Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Απογευματινά μαθήματα στην Πληροφορική και Αγγλικά στα Γυμνάσια για την απόκτηση κρατικών Πιστοποιητικών Πληροφορικής και Γλωσσομάθειας

Προϋπολογισμός ΕΣΠΑ 13.700.000,00 ευρώ
Δημοσίευση: 06/09/2018
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υποστήριξη μαθητών της Γ τάξης Γυμνασίου σε εβδομαδιαία βάση μετά τη λήξη του ημερήσιου σχολικού προγράμματος, στις σχολικές μονάδες από εκπαιδευτικούς πληροφορικής και αγγλικής φιλολογίας, προκειμένου να προετοιμαστούν για εξετάσεις απόκτησης Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (ΚΠπ) και Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας (ΚΠγ) , πριν τη λήξη του σχολικού έτους, θα πραγματοποιηθεί κατά το νέο σχολικό έτος.

Ειδικότερα:

α) Για την απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας (ΚΠγ) στα Αγγλικά επιπέδου Β1/Β2

Η παρέμβαση αφορά στην υποστήριξη μαθητών της Γ τάξης Γυμνασίου, σε εβδομαδιαία βάση μετά τη λήξη του ημερήσιου σχολικού προγράμματος, στις σχολικές μονάδες από εκπαιδευτικούς αγγλικής φιλολογίας, προκειμένου να προετοιμαστούν για εξετάσεις απόκτησης Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας (ΚΠγ) στα Αγγλικά επιπέδου Β1/Β2 πριν τη λήξη του σχολικού έτους.

Προϋπολογισμός Δράσης ΚΠγ: 6.889.799€

β) Για την απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού πληροφορικής (ΚΠπ)

Η παρέμβαση αφορά στην υποστήριξη μαθητών της Γ τάξης Γυμνασίου σε εβδομαδιαία βάση μετά τη λήξη του ημερήσιου σχολικού προγράμματος, στις σχολικές μονάδες από εκπαιδευτικούς πληροφορικής, προκειμένου να προετοιμαστούν για εξετάσεις απόκτησης Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (ΚΠπ) πριν τη λήξη του σχολικού έτους.

Προϋπολογισμός Δράσης ΚΠπ: 6.810.201€

Για τις ανωτέρω παρεμβάσεις υποστήριξης προβλέπεται η δωρεάν πιστοποίηση των μαθητών κατά τη λήξη του σχολικού έτους.

Στον προϋπολογισμό των παρεμβάσεων συμπεριλαμβάνονται δαπάνες όπως: αμοιβές των εκπαιδευτικών, των εποπτών των τμημάτων προετοιμασίας για την πιστοποίηση που θα πραγματοποιηθούν στις σχολικές μονάδες, του συνόλου των εμπλεκομένων για την προετοιμασία των διαδικασιών πιστοποίησης και στις εξετάσεις πιστοποίησης, όλων των απαραίτητων Πληροφοριακών Συστημάτων και εξοπλισμών για τη διεξαγωγή των εξετάσεων πιστοποίησης, κόστος μετακινήσεων εξεταστών, δημοσιότητας, κλπ.
 

Σχόλια (16)

 
ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΕΣ...
06 Σεπ 2018 13:52

Στην Γ΄ Γυμνασίου όσοι έχουν πάει φροντιστήρια από το Δημοτικό έχουν ήδη προετοιμαστεί και οργανωθεί πολλά χρόνια πριν. Δεν περιμένουν τελευταία στιγμή. Όσοι δεν έχουν χρήματα για ξενόγλωσσο φροντιστήριο, και πάλι δεν θα προλάβουν να προετοιμαστούν μόνο σε ένα χρόνο.

Και φυσικά τίθεται το ερώτημα: Εφόσον τα Αγγλικά και η Πληροφορική διδάσκονται από την Α΄δημοτικού για ποιο λόγο ένα παιδί να μην μπορεί μέσα σε 9 ολόκληρα χρόνια (μέχρι την Γ΄Γυμνασίου) να πάρει ακόμα και πιστοποιητικά Γ2 ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; Γιατί πρέπει να έρχεται και τα απογεύματα; Γιατί δεν διορθώνουμε πρώτα τα ουσιώδη (σωστή και μεθοδική πρωινή διδασκαλία για 9 χρόνια!!!) προτού αναζητήσουμε αφορμές για επιπλέον διορισμούς;

 
σχολιάζων
06 Σεπ 2018 14:30

ας το ξαναγράψω κι εδώ : τέρμα οι γλώσσες από το πρωινό, απογευματινά μόνο σε πολλά επίπεδα με ουσιαστική δουλειά από τους μονίμους. αυτό φαίνεται μόνο για ξεκοκκάλισμα (κατασπατάληση; απορρόφηση; ) κονδυλίων , αίσχος ! και κοροϊδία

 
Ηλίας
06 Σεπ 2018 14:45

@ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΕΣ...
Για κάθε μία λύση 1.000.000 προβλήματα.

 
ΠΟΛΙΤΗΣ
06 Σεπ 2018 14:53

ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΤΟ ΠΡΩΪΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΕΙ ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ .....ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ....ΣΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ........ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΘΗΜΑ ......ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΜΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.........ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΞΑΝΑΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ........ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ..........ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΤΥΠΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.......ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗ ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ........... ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΗΠΩΣ........ΣΥΝΤΑΞΗ .....ΑΦΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΙ Η ΖΩΗ...........

 
Mia
06 Σεπ 2018 15:11

Αφού το ίδιο το υπουργειο αναγνωριζει ότι οι ώρες που δαπανωνται ήδη από την Α Δημοτικου για την διδασκαλια της 1ης ξενης γλώσσας και απο την Ε Δημοτικου για τη 2η δεν φτάνουν για να ειναι ο μαθητης επαρκως προετοιμασμενος για πιστοποιητικο, σημαινει οτι υπάρχει προβλημα ειτε με το αναλυτικο προγραμμα είτε με την εφαρμογη του απο τους διδάσκοντες.
Και ως συνηθως τα προβληματα λυνονται με μπαλωματα και προχειροδουλειες.

 
Εξαγγελίες του αέρα
06 Σεπ 2018 15:23

Για να γίνει η πιστοποίηση θα πρέπει τα σχολικά εργαστήρια των Γυμνασίων να έχουν τεχνικά αποδεκτούς Η/Υ και πρόσφατο και γνήσιο λογισμικό (Windows & Office) κατι που ΔΕΝ ισχύει για το 95% των σχολικών εργαστηρίων .... αρα μια τρύπα στο νερό.

 
@ Mia
06 Σεπ 2018 15:32

Δεν υπάρχει σοβαρός προγραμματισμός της ύλης στην Πληροφορική που να οδηγεί σε σωστές βάσεις για πιστοποίηση στο τέλος του Γυμνασίου. Στο Δημοτικό δεν υπάρχουν καν βιβλία και στο Γυμνάσιο είναι γραμμένα προ 15 τιας τουλάχιστον. Διάθεση υπάρχει, καθηγητές υπάρχουν και με πλεόνασμα ... σύγχρονος εξοπλισμός δεν υπάρχει και πολιτική βούληση απο το Υπουργείο δεν υπάρχει για να κάνει ενα καλοσχεδιασμένο ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών στο αντικείμενο απο το Δημοτικό ως το Γυμνάσιο. Πρέπει το μαθημα να γίνει δίωρο συνεχόμενο εργαστηριακό απο την Ε' ΣΤ' Δημοτικού έως την Γ' Γυμνασιου, με σύγχρονους υπολογιστές, χρήση εφαρμοσμένης πληροφορικής με άλλες επιστήμες (Φυσική, Μαθηματικα) μέσω εργαστηριακών ασκήσεων σε single board computers (raspberry pi, arduino) κ.λ.π. οπότε τελικά ενα πασάλλειμα θα γίνει ... όπως πάντα για εκμεταλλευτούμε τα χρήματα απο κανένα ΕΣΠΑ

 
Eva Konsta
06 Σεπ 2018 16:42

Διορθώστε τα βιβλία των σχολείων στο πρωινό πρόγραμμα, αυξήστε τις ώρες στα ξενόγλωσσα, δημιουργήστε επίπεδα όπως στα φροντιστήρια και τότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα...τα παιδιά θα παίρνουν τα πτυχία τους...αρκεί βέβαια γονείς και παιδιά να αλλάξουν και λίγο την νοοτροπία "στο σχολείο δεν μαθαίνω ξένη γλώσσα γι'αυτό δεν διαβάζω". Αυτά...απλά και εφικτά...εκτός από την νοοτροπία...η οποία θα πάρει λίγο χρόνο να αλλάξει...

 
Πληροφορική
06 Σεπ 2018 19:32

Δεν έχει σχεδιαστεί μάθημα, δεν έχει σχεδιαστεί πρόγραμμα σπουδών, δεν έχει σχεδιαστεί εκπαιδευτικό υλικό, μάθημα με 1 ώρα σε όλο το δημοτικό και γυμνάσιο ξαφνικά προσφέρεται για 7 εκατομμύρια ΕΣΠΑ για έξοδα ...πληροφόρησης...

 
ΠΕ19?
06 Σεπ 2018 19:44

Σωστή η ιδέα να παρέχεται η δυνατότητα πιστοποίησης σε ξένες γλώσσες και πληροφορική αλλά ... στην πράξη χωλαίνουμε.
Πώς θα μας πείσει το Υπουργείο για τις καλές του προθέσεις όταν:
- προτρέπει για μειωμένο αριθμό τμημάτων 2ης ξένης γλώσσας στα σχολεία
- επιμένει στο "σπάσιμο" τμημάτων στο μάθημα της Πληροφορικής μόνο όταν οι μαθητές ξεπερνούν τους 21.
-έχει αποχαρακτηρίσει μαθήματα πληροφορικής ως εργαστηριακά
- έχει αδιαφορήσει επί χρόνια για την κατάσταση των εργαστηρίων
-έχει αδιαφορήσει στις προτάσεις των εκπαιδευτικών συλλόγων;
Αν λοιπόν πράγματι το υπουργείο (όχι ο υπουργός γιατί αυτός έρχεται και παρέρχεται) νοιαζόταν θα φρόντιζε να κάνει έρευνα και να εφαρμόσει προγράμματα προσαρμοσμένα στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας.
Δεν είναι δυνατόν κύριοι να θεωρείτε ότι βάζοντας μια (ΜΙΑ!!!) ώρα την εβδομάδα μάθημα πληροφορικής σε παροπλισμένα εργαστήρια που δουλεύουν με τις πατέντες των εκπαιδευτικών και των (καταργημένων) ΚΕΠΛΗΝΕΤ, μπορούν οι μαθητές να πάρουν πιστοποίηση χρήσης Η/Υ.
Αν πράγματι υπάρχουν χρήματα για αύξηση ωρών στο γυμνάσιο γιατί αυτή δεν πραγματοποιήθηκε με την προηγούμενη αλλαγή προγράμματος; Γιατί δε δόθηκε η δυνατότητα να δημιουργούνται μικρότερα τμήματα αυτών των μαθημάτων έτσι ώστε να γίνεται καλύτερη προετοιμασία;
Τελικά, θεωρώ ότι η εκπαιδευτική μας πολιτική χαράζεται από τις ιδέες κάποιων στο υπουργείο για ένταξη σε προγράμματα ΕΣΠΑ και Ε.Ε: για παράδειγμα το ολοήμερο πρόγραμμα στα δημοτικά σχολεία προέκυψε από πρόγραμμα της Ε.Ε. και τελικά μονιμοποιήθηκε. Με αυτό και πολλά άλλα μάζεψαν προϋπηρεσία και τελικά διορίστηκαν στην Β/θμια πολλοί εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Σε κάποιες από αυτές τις ειδικότητες δημιουργήθηκε υπερπλεόνασμα με κατάληξη την αλλαγή προγράμματος στην Α/θμια και τις περίφημες υποχρεωτικές μετατάξεις σε αυτήν. Τώρα, οι εκπαιδευτικοί που έφυγαν από γυμνάσια και λύκεια γιατί περίσσευαν θα βλέπουν αναπληρωτές να κάνουν μάθημα σε αυτά!!
Να υποθέσω ότι από την αρχή αυτή ήταν η πρόθεση;
Τα πράγματα είναι απλά: μια πολύ μικρή αύξηση ωρών αυτών των μαθημάτων στο Γυμνάσιο, σε συνδυασμό με τη δημιουργία μικρότερων τμημάτων και σωστών εργαστηρίων θα παρέχουν και ποιοτική εκπαίδευση και δυνατότητα πιστοποίησης. Ευτυχώς που βγήκαμε από τα Μνημόνια δυστυχώς όμως "λεφτά υπάρχουν" μόνο στα προγράμματα ΕΣΠΑ!!!!

 
Πληροφορική στην Α' Βάθμια
06 Σεπ 2018 20:15

H Πληροφορική στο Δημοτικό αποκτά αξία μόνο αν ενσωματωθεί στο υπόλοιπο πρόγραμμα.

πχ. Χρήση υπολογιστή για εργασίες σε Μαθηματικά, Φυσικός Κόσμος, Γεωγραφία, αναζήτηση πηγών και παρουσίασεις για Λογοτεχνία, Ιστορία, Ξένες Γλώσσες.

Επίσης, απογευματινές δραστηριότητες (ηλεκτρονική, αστρονομία, ρομποτική), εργασίες καλλιτεχνικών με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα πρέπει και μπορούν να ενισχυθούν σημαντικά.

Τα παιδιά Δημοτικού ήδη έχουν άμεση επαφή με προσωπικούς Η/Υ και φορητές συσκευές. Χρειάζονται καθοδήγηση για να διευρυνθεί αυτή η βασική εξοικείωση πέρα σε μερικές εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης και online παιχνίδια.

Έτσι στο Γυμνάσιο και το Λύκειο θα διδαχτούν βασικές αρχές της επιστήμης της Πληροφορικής έχοντας εμπειρική γνώση των εφαρμογών της και της ιστορίας της.

πχ. Πώς και με ποιο αρχικό σκοπό δημιουργήθηκαν το Internet και το WWW; Πώς δημιουργήθηκε το τρανζίστορ και το laser; Είναι σύγχρονες εξελίξεις τεράστιας σημασίας για τις οποίες το πλαίσιο μάθησης παραμένει αποσπασματικό. Έτσι τα παιδιά δυσκολεύονται να αντιληφθούν τη σταδιακή μετάβαση στη σύγχρονη τεχνολογική και επιστημονική εποχή, από τον 20ο στον 21ο αιώνα, παραμένοντας απλώς παθητικοί καταναλωτές των προϊόντων διαφόρων επιχειρήσεων.

Ενεργός πολίτης γίνεται μόνο ο σωστά εκπαιδευμένος πολίτης, με στέρεα κλασική και επιστημονική παιδεία, σε αρμονία με τις τεχνολογίες της εποχής του και τις συνέπειες της χρήσης τους.

 
07 Σεπ 2018 09:01

@ΠΕ19? Εύστοχο το σχόλιο αγαπητέ συνάδελφε.
Τα τελευταία χρόνια η πολιτική στην Παιδεία χαράσσεται και εφαρμόζεται με βάση τη δυνατότητα χρηματοδότησης από τα ταμεία της Ε.Ε. Η πολιτική της συνεχούς απαξίωσης του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο που τα δύο τελευταία χρόνια με ζήλο ασκεί το Υπουργείο βρίσκεται σε αντιδιαστολή με τις επιλογές της Ε.Ε. Αυτή την αντίφαση προσπαθεί να διαχειριστεί το Υπουργείο με το συγκεκριμένο έργο.

 
Γιάννης ΠΕ19
08 Σεπ 2018 01:17

Στην Γερμανία η πιστοποίηση στην χρήση υπολογιστών και στην Πληροφορικη γίνεται απλά με το απολυτήριο Γυμνασίου. Εκεί βεβαια δεν κάνουν 1 ώρα Πληροφορική την εβδομάδα.

Τώρα μέσω ΕΣΠΑ θα δίνεται το κρατικό πιστοποιητικό πληροφορικής.
Ποιοι θα το κάνουν αυτό το μάθημα τις απογευματινές ώρες; Οι ωρομίσθιοι; Οταν υπάρχουν καθηγητές Πληροφορικής οι οποίοι λόγω της μείωσης των ωρών της Πληροφορικής (από όλες τις κυβερνήσεις από το 2010 και μετά) πλεονάζουν..

Αντί λοιπόν να βάλουν την ώρα αυτή στην πρωϊνή ζώνη, να κάνουν τις ώρες οι μόνιμοι να μην πηγαίνουν σε 2 και 3 σχολεία, θα βάλουν ωρομισθίους μέσω ΕΣΠΑ που θα τρέχουν σε πάνω από 3 σχολεία.

Και όταν τελειώσει το ΕΣΠΑ τι θα γίνει;

 
Πατσιουρης Παναγιωτης ΠΕ 86 (Πρωην ΠΕ 20.01)
08 Σεπ 2018 17:11

Καλή Σχολική Χρονιά !!!!!!! (πρώτα από όλα) !!!!! Οσ' αναφορά αυτά που συζητάτε, πολύ καλά και ωραία, απ' τους συναδέλφους όπου ο καθένας λέει τη γνώμη του, όπως και εγώ τώρα, και πολύ καλά κάνει !!!!! Εγώ νομίζω ότι πριν προχωρήσουμε σ' όλες αυτές τις αλλαγές και νεωτερισμούς, που ακούγονται, για την Πληροφορική στην εκπαίδευση, Δημοτικό, Γυμνάσια, Λύκεια, κλπ, κλπ, κλπ, να ξεκαθαρίσουμε τι εννοούμε όταν λέμε Πληροφορική !!!!! Π.χ. για να το εξηγήσω με ένα παράδειγμα, για να μην γράφω πολλά, μάθημα Πληροφορικής θεωρείται το γνωστό ΑΕΠΠ, στην Γ' Λυκείου, αντίστοιχα οι Βασικές Αρχές στις έννοιες του προγραμματισμού, δεν θυμάμαι αν έγραψα σωστά τον τίτλο, στην Β' Λυκείου, στα ΓΕΛ, αντίστοιχα μαθήματα στα ΕΠΑΛ, στον τομέα της Πληροφορικής, μάθημα Προγραμματισμού κλπ, κλπ,κλπ, κλπ τα οποία τα δίνουν και Πανελλαδικές, όπως τα Μαθηματικά, τα Λατινικά της Θεωρητικής κατεύθυνσης, κλπ, κλπ, κλπ και τα οποία μάλιστα, τα διδάσκει Πληροφορικος ΠΕ 19 - 20, σήμερα με την καινούργια κατηγοριοποίηση ΠΕ 86 !!!!! Αντίστοιχα υπάρχει και το μονοωρο μάθημα στο Γυμνάσιο, να μην επεκταθω και γι' αυτό, όπως καλά γνωρίζουμε !!!!!!! Όλα καλά μέχρι εδώ !!!!! Στο Δημοτικό τώρα, για να φτάσουμε και στην ουσία της συζήτησης, και να ξεκαθαρίσω τι εννοώ και τι θέλω να εξηγήσω, έβαλαν μία ώρα την εβδομάδα μάθημα ΤΠΕ, όπως λέγεται, μάθημα Ή/Υ, πείτε το αν θέλετε, αλλά και εδώ βαφτίστηκε Πληροφορική !!!!!!!! Τι εννοώ θα μου πείτε, γι' αυτό είπα και στην αρχή, όταν λέμε Πληροφορική τι εννοούμε ????? Στο Δημοτικό έχει κάποια έτοιμα λογισμικά, πέραν από το Word, Excel, Power Point, της Microsoft τα γνωστά προγράμματα, όπως το Kidpedia, ζωγραφική, κλπ, κλπ, κλπ και κάποια άλλα, αυτή την στιγμή μου διαφεύγουν τα ονόματα, πάντως προγραμματακια με παιχνίδια κυρίως εκπαιδευτικά βεβαίως, σταυρόλεξα, κρεμάλα με λέξεις, παιχνίδια αριθμητικής, παζλ, κλπ, κλπ, κλπ φυσικά για παιδάκια, μιλάμε 1ης, 2ας, 3ης, Δημοτικού, κλπ, κλπ, κλπ !!!!!!!! Και τώρα έρχομαι εγώ ένας Πληροφορικος διορισμένος στην Β'/θμια από το 2003, ωρομισθιος, αναπληρωτής, κλπ, από τον Φεβρουαριο του 2000, κλπ, και διερωτομαι, τι σχέση έχουν τώρα τα προγραμματακια αυτά και τα παιχνιδακια, γενικότερα στον Η/Υ, χειρισμός Ή/Υ, θα το έλεγα εγώ, εξοικείωση με τον Η/Υ, θα το έλεγε αλλος με αυτό που ονομάζουμε Προγραμματισμός ?????? που λέγαμε προηγούμενος, και όλα αυτά τα λέω, διότι ακούω αυτά που λένε Πληροφορική στα Σχολεία, Δημοτικά, κλπ, θα πάρουν το ΕCDL, απ' το Δημοτικό, κλπ, δηλαδή τα βαφτισαμε όλα Πληροφορική, εννοώντας τα προγραμματακια του Δημοτικού και τις γνωστές εφαρμογές της Microsoft, τα οποία απλώς είναι έτοιμα προγράμματα - εργαλεία για να κανεις μία εργασία, να γράψεις ένα κείμενο, με το Word, να βγάλεις τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας με το Excel, κλπ, κλπ κλπ, τίποτα παραπάνω !!!!!!!!!!!
Πληροφορική είναι μόνο το μάθημα του προγραμματισμού, το οποίο διδάσκεται μόνο στα Λύκεια, Γενικά και ΕΠΑΛ, στις αντίστοιχες κατευθύνσεις και τομείς, και στο Γυμνάσιο στο αντίστοιχο μάθημα στην Γ' Γυμνασίου όπου παίρνουμε μία ιδέα με την LOGO !!!!!! (και αυτή νομίζω έχει αντικατασταθεί τελευταία) !!!!!!!!!!!

 
Γιάννης ΠΕ19
09 Σεπ 2018 01:26

Σωστά γράφεις για τον ορισμό της Πληροφορικής Παναγιώτη.
Δεν θα πρέπει να το ονομάσουν Πιστοποιητικό Πληροφορικής αλλά Πιστοποιητικό χρήσης υπολογιστών (ή δεξιότητες στους υπολογιστές).

 
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
09 Σεπ 2018 17:59

Οι κάπως παλαιότεροι θα θυμούνται εκείνες τις εξαγγελίες, στα τέλη της δεκαετίας του '90, για ΤΠΕ.

Από τότε έχει ξεκινήσει αυτή η προσπάθεια εισαγωγής μαθημάτων "Πληροφορικής" στα σχολεία ( ;;; ) και, δύο δεκαετίες μετά, το μόνο που διδάσκονται οι μαθητές σε αυτές τις ώρες είναι χρήση λογισμικού γραφείου (κειμενογράφος, λογιστικά φύλλα, παρουσιάσεις, επεξεργασίας εικόνων κτλ.)

Η Πληροφορική για να αποκτήσει υπόσταση ως διδασκόμενο μάθημα πρέπει πρώτα να συνδεθεί οργανικά με τα υπόλοιπα μαθήματα (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία, Γεωγραφία, Ιστορία, Λογοτεχνία, Εικαστικά κ.α.) και επιπλέον να αλλάξει ριζικά η ύλη και το βιβλίο της στο Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Υπάρχουν πλέον πληθώρα επιλογών γλωσσών προγραμματισμού για όλα τα επίπεδα και με ειδικεύσεις στη χρήση ανάλογα με το πεδίο. Απλώς γεμίσαμε τα σχολεία με εργαστήρια Η/Υ, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να γίνει ουσιαστικό μάθημα σε μία τάξη με παιδιά 13-18 ετών.

Δεν είναι θέμα υλικού, εξάλλου τα περισσότερα παιδιά Λυκείου έχουν πρόσβαση σε laptops και tablets και smartphones. Είναι θέμα ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ, που δεν μπορεί να είναι αποκομμένη από τα άλλα μαθήματα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean