Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Κ. Μητσοτάκης: Δεν θα περιμένω το 2030 για να αποκτήσει η χώρα μας Ιδιωτικά Πανεπιστήμια

Δημοσίευση: 16/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεν πρόκειται να επιτρέψω η χώρα να πρέπει να περιμένει μέχρι το 2030 για να αποκτήσει ιδιωτικά πανεπιστήμια, δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ Κ. Μητσοτάκης στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ.

Ειδικότερα ο κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος στην αναθεώρηση του Συντάγματος δήλωσε σχετικά με τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια:

“Η Νέα Δημοκρατία δεν πρόκειται να συναινέσει, να μπει σε οποιαδήποτε συζήτηση (αναθεώρησης του συντάγματος), εάν σημαντικά άρθρα, κρίσιμα άρθρα, όπως το άρθρο 16 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν κριθούν αναθεωρητέα από την κυβερνητική πλειοψηφία. Δεν έχει την πολυτέλεια η χώρα να περιμένει άλλη μία δεκαετία –γιατί αυτό θα συνέβαινε. Η ολοκλήρωση μιας αναθεώρησης χωρίς την αλλαγή του άρθρου 16, θα σήμαινε ότι πρέπει να περιμένουμε άλλα πέντε χρόνια για να ξεκινήσουμε τη διαδικασία αναθεώρησης και άλλα πέντε χρόνια για να την κάνουμε. Λοιπόν, δεν πρόκειται να επιτρέψω η χώρα να πρέπει να περιμένει μέχρι το 2030 για να αποκτήσει ιδιωτικά πανεπιστήμια. Και δεν είναι το μόνο άρθρο στο οποίο επιμένω. Άρα, εάν υπάρχει ένας κοινός τόπος για μία τολμηρή αναθεώρηση, εδώ είμαστε, έχω καταθέσει πρώτος την πρόταση. Αν, όμως, ο κ. Τσίπρας θέλει απλά να εργαλειοποιήσει τη συζήτηση και να μας πει ότι κάνει μία αναθεώρηση με κοινωνικό πρόσωπο, ας κάνει αυτήν τη κουβέντα μόνος του”.

Σχόλια (11)

 
Άρθρο 16
16 Σεπ 2018 21:16

Τι της λείπει της Ελλαδίτσας; Η αναθεώρηση του άρθρου 16. Είναι γνωστό άλλωστε ότι το Yale και το Berkeley επιθυμούν να ανοίξουν παραρτήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και κωλύονται λόγω της συγκεκριμένης απαγόρευσης...

Να σημειωθεί ότι ακόμα και με τους προηγούμενους νόμους για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (2001 και μετέπειτα) οι ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ και η ΕΡΕΥΝΑ είναι ελεύθερες για ιδιωτικά μη-κερδοσκοπικά ιδρύματα.

Δηλαδή, ένας σοβαρός ιδιώτης μπορεί και σήμερα να επενδύσει στα μεταπτυχιακά προγράμματα και να χρηματοδοτήσει διδακτορικές διατριβές και ερευνητικά εργαστήρια, ώστε να κεφαλαιοποιήσει στη συνέχεια τις γνώσεις σε κάθε κλάδο της βιομηχανίας (πατέντες, εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό).

Ας αναρωτηθούν όλοι γιατί κάτι τέτοιο δεν έχει προταθεί ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΛΛΗΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ τα τελευταία 20 χρόνια και ποιες οι πραγματικές επιδιώξεις όσων μονίμως θεωρούν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια "μαγικό αντίδοτο" για την κρίση στην εκπαιδευτική δομή της χώρας.

 
διδάκτορας
16 Σεπ 2018 23:14

Τα ιδ. Πανεπιστήμια θα απορροφήσουν ένα μεγάλο αριθμό διδακτόρων με σημαντικό έργο που δεν έχουν καμία ελπίδα στα δημόσια.

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
16 Σεπ 2018 23:47

Εδώ και χρόνια έπρεπε να υπάρχουν.
Οι πολιτικοί μας προτιμούν να πηγαίνουν φοιτητές Κύπρο, Βουλγαρία κλπ

 
St
17 Σεπ 2018 11:16

Η πολιτική τους Βουρζουαζιας , και της μεταχείρισης των πανεπιστημίων από τους ιδιώτες. ΑΛΙΜΟΝΟ αν βγει Αυτός ο άνθρωπος τι έχει να κάνει...

 
@Άρθρο 16
17 Σεπ 2018 11:40

Ξέρεις φίλε μου ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν είναι μόνο το Berkeley και το Yale. Υπάρχουν και χιλιάδες άλλα που υποστηρίζονται από ερευνητικά κέντρα όπως της Microsoft (που έχει ανοίξει στην Ινδία) της IBM και άλλων τεχνολογικών κολοσσών.
Δε γίνεται να είμαστε κλειδωμένοι σε εκπαιδευτικές πολιτικές του 19ου αιώνα όπου όλα πορεύονται από το κράτος και όλα γίνονται για το κράτος το οποίο στην Ελλάδα πλέον έχει σαπίσει.
Εξάλλου βλέπεις ότι οι αριστεροί πολιτικοί έχουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία και πολλά μέλη της κυβέρνησης έχουν σπουδάσει σε ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Καλώς να έρθουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και η εκπαιδευτική κοινότητα της Ελλάδας να τα καλωσορίσει γιατί δε φοβάται τον ανταγωνισμό.

 
Διδακτορικά χωρίς αντίκρυσμα
17 Σεπ 2018 12:07

Αν 20 πανεπιστήμια δεν μπορούν να απορροφήσουν τους διδάκτορες μάλλον αυτο σημαίνει ότι στην Ελλάδα γίνεται υπερπαραγωγή διδακτορικών τίτλων.

Κανονικά, θα έπρεπε από το 1980 να έχει δημιουργηθεί μια ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ που να απορροφά αυτούς τους εξειδικευμένους αποφοίτους και όχι όλοι να ελπίζουν να βρουν θέση σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα, ιδιωτικό ή δημόσιο.

Τα τελευταία 10 χρόνια έχει καθιερωθεί ως διέξοδος από την ανεργία η εγγραφή σε ένα διδακτορικό πρόγραμμα, πολλές φορές χωρίς ερευνητικό πλάνο ή σχέδιο χρηματοδότησης ή συνεργασία με το εξωτερικό.

Αυτές οι "διδακτορικές" σπουδές ούτε τη σοβαρή έρευνα ενθαρρύνουν ούτε προωθούν την καινοτομία στην επιχειρηματική ανάπτυξη.

 
Απόφοιτος Harvard
17 Σεπ 2018 13:01

Τα ιδιωτικά νοσοκομεία βελτίωσαν τις παροχές στην Υγεία; Γιατί υποστηρίζετε ότι τα προβλήματα στην Εκπαίδευση θα λυθούν με ιδιωτικά πανεπιστήμια; Ποτέ δεν ήταν τόσο απλό.

Όποιος ιδιώτης επιθυμεί μπορεί εδώ και χρόνια να χρηματοδοτήσει ερευνητικό κέντρο ή να προσλάβει διδάκτορες στην Ελλάδα για να αναπτύξει τα προϊοντα και τις υπηρεσίες του. Δείτε το παράδειγμα της πρόσφατης εξαγοράς της ελληνικής Innoetics από τη Samsung.

Ας μην έχουμε αυταπάτες: δεν εξαρτώνται οι επενδύσεις της IBM ή αλλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα από την ύπαρξη ιδιωτικών ΑΕΙ.

Το μόνο που θέλουν ορισμένοι πολιτικοί είναι να αναβαθμίσουν τη θέση ιδιωτικών κολλεγίων / ΙΕΚ χωρίς μέριμνα για ανάλογη αναβάθμιση ποιότητας σπουδών.

 
Κώστας Β.
17 Σεπ 2018 16:50

Η έλλειψη τους κοστίζει πολύ στη χώρα αφού χιλιάδες παιδιά ξενιτεύονται σε όλη την Ευρώπη. Πέρα από αυτό θα δώσει θέσεις εργασίας σε αρκετό κόσμο.
Ας σταματήσουν κάποια στιγμή η ανόητες εμμονές που μόνο πίσω μας πάνε!

 
@Απόφοιτος Harvard
17 Σεπ 2018 19:04

Φυσικά και τα ιδιωτικά νοσοκομεία βελτίωσαν τις παροχές στην υγεία. Απόδειξη είναι ότι όλο και περισσότεροι πολίτες καταφεύγουν σ' αυτά και μάλιστα με ασφαλιστικά προγράμματα . Το ίδιο και με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Θα προσφέρουν πτυχία με άμεση εφαρμογή στην εργασία και αντίκρυσμα σε θέσεις απασχόλησης. Πρόσφατα δημοσιεύτηκε μελέτη που έλεγε πως οι εταιρίες τεχνολογίας στην Ελλάδα δεν βρίσκουν εξειδικευμένο προσωπικό (πιτσαδόρους του 500€ βρίσκουν όσους θέλουν) και υπάρχουν 5000 κενές θέσεις εργασίας. Μόνο ιδιωτικά πανεπιστήμια μπορούν να καλύψουν αυτό το κενό.

 
Δημήτρης Α.
17 Σεπ 2018 21:30

Χιλιάδες παιδιά πηγαίνουν στα πανεπιστήμια της Ευρώπης επειδή έχουν κύρος και ποιότητα σπουδών, ανεξάρτητα από το καθεστώς λειτουργίας τους (δημόσια ή ιδιωτικά).

Μπορούν να εγγυηθούν ανάλογη ποιότητα όσα ελληνικά κολλέγια διεκδικούν την αναβάθμισή τους σε πανεπιστήμια; Μπορούν να εγγυηθούν οι έλληνες και ξένοι επιχειρηματίες χρηματοδοτήσεις για τη βασική και εφαρμοσμένη έρευνα στην Ελλάδα;

Προφανώς όχι, άρα η διαρροή φοιτητών και ερευνητών θα συνεχιστεί.

Πρώτη προτεραιότητα είναι η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, όχι η επαγγελματική αποκατάσταση (;;;) μερικών δεκάδων διδακτορικών ως αναλώσιμο διδακτικό προσωπικό σε αμφιβόλου χρησιμότητας προγράμματα.

Οι πολυάριθμοι κάτοχοι διδακτορικού στην Ελλάδα θα μπορέσουν να συνεισφέρουν στη χώρα μονο με την ανάπτυξη θέσεων υψηλών απαιτήσεων. Γεωργία, Νέες μορφές Ενέργειας, Εξειδικευμένος Τουρισμός, Λογισμικό Επιχειρήσεων, υπάρχουν αρκετοί τομείς σε όλο το φάσμα της ελληνικής οικονομίας που μπορούν και πρέπει να εκσυγχρονιστούν.

Να θυμηθούμε ότι στη Γερμανία από το 2014 οι σπουδές είναι σχεδόν δωρεάν* στα 17 δημόσια πανεπιστήμια της χώρας, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

Μάλλον δε βρήκαν κάτι άξιο μίμησης στη γερμανική "εμμονή" της ποιοτικής δωρεάν παιδείας οι θιασωτές της ιδιωτικής εκπαίδευσης...

*Συμβολικά δίδακτρα 500-800 ευρώ, για λειτουργικά έξοδα.

 
Απόφοιτος Harvard
18 Σεπ 2018 01:06

Είναι εντελώς ψευδές ότι οι παροχές στην υγεία βελτιώθηκαν μέσω των ιδιωτικών νοσοκομείων και των ιδιωτικών ασφαλιστικών προγραμμάτων. Ακόμα και στις ΗΠΑ αναλύουν τις επιπτώσεις μιας μη ισορροπημένης πολιτικής, που αναμένει κρίσιμοι τομείς (Υγεία, Παιδεία κ.α.) να στηριχθούν από την ιδιωτική πρωτοβουλία και κάνουν προσπάθειες αλλαγής.

Στην Ελλάδα θα εφαρμόσουμε με χρονοκαθυστέρηση δεκαετιών πολιτικές απορρύθμισης που απέτυχαν παταγωδώς; Αυτό είναι το πρωτοποριακό όραμα;...

Στο θέμα που συζητείται:

<<1) Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα προσφέρουν πτυχία με άμεση εφαρμογή στην εργασία και αντίκρυσμα σε θέσεις απασχόλησης. 2) Οι εταιρίες τεχνολογίας στην Ελλάδα δεν βρίσκουν εξειδικευμένο προσωπικό και υπάρχουν 5000 κενές θέσεις εργασίας. 3) Μόνο ιδιωτικά πανεπιστήμια μπορούν να καλύψουν αυτό το κενό.>

Οι τρεις προτάσεις είναι αυθαίρετες.

1) Σκοπός της εκπαίδευσης δεν είναι η παραγωγή υπαλλήλων για τις τρέχουσες ανάγκες αλλά κυρίως η προετοιμασία επαγγελματιών/επιστημόνων ικανών να ανταπεξέλθουν στις εργασιακές απαιτήσεις από 10 ή 15 χρόνια. Aυτό χρειάζεται σοβαρό εκπαιδευτικό σχεδιασμό και επένδυση σε θεμελιώδεις γνώσεις όχι εύκολα πασαλείμματα με όποια τεχνολογία είναι της μόδας. Και από την άλλη μεριά, είναι ευθύνη των επιχειρήσεων να προσφέρουν περίοδο εκπαίδευσης/προσαρμογής και να ενθαρρύνουν τους νέους υπαλλήλους να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους - ακριβώς όπως συμβαίνει σε σοβαρές επιχειρήσεις στο εξωτερικό, οι οποίες επενδύουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους γιατί σχεδιάζουν μακροπρόθεσμα.

Συμπέρασμα: Δεν είναι ευθύνη των πανεπιστημίων να "προσομοιώνουν" το συνεχώς μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον ώστε oι εργοδότες απλώς να επιλέγουν αποφοίτους-υπαλλήλους.

2) Ενδιαφέρον θα είχε να ελέγξετε α) τις αρμοδιότητες αυτών των θέσεων εργασίας β) τις προοπτικές εξέλιξεις στα τμήματα των επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Μια επιχείρηση "τεχνολογίας" μπορεί απλώς να ζητάει προγραμματιστές που να ψήνουν καφέ για 500 ευρώ - μάλλον ένα όχι τόσο ελκυστικό περιβάλλον εργασίας για ανθρώπους 25-30 ετών με πτυχίο και μεταπτυχιακό τίτλο. Τουλάχιστον οι πιτσαρίες δε διοργανώνουν "διαγωνισμούς καινοτομίας", ακόμα... Δείτε επίσης τις στατιστικές: Μεταξύ των νέων οικονομικών μεταναστών το 3ο μεγαλύτερο ποσοστό αποτελούν οι επαγγελματίες Πληροφορικής, με ποσοστό περίπου στο 15%, με ελάχιστη διαφορά από τους Μηχανικούς (Πολιτικούς Μηχανικούς, Αρχιτέκτονες, Μηχανολόγους) και σχεδόν διπλάσιο ποσοστό από τους Ιατρούς (7%).

Συμπεράσμα: Δεν έχει σημασία ένας απόλυτος αριθμός κενων θέσεων αλλά και η ποιότητα του παραγόμενου έργου σε αυτές και η δυναμική κάθε τομέα. Αυτό είναι ευθύνη της ηγεσίας μιας επιχείρησης, όχι του νεοπροσληφθέντα 23χρονου υπαλλήλου.

3) Τέλος, η πλέον αστήρικτη θέση και -τυχαία;- αυτή που ανακυκλωνεται περισσότερο: Απολύτως κανένα στοιχείο δεν υποστηρίζει ότι τα δημόσια ΑΕΙ αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες της χώρας σε επαγγελματίες.

Δείτε το σύγχρονο παράδειγμα της Πληροφορικής.

Από το 1980 μέχρι σήμερα λειτουργούν δεκάδες τμήματα Πληροφορικής και Μηχανικών Πληροφορικής σε ΑΕΙ (πανεπιστήμια και ΤΕΙ) σε όλη τη χώρα, τουλάχιστον 6 τμήματα ΗΜΜΥ με τις αντίστοιχες (ιδιαίτερα δημοφιλείς) κατευθύνσεις, και επιπλέον εξίσου πολλά τμήματα πολλών άλλων ειδικοτήτων Επιστημών (Μαθηματικών, Φυσικής, Χημικών Μηχανικών, Bιολογίας, Μηχανολόγων κ.α.) των οποίων οι απόφοιτοι στην συντριπτική τους πλειονότητα κατευθύνονται σε μεταπτυχιακά σε κάποιο τομέα της Πληροφορικής ή των Οικονομικών ή συνδυασμούς μεταξύ τους.

Τέσσερις δεκαετίες μετά την εισαγωγή ολοκληρωμένων προγραμμάτων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών σε Πληροφορική και γενικά Τεχνολογίες δεν έχει αναπτυχθεί ΣΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ μια υγιής βάση ανταγωνιστικών επιχειρήσεων στον χώρο. Με αυτό είθισται να εννοούμε ένα σύνολο μη-κρατικοδίαιτων ιδιωτικών επιχειρήσεων, με σαφές επιχειρηματικό πλάνο και σοβαρό R&D.

Συμπέρασμα: Η Ελλάδα δεν "εξάγει" μόνο φοιτητές, εξάγει αποφοίτους όλων των επιπέδων - προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς και διδάκτορες. Αυτό είναι το κυρίως πρόβλημα και είναι σίγουρο ότι δεν πρόκειται να επιλυθεί με ιδιωτικά ΑΕΙ αμφιβόλου ποιότητας και στόχευσης.

Έχει περάσει η "χρυσή" εποχή των multimedia εφαρμογών και κατασκευαστών website, και καλό είναι να μην την διαδεχθεί η εποχή των εφαρμογών (apps) για κινητές συσκευές.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ