Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Πανεπιστημιακοί Φιλοσοφικής: Τα ελληνικά σχολεία θα είναι τα μοναδικά στην Ευρώπη που δεν θα διδάσκονται τα Λατινικά

“Το υπουργείο Παιδείας να αποσύρει αμέσως την πρότασή του”
Δημοσίευση: 04/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το ελληνικό σχολείο θα είναι το μόνο στην Ευρώπη, στο οποίο δεν θα διδάσκονται καθόλου τα Λατινικά, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες τα λατινικά είναι είτε υποχρεωτικά είτε προαιρετικά.

Την επισήμανση αυτή κάνει, με ανακοινωθέν, ο Σύλλογος μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Αθηνών, σχολιάζοντας το σχέδιο του Κ. Γαβρόγλου για το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τις αλλαγές στο Λύκειο.

Ο Σύλλογος μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Αθηνών εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του , χαρακτηρίζοντας  την απαράδεκτη και αδικαιολόγητη την πρόταση του υπουργού Παιδείας   και  τον καλεί  να την αποσύρει αμέσως.

Παράλληλα οι πανεπιστημιακοί της Φιλοσοφικής κάνουν λόγο για επιχειρήματα του υπουργείου Παιδείας για την κατάργηση των Λαιτινικών , που δεν ευσταθούν και η χρήση τους υποδηλώνει ύπαρξη πολιτικών σκοπιμοτήτων και απουσία παιδαγωγικής σκέψης και ουσιαστικού προβληματισμού για τα εκπαιδευτικά πράγματα.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής επιφυλάσσεται να μελετήσει και να τοποθετηθεί για το σύνολο των εξαγγελιών, όταν αυτές πάρουν σαφή μορφή, και τονίζει τα εξής∷

Τα επιχειρήματα του υπουργείου Παιδείας: Ωστόσο, στις εξαγγελίες αυτές περιέχεται και η κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών από τα εξεταζόμενα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης και η αντικατάστασή του από το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Σύμφωνα με το κείμενο που διανεμήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας «η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη αφενός γιατί από όλο το φάσμα των επιστημών του 1ου Επιστημονικού Πεδίου τα Λατινικά αφορούσαν μόνο τα Τμήματα Φιλολογίας και αφετέρου γιατί με την εξαιρετικά περιορισμένη εξεταστέα ύλη τους προκαλούσαν στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία των υποψηφίων».

Πολιτικές σκοπιμότητες: Τα επιχειρήματα δεν ευσταθούν και η χρήση τους υποδηλώνει ύπαρξη πολιτικών σκοπιμοτήτων και απουσία παιδαγωγικής σκέψης και ουσιαστικού προβληματισμού για τα εκπαιδευτικά πράγματα. Η διδασκαλία της λατινικής γλώσσας στο Λύκειο δεν αφορά μόνο στα Τμήματα Φιλολογίας (όπως ανακριβώς ισχυρίζεται το Υπουργείο,  υπονοώντας παράλληλα ότι πρόκειται για κάτι άνευ σημασίας!), αλλά και στα άλλα Τμήματα των Φιλοσοφικών Σχολών (βλ. παρακάτω), καθώς και στις Νομικές Σχολές των ελληνικών Πανεπιστημίων. Επίσης, η σύνδεση των Λατινικών με το πρόβλημα της περιορισμένης εξεταστέας ύλης και η υποτιθέμενη επίλυσή του με την εισαγωγή της Κοινωνιολογίας είναι τουλάχιστον ατυχής.  Συμφωνούμε ότι η περιορισμένη εξεταστέα ύλη δημιουργεί στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία. Υπάρχει άραγε η πρόθεση αύξησης της εξεταστέας ύλης; Την επικροτούμε! Αν συμβαίνει αυτό, όμως, το Υπουργείο οφείλει να παραδεχτεί ότι τα Λατινικά προσφέρουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες σε αυτή την κατεύθυνση από το περιορισμένης (για τα δεδομένα του Λυκείου) εμβέλειας μάθημα της κοινωνιολογίας.  

Τα ελληνικά σχολεία θα είναι τα μοναδικά στην Ευρώπη  που  δεν θα διδάσκονται   τα Λατινικά : Στις εξαγγελίες δεν αναφέρθηκε αν θα πάψει να διδάσκεται το μάθημα των Λατινικών στο Λύκειο, αλλά έχουμε κάθε λόγο να το συναγάγουμε, αφού στην Γ’ Λυκείου θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα προς εξέταση. Έτσι το ελληνικό σχολείο θα είναι το μόνο στην Ευρώπη, στο οποίο δεν θα διδάσκονται καθόλου τα Λατινικά, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες τα λατινικά είναι είτε υποχρεωτικά είτε προαιρετικά.

Ο  Σύλλογος μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ θεωρεί  ότι:

Α. Είναι αδιανόητο να θεωρείται ότι το ελληνικό σχολείο μπορεί να υπάρξει στη σύγχρονη εποχή και να παίξει σωστά τον παιδευτικό του ρόλο, όταν υποβαθμίζεται η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής και εξαφανίζονται πλήρως από το πρόγραμμα τα Λατινικά. Η λατινική μαζί με την αρχαία ελληνική αποτελούν τις δύο κλασικές γλώσσες, επί των οποίων στηρίχτηκε ο ευρωπαϊκός πολιτισμός.

Β. Είναι απαράδεκτο, επίσης, να θεωρείται ότι τα Φιλολογικά Τμήματα, αλλά και τα Τμήματα ξένων Φιλολογιών –μιας και η λατινική είναι ιστορικός πρόγονος πολλών ευρωπαϊκών γλωσσών αλλά και συνδιαμορφωτής του λεξιλογίου όλων των ευρωπαϊκών γλωσσών– θα δέχονται φοιτητές χωρίς την ελάχιστη γνώση λατινικών. Μια τέτοια πρόταση υποβαθμίζει επί της ουσίας τη γνώση που παρέχουν τα Τμήματα της Σχολής μας, ενώ υποδηλώνει ανεπίτρεπτη υποτίμηση για τις επιστήμες που θεραπεύονται σε αυτήν.

Σχόλια (18)

 
ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ
04 Σεπ 2018 16:05

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΝ ΠΩΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ .( ΤΑΞΗ , ΩΡΕΣ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ κ.λ.π. _

 
mp
04 Σεπ 2018 18:47

Δεν γνωρίζω να τα λατινικά διδάσκονται σε άλλα κράτη της Ευρώπης. Πιθανώς οι Ιταλοί και οι Γάλλοι να τα διδάσκονται γιατί είναι η μητέρα γλώσσα του λατινικού αλφάβητου. Εμείς αντίστοιχα διδασκόμαστε την αρχαία ελληνική. Για ποιο λόγο να ξοδεύονται χρήματα σε φροντιστήρια και άπειρες ώρες μελέτης και ενέργειας σε μία γλώσσα που δεν έχει κανένα μα κανένα όφελος μετά τις εξετάσεις;

 
Στέλλα Μ.
04 Σεπ 2018 20:50

Πιστεύω ότι η ανθρωπιστική παιδεία διαφυλάσσεται, αλλά καταργείται στην ουσία η κλασική παιδεία. όσο αφορά το επιχείρημα περί παπαγαλίας , θεωρώ ότι δεν ισχύει , γιατί και την κοινωνιολογία με παπαγαλία θα τη μαθαίνουν , και μάλιστα σε απόλυτο βαθμό. Μια πρόταση : να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας των Λατινικών, δηλαδή εμβάθυνση στα νοήματα σε πρωτότυπα κείμενα της λατινικής γραμματείας, χωρίς τόσο αυστηρή -τυπολατρική χρήση και εφαρμογή των συντακτικών κανόνων

 
Φωτεινή
04 Σεπ 2018 21:53

Αυτή η σχολή γιατί εξακολουθεί ακόμα να ονομάζεται φιλοσοφική και όχι φιλολογική? Είναι για ιστορικούς λόγους? Αφού τμήματα φιλοσοφίας δεν έχουν, ούτε φιλοσοφία σε επαρκή βαθμό διδάσκονται σε σχέση με άλλα τμήματα πχ κοινωνικών-ανθρωπιστικών επιστημών που κατέχουν το εν λόγω αντικείμενο σε αντίθεση με τους πάσης φύσεως φιλολόγους (κλασικό, ιστορίας-αρχαιολογίας κοκ)? Δηλαδή ο απόφοιτος ιστορίας-αρχαιολογίας που δεν έχει διδαχθεί κανένα μάθημα φιλοσοφίας έβγαλε τη 'φιλοσοφική" και μάλιστα διδάσκει φιλοσοφία στα σχολεία... Γι' αυτά οι κύριοι καθηγητές θα έχουν να πουν κάτι?

 
Απόφοιτος Φιλοσοφικής
05 Σεπ 2018 00:10

Ο ευρωπαϊκός γλωσσικός πολιτισμός στηρίζεται στις δύο κλασικές γλώσσες (Αρχαία Ελληνική και Λατινική) και στις αντίστοιχες φιλολογίες. Θα αποκόψουμε το ελληνικό σχολείο από το γλωσσικό παρελθόν της Ευρώπης; Και μάλιστα με τόσο ισχνά και καταφανώς συντεχνιακά υπέρ του κλάδου των Κοινωνιολόγων επιχειρήματα; Αν δεν εξετάζεται σωστά το μάθημα των Λατινικών, δεν θα πρέπει το Υπουργείο να βρει τρόπο να εξετάζεται σωστά; Η Παιδεία μας κέρδος έχει από την ενίσχυση των κλασικών σπουδών στο σχολείο.

 
Ειρήνη Ανδρουλιδάκη
05 Σεπ 2018 00:13

Αντίστοιχα & ο απόφοιτος ΦΚΣ , ΦΠΨ κτλ με τρία μαθήματα ιστορίας ή αρχαίων, καλείται να διδάξει στη δευτεροβάθμια...

 
Δ.Α.
05 Σεπ 2018 00:53

Ακόμη και ο Νεύτωνας έγραψε στα Λατινικά! Κατά τη γνώμη μου έπρεπε να διδάσκονται υποχρεωτικά και στη Θετική Κατεύθυνση. Αλλά, το πρόβλημα είναι οτι η διδασκαλία Λατινικών (όπως και Αρχαίων Ελληνικών) τείνει στη διαμόρφωση θετικών χαρακτήρων, από άποψη ηθικής, αισθητικής, λογικής κλπ. Ενώ, αντίθετα, η διδασκαλία της Κοινωνιολογίας (από πτυχιούχους της Παντείου) θα τείνει στη διαμόρφωση "αριστερών"...Τι προτιμάτε;

 
Ιωαννης Βαβλαδελλης
05 Σεπ 2018 09:11

Να βάλουν τα Λατινικά στην Γ' Γυμνασίου ή στην πρώτη Λυκείου, είτε προαιρετικά είτε και υποχρεωτικά. Να εξετασθεί το ενδεχόμενο να προστεθεί σαν μάθημα επιλογής και σε άλλες τάξεις. Ετσι, όποιος μαθητής ενδιαφέρεται ή θέλει να ασχοληθεί στο μέλλον με σχολές που έχουν σχέση με τα Λατινικά, θα έχει το δικαίωμα επιλογής. Πάντως σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να δίνονται πανελλήνιες εξετάσεις και να εξαρτάται το μέλλον των παιδιών μας από τα Λατινικά, τα οποία μέσα σε 2-3 χρόνια όλοι τα έχουν ξεχάσει.

 
ακης
05 Σεπ 2018 09:20

το θεμα ειναι κυριως η αναιτιολογητη επιλογή της καταργησης των λατινικών συνοδευόμενη από την ιλαρή αιτιολόγηση για την προσθήκη της κοινωνιολογίας με το βιβλίο 30 ετίας
ενα μάθημα απόλυτης αποστήθισης
που απετυχε εδω και 20 χρονια να ελκύσει τους μαθητές θεριανίζει.

 
είδα ανοιχτά και μπήκα...
05 Σεπ 2018 10:07

ΟΛΟΙ, μα ΟΛΟΙ έχουν την εντύπωση ότι είναι ειδήμονες και μπορούν να εκφέρουν γνώμη για το τι είναι η Φιλολογία, ποια μαθήματα πρέπει να περιλαμβάνει, τι χρειάζεται ο επιστήμονας φιλόλογος για να είναι επαρκής... Φτάσαμε σε σημείο να έχουμε και υποδείξεις για την ονομασία της Σχολής... Η αμετροέπεια, η επικίνδυνη άγνοια στο αποκορύφωμά της... Σας παρακαλώ, να εκφέρετε γνώμη μόνο αν είστε σχετικοί με το αντικείμενο. Ιστορικά η χώρα μας μαστίζεται από την επιθυμία των περισσότερων να εκφέρουν γνώμη επί παντός επιστητού και να νομίζουν ότι νομιμοποιούνται να αποφασίζουν, χωρίς να έχουν γνώση ή να είναι διατεθειμένοι να εργαστούν για να αλλάξει κάτι. Πολλά «αφεντικά», λίγοι «εργάτες»…Οι επιστήμες δεν αποκτούν αντικείμενο ανάλογα με το τι νομίζει ο καθένας, αλλά ανάλογα με αυτό που υπηρετούν . Όποιος ενδιαφέρεται να μάθει τι υπηρετεί η Φιλολογία ας ανατρέξει στην ιστορία των πρώτων Φιλολόγων στην αρχαιότητα… Είναι ντροπή να εκφράζεται δημόσια λόγος αβασάνιστος. Και επιτέλους: κάποια στιγμή πρέπει να κατανοήσουμε τι είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών (μέσα σε αυτούς και οι Φιλόλογοι) και τι είναι ευθύνη του κακώς εννοούμενου συνδικαλισμού που κατατρύχει όλους τους κλάδους ή ευθύνη του εκπαιδευτικού συστήματος το οποίο σχεδιάζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση και όχι από τους φιλολόγους του σχολείου. Και μία συμβουλή κυρίως για τους γονείς: καλό δεν είναι το εύκολο. Ό,τι δυσκολεύει τα παιδιά πρέπει να γίνεται αιτία για να μαθαίνουν τα παιδιά να μάχονται για να το κατακτήσουν. Ό,τι είναι εύκολο δεν σημαίνει ότι είναι καλό και χρήσιμο. Μην εθίζεται τα παιδιά στο βόλεμα και στην ευκολία. Τους περιμένει στη συνέχεια μια αφορά εργασίας που είναι έτοιμη να ξεσκίσει τις σάρκες τους, αν τους βρει ανέτοιμους…

 
Ιωάννα Λ
05 Σεπ 2018 11:42

Ο κλάδος των ΠΕ02 Φιλολόγων είναι ευνοημένος σε πρωτοφανές επίπεδο αλλά δυστυχώς αυτό δεν πάει μόνο του κι έχει προεκτάσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα της δευτεροβάθμιας. Πρόκειται για ένα κλάδο-καλάθι από ανομοιογενή τμήματα που έχουν διδαχθεί διαφορετικά πράγματα το καθένα και έχουν αναθέσεις διδασκαλίας σε μαθήματα τα οποία τα εν μέρει τμήματα που τον αποτελούν δεν τα έχουν διδαχθεί καν ή τα έχουν διδαχθεί σε υποτυπώδη βαθμό. Δηλαδή αθροίζουν τι μαθήματα έχει διδαχθεί το κάθε τμήμα και διδάσκουν όλοι τα πάντα, από ιστορία ως φιλοσοφία και αρχαία. Δεν νομίζω λοιπόν είναι πολύ ειλικρινές το ότι βγαίνουν ανακοινώσεις οι οποίες προτάσσουν τη μόρφωση των μαθητών.

 
είδα ανοιχτά και μπήκα...
05 Σεπ 2018 12:19

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας ότι πολλοί φιλόλογοι διδάσκουν αντικείμενα μερικώς ή εντελώς άσχετα με τις σπουδές τους. Πρόκειται για μια από τις παθογένειες του κλάδου μας. Εσείς αναρωτηθήκατε ποτέ ποια η αναγκαιότητα να υπάρχουν 20 «φιλολογικά» τμήματα σε όλη τη χώρα, μερικά από τα οποία ιδρύθηκαν μόλις τα τελευταία χρόνια; Ποια ακριβώς προσδοκία ή/και συμφέρον ομαδικό ή τοπικό ή πολιτικό ή οικονομικό εξυπηρετείται με την ίδρυση 20 «φιλολογικών» τμημάτων; Μήπως ιδρύθηκαν κατόπιν δικής μας πίεσης για να έχουμε μελλοντικά δουλειά;;;!!! Δεν αποφασίζουν, αγαπητή κυρία, οι φιλόλογοι για το πόσα τέτοια τμήματα θα ιδρυθούν… Φαντάζομαι έχετε τη στοιχειώδη νοημοσύνη να αντιληφθείτε τι συμφέροντα εδώ και πολλές δεκαετίες κρύβονται πίσω από την ίδρυση σχολών και στην Πέρα Ραχούλα, που παράγουν μαζικά «φιλολόγους». Επίσης, έχετε σκεφτεί ότι ο ιστορικός θα ήθελε να διδάσκει Ιστορία στο σχολείο, ο καθηγητής φιλοσοφίας την Φιλοσοφία, ο κλασικός φιλόλογος Αρχαία και Λατινικά; Πώς όμως το υπουργείο θα του εξασφάλιζε ώρες, αν ο καθένας υπηρετούσε την ειδίκευσή του; Είναι το εκάστοτε υπουργείο της εκάστοτε κυβέρνησης διατεθειμένο για τέτοιες δαπάνες με τέτοια κατανομή διδακτικών αντικειμένων; Δεν σας απασχόλησε ποτέ το γεγονός ότι π.χ. ο κλάδος 04 (Φυσικών Επιστημών) χωρίζεται σε 04.01, 04.02 κλπ., ενώ στους «φιλολόγους» αυτό δεν έγινε ποτέ; Κι εδώ έρχονται και οι δικές μας ευθύνες και του κακώς εννοούμενου συνδικαλισμού… Δικές μας οι ευθύνες γιατί λόγω της ανάγκης για εργασία κάποιοι από τον κλάδο συμβιβάστηκαν με αυτά τα δεδομένα, γιατί…, γιατί…, γιατί… . Είναι όμως μάλλον προφανές ότι το σύστημα αυτής της μαζοποίησης των ειδικοτήτων δεν το φτιάξαμε εμείς ως κλάδος, αλλά ο σχεδιασμός και η χρηματοδότηση των κυβερνήσεων και η άρνησή τους να έρθουν σε σύγκρουση με απίστευτα πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα… Θα σας συμβούλευα με πολύ σεβασμό όταν σας δείχνουν το φεγγάρι, να πάψετε να κοιτάτε το δάχτυλο… Κάπως έτσι έχουμε ζήσει απίστευτες καταστάσεις σε αυτή τη χώρα, κάπως έτσι φτάσαμε και στην κρίση… Θα το ξέρετε, φαντάζομαι, και θα το έχετε νιώσει ότι τελικά σε κανέναν τομέα δεν τα φάγαμε μαζί… Όσο για τον αν δικαιούμαι να βγάζω ανακοινώσεις υπέρ των μαθητών θα σας πως ότι μετά από μερικά πανεπιστημιακά πτυχία, που με πολύ κόπο πήρα, ένα Μεταπτυχιακό, ένα Διδακτορικό που πήρα δουλεύοντας στα σύνορα και σχεδόν 20 χρόνια προϋπηρεσίας, ΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΝΑ ΒΓΑΖΩ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΜΟΥ).

 
Τέλος και στ Αρχαία Ελληνικά
05 Σεπ 2018 17:26

Ήρθε ο καιρός να καταργηθούν και τα Αρχαία Ελληνικά από το Γυμνάσιο.
Δεν χρειάζεται να μαθαίνει ο μαθητής από το πρωτότυπο, αφού δεν του προσφέρει κάτι.
Αρχαία Ελληνικά στο Λύκειο και μόνο στη Θεωρητική(Κλασική) Κατεύθυνση.

 
είδα ανοιχτά και μπήκα...
05 Σεπ 2018 21:57

Εγώ λέω να κλείσουμε γενικά τα σχολεία, αφού ό,τι και να διδάξουμε εκεί δεν φαίνεται να παίζει και μεγάλο ρόλο ούτε καν στη διαμόρφωση κριτικής, νηφάλιας και λογικής σκέψης και στην συνακόλουθη έκφρασή της με σοβαρή και τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία. Έχω βρει πολύ μεγαλύτερη ωριμότητα και συναίσθηση σε ανθρώπους μεγάλους που δεν έχουν μάθει καθόλου γράμματα και αναγνωρίζουν την αξία της γνώσης, παρά στους τόσους "ειδήμονες" που έχουν όλοι μια "βαθυστόχαστη" "επιστημονική" πρόταση...

 
Χαρίδημος εκ Γορτύνης
05 Σεπ 2018 23:48

@ είδα ανοιχτά και μπήκα...
Μου θυμίσατε τον σπουδαίο ΔΑΣΚΑΛΟ Κώστα Γεωργουσόπουλο και τον λαμπρό
σκηνοθέτη Σωτήρη Χατζάκη καθώς διάβαζα τα σχόλια που στείλατε προς ανάρτηση.
Είμαι σίγουρος πως γνωρίζετε ότι ο δεύτερος, παρόλο που στερείται πτυχίων, έχει κερδίσει τη βαθιά εκτίμηση όλων των θεατρόφιλων Ελλήνων και την αγάπη όλων των ηθοποιών που δίδαξε.
Αγγίξατε μεγάλες πληγές της ελληνικής εκπαίδευσης με έντιμο τρόπο αλλά ανήκετε στις εξαιρέσεις... Το πελατειακό σύστημα είναι ισχυρότατο στην πατρίδα μας και οι
αληθινές αλλαγές θέλουν δουλειά πολλή...
Σας εύχομαι υγεία και δημιουργική δύναμη.

 
Στέφανος---Κέρκυρα
06 Σεπ 2018 18:13

Πρεπει να διδασκονται ειτε επειδή περιέχουν τις ρίζες μεγάλου μέρους της ορολογίας πολλών Ευρωπαϊκών γλωσσών ειτε στα πλαίσια του αλληλοσεβασμού ως προς τις Αρχαίες γλώσσες

 
Ιαπετος
06 Σεπ 2018 19:13

Άλλο θέμα να διδάσκονται τα Λατινικά
Και άλλο θέμα να είναι μάθημα για εισαγωγή στην 3βαθμια!

Ας διδάσκονται τα Λατινικά ως μάθημα επιλογης
Αλλά άμεσα να καταργηθούν από τα μαθήματα πανελληνίων εξετάσεων

 
AΠΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ
06 Σεπ 2018 22:13

Αν το πρόβλημα είναι ότι δεν θέλουν ορισμένοι να εξετάζονται στα Λατινικά για να μπουν σε Τμήματα Κοινωνιολογίας, Ψυχολογίας (όχι ΦΠΨ) κτλ, ας εξετάζονται στην Κοινωνιολογία χωρίς δικαίωμα επιλογής Τμημάτων Φιλοσοφικής κτλ (και αντιστρόφως). Τώρα, για το οικονομικό σκέλος, ας φροντίσει το Υπουργείο (κάνοντας τους Κοινωνιολόγους περιφερόμενους διδάσκοντες σε 3-4 σχολεία, φαντάζομαι...)

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean