Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Στα “κάγκελα” οι Μαθηματικοί με τις εξαγγελίες Κ. Γαβρόγλου: ”Κακή αντιγραφή -πρόχειρη συρραφή- Πρακτικές ψωροκώσταινας" το κείμενο των αλλαγών

“Να αποτραπεί η νέα απόπειρα υποβάθμισης της Μαθηματικής Παιδείας στο ελληνικό Λύκειο-Μαθηματικοποίηση με άγνοια Μαθηματικών σημαίνει παπαγαλία και έλλειψη κριτικής ικανότητας”.
Δημοσίευση: 04/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για κακή αντιγραφή, πρόχειρη συρραφή και βιαστική, άκριτη υιοθέτηση των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και επαναλαμβανόμενων  πρακτικών ψωροκώσταινας, κάνει λόγο η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σχολιάζοντας, με ανακοίνωσή της,  το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τις αλλαγές στο Λύκειο, που ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

“Κρίσιμα επιστημολογικά ερωτήματα και ισχυρές εκπαιδευτικές αντιδράσεις προκαλεί η πρώτη ανάγνωση των υπουργικών εξαγγελιών για την οργάνωση και το περιεχόμενο της Γ’ Λυκείου” τονίζει η Μαθηματική Εταιρεία , και  ερωτά :

1. Μήπως οι σημερινές εξαγγελίες αναδεικνύουν μια κακή αντιγραφή, πρόχειρη συρραφή και βιαστική, άκριτη υιοθέτηση των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ;

2. Κατευθύνσεων που κινούνται ανάμεσα σε ερευνητικά πορίσματα και σε νεοφιλελεύθερες πρακτικές, όχι πάντα με ισορροπημένο τρόπο και ανθρωπιστική ευαισθησία, και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζονται με κριτικό τρόπο και ουσιαστικές διαβουλεύσεις;

Η ΕΜΕ κατηγορεί τον υπουργό Παιδείας    αντιφατική τοποθέτηση του   για τη σημασία και το ρόλο των Μαθηματικών και της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, και σημειώνει:

Εξοβελισμός της μαθηματικής καλλιέργειας:  Ο εξοβελισμός της μαθηματικής καλλιέργειας από τον «κορμό» των μαθημάτων της Γ’ Λυκείου, αναδεικνύει την λανθασμένη κατανόηση της διεθνούς εκπαιδευτικής εγρήγορσης για τη μετάβαση της κοινωνίας και της παιδείας των πολιτών στην εποχή της διεπιστημονικότητας, της ψηφιακότητας και του διαδικτύου, τριών διαστάσεων που έχουν συνδετικό κρίκο τα Μαθηματικά και τις λογικομαθηματικές διαστάσεις της ανθρώπινης νοημοσύνης”.

Απουσία  εκπροσώπησης της χώρας μας στις ευρωπαϊκές επιτροπές και  διεθνείς οργανισμούς: Στην πρόσφατη συνάντηση με το ΙΕΠ η ΕΜΕ έθεσε τη σημασία της παρουσίας εκεί που υπήρχε μακρόχρονη απουσία και της αναβάθμισης της εκπροσώπησης της χώρας μας στις ευρωπαϊκές επιτροπές, τους διεθνείς οργανισμούς και τα προγράμματα (όπως το PISA) για ζητήματα μαθηματικής εκπαίδευσης.

Πρακτικές ψωροκώσταινας: Την επίσημη αποδοχή αυτής της αναγκαιότητας από το ΙΕΠ και το Υπουργείο, απορρόφησαν, όπως δείχνουν οι σημερινές εξαγγελίες, οι επαναλαμβανόμενες πρακτικές ψωροκώσταινας.

Οι σημερινές εξαγγελίες θυμίζουν διοικητικές ρυθμίσεις: Μακριά από την ευρωπαϊκή και διεθνή αναζήτηση, οι σημερινές εξαγγελίες θυμίζουν διοικητικές ρυθμίσεις προσαρμογής των προγραμμάτων σπουδών στις ποσοτικές αναλογίες και τα συντεχνιακά αιτήματα των ειδικοτήτων του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού.

Παρακάμφθηκε η παιδαγωγική  αυτονομία  των σχολικών μονάδων: Η έννοια του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, της περιφερειακότητας και της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων έχουν παρακαμφθεί από την ευκολία της προχειρότητας και της γραφειοκρατικής διευθέτησης.

Οι εξαγγελίες αγνοούν το εύρος της σκιώδους εκπαίδευσης:  Ενδεικτικά, οι εξαγγελίες αγνοούν το εύρος της σκιώδους εκπαίδευσης και την «βλέπουν» αποκλειστικά στην Γ’ Λυκείου. Αγνοούν τις αγοραίες πρακτικές τύπου International Baccalaureate. Αγνοούν τη διεθνή ανησυχία από την σχολική αποτυχία στην επιστημονική και τεχνολογική εκπαίδευση, αγνοούν τα πορίσματα των ερευνητικών μελετών και τις προτάσεις των επιστημονικών συνεδρίων.

Το ΙΕΠ : Εξάλλου το ΙΕΠ με την ψευδαίσθηση της αυτάρκειας απέχει συστηματικά από την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής μαθηματικής έρευνας και από κάθε συνεργασία με τους επιστημονικούς φορείς.

Υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης: Αντί για την αναβάθμιση της μαθηματικής καλλιέργειας στην ελληνική κοινωνία, όπως διατείνεται το Υπουργείο με την ανακήρυξη του 2018 ως έτους Μαθηματικών προς τιμήν των 100 χρόνων από την ίδρυση της ΕΜΕ, παρατηρούμε την υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης, από κεντρικό στοιχείο του σύγχρονου αλφαβητισμού σε περιορισμένο εργαλείο μαθηματικοποίησης μόνο των φανερά εκμαθηματικευμένων πεδίων. Σαν να μην χρειάζεται την βαθιά και κριτική μαθηματική καλλιέργεια η κατανόηση των κοινωνιολογικών δεικτών ή των μετρήσεων και συσχετίσεων στα φαινόμενα που μελετάει η βιολογία, η ιατρική και η επιδημιολογία.

Η ΕΜΕ εκφράζει τη διαφωνία της για τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας και θεωρεί πως η μαθηματική επάρκεια είναι δικαίωμα του σύγχρονου πολίτη και η μαθηματική εκπαίδευση υποχρέωση του κράτους.

Η ΕΜΕ τονίζει πως “Θα επανέλθει και θα διεκδικήσει τη συμμετοχή της στις διαβουλεύσεις με στόχο να αναπτυχθεί μια νέα ευκαιρία για τα Μαθηματικά στην Ελληνική Εκπαίδευση όλων των βαθμίδων και μια νέα δυνατότητα για την καλλιέργεια ποιοτικής μαθηματικής παιδείας για όλα τα παιδιά και όλους τους πολίτες, χωρίς κανενός είδους αποκλεισμό”.

Σχόλια (30)

 
Λομπιστας
04 Σεπ 2018 13:57

Αρχισαμε !!!

Οι μαθηματικοί , των δύο πολυπληθεστερων κατευθύνσεων , γκρινιάζουν για το κομμένο 5ο μάθημα.

Φτάνει κύριοι , φτάνει .

 
Θετικός
04 Σεπ 2018 14:05

Τι θέλουν στην Μαθηματική εταιρία ; Μαθηματικά στις ιατρικές ; Μαθηματικά στα παιδαγωγικά ; Μαθηματικά στα νηπιαγωγεία ?

Και θεματα ώστε πάντα το 90 % να είναι κάτω από την βάση . ( Εκτός εάν θεωρείται ότι εκεί είναι το επίπεδο το μελλοντικών μηχανικών μας , των μελλοντικών οικονομολόγων μας κτλ )

 
Pe19
04 Σεπ 2018 15:38

Δεν πάθανε και τίποτα χάνουν 2 ώρες Γ.Π και παίρνουν 1 + 1 ώρα κατευθύνσεων κάτι χάνουν δεν πέθαναν κιόλας.
Κάψανε 3 ώρες από την Γ' Λυκείο αν πούμε ότι 3 * 100 000/25/20=600 τότε σαν να έκαναν 600 νέους διορισμούς !!!
Φυσικά κάθε χρόνο έλλειμμα εμφανίζεται κυρίως στους Μαθηματικούς και τους φιλόλογους ( σε αυτές τις ειδικότητες μειώθηκαν οι ώρες κατά βάση) ενώ Κοιν/γοι και Πληρ/κοι περισσεύουν ( αυτές οι ώρες αυξήθηκαν). Τα πράγματα είναι πάρα πολύ απλά !!!!!!!!!!!!!!!
Μια τρελή ιδέα Ευκλείδεια Γεωμετρία στην Γ Δέσμη και Λατινικά στην Α Δέσμη.

 
Πλατάρος Γιάννης
04 Σεπ 2018 15:38

Η ΕΜΕ με την παρούσα συγκρότηση που έχει στο ΔΣ, έχω παρατηρήσει σε ανύποπτο χρόνο (και δεν το λέω για να κολακέψω κανένα, τους ξέρω σχεδόν όλους και με ξέρουν ομοίως) ότι έχει απόλυτα σύγχρονες, έγκυρες και εμπεριστατωμένες θέσεις για την Μαθηματική Παιδεία.
Εκ τους τίτλου της φαίνεται ότι είναι η «συντεχνία των Μαθηματικών εν Ελλάδι» Ισχυρίζομαι ότι είναι, προφανώς και είναι, ασφαλώς και είναι, αυτός είναι ο ρόλος της, αλλά είναι επιβεβλημένο να επισημανθεί, ότι όταν εκφράζει γενικές απόψεις για τον ρόλο, την αξία ,την παιδευτική, την παιδαγωγική αξία, την κοινωνική αξία την οπτική θεώρησης των Μαθηματικών, έχει ΔΙΚΙΟ. Θα έλεγα απόλυτο δίκαιο, σύμφωνα με όσα ξέρουμε παγκοσμίως με αυτό το γνωστικό φαινόμενο των Μαθηματικών.
Οι στόχοι και σκοποί (οι γενικοί ) της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, δεν υλοποιούνται σε ικανοποιητικό βαθμό. Υλοποιούνται πολύ πιο κάτω. Ξεχάστε τον ΟΟΣΑ , ξεχάστε τα όλα. Συμφωνούμε όλοι ότι χρειάζεται στην νέα Κοινωνική και Οικονομική κια Εκπαιδευτική πραγματικότητα η δια βίου μάθηση και εκπαίδευση; Η (διαβόητη) κριτική σκέψη; Το να μάθουμε πώς να μαθαίνουμε; Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση; Η λογικομαθηματική σκέψη; Η διεπιστημονικότητα; Η διαθεματικότητα;
Υλοποιούντια σε βαθμό πολύ κάτω του ικανοποιητικού πολλά χρόνια τώρα. Και η ΕΜΕ, ΔΕΝ εκφράζει την αγωνία της γι αυτό. Εκφράζει κάτι το μείζον αυτού. ΠΑΜΕ ΠΙΣΩ!!!!!!! Σε μια εποχή που αυξάνεται ο πήχης του ανταγωνισμού εμείς ΠΑΜΕ ΠΙΣΩ!
Έχουμε ΗΔΗ συσσωρευμένες αβελτηρίες δεκαετιών και αντί να τις θεραπεύσουμε ΠΑΜΕ ΠΙΣΩ! Δεν μένουμε καν στάσιμοι!!!
Πιστέψτε με, ότι δεν το βλέπω το θέμα συντεχνιακά, αλλά εκπαιδευτικά, κριτικά, διεπιστημονικά. Δεν μπορώ να ακουμπήσω αυτό το τεράστιο θέμα αποδεικτικά. Χρειάζεται έκταση βιβλίου. Είναι σοβαρότατο θέμα η Μαθηματική Εκπαίδευση. Για την Ελλάδα, την Κοινωνία της τις απαιτήσεις της την παραγωγικότητά της, το μέλλον της. Τα Μαθηματικά ανήκουν στην Ανθρωπιστική Εκπαίδευση. Όπως και η Ανθρωπιστική Εκπαίδευση έχει ως ΕΡΓΑΛΕΙΟ σύνδεσης με την αυθεντικότητα και την αλήθεια τα Μαθηματικά. Ξέρετε τι εννοώ όλοι οι υποψιασμένοι. Δεν υπάρχουν στεγανά γνώσης, μόνο διεπιστημονικότητα και το διεπιστημονικό εργαλείο είναι τα Μαθηματικά. Με αυτά που γράφω, δεν είμαι αποδεικτικός, ισχυρισμούς διατυπώνω.
Τουλάχιστον έχω επίγνωση του τι λέω.
Η μόνη διέξοδος από τον απόλυτο ευτελισμό της πολιτικής μας ζωής είνια η λογικομαθηματική εκπαίδευση στην πράξη. Η Λογική έχει εξαφανιστεί ως γνωστικό αντικείμενο. ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΟΛΩΝ , πείσθηκα και γώ ότι αυτό ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΑΤΟΣ. Το γράφω Δημόσια και ας με κατηγορήσει κάποιος για θεωρίες συμομωσίας. Πείσθηκα. Είναι ΦΟΒΕΡΟ αυτό που συμβαίνει. Κριτική σκέψη στο μηδέν, παπαγαλία στο ζενίθ, η λογική στο ναδίρ.
Ας σταματήσουμε το σημείωμα εδώ, αφού το θέμα είναι τεράστιο και σοβαρότατο...

 
Λουτράκι
04 Σεπ 2018 15:58

Τότε που πλήττονταν οι άλλες ειδικότητες οι μαθηματικοί σφύριζαν αδιάφορα... Νόμιζαν ότι μια ζωή θα έμεναν στο απυρόβλητο! Τώρα όμως ήρθε και η δική τους ώρα. Δεν ήξεραν ότι αν πιάσει το σπίτι του γείτονα φωτιά κινδυνεύει και το δικό τους;;;;

 
kmap
04 Σεπ 2018 15:59

Τα βασικά Μαθηματικά παντού.Όπως γίνεται σε όλο το Δυτικό κόσμο.Που δεν υπάρχουν γράψτε τη χώρα να το δούμε.

 
ΠΕ86
04 Σεπ 2018 16:05

Συγνώμη συνάδελφοι μαθηματικοί, πλάκα μας κάνετε;Δηλαδή εμείς οι πληροφορικοί τι να πούμε, που περνάνε στο μηχανικών υπολογιστών χωρίς εξέταση ΑΕΠΠ.Σοβαρευτείτε σας παρακαλώ.Συνέχεια ανούσια παράπονα...

 
Γκρίνια γκρίνια γκρίνια
04 Σεπ 2018 17:26

Διαβάζω και ξανά διαβάζω . Ποια είναι η πρόταση της Ε.Μ.Ε. ;
Καταλήγουν κάπου συγκεκριμένα ή η τελευταία παράγραφος της ανακοίνωσης της είναι μια αόριστη πρόταση ( δράσης ) ;

 
@Λομπιστας
04 Σεπ 2018 17:33

σαν να εχεις δικιο...

 
Μαθηματικός
04 Σεπ 2018 18:36

@ Γιάννη Πλατάρο.Για άλλη μια φορά κύριε Γιάννη μπράβο για το σχόλιο σας .Για εσάς ισχύει πραγματικά το Βάθος (της σκέψης ), Βάρος ( η βαρύτητα των αναλύσεων σας ) και Πλατάρος .Βάθος ,Βάρος και Πλατάρος.

 
Μαθηματικά Γλώσσα Επιστήμες
04 Σεπ 2018 18:51

Αναφερόμαστε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δηλαδή στο ΓΕΝΙΚΟ Λύκειο.

Τα Μαθηματικά και οι Επιστήμες είναι θεμέλιο για την γενική καλλιέργεια, όπως και τα Φιλολογικά μαθήματα.

Μαθητές που έχουν εξασκηθεί σε Μαθηματικά (+Επιστήμες κτλ.), Νέα Ελληνικά (+Ιστορία κτλ.) μπορούν να διδαχτούν πχ. Ψυχολογία ή Ηλεκτρονική στο πανεπιστήμιο.

Ας μην γίνει η συζήτηση για την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 16χρονων πεδίο συντεχνιακού ανταγωνισμού για τις διδακτικές ώρες (+τόσες Κοινωνιολογία, -τόσες Λατινικά κοκ.)

 
Δημήτρης
04 Σεπ 2018 19:30

@Θετικός
Η απάντηση στο ερώτημά σας "Τι θέλουν στην Μαθηματική εταιρία" είναι προφανής. Ο καθένας προσπαθεί να προασπίσει τα κεκτημένα του, διασφαλίζοντας πως στα Ωρολόγια προγράμματα θα υπάρχουν πολλές ώρες Μαθηματικών για να μην χαθούν θέσεις άμεσες ή έμμεσες εργασίας. Σε λίγο θα αρχίσουν τα "όργανα" και από τις υπόλοιπες κατά κλάδο ενώσεις.

Ωστόσο, το ερώτημα που διαχρονικά προκύπτει και όλες αυτές οι ενώσεις δεν έχουν επαρκώς και τεκμηριωμένα απαντήσει είναι: Πώς θα γίνει οι κατά κλάδο εκπαιδευτικοί να διδάσκουν σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής και όχι απλά να διαχειρίζονται-διεκπεραιώνουν το σχολικό εγχειρίδιο!

 
Mack77
04 Σεπ 2018 21:00

Όσα δεν μπορείτε να καταλάβετε ! Τα μαθηματικά είναι η σημαντικότερη επιστήμη ! Πλάκα κάνουν όλα τα αλλά κράτη που τα έχουν ! Μιλάνε τώρα και κάτι ειδικότητες που δεν έπρεπε να είναι στο σχολείο ! Κοινωνιολόγοι πχ !!!!

 
ΝΙΚΟΛΑΣΟΣ
04 Σεπ 2018 21:13

Θεέ και κύριες.Όλες οι χώρες βάζουν σύγχρονα και εφαρμοσμένα μαθηματικά.Εμείς βγάζουμε μαθηματικά.

 
Χάρης
04 Σεπ 2018 21:36

Προσωπικά θα ήθελα ένα σύστημα, όπου τα μαθηματικά να είναι υποχρεωτικά σε όλες τις κατευθύνσεις για την εισαγωγή, ακριβώς όπως και η γλώσσα. Αλλά αυτό θα προϋπέθετε και άλλη οργάνωση τριτοβάθμιας, που απέχει πολύ από αυτό που έχουμε. (Και άλλη οργάνωση δευτεροβάθμιας, που να μην επιτρέπει ισχύ σε συντεχνίες ειδικοτήτων.)

Με τις υποδομές που έχουμε, υλικές κι ανθρώπινες, μια χαρά ισορροπημένη είναι η μεταρρύθμιση. Η ΕΜΕ απλά κάνει συντεχνιακή πολιτική. Κείμενο με δέκα λόγους με τρεις αράδες ο καθείς, και μηδέν τεκμηρίωση. Μετά μιλάμε για αθηματική σκέψη.

 
Σώστης
04 Σεπ 2018 23:04

Σωστός ο Λομπίστας.

 
Ποιο είναι το πρόβλημα ?
04 Σεπ 2018 23:07

Από πού πηγάζει ο προβληματισμός και η ανησυχία της ΕΜΕ σχετικά με το νέο εξεταστικό . Τι τους πείραξε ? Η κατάργηση της επιλογής των μαθηματικών ως 5ο μάθημα ή ως εξεταζομενο για τα παιδαγωγικά ,,.

 
Ευάγγελος
04 Σεπ 2018 23:25

Ποια υποβάθμιση; το μαθημα στην θετική κατεύθυνση θα γίνει εξαωρο! Στις σχολες υγείας ούτε στο τωρινό σύστημα υπήρχε. Όσο για το 5ο μάθημα, για πολλούς ήταν ο δούρειος ίππος για να ανοιξουν πεδίο, με τυπθκη συμμετοχή. Αυτη η στρέβλωση θα θεραπευτεί.

 
μαθηματικά
04 Σεπ 2018 23:35

όπως έσπασε η Βιοχημεία θα αρθει και αυτη η αδικια
πρέπει να ενημερωθεί ο πρωθυπουργός

 
Έλεος
04 Σεπ 2018 23:45

Ε όχι και να γκρινιαζουν και οι μαθηματικοί γιατί έχασαν το 5ο μάθημα ενω είναι στα 2 δημοφιλέστερα πεδία σχολών!!!

 
Ένας εκπαιδευτικός
05 Σεπ 2018 00:00

@Γιάννης Πλατάρος
Με περιστροφές, ανιαρούς πλατειασμούς και ομιχλώδεις νοητικούς ακροβατισμούς δεν κάνετε τίποτε άλλο, αγαπητέ σχολιαστά, παρά αυτό ακριβώς που στηλιτεύετε, να μιλάτε δηλαδή την ανούσια και υστερόβουλη συντεχνιακή γλώσσα ως μαθηματικός που προασπίζεται τα κεκτημένα του. Έτσι όμως δεν γίνεται δουλειά. Υποτίθεται ότι πάνω απ' όλα μας ενδιαφέρει ο μαθητής κι όχι η αφεντιά μας...

 
στου Κασίδη το κεφάλι
05 Σεπ 2018 00:40

Φυσική και χημεία στις πολυπληθέστερες ομάδες προσανατολισμού με τις πολυάριθμες σχολές.
και η μαθηματική παιδεία στο καναβάτσο.

μήπως η Κοινωνιολογία να εμποτισει και τα Μαθηματικά προς τέρψη των σχολιαστών;

 
Βαγγέλης
05 Σεπ 2018 01:06

Αναφέρεται η ΕΜΕ σε συντεχνιακά αιτήματα ειδικοτήτων.. Λες και οι άλλες ειδικότητες είναι "συντεχνίες" και οι Μαθηματικοί είναι "υπεράνω". Καλό θα ήταν η ΕΜΕ να μην προσβάλει τις υπόλοιπες ειδικότητες και να δείχνει σεβασμό σε όλες τις επιστήμες.

 
SP
05 Σεπ 2018 10:24

Χρειάζεται το 2018 να πούμε τι ακριβώς ? Χωρίς μαθηματικά καμιά θετική επιστήμη δεν πάει πουθενά. Από Φυσική μέχρι Πληροφορική και από Χημεία μέχρι Οικονομικά.Είναι η μητέρα των επιστημών. ΔΕΝ είμαι καθηγητής .ΔΕΝ εχω συμφέροντα σε σχέση μετην εκπαίδευση αλλά αυτή είναι η αλήθεια...

 
Φύσα καιγόμαστε
05 Σεπ 2018 11:42

Το φυσάει και δεν κρυώνει η ΕΜΕ . Επί σειρά ετών ( μην πω δεκαετιών ) επικροτούσε την θεματοδοσια του μαθήματος στις πανελλήνιες , που οδηγούσε το 90 % κάτω από την βάση .

Μάλιστα πέρσι - εδώ στο esos - διαβάσαμε άρθρο συμβούλου των μαθηματικών , που καλούσε και τις επιτροπές στα άλλα μαθήματα , να μιμηθούν την σκληρότητα της θεματοδοσια των μαθηματικών .

Σήμερα , γκρινιάζουν για έλλειμμα μαθηματικής Παιδείας , και όλοι απορούν για το "γιατι" . Οι μαθητές πλέον γυρίζουν την πλάτη στα μαθηματικά και αυτό είναι ευθύνη των ίδιων των μαθηματικών . Θυμάστε εκείνο το άλυτο Β3 πριν από 5-6 χρόνια ;

Άπειρες ώρες διαβάσματος από τους μαθητές ( δεν είναι όλοι κουμπουρες κύριοι ) , άπειρα χρήματα σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα και ποιο το αποτέλεσμα . Θέματα για 5αρια και 8αρια.

Οι μαθηματικοί κλαίνε για την φυγή των μαθητών προς τις επιστήμες Υγείας . Ο αριθμός αυτός αυξάνεται και θα αυξάνεται συνεχώς .

Το πουλάκι πέταξε .

 
Σώστης
05 Σεπ 2018 14:14

@SP
Για όλα αυτά τα αντικείμενα που αναφέρεστε (...Από Φυσική μέχρι Πληροφορική και από Χημεία μέχρι Οικονομικά...) τα Μαθηματικά είναι και στο προτεινόμενο σύστημα εξεταζόμενο μάθημα.
Οπότε που διαφωνείτε;

 
Σχολιαστής
05 Σεπ 2018 14:40

Όπως διάβασα και παραπάνω ("φύσα") στα Μαθηματικά έχει χαθεί η ουσία της ύλης. Ακραία-απλησιαστα θέματα ακόμη και για διαβασμένους μαθητές. Λες και πρόκειται για εξετασεις για την Ολυμπιάδα μαθηματικών.
Επισης η αναλυτική γεωμετρία (απαραίτητη στα Πολυτεχνεία) έχει εξαφανιστεί!
Καλύτερα θα ήταν η ΕΜΕ να ασχολείται με πιο ουσιαστικά θέματα και όχι να "ζυγίζει" τις ώρες του καθε μαθήματος..

 
LV
06 Σεπ 2018 16:39

Τα μαθηματικά ήταν είναι και θα είναι ο συνδετικός κρίκος όλων των θετικών επιστημών!!! Η μαθηματική παιδεία αποτελούσε και θα αποτελεί πάντοτε το βασικότερο θεμέλιο για την ποιοτική εκπαίδευση αλλά και την σταδιοδρομία ενός ανθρώπου. Το αν θα χρειαστεί ένας γιατρός ή ένας πληροφορικάριος την παράγωγο ή το πυθαγόρειο θεώρημα είναι παντελώς άσχετο με το ρόλο των μαθηματικών στην ποιότητα της εκπαίδευσης. Άλλο μαθηματική σκέψη που έρχεται μέσα από κοπιαστική δουλειά και άλλο μαθηματική παπαγαλία!!!

Για τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής για παράδειγμα, ειλικρινά θα ρωτήσω το εξής: Τι επίπεδο δασκάλων λέτε να βγαίνει από εδώ και πέρα (που αυτό το μάθημα έπρεπε να το δίνουν υποχρεωτικά όλοι οι μαθητές) όταν πλέον με την κατάργησή του, δεν κάθονται να διαιρέσουν δεκαδικούς με το χέρι επάνω στο χαρτί και χρησιμοποιούν μονάχα το κομπιουτεράκι, όπου σαν φοιτητές πάνε και κλαίγονται να τους περάσει ο καθηγητής τους στο Παιδαγωγικό στο μάθημα του Απειροστικού; Στα παιδιά σας θα κληθούν αύριο να κάνουν αυτοί μαθηματικά στις τάξεις του δημοτικού...

Τι σόι επίπεδο φοιτητών θα δέχεται γενικά το κάθε τμήμα όταν δεν θα μπορεί ο μέσος φοιτητής για παράδειγμα να σκεφθεί με την εις άτοπον απαγωγή; Κάποιος έγραψε ότι η Αναλυτική Γεωμετρία έχει ουσιαστικά εξαφανισθεί από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γνωρίζει μήπως, ότι η ύλη στα μαθηματικά όλων των τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου, έχει κατακρεουργηθεί από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας; Γιατί κατηγορούν εμάς τους μαθηματικούς για τα πεπραγμένα του ίδιου του Υπουργείου; Όταν φωνάζαμεγια αυτά όμως, μας λέγατε ότι κλαιγόμαστε μη χάσουμε τα μπόνους. Η ειρωνία είναι ότι τώρα όσοι χρειάζονται να "γεμίσουν τα χάσματα" που το ίδιο το υπουργείο δημιούργησε, καταφεύγουν σε φροντιστήρια τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πάλι οι μαθηματικοί σας φταίνε;

Θεωρώ τουλάχιστον υποκριτική τη στάση που επιδεικνύουν συναδέλφοι άλλων ειδικοτήτων, να βγάζουνε τέτοιο απύθμενο κόμπλεξ, τη στιγμή που και οι ίδιοι γνωρίζουν πάρα πολύ καλά (αλλά φυσικά το αποκρύπτουν σκόπιμα) ότι χωρίς σωστή μαθηματική παιδεία ούτε Φυσικός γίνεται κανείς, ούτε Χημικός, ούτε Βιολόγος, ούτε Οικονομολόγος, ούτε Πληροφορικάριος. Θα φτύσει αίμα για αποκτήσει κάτι από τα παραπάνω. Και μιλάω πάντα για τα μαθηματικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου εκεί μπαίνουν τα σοβαρά θεμέλια για την μελλοντική σταδιοδρομία ενός μαθητή. Χωρίς μαθηματικά, δεν βγάζει κανείς τις παραπάνω ειδικότητες ( και όχι μόνο αυτές) που να κοπανιέται κάτω σαν το χταπόδι...

Όσον αφορά τα κόμπλεξ περί του 90% των μαθητών που γράφουν κάτω από τη βάση κάθε χρόνο στις πανελλαδικές και αντίστοιχων απλησίαστων θεμάτων, πραγματικά γελάω... Ειδικά τα θέματα των τελευταίων δύο ετών ήταν τουλάχιστον αστεία κύριοι, βασική γνώση της τριγωνομετρίας ήθελαν τα θέματα του 2017 και να ξέρει κάποιος τους τύπους του εμβαδού κυκλικού δίσκου και του μήκους περιφέρειας του κύκλου για το Θέμα Γ του 2018 (που να πέφτανε και απόλυτες τιμές), δηλαδή τι θέλετε να πέσει το 2019 για να μην κλαίτε, διαίρεση ακεραίων αριθμών; Δεν σας είπε κανένας εκεί στο φροντιστήριο ότι τα μαθηματικά πάνε αλυσίδα και ότι τα κενά πληρώνονται σε χαμένους βαθμούς; Όποιος διάβαζε δηλαδή και τις προηγούμενες χρονιές χαζός ήτανε;

Αλλά ξέχασα, τις προηγούμενες χρονιές οι περισσότεροι πετάνε χαρταετό και το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να επικροτούν το διάβασμα της τελευταίας στιγμής (με την ελπίδα ότι θα βγει η δουλειά με διάβασμα ένα μήνα πριν τις εξετάσεις από την Α Γυμνασίου ως την β Λυκείου και διάβασμα για όλη τη χρονιά μόνο στην Γ Λυκείου)... Δεν βγαίνει όμως έτσι εύκολα ένας καλός βαθμός σε ένα στοιχειωδώς σοβαρό διαγώνισμα μαθηματικών (όπως στις πανελλαδικές), όσα λεφτά και να ρίξει κανείς σε φροντιστήρια και όσες ώρες και να διαβάσει παπαγαλίζοντας μεθοδολογίες την τελευταία σχολική χρονιά. Όποιος θυμάται να διαβάσει μαθηματικά την τελευταία σχολική χρονιά, καλά θα κάνει να λάβει σοβαρά υπόψη ότι πάει για ένα 13/20. Δεν θα κατεβαίνει συνέχεια ο πήχης (και πιστέψτε με, έχει κατέβει πάρα μα πάρα πολύ) επειδή το παιδάκι βαριέται και οι γονείς του θέλουν να το δουν στο Πανεπιστήμιο...

Για σοβαρευτείτε κανά καιρό!!!

 
Αναντιστοιχία μαθημάτων Πανεπιστημίου και Σχολείου
06 Σεπ 2018 19:48

Τα παιδιά τελειώνουν τη Θετική/Τεχνολογική Κατεύθυνση και δεν έχουν διδαχτεί Μιγαδικούς Αριθμούς, ούτε γνωρίζουν τι είναι ένας Πίνακας. Όλο το κεφάλαιο της Άλγεβρας έχει τεθεί εκτός διδακτέας και εξεταστέας ύλης!

Μπορούν να εισαχθούν σε τμήματα με προπτυχιακά μαθήματα Τηλεπικοινωνιών, Ηλεκτρονικής ή ακόμα και Θερμοδυναμικής, Ρομποτικής χωρίς να έχουν εξεταστεί σε Φυσική Γ' Λυκείου (Μηχανική, Ταλαντώσεις-Κύματα, Κρούσεις) και με ενδοσχολικές στη Φυσική Β' Λυκείου (Ηλεκτρομαγνητισμός, Θερμοδυναμική).

Είναι δυνατόν με αυτά τα δεδομένα να ασχολούμαστε με διλήμματα όπως ΑΕΠΠ ή Χημεία ή ΑΟΘ;

Τόσα χρόνια οι φοιτητές διδάσκονταν προγραμματισμό και δομές δεδομένων στο Α' έτος σπουδών και ενσωματώνονταν ομαλά. Ομοίως στα Οικονομικά τμήματα, κανείς δεν περιμένει οι πρωτοετείς να γνωρίζουν Γενική Λογιστική και Χρηματοοικονομικά, τη διδάσκονται σε εξαμηνιαίο μάθημα. Πρέπει όμως να γνωρίζουν Στατιστική και Γραμμική Άλγεβρα.

κ. Υπουργέ και συνεργάτες παρακαλούμε μεριμνήστε για

1) Απαραιτήτως: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ των Μαθηματικών και της Φυσικής σε Β' και Γ' Λυκείου, και να τεθούν ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή σε όλα τα μη-θεωρητικά τμήματα.

Η Έκθεση-Νεοελληνικη Γλώσσα να γίνει ένα μάθημα που εξασφαλίζει τη γλωσσική επάρκεια όλων των αποφοίτων Λυκείου, επίσης ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ πανελλαδικώς εξεταζόμενο.

2) Νέα ύλη και βιβλία: Μαθήματα Οικονομικών, Χημείας, Πληροφορικής, Κοινωνιολογίας, Βιολογίας, Λατινικών, Αρχών Δικαίου κοκ. αναβαθμίζονται ως ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ, εκ των οποίων τουλάχιστον (1) απαιτείται για εισαγωγή ορισμένα τμήματα. Ένας υποψήφιος φοιτητής Οικονομικών πρέπει να εξεταστεί σε βασικές οικονομικές αρχές, αλλά να είναι ελεύθερος να επιλέξει είτε Πληροφορική είτε Κοινωνιολογία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Ένα υποψήφιος φοιτητής Ιατρικής όμως θα πρέπει να εξεταστεί και σε Βιολογία και σε Χημεία, γιατί δεν νοείται ιατρός να μην γνωρίζει στοιχειώδη χημεία ή βασικές αρχές γενετικής.

Κανένα μάθημα επιλογής να μη θεωρείται "πανεύκολο" ή "πανδύσκολο" - με την κατάλληλη επιλογή διαγωνισμάτων είναι εφικτό η αναλογία αριστούχων να είναι ίδια για όλα, χωρίς ακραίο ποσοστό αποτυχίας.

3) Ξένες Γλώσσες + Μαθηματικά Γενικής Παιδείας + 2 μαθήματα επιλογής (πχ. Ευρωπαϊκή Ιστορία, Στοιχεία Πληροφορικής, Βιολογία Γενικής κτλ.) για το ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ Λυκείου.

 
LV
08 Σεπ 2018 13:07

Δυστυχώς φίλτατε (του παραπάνω σχολιασμού), ο υπουργός παιδείας δεν ακούει κανέναν (όπως και κανένας πρώην υπουργός παιδείας κατά το παρελθόν), μιας και θεωρεί ότι έχει το αλάθητο. Ο συγκεκριμένος όμως, το έχει βάλει σκοπό να πάει τη χώρα 500 χρόνια πίσω, καταργώντας το αδιάβλητο της εισαγωγής, εξοστρακίζοντας την έννοια της μαθηματικής παιδείας, αλλά και της παιδείας γενικότερα (βλ. περικοπή Αρχαίων της Β Λυκείου στο παρελθόν, καταργούν τη μετάφραση στην Γ Λυκείου - έλεος δηλαδή - και το μάθημα των Λατινικών στο άμεσο μέλλον).

Απλά καταργώντας το αδιάβλητο της εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι της χώρας, το υπουργείο βάζει πιο δυνατά στο "παιχνίδι" της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικότητες όπως του Οικονομολόγου και του Πληροφορικάριου σε καιρό κρίσης όπου οι περικοπές πάνε σύννεφο. Ήδη, και όχι τώρα, αλλά εδώ και αρκετά χρόνια πλέον, βαθμολογούν τα γραπτά των Πανελλαδικών Εξετάσεων της Βιολογίας Προσανατολισμού, άνθρωποι που έχουν τελειώσει το Χημικό ή το Γεωλογικό ή το Φυσικό, άνθρωποι δηλαδή που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΙΟΛΟΓΟΙ. Σε αρκετά σχολεία το παραπάνω μάθημα το διδάσκουν γυμναστές (αν είναι ποτέ δυνατόν) επειδή εξετάσθηκαν στα τμήματά τους σε κάποιο μάθημα Βιολογίας. Επειδή θα με ρωτήσετε γιατί με έπιασε τώρα ο πόνος, απαντώ, όσες διαμαρτυρίες κι αν έχει αποστείλει εγγράφως η εκπαιδευτική κοινότητα ή μέρη αυτής, το υπουργείο τις έχει καταγράψει στα παλιότερα των υποδημάτων του!!!

Πατώντας όμως πάνω στην παραπάνω "λογική", το υπουργείο καταργεί το αδιάβλητο, ανοίγοντας επιπλέον πόρτες στις ειδικότητες του Οικονομολόγου (ορίσθηκε - από ποιον; - ως δεύτερη καταλληλότερη ειδικότητα ανάθεσης του μαθήματος της Κοινωνιολογίας που έχει σκοπό να την εντάξει ως υποχρεωτικό μάθημα εισαγωγής) και του Πληροφορικάριου (στο μέλλον δυστυχώς όμως όχι με σωστό τρόπο), με το δήθεν επιχείρημα ότι όλο αυτό είναι για το καλό της παιδείας. Και για τον Πληροφορικάριο το κατανοώ αν αισθάνεται κάποια πικρία τόσα χρόνια. Διδάσκοντας και εξετάζοντας επιστήμη Η/Υ μόνο στο χαρτί και με τις προσλήψεις στη Δευτεροβάθμια να είναι σφικτές πολύ προ Μνημονίων, επέλεγαν, δυστυχώς, να κλείνουν "τρύπες" επιλέγοντας μετά τους Πληροφορικάριους την δεύτερη καταλληλότερη ειδικότητα που ναι, όσο και να μην τους αρέσει είναι οι Μαθηματικοί (πάντα λαμβάνοντας σοβαρά υπ' όψιν ότι τα μαθήματα Η/Υ στα σχολεία διδάσκονται και εξετάζονται ως επί το πλείστον ΧΩΡΙΣ τη χρήση Η/Υ). Λυπάμαι που το λέω, οι συνάδελφοι της Πληροφορικής καλά κάνουν και επιμένουν να πιέζουν το υπουργείο για τον άμεσο εξοπλισμό όλων των σχολικών μονάδων με Η/Υ (πράγμα που θα επέφερε και την πρόσληψή τους ή συναδέλφων τους), όχι όμως και να περιμένουν πότε θα "ψοφήσει" το υπουργείο την κατσίκα του γείτονα. Για τους Οικονομολόγους, ειλικρινά το μάθημα του Α.Ο.Θ. είναι υπέρ αρκετό για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση (να αλλαχτεί το βιβλίο όμως κάποια στιγμή).

Και για να τελειώνουμε, οι περισσότεροι Οικονομολόγοι και Πληροφορικάριοι (ειδικά Οικονομολόγοι) στο παρελθόν δεν σκέφτονταν καν να μπλέξουν με την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διότι πλην ελαχίστων ατομικών εξαιρέσεων, για τους συναδέλφους τους ήταν δακτυλοδεικτούμενοι. Μαθηματικοί που επέλεξαν να εργαστούν σε κάποια τράπεζα ή σε κάποια ιδιωτική εταιρεία μακριά από το χώρο της εκπαίδευσης αποτελούν και την έμπρακτη απόδειξη ότι ένας Μαθηματικός δεν σημαίνει ότι υπάρχει μόνο για να διδάσκει μαθηματικά. Απλά τώρα οι περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν βάλει λουκέτο, όπως και άλλες ετοιμάζονται για αυτό, και τώρα όλοι περιμένουν από τον "πατερούλη δημόσιο τομέα" να τους δώσει εναλλακτική επιβίωσης.

Προϋπόθεση για να αποτραπεί αυτός ο κατήφορος, είναι να ΜΗΝ καταργηθούν οι πανελλαδικές και το υπουργείο να προχωρήσει σε σοβαρές προσθήκες και ο νοών νοείτω. Αλλιώς θα ξεχαρβαλώσουμε την παιδεία (γιατί βλέπετε δεν τους επιτρέπεται να την καταργήσουν, αλλιώς θα το είχαν πράξει), και θα βλέπουμε όλους να διδάσκουν λίγο απ' όλα!!! Και όσοι νομίζουν ότι αυτό δεν θα πλήξει τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, καλά θα κάνουν να το ξανασκεφτούν!!! Με αντίστοιχα "επιχειρήματα" ετοιμάζονται να βάλουν διετείς "σχολές" της πλάκας στα Πανεπιστήμιά μας, αναγνωρίζοντας αντίστοιχα πτυχία τύπου Ι.Ε.Κ. ως ισάξια των Πανεπιστημιακών πτυχίων, ιδιωτικοποιώντας τελικά πλήρως την εκπαίδευση. Οι ίδιοι οι αριστεροί που δήθεν νοιάζονται για το λαϊκό συμφέρον, προλειαίνουν το έδαφος για τα παραπάνω!!!

Όποιος πραγματικά θέλει να ανέβει ο πήχης στην δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση στη θέση που κανονικά πρέπει να βρίσκεται, δηλαδή πολύ πιο πάνω από όσο νομίζουν μερικοί και πιστέψτε με κάποτε ήταν αρκετά ψηλά, καλά θα κάνει να καταλάβει ότι αυτό δεν επιτυγχάνεται ούτε με το να περνάμε κάθε χρόνο όλα τα παιδιά στην επόμενη τάξη (φτάσαμε στο σημείο να βλέπουμε μαθητές που πάνε να δώσουνε Πανελλήνιες να μην ξέρουν προπαίδεια και ορθογραφία), ούτε με το να πληρώνουμε φόρους και να δαπανάμε τεράστια ποσά για να γράφονται βιβλία - εκτρώματα. Αυτά τα δύο είναι πρωτίστως τα στοιχεία που αποδομούν την δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και οδηγούν κάθε οικογένεια στο να βάλει το χέρι στην τσέπη για να στείλει το παιδί στο φροντιστήριο και όχι οι Πανελλαδικές!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean