Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η Ενωση Πληροφορικών Ελλάδος για τον τρόπο εισαγωγής μαθητών σε Τμήματα Πληροφορικής

Δημοσίευση: 18/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ.

Αναγκαζόμαστε ξανά, με αφορμή τις πρόσφατες ρυθμίσεις σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, να καταδείξουμε τις τεράστιες στρεβλώσεις που χρονίζουν και πιθανότατα αποτελούν Ελληνική πρωτοτυπία παγκοσμίως.

Με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οι μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν στα τμήματα Πληροφορικής (ΑΕΙ, ΤΕΙ και Πολυτεχνείων) στην Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” υποχρεούνται να εξεταστούν Πανελλαδικά στη Χημεία και όχι στο μάθημα Πληροφορικής (ΑΕΠΠ), που διδάσκεται εδώ και 20 χρόνια στην Γ’ Λυκείου! Και όχι μόνο δεν εξετάζονται στο μάθημα Πληροφορικής για να εισαχθούν σε τμήματα Πληροφορικής, όπως γινόταν μέχρι το 2015, αλλά με το νέο πρόγραμμα σπουδών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το μάθημα της Πληροφορικής εξαφανίζεται από την Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών”!

Μολονότι η Πληροφορική ανήκει στις Θετικές και Εφαρμοσμένες Επιστήμες, το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει με αντιεπιστημονικά κριτήρια να εξοβελίσει την Πληροφορική από την συγκεκριμένη Ομάδα Προσανατολισμού και να επιστρέψει στην εκπαίδευση της δεκαετίας του ‘80, όταν δεν υπήρχε η Επιστήμη της Πληροφορικής στα σχολεία!

Επίσης, στην Ομάδα Προσανατολισμού "Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής" οι μαθητές διδάσκονται και εξετάζονται στην Πληροφορική, αλλά δεν μπορούν να δηλώσουν τα τμήματα Πληροφορικής των Πολυτεχνείων (π.χ. Μηχανικοί Η/Υ) στο μηχανογραφικό παρά μόνο αυτά των ΑΕΙ και των ΤΕΙ. Σε μια κατεύθυνση δηλαδή που έχει το όνομα “Πληροφορική” στον τίτλο της, το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει τα τελευταία 3 χρόνια να μην δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής!

Για να καταδείξουμε το παράλογο με ακόμη πιο απλό τρόπο, αρκεί να επισημάνουμε πως είναι πιθανόν μαθητής που έχει διακριθεί στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής ή ακόμα και στην αντίστοιχη Ολυμπιάδα (έχουν υπάρξει και τέτοιοι Έλληνες μαθητές) να μην μπορεί να δηλώσει Τμήματα Μηχανικών Υπολογιστών στο Μηχανογραφικό.

Ελπίζαμε ότι αυτή η τραγελαφική, αντιεπιστημονική και ανορθολογική πρακτική που εγκαινιάστηκε πριν 3 χρόνια με το νέο σύστημα εισαγωγής των κ. Μπαλτά - Κουράκη να σταματήσει πλέον να υπάρχει. Το Υπουργείο Παιδείας είναι υπόλογο στους μαθητές γιατί τους αφαιρεί την δυνατότητα να επιλέξουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής μειώνοντας έτσι τις επιλογές τους.

Οι προαναφερθείσες στρεβλώσεις και αντιεπιστημονικές μεθοδεύσεις έχουν ως αποτέλεσμα:

α) Να αντιμετωπίζουν οι εισακτέοι στα τμήματα Πληροφορικής από την Ο.Π. Θετικών Σπουδών τεράστιες δυσκολίες στη διάρκεια των σπουδών τους (ιδίως στην αρχή), καθώς δεν έχουν διδαχθεί Πληροφορική στο Λύκειο και έρχονται αντιμέτωποι με πρωτόγνωρα γι’ αυτούς αντικείμενα με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε φροντιστήρια για τα μαθήματα προγραμματισμού της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

β) Να υποχρεώνονται οι μαθητές να μελετούν σκληρά το μάθημα της Χημείας, το οποίο σχεδόν σίγουρα δεν θα συναντήσουν ποτέ ξανά στη ζωή τους αν συνεχίσουν με σπουδές στην Πληροφορική.

γ) Να μην μπορούν οι μαθητές να επιλέξουν τα τμήματα Πληροφορικής των Πολυτεχνείων στην Ομάδα Προσανατολισμού “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής”, αφαιρώντας έτσι σε μεγάλο βαθμό την δυνατότητα να σπουδάσουν Πληροφορική στα Πολυτεχνεία της χώρας.

Προς θεραπεία των παραπάνω, προτείνουμε για μια ακόμα φορά την υιοθέτηση των ακόλουθων δύο απαραίτητων αλλαγών:

  •     Να έχουν τη δυνατότητα οι υποψήφιοι της Ο.Π. Οικονομίας & Πληροφορικής να δηλώνουν στο Μηχανογραφικό τους και Τμήματα Μηχανικών Η/Υ από Πολυτεχνεία, αντί μόνο τα Πανεπιστημιακά Τμήματα (4ετούς φοίτησης) και τα ΤΕΙ, όπως -δυστυχώς- συμβαίνει έως σήμερα.
  •     Οι υποψήφιοι της Ο.Π. Θετικών Σπουδών να εξετάζονται σε αντικείμενο Πληροφορικής, προκειμένου να επιτρέπεται να επιλέξουν οποιοδήποτε Τμήμα Πληροφορικής (4ετους ή 5ετούς φοίτησης) στο Μηχανογραφικό τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές διδάσκονταν μέχρι πρότινος μάθημα Προσανατολισμού στη Γ’ τάξη (ΑΕΠΠ), το οποίο ήταν υποχρεωτικά εξεταζόμενο για να εισαχθεί κάποιος σε οποιοδήποτε τμήμα Πληροφορικής. Επίσης, για να εισαχθεί κάποιος σε τμήμα Χημείας θα πρέπει να εξεταστεί οπωσδήποτε στο μάθημα της Χημείας, για να εισαχθεί σε τμήμα Φυσικής θα πρέπει να εξεταστεί στο μάθημα της Φυσικής κ.ο.κ. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί δεν θα εξετάζεται ο μαθητής στην Πληροφορική για να εισαχθεί σε τμήμα Πληροφορικής.

Επαναλαμβάνουμε ότι είναι ενάντια στην κοινή λογική, αντιπαιδαγωγικό και δεν στηρίζεται σε καμία επιστημονική αρχή η εξαφάνιση της Πληροφορικής από την Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” και από τις Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στα τμήματα Πληροφορικής.

Κύριε Υπουργέ και κύριοι του ΙΕΠ.

Παντού σήμερα ακούγεται πως διανύουμε την Εποχή της Πληροφορίας (“Information Era”). Διεθνώς αναγνωρισμένοι και καταξιωμένοι επιστήμονες, από τον δημιουργό του World Wide Web (WWW) Tim Berners-Lee, έως τον πρόσφατα αποβιώσαντα Stephen Hawking, τονίζουν την ανάγκη διδασκαλίας της Πληροφορικής ως Επιστήμης από την παιδική ηλικία ακόμη. Το δημοφιλές σύστημα επιλογής για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια International Baccalaureate κατατάσσει την Επιστήμη των Υπολογιστών στην ίδια κατηγορία, ισάξια με την Φυσική, τη Χημεία, την Τεχνολογία, τη Βιολογία, τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες κλπ. Στις ΗΠΑ η Πληροφορική περιλαμβάνεται στο ιδιαιτέρως απαιτητικό σύστημα εξετάσεων Advanced Placement1 που δίνει “πιστωτικές μονάδες” (credits) κατά τη μετέπειτα εισαγωγή μαθητών Δευτεροβάθμιας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Και τόσα άλλα που έχουμε κουραστεί να υπενθυμίζουμε εδώ και χρόνια.

Και όμως, στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, για να σπουδάσει κάποιος Ηλεκτρονικός Μηχανικός (ενδεικτικά), πρέπει να διαβάσει άφθονη Χημεία και καθόλου (στην κυριολεξία) Πληροφορική. Ελπίζαμε πως με την ευκαιρία των αλλαγών που ανακοινώθηκαν σχετικά με το Γενικό Λύκειο, θα μπορούσε να αρθεί η τεράστια αυτή στρέβλωση. Φαίνεται πως και πάλι κάναμε λάθος.

Οι σπουδές των παιδιών μας δεν είναι κάτι που αφορά συντεχνίες, δεν είναι ζήτημα του ενός ή του άλλου επιστημονικού κλάδου, των εκπαιδευτικών ή των πολιτικών, αλλά των ίδιων των νέων της χώρας μας.

Το ΔΣ της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ)

Σχόλια (49)

 
Mάθημα Πληροφορικής στο σχολείο
19 Σεπ 2018 00:38

Η Ένωση Πληροφορικής θα έπρεπε να καταθέσει τις απόψεις για την ύλη και το βιβλίο του μαθήματος της "Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον"

α) Ποιες επιστημονικές έννοιες σχετικές με την επιστήμη της Πληροφορικής καλύπτονται σε αυτό το μάθημα;

β) Ποια άλλα βασικά μαθήματα προτείνουν για την εισαγωγή σε σχολές Πληροφορικής;

γ) Συμφωνεί η ένωση με την εξέταση σε ένα Οικονομικό μάθημα ("Αρχές Οικονομικής Θεωρίας") ως κατάλληλο κριτήριο για τη φοίτηση σε σχολές Πληροφορικής;

Ένας Ηλεκτρονικός Μηχανικός ή ένας Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής (ενδεικτικά...) δεν πρέπει να εξεταστεί σε Μαθηματικά και Φυσική Κατεύθυνσης ώστε να προετοιμαστεί κατάλληλα για τα μαθήματα των πανεπιστημιακών σπουδών;

Κανονικά, θα έπρεπε οι τετραετείς σχολές Πληροφορικής να μετακινηθούν στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, ακριβώς όπως και οι πενταετείς, με *υποχρεωτικά ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ μαθήματα* 1) Μαθηματικά και 2) Φυσική.

Δυνατότητα επιλογής να δίνεται μεταξύ Χημείας, ΑΟΘ, Βιολογίας και ενός ανανεωμένου επιστημονικά μαθήματος της Πληροφορικής (δεν αρκεί ο προγραμματισμός σε ΓΛΩΣΣΑ και ο αλγόριθμος bubblesort)

 
ΑΕΠΠ
19 Σεπ 2018 08:15

Κάποιοι ονειρεύονται σχολεία χωρίς Πληροφορική, κάποιοι καταδικάζουν τα παιδιά σε άσχετα με τα τμήματα τους μαθήματα, κάποιοι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι τα πράγματα ενδέχεται να γυρίσουν μπούμερανγκ σε αυτούς.
@KOSTADINOS19
Προσέξτε μην σκάσει στα χέρια σας η βόμβα. Το μέλλον μας ανήκει όσο και να το πολεμάτε.

 
'Αρες, μάρες, κουκουνάρες
19 Σεπ 2018 08:52

Σωστά το θέτει το ζήτημα η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος, η Πληροφορική, τα Μαθηματικά και τα Αγγλικά θα πρέπει να διδάσκονται πολλές ώρες την εβδομάδα για όσους θέλουν να σπουδάσουν Πληροφορική. Η Φυσική επίσης είναι σημαντικό μάθημα. Από εκεί και πέρα τα άλλα είναι μαθήματα γενικής παιδείας. Επίσης, ένα από τα ποιο σημαντικά που θα έπρεπε να κάνει μια κυβέρνηση που σέβεται τον εαυτό της στο θέμα της παιδείας είναι η άμεση κατάργηση των φροντιστηρίων. Η ελληνική οικογένεια αιμορραγεί και κάθε χρόνο ξοδεύονται εκατομμύρια στην παραπαιδεία. Αν το υπουργείο δεν διαθέτει τους οικονομικούς πόρους για σωστή παιδεία ας το κανονίσουν έτσι ώστε προαιρετικά να πληρώνουν οι γονείς μία οικονομική εισφορά για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου. Αντί να δίνουν 400 ευρώ το μήνα οι οικογένειες για φροντιστήρια και ξένες γλώσσες θα μπορούσανε να δίνουν πχ 100 ευρώ και να υπάρχει ενισχυτική διδασκαλία μέσα στο σχολείο μαζί με την εκμάθηση των ξένων γλωσσών.

 
Βαγγέλης
19 Σεπ 2018 10:23

Εκείνο που αποτελεί "παγκοσμια πρωτοτυπία" είναι ότι ένας κλάδος-επιστήμη βάλλει ευθέως κατά άλλου κλάδου-επιστήμη! Η Ένωση πληροφορικών "απαιτεί" να βγει η Χημεία για να μπει στην θεση της το δικό της μάθημα!! Αυτο δεν συνάδει με την εκπαιδευτική λογική ..

 
Janarti
19 Σεπ 2018 11:30

Η κατεύθυνση των "θετικών σχολών" περιλαμβάνει απο χαμηλοβαθμα ΤΕΙ μέχρι τα Πολυτεχνεια. Τα Πολυτεχνεία όμως απαιτούν εισακτεους υψηλού επιπέδου. Αυτο το εξασφαλίζει η κατεύθυνση θετικών σπουδων, όπως αντιστοιχα για τις Ιατρικές σχολές υπαρχει η απαιτητικη κατεύθυνση "σχολών υγείας".

 
Φύσα καιγόμαστε
19 Σεπ 2018 15:07

Θα έπρεπε να βγεί η Πληροφορική απο τον Τομέα Οικονομίας ( που θα έμενε καθαρός τομέας Οικονομικών ) και στην θέση της να μπεί Κοινωνιολογία.

Εξτρα μάθημα ( όπως το σχέδιο για τις Αρχιτεκτονικές ) για τις Φιλοσοφικές τα Λατινικά και η Πληροφορική για τις σχολές Πληροφορικής.

Απλά ξεκάθαρα .

 
vremen
19 Σεπ 2018 16:09

πληροφορικές χωρις πληροφορική
επιστημολογικό ατόπημα οσο ηλεκτρονικό μελανι υπεκφυγης κι αν χυσετε

 
Ύλη ΑΕΠΠ
19 Σεπ 2018 16:28

Όλα τα προηγούμενα χρόνια για την εισαγωγή σε σχολές Πληροφορικής ήταν υποχρεωτική η εξέταση σε Μαθηματικά και Φυσική, και, ανάλογα με την κατεύθυνση, εξετάζονταν επίσης σε Χημεία/Βιολογία ή ΑΕΠΠ/ΑΟΔΕ (και τα δύο προβληματικά στην ύλη τους, αλλά μόνο το ένα καταργήθηκε). Τα δύο τελευταία χρόνια όμως οι υποψήφιοι φοιτητές εξετάζονται σε Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και Μαθηματικά.

Για τον παραλογισμό αυτής της αλλαγής δεν έκανε ούτε νύξη η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας.

 
υλη αεππ
19 Σεπ 2018 18:30

θα τραβηξει πολυ ακομη η συζητηση για την υλη?
η υλη των αλλων μαθηματων ειναι μετα το 1980?
με αυτα επεισθη ο υπουργος?

 
Βαγγελης
19 Σεπ 2018 18:52

είναι πραγματι παγκοσμια πρωτοτυπια καποιος κλαδος να αξιολογει υλη μαθηματος αλλου κλαδου
Μαθηματικα+Φυσικη ειναι τα βασικά μαθήματα της θετικής (πλην έκθεσης)
το άλλο είναι βιοχημεία ή Πληροφορική

Η Πληροφορική είναι θετική επιστήμη, την ύλη του μαθήματος την καθορίζουν ειδική και όχι σχόλια του διαδικτύου.

 
Skolem
19 Σεπ 2018 20:28

Αντιλαμβάνονται όλοι ποιους ενοχλεί η ΑΕΠΠ, το πιο σύγχρονο και χρήσιμο μάθημα Θετικών Επιστημών που διδάσκεται στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 
Ένωση Πληροφορικών
19 Σεπ 2018 21:18

Έχετε ευθύνη να μιλάτε για τα μαθήματα της ειδικότητάς σας.

Το να ζητάτε να έχουν δυνατότητα οι υποψήφιοι της Ο.Π. Οικονομίας & Πληροφορικής, οι οποίοι εξετάζονται με πρώτο μάθημα βαρύτητας την ΑΟΘ, να δηλώνουν Πολυτεχνικές Σχολές είναι πρωτοφανές.

Πώς θα γίνει Ηλεκτρονικός Μηχανικός ή Μηχανικός Τηλεπικοινωνιών ή Μηχανικός Η/Υ κάποιος που δεν εξετάστηκε σε Φυσική;

Δεν ενδιαφέρουν κανένα οι μαθητές πια, μόνο οι εσωτερικές κόντρες (Λατινικά εναντίον Κοινωνιολογίας, Χημεία εναντίον Πληροφορικής και άλλα τέτοια όμορφα παραδείγματα που διαβάζει όλος ο κόσμος)

 
Herbrand
19 Σεπ 2018 21:20

Ο Κ. Δασκαλάκης πάντως σε Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία εξετάστηκε για να μπει στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

 
Ευάγγελος
19 Σεπ 2018 23:50

Το νέο εξεταστικό σύστημα εστιάζει στα 6ωρα μαθήματα, στο 10% του Απολυτηρίου και στην κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας.
Η ανακοίνωση της ΕΠΕ μοιάζει άκαιρη. Σχολιάζει θέματα που έχουν τακτοποιηθεί οριστικά απο την προηγούμενη μεταρρύθμιση!

 
ΠΕ86
20 Σεπ 2018 00:19

@Βαγγέλης
Πάντως από το 2015 μέχρι σήμερα η πληροφορική είναι αυτή που συνεχώς "βαίνει μειούμενη" και δεν είναι εξεταζόμενο μάθημα ακόμα και για τις σχολές που έχουν άμεση σχέση με την πληροφορική και τους Η/Υ

@Herbrand
Ναι... έτσι ήταν το σύστημα πριν 20 χρόνια..! Με την υπεραπλούστευση της λογικής που ακολουθείς σε λίγο θα πρέπει να προτείνεις και την κατάργηση των τμημάτων μαθηματικών ... αφού έχουμε τους ΗΜΜΥ που έβγαλαν τον Δασκαλάκη!

 
σύστημα Μπαλτά-Κουράκη
20 Σεπ 2018 08:46

η προηγούμενη "μεταρρύθμιση" ηταν μεταβατικό σύστημα
μετα το νομοσχέδιο κουρελου

ήρθε τωρα το μεταβατικό να παρουσιαστεί ως μεταρρύθμιση.

οι μεθοδοι ίδιες, συγκεκριμένα επιχειρήματα στο πληκτρολόγιο με .... ιδιες αποψεις.

 
Βαγγελης
20 Σεπ 2018 12:28

Η πληροφορική παραμένει στα εξεταζόμενα μαθήματα και μάλιστα αναβαθμίζεται σε 6ωρο μάθημα! Η ΕΠΕ όμως επιμένει να αναμοχλευει καταστάσεις και να μπαίνει σε χωράφια άλλων επιστημών.

 
Μάνος
20 Σεπ 2018 15:08

Η πληροφορική γίνεται 6ωρο μάθημα στην πολυπληθέστερη κατεύθυνση . Όλα τα άλλα αφορούν την υγεία της κατσίκας του γείτονα .

 
Πληροφορική
20 Σεπ 2018 16:10

ειναι θετικό μαθημα και η θεση της στην θετικη

 
Θανάσης Δριβας
20 Σεπ 2018 16:24

@Μανος

Δεν μας ενδιαφερει καθολου μανο οι ωρες και το πλήθος των μαθητων. Μας ενδιαφέρει το επιστημονικα ορθο. Τα αλλα ειναι συντεχνιακα και ανειποστατα..

 
Νικος
20 Σεπ 2018 17:39

Θα μιλήσω ως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών που έγραψε χημεία 19 για να περάσει στην πολυτεχνική σχολή του ΑΠΘ. Μακάρι να ειχα κάνει προγραμματισμό. Η χημεία μου χρειάστηκε στο 1% ,ο προγραμματισμός υπολογιστών με τα μαθηματικά και την φυσική στο 99%. Παράλογο να εισάγεται κάνεις με κετόνες και την κάθε τριτοταγή αλκοόλη σε τμήματα πληροφορικής / προγραμματισμού / μηχανικών υπολογιστών. Είναι μια άκρως χρήσιμη επιστήμη για τμήματα αλλά όμως, χωρίς την οποία δεν θα είχαμε τρόφιμα, φάρμακα κτλ. Ευχαριστώ.

 
AEΠΠ
20 Σεπ 2018 18:43

Μάθημα ΑΕΠΠ και επιστημονική ορθότητα δεν μπορούν να συνδυαστούν στην ίδια πρόταση. Αν δεν αλλάξει το μάθημα της Πληροφορικής δεν μπορεί να ζητούν να καθορίζει την εισαγωγή των φοιτητών στο πανεπιστήμιο, ούτε καν σαν τρίτο μάθημα εξέτασης (αφού τα δύο πρώτα για τις θετικές σπουδές είναι υποχρεωτικά Μαθηματικά και Φυσική).

Όλα τα μαθήματα έχουν τα δικά τους προβλήματα, ευθύνη των ενώσεων να τα επισημάνουν.

 
Μάνος
20 Σεπ 2018 19:15

@ Θ.Δ.

Δεν πείθετε κ.Δριβα . Ούτε εσείς ούτε η επιστημονική Ένωση που σας εκπροσωπεί . Εμφανίζεστε μόνο σε εξεταστικοκεντρικα θέματα και λέτε συνεχώς τα ίδια .
Ξαναδιαβαστε την ανακοίνωση της ΕΠΕ και τα ξαναλέμε .
Θέλετε να περιμενουμε την ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ ; Δεν νομίζω .

Τικ τακ τικ τακ .

 
Τα ίδια τα τμήματα των σχολών απάντησαν όταν ρωτήθηκαν
20 Σεπ 2018 23:00

Τα τμήματα του 2ου επιστημονικού πεδίου ρωτήθηκαν από την ανεξάρτητη αρχή ΑΔΙΠ το 2015 να απαντήσουν στο εξής ερώτημα:

« Ποιο κατά τη γνώμη σας μάθημα θα πρέπει να εξετάζεται , της Πληροφορικής ή της Χημείας; »

ώστε τα ίδια τα τμήματα ν' αποφασίσουν σε ποιο μάθημα θέλουν προετοιμασμένους τους υποψήφιους φοιτητές τους για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα σπουδών τους.

Παραθέτω τον σύνδεσμο απ' το esos

https://www.esos.gr/arthra/36957/mono-sto-esos-i-protasi-gia-himeia-i-pl...

με τίτλο

ΜΟΝΟ ΣΤΟ esos: Η πρόταση για Χημεία η Πληροφορική στις Πανελλαδικές

για όποιον θέλει να δει τις απαντήσεις των τμημάτων.

Παιδαγωγικά κι επιστημονικά το τρέχον σύστημα και το νέο που προτάθηκε δημιουργούν τεράστιες στρεβλώσεις για τους μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν σε τμήματα Πληροφορικής, Μηχανικών Υπολογιστών και συναφή με την Πληροφορική, όπως τα τμήματα Μαθηματικών κ.α.
που απάντησαν ότι θέλουν εξεταζόμενο μάθημα την Πληροφορική.

Τα παιδιά αυτά προετοιμάζονται σκληρά κι εξετάζονται στην άσχετη με το πρόγραμμα σπουδών τους Χημεία αντί της Πληροφορικής, περνάνε απροετοίμαστα και δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα.

Να σταματήσουν οι συντεχνιακές λογικές και να εφαρμοστεί το ορθολογικά σωστό για την εκπαίδευση των παιδιών.

Να φτιαχτεί συνεχόμενο μάθημα Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Λυκείου με ανάλογες ώρες όπως και στις άλλες θετικές επιστήμες.
Η Πληροφορική δεν είναι υποδεέστερη θετική επιστήμη.

Να γίνουν επιτέλους σεβαστές οι αποφάσεις των ίδιων των τμημάτων.

 
Πατσιουρης Παναγιωτης ΠΕ 86 (Πρωην ΠΕ 20.01)
20 Σεπ 2018 23:57

Συναδελφοι, ολοι γνωριζετε οτι οταν λεμε ΑΕΠΠ, εννοουμε το μαθημα στο οποιο μαθαινεις την λογικη των Η/Υ, το λογικο μερος των Η/Υ, πως "σκεφτεται" ο Η/Υ, να το πουμε αλλιως, ειναι ο λεγομενος Δομημενος Προγραμματισμος, (Ακολουθια, Επιλογη, Επαναληψη), οι τρεις βασικες Δομες του, σχεδιαζεις δηλαδη τον Αλγοριθμο, με τον οποιο θα λυσεις ενα προβλημα, κλπ,κλπ, να μην μακρυγορω !!!!!!!!! Ειναι σαν τον γιατρο που πηγαινει για Παθολογος οποτε μελεταει βιβλια με τιτλο, "Παθολογια" !!!!!!!!! Ειναι λοιπον δυνατον να θελεις να περασεις σε σχολη Πληροφορικης η να σπουδασεις Πληροφορικη σε τριτοβαθμιο ιδρυμα ( ΑΕΙ, ΑΤΕΙ ), να το πω καλυτερα, και να μην εξεταστεις στο ΑΕΠΠ ??????Σημειωτεων, εμεις τα προηγουμενα χρονια, οπου περασαμε στις σχολες αυτες απο τις γνωστες Δεσμες (1η, 2η, κλπ, κλπ ) το μαθημα αυτο το καναμε στο 1ο ετος των σπουδων μας και εκεινα τα χρονια, ονομαζοταν "Αλγοριθμικη", μιλαμε για σχολικο ετος (φοιτιτικο ετος) 1990 - 91, ΤΕΙ Θεσσαλονικης, Καθηγητης : Δρ Δημητριος Κλεφτουρης !!!!!!!!!!!

 
Πληροφορική
21 Σεπ 2018 00:44

Η πληροφορική είναι θετική επιστήμη και ανήκει στο θετικό πεδίο.
υπάρχει η ανάγκη επιχειρηματολογίας και υπεράσπισης της στρέβλωσης με κάθε τυχάρπαστο επιχείρημα, το ξέρουμε, αυτό δε σημαίνει ότι επιτρέπεται.
Εκθεση, Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική
και όσες σχολές θέλουν αυτήν την 4αδα (ΑΔΙΠ) να το δηλώσουν.
και τότε συζητήμε και για την ύλη.
το ρολόι δε γυρίζει πίσω, πάει μόνο εμπρός

 
Θ.Δ.
21 Σεπ 2018 08:19

@Manos

Μαύρα Μεσάνυχτα. Πολλάκις έχουμε μιλήσει για επιθυμία κατάργησης των εξεταστικών συστημάτων με την παρούσα μορφή, το άγχος κτλ βάσει της δόμησης άλλης εκπαίδευσης και κοινωνίας. Αδιαφορώ για τις εξετάσεις σαν εξετάσεις. Και επιμένω στο επιστημονικά ορθό, αν γνωρίζετε τι εστί επιστήμη και έρευνα εκτός εκπαίδευσης: Μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών άκρως απαραίτητο σε μαθητές και μαθήτριες που θα σπουδάσουν θετικές επιστήμες.

Κουραστήκαμε να προσπαθούμε να πείσουμε για το αυτονόητο. Σιχαθήκαμε.

 
Πολυτεχνικά Τμήματα Πληροφορικής
21 Σεπ 2018 11:31

Στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ΟΛΕΣ οι σχολές απάντησαν ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ. Ακόμα και η Αρχιτεκτονική, που μάλλον θα ήταν καλύτερα να ζητήσει ένα μάθημα σαν την Κοινωνιολογία...

Είναι φανερό πως οι ενώσεις και τα πανεπιστήμια δημοσιεύουν ανακοινώσεις με συντεχνιακή λογική και όχι με γνώμονα τη σωστή προετοιμασία των φοιτητών, αυτό είναι το πρόβλημα.

Η ακαδημαϊκή λογική δεν είναι συντεχνιακή στατιστική.

Στην πράξη, κανείς πρωτοετής φοιτητής του Πολυτεχνείου (πχ. ΗΜΜΥ) δε δυσκολεύεται να διδαχθεί προγραμματισμό και δομές δεδομένων στα αντίστοιχα μαθήματα του Α' Έτους, με καθηγητή πανεπιστημίου και διδακτορικούς ως διδάσκοντες.

Μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει όμως πώς ο ίδιος πρωτοετής φοιτητής θα διδαχθεί Μαθηματικό Λογισμό / Μαθηματική Ανάλυση ή Φυσική χωρίς να έχει διδαχθεί Γραμμική Άλγεβρα (Πίνακες, Μιγαδικούς Αριθμούς) στο Λύκειο;

Γιατί η ΑΔΙΠ δεν αποστέλει ένα ολοκληρωμένο ερωτηματολόγιο για βασικές γνώσεις αντί για συγκεκριμένα μαθήματα;

 
A.T
21 Σεπ 2018 12:06

Η ιστορία της πληροφορικής στα Δημόσια Σχολείο ξεκινάει από πολύ παλιά. Από την δεκαετία του 90 όταν τα κριτήρια μετάταξης από οποιαδήποτε ειδικότητα, και όταν λέω οποιαδήποτε ειδικότητα εννοώ από φυσικούς μέχρι νοσηλευτές, έγιναν σε μια νύκτα κριτήρια διορισμού. Ο κλάδος της πληροφορικής έκτοτε αποτελεί στόχο για την συμπλήρωση ωρών. Δεν είμαι εγώ αυτός που θα αποφασίσει αν αποτελεί βασικό στόχο της παιδείας ο πληροφορικός ενγραμματισμός αλλά αυτός που θέτει τους στόχους ας είναι ξεκάθαρος.

 
Γκρίνια γκρίνια γκρίνια
21 Σεπ 2018 13:21

Τόσες φορές την λέξη "Χημεία" δεν την αναφαιρουν ούτε τα δελτία τύπου της ΕΕΧ.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ