Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Εν. Διευθυντών Σχολείων: «Η τσάντα στο σχολείο» δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία”

Η πρόταση της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε.
Δημοσίευση: 06/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η παραμονή της τσάντας των μαθητών/τριών στο σχολείο για τουλάχιστον δύο (2) Σαββατοκύριακα το μήνα, χωρίς να συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.), το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας(Ε.Ω.Π.Δ.), την αναγκαία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό  της διδακτέας ύλης των μαθημάτων, και κυρίως χωρίς την εισαγωγή του γνωστικού αντικειμένου της Μελέτης-Προετοιμασίας των μαθημάτων για την επόμενη ημέρα για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες στο υποχρεωτικό πρόγραμμα, δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Τα παραπάνω τονίζει σε ανακοινωθέν η Πανελλήνια  Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε , με αφορμή τη σχετική εγκύκλιο που στάλθηκε στα σχολεία, και προτείνει  τα εξής:

Α. Αν πράγματι το ΥΠ.Π.Ε.Θ. θέλει να βοηθήσει ουσιαστικά τους/τις μαθητές/τριες και τις οικογένειές τους, θα πρέπει να προχωρήσει σε όλες τις παραπάνω αλλαγές και κυρίως να υιοθετήσει την από χρόνια διατυπωμένη πρόταση της Ένωσης Διευθυντών για «Εισαγωγή του γνωστικού αντικειμένου της Μελέτης-Προετοιμασίας των μαθημάτων για την επόμενη ημέρα για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες στο υποχρεωτικό πρόγραμμα».

Β. Γιατί μόνο με την υλοποίηση της παραπάνω πρότασης:

α. οι μαθητές/τριες των  μικρότερων τάξεων θα μπορούσαν να αφήνουν καθημερινά την τσάντα τους στο σχολείο, και

β. οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων, θα απαλλάσσονταν από το μεγαλύτερο  μέρος των «κατ’ οίκον» εργασιών τους.

Γ. Επίσης, είναι επιτακτική η ανάγκη αλλαγής της φιλοσοφίας όλης της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας,  η οποία θα πρέπει να στραφεί άμεσα προς περισσότερο μαθητοκεντρικές διδακτικές προσεγγίσεις που αναγνωρίζουν τη μοναδικότητα του κάθε μαθητή και μαθήτριας καθώς και της κάθε σχολικής τάξης.  

Δ. Κύρια χαρακτηριστικά των νέων παιδαγωγικών τεχνικών που απαιτούνται είναι το πιο ευέλικτο μαθησιακό περιβάλλον, η βιωματική μάθηση, η ενεργητικότερη συμμετοχή των μαθητών στις δραστηριότητες και στο σχεδιασμό της προσωπικής τους μάθησης, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και η μεγαλύτερη εξατομίκευση της διδασκαλίας. Βασικές διδακτικές προσεγγίσεις οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά περίπτωση και σε συνδυασμό μεταξύ τους είναι:

•    Η διαθεματική προσέγγιση, ώστε να αλληλοτροφοδοτείται η γνώση
•    Τα σχέδια εργασίας, ώστε από το «αποστηθίζω» να περάσουμε στο «ερευνώ»
•    Η διδασκαλία σε ομάδες, με στόχο το συλλογικό πνεύμα
•    Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική, που αφορά τις ανάγκες του μαθητή και όχι γενικά της τάξης.
•    Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, που αποτελεί βασικό συντελεστή της νέας πραγματικότητας που είναι το ψηφιακό σχολείο.

Σχόλια (6)

 
Φύσα καιγόμαστε
06 Σεπ 2018 20:40

Διαλυστε 'τα όλα . Προλαβαίνετε .

Προτείνω να εφαρμοστεί το πρόγραμμα " οι διευθυντές στο σπίτι τους "

 
Καρτέσιος
07 Σεπ 2018 07:59

Προσφέρει όμως μεγάλη ανακούφιση στους γονείς οι οποίοι για δύο Σ/Κ δεν θα είναι με το άγχος του "να τελειώσει το παιδί τα μαθήματα για να πάμε καμιά εκδρομή".
Αλλά πότε οι συνδικαλιστές είχαν αιτήματα υπερ του λαού και όχι υπερ της συντεχνίας τους;

 
Πλατάρος Γιάννης
07 Σεπ 2018 09:13

Η σημειολογία του μέτρου «η τσάντα στα σχολεία» και μάλιστα όχι παγιωμένα για όλο το σχολικό έτος και για κάθε σαββατοκύριακο, μου φέρνει στον νου, το ότι «δεν κάνετε δάσκαλοι σωστά την δουλειά σας, δεν ακολουθείτε τις οδηγίες να μην επιβαρύνετε τα παιδιά στο σπίτι με πολλές εργασίες και εγώ το Κράτος, θεσπίζω το «τσάντα στο Σχολείο» για να υπάρχει η λογική της δικαιολογίας «πώς να την κάνω την εργασία κύριε Πέτρο» (έτσι ανακάλυψα ότι σας προσφωνούν τα μικρά!) αφού δεν είχα το βιβλίο να διαβάσω την θεωρία; » Τώρα που το σκέπτομαι πάλι, μου δημιουργείται μία μείζων απορία: Μέσα στην τσάντα είναι ασφαλώς τετράδια, πρόχειρα, στυλό, μολύβια...έτσι δεν είναι; Άρα ούτε φωτοτυπία δεν μπορεί να διανεμηθεί, αφού δεν θα έχουμε ....στυλό!
Νομίζω, ότι το λαϊκίστικο νόημα του μέτρου έχει αναλυθεί επαρκώς.
Το προσβλητικό «δεν κάνετε καλά την δουλειά σας, γι αυτό και μεις κάνουμε το «τσάντα στο σχολείο» μέχρι να το γενικεύσουμε για κάθε εβδομάδα» δεν το έχω δει να αναλύεται....
Μπορεί να κάνω και λάθος στην μικρή αυτή ανάλυση, ασφαλώς υπάρχουν πολύ έμπειροι στην Πρωτοβάθμια να το δουν και υπ΄αυτή την οπτική ή δεν υπάρχει αυτή η οπτική;

 
Μια μαμα
07 Σεπ 2018 09:53

Για το δικο μου παιδι τουλάχιστον ηταν χειρότερο η τσάντα στο σχολειό αφου τη Δευτέρα επρεπε να κανουμε οτι τους έβαζε την Παρασκευή και αυτα της Δευτέρας οποτε απλα διπλασιο διάβασμα τη Δευτέρα το απογευμα .

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
07 Σεπ 2018 11:13

Πρέπει να υπενθυμίσω.
"Η τσάντα στο σχολείο" προτάθηκε πρώτη φορά από τη Διαμαντοπούλου στο Νέο Σχολείο.
Ο νοών νοείτω.

 
@μια μαμα
07 Σεπ 2018 15:53

μαλλον με τον δασκαλο του παιδιού σας θα πρέπει να τα βάζετε και όχι με την τσαντα στο σχολείο.....Αν είναι αλήθεια αυτό που γράψατε

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean