“Έχει ακυρωθεί η Γ Λυκείου . Μετά το Πάσχα δεν πατάει κανείς μαθητής. Το ξέρει όλη η κοινωνία, η οποία κοινωνία λέει τι να κάνουμε ρε παιδιά. Εντάξει θα πάνε στα Φροντιστήρια, τα παιδιά πιέζονται. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα έτσι. Θα πηγαίνουμε στο σχολείο . Στο σχολείο θα μαθαίνουμε αυτά που πρέπει να μάθουμε”.
Τα παραπάνω είπε ο υπουργός Παιδείας Κ.Γαβρόγλου σήμερα στην κρατική τηλεόραση , ΕΡΤ1, συζητώντας για τις αλλαγές στο Λύκειο ενώ όταν ρωτήθηκε από τη δημοσιογράφο γιατί δεν εφαρμόζεται η Τράπεζα Θεμάτων ο Κ. Γαβρόγλου, είπε τα εξής:
- Όσοι έκαναν την Τράπεζα Θεμάτων την έκαναν για να την ξεφτιλίσουν
- Θυμάστε πριν τρία χρόνια όταν την καταργήσαμε, τι γελοιότητα είχε γίνει. Όλοι γνώριζαν τα θέματα που υπήρχαν μέσα. Ενισχύθηκε η αποστήθιση ακόμη και για ασκήσεις Φυσικής, , Μαθηματικών κλπ
- Όταν ένα θεσμό την ξεφτιλίζεις είναι πάρα πολύ δύσκολο να αποκτήσει ένα κοινωνικό κύρος.
- Πείτε ότι κάναμε Τράπεζα Θεμάτων. Το πρώτο που θα μας έλεγαν είναι θυμάστε τι έγινε;Πως θα το εξασφαλίσετε;
- Εμείς λέμε εμπιστευόμαστε την μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών. Μπαίνουμε σε μια τεράστια πρόκληση επί της ουσίας εκπαιδευτική. Εδώ είμαστε και θα δούμε τις αδυναμίες.
Επαγγελματικό; προσανατολισμό από ειδικούς
Σχετικά με τον Επαγγελματικό Προσανατολισμός ο υπουργός Παιδείας, ανακοίνωσε τα εξής:
- Τον Ιούνιο θα έχουμε μια εντατική εβδομάδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
- Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός θα πρέπει να είναι εντελώς διαφορετικός με τον σημερινό.
- Δεν είναι τι δουλειά θα βρεις, αλλά τι είναι αυτό που πας να κάνεις.
- Σε πάρα πολλά παιδιά αρέσει η Φυσική για παράδειγμα . Δεν ξέρουν όμως το εύρος της Φυσικής, δεν γνωρίζουν το εύρος της Φιλοσοφίας, της Ιστορίας.
- Άρα εμείς θέλουμε να δημιουργήσουμε κατ αρχήν μια ομάδα από πολύ γνωστά άτομα των αντίστοιχων γνωστικών περιοχών . Να ενθουσιάσει τα παιδιά για τα γνωστικά αντικείμενα .
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τραπεζα θεμάτων ; Eλεος ! Φυσικά και προωθεί την παπαγαλία. Θα παλεύουν οι άμοιροι μαθητές να αποστηθίσουν όσες περισσότερες λύσεις μπορούνε. Καμιά φορά θα ευνοούνται και κάποιοι τυχεροί που συγκυριακά θα διαβάσουν τις παραμονές κάποια απο τα θέματ απου θα πέσουν. Άρα παπαγαλία σύν λαχείο !
Ποιό είναι το πρόβλημα να μπαίνουν θέματα που είναι αντιπροσωπευτικά και κλιμακωτής δυσκολίας όπου θα προκύπτει το ποιός κατέχει το αντικείμενο;
Δεν μπορούμε, τόσο άχρηστοι είμαστε? Θα καταντήσουμε όλα τα μαθήματα σαν την Ιστορία, παπαγαλιστί ακόμα και τα κόματα. Κατανόηση των ιστορικών γεγονότων ; Μηδέν...
Το άλλο γελοίο είναι η συμμετοχή των βαθμων του Λυκείου στις πανελλήνιες. Κανείς εκ των συμβούλων δεν τους υπογράμμισε το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι οι βαθμοί ανά σχολείο η ανά διδάσκοντα δεν μπορεί να είναι συμβατοί μεταξύ τους ακόμα και μετά τις όποιες εγκυκλίους ; Mπορεί ο διδάσκων σε μια μικρή επαρχιακή κωμόπολη να μην ευνοήσει έστω κατά τι, τον μαθητή στην μικρή κοινωνία που είναι όλοι γνωστοί , υφιστάμενος κάθε είδους πίεση μια και οι βαθμοί θα είναι πλέον αποφασιστικής σημασίας;
Πέραν αυτού είναι γνωστό και στον τελευταίο μαθητή ή γονέα ότι υπάρχουν καθηγητές οι οποίοι βαθμολογούν ή εντελώς υποκειμενικά , ή άλλες φορές παράλογα αυστηρά , ή άλλες φορές πολύ ευνοικά, να μην πιάσουμε δε το θέμα των ιδιωτικών σχολείων (!). Ποτέ ένα 18 ενός σχολείου δεν είναι ισοδύναμο με το 18 ενός άλλου. Αφήστε δε που θα γίνει αυτοσκοπός η βαθμοθηρία , οι πιέσεις των γονέων θα γίνουν αφόρητες , θα παρουσιασθούν και φαινόμενα αθέμιτων μέσων, είναι βέβαιο.
Ο θεσμός των Πανελληνίων, ένα από τα ελάχιστα αδιάβλητα συστήματα στην Ελληνική πραγματικότητα, με τα όποια τρωτά του, θα αποκτήσει τον χαρακτήρα του αναξιόπιστου , του υποκειμενικού και ευάλωτο στην όποια συναλλαγή , πολιτική , κοινωνική, οικονομική κοκ. Τουλάχιστον τώρα τυχόν αδικίες γίνονται τυχαία και χωρίς πρόθεση αφού τα παιδιά διαγωνίζονται ανώνυμα και ισότιμα.