 
@ george
03 Σεπ 2018 12:39

Τυπικά ναι, αλλά η εξέταση με ΠΡΩΤΟ μάθημα βαρύτητας το ΑΟΘ εξασφαλίζει ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ βαθμολογία, ενώ μια χαμηλή επίδοση στα Μαθηματικά μετριάζεται αφού έχει χαμηλότερο συντελεστή ως δεύτερο μάθημα βαρύτητας.

Αυτό επιβεβαιώνεται από τη διαφορά στις επιδόσεις των μαθητών του 4ου (ΑΟΘ, Μαθηματικά) και του 2ου (Μαθηματικά, Φυσική) πεδίου.

Στην πράξη συμβαίνει το εξής:

Οι μαθητές καλούνται να αποφασίσουν αν θέλουν να προσπαθήσουν για πολυτεχνικό τμήμα Πληροφορικής, με προετοιμασία σε πιο "δύσκολα" μαθήματα ή αν θέλουν να επιλέξουν μόνο τετραετή τμήματα Πληροφορικής, τα οποία "βολικά" (και ανεξήγητα, με βάση την προϊστορία των συστημάτων εισαγωγής και τη φύση των σπουδών στα τμήματα Πληροφορικής) έχουν ομαδοποιηθεί με τα τμήματα των οικονομικών σχολών.

Φυσικά οι αριστούχοι μαθητές σε συντριπτικό ποσοστό κατευθύνονται στον προσανατολισμό Θετικών Σπουδών, για να έχουν και την επιλογή των Πολυτεχνείων.

Οι επιδόσεις στο κοινό μάθημα (Μαθηματικά Κατεύθυνσης), τεκμηριώνουν αυτή τη διαφορά στις επιδόσεις μεταξύ υποψηφίων των δύο διαφορετικών προσανατολισμών (Θετικές Επιστήμες, Πληροφορικής-Οικονομίας).

 
Οικονομικό Πεδίο
03 Σεπ 2018 13:17

Όλα τα τμήματα Διοίκησης και Οικονομικών Σπουδών σχημάτιζαν ένα δικό τους ανεξάρτητο πεδίο.

Ξαφνικά τα τρία τελευταία χρόνια ενώθηκαν με ορισμένα τμήματα Πληροφορικής, Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, Ψηφιακών Συστημάτων, Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων κτλ.

Αυτή η εξέλιξη δεν ενοχλεί καμία επιστημονική ένωση;

Έχει τόση σημασία το μάθημα Πληροφορικής (ΑΕΠΠ) όταν το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών είναι μαζί με τα οικονομικά;

Δηλαδή, για το ΑΕΠΠ και το ΑΟΘ σαν μαθήματα προετοιμάζουν τους μαθητές για τη διδασκαλία των Τηλεπικοινωνιών;...

 
ΓΒ
03 Σεπ 2018 17:39

Έλεος! Πάλι οι υποψήφιοι του 3ου Πεδίου μένουν εκτός από τις σχολές του Λιμενικού; Γιατί;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ