Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Δείτε το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις αλλαγές στο Λύκειο

Οπως ανακοινώθηκαν σήμερα από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου
Δημοσίευση: 03/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ανακοινώθηκαν σήμερα από τον υπουργό  Παιδείας  Κώστα Γαβρόγλου οι αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Μέχρι τα Χριστούγεννα θα ψηφιστεί το Σχέδιο Νόμου για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και οι αλλαγές στο Λύκειο, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας   στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου.

"Εμείς θέλουμε να το ψηφίσουμε μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου αλλά καταλαβαίνετε ότι οι ρυθμίσεις αυτές  ως αρχιτεκτονική θα παραμείνουν ως έχουν. Και η πρώτη «εφαρμογή» τους θα είναι από τον Ιούνιο του 2019 και  μετά που τα παιδιά θα συμπληρώνουν το μηχανογραφικό", είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.

Οι κύριες αλλαγές συνοψίζονται στα εξής:

• Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, γίνονται τέσσερις, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο.

• Τα βασικά μαθήματα της κάθε ομάδας είναι τα ίδια με την αντίστοιχη σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού, με εξαίρεση την αντικατάσταση των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη αφ' ενός γιατί από όλο το φάσμα των επιστημών του 1ου Επιστημονικού Πεδίου τα Λατινικά αφορούσαν μόνο τα Τμήματα Φιλολογίας και αφ' ετέρου γιατί με την εξαιρετικά περιορισμένη εξεταστέα ύλη τους προκαλούσαν στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία των υποψηφίων. Επίσης, τα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία ενοποιούνται στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, το οποίο είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους.

• Η σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών διαιρείται σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού, την Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές Σπουδές» και την Ομάδα Προσανατολισμού «Σπουδές Υγείας». Η πρώτη οδηγεί στο δεύτερο και η δεύτερη στο τρίτο Επιστημονικό Πεδίο.

• Το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας εμπλουτίζεται με περιεχόμενο που σχετίζεται με την κοινωνική διάσταση της Οικονομίας.

• Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαρύτητας καταργούνται και όλα τα μαθήματα έχουν την ίδια βαρύτητα.

• Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα) και Φυσική Αγωγή (2 ώρες), ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα).

• Επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι μπορεί να χρειαστούν και για την εισαγωγή τους σε κάποια Τμήματα.

• Τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος, με έξι διδακτικές ώρες για το καθένα. Αυτό δε σημαίνει ανάλογη αύξηση της διδακτέας/εξεταστέας ύλης. Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα, αλλά σε καμία περίπτωση αναλογικά με την αύξηση ωρών. Στόχος είναι να υπάρχει ο χρόνος ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να διδάσκουν σωστά και οι μαθητές να μπορούν να εμπεδώσουν την ύλη κάθε μαθήματος.

• Τέλος για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρεις ώρες ανά εβδομάδα, μία για
κάθε ένα από τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού κατά τις οποίες κάθε εκπαιδευτικός θα είναι διαθέσιμος για συνεργασία με τους μαθητές του, για συζήτηση εργασιών, επίλυση αποριών κλπ.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, το νέο πρόγραμμα της Γ ́ Λυκείου διαμορφώνεται ως εξής:


Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Αγωγής, από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες, όπως συμβαίνει και σήμερα. Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα (βλ. παραπάνω), τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Για την αναβάθμιση των ενδοσχολικών εξετάσεων, προκρίνεται η λύση της συνεργατικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, η οποία όχι μόνο δεν αποστερεί από τα σχολεία την αυτονομία τους για τις ενδοσχολικές εξετάσεις, αλλά αποτελεί και ένα πρώτο στάδιο για την εμπέδωση πνεύματος συνεργασίας των σχολικών μονάδων, το οποίο δεν πρέπει να περιοριστεί μόνο στο ζήτημα των εξετάσεων.

Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη. Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος. Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο. Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου.

Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα, ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ ́ Λυκείου.

Η αναβάθμιση του απολυτηρίου επιτυγχάνεται επίσης και από το ότι ο βαθμός τού απολυτηρίου συμμετέχει στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στα ΑΕΙ για όσους υποψήφιους επιλέξουν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις (για τη διαμόρφωση του ποσοστού συμμετοχής, βλ. παρακάτω).

Η παρέμβαση στο σύστημα εισαγωγής

Στόχος του νέου συστήματος εισαγωγής , όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, είναι να εγκαινιάσει μία διεθνώς εγκαθιδρυμένη πρακτική που είναι αυτή της ελεύθερης πρόσβασης και με αυτόν τον τρόπο να δώσει βαθμιαία σε όλο και περισσότερους νέους τη δυνατότητα να εισάγονται στα ΑΕΙ της χώρας με μόνο εισιτήριο το αναβαθμισμένο απολυτήριο του Λυκείου και να μπορούν να σπουδάζουν στον επιστημονικό τομέα που επιθυμούν.

Τα χαρακτηριστικά του συστήματος, που για πρώτη φορά αρχίζει να εδραιώνει την ελεύθερη πρόσβαση, έχουν ως εξής:

1. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Β’ Λυκείου (τον Ιούλιο), όλοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης (μηχανογραφικό) με τις 10 προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές που δε θα υποβάλουν την Α ́ δήλωση του Ιουλίου χάνουν το δικαίωμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με ή χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις για τη χρονιά αυτή. Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός, αλλά τα μοντέλα τα οποία έχει επεξεργαστεί το ΥΠΠΕΘ δείχνουν ότι δεν μπορεί να είναι ούτε πολύ μικρότερος, ούτε πολύ μεγαλύτερος. Η δυνατότητα των αποφοίτων της Β’ Λυκείου να συμπληρώσουν ένα πρώτο μηχανογραφικό με περιορισμένο αριθμό προτιμήσεων αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία ωρίμανσης των προβληματισμών και της στοχοθεσίας τους. Η συμπλήρωση αυτή μάλιστα της δήλωσης προτίμησης θα αποτελεί την κατάληξη προγράμματος Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το οποίο θα πραγματοποιείται μέχρι τη λήξη των προαγωγικών εξετάσεων της Β ́ Λυκείου. Με τον τρόπο αυτόν θα προηγείται η ενημέρωση και η συμβουλευτική και θα ακολουθεί η συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Σ' αυτή τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού πρωτεύοντα ρόλο θα διαδραματίσουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι, γνωρίζοντας τις επιδόσεις και κλίσεις των μαθητών, θα μπορούν να τους προσανατολίσουν καταλλήλως.

2. Με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και τον αριθμό εισακτέων που θα έχει αποφασιστεί ανά Τμήμα, θα προκύψει ένας αριθμός Τμημάτων για τα οποία ο αριθμός των προτιμήσεων θα είναι ίσος ή μικρότερος από τον αριθμό εισακτέων. Αυτά τα Τμήματα, στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπολείπεται των διαθέσιμων θέσεων, ονομάζονται «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).

3. Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ).

4. Λίγες μέρες αργότερα, ο μαθητής ενημερώνεται για το ποιες από τις προτιμήσεις του αντιστοιχούν σε ΤΠΠΕ και ποιες σε ΤΕΠ. Από το σύνολο των δηλώσεων θα προκύψουν:

(1) Αυτές στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον ΤΕΠ και,

(2) Αυτές στις οποίες όλα τα Τμήματα είναι ΤΠΠΕ.

5. Οι μαθητές της κατηγορίας (2), θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση μιας και από τις προτιμήσεις τους στη δήλωση του Ιουλίου δεν έχει προκύψει κανένα ΤΕΠ.

6. Τον Φεβρουάριο, οι μαθητές της κατηγορίας (1) δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που είχαν
συμπεριλάβει στην αρχική τους δήλωση. Η δήλωση του Φεβρουαρίου είναι οριστική και δεσμευτική. Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στη δήλωση του Ιουλίου μπορεί:

(α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή,

(β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στη δήλωση του Ιουλίου, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την απόκτηση του απολυτηρίου της Γ ́ Λυκείου.

7. Για τους μαθητές που θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές, ο βαθμός των πανελλαδικών εξετάσεων θα διαμορφωθεί κατά 90% από τον μέσο όρο των βαθμών τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% από τον βαθμό του απολυτηρίου. Η ποσόστωση αυτή προτείνεται να ισχύσει το πρώτο έτος εφαρμογής του νέου συστήματος, δηλ. στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020. Όσο το σύστημα καθιερώνεται και ενισχύεται, το ποσοστό του βαθμού του απολυτηρίου θα αυξάνεται σταδιακά.

Το παρακάτω σχήμα απεικονίζει την όλη διαδικασία:

Τονίζεται ότι, μετά την οριστικοποίηση των επιλογών του Φεβρουαρίου δε μπορεί να γίνει καμιά περαιτέρω αλλαγή.
Για τους μαθητές που διάλεξαν να εισαχθούν σε ΤΕΠ χωρίς πανελλαδικές δε θα υπάρχει δυνατότητα μετεγγραφής.

Σημαντικές διευκρινίσεις:

1. Το σύστημα θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020 και οι υποψήφιοι όλων των κατηγοριών θα εισαχθούν σε Τμήματα που θα έχουν τον ελάχιστο αριθμό των 8 μελών Δ.Ε.Π., που εξασφαλίζουν την αυτοδυναμία τους, θα έχουν ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών και θα έχουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή.

2. Οι μαθητές που επέλεξαν τις πανελλαδικές, μετά τις εξετάσεις και τη δημοσιοποίηση των βαθμών τους της τελικής επίδοσης, υποχρεούνται τον Ιούλιο του 2020, μετά τις πανελλαδικές, να συμπληρώσουν εκ νέου το μηχανογραφικό και να θέσουν όσες επιλογές Τμημάτων επιθυμούν, ασχέτως του περιεχομένου του πρώτου μηχανογραφικού και θα εισαχθούν σε αυτά με βάση τις επιδόσεις τους, όπως ακριβώς ισχύει στο υπάρχον σύστημα εισαγωγής, συνυπολογίζοντας και τον βαθμό του απολυτηρίου. Για τους παλαιότερους αποφοίτους δεν προτείνεται να λογίζεται το απολυτήριο, δεδομένου ότι όταν αποφοίτησαν δεν υπήρχε αντίστοιχη πρόβλεψη. Συνεπώς οι υποψήφιοι αυτοί συμμετέχουν κανονικά στις πανελλαδικές εξετάσεις όπως και σήμερα.

3. Στα Τμήματα που απαιτούν την εξέταση κάποιου ειδικού μαθήματος (ξένες φιλολογίες, Τμήματα με σχέδιο, ΤΕΦΑΑ κτλ.) η εξέταση του ειδικού μαθήματος θα γίνεται μόνο σε πανελλαδικές εξετάσεις ανεξαρτήτως αν ο υποψήφιος έχει επιλέξει την εισαγωγή του μέσω ΤΕΠ ή πανελλαδικών εξετάσεων. Συνεπώς αν κάποια από τα εν λόγω Τμήματα προκύψει ότι ανήκουν στα ΤΕΠ μετά την Α’ δήλωση, οι υποψήφιοι οι οποίοι τα έχουν δηλώσει και θέλουν να εισαχθούν σε αυτά χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, θα έχουν την υποχρέωση να εξετάζονται πανελλαδικά μόνο στα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και να επιτυγχάνουν την ελάχιστη απαιτούμενη επίδοση, ώστε να ένα εξασφαλίσουν την είσοδό τους στα εν λόγω Τμήματα με το απολυτήριο τους.

Ακολουθεί συγκριτικός πίνακας μεταξύ όσων σήμερα ισχύουν και των αλλαγών που προτείνονται:

 

 

 

Σχόλια (98)

 
Πληροφορική
03 Σεπ 2018 13:42

δυστυχώς παρέμεινε η επιστημολογική ανωμαλία της σύνδεσης των τμημάτων πληροφορικής (που είναι θετικά) με τα οικονομικά.
Φυσικά οι σχολές Πληροφορικής και τόσες άλλες θα μείνουν στο "καλό πακέτο". Πώς αλλιώς θα μπορούσε να γίνει;;;

 
αντιδραστικός
03 Σεπ 2018 13:47

Με μανδύα δημοκρατικού σχολείου, θεωρίες για ομάδες σχολείων και διόρθωση από άλλους (που θέλουν οργάνωση που δεν έχεις δωρεάν) και συντομογραφίες (ΤΕΠ και ΤΠΠΕ) παρουσιάζεται μια μεταρρύθμιση ως αποτέλεσμα 2-3 διαλόγων και 2 ετών που τελικά δεν έχει σχέση με κανένα πόρισμα. Και αυτό φάνηκε και από το ότι τα ονόματα που ανέφερε ο υπουργός στην δεύτερη ερώτηση δεν ήταν σε κανέναν διάλογο.

ΥΓ1: έναν διάλογο διενήργησε ο ίδιος ο Γαβρόγλου στην Μορφωτικών Υποθέσεων (άλλα ντάλλων πορίσματα).
ΥΓ2: οι εκφράσεις του Κουζέλη (κοινωνιολόγου όπως και ο Αρβανιτόπουλος) στη συνέντευξη και η γλώσσα ήταν ενδιαφέρουσες. Το τελικό κείμενο βασίστηκε στο πόρισμα του ΙΕΠ.

 
Κώστας κ
03 Σεπ 2018 13:49

Ρεαλιστικοτατο .
Μοναδική ένσταση ( ίσως και απορία ) το κομμάτι της Α δήλωσης προτιμήσεων . 10 είναι εξαιρετικά μικρό πλήθος . Με 5 ιατρικές και 5 βιολογικά , έκλεισες !!!

Εκτός εάν εννοεί 10 διαφορετικές σχολές ανεξάρτητα της πόλης .

 
Δπδ
03 Σεπ 2018 13:53

Νισαφι πια με τα λατινικά !!! Αυστηρά για φιλοσοφικες ενώ υπάρχουν ένας σκασμός σχολές άλλου ενδιαφέροντος .

Εάν περασει βέβαια από το πανισχυρο λόμπι των φιλολόγων που βλέπουν -1 τα εξεταζόμενα μαθήματα που μπορούν να διδάξουν .

 
Α.Κ
03 Σεπ 2018 14:01

Αυτό το 10% πως θα προκύπτει ; Με ενδοδχολικες γραπτή εξέταση ή από την βαθμολογία τετραμηνων ;

 
Ξενοφών Ζητα
03 Σεπ 2018 14:03

Υπάρχουν πολλα σημεία που χρήζουν αναλυτικοτερης περιγραφής . Πχ κάθε μάθημα θα έχει συμμετοχή 22,5 στον βαθμό πρόσβασης .

 
Lia
03 Σεπ 2018 14:03

Είναι δυνατόν να αποφασίζουν για παιδιά Β΄Λυκείου; Οι αλλαγές πρέπει να ισχύουν από τα παιδιά που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στο Λύκειο φέτος.

Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία; Πόσες αναβαθμολογήσεις!!!! Θυμάστε τι γινόταν με το μάθημα της Λογοτεχνίας παλιά;

Γιατί στερούν το 5ο μάθημα από τους μαθητές; Για να μην έχουν περισσότερες επιλογές;

Θα μετράει το απολυτήριο!!! Πόσα 20άρια να έχει ένα σχολείο; Άλλοι θα είναι επιεικείς στη βαθμολόγηση κι άλλοι θα κόβουν με το παραμικρό;

 
Και κλααααάμα η κυρία ...
03 Σεπ 2018 14:07

Πικρά για μαθηματικούς , βιολόγους ( χάνουν το 5ο μάθημα ) και φιλολόγους ( χάνουν εξεταζόμενο μάθημα κορμού )

Σιγά μην περάσει τέτοιο σύστημα πρόσβασης. Το υπουργείο έβαλε εναντίων των ισχυρότερων κλάδων στη εκπαίδευση . Μαθηματικοί - φιλόλογοι ΔΕΝ έχουν χάσει ΠΟΤΕ .

 
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ
03 Σεπ 2018 14:17

Αν δεν γίνει σωστή κατανομή των σχολών, δεν διορθώνονται πολλά
Οι σχολές Πληροφορικής πρέπει να αποδοθούν μόνο στο πεδίο της Πληροφορικής, εφόσον πλέον δεν θα υπάρχει Ανάπτυξη Εφαρμογών στην Θετική
Οι σχολές ΗΜΜΥ και Μαθηματικών πρέπει να είναι κοινές στα δυο πεδία, καθώς Μαθηματικά υπάρχουν και στα δυο πεδία, αλλά το ένα εξετάζει ένα σημαντικό μάθημα (Φυσική) και το άλλο ένα δεύτερο (ΑΕΠΠ)

 
Παναγιώτης
03 Σεπ 2018 14:19

Η κατάργηση των Λατινικών είναι ευθεία επίθεση στη Φιλολογία και στην ανθρωπιστική παιδεία! Συνεχίζει φυσικά τη γενικότερη επίθεση στα κλασικά γράμματα που ξεκίνησε με το καλημέρα η σημερινή κυβέρνηση! Είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο δεν πρέπει να επιτρέψουν οι συνάδελφοι να συμβεί!

 
Νίκος
03 Σεπ 2018 14:23

Ας μην ξεκινήσουμε με αρνητική διάθεση. Το προηγούμενο σύστημα, κατά γενική ομολογία, έχει φθάσει στα όριά του εδώ και χρόνια. Ας συζητήσουμε τρόπους βελτίωσης της πρότασης. Διάλογος, λοιπόν.

 
ΑΕΠΠ
03 Σεπ 2018 14:23

Μάλιστα.Για άλλη μια φορά η πληροφορική στο απόσπασμα και οι προτάσεις των πανεπιστημιακών τμημάτων στον κάλαθο των αχρήστων.Ήθελα να ξερα υπουργέ γιατί ζητάς γνώμες αφού στο τέλος κάνεις αυτό το οποίο εσύ θες.Απο κει και πέρα όλα ίδια και απαράλλαχτα πέραν απο κάποιες υποτυπώδεις αλλαγές έτσι για να πει απλά ότι έκανε ΑΛΛΑΓΕΣ.

 
Ηλιας
03 Σεπ 2018 14:29

Ολα για τους κοινωνιολόγους.
Το ΙΕΠ εδώ και μια δεκαετία δουλεύει μεθοδικά υπερ των Κοινωνιολόγων. Ξεκίνησε επι θητείας Διαμαντοπούλου και συνεχίζει. Καμια επιστημονική τεκμηρίωση. Συντεχνιακές μεθοδεύσεις οδήγησαν σε αποοικονομικοποίηση της δθμιας εκπαίδευσης σε μια περίοδο που ο οικονομικός εγγραμματισμός ίσως είναι ο μοναδικός δρόμος για έξοδο από την οικονομική ύφεση.

 
Lia
03 Σεπ 2018 14:37

Στον ένα Δήμο εύκολα θέματα, στον άλλο Δήμο δύσκολα θέματα.

Αλήθεια, λείπουν φιλόλογοι και περισσεύουν κοινωνιολόγοι;

 
Καθηγητής Πληροφορικής
03 Σεπ 2018 14:38

Η Π.Ε.ΚΑ.Π τι έχει να πει για την συνεχή υποβάθμιση της πληροφορικής;

 
Mηνάς Γκίνης
03 Σεπ 2018 14:46

Στη β λυκείου οι μαθητές θα τζογάρουν σχολές που παίζει να μην έχουν ζήτηση. αν τους κάτσει καμιά θα μπαίνουν χωρίς πανελλαδικές. αν όχι, θα δίνουν πανελλαδικές και ο βαθμός τους θα προσμετράται κατά 90%... δε μας είπε όμως ο υπουργός, αν υπερκαλυφθούν οι θέσεις στις τπε, με ποιο κριτήριο θα επιλέγονται οι εισαχθέντες? κι αν κριτήριο είναι ο βαθμός απολυτηρίου, οι ισοβαθμήσαντες (π.χ. 50 υποψήφιοι με βαθμό εθν. απολυτηρίου 14,2 δήλωσαν φυσικοθεραπεία λαμίας) πώς θα επιλέγονται? να φανταστώ όπως και τα θέματα των ενδοσχολικών? ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ? Λίγη σοβαρότητα κύριοι, υπάρχουν παιδιά που απ τον ιούνιο προετοιμάζονται μαθαίνοντας μετάφραση διδαγμένου και λατινικά για να δώσουν του χρόνου. τώρα τσιμπάνε ένα άκυρο ΝΑ! Υ.Γ.

 
Οικονομολόγος
03 Σεπ 2018 14:53

"Το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας εμπλουτίζεται με περιεχόμενο που σχετίζεται με την κοινωνική διάσταση της Οικονομίας."
Το μοναδικό Οικονομικό μάθημα που απέμεινε στη Δθμια εκπση χάνει το περιεχόμενό του απλά για να ανατεθεί στους ΠΕ78.
Ο κλάδος των Κοινωνιολόγων καλά κρατεί.

 
Αχαριστία ...
03 Σεπ 2018 14:56

... είναι να είσαι μάθημα ( με συντελεστή ) στην πολυπληθέστερη κατεύθυνση και να γκρινιάζεις γιατί έχεις χασει μια άλλη κατεύθυνση .

 
Janarti
03 Σεπ 2018 14:56

Το νεο σύστημα δείχνει να εχει στέρεες βάσεις, χωρις "παραθυρακια" όπως το 5ο μάθημα. Εχει κρατήσει τα 3 βασικά μαθήματα σε καθε προσανατολισμό και μαλλον θα παει όπως και οι δέσμες, θα στεριώσει δηλαδή!

 
Έβρος Δ.Π.
03 Σεπ 2018 15:00

Όλα καλά με το νέο σύστημα αλλά το 10% του Ε.Α θα έπρεπε να βγαίνει με πιο αμερόληπτο τρόπο . Ίσως μια τράπεζα θεμάτων .

 
ΠΕ80
03 Σεπ 2018 15:01

Εαν κάποιος μελετήσει το περιεχόμενο σπουδων του διεθνούς απολυτηρίου θα παρατηρήσει ότι οι μαθητές εξετάζονται στο συνολο της Οικονομίας (ΜΙΚΡΟ-ΜΑΚΡΟ). Στη δική μας περίπτωση οι μοναδικές οκονομικές γνώσεις που απέμειναν στο μάθημα της Οικονομίας αντικαθίστανται από την Κοινωνιολογία.

 
Εντύπωση
03 Σεπ 2018 15:10

Η αλλαγή των Λατινικών επιφέρει σημαντική αλλά γη στις οργανικές στα λύκεια . Ακόμα και εάν είναι β ανάθεση στους φιλολόγους , τα "κοζια" αλλάζουν .
Και επειδή 6+6=12 ας ρωτήσουμε με πόσες ώρες δημιουργείται οργανική σε λύκειο .

 
Πάνος
03 Σεπ 2018 15:11

Συνάδελφοι της πληροφορικής ας μη τα βλέπουμε όλα μαύρα. Όπως και να έχει είναι μια αναβάθμιση καθώς το μάθημα γίνεται 6 ωρο και έχει ίδιο συντελεστή βαρύτητας με όλα τα μαθήματα.

 
Βαγγελης
03 Σεπ 2018 15:12

Σωστό μέτρο η κατάργηση των συντελεστών γιατι δημιουργούσε στρεβλώσεις. 4 εξαωρα, ισοτιμα μαθήματα είναι πιο δίκαιο.

 
ΚοινωνικοΟικονομολόγος
03 Σεπ 2018 15:18

Κάποτε υπήρχαν Αρχές Οικονομίας(μάθημα Γενική Παιδείας), Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων(Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα), Λογιστική(επιλεγόμενο μάθημα). Τώρα έχουμε Οικονομία με Κοινωνικό περιεχόμενο(ανακαλύφθηκε νέα επιστήμη), Πολιτική Παιδεία, Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών, και μια χώρα με χρέος 330δις που αναλογεί στο 190% του ΑΕΠ. Μήπως αυτός είναι ο στόχος; Να μην γνωρίζουν τα παιδιά μας βασικά οικονομικές έννοιες για να μην τους τρομάζουν τα οικονομικά μεγέθη;

 
Δημήτρης
03 Σεπ 2018 15:19

Τέλος τα λατινικά, ακρωτηριασμός-εκφυλισμός των αρχαίων. Η θεσμοθέτηση του σχολείου της αμάθειας σε όλο της το μεγαλείο. Δικαίωση για κάθε πικραμμένο ημιμαθή της παλιάς τέταρτης δέσμης ...

 
Δευτεροβάθμια
03 Σεπ 2018 15:20

Συγνώμη, αλλά εκτός απο τη κατάργηση των λατινικων και τη κατάργηση των συνελεστών βαρύτητας ποιες ακριβώς ήταν αυτές οι βαρύγδουπες αλλαγές που έκανε δύο ολόκληρα χρόνια για να ανακοινώσει και μάλιστα θέλει να τις εφαρμόσει σε αυτούς που πάνε φέτος Β Λύκείου;Ειλικρινά, ο συγκεκριμένος υπουργός είναι ο πιο αντιπαραγωγικός και ανούσιος υπουργός αυτής της κυβέρνησης και ο Πρωθυπουργός τον κράτησε στη θέση του!

 
Ι.
03 Σεπ 2018 15:21

Καταργούνται τα Λατινικά. Μα γιατί τέτοια εμπάθεια κατά των κλασικών σπουδών; Από μια αριστερή κυβέρνηση θα περίμενε κανείς περισσότερη ευαισθησία στο θέμα αυτό. Ο κλάδος των κοινωνιολόγων νίκησε. Ξεχνούν όμως ότι μια τέτοια νίκη αποτελεί ήττα της Εκπαίδευσης και της Επιστήμης. Οι Φιλοσοφικές Σχολές πότε, επιτέλους, θα αντιδράσουν;

 
Tέταρτη Δέσμη
03 Σεπ 2018 15:30

Αυτό ακριβώς: η επέλαση των Δ'Δεσμιτών, αν ήταν τίτλος ταινίας.

Υπόθεση: Διπλή κατα μέτωπο επίθεση, από τη μια στα κλασικά θεωρητικά μαθήματα (πχ. Αρχαία, Λατινικά) και από την άλλη στα κλασικά επιστημονικά (πχ. Μαθηματικά, Φυσική)

Όλα τα γνωστικά αντικείμενα σε ένα περίεργο μίξερ Οικονομικο-Πληροφορικο-Διοικητικο-Κοινωνιολογικής έμφασης, λες και ο μαθητής του Λυκείου πρέπει να προετοιμάζεται με γνώμονα τις ροές των πολυάριθμων μεταπτυχιακών.

Φυσικά οι "υψηλόβαθμες" σχολές (Ιατρική, Πολυτεχνεία) θα διατηρήσουν το κύρος τους. Τα υπόλοιπα τμήματα ριχνονται απροετοίμαστα στον κυκεώνα της "αναμόρφωσης", με εισακτέους ελλιπέστατα προετοιμασμένους.

 
Μάνος
03 Σεπ 2018 15:32

Για όσους δεν κατάλαβαν , γράφεται ιστορία . Εκτός τα λατινικά , μέσα εθνικό απολυτήριο , σχολές ελεύθερης πρόσβασης κτλ

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ