Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Παρέμβαση του Λ. Βυρζίδη για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων Μηχανικών

"Τετραετείς σπουδές Μηχανικών και προεραιτικά επιπλέον ένα έτος μετά την απόκτηση του πτυχίου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής".
Δημοσίευση: 17/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Λάζαρου Βρυζίδη, π. Πρύτανη του ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ

Συμφωνώ απόλυτα με την ανάλυση που κάνει ο  Ν. Χιωτίνης σε σχέση με τα πτυχία διεθνώς.

Θα ήθελα όμως να προσθέσω μερικές σκέψεις μου που θα μπορούσαν να διευκολύνουν  την ομαλή λειτουργία της Σχολής Μηχανικών που τόσος λόγος γίνεται γι αυτή.

ΠΡΩΤΟΝ: Η ανακοίνωση του υπουργείου παιδείας για την ισοτιμία των πτυχίων  ΑΕΙ (Πανεπιστήμια_ΤΕΙ) είναι στη σωστή κατεύθυνση,  αλλά δεν αρκεί. Χρειάζεται σχετική νομοθετική ρύθμιση.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Διαφωνώ ριζικά με την πρόταση του   Κ. Μουτζούρη για πενταετή Προγράμματα Σπουδών στη Σχολή Μηχανικών.

Η πρόταση εάν υλοποιηθεί με ευθύνη της Κυβέρνησης ενταφιάζει χιλιάδες πτυχιούχους Μηχανικούς χωρίς τμήματα εν  λειτουργία  και χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα.

Η πρόταση αυτή εξυπηρετεί αποκλειστικά τη σκληρή συντεχνία του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

ΤΡΙΤΟΝ: Η πρόταση που μπορεί να δώσει λύση στα διάφορα προβλήματα είναι μία και μοναδική:

α/ Τετραετείς σπουδές Μηχανικών  και προεραιτικά επιπλέον  ένα έτος μετά την απόκτηση του πτυχίου για  το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

β/ Άμεση έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων των  πτυχιούχων Μηχανικών και κατάργηση διαφοροποίησης ΤΕ και ΠΕ που κακώς υπάρχει σήμερα.

Σχόλια (56)

 
Απόφοιτος
17 Σεπ 2018 11:28

Κύριε Βρυζίδη

Μόλις καταλάβαμε γιατί σε παραίτησαν.Το θέμα όμως είναι ότι πλέον είσαι και εσύ συνένοχος στη καταστροφή μας όταν αποφάσισες να παραβείς τις κόκκινες γραμμές σου...

 
Ωχχχ
17 Σεπ 2018 11:49

Άρχισαν τα όργανα.
Πάντως είναι πρώτη φορά που διαβάζω τις σωστές λέξεις:
<<Η πρόταση αυτή εξυπηρετεί αποκλειστικά τη σκληρή συντεχνία του Τεχνικού Επιμελητηρίου.>>
και τώρα τι κάνουμε;

 
Steve
17 Σεπ 2018 11:56

Συμφωνώ με την επιλογή 4+1 του κ. Βρυζίδη. Μετά τις δηλώσεις Γαβρόγλου και εφόσον τις εννοεί, αποτελούν την μόνη λύση για την επαγγελματική κατοχύρωση των Μηχανικών ΤΕΙ. Αυτό ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Είναι δίκαιο. Θα γίνει ποτέ πράξη;

 
Αντικειμενικά
17 Σεπ 2018 11:56

Αυτό που προτείνει είναι κάπως ανεδαφικό. Ποιός νοήμων φοιτητής δεν θα θέλει να κάνει το προεραιτικό επιπλέον έτος αν είναι αυτό που θα του εξασφαλίσει την επαγγελματική αποκατάσταση;
Άρα η σχολή γίνεται ούτως ή άλλως πενταετής.......

 
Απόφοιτος ΠΑΔΑ
17 Σεπ 2018 12:00

Μία σοβαρή πρόταση που υποστηρίζει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

 
ΑΠΟΦΟΙΤΗ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
17 Σεπ 2018 12:17

Είναι μια πρόταση στη σωστή κατεύθυνση, που επιλύει πολύ σοβαρά ζητήματα.

 
Νικόλαος
17 Σεπ 2018 12:26

Πάλι καλά που υπάρχουν και λογικές φωνές σαν του πρώην Πρύτανη κ Βρυζίδη, στη χώρα του παραλογισμού .

 
AG
17 Σεπ 2018 12:36

Ό,τι γράφεται και λέγεται από θεσμικά πρόσωπα, πρέπει να συμβαίνει στον σωστό χρόνο και χώρο.
Ο κ. Βρυζίδης επιλέγει τώρα να πει τα αυτονόητα!!! Μιλάει για "τη Συντεχνία του ΤΕΕ" που κρατά ομήρους χιλιάδες αποφοίτους εδώ μία εικοσαετία!!!!!
Μήπως είναι αργά;
Η λύση είναι μία. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ!!!!! Τ Ε Λ Ο Σ!!!!
Όλα τα υπόλοιπα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε!!!!
Όποιος πολιτικός φορέας και δη Κυβερνητικά στελέχη ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΟΥΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ....θα λάβουν και τους αντίστοιχους πολιτικούς καρπούς.
Η αφαίμαξη των πτυχιούχων ΤΕΙ σήμερα...την ώρα αυτή που μιλάμε είναι μεσαιωνική. Συντελείται στα περισσότερα Υπουργεία "καρατόμιση" χιλιάδων υπαλλήλων ΤΕ που αποκλείονται από θέσεις ευθύνης!!
Ακόμη και πρόσφατα σε Οργανισμό μεγάλης Υπηρεσίας του Έθνους μας (μπορείτε να ανατρέξετε στα ΠΔ που δημοσιεύτηκαν τις τελευταίες ημέρες του Αυγούστου) η οποία διαιρέθηκε στα δύο, ο επικεφαλής της Υπηρεσίας επέλεξε στα 400 άτομα που θα στελεχώσουν τη μία εκ των δύο υπηρεσιών, ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ κατηγορίας ΤΕ!!!! Αυτά δεν γίνονται σε δημοκρατικές χώρες. Απέκλεισε δηλαδή το δικαίωμα των υπηρετούντων υπαλλήλων αποφοίτων ΤΕΙ (αποφοίτων δηλαδή ΑΕΙ) να επανδρώσουν τη νέα Υπηρεσία, ως «μη επαρκείς» γιατί το θέλησε ο επικεφαλής της Υπηρεσίας.
Στους Οργανισμούς των Υπουργείων έχει μπει ο όρος "εν ελλείψει" που τοποθετεί χιλιάδες υπαλλήλους αποφοίτους ΤΕΙ στο ψυγείο … στη στασιμότητα!! Η αντισυνταγματικότητα στο μεγαλείο της. Τι και αν έχουμε μεταπτυχιακά και διδακτορικά, ξένες γλώσσες, ουσιαστικά προσόντα, πορείες αξιοσημείωτες… ο ρατσισμός που βιώνουμε ΔΕΝ ΣΥΝΑΔΕΙ με τη Δημοκρατία του 21ου αιώνα!!!!
Βγάλτε μας τώρα από τον ΜΕΣΑΙΩΝΑ. Λυτρώστε χιλιάδες αποφοίτους ΤΕΙ. Πράξτε όπως ορίζει ο νόμος και η λογική!
ΌΧΙ άλλο στη διάκριση ΠΕ/ΤΕ στο δημόσιο.
Στους Οργανισμούς των Υπουργείων έχει μπει ο όρος "εν ελλείψει" που τοποθετεί χιλιάδες υπαλλήλους αποφοίτους ΤΕΙ στο ψυγείο της στασιμότητας!! Η αντισυνταγματικότητα στο μεγαλείο της. Τι και αν έχουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά, ο ρατσισμός που βιώνουμε ΔΕΝ ΣΥΝΑΔΕΙ με τη Δημοκρατία του 21ου αιώνα!!!!

Τα παραπάνω αντανακλούν απόψεις μου!
ΑΓ

 
Προαιρετικο ίσον υποχρεωτικό
17 Σεπ 2018 12:38

Σε ακαδημαϊκά πτυχία και επαγγελματικά δικαιώματα κάθετι "προαιρετικό" που εξασφαλίζει αναβάθμισή τους γίνεται αυτομάτως "υποχρεωτικό" για την κοινωνία.

Η πρόταση για σπουδές 4+1 δε θα λύσει τα προβλήματα των προηγούμενων αποφοίτων και θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα στους νέους φοιτητές.

Για να γίνει ισότιμος με τους άλλους μηχανικούς ο απόφοιτος του ΠΑΔΑ, χωρίς αστερίσκους και υποσημείωσεις, θα πρέπει να έχει ακριβώς το ίδιο δίπλωμα και όχι ένα "δίπλωμα ειδικής κατηγορίας 4+1". Πόσο δύσκολο είναι να το κατανοήσουν αυτό οι ιθύνοντες;

 
ΠΑΔΑ και μηχανικοί
17 Σεπ 2018 12:39

Είναι εύκολο να κάνεις προτάσεις που ξέρεις εξ αρχης ότι είναι ανεδαφικες. Θα πρέπει να ισχύσει στο ΠΑΔΑ ότι ισχύει στις υπόλοιπες πολυτεχνικες σχολές της χώρας, δε μπορεί να παραμένει υβρίδιο.
Βέβαια αυτή την στιγμή που υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στελεχωσης στο ΠΑΔΑ και δε μπορούν να καλυφθούν ούτε τα μαθήματα των 4 ετών είναι ουτοπικό να μιλάμε για 5 ετη!

 
Πότε;
17 Σεπ 2018 12:40

Αν σοβαρευτούμε κάποτε θα ακολουθήσουμε νομοτελειακά τη συγκεκριμένη λύση. Το πρόβλημα είναι πότε θα συμβεί...

 
ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ 1
17 Σεπ 2018 12:50

Ελπίζω να μην είναι αργά τώρα κε Βρυζίδη. Το ΤΕΕ, με πολύ καλά μεθοδευμένο τρόπο, τα έχει πάρει σχεδόν όλα και εμείς παίζουμε με την πλάτη στον τοίχο. Μήπως, τελικά, είναι αργά για δάκρυα...;

 
Δεν έπρεπε
17 Σεπ 2018 13:32

Να γίνει ποτέ ένωση του ΤΕΙ Αθήνας με το ΤΕΙ Πειραιά, δεν έπρεπε ποτέ να γίνει το ΤΕΙ Πανεπιστήμιο. Το ΤΕΙ ήταν Πανεπιστήμιο. Τα κάνατε όλα χάλια και τώρα έρχεστε να πείτε ότι δεν σας αρέσει έτσι όπως γίνεται και μπλα μπλα μπλα. Ακυρώσατε τα ΤΕΙ, τα καλύτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.

 
Thomas Paschalis
17 Σεπ 2018 13:33

Θέλετε δε θέλετε οι σχολές μηχανικών του ΠΑΔΑ θα γίνουν πενταετείς. Διαφορετικά δεν μπορούν να επιβιώσουν. Εάν μείνουν τετραετείς θα είναι σε χειρότερη μοίρα και από τις σχολές μηχανικών των ΤΕΙ. Οι απόφοιτοι όχι μόνο δε θα έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά δε θα μπορούν να διεκδικήσουν ούτε θέση ειδικότητας μηχανικού στο Δημόσιο και τούτο διότι εκεί οι θέσεις μηχανικών που προκηρύσσονται αφορά αποκλειστικά σε διπλωματούχους μηχανικούς πενταετούς φοίτησης.
Επίσης, το ΤΕΕ σαφώς και θέλει οι σχολές μηχανικών του ΠΑΔΑ να γίνουν πενταετείς γιατί εάν δε γίνει αυτό τότε το ΠΑΔΑ θα διεκδικήσει τα πτυχία του να ισοτιμούνται με αυτά των πολυτεχνείων με τη διαδικασία της συνεκτίμησης (δηλαδή 4 έτη πτυχίο + 1 έτος μεταπτυχιακό = 5 έτη). Αυτό το ενδεχόμενο φυσικά το ΤΕΕ δε θέλει ούτε να το φαντάζεται διότι εάν γίνει κάτι τέτοιο τότε δε θα έχει νόημα οι πολυτεχνικές σχολές να είναι πενταετούς φοίτησης και φυσικά καταπίπτει το επιχείρημά τους για ενιαίες και αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές που μόνο αυτές οδηγούν στο επάγγελμα του μηχανικού με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα.
Το σωστό είναι όλες ανεξαιρέτως οι σχολές μηχανικών να γίνουν το πολύ τετραετούς φοίτησης όπως ισχύει και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

 
Απόφοιτος
17 Σεπ 2018 13:43

Καλησπέρα σας,

Είναι τόσο καλή η πρόταση του κυρίου Βρυζίδη που νομίζω πρέπει να την υιοθετήσει και το Πολυτεχνείο.

Μάλιστα για να μην διεκδικώ και την πατρότητα της πρότασης (ως προς το πολυτεχνείο εννοώ) νομίζω ότι ήδη κινείται προς αυτην την κατευθυνση καθώς έχει αναρτήσει σχετική αίτηση (ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΙΣΟΤΙΜΙΑΣ ΜΕ MASTER)

Συγχαρητήρια στο κ. Βρυζίδη γιατί με την πρόταση του βάζει στο "κάδρο" για πρώτη φορά τους απόφοιτους ! Είναι μια πρόταση που εμείς οι απόφοιτοι πρέπει να στηρίξουμε !

Καλη συνέχεια

 
Σοφία
17 Σεπ 2018 13:56

@Δεν έπρεπε

Κύριε τι λέτε? Ποτε το κράτος και η κοινωνία θεωρούσε τα ΤΕΙ πανεπιστημιακά? Φυσικά και έπρεπε να γίνει η μετεξελιξη. Τα προβλήματα είναι λίγα Αλλά δύσκολα.
Ισοτιμηση πτυχιούχων, διακοπή του διαχωρισμού Π.Ε και Τ.Ε., κατοχύρωση δικαιωμάτων σε όλους τους αποφοίτους ΤΕΙ.

 
Απόφοιτος
17 Σεπ 2018 14:59

@Σοφία

Καθόλου δύσκολα δεν είναι τα προβλήματα!ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ λέγεται αλλά η κυβέρνηση δε θελει να σπάσει αυγά .Μη ξεχνάτε ότι σχεδόν το μισό υπουργικό συμβούλιο με προεξέχοντα τον Πρωθυπουργό είναι μέλη του ΤΕΕ.

 
stelios
17 Σεπ 2018 15:26

ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΤΑ ΤΕΙ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!!!!! Τους χιλιάδες νέους/ες που φοίτησαν & και φοιτούν στα Πολυτεχνεία δεν τους σέβετε κανείς; : ΕΛΕΟΣ!!!

 
Νίκος
17 Σεπ 2018 15:54

Ωραία πρόταση. Να γυρίσουμε πίσω... και μαζί να πάρουμε και το Πανεπιστήμιο.
Τι θέλει να το κάνει ΤΕΙ?

 
Απόφοιτος ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
17 Σεπ 2018 16:15

Κύριε Βρυζίδη

Είναι 3,5 χρόνια κυβέρνηση και στα ζητήμτα που μας αφορούν βαράνε κυριολεκτικά μύγες.Μόνο όταν ο Φίλης πήγε να κάνει κάτι για τα επαγγελματικά μας δικαιώματα και να καταργήσει τα θρησκευτικά,τον φάγανε σε μια νύχτα.

 
Πενταετείς αδιάσπαστες σπουδές Μηχανικών
17 Σεπ 2018 16:36

Είναι δυνατόν να θεωρείται σοβαρή πρόταση η διάσπαση των σπουδών σε 4 έτη συν 1 προαιρετικό; Από τη στιγμή που ΚΑΝΕΝΑ άλλο τμήμα Μηχανικών στην Ελλάδα δεν εφαρμόζει παρόμοιο σύστημα γιατί οι Μηχανικοί στο Παν. Δυτικής Αττικής να αποτελούν τα "μαύρα πρόβατα";

Το θέμα δεν είναι να γίνουν όλα τα ΤΕΙ Πανεπιστήμια (πολυτεχνεία).

Το θέμα είναι μέχρι το 2020 να υπάρχουν μόνο *ισότιμα* Πανεπιστήμια και όχι ΑΕΙ α' και β' ταχύτητας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με συνενώσεις ομοειδών τμημάτων. Αρκετοί φαίνεται είτε δεν έχουν καταλάβει την κρισιμότητα των περιστάσεων είτε ενεργούν υστερόβουλα.

 
Τακης
17 Σεπ 2018 16:55

Διαβάσαμε για να περάσουμε σε Πανεπιστήμιο κύριε! Το οποίο θα γίνει πενταετές (Πολυτεχνική σχολη) και είσαι θέλεις να το κάνεις ΤΕΙ;

 
Άκης
17 Σεπ 2018 17:02

Άλλο το πρόβλημα των μηχανικών του ΠΔΑ το οποίο λύνεται με μια απόφαση για πενταετή σπουδές και άλλο το πρόβλημα των υπομηχανικών ΤΕΙ.
Το γιατί ο κύριος θέλει να τα κάνει αχταρμά κάνεις δεν ξέρεις και στο τέλος να μην γίνει τιποτα;

 
Απορία μαμάς
17 Σεπ 2018 17:10

Το παιδί μου να διαβάσει για Πολυτεχνείο ή για Σχολή που θα γίνει σε ένα βράδυ Πολυτεχνείο;

 
Απλά βήματα
17 Σεπ 2018 17:59

Χαιρετίζουμε τον αφυπηρετήσαντα Καθηγητή και παραιτηθέντα Αντιπρόεδρο της διοικούσας επιτροπής του ΠαΔΑ, ευχαριστώντας τον για την πολυετή προσφορά του στο ΤΕΙ ΠΕιραιά και τη συμβολή του στην προσπάθεια δημιουργίας του ΠαΔΑ.

Από εκεί και ύστερα, η σχολή μηχανικών του ΠαΔΑ διαθέτει εκείνο το δυναμικό που είναι σε θέση να υποστηρίξει πολυτεχνικές πενταετείς σπουδές σε όλα τα ομότιτλα με το ΕΜΠ Τμήματα αλλά και στα μη ομότιτλα (π.χ. Μηχανικοί Πληροφορικής και Υπολογιστών).

Οι δήθεν "αποκαλύψεις" περί αδυναμίας διδασκαλίας μαθημάτων λόγω έλλειψης επί συμβάσει προσωπικού, μόνο γέλωτα προκαλούν στους παροικούντες στο Αιγάλεω. Το προσωπικό είναι επαρκέστατο, απλώς δεν μπορούν να υλιοποιηθούν κάποια εκ των δεκάδων μαθημάτων επιλογής, τα οποία ενετάχθησαν στα προγράμματα σπουδών με προοπτική να διδαχθούν σε ευθετότερο χρόνο. Παραπέμπω σε όλα τα πολυτεχνειακά ιδρύματα, στα οποία κάποια μαθήματα "δε διατίθενται κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος".

Η θέση των τμημάτων της σχολής μηχανικών είναι μία και ενιαία: πενταετείς σπουδές, όπως σε όλα τα ελληνικά πολυτεχνεία και τις πολυτεχνικές σχολές. Υπάρχουν οι υποδομές, το προσωπικό, η απαραίτητη επιστημονική οντότητα και - κυρίως - η δυναμική.

Τα βήματα λοιπόν είναι απλά:
(α) Εξαγωγή των επαγγ. δικαιωμάτων των μηχανικών ΤΕ
(β) πενταετείς σπουδές για τα τμήματα μηχανικών του ΠαΔΑ και των υπόλοιπων τμημάτων που δημιουργούνται στα νέα πανεπιστήμια
(γ) εκ των πραγμάτων εξέλειψη των τμημάτων μηχανικών ΤΕ λόγω συγχωνεύσεων.

 
Μπαρμπαδημος 1
17 Σεπ 2018 18:36

Να μας πει ο κυριος γιατι παραιτηθηκε πρωτα και μετα θα επανελθω.

 
Απόφοιτος
17 Σεπ 2018 18:40

@stelios
Εσείς τους χιλιάδες νέους που φοίτησαν και φοιτούν στα ΑΤΕΙ θα τους σεβαστείτε ή θα έχετε ακόμη επαγγελματικά δικαιώματα με βασιλικά διατάγματα εν έτη 2018;

@Απορία μαμάς
Το παιδί σας κυρία μου να διαβάσει και να το στηρίξετε στις επιλογές του.Τις φθηνές ειρωνείες σας περί πολυτεχνείων εν μια νυκτί αφήστε τες για τους ακαδημαικά ρατσιστές και για εκείνους που νομίζουν εν πλήρει αγνοία εν έτη 2018 οτι τα ΑΤΕΙ είναι υποδεέστερα ιδρύματα.

 
Απόφοιτος
17 Σεπ 2018 18:41

@Μπαρμπαδημος 1

Είναι προφανές.Διαφώνησε ...

 
Νικόλαος
17 Σεπ 2018 18:44

Στον υπόλοιπο πλανήτη Γη γιατί οι μηχανικοί παίρνουν πτυχίο στα 4 έτη και στην Ελλάδα στα 5 ;

 
Απόφοιτος 4
17 Σεπ 2018 20:31

Επειδή φαίνεται να υπάρχουν άνθρωποι που εμμέσως πλην σαφώς υποστηρίζουν ότι πρέπει να πέσουν στον Καιάδα οι απόφοιτοι.... Καλό είναι όπως ο κ. Βρυζίδης πήρε ξεκάθαρη θέση, να πράξουν αναλόγως όλοι! Να τελειώνει η υποκρισία. Δεν μας φτάνει ο κ. Υπουργός που μοιράζει Master . Μας πείραξε το 4+1 ή το 3+2. Η Ελλάδα μάλλον δεν βρίσκεται στην Ευρώπη.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ