Γιώργος Κονιδάρης Διευθυντής του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας
Το 2016 το Υπουργείο Παιδείας όρισε τις προδιαγραφές (κτιριολογικό πρόγραμμα) για το νέο κτίριο του 2ου Ειδικού Δημοτικού και 2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πάτρας στο τέρμα της οδού Νόρμαν απαιτώντας την προηγούμενη μεταστέγαση του 35ου Νηπιαγωγείου Πάτρας που στεγάζεται εκεί σε άλλο χώρο, μεταστέγαση για την οποία δεσμεύτηκαν γραπτά τόσο ο Δήμος Πατρέων όσο και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας. Μετά από 3 διαγωνισμούς με διευρυμένα όρια κατά τους οποίους έγιναν σεβαστές όλες οι προδιαγραφές για τους μισθωμένους χώρους Νηπιαγωγείων και για τις οποίες απορρίφθηκαν κάποιοι χώροι, βρέθηκε χώρος για το 35ο Νηπιαγωγείο στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας ο οποίος εγκρίθηκε από την αρμόδια επιτροπή. Όμως η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας δεν αποφάσισε αυτή τη μεταστέγαση αναφέροντας ως λόγο το ότι κάποιοι μαθητές κατοικούν μακριά από το Νηπιαγωγείο, πρόβλημα το οποίο δεν υφίσταται, εφόσον δικαιούνται δωρεάν μεταφορά όπως προβλέπεται από την νομοθεσία.
Αντίθετα από την παραπάνω λύση αποφασίστηκε άμεσα η μεταστέγαση του 2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου και του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας στο τέρμα της οδού Νόρμαν χωρίς την προηγούμενη μεταστέγαση του 35ου Νηπιαγωγείου σε άλλο χώρο με κύριο λόγο την αύξηση των διαθέσιμων αιθουσών τους κατά τρεις. Σε αυτό συμφώνησε και ο Δ/ντης Εκπαίδευσης Αχαΐας κ. Πασσάς ο οποίος έδωσε εντολή μεταστέγασης στα δύο Ειδικά Σχολεία παρ’ όλη την ενημέρωση μας ότι η εντολή του είναι ευθέως αντίθετη με το κτιριολογικό πρόγραμμα των δύο Ειδικών Σχολείων και θα μας στερήσει την λειτουργία 5 αιθουσών και 3 βοηθητικών χώρων (μεταξύ των οποίων και την τουαλέτα ΑΜΕΑ).
Η συστέγαση των δυο Ειδικών Σχολείων με το 35ο Νηπιαγωγείο εκτός από
αντίθετη στην Υπουργική Απόφαση του κτιριολογικού προγράμματος για τα Σχολεία μας είναι μη λειτουργική αλλά και επικίνδυνη για τους μαθητές και το προσωπικό των Ειδικών Σχολείων διότι:
1) συνολικά 10 εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας θα μοιράζονται ανά δύο από μια μικρή αίθουσα 7-24 τετραγωνικών μέτρων και 3-10 παιδιά στριμωγμένα δεν θα μπορούν να συγκεντρωθούν στο εκπαιδευτικό τους έργο.
2) Εκτός από την υπολειτουργία του μισού σχολείου θα δημιουργηθούν καθημερινοί κίνδυνοι από την συμπεριφορά των συνωστισμένων μαθητών μας (ιδιαίτερα των διαταρακτικών και των με αυτισμό) ενώ δεν θα υπάρχει η προβλεπόμενη αίθουσα ηρεμίας για τους μαθητές που χτυπούν τους άλλους ή και αυτοτραυματίζονται.
Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας αποφάσισε ένα τέταρτο διαγωνισμό για την μεταστέγαση του 35ου Νηπιαγωγείου Πάτρας αλλά η εμπειρία (3 άκαρποι διαγωνισμοί) έδειξε ότι δεν είναι πιθανό ένα θετικό αποτέλεσμα. Αναρωτιόμαστε γιατί οι παραπάνω αρμόδιοι φορείς δεν αποφάσισαν την μόνη λύση που βρέθηκε, δηλαδή την μεταστέγαση του 35ου Νηπιαγωγείου στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας ώστε να λειτουργήσουν όλα τα Σχολεία με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές τους.
Υλοποιώντας αναγκαστικά την εντολή του Διευθυντή Εκπαίδευσης Αχαΐας κ. Πασσά για μεταστέγαση του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας υποβάλλαμε στον ίδιο το αίτημα για μια εσωτερική μεταστέγαση του 35ου Νηπιαγωγείου σε διπλανή αίθουσα από την γωνιακή που τώρα καταλαμβάνει χωρίς κανένα λειτουργικό πρόβλημα για το 35ο Νηπιαγωγείο, ώστε τα Ειδικά Σχολεία να κερδίσουν 3 αίθουσες (άρα 6 εκπαιδευτικοί ακόμα με αποκλειστική αίθουσα) αλλά λάβαμε την αρνητική του προφορική απάντηση. Την απάντηση αυτή δεν είναι δυνατόν να κατανοήσουμε διαφορετικά παρά μόνο ως μια δεύτερη απόφαση η οποία δεν λαμβάνει υπόψη τα δικαιώματα των παιδιών με ειδικές ανάγκες.
Είναι αδιανόητο οι παραπάνω φορείς να προτείνουν - έστω και για μία μέρα λειτουργίας των Σχολείων - το μοίρασμα πέντε αιθουσών σε δέκα εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους ακυρώνοντας το εκπαιδευτικό έργο τους, κάτι που δεν μπορούμε να φανταστούμε να γίνεται σε οποιοδήποτε άλλο Σχολείο: δηλαδή δυο εκπαιδευτικοί ακόμα και της ίδιας ειδικότητας να διδάσκουν στην ίδια αίθουσα διαφορετικούς μαθητές.
Είναι άδικο για τους μαθητές μας με ειδικές ανάγκες των οποίων τα δικαιώματα συνταγματικά προηγούνται των άλλων μαθητών να περιμένουν τόσο καιρό ώστε να βρεθεί λύση για τους μαθητές του 35ου Νηπιαγωγείου Πάτρας και όταν αυτή βρίσκεται με όλες τις προδιαγραφές, τελικά να αποφασίζεται οι μαθητές με ειδικές ανάγκες να εκπαιδεύονται με λιγότερες από τις μισές προδιαγραφές (λειτουργίας και ασφάλειας) σε σχέση με τους μαθητές του 35ου Νηπιαγωγείου Πάτρας. Είναι επίμονα άδικο να μην αμβλύνεται το πρόβλημα μας με μια μεταστέγαση του 35ου Νηπιαγωγείου σε διπλανή αίθουσα. Είναι επιπλέον άδικο από την πλευρά του Δήμου Πατρέων να σέβεται όλες τις προδιαγραφές των Νηπιαγωγείων και να απορρίπτει χώρους προς ενοικίαση για την στέγαση του 35ου Νηπιαγωγείου Πάτρας και να σέβεται μόνο τις μισές προδιαγραφές για τα δύο Ειδικά Σχολεία μας.
Ζητάμε από τους παραπάνω αρμόδιους φορείς να αναστείλουν την μεταστέγαση των Ειδικών Σχολείων μέχρι να αποδεσμευτεί ο χώρος από το 35ο Νηπιαγωγείο Πάτρας διότι η λύση που δίνεται τώρα είναι με ευθύνη τους κατάφωρα και διπλά άδικη για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες και τους εκπαιδευτικούς τους αλλά και αντίθετη με τα δικαιώματα τους.
ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ 1
Στην Πάτρα την Δευτέρα 3-9-2018 και ώρα 10:05 συνεδρίασε σε τακτική συνεδρίαση ο Σύλλογος Προσωπικού του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας με την παρουσία των εκπαιδευτικών που υπογράφουν το παρόν πρακτικό.
Α. Η απόφαση μεταστέγασης του Σχολείου μας στο νέο κτίριο
Ο Δ/ντης ενημέρωσε το Σύλλογο για την απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας να μεταστεγαστεί το Σχολείο μας μαζί με το 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο στο νέο μας διδακτήριο στο τέρμα της οδού Νόρμαν χωρίς την προηγούμενη αποδέσμευση των χώρων που καταλαμβάνει εκεί το 35ο Νηπιαγωγείο Πάτρας. Η απόφαση αυτή δεν συμφωνεί με το κτιριολογικό πρόγραμμα των ειδικών σχολείων (Υπουργική Απόφαση) αλλά ο Δντης Εκπαίδευσης Αχαΐας κ. Πασσάς έδωσε εντολή στον Δ/ντη να συνεργαστεί να υλοποιήσει την μεταστέγαση.
Ο Σύλλογος αναγνώρισε ότι η παρουσία του 35ου Νηπιαγωγείου στο χώρο του νέου διδακτηρίου είναι αντίθετη με το κτιριολογικό πρόγραμμα με αποτέλεσμα να μην ικανοποιούνται κατά το ήμισυ σχεδόν οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών του Σχολείου μας.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα περυσινά δεδομένα δεκατέσσερις εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων (του Ειδικού Δημοτικού και Νηπιαγωγείου) θα μοιράζονται ανά δύο μια μικρή αίθουσα.
Ταυτόχρονα 3-10 μαθητές κάθε ζευγαριού εκπαιδευτικών θα μοιράζονται τον ίδιο μικρό χώρο. Επομένως με την παρουσία του 35ου Νηπιαγωγείου Πάτρας σχεδόν το μισό 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πάτρας θα υπολειτουργεί.
Ταυτόχρονα αυτός ο συνωστισμός και τα προβλήματα συμπεριφοράς των αυτιστικών και διαταρακτικών μαθητών μας δημιουργούν ένα πλέγμα καθημερινών κινδύνων για την σωματική ασφάλεια των μαθητών και εκπαιδευτικών όπως το ζήσαμε και την περσινή σχολική χρονιά. Δεν θα έχουμε ούτε αίθουσα ηρεμίας όπως προβλέπεται για να ασφαλίζουμε τους μαθητές που είναι σε διέγερση, ένα φαινόμενο αρκετά συχνό.
Τα παραπάνω προβλήματα τα τόνισε και γραπτά ο Δ/ντης μας στον Αντιδήμαρχο Παιδείας και στον Διευθυντή εκπαίδευσης Αχαΐας επομένως η απόφαση σας αυτή αποτελεί ανάληψη βασικού μεριδίου ευθυνών για όλα τα προβλήματα τα οποία έχουν σχέση με την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών εφόσον οι υποδομές για την ασφάλεια των μαθητών δεν είναι οι προβλεπόμενες από το Υπουργείο. Αυτό το βασικό μερίδιο των ευθυνών δεν προβλέπεται να το αναλάβουν οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου.
Β) Πρόταση για μεταφορά του 35ου Νηπιαγωγείου σε διπλανή αίθουσα.
Με διάθεση καλής συνεργασίας και με σκοπό την εύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης προτείνουμε τη μεταφορά του 35ου Νηπιαγωγείου στην διπλανή ίσου εμβαδού αίθουσα του ισογείου με χρήση των ίδιων βοηθητικών χώρων ώστε να λειτουργήσουν τρεις αίθουσες ακόμα για το Σχολείο μας. Αυτή η πρόταση σε κανένα βαθμό δεν μειώνει την λειτουργικότητα του 35ου Νηπιαγωγείου αλλά αυξάνει την δική μας όχι βέβαια στο ύψος των προδιαγραφών του κτιριολογικού προγράμματος και μειώνει τους κινδύνους που αναφέρουμε στην παραπάνω παράγραφο. Η ενδεχόμενη άρνηση σας σε αυτήν την πρόταση μας θα έδειχνε ότι επιμένετε το 35ο Νηπιαγωγείο να λειτουργεί πλήρως λειτουργικά και με ασφάλεια και τα δυο ειδικά Σχολεία κατά το ήμισυ λειτουργικά κάτι άδικο, αδιανόητο για οποιοδήποτε Σχολείο και ιδιαίτερα για Σχολείο με παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Γ) Ζητούμε ακόμα να αναβληθεί η έναρξη των μαθημάτων για ένα εύλογο χρονικό διάστημα ώστε να διευθετηθούν τα παρακάτω:
1. Να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες διευθέτησης ασφαλείας (κάγκελα σε εσωτερικούς χώρους και σκάλες), κλεμμένα φρεάτια στο προαύλιο, σπασμένα σίδερα στη ράμπα, βρύσες στην αυλή ).
2. Η πλήρης καθαριότητα των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.
3. Να τοποθετηθεί το σύστημα πυρασφάλειας για το οποίο έχει γίνει η μελέτη από τον Δήμο.
Ακόμα ο Σύλλογός μας δεν συμφωνεί με την προτιθέμενη μείωση της οργανικότητας του Σχολείου.
Ο Σύλλογος μας δεν προβλέπεται να αναλάβει ευθύνες από την μη τήρηση του κτιριολογικού προγράμματος των Σχολείων μας και ιδιαίτερα αυτές που αφορούν την ασφάλεια των μαθητών μας. Η συμβιβαστική μας πρόταση για μεταφορά του 35ου Νηπιαγωγείου σε διπλανή αίθουσα μπορεί να μειώσει τα παραπάνω προβλήματα και είναι απολύτως απαραίτητο να υλοποιηθεί.
Το παρόν πρακτικό διαβάστηκε και υπογράφεται από τους εκπαιδευτικούς
Ο Δ/ντης του Σχολείου Κονιδάρης Γιώργος Οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.