Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ελληνική Παιδεία, διεθνές γίγνεσθαι και Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Δημοσίευση: 16/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νικήτας Χιωτίνης
Κοσμήτωρ Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

 
Παραφράζοντας στίχο του Σαββόπουλου «..το κόμμα με τραβάει απ’ το μανίκι..», θα έλεγα ότι ενίοτε και το παρελθόν «μας τραβάει από το μανίκι». Αυτάρεσκα και ανοήτως παραμένουμε πεισματικά δεμένοι με δομές προ πολλού ξεπερασμένες. Παρότι μάλιστα φτάσαμε στο σημείο που βιαίως και  αιματηρώς διαλύθηκαν οι χίμαιρες, φοβούμαι πως εξακολουθούμε να εμμένουμε  σε αυτές.   
Το θέμα αυτού του σημειώματος είναι η ελληνική Παιδεία ενώπιον της διεθνούς εξέλιξης, εξέλιξης που ούτε συγχωρεί ούτε ανακόπτεται και τους συναρτώμενους με αυτήν σχεδιασμούς περί του  Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Το σημερινό Υπουργείο Παιδείας καταδήλως και εν πολλοίς επιτυχώς, πασχίζει να κάνει την ελληνική Παιδεία να συμβαδίσει με τα διεθνώς τεκταινόμενα (που ούτε συγχωρούν ούτε ανακόπτεται η ραγδαία εξέλιξή τους). Προσπαθεί να ανασυστήσει  τη Μέση Εκπαίδευση –η 3η Λυκείου πρακτικά δεν υφίσταται σήμερα- και να κάνει την τριτοβάθμια εκπαίδευση να συμβαδίσει με τα διεθνή δεδομένα, μέχρι και το λοιδορούμενο ωράριο των 9.00 στα Δημοτικά είναι σωστό. Πουθενά στην Ευρώπη δεν ξεκινάει κανείς τη δουλειά του πριν την ώρα αυτή.

Επισημαίνω ακόμα πως ο σημερινός Υπουργός ήταν εκ των πρώτων που αντιτίθετο στο  μέτρο της «παιδείας του ενός βιβλίου», που ήταν μέτρο που είχε θεσπίσει η χούντα των συνταγματαρχών για ευνόητους λόγους. Μέτρο που τελικώς καταργήθηκε, αμήχανα επί του παρόντος, αλλά  ελπίζουμε να ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός της βιβλιογραφικής κάλυψης των μαθημάτων, άμεσα συναρτώμενος και με τη σωστή διδασκαλία τους, με δεδομένη τη δυνατότητα παροχής στους φοιτητές ψηφιοποιημένων βιβλίων. Επίσης πολύ ορθώς το σημερινό Υπουργείο Παιδείας πασχίζει όλα τα τετραετή ιδρύματα της χώρας να ονομαστούν Πανεπιστήμια, γιατί αυτό ισχύει διεθνώς, προσπαθώντας να διορθώσει  αναίμακτα στρεβλώσεις του παρελθόντος, με Τμήματα ΤΕΙ που δεν έπρεπε να είναι τετραετή. Δυστυχώς όμως για όλα αυτά τα αντιπολιτευόμενα κόμματα λειτουργούν προ-πολιτικά: όχι σε όλα.

Υπάρχει όμως και μία άστοχη πρόβλεψη του νόμου, αλλά και άστοχες σκέψεις,  που αφορούν  στις εξελίξεις στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο που ορθώς αντικατέστησε τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά συγχωνεύοντας τα.  Επρόκειτο περί ΤΕΙ  με εξαιρετικό επίπεδο σπουδών,  αλλά που δυσκολεύονταν να επικοινωνήσουν με τα ιδίου επιπέδου εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού, γιατί όλα τα τετραετή εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού ονομάζονται πανεπιστήμια, στο δε εσωτερικό της χώρας τα ΜΜΕ, αλλά και πρώην υπουργοί Παιδείας,     πάσχιζαν να τα παρουσιάζουν ως κατώτερης βαθμίδας από τα λοιπά ΑΕΙ. Κάτι που  εξυπηρετούσε και κοντόφθαλμες συντεχνιακές εμμονές και έτσι παγιωνόταν αυτή η αντίληψη στην κοινή γνώμη. Το ΠαΔΑ δηλαδή δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των δύο ΤΕΙ, δεν δημιουργήθηκε εκ του μηδενός.

Αυτό όμως σημαίνει πως οι φοιτητές των πρώην ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, καθίστανται  αυτοδικαίως φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με το ίδιο σκεπτικό που εντάχθηκαν ως   καθηγητές πανεπιστημίου στο ΠαΔΑ οι διδάσκοντές των πρώην ΤΕΙ. Δεν έγινε καμία εκ βάθρων αλλαγή των πάντων. Δεν καταργήθηκε η διανυθείσα γνωσιολογική πορεία των φοιτητών ΤΕΙ, με όπλο αυτή καλούνται να συμμετέχουν στα αναβαθμισμένα προγράμματα των νέων Τμημάτων που προέκυψαν ως μετεξελίξεις των παλαιών.  Η πρόβλεψη πως οι φοιτητές που σπουδάζουν άνω των ν+2 ετών δεν δικαιούνται να λάβουν πτυχίο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ως δευτέρας κατηγορίας φοιτητές, ενώ ουσιαστικώς θα σπουδάζουν σε αυτό,  αποτελεί αναχρονιστική ηθικολογία.  Αρχικώς αυτό νομίζω στερείται λογικής, αλλά νομίζω στερείται και νομιμότητας, πέραν του ότι θα εισαγάγει τις Σχολές σε λειτουργικές περιπέτειες από τις οποίες θα αργήσουν να βγούν.  Θα έχουν την υποχρέωση τα Τμήματα να διδάσκουν –επί πόσα χρόνια άραγε ακόμα;- μαθήματα Τμημάτων που δεν υπάρχουν,   σε προγράμματα που δεν θα υπάρχουν και να δίνουν πτυχίο εκπαιδευτικού ιδρύματος   που δεν θα υπάρχει (!).

Θα αντιτείνει κάποιος πως αδικείται  αυτός που είχε την «ατυχία» να τελειώσει εγκαίρως. Μα αυτός και θα υπάρχει τρόπος, αν θέλει, να επανέλθει ως φοιτητής του ΠαΔΑ και με μερικά μαθήματα να λάβει πτυχίο Πανεπιστημίου, αλλά και δεν έκανε τα μαθήματα του ΠαΔΑ. Ενώ ο ενεργός φοιτητής –και ο «αμελής» των πλέον των ν+2-   θα πρέπει να κάνει τα νέα μαθήματα του ΠαΔΑ και ορθώς θα λάβει πτυχίο Πανεπιστημίου. Που βρίσκεται λοιπόν η αδικία και η εμμονή να τιμωρηθεί αυτός που δεν αποφοίτησε εγκαίρως; Βεβαίως αν κάποιος επιμένει να πάρει πτυχίο ΤΕΙ, να μπορεί να το κάνει, θα διαρκέσει λίγο αυτή η περιπέτεια των Τμημάτων.

Ένα δεύτερο ζήτημα είναι οι σκέψεις περί μετατροπής των Τμημάτων της Σχολής Μηχανικών σε πενταετή  Τμήματα, όπως στα Πολυτεχνεία της χώρας. Εδώ ξεχνάμε τα διεθνώς τεκταινόμενα, αγνοώντας τους λόγους που τα μονοετή εκπαιδευτικά ιδρύματα έγιναν διετή, μετά τριετή και πανεπιστήμια και έπονται τα μάστερ και τα διδακτορικά. Τούτο έγινε γιατί οι παλιές χειρονακτικές  τεχνικές εξελίχθησαν απαιτώντας ευρύτερη θεωρητική γνωσιολογία, σε αυτό που ονομάζουμε επιστήμες. Η πρώην σχολή κτιστών πέτρας εξελίχθηκε στο σημερινό ΕΜΠ που περιλαμβάνει πολλές ειδικότητες μηχανικών, συμπεριλαμβανομένης της γνωσιοθεωρίας που πρέπει να διαθέτει ο σημερινός ναυπηγός, εξέλιξη του παλιότερου καραβομαραγκού και τεχνίτη των ταρσανάδων. Οι σχετικές λοιπόν σπουδές αυτών των επαγγελματιών  από τον 1 χρόνο πήγαν στα 2, μετά στα 3, μετά στα 4 και στο Πανεπισιτήμιο.   Μετά, όποιος  θέλει να εμβαθύνει σε απαιτητική πρακτική σπουδάζει για «μάστερ», αν θέλει να εμβαθύνει γνωσιοθεωρητικά, εκπονεί διδακτορική διατριβή. Αυτά ισχύουν σε όλο τον κόσμο.  

Η σημερινή τρέχουσα πρακτική των πολιτικών μηχανικών, μηχανολόγων μηχανικών, και λοιπών μηχανικών, απαιτεί, σε όλο τον κόσμο,  τέσσερα έτη σπουδών. Έτσι άλλωστε ορίστηκε διεθνώς και ο χρόνος των Πανεπιστημίων, με εξαίρεση τους γιατρούς, που όμως κατά κανόνα δεν εκπονούν μεταπτυχιακά, αλλά απ’ ευθείας διδακτορικά. Προφανώς το πτυχίο τους λογίζεται ως μάστερ.

Με τα σημερινά δεδομένα των επιστημών απαιτούνται τέσσερα έτη αρχικών πανεπιστημιακών σπουδών, με το ένα σκέλος τους στην εφαρμογή της τρέχουσας γνώσης  και το άλλο στην παραγωγή γνώσης, γιατί αυτό απαιτεί η σημερινή ραγδαία εξέλιξη των επιστημών. Η έμφαση στη παραγωγή γνώσης, αλλά και οι πολύ εξειδικευμένες πρακτικές, αποτελούν αντικείμενο των μεταπτυχιακών σπουδών και των διδακτορικών διατριβών. Τα σημερινά Πολυτεχνεία της χώρας μας, σε πείσμα των διεθνών δεδομένων, εμμένουν στα πέντε έτη αρχικών σπουδών, ίσως περισσότερο λόγω της παράδοσής τους και λιγότερο λόγων των αναγκών της πρακτικής των επαγγελμάτων που θεραπεύουν. Ας πούμε όμως πως εμπεριέχουν γνωσιοθεωρία πολύ απαιτητικών πρακτικών.   Έτσι, δοκίμως οι τίτλοι που απονέμουν είναι επιπέδου «μαστερ», αδοκίμως όμως  επιδιώκουμε  όλα τα πανεπιστημιακά εκπαιδευτικά ιδρύματα των μηχανικών να τα κάνουμε πενταετή.  Δεν έχει νόημα, αλλά ούτε και ερευνητική συνεισφορά: οι απόφοιτοι Μηχανικοί του/των εγχώριων και διεθνών Πανεπιστήμιων μπορούν να εξειδικευτούν στις απαιτητικές πρακτικές. Μάλιστα επειδή αυτό θα το κάνουν μετά το αυτόνομο και αυτοδύναμο βασικό πανεπιστημιακό πτυχίο (των τεσσάρων ετών),  αυτή η εξειδίκευση/εμβάθυνση θα είναι περισσότερο και καλλίτερα στοχευμένη.  

Ίσως κάποιες πρακτικές να απαιτούν πράγματι  πέντε έτη αδιαίρετων ετών σπουδών –στο μέλλον ίσως όλες.  Αλλά   στο σύνηθες σημερινό επάγγελμά μας (σημ.: είμαι μηχανικός)  δεν μελετούμε ούτε σχεδιάζουμε συχνά  γέφυρες και ουρανοξύστες. Επί πλέον,  η μετατροπή των Πανεπιστημιακών Σχολών των Μηχανικών της χώρας μας   σε πενταετή εκπαιδευτικά ιδρύματα,   θα πρέπει   να ακυρώσει και όλες τις τετραετείς σπουδές Μηχανικών στην Ευρώπη ως ισότιμες με αυτές.….

Σχόλια (22)

 
Γιάννης
17 Σεπ 2018 01:13

Ο κύριος μάλλον ζει σε αλλη Χώρα... πραγματικά δεν ξέρω τι αλλο να πω... Όλοι μιλάνε περί ανέμων και υδάτων.

 
Απόφοιτος ATEI Πειραια.
17 Σεπ 2018 06:53

Κύριε Χιωτίνη

Τι εξελίξεις έχουμε για τους απόφοιτους;Μήπως τελικά η πενταετία που σχεδιάζουν αποτελεί και την ταφοπλακά μας;
Αυτό το λέω μιας και ο Υπουργός όταν κατέθετε τον νόμο για το ΠαΔΑ είχε μέσα μια διάταξη η οποία ακύρωνε την πρακτική άσκηση και έκανε τα πτυχία μας αυτομάτως 3,5 χρόνια.Αυτή η διάταξη μετά απο κατακραυγή αποσύρθηκε.Έτσι, σκέφτηκαν να το κάνουν πενταετές, κοινώς να μας εξαφανίσουν με άλλον τρόπο...
Λοιπόν κύριε Χιωτίνη;Που βρισκόμαστε εμείς οι απόφοιτοι μέσα σ αυτές τις συζητήσεις που γίνονται στο Υπουργείο πίσω απο κλειστές πόρτες και πίσω απο τις κλειστές πόρτες της Διοικούσας του ΠαΔΑ;Υπάρχει κάτι,υπάρχει ένα φως σε αυτό το πλέον κατάμαυρο τούνελ στο οποίο μας έκλεισαν χωρίς κανέναν ενδοιασμό και τύψη;

Υ.Γ:Μπορείτε θέλω να πιστεύω, να καταλάβετε ότι η ψυχολογική μας κατάσταση είναι πλέον απελπιστική, κυριολεκτικά!Εργάζομαι ως εκπαιδευτικός κύριε Χιωτίνη σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης και διδάσκω το μάθημα ΑΕΠΠ.Τι να πως στους μαθητές μου όταν με ρωτούν για το ΠαΔΑ;Τι να πω σε αυτά τα παιδιά για τη συμπεριφορά της πολιτείας εναντίον μας;Τι να πως σε αυτά τα παιδιά για την συμπεριφορά των καθηγητών αυτού του ιδρύματος εναντίον μας;Τι να πως στους γονείς αυτών των παιδιών όταν με ρωτάνε για το καινούργιο Ίδρυμα; Ειλικρινά κύριε Χιωτίνη, δεν μπορώ να πω ψέματα σ αυτούς τους ανθρώπους και καταλαβαίνετε τι εννοώ...

 
Απόφοιτος
17 Σεπ 2018 07:08

Κύριε Χιωτίνη,

Ηδη οι Απόφοιτοι ΤΕΙ Αθήνας , οι οποίοι αντιπροσωπεύουν και όλους τους άλλους απόφοιτους, ετοιμάζονται να κινηθούν νομικά.Επομένως απο δω και πέρα ξεκινάει μια άλλη μάχη αφού έτσι το διάλεξαν κάποιοι...

 
Γρίβεας Πέτρος
17 Σεπ 2018 07:38

@Απόφοιτος ATEI Πειραια.

Σταμάτα φίλε τα παρακάλια στον Χιωτίνη ,δεν εχει να σου δώσει τίποτα μόνο σανό

@Γιάννης

έτσι είναι... τελειωσαν οι διακοπές του και ηρθε να μας πει το δεκαρικο του πάλι

 
Αστέριος Βυθουλκας
17 Σεπ 2018 07:43

//Ίσως κάποιες πρακτικές να απαιτούν πράγματι πέντε έτη αδιαίρετων ετών σπουδών –στο μέλλον ίσως όλες. Αλλά στο σύνηθες σημερινό επάγγελμά μας (σημ.: είμαι μηχανικός) δεν μελετούμε ούτε σχεδιάζουμε συχνά γέφυρες και ουρανοξύστες. Επί πλέον, η μετατροπή των Πανεπιστημιακών Σχολών των Μηχανικών της χώρας μας σε πενταετή εκπαιδευτικά ιδρύματα, θα πρέπει να ακυρώσει και όλες τις τετραετείς σπουδές Μηχανικών στην Ευρώπη ως ισότιμες με αυτές.….//

....διαφωνείς από ότι καταλαβαίνω για να υποστηρίξεις τους ηδη υπάρχοντες καθηγητές που δεν εχουν τα προσοντα να διδάξουν και να σταθουν σε πολυτεχνική σχολή ..καλά κανεις και εγω το ιδιο θα εκανα στην θέση σου

 
ftanipia
17 Σεπ 2018 09:31

Πάλι παχιά λόγια. Πάλι φλυαρύες. Ισοτήμηση όλων των αποφοίτων τώρα! Δε θα μείνουμε για πάντα να μας λένε ΤΕΙτζήδες. Φτάνει πιά!!!

 
Γιαννης Μ.
17 Σεπ 2018 11:23

@ftanipia 17 Σεπ 2018 09:31
Μήπως πρέπει και εμείς να αλλάξουμε νοοτροπία; Αλήθεια θα έβγαινε ποτέ κυβέρνηση να κάνει κάτι εις βάρος των 3 επιμελητηρίων και τα μέλη τους απλά θα σχολίαζαν στο διαδίκτυο, αντί να προχωρήσουν σε ουσιαστικές κινητοποιήσεις/δράσεις; Μήπως δεν μας παίρνουν κάποιοι σοβαρά γιατί οι διάφοροι σύλλογοί μας, αρκούνται μόνο σε δελτία τύπου με καταδίκες και αναθεματισμούς, αλλά ούτε μία δικαστική προσφυγή ή κινητοποίηση δεν έχουν οργανώσει έως σήμερα;
Δεν αρκεί να λέμε μόνο τι πιστεύουμε για τους εαυτούς μας, αλλά και τι μπορούμε να κάνουμε και φυσικά να το κάνουμε, αλλιώς τζάμπα τα γράφουμε. Θα έρθει και η ώρα των εκλογών και θα δούμε πόσοι απόφοιτοι ΤΕΙ, θα ρίξουν το "μαύρο", ακόμα και αν αυτό είναι ενάντια στα ιδεολογικά τους πιστεύω και τις έως τώρα εκλογικές τους προτιμήσεις, σε όσα κόμματα δεν διαμαρτυρήθηκαν και δεν ανέφεραν τίποτα για την απαξίωση των αποφοίτων ΤΕΙ.

 
Thomas Paschalis
17 Σεπ 2018 12:24

@ Χιωτίνης Νικήτας
Συμφωνώ απολύτως ότι όποιος τελειώνει το ΠΑΔΑ θα πρέπει να λάβει πτυχίο ΠΑΔΑ ανεξαρτήτως έτους εισαγωγής. Οτιδήποτε άλλο είναι παράνομο. Δεν μπορείς να χαρακτηρίζεις φοιτητή ως «μη συνεπή» αυτόν που παίρνει πτυχίο πέραν των ν+2 ετών, από τη στιγμή που ο νόμος του δίνει το δικαίωμα να πάρει πτυχίο και μετά τα ν+2 έτη.
Ωστόσο κε Χιωτίνη θα έπρεπε ήδη να έχει ληφθεί μέριμνα, με ευθύνη της διοίκησης του ΠΑΔΑ, ώστε όλοι οι πτυχιούχοι να αντιστοιχίσουν τα πτυχία τους με τα νέα πτυχία που απονέμει το ΠΑΔΑ. Γιατί τόσους μήνες μετά ακόμη δεν έχει γίνει κάτι???

 
Άλλο ΠΑΔΑ άλλο ΤΕΙ
17 Σεπ 2018 13:10

Δεν πρόκειται να γίνει καμία αντιστοίχιση πτυχίων με τα πανεπιστήμια και σε δέκα χρόνια το θέμα θα έχει ξεχαστεί, όταν θα έχει συρρικνωθεί ο αριθμός των πτυχιούχων ΤΕΙ στο ενεργό εργατικό δυναμικό.

Αυτό γιατί κανείς δε θέλει να πάρει δύσκολες αποφάσεις, με πολιτικό κόστος. Και προφανώς κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για τη βιωσιμότητα των ΤΕΙ γιατί αλλιώς δε θα είχαν ιδρυθεί 14 τεχνολογικά ιδρύματα σε όλη την Ελλάδα χωρίς ακαδημαϊκή και επαγγελματική προοπτική.

 
Σταυρος
17 Σεπ 2018 13:35

@Άλλο Πα.ΔΑ άλλο ΤΕΙ

Θα'θελες! πιστεύεις ότι μη ισοτιμώντας
αποφοίτους θα πάψει να έχει την "ρετσινια" ότι κάποτε ήσαν ΤΕΙ?
Δηλαδή εγώ που πήρα πτυχίο το 2017 απ'το ΤΕΙ Αθήνας και στην σχολή μου πρόσθεσαν 5 μαθήματα στο νέο "πανεπιστημιακό" πρόγραμμα σπουδών , ο απόφοιτος του 2019 για 5 μαθήματα θα είναι Πανεπιστημονας και εγώ θεωρητικά πάντα κατώτερος ? Είναι αστείες αυτές οι απόψεις. Ελπίζω ο υπουργός να προβεί σε ισοτιμησεις με διάφορους τρόπους οταν τελειώσουν και οι υπόλοιπες συγχωνεύσεις.

 
St
17 Σεπ 2018 13:39

@Άλλο παδα άλλο ΤΕΙ

Εκεί φτάσαμε να θεωρεί το νέο Παδα, η εξέλιξη των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά κατώτερους τους "γονεις" που αυτοί το έφτασαν εκεί που το έφτασαν. είστε σοβαροί κύριοι?

 
Tassos
17 Σεπ 2018 13:47

Δεν μπορείς να λες "Μαύρο στο Συριζα στις εκλογες" όταν το Σύριζα με τα κακά και τα στραβά του (έστω) , έκανε πρώτο κινήσεις ουσιαστικής εξέλιξης των Ανώτατων τεχνολογικών ιδρυμάτων σε πανεπιστημιακά. Δηλαδή να ψηφίσουμε Μητσοτάκη και να ξανά σπάσει το Παδα στα ΔΥΟ??????
Η λύση είναι συλλογική. Όλοι οι σύλλογοι φοιτητικοί και μη, όλοι οι αντιπρόσωποι κάθε επιστήμης που θεραπεύει ένα ΤΕΙ, να υποστηρίξουν τους φοιτητές νυν και αποφοίτους, και να ζητήσουν συναντήσεις με τον υπουργό διεκδικώντας , το Π.Ε, την αυτόματη ισοτιμηση τουλάχιστον για τους 2015 και ύστερα την υπό όρους Ισοτίμηση παλαιότερων αποφοίτων με κάποια επιπλέον μαθήματα.

 
Άλλο ΠΑΔΑ άλλο ΤΕΙ
17 Σεπ 2018 13:51

Φίλoι Σταύρο, st περιγράφω αυτό που είναι πιο πιθανό να γίνει γιατί βολεύει όσους έχουν εξουσία: η πιο εύκολη λύση για να αποφύγουν δύσκολες αποφάσεις.

Αν θυμάστε, αρχικά ο Υπουργός έδειξε θέληση να γίνει άμεση αναγνώριση των προσφατων πτυχιούχων (πχ. 2015, 2016, 2017) και γρήγορα υπαναχώρησε στους νυν φοιτητές, έστω με την επέκταση (ν+2) στη διάρκεια σπουδών.

Αναρωτηθήκατε γιατί; Γιατί μόνο οι νυν φοιτητές (ν+2) καλύπτονται νομοθετικά χωρίς άλλες παρεμβάσεις.

Το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής από τα υπάρχοντα 40 τμήματα ΤΕΙ διατήρησε μόνο τα 26 - και θα γίνουν και άλλες συνενώσεις στο μέλλον. Είναι άλλο ίδρυμα, άλλα τμήματα.

 
Φοιτητές Πολ. Μηχ. ΠΔΑ
17 Σεπ 2018 16:28

@ κ. Καθηγητή Νικήτα Χιωτίνη

Αγαπητέ κ. καθηγητή σας παρακολουθούμε εδώ και καιρό να αρθρογραφείτε σχετικά με την ιστορία του ιδρύματος, με τα θέματα που άπτονται της σχολής μηχανικών, αν και δεν ανήκετε ούτε στη σχολή, ούτε σε τμήμα που εκπαιδεύει μελλοντικούς μηχανικούς, με θέματα ισοτίμησης παλαιών αποφοίτων κ.α. .

Αναφέρεστε συχνά στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και εκφράζετε προσωπικές απόψεις για τα ποιά θα πρέπει να είναι τα επαγγελματικά μας δικαιώματα παρόλο που ο ίδιος δεν είστε Πολ. Μηχ. αλλά Αρχιτέκτων και δεν ανήκετε στη Σχολή Μηχανικών.
Θα θέλαμε να μας ενημερώσετε, σχετικά με αυτά που αναφέρετε κατά καιρούς, περί δικαιώματος σχεδιασμού και μελέτης γεφυρών και ουρανοξυστών. Πράγματι δεν είναι σύνηθες στην μικρή μας Ελλάδα τα εν λόγω έργα, όμως είναι σύνηθες όλα τα υπόλοιπα κτίρια.
Θέλουμε να μας ενημερώσετε κατά ΕΑΚ-ΕΚΩΣ 2000 με τις τροποποιήσεις που έχουν δεχθεί, ποια κατηγορία σπουδαιότητας κτιρίων συμφωνείτε ότι θα πρέπει να θεραπεύει το πανεπιστήμιό μας;
ΚΑΤHΓΟΡΙΑ Σ1: Κτίρια μικρής σπουδαιότητας ως προς την ασφάλεια του κοινού.
ΚΑΤHΓΟΡΙΑ Σ2 : Συνήθη κτίρια
ΚΑΤHΓΟΡΙΑ Σ3 : Κτίρια τα οποία στεγάζουν εγκαταστάσεις πολύ μεγάλης οικονομικής σημασίας, καθώς και κτίρια δημόσιων συναθροίσεων και γενικώς κτίρια στα οποία ευρίσκονται πολλοί άνθρωποι κατά μεγάλο μέρος του 24ώρου.
ΚΑΤHΓΟΡΙΑ Σ4 : Κτίρια των οποίων η λειτουργία, τόσο κατά την διάρκεια του σεισμού, όσο και μετά τους σεισμούς, είναι ζωτικής σημασίας

'Οσον αφορά τα, περί δικαιώματος σχεδιασμού ανάλυσης και μελέτης γεφυρών θα θέλαμε να μας ενημερώσετε ποιες κατά την γνώμη σας μελέτες θα πρέπει να θεραπεύει το πανεπιστήμίο μας.
Ως γνωστόν οι απόφοιτοι Πολ. Μηχ. ημεδαπών και αλλοδαπών Πανεπιστημιακών Σχολών φέρουν δικαίωμα έως και δύο, στις κάτωθι μελέτες δημοσίου ως μελετητικά πτυχία:
ΚΑΤ. 1: Χωροταξικές και Ρυθµιστικές Μελέτες.
ΚΑΤ. 2: Πολεοδοµικές και Ρυµοτοµικές Μελέτες
ΚΑΤ. 6: Αρχιτεκτονικές Μελέτες Κτιριακών Έργων.
ΚΑΤ. 8: Στατικές Μελέτες (Μελέτες για φέρουσες κατασκευές κτιρίων και µεγάλων ή ειδικών τεχνικών έργων).
ΚΑΤ. 10: Μελέτες Συγκοινωνιακών Έργων (οδών, σιδηροδροµικών γραµµών, µικρών τεχνικών έργων, έργων υποδοµής αερολιµένων) και Κυκλοφοριακές.
ΚΑΤ. 11: Μελέτες Λιµενικών Έργων
ΚΑΤ. 13: Μελέτες Υδραυλικών Έργων (Εγγειοβελτιωτικών Έργων, Φραγµάτων, Υδρεύσεων και Αποχετεύσεων).
ΚΑΤ. 16: Μελέτες Τοπογραφίας (Γεωδαιτικές, Φωτογραµµετρικές, Χαρτογραφικές,Κτηµατογραφικές και Τοπογραφικές).
ΚΑΤ. 21: Γεωτεχνικές Μελέτες και Έρευνες
ΚΑΤ. 27: Περιβαλλοντικές Μελέτες (Προεδρικό ∆ιάταγµα υπ΄. αριθ. 256/1998)

Ως κατασκευαστικά πτυχία ΜΕΚ έχουν δικαιώματα στις κάτωθι κατηγορίες δημοσίων έργων : Οικοδομικά, Υδραυλικά, Οδοποιία, Βιομηχανικών Ενεργειακών.

Τι θα γίνει στην περίπτωση που ορισμένοι από εμάς πάρουμε την απόφαση να εργασθούμε σε κατασκευαστικές εταιρίες του εξωτερικού(Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική), ως τι θα εργαζόμαστε; Τι δικαίωμα υπογραφής θα φέρουμε;

Θα θέλαμε να μας απαντήσετε σε όλα αυτά.

Αναφορικά με το δεύτερο ζήτημά σας, περί αν συμφωνείτε ή όχι με τη δημιουργία πενταετούς κύκλου σπουδών στη Σχολή Μηχανικών θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι, ασχέτως με τα διεθνώς τεκταινόμενα που αναφέρετε, αυτή την στιγμή δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο στη χώρα μας που να στηρίζει τα επιχειρήματά σας για τετραετή κύκλο σπουδών, αλλά ούτε για εξομοίωση με 4+2 εγχώριο. Αυτά που γράφετε είναι σε σύμφωνη γνώμη με τους κ.κ. Καθηγητές της ΣΜΗΧ και τα μέλη της ΔΕ;

Τέλος θα θέλαμε να μας ενημερώσετε σε ποιο ποσοστό ένας απόφοιτος Πολιτικών Δομικών Έργων ή Πολιτικών Έργων Υποδομής έχει σχέση με τον Πολ. Μηχ. ΠΔΑ. Κοιτάζοντας τα προγράμματα σπουδών των εν λόγο τμημάτων και συγκρίνοντάς τα με το νέο ενιαίο πρόγραμμα σπουδών των 50 μαθημάτων θα διαπιστώσετε ότι η διαφορά είναι χαώδης. Τι θα γίνει με τους αποφοίτους Δομικούς και Υποδομής που πέτυχαν και θα πετύχουν την εισαγωγή τους με κατατακτήριες πέρυσι και φέτος;

Σας ευχαριστούμε και περιμένουμε την απάντησή σας.

 
Νικητας Χιωτίνης
18 Σεπ 2018 00:54

"Φοιτητές Πολ. Μηχ. ΠΔΑ",
1. αρχικώς οφείλουμε να συμβαδίσουμε με τα τεκταινόμενα σε όλο τον κόσμο. Δεν είμαστε το Γαλατικό χωριό του Οβελίξ.
2. τα ερωτήματά σας δεν απαντώνται εδώ, άλλωστε υπάρχει σχετική Επιτροπή που εργάζεται για τα επαγγελματικά δθικαιώματα των τεσσάρων ετών.
3. η διαβάθμιση δικαιωμάτων από τα 4 έτη σπουδών (ΠαΔΑ) στα 5 (Πολυτεχνεία) σπάνια θα αφορούν στην τρέχουσα πρακτική (πάλι εδώ η Επιτροπή). Λέω όμως πως αντι για 5 χρόνια να κάνετε 4 με μειωμένα δικαιώματα σε σχέση με τους 5 -που όμως σας διαβεβαιώ δεν θα έχει επίπτωση στην τρέχουσα πρακτική, πάλι η Επιτροπή διαπραγματεύεται, όσοι θέλουν δικαιώματα των 5 ετών, θα κάνουν μεταπτυχιακό 1 έτους στοχευμένο. Π.χ. δομοστατική 'η ειδικές κατασκευές (κρεμαστές γέφυρες), θα είναι καλλίτερα εξειδικευμένοι. 4+1=5 με όλα τα δικαιώμτα για ουρανοξυστες. Πού το πρόβλημα; γιατί εξ αρχής 5; Σκεφτήτε πως με τα 5 θα εξαφανίστε τους ήδη αποφοίτους. Φαντάζομαι να μη το θελετε αυτό!
4. είμαι μεν αρχιτέκτων-μηχανικός, αλλά 12 χρόνια εκλεγμένο μέλος Συγκλήτου ΤΕΙ. Υποχρεούμαι να έχω απόψεις, δεν πληρώνομαι γι' αυτές και διακινδυνεύω να τις πω ενυπογράφως. Θεωρώ πως έτσι κάνω τη δουλειά μου, παροτι δεν κάθομαι ήρεμα σπίτι μου..αναγνωρίστε μου τουλάχιστον το ανιδιοτελές ενδιαφέρον!

 
Thomas Paschalis
18 Σεπ 2018 08:29

@ Νικήτας Χιωτίνης
Κε Χιωτίνη πιστεύω ακράδαντα πως το ΤΕΕ σαφώς και θέλει οι σχολές μηχανικών του ΠΑΔΑ να γίνουν πενταετείς γιατί εάν δε γίνει αυτό τότε το ΠΑΔΑ θα διεκδικήσει, όπως λες και εσύ, τα πτυχία του να ισοτιμούνται με αυτά των πολυτεχνείων με τη διαδικασία της συνεκτίμησης (δηλαδή 4 έτη πτυχίο + 1 έτος μεταπτυχιακό = 5 έτη). Αυτό το ενδεχόμενο κατά τη γνώμη μου το ΤΕΕ δε θέλει ούτε να το φαντάζεται διότι εάν γίνει κάτι τέτοιο τότε δε θα έχει νόημα οι πολυτεχνικές σχολές να είναι πενταετούς φοίτησης και φυσικά καταπίπτει το επιχείρημά τους για ενιαίες και αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές που μόνο αυτές οδηγούν στο επάγγελμα του μηχανικού με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα.
Το σωστό είναι όλες ανεξαιρέτως οι σχολές μηχανικών να γίνουν το πολύ τετραετούς φοίτησης όπως ισχύει και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

 
Kakopistos
18 Σεπ 2018 09:45

Αν ήταν οι σχολές μηχανικών από τον πρώτο χρόνο κιόλας λειτουργίας τους να γίνουν πενταετείς, τότε προς τι η δημιουργία νέων "εμβληματικών", πανεπιστημιακών σχολών μηχανικών, τετραετούς φοίτησης; Γιατί δεν ψηφίζονταν από την αρχή έτσι στο νομοσχέδιο; Εμένα όλα αυτά μου φαίνονται κάπως περίεργα... Επίσης, με βάζει σε σκέψεις η επιλογή διακομματικής διοίκησης, με κοινό στοιχείο πάντα την ιδιότητα μέλους του ΤΕΕ.

 
Πτυχιούχος
18 Σεπ 2018 11:24

@ Νικητας Χιωτίνης,
Αγαπητέ κύριε καθηγητά έχετε αναφερθεί αρκετές φορές στο θέμα των παλαιών πτυχιούχων και έχετε αναφέρει ότι με τον ένα ή με τον άλλον τρόπο θα βρεθεί λύση για όλους τους πτυχιούχους .
Ποια είναι η θέση σας σήμερα για το θέμα αυτό και αν γνωρίζετε τι προσπάθειες γίνονται ( εάν γίνονται ) .
Σας ευχαριστώ πολύ και ελπίζω σε ειλικρινή απάντηση όπως κάνετε πάντα .

 
Απόφοιτος ΤΕΙ 2010
18 Σεπ 2018 14:57

@Thomas Paschalis (18 Σεπ 2018 08:29)
"πιστεύω ακράδαντα πως το ΤΕΕ σαφώς και θέλει οι σχολές μηχανικών του ΠΑΔΑ να γίνουν πενταετείς γιατί εάν δε γίνει αυτό τότε το ΠΑΔΑ θα διεκδικήσει, όπως λες και εσύ, τα πτυχία του να ισοτιμούνται με αυτά των πολυτεχνείων με τη διαδικασία της συνεκτίμησης (δηλαδή 4 έτη πτυχίο + 1 έτος μεταπτυχιακό = 5 έτη). Αυτό το ενδεχόμενο κατά τη γνώμη μου το ΤΕΕ δε θέλει ούτε να το φαντάζεται"

Για το διεκδικήσουμε αυτό συνάδελφε, πρέπει να τρέχουμε πολλά χρόνια στα δικαστήρια. Τα παιδιά μας ίσως να τα βοηθήσει, αλλά εμείς δεν θα προλάβουμε……

 
Thomas Paschalis
18 Σεπ 2018 15:45

@ Νικήτας Χιωτίνης

Πάντως κε Χιωτίνη η επίσημη άποψη της σχολής μηχανικών του ΠΑΔΑ, αντίθετα με αυτό που πιστεύεις εσύ, θεωρεί πως για τους 4ετούς φοίτησης δεκάδες χιλιάδες μηχανικούς του Τεχνολογικού Τομέα (240 ECTS), για τους οποίους εκκρεμεί ο προσδιορισμός δικαιωμάτων επί 30 και πλέον έτη, δε διαφαίνεται πιθανότητα άμεσης επίλυσης του ζητήματος.
Φαίνεται πως κάποιος τελικά δε μας λέει την αλήθεια.
https://www.esos.gr/arthra/58912/oi-theseis-tis-sholis-mihanikon-toy-pan...

 
Φοιτητές Πολ. Μηχ. ΠΔΑ
18 Σεπ 2018 17:12

@ κ. καθηγητή Νικήτα Χιωτίνη

κ. καθηγητή δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία μας να ''εξαφανίσουμε'' κανέναν μελλοντικό συνάδελφο διπλωματούχο, πτυχιούχο ΤΕ, απόφοιτο. Σαφώς και δεν το θέλουμε, όμως αυτά που αναφέρετε-προτείνετε, δεν έχουν νομοθετικό πλαίσιο στην Ελληνική Δημοκρατία την στιγμή που μιλάμε. Αν θα αλλάξει κάτι, προς την θετική κατεύθυνση, το αμέσως επόμενο χρονικό στάδιο θα είναι ευχής έργον. Αν δεν αλλάξει, το γνωρίζετε και εσείς, θα οδηγηθούμε σε πλήρη απαξίωση με όλες τις συνέπειες που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε οι πτυχιούχοι και μόνο οι πτυχιούχοι στην καθημερινότητά μας, για τον υπόλοιπο βίο μας, τόσο στην Ελληνική πραγματικότητα όσο και στο παγκόσμιο γίγνεσθαι(για την μικρή μερίδα φοιτητών που θα αναζητήσουμε την τύχη μας εκτός συνόρων).

Κλείνουμε εδώ και σας ευχόμαστε, μέσα από τον προσωπικό σας αγώνα αλλά και σύσσωμης της πανεπιστημιακής κοινότητας, τα δίκαια να γίνουν πράξη.

 
Νικητας Χιωτίνης
18 Σεπ 2018 19:25

Αγαπητοί "Πτυχιούχος" και "Thomas Paschalis", επλίζω μία στρέβλωση να μην επιχειρηθεί να διορθωθεί με μια άλλη στρέβλωση...ιδιαιτέρως όταν αυτή κινδινεύσει να ενταφιάσει χιλιάδες αποφοίτους...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean